Algemene indruk2.52.52.52.52.5
Helpdesk2.382.382.382.382.38
Energieprijzen3.133.133.133.133.13
Overstapproces2.752.752.752.752.75
Energierekening2.382.382.382.382.38
Reclames2.632.632.632.632.63
Bereikbaarheid2.632.632.632.632.63
Klachtafhandeling2.382.382.382.382.38

Electrabel

Overstappen naar Electrabel? Lees eerst Electrabel ervaringen. Wat vinden andere mensen van Electrabel en wat vindt u zelf van Electrabel? Plaats een beoordeling over Electrabel. Beschrijf Electrabel in uw woorden.

Electrabel, 6.9 out of 10 based on 17 ratings

GD Star Rating
loading...

17 Ervaringen over “Electrabel”

Electrabel Ervaring van Koen, juli 15, 2014

Algemene indruk11111
Helpdesk11111
Energieprijzen11111
Overstapproces11111
Energierekening11111
Reclames11111
Bereikbaarheid11111
Klachtafhandeling11111

Ook zeer slechte ervaringen met Electrabel.

In maart van 2014 ben ik overgestapt van Electrabel naar Essent. Essent zou mijn boeteclausule overnemen, mits ik de boeteclausule 3 maanden na overstap zou indienen bij Electrabel. Sinds maart heb ik verscheidene keren (lees 12 keer gebeld en 4 schriftelijke klachten) contact opgenomen met Electrabel.

Enkele keren heb ik gehoord dat mijn jaarrekening bij de te verzenden post ligt. Enkele keren heb ik gehoord dat ze een storing in het systeem hebben en dat ik nog even geduld moet hebben.
Enkele keren heb ik geen reactie gekregen op mijn klacht.
Enkele keren heb ik een standaard reactie gekregen op mijn klacht.

Ik verwacht dat ik een fors bedrag ontvang van Electrabel omdat mijn voorschot aan de ruime kant was. Nu ontvang ik ook nog een boeteclausule voor het vroegtijdig opzetten van mijn contract. Ik loop de kans dat Essent de boeteclausule niet over wil nemen.

Op mijn verzoek aan Electrabel om de boeteclausule te schrappen heb ik de standaardreactie gekregen dat ze problemen hebben met het systeem.

Ik voel mij bijna genoodzaakt om een gerechtelijke procedure te beginnen. Nalatigheid waardoor ik zelf moet opdraaien voor de boeteclausule. Het uitermate slecht en onvriendelijk functioneren van de ‘klantenservice’ die zich slechts kunnen verschuilen achter het defecte systeem.

Om moe van te worden..

Electrabel Ervaring van Marcel, juli 12, 2014

Algemene indruk11111
Helpdesk11111
Energieprijzen33333
Overstapproces22222
Energierekening11111
Reclames11111
Bereikbaarheid11111
Klachtafhandeling11111

Beste mensen,

Hierbij een waarschuwing. Stap niet over naar Electrabel. Het is bij dit bedrijf 1 grote puinhoop sinds er een nieuw klassensysteem is gekomen. Heb tot juni jongstleden moeten wachten op de jaarrekening, welke totaal niet juist was. Gebeld met de klantenservice. Wel iemand aan de lijn gekregen, maar niet van de juiste afdeling. Deze was niet direct bereikbaar en zou mij terugbellen. Waarschijnlijk binnen 2 weken, volgens de eigen klantenservice. Dit is uiteraard niet gebeurd. Het is nu inmiddels 5 weken geleden. Het volgens hen tekort aan betaalde voorschotten is uiteraard wel geïncasseerd. Een schande. Kortom, geen aanrader!

Electrabel Ervaring van Ben, juli 10, 2014

3x via internet en 2x gebeld, maar ik heb mijn 2 teveel betaalde voorschotten ( er waren maar 10 maanden verrekend) nog steeds niet terug en het nieuwe voorschot is veel te hoog. Nergens wordt op gereageerd. Ze geven de schuld aan het computersysteem maar volgens mij zijn ze van plan die paar honderd miljoen stiekem en ongemerkt er doorheen te sluizen. De meeste mensen hebben waarschijnlijk geen idee dat de afrekening niet klopt.

Electrabel Ervaring van Marc, juli 9, 2014

Algemene indruk22222
Helpdesk11111
Energieprijzen44444
Overstapproces33333
Energierekening11111
Reclames33333
Bereikbaarheid33333
Klachtafhandeling11111

Ik ben niet tevreden over Electrabel ik heb al zes keer gebeld een ze zeggen dat ze het uitzoeken een mij terug bellen ,maar helaas dat doen ze niet!
Er is wat mis gegaan met de jaar afrekening zodat ik ruim €400 terug zou krijgen
In mijn ogen maar ik krijg maar geen uitslag.een het loopt al van feb.
Ik ben collectief overgestapt via consumentenbond dat ging goed.

Electrabel Ervaring van D. Boswerger, juni 11, 2014

Nooit problemen gehad met Electrabel tot de jaarafrekening op zich liet wachten. Begin juni lag ie op de mat ipv. december vorig jaar. Veel bijbetalen en het voorschot gaat omlaag, niet logisch. Inloggen lukt nog net, maar voorschot aanpassen lukt niet. Dit gaat ze veel klanten kosten. Wij stappen in ieder geval over naar een andere leverancier.

