Algemene indruk3.093.093.093.093.09
Helpdesk2.362.362.362.362.36
Energieprijzen33333
Overstapproces3.093.093.093.093.09
Energierekening2.452.452.452.452.45
Reclames2.672.672.672.672.67
Bereikbaarheid33333
Klachtafhandeling2.32.32.32.32.3

Energie direct

Overstappen naar Energie direct? Lees eerst Energie direct ervaringen. Wat vinden andere mensen van Energie direct en wat vindt u zelf van Energie direct? Plaats een beoordeling over Energie direct. Beschrijf Energie direct in uw woorden.

GD Star Rating
loading...
Energie direct, 6.5 out of 10 based on 13 ratings

19 Ervaringen over “Energie direct”

Energie direct Ervaring van Energie actie, april 29, 2015

Algemene indruk 55555
Helpdesk 55555
Energieprijzen 55555
Overstapproces 55555
Energierekening 55555
Reclames 55555
Bereikbaarheid 55555
Klachtafhandeling 55555

Energie direct bevalt tot nu toe prima. De tarieven zijn sowieso lager dan bij Essent. Energiedirect heeft mij goed geholpen met het opzeggen van mijn oude contract. Dat vond ik erg handig omdat ik echt niet tevreden was met mijn oude leverancier. Gelukkig ben ik nu van ze af en ben ik veel goedkoper uit bij Energiedirect.nl.

Energie direct Ervaring van JJ, april 29, 2015

Het vorige jaar overgestapt naar Energiedirect, kreeg een tegoed van 70 euro op elektra en 70 euro op gas nu de jaarafrekening moet komen geeft men niet thuis en moet ik 3 maand wachten op het tegoed en op wat ik teveel betaald heb door de zachte winter. Waar andere bedrijven max.3 t/m 4 weken nodig zijn heeft Energiedirect dus 3 maanden nodig. Ik heb inmiddels 2 maandelijkse betalingen terug laten boeken door mijn bank mede omdat ze bij Energiedirect schijt hebben aan hun eigen voorwaarden die ze op hun website vermelden. Nooit meer Energiedirect je betaald elke maand je rekening maar een simpele rekensom van plus en min kunnen ze daar niet maken en hebben dus 3 maanden nodig voor een simpele basisschool groep 8 rekensom.

Energie direct Ervaring van Wim, maart 11, 2015

Beste mensen : Typ op Google : De Geschillencommissie Energie en water.

Ga zorgvuldig lezen en jullie komen er gemakkelijk uit.

Veel succes. Ze hebben van mij 5 vijf dagen bedenktijd.

Energie direct Ervaring van Jeroen, februari 26, 2015

Algemene indruk 11111
Helpdesk 11111
Energieprijzen 11111
Overstapproces 11111
Energierekening 11111
Reclames 11111
Bereikbaarheid 11111
Klachtafhandeling 11111

Vorig jaar klant geworden bij EnergieDirect. Er werd een ‘welkomstpremie’ van €100 in het vooruitzicht gesteld welke zou worden uitbetaald bij de jaarnota. Inmiddels de jaarnota ontvangen maar daar staat geen welkomstpremie op. Antwoord van de klantenservice ‘we kunnen niet terugvinden dat u recht heeft op een welkomstpremie dus betalen we niet uit’. Daar neem ik geen genoegen mee dus een stap verder, een officiële klacht indienen. Nergens een klachtenreglement of -procedure te vinden, wordt ook niet op verzoek toegestuurd. Men herhaalt alleen de tekst van de klantenservice. Klanten lokken met een premie en die vervolgens niet uitbetalen!! Het ligt er vast aan dat ik inmiddels weer ben overgestapt naar een andere maatschappij….. Bovendien incasseren ze nog bedragen terwijl de machtiging is beëindigd. Gelukkig is dat via de bank te storneren.

Ik raad iedereen af klant te worden bij deze oplichters.

