Algemene indruk 2.712.712.712.712.71
Helpdesk 2.582.582.582.582.58
Energieprijzen 2.672.672.672.672.67
Overstapproces 2.672.672.672.672.67
Energierekening 2.582.582.582.582.58
Reclames 2.592.592.592.592.59
Bereikbaarheid 2.712.712.712.712.71
Klachtafhandeling 2.672.672.672.672.67

Essent

Essent is een energieleverancier. Wilt u overstappen naar Essent? Lees ervaringen over Essent. Wat vinden anderen van Essent en wat vindt u van Essent? Plaats hieronder uw ervaringen over Essent.

Essent
7 (70%) 43 votes

Essent ervaringen 2016

Er zijn 72 Ervaringen over “Essent”

Essent Ervaring van bianca benjamin, november 9, 2016

wij zijn ook overgestapt naar Essent .

ze zouden goedkoper zijn dan onze vorige leverancier.
ik vind € 45,- per maand meer betalen bij essent dan bij mijn vorige leverancier toch echt niet goedkoper.
en als je het termijn bedrag via de site van essent wilt aanpassen gaat dat niet .. krijg iedere keer als ik dat probeer …. er is een storing opgetreden probeert u het later nog eens te zien .
je denkt toch echt niet dat als ik bij mijn vorige leverancier altijd een bedrag van €160,- betaalde en bij de eind afrekening nog eens €200,- terug kreeg nu bij essent ineens € 205,- ga betalen ????

Essent Ervaring van Rosanne, november 8, 2016

Ik klaag niet snel maar essent maakt het wel erg bont. Ik ben jaren geleden overgestapt omdat ik niet tevreden was met essent. Ik kreeg door hun eigen fout tot 2 keer aan toe een boete omdat ik te laat betaald zou hebben. Wat niet het geval was. Uiteindelijk is dat na lang aandringen goed gekomen maar ben toch overgestapt omdat de manier waarop dat ging nogal onbeschoft was. Enfin, tot op heden word ik steeds gebeld voor klantenwerving. Elke keer weer uitleggen waarom ik absoluut niet terug kom en geen telefoontjes van hun wens. Dus elke keer weer het belmenietregister riedeltje afgaan. Het is ongelooflijke vasthoudende, vervelende, irritante manier om aan je klanten te komen. Ik raad daarbij ook iedereen af om klant te worden bij Essent. Je komt er namelijk niet meer vanaf.

Essent Ervaring van walthéra.blom, oktober 25, 2016

nu ik waserin gestapt met de voorwaarde dat ik een premie zou krijgen op elktrischiteit en gas ik kreeg mijn aanrekening was er de premie die mij was belooft niet afgetrokken en ik heb ermee gebeld zei de telefoniste dat het geeneens stond aangeduit ze ging het bekijken kreeg vandaag dat ik niet op deze korting in aanmerking kwam ongeloofelijk ik heb me nu direct terug in verbinding gesteld met mijn oude leveransier ik ben woest al die mooie woorden mensen laat je niet imponeren want t trekt er op niks gr mevr b

Essent Ervaring van P. Bleeker, oktober 24, 2016

Algemene indruk 11111
Helpdesk 11111
Energieprijzen 11111
Overstapproces 11111
Energierekening 11111
Reclames 11111
Bereikbaarheid 11111
Klachtafhandeling 11111

Mijn zoon heeft een telefonisch een MKB contract aangesmeerd gekregen – op zich geen probleem als Essent de wet en zijn eigen voorwaarden volgt en je binnen 14 dagen het contract kunt opzeggen. Echter Essent weigert en verbreekt de verbinding.

Mijn zoon heeft ook geklaagd over de zeer agressieve wijze waarop hij benaderd werd en na zo vaak telefonisch te zijn lastig gevallen er maar vanaf wilde zijn.

Schandalig hoe dit bedrijf te werken gaat bij het werven van nieuwe klanten! Anno 2016 zouden dit soort praktijken toch uitgebannen horen te zijn.

Essent Ervaring van Baars, oktober 17, 2016

Een hele mooie aanbieding (160 euro cashback bij een 1-jarig contract) bij Essent gevonden die ik nergens anders tegenkwam. Scheelt toch wel de nodige euro’s per maand.

De overstap ging soepel en ben helemaal tevreden.

Essent Ervaring van stephen, september 27, 2016

Beste Lezers , Neem van mij aan Essent is een bedrijf dat puur oplichers praktijken gebruikt om zo veel mogelijk geld uit jou te persen dat hun kan ,door welke middelen hun kunnen gebruiken ,o,a leugens ,misleidende info te verstreken , geld te geven over contract aansluitingen dat uitblijft en niet worden uitgekeerd . Essent tracht leugens , en strongarm tactics te gebruiken om zoveel mogelijk geld van jou af te persen . Essents’klantservice is een joke en arzelt niet om leugens en misleidende info om jou als klant aan te winnen . Zodra jij klant wordt , verwacht zeer vak 20 euro boetes te ontvangen voor een auto e mail , dan met extreem duur deurwarders te bedreigen [GNN een deurwarder dat je niet eens will telefoonische te word wil staan ,alleen door schriftelijke brief dus !! en jou alleen op meerdere kosten opjagen ] zodra hun fictieve ,vaak betaald bedragen niet opnieuw worden betaald dan dreigen ze met naar een rechter ,waarmee meeste mensen dan toch wel deze bedragen betalen . AUB vermijdt en NOOIT klant van ESSENT worden – in paar worden Essent bestaat uit -Leugens , waardeloze klantenDISservice , misleidende verkoop praktijken en zeer slechte administratie …uit tien dus -MINUS 10 !!. Essent is niks meer dan een stelletje charlatans en een rip off bedrijf !!