Electrabel Ervaring van Hans, mei 7, 2014

Erg negatief, wacht al bijna 4 maanden op de jaarafrekening heb nu VEH er op gezet om het contract te ontbinden.

Electrabel Ervaring van Zwiers, mei 5, 2014

Algemene indruk11111
Helpdesk11111
Energieprijzen22222
Overstapproces11111
Energierekening11111
Reclames11111
Bereikbaarheid11111
Klachtafhandeling11111

Ik heb net als velen negatieve ervaringen met Electrabel. Het nieuwe klantsysteem zorgt ervoor dat ik nu al vijf maanden wacht op mijn jaarafrekening. Klantenservice is zo goed als onbereikbaar. Zeer af te raden als energieleverancier!

Electrabel Ervaring van jongmans, april 1, 2014

Ik was heel tevreden over electrabel maar ze zijn al maanden bezig om hun eindafrekening te versturen wat maar niet lukt. ik krijg nog geld maar het lijkt erop dat ze niet willen betalen. elke keer een ander verhaal, dan zijn allen facturen verstuurd , de volgende dag blijkt t weer niet zo te zijn, kortom een zooitje. ik overweeg sterk juridisch advies in te gaan winnen om zo mijn centen retour te krijgen en gauw weg bij deze firma.

Electrabel Ervaring van Wesley, december 3, 2013

Algemene indruk11111
Helpdesk11111
Energieprijzen11111
Overstapproces11111
Energierekening11111
Reclames11111
Bereikbaarheid11111
Klachtafhandeling11111

Mensen nooit aan Electrabel beginnen. Ik hoor de mensen wel als ze hun eindafrekening te zien krijgen, dan gaan jullie schrikken, maken schattingen wat niet kloppen, Electrabel stuurt je alleen schattingen wat uit komt op rekeningen die je moet bij betalen van 400 euro, keuze aan jullie zelf uw bent ingelicht…

Electrabel Ervaring van Sue, juli 4, 2013

ja idd haha

Electrabel Ervaring van Nle service, juni 18, 2013

Wel heel overdreven positief allemaal. Het lijkt er op dat de reacties zijn geschreven door de medewerkers van Electrabel….

Met vriendelijke groet,

De medewerkers van de Nederlandse Energie Maatschappij

Electrabel Ervaring van Mieke, mei 8, 2013

Algemene indruk44444
Helpdesk44444
Energieprijzen44444
Overstapproces44444
Energierekening44444
Reclames44444
Bereikbaarheid44444
Klachtafhandeling44444

Ik ben klant bij de Nederlandse energie maatschappij. Ik ben niet heel tevreden omdat ze mij niet de service bieden die ik had verwacht. Nu ben ik aan het twijfelen om naar Electrabel te gaan. Maar omdat ik een achterstand heb bij NEM weet ik niet of dat kan. Kan iemand daar antwoord op geven? Dank u wel.

Electrabel Ervaring van De Kantine Vlissingen, maart 20, 2013

Algemene indruk55555
Helpdesk55555
Energieprijzen55555
Overstapproces55555
Energierekening55555
Reclames55555
Bereikbaarheid55555
Klachtafhandeling55555

Waarom zijn hier alleen maar positieve reacties? Omdat Electrabel gewoon een goede energieleverancier is. Je kunt ze normaal bereiken per telefoon zonder lange wachtrijen. Lage tarieven. Geen grappen. Ik ben en blijf bij Electrabel omdat ze mij serieus nemen. Helaas kan ik dat niet van andere energieleveranciers zeggen.

Electrabel Ervaring van Dirk, februari 12, 2012

Algemene indruk55555
Helpdesk55555
Energieprijzen55555
Overstapproces55555
Energierekening55555
Reclames55555
Bereikbaarheid55555
Klachtafhandeling55555

Heel goed! Ik ben goed geholpen. Mijn ervaringen zijn meer dan positief.

Electrabel Ervaring van Ben, juni 14, 2011

Bedankt voor je reactie, hier kan ik wat mee. Ik ga Electrabel zeker in overweging nemen.

Electrabel Ervaring van Mark, juni 7, 2011

Beb goede ervaringen!!

Na ruim een anderhalf jaar geleden te zijn overgestapt van de Nederlandse Energie Maatschappij naar Electrabel begin ik weer iets te geloven in de energiemarkt!

Eindelijk vriendelijke medewerkers aan de telefoon, die alle ruimte nemen om mijn vragen te beantwoorden. Bij de NEM was ik helaas anders gewendt.
De proef op de som genomen, ik heb op een maandagochtend 30 seconde moeten wachten voor ik de juiste medewerker aan de lijn had.
De switch is goed verlopen, door het lage voorschot wat we moesten betalen hield ik natuurlijk mijn hart vast voor de jaarafrekening…
Je hoort zulke bizarre verhalen momenteel.
Ik heb zelfs geld terug gehad..dus.. het vertrouwen is weer een beetje terug na jarenlange ervaringen.

Deel een ervaring over Electrabel

Algemene indruk
Helpdesk
Energieprijzen
Overstapproces
Energierekening
Reclames
Bereikbaarheid
Klachtafhandeling

Bereken de energiekosten van alle energieleveranciers. Vergelijk energie prijzen online met de Electrabel tarieven en bekijk of u bij Electrabel echt zo voordelig uit bent.