Energie direct Ervaring van Dekker, februari 25, 2015

Algemene indruk 33333
Helpdesk 11111
Energieprijzen 44444
Overstapproces 33333
Energierekening 11111
Reclames 11111
Bereikbaarheid 33333
Klachtafhandeling 22222

Na een jaar bij Energie Direct ben ik nu overgestapt. Van Energie Direct moet ik mijn “tegoed” nog terug ontvangen. Men doet geen uitspraak over de datum van terugbetaling. Het kan ook niet “zo snel mogelijk”, redenen onduidelijk.

Betaling moet vóór de 13e van de “volgende” maand. Een ruim begrip. Dat kan ook gisteren zijn of overmorgen.

Hoewel de prijs goed te noemen is,is dit deel van de “service” dus bepaald niet op orde. Het is heel normaal dat een bedrijf eventuele tegoeden terug stort binnen 2 weken.

Energie direct Ervaring van Rinnie, februari 3, 2015

Vorig jaar zijn we overgestapt naar energie direct en we moeten nu 860 bijbetalen. We krijgen ook géén welkomstpremie. Die is er al af… Energie direct lijkt goedkoop. Maar dat is alléén het eerste jaar. Daarna ben je echt veel duurder uit. Wij hebben helaas een contract genomen van 5 jaar. Overstappen is voor ons dus niet interessant omdat we dan een boete moeten betalen. Wij raden iedereen aan om niet te kiezen voor deze energieaanbieder. Ze doen alsof ze goedkoop zijn. maar de vergelijking op hun website is gemaakt in hun voordeel. De energieprijzen die ze tonen kloppen gewoon echt niet. de tarieven op onze rekening zijn hoger. Veel hoger zelfs. achteraf sturen ze je een dikke rekening. Klantenservice is slecht bereikbaar en als je ze aan de telefoon hebt sturen ze je gewoon het bod in. Je moet alles zelf maar regelen via mijnenergie.nl…

Energie direct Ervaring van de Boer, januari 23, 2015

Algemene indruk 11111
Helpdesk 11111
Energieprijzen 22222
Overstapproces 22222
Energierekening 11111
Reclames 11111
Bereikbaarheid 11111
Klachtafhandeling 11111

Ze laten je letterlijk in de kou staan. Door een administratieve fout en wegens afwezigheid, zijn we uiteindelijk afgesloten. De achterstand bedroeg slechts een paar Euro!
Vervolgens € 1000,- borg betalen om weer aangesloten te worden. Ongelooflijk, we zijn meteen overgestapt op een andere leverancier. Zeker geen aanrader deze club. Zo ga je niet met je klanten om.
Niet doen!

Energie direct Ervaring van G. Teuwissen, december 3, 2014

Volgens mij is er iets mis in uw administratie. Een fors bedrag werd automatisch extra van mijn rekening afgeschreven. Tijdens mijn onderzoekpoging werd m ‘n wachtwoord niet herkend en daarna verscheen een mij volstrekt onbekend klantnummer en liep de boel dus vast. Ik veronderstel een administratieve misser, per ongeluk op mijn kosten, daarom heb ik het toch wel enorme bedrag laten storneren in de verwachting van herstel uwerzijds.
Alvast bedankt voor de restauratie.
M.v.g. G. Teuwissen, Delft

Energie direct Ervaring van Anna, december 1, 2014

Onwijs ontevreden. Hebben tot 2x toe mijn overschot niet terugbetaald, door een fout in hun eigen communicatie. Zijn erg onbereikbaar als je een klacht/probleem hebt. Communicatie kennen ze daar ook niet want ze houden je niet op de hoogte, en laten je al helemaal niet weten of je een probleem hebt, totdat je de rekening onder je neus geschoven krijgt, dan is het zogenaamd ‘te laat’ en ‘je eigen schuld’. Nogmaals, ik raad iedereen af om bij energiedirect te gaan, er klantonvriendelijk en moeilijk te bereiken. Het is het niet waard, dan maar een paar euro’s meer betalen in de maand.