Essent Ervaring van V, september 6, 2016

Algemene indruk 44444
Helpdesk 44444
Energieprijzen 44444
Overstapproces 44444
Energierekening 44444
Reclames 44444
Bereikbaarheid 44444
Klachtafhandeling 44444

Essent is voor mij altijd goed geweest. We hebben nooit problemen met de levering of wat dan ook. Toen we een betalingsachterstand hadden, hebben we een goede regeling kunnen treffen zonder dat we direct werden afgesloten zoals dat bij andere energiebedrijven wel vaker gebeurd. De tarieven van Essent zijn misschien niet de goedkoopste in de markt, maar bij Essent weet je tenminste wel dat er een sollide bedrijf achter staat.

Essent Ervaring van nuon, juli 8, 2016

WAARSCHUWING, het contract wat bij de media markt wordt aangeboden is duurder dan het contract rechtstreeks bij Essent.
Het scheelde ons 8 euro in de maand dat x 36 is 288 euro.
U betaald u korting van 225 ruim terug in deze meerprijs.
Daarbij krijgt u bij een rechtstreeks contract van Essent ook nog eens 200 euro Cash back.
Mocht u vergeten om na 3 jaar een contract te veranderen dan betaald u deze meerprijs gewoon door !!!

Essent Ervaring van J.Groenheijden, juni 30, 2016

Ook wij zijn in april 2016 in de Mediamarkt benaderd om klant te worden van Essent. Helaas zijn ook wij hierin getrapt.
Per 1 mei 2016 zou het contract ingaan en volgens afspraak was Essent gerechtigd om per de 25e van de maand het termijnbedrag af te schrijven zoals dit ook gebeurde bij de vorige energieleverancier. Tot onze verbazing gebeurde dit echter al op 11-05-2016. Dit was tegen de afspraak in, en heb het bedrag gestorneerd op 12 mei en over gebeld met Essent dat het termijnbedrag geïncasseerd kon worden op 25 mei. De 2e afschrijving vond echter plaats op 10 juni en heb het maar zo gelaten, het betrof tenslotte de periode mei. Weer over gebeld en excuses van Essent.
3e Afschrijving ( periode juni dus ),vond plaats op 14 juni, dus tegen de afspraak in. Ook dit heb ik maar zo gelaten maar wel over gebeld met Essent en wederom excuses met de bevestiging dat het in het vervolg nu toch ècht goed zou gaan en de juli termijn op 25 juli zou worden afgeschreven.
Tot mijn grote verbazing vond er echter op 27 juni wederom een termijnafschrijving plaats en betrof de periode ????? Stornering dd. 27.06.2016 en natuurlijk weer gebeld. vele excuses en als “goedmakertje”een bon voor een gratis appeltaart. Volgens de medewerkster zat het ‘m hierin,dat er 12 termijnen gehaald moeten worden, om de jaarafrekening in mei 2017 te kunnen berekenen. Misschien kan ik niet goed tellen hoor, maar gerekend vanaf 1 mei 2016 t/m 30 april 2017 zijn volgens mij toch echt 12 termijnen !. Dit onzinverhaal heb ik bij andere energieleveranciers nog nooit gehoord.
Wel, vandaag open ik mijn mailbox en jawel hoor : een aanmaning van Essent wegens het niet betalen van de laatste termijn !!!.
Samengevat : Essent heeft de brutaliteit om 3 x in één maand een ( toch best groot ) bedrag van iemands rekening af te schrijven -inmiddels heb ik in het incassosysteem van de bank een incassobeperking ingebracht -en komt domweg de gemaakte afspraken niet na, met als excuus allerlei drogredenen.
Al met al hebben wij diep spijt, ooit met Essent in zee te zijn gegaan, en als ik al deze slechte reviews van anderen lees, is het misschien tijd voor een “Radartje, het consumentenprogramma van Avro/Tros want dit kan zo niet langer doorgaan !.

Essent Ervaring van Klara, juni 7, 2016

Goedemiddag,

Blijf ver weg van Essent in de Mediamarkt! Pure misleiding! Als bestaande klant werd ik aangesproken,ik zou nogal goedkoper uit kunnen zijn! Op basis van ons gasverbruik werd een vergelijking gemaakt. Ons maandbedrag zou wel met 30 euro naar beneden kunnen. Nou kan dat snel omdat wij per maand altijd al iets meer betalen just in case we in een jaar onverhoopt meer verbruiken. Dat is dus appels met peren vergelijken. Toen ik vroeg naar het verschil in kuubprijs bleek dit 6 cent te zijn. Gebaseerd op ons verbruik een voordeel van 54 euro per jaar maar dan wel tekenen voor 3 jaar! Toen ik de medewerker daar op aansprak raakte ze geïrriteerd, gaf mij een hand en gaf aan dat we uitgepraat waren. Dus pas op. Vergelijk de kuubprijs en zet dat af tegen je verbruik. Pure misleiding en er zullen genoeg mensen intrappen.

Essent Ervaring van C.Eekels, juni 3, 2016

Algemene indruk 11111
Helpdesk 11111
Energieprijzen 11111
Overstapproces 11111
Energierekening 11111
Reclames 11111
Bereikbaarheid 11111
Klachtafhandeling 11111

Na 30 jaar een keer overgestapt naar Essent, nooit bij hoeven betalen nu ineens wel. bij opzegging ook een boete van 250,- voor een jaarcontract. Bij mediamarkt de overeenkomst aangegaan. Ze zijn zonder overleg een verlenging aangegaan. Een grote oplichters bende.

Essent Ervaring van Nick Katier, mei 29, 2016

Na jarenlang trouwe klant geweest te zijn bij essent en altijd keurig op tijd betaald, zijn we overgestapt. Dit werd door de nieuwe aanbieder allemaal vlekkeloos geregeld. Alleen wat er van essent uit gebeurde lusten de honden geen brood. Zeer onduidelijke eindafrekening en als je erover belt sta je een half uur in de wacht en dit drie keer over. Dreigmails met afsluiting omdat je 1 termijn heb teruggeboekt. Aangezien ze 200 euro minder hadden uitgekeerd als op de afrekening stond. Belt een 1ste jaars student je op dat je betalen moet, maar kan niet uitleggen waarom. Heel handig!!!
Voor ons nooit geen essent meer, als je er weg gaat als klant ben je bij hun letterlijk vuil. Van mij krijgen ze geen cent meer.

Essent Ervaring van Marcel, mei 26, 2016

Na jarenlang vaste klant bij Essent te zijn … hebben ze per juni ons contract beëindigt omdat een betaling 2 dagen later bij ze is binnen gekomen. Na een telefoontje van ons werd ons dit medegedeeld of we konden 600 euro betalen om weer te laten aansluiten. Hoezo geldklopperij … fuckers zijn het!

Essent Ervaring van Tjamme van Turennout, mei 25, 2016

Slechte ervaring met Essent:
Essent stuurde mij onduidelijke rekeningen.
De helpdesk gaf lang niet altijd de juiste informatie.
Essent stuurde mij na 5 jaar trouw betalen, wel snel dure incasso’s.
Afdelingen werkten langs elkaar heen.
Drie keer werd ik gebeld, of ik weer klant wilde worden.
Na een schriftelijke bevestiging van Essent over het feit dat ik een aanbieding van hen heb afgeslagen, ging men weer bellen, of ik diezelfde aanbieding nu wel of niet wilde bevestigen. Dat was toch al eerder afgehandeld?
Trouwens, volgens het bel-me-niet-register mocht Essent me niet meer bellen, omdat ik geen klant meer van hen was, maar medewerkers van hen deden het wel.
Kortom, ik vind Essent een afrader.

Essent Ervaring van Van Engelen, mei 24, 2016

Essent is vreselijk,nooit klant worden!
Nadat ik 3 jaar weg was bij Essent( en alles aantoonbaar allang was betaald!) kreeg ik een navordering van 3650 euro via GGN.Consumentenbond zei geen zorgen dit mogen ze niet meer innen na twee jaar.
Maar Essent ging het “gewoon” innen achter mijn rug om bij mijn pensioen de SVB! ik ben niet op hoogte gesteld,opeens was er geld verdwenen van mijn rekening!
Ze zijn nu al twee en half jaar bezig dat geld van mijn betaalrekening te halen en hebben al 3 x mijn hele vakantie geld ingepikt!!!!!!!
Ze negeren 10 bezwaarschriften met bankafschriften met betalingen en ook GGN heeft 12 bezwaarschriften met alle bankafschriften genegeerd. Sommigen waren aangetekend verzonden.
Het enige dat Essent zegt: wij hebben het uit handen gegeven!!!!
MAAR DAT IS DE GROTE FOUT,ZIJ HADDEN HET NOOIT UIT HANDEN MOETEN GEVEN!!!!!!!
Maar ze blijven mij negeren ,maar wel mijn bankrekening in maandelijkse termijnen leeghalen,stelletje boeven!!
BIJ ZO’N BEDRIJF WIL JE TOCH GEEN KLANT WORDEN!!!!!!?

Essent Ervaring van Willem, mei 24, 2016

Essent is echt een boevenbende. Ik snap wel, waarom het zo slecht met dit bedrijf gaat. Zij proberen alleen via slinkse middelen geld binnen te halen van klanten. Via normale lage tarieven, tevreden klanten of goede dienstverlening lukt het hun toch niet op de concurreren op de energiemarkt. Ik zit mijn contract wel uit en daarna wegwezen daar. Dit bedrijf heeft geen recht van bestaan.