Energie direct Ervaring van enrgie direct, november 23, 2014

Energie direct is een goedkope leverancier. Maar je moet er geen achterstand krijgen want dan sturen ze je direct een incassobureau op je dak. Heel jammer want tijden zijn veranderd. Alles is duurder geworden en als je dan even niet kan betalen. Dan is het niet handig om je klanten met torenhoge incassokosten op te zadelen.

Energie direct Ervaring van M. Jansen, mei 24, 2014

Algemene indruk 11111
Helpdesk 11111
Energieprijzen 11111
Overstapproces 11111
Energierekening 11111
Reclames 11111
Bereikbaarheid 11111
Klachtafhandeling 11111

Met stip het meest klantonvriendelijkste bedrijf waar ik ooit klant ben geweest. Na een incorrecte nota geen of te late reactie, over termijnen heen gaan en dreigen met van alles en nog wat helaas. Geen fatsoenlijk gesprek mee te voeren, klachtafhandeling ontzettend slecht.

Energie direct Ervaring van Rotterdam, april 19, 2014

Algemene indruk 55555
Helpdesk 55555
Energieprijzen 55555
Overstapproces 55555
Energierekening 55555
Reclames 55555
Bereikbaarheid 55555
Klachtafhandeling 55555

Ik ben nu 3 jaar klant bij energie-direct. Vorig jaar kreeg ik een goedkoper aanbod via de Consumentenbond. Daarvoor moest ik dan wel overstappen naar Budgetenergie. Ik heb daarop contact opgenomen met energie-direct. Zij waren zo slim om mij een nog lager energietarief te geven dan via de consumentenbond. Zodoende ben ik klant gebleven bij energie-direct.

Ben je goed met internet en wil je alles via email ontvangen en niet meer via de post, dan is energie-direct zeker een aanrader.

Vriendelijke groet,
Klant van energie-direct

Energie direct Ervaring van Energie direct, april 2, 2014

2 jaar geleden overgestapt naar energiedirect. Eerste jaar was redelijk goedkoop. Maar nu moest ik flink bijbetalen. Ruim 300 euro en geen welkomstpremie gekregen. Ik heb contact opgenomen maar ze zeggen dat alles klopt en dat er geen afspraak is gemaakt betreffende de premie. Valt me dus heel erg tegen en daarom stap ik nu over naar een andere aanbieder. Tot kijk!

Energie direct Ervaring van fred janssen, augustus 26, 2013

Algemene indruk 33333
Helpdesk 11111
Energieprijzen 22222
Overstapproces 11111
Energierekening 11111
Reclames Not Rated
Bereikbaarheid 22222
Klachtafhandeling 11111

Minder en minder hoor je van EnergieDirect, en terecht. Na de overstap bleken opeens de tarieven aangepast omdat allang bekende heffingen niet door hen verdisconteerd waren. Klagen bij de helpdesk heeft geen zin; telefonische afspraken worden niet na gekomen, terugbelbeloften niet uitgevoerd, interne communicatie lijkt een grote puinhoop -hetgeen leidt tot meermalen bellen uitleggen en maar weer tegen beter weten in wachten op een reaktie. Vervolgens verstrijkt de bezinningstermijn en blijkt deze klant -nooit- gebeld te hebben (…).

Energie direct Ervaring van Ton, augustus 23, 2013

Algemene indruk 55555
Helpdesk 44444
Energieprijzen 33333
Overstapproces 55555
Energierekening 55555
Reclames Not Rated
Bereikbaarheid 55555
Klachtafhandeling Not Rated

EnergieDirect is een absoluut betrouwbare en goede leverancier. Hebben een perfect werkende site, alle reeds gedane maandelijkse betalingen inzichtelijk opvraagbaar, maandelijkse termijn ook eenvoudig zelf aan te passen. Duidelijke email berichtgevingen over veranderingen, verzoeken tot melden van de meterstanden etc. Een aanrader! En dat zegt iemand die de laatste 8 jaar 6 leveranciers versleten heeft.