Essent Ervaring van Diane, mei 18, 2016

Algemene indruk 11111
Helpdesk 11111
Energieprijzen 11111
Overstapproces 11111
Energierekening 11111
Reclames 11111
Bereikbaarheid 11111
Klachtafhandeling 11111

Vandaag 17 mei heb ik contact gehad met jullie klantenservice over een eventuele overstap naar een andere leverancier. Ik heb gesproken met Maikel. Kijk en luister het maar na want al jullie gesprekken worden opgenomen i.v.m. juridische verplichtingen!! Hij deed mij in dat gesprek een aanbod. Ik zei oké daar moet ik even over denken. Ik kon hem terugbellen zei hij en kon ook nog eens kijken op de site gaslicht.com bij de andere aanbieders(luister het opgenomen gesprek maar na) Ik bel terug na 20min en vraag naar hem. Hij is in gesprek en krijg een Nienke aan de telefoon die van niets weet. Ze zou hem terug laten bellen. Om 16.30 bel ik maar weer terug en krijg weer iemand anders aan de telefoon. Zei wil mij over laten sluiten bij Essent.Ik zeg dus dat ik een ander aanbod heb gehad van Maikel de Wit maar die is in gesprek zegt ze. Ze zal hem binnen 10min terug laten bellen. Maar helaas na 10 min nog niets gehoord…ofja 2x ging de thuistelefoon over en toen werd er opgelegd! Toen maar weer zelf gebeld. Toen kreeg ik een jongeman/man aan de telefoon.Hij draaide ook weer om het hele verhaal heen en zei dat hij intern aan het chatten was met Maikel en dat hij het druk had, en dat er een mis communicatie was. Hij zou proberen om Maikel vandaag nog terug te laten bellen en anders morgenvroeg om 9.00 uur. Maar wat schets mijn verbazing….deze mail die ik kreeg om 16.44 uur :

Beste heer W.
Op 17 mei 2016 heb ik telefonisch contact met u gehad over de 1 jarige overeenkomst met 125,- cadeau. Ik heb u hierover zoals gevraagd proberen terug te bellen maar helaas kreeg ik u niet te pakken.
Ik begreep van mijn collega’s dat u begrepen heeft dat wij dit voor u in orde kunnen maken. Ik ben bang dat wij elkaar daarin verkeerd begrepen hebben. Dit aanbod kan expliciet in orde gemaakt worden via een “prijsvergelijker”?
Wanneer u op “Bestel Dit Pakket” klikt en daar uw gegevens invult zal dit aanbod door Essent verwerkt worden. Zodoende wordt dit voor u geregeld en ontvangt u van ons een bevestiging zodra dit is ingegaan.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Heeft u nog vragen, dan kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via telefoonnummer 0900 1550 (0,35 euro per gesprek, plus uw gebruikelijke belkosten). Onze medewerkers zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 uur tot 13.00 uur.
Met vriendelijke groet,
Maikel
Essent Klantenservice
Waar slaat dit nu in hemelsnaam op??
En dan komt er om 17.11 uur nog een mail binnen :
Beste heer W.

Vriendelijk dank voor het doorgeven van uw wijziging.

Via Mijn Essent kunt u ook uw andere gegevens op elk gewenst tijdstip inzien en wijzigen.

Heeft u nog vragen? Stel ze aan Heleen.

Met vriendelijke groet,

Maarten Top
Directeur Klantenservice

Wijziging??? Ik heb helemaal geen wijziging doorgegeven!!
Ik heb verscheidene keren gezegd luister dan jullie bandjes af. Ook heb ik alle 4 de keren mijn postcode, huisnummer, geboortedatum moeten noemen. Ik ben dit jaar 30 jaar klant bij jullie maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Ik vind het grofweg schandalig.
Nooit heb ik jullie iets gevraagd of gebeld en nu dit?
Ik laat het hier dus duidelijk niet bij zitten

Essent Ervaring van Jim W, mei 14, 2016

Algemene indruk 11111
Helpdesk 11111
Energieprijzen 11111
Overstapproces 11111
Energierekening 11111
Reclames 11111
Bereikbaarheid 11111
Klachtafhandeling 11111

I recognize you stories. I worked for Essent a while and can confirm that Essent is an awfull company to work for and for their customers. Essent is not going well so they need the money to cover their losses. The culture to to agressively get customers in. Essent has lawyers, who advices them what is possible within the borders of the law. The whole company culture is dispacable. I am glad I left the ccompany.

It is not right how Essent deals with their customers.

Essent Ervaring van Chris, mei 11, 2016

Ik heb zeer slechte ervaringen met Essent. Alleen bij het betalen van annuleringskosten kan ik van hun contract af. Het is echt tuig bij Essent, de gehele Klantenservice. Ze zijn zeer goed geïnstrueerd daar, blijven netjes, maar alles is gericht op het financieel uitkleden van klanten.

BLIJF WEG BIJ ESSENT !!!

Essent Ervaring van Michael, mei 9, 2016

Algemene indruk 11111
Helpdesk 11111
Energieprijzen 11111
Overstapproces 11111
Energierekening 11111
Reclames 11111
Bereikbaarheid 11111
Klachtafhandeling 11111

Ik heb hele slechte ervaringen met Essent vanwege hun agressieve verkooptechnieken. Ze boden mij vrijblijvende offertes aan en belden vervolgens na, dat ik hun aanbieding moest open klikken. Hiermee bevestig je, dat je akkoord gaat met hun aanbieding en als je niet binnen 2 weken opzegt, zit jij aan de contracten vast. Alleen met een opzegvergoeding kom je er van af. Het is een boevenbende daar. Blijf daar weg, beste consument.

Essent Ervaring van N, april 25, 2016

Zeer onbetrouwbare partij geen zaken mee doen !!

Men vergoedt niet de opzegvergoeding terwijl er telefonisch wordt aangegeven dat men dit wel zou doen.

Essent Ervaring van n.a. lucyszyn, maart 30, 2016

Ik heb voor de jaarafrekening van 2014/2015 een betalingsregeling getroffen van 3x 155euro.
Ik heb gelijk de eerste termijn betaald. De tweede termijn is ook ruim op tijd betaald.
Er is een fout gemaakt bij de betaling van de 2de termijn. Mijn partner heeft per ongeluk het betalingskenmerk verkeerd ingevuld. Gelijk na de betaling heb ik Essent gebeld en verteld dat er 155 euro is overgemaakt maar dat het betalingskenmerk niet juist is.
Dame aan de telefoon heeft me gezegd dat dit geen probleem was omdat het bedrag en alle andere gegevens wel juist waren. Leugen 1. Als zij mij daar eerlijk had verteld dat Essent van de situatie misbruik gaat maken had ik niet geaarzeld en alles in 1x betaald.

paar weken later sturen ze iemand naar m’n huis die een dreigkaartje achterlaat met dreigementen over afsluiting en extra kosten ed. Dit terwijl er dus netjes werd betaald. Dame van Essent heeft me dus mooi voorgelogen want mijn betaling eerder werd als voorschot gezien door Essent. Ik heb die persoon van het dreigkaartje gebeld en de situatie uitgelegd waarbij ik ook heb gezegd dat ik GELIJK weer ging betalen omdat ik het zonde vind van extra aanmaningskosten. Hij kon me heel blij vertellen dat er al 40euro bij is gekomen. Na druk op hem gezet te hebben omdat Essent verkeerd bezig is heeft hij me beloofd om Essent te bellen en mij terug te bellen. Belt die me in 2min terug met ; nee die aanmaningskosten blijven!
Heb alle gesprekken met hem en de dame van Essent aan de tel trouwens opgenomen via een simpel programma op de gsm.

Ik stel hem voor om de rest maar gelijk op te lossen en dat ik 200euro gelijk na het gesprek ga betalen en de overblijvende 200euro. Dit is dus niet alleen de eindejaar afrekening maar ook een voorschot op een voorschot omdat mijn eerdere betaling als anderhalve maand voorschot hebben berekend.
Leugen 2 : Meneer aan de tel lijkt erg blij met de oplossing en zegt mij dat als ik 200euro overmaakt alles weer ook is en dat ik de overblijvende 200euro voor het einde van de maand kon betalen.(Ook dit gesprek is dus opgenomen). Ik heb dus na het gesprek ook 200euro overgemaakt.
Vandaag 30-3-2016 heb ik ingelogd op mijn Essent om de overige 200euro te betalen en ja hoor nog meer aanmaningskosten. Lekker he , Essent. Zelf fouten maken en liegen waardoor jullie extra misbruik van de situatie kunnen maken.

Ik heb dus zojuist de “dreigbrief heer” gebeld om hem te vertellen dat er alweer extra kosten bij zijn gekomen voor de 3de keer terwijl ik betaald heb. En dat het nog geen einde maand was zoals hij heeft aangegeven.
Nu word meneer opeens anti Essent en verteld die me hoe slecht Essent wel niet is met dit soort situaties. Alsof hij mij niet heeft voorgelogen en valse afspraken met me heeft gemaakt.
Hoe langer het gesprek heeft geduurd hoe brutaler de Essent medewerker werd en hoe onnozel hij dan ook even een paar keer tegen me zegt dat ik maar op tijd moest betalen. Dit dus terwijl ik op tijd had betaald met een verkeerd kenmerk en dat de essent medewerkster me heeft verteld dat dit geen probleem zou worden.

Maar goed dat ik gesprekken waarin zoveel word gelogen en waarin de brutale anti-essent medewerker essent zwart maakt automatisch opneem. Kan nog leuk staan later als link op reviews over essent die ik ga plaatsen.

Ik heb essent gebeld zojuist en gevraagd wat de kosten gaan worden als ik vertrek. Weer 150euro.
Nou die krijgen jullie ook want vandaag ga ik naar andere aanbieders op zoek.