Energie direct Ervaring van Bas, juli 27, 2013

Algemene indruk 11111
Helpdesk 11111
Energieprijzen 11111
Overstapproces 11111
Energierekening 11111
Reclames 11111
Bereikbaarheid 11111
Klachtafhandeling 11111

Slechte ervaring met Energiedirect:

– Stalken per e-mail, sms, per post en zelfs middels computer op private telefoonnummer.
– Mensen criminaliseren door ze vrijwel direct na ontvangst e-factuur als ‘wanbetaler’ af te schilderen + incassokosten te vorderen.
– Incassokosten zijn puur fictief en een chantagemiddel gebezigd door Energiedirect.

Hierbij verzoek ik Energiedirect de ‘incassokosten’ middels een Juridische (proef)procedure bij iedereen te vorderen, dit gaat Energiedirect namelijk VERLIEZEN op het redelijkheidsbeginsel. Hierdoor zal Energiedirect veel gedupeerden schadeloos moeten stellen, nl. uitspraak van een onafhankelijke Rechter zal landelijk gelden.

Stroop om de mond: enkele dagen na hun chantagepoging ontvangen mensen een e-mail met een klanttevredenheidsonderzoek aangaande de adviseur, maar niet aangaande de feitelijke dienstverlening welke gewoon slecht is.

Tip: vul het telefoonnummer van Energiedirect 0900–3347328 in bij uw eigen telefoonnummer, dan stalken ze zichzelf, of overstappen en wegwezen daar!

Energie direct Ervaring van Marcel van der meer, februari 26, 2012

Algemene indruk 55555
Helpdesk 55555
Energieprijzen 55555
Overstapproces 55555
Energierekening 55555
Reclames 55555
Bereikbaarheid 55555
Klachtafhandeling 55555

Goede ervaringen met de overstap. Eerlijk gezegd was een andere energieleverancier goedkoper. Energiedirect deed niet moeilijk en betaalde direct het verschil terug.

Energie direct Ervaring van Marina, januari 24, 2012

Algemene indruk 44444
Helpdesk 11111
Energieprijzen 44444
Overstapproces 55555
Energierekening 11111
Reclames 44444
Bereikbaarheid 44444
Klachtafhandeling 11111

Ik ben overgestapt. Alles is goed gegaan tot ik mijn energienota eens goed bekeek. Ik moest ineens 60 euro meer gaan betalen terwijl ik minder energie ben gaan verbruiken. Dus toen heb ik gebeld. En toen kreeg ik te horen dat ik mijn rekening met maximaal 10% naar beneden kon zetten… Hoe zit dit? Waarom moet ik meer betalen terwijl ik minder energie verbruik? Als ik alles omreken ben ik hoor ik juist minder te gaan betalen. Ik vindt dit echt een naaierstreek!

Marina uit Rotterdam!

Energie direct Ervaring van Energie, juli 22, 2011

Ben erg te spreken over energiedirect. Het is een goede energieleverancier die beloofd wat ze zeggen. Ik was eerst klant bij de Nederlandse energie maatschappij. De ervaringen die ik daar heb gehad… Laat ik me daar maar niet over uitlaten. Als je wil overstappen, dan is energiedirect een goede keuze. Das mijn mening.

Deel een ervaring over Energie direct

Algemene indruk
Helpdesk
Energieprijzen
Overstapproces
Energierekening
Reclames
Bereikbaarheid
Klachtafhandeling

Bereken de energiekosten van alle energieleveranciers. Vergelijk energie prijzen online met de Energie direct tarieven en bekijk of u bij Energie direct echt zo voordelig uit bent.