Ik heb alles maar betaald zodat ze niet nog meer misbruik van de situatie kunnen maken.
Ik heb dus 3x voor niets aanmaningskosten gehad. En weet ik veel hoeveel extra kosten nog.
Waardeloze service en medewerkers.

Essent Ervaring van Schellekens, maart 10, 2016

Ik ben op een doordeweekse avond om 21.00 uur gebeld door Essent, ze hadden een aanbiedeing.
Echter wilde ik dit niet maar ze bleven aandringen, zodat ik zij dat ik het contract voor een jaar wilde maar dan wel zakelijk. Ze deelde mijn mede dat ik dan een goedkoop bedrag per maand kwijt was en ik de btw kon terugvorderen als het op mijn bedrijf zou komen.
Nu heb ik de eerste factuur en een overeenkomst ontvangen ik ben veel duurder uit en het contract is op 3 jaar gezet. het zijn oplichters met mooie praatjes. Wil ik terug dan moet ik een boete van €.200,- betalen. mensen pas op blijf weg bij essent de oplichters.

Essent Ervaring van Danielle, maart 7, 2016

Algemene indruk 11111
Helpdesk 11111
Energieprijzen 11111
Overstapproces 11111
Energierekening 11111
Reclames 11111
Bereikbaarheid 11111
Klachtafhandeling 11111

bij de mediamarkt een contract afgesloten voor zowel mijn garage als huis. dit was vorig jaar februari.

Nu de eindafrekening gehad van het huis 1000 euro bijbetalen en van de garagebox 845 euro bijbetalen.

Voorheen bij eneco kregen we altijd geld terug.

Essent mag mij weleens uitleggen hoe het kan dat ik in mijn garage voor bijna 1000 euro kan verbruiken met 3 led lampjes die misschien een half uur per week branden en dan 2700 kw/u verbruikt heb in een jaar terwijl de gemiddelde garage hier in de straat op 100 kw/u in een jaar zit.

En dan mij vertellen dat de fout bij eneco ligt mijn vorige leverancier omdat die rekeningen niet kloppen en ik toen te weinig heb betaald.

punt 1: lijkt me stug dat mijn rekening 3 jaar op rij niet goed was bij eneco kan niet.
punt 2: als ik alle lichten laat branden het hele jaar in mijn garage kom ik nog niet aan zo’n bedrag.
Punt 3: als ik toen te weinig zou hebben betaald zou eneco wel een rekening moeten sturen niet essent.

na het bellen met essent konden zij mij alleen een betalingsregeling aanbieden van 200 in de maand dit kunnen wij gewoon absoluut niet voor elkaar krijgen.
hun reactie was ja je moet maar kijken hoe je dat bij elkaar krijgt. HOE DAN me kinderen geen eten geven want ja sorry essent wil geld waar ze geen recht op hebben. sorry essent maar val dood.

wat een vuile oplichters ik blijf vechten en mooi niet dat jullie zoveel geld van mij krijgen.jullie hebben het recht er niet op.

Essent Ervaring van MCO, maart 7, 2016

Blijf ver weg bij Essent sinds de noodgedwongen overstap vanuit RWE alleen maar ellende al enige jaren! Komen afspraken en beloften totaal niet na! Wat een ellende met dat bedrijf! Wees gewaarschuwd!

Essent Ervaring van Michael, januari 29, 2016

Wat een KUT-bedrijf. Valse verkooptrucken. Blijf hier weg !!

Essent Ervaring van Fred, januari 16, 2016

mijn vrouw is opgebeld door Peter Werkhoven van Essent! Mijn vrouw gaf aan Peter Werkhoven om de informatie te mailen omdat ze niks beslist zonder mijn man. Meneer zegt dan vullen we de gegevens in van u man en mag u man zelf bevestigen. Mijn vrouw vond het prima. In de avond belt die gestoorde gast via zijn mobiel op dat we de aanbieding moeten bevestigen anders kan hij de lage tarieven voor ons vasthouden. Plus dat de aanbieding morgen niet geldt. De bevestigen was om de aanbieding vast te houden. Volgende dag krijg ik een mail van Essent met de datum van levering. Mensen laat dit een waarschuwing zijn ik zit door Peter Werkhoven in de shit!!!! Ik heb een boete moeten betalen van mijn bedrijf en thuis adres!!! Essent is niet te vertrouwen, volgens mij worden die gasten ingehuurd zoveel lawaai daar. Hoe kan die gast überhaupt slapen!! Mensen in schulde brengen.

Essent Ervaring van Kruize, januari 5, 2016

Algemene indruk 11111
Helpdesk 11111
Energieprijzen 11111
Overstapproces 11111
Energierekening 11111
Reclames 11111
Bereikbaarheid 11111
Klachtafhandeling 11111

Essent, een grote oplichtersbende. Mijn vader van 87 jaar een contract door de strot geduwd van 5 jaar. Was nooit verteld dat hij een contract van 5 jaar kreeg, was zelfs gezegd dat hij elk moment kon stoppen. Mooi niet dus, gewoon misleidend en een oude man oplichten. Dat is Essent dus ook.

Essent Ervaring van deloy namen, december 22, 2015

ook idem dito op zo een valse manier werd ik in de media aangesproken door Essent medewerkers.
na het vergelijken van mijn energie kosten zou ik dan bij Essent goedkoper uitkomen. daarnaast was het volgens de medewerker het beste om een drie jarig contract af te sluiten. Ik kon volgens hem na een jaar al kosteloos opzeggen. Mooi niet! Nu een later betaal ik twee keer zo veel geld en ik moet een boete betalen als ik over wil stappen. Dik genaaid en weet geen raad hier mee. dat Essent hier mee weg kan lopen in een rechtstaat als Nederland snap ik niet. Weet iemand een oplossing voor mij wat dit pik ik niet. voel me bedrogen.

Essent Ervaring van nic, november 30, 2015

Wij werden benaderd door de Essent. Wat bleek dat we ruim 50 euro per maand goedkoper uit zouden zijn met een 3 jaar vast contract. Met als resultaat de eerste jaarafrekening 677 euro bijbetalen!!
Deze rekening maar in 1 keer betaald.

Alles vanaf het begin op automatisch incasso gezet, dat ging 1,5 jaar goed. Tot ik oktober zag (online) dat er iets niet goed ging. Netjes gebeld dat de rekening niet afgeschreven was. Ik had dus 2 maand achterstand.

Vanwege deze dure maand maar een betalingsregeling afgesproken. Deze was oke. Tot ik post kreeg de 3e maand was er ook even bij op gedrukt terwijl ik nog lang niet bij de datum van de termijnbetaling was, en binnen 2 weken betalen. Ik mocht blijven als klant. Maar wel met een waarborgsom van 600 euro!! in totaal een rekening van ruim 1200 euro. Nee bedankt Essent. Per morgen ben ik overgestapt. Geen dreigbrieven en onnodige kosten meer van jullie, omdat jullie de zaken niet op orde hebben!

Essent Ervaring van marcel, november 27, 2015

Essent is waardeloze oplichters organisaties, wel leuk bij de media markt je overhalen om klant te worden want dan betalen ze 175 euro aan cadeau bonnen, maar ben je dan eenmaal klant dan betalen ze niet de cadeau bonnen en ook de overstap boete van 100 euro van budget energie weigeren ze te betalen terwijl dat wel overeen gekomen is, en dan ga je bij hun weg dan krijg je een overstap boete van 250 euro, en ga je verhaal halen dan is het de klant zijn probleem en weigeren ze iets te doen, en ook zou de rekening lager zijn kwa gebruik als je naar hun overstapt maar dat blijkt ook niet waar want hij is juist fors hoger.

Oplichters en niks anders.

Essent Ervaring van Hassan, november 26, 2015

Essent zijn puur oplichterij k zit al 6 jaar bij oxio nooit problemen altijd rond 500 euro kreeg k terug nu mij eindafrekening is gekomen van dit jaar
Staat er Door u te betalen 375. Belachelijk energie maatschappij
Eerlijk waar mensen vermijd die waardebon bij media markt
Nooooit doen

Essent Ervaring van D Mudde, november 24, 2015

Als je geld en tijd teveel hebt, moet je bij ESSENT gaan.
Verkoper die bij Mediamarkt staat om Essent aan te prijzen is alleen maar list en bedrog.
Wil je verhaal halen bij ESSENT wordt je behandeld als oud vuil.
Zo komt Essent aan zijn klanten diep triest.

Essent Ervaring van D. Visser, november 15, 2015

Algemene indruk 11111
Helpdesk 11111
Energieprijzen 11111
Overstapproces 33333
Energierekening 11111
Reclames Not Rated
Bereikbaarheid 11111
Klachtafhandeling 22222

Helaas in de maling genomen, en in de “mediamarkt truc” getrapt (direct kassakorting). Bij dat afsluiten werd als antwoord op mijn expliciete vraag geantwoord dat het huidige kostenniveau gehandhaafd zou blijven, als mijn verbruik dat ook zou blijven (en dat is het geval). Bij mijn vorige energieleverancier zat ik op een maandbedrag van 165. Bij Essent ging dat direct omhoog naar 200. Na een paar maanden ging het termijn bedrag voorstel mbv de Verbruiksmanager weer omhoog, “om te voorkomen dat u moet bijbetalen”, naar ongeveer 225. Het bedrag per maand werd dus enorm veel hoger (van 165 naar 225, dat is 36% !) dan beloofd werd door de Essent verkoper in de Mediamarkt. Dit is MISLEIDING !
Ik ben gaan rekenen en inmiddels overgestapt naar Greenchoice (maandbedrag meteen terug naar 175, op hun berekening van te verwachten verbruik), de tarieven bij Essent zijn dus gewoon hoger.

Ten tweede werd door de verkoper ook aangegeven dat eventuele boete 50 euro zou zijn. wat schets mijn verbazing dat op de eindafrekening dat blijkt dat het 75 euro is (contract tussen 1,5 en 2 jaar rest looptijd), PER PRODUCT ! Dat kwam totaal op 150 Euro .
Ik heb deze klachten ingediend, maar geef hierbij aan:

Essent is misleidend bezig
Essent is te duur.
Blijf weg van Essent!

Essent Ervaring van yomine, november 5, 2015

Actie van mediamarkt is nep niet doen tip ze liegen je kunt er niet weg

Essent Ervaring van Jan B, november 4, 2015

Algemene indruk 44444
Helpdesk 44444
Energieprijzen 55555
Overstapproces 44444
Energierekening 33333
Reclames 44444
Bereikbaarheid 33333
Klachtafhandeling 44444

Onlangs gratis Mediamarkt cadeaubon ontvangen toen ik een overstap maakte. Top! Verder prima service en afhandeling

Essent Ervaring van Daan, oktober 23, 2015

Algemene indruk 11111
Helpdesk 11111
Energieprijzen 11111
Overstapproces 11111
Energierekening 11111
Reclames 11111
Bereikbaarheid 11111
Klachtafhandeling 11111

Wie een energiecontract afsluit bij ESSENT, moet er rekening mee houden dat ze in zee gaan met een partij die Chantage en Misleiden in hun DNA hebben zitten. Dat blijkt uit de manier waarop hun contracten en procedures in elkaar steken.

Misleiden want de kosten vallen ca 15% hoger uit dan word voorgespiegeld. Chanteren want contractwijzigingen worden geblokkeerd door boeteclausules die door 99% van de mensen niet worden opgemerkt tijdens het tekenen.

Even concreet mijn geval: Ik trek in bij mijn partner. Zij heeft reeds een energiecontract, dus mijn eigen contract moet opgezegd worden. ESSENT brengt nu een boete van 125 Euro in rekening wegens opzeggen binnen de contractperiode.

Wat ESSENT hiervoor als oplossing aandraagt, is dat je de energieleverancier van je partner opzegt en hen daarvoor in de plaats energie laat leveren: een duidelijk geval van chantage.

Dat een boete bij voortijdig opzeggen van een contract niet noodzakelijk in rekening gebracht hoeft te worden, blijkt wel uit het feit dat ik ook inboedelverzekering (Unive), Internet en televisie (Ziggo), huur (De Alliantie) allemaal zonder problemen en rare boetes heb kunnen opzeggen.

En ik geloof best dat wat ESSENT doet allemaal legaal is, zal juridisch geen spelt tussen te krijgen zijn. Kortingen, tegoedbonnen van Mediamarkt of andere fopzooi, die je door deze boete dus gewoon zelf betaald, is in gewone mensentaal natuurlijk wel misleiding.

Het enige wat ik nu kan doen is mijn verhaal hier plaatsen en hopen dat er daardoor op zijn minst een paar mensen afzien van het in zee gaan met ESSENT. Damage control bedrijfjes hoeven ook geen contact met mij op te nemen, dit verhaal blijft staan en ik hoef de 125 Euro niet terug.

Gr,
Daan

Essent Ervaring van Rinse, oktober 22, 2015

Algemene indruk 11111
Helpdesk 11111
Energieprijzen 11111
Overstapproces 33333
Energierekening 11111
Reclames 11111
Bereikbaarheid 11111
Klachtafhandeling 11111

Essent is misleidend bezig. Op de 21e van de maand sturen zij via de mail een termijnnota met de factuurdatum van de 27e van de maand.
Onderaan de mail plaatsen zij opvallend het bericht van DIRECT betalen per Ideal. Als je verder leest staat wel in de mail dat je 14 dagen de tijd hebt om de factuur te betalen.
Als je belt met de klantenservice krijg je het verhaal dat de facturen 6 dagen onderweg zijn naar de klanten die de factuur niet via de mail ontvangen en dat in deze tijd. Mocht je door de “aanmaning” onderaan de mail de factuur direct betalen en staat er nog een factuur open van het lopende termijn krijg je netjes een telefoontje van Essent dat je terstond de factuur van het lopende termijn moet betalen met de dreiging van € 20,00 incassokosten.
Kortom misleidend. Bij de klantenservice krijg je te horen dat zij de betaling niet kunnen boeken op de nog openstaande nota. Wat ze wel kunnen is een mail sturen van een termijnnota met een datum in de toekomst. Deze klacht neergelegd bij Essent middels een klachten-formulier en nu maar rekenen op een coulance. De € 20,00 ga ik niet betalen. De klantenservice geeft aan dat het dan weleens ergens verrekend gaat worden. Voor mij dan einde als Essent als energieleverancier.

Essent Ervaring van Nico, oktober 21, 2015

Ik heb gewerkt voor Essent en zag dingen gebeuren die niet konden i. Het dagelijkse normale leven!!!!Op eindfacturen van concurrentie hadden wij alle informatie van klanten die aangesloten waren bij verschillende andere organisaties.Doordat wij mensen contacteerden met behulp van eindfacturen waar alle info opstond konden wij de mensen in de Maling nemen en automatisch laten klant worden.
Mensen gingen in op ons voorstel door de info die ze te horen kregen van ons onder druk en wel met gekopieerde info van dergelijke eindfacturen van concurrenten.

Zoveel klanten kunnen oplichten via eindfacturen maar door niet bekomen van mijn loon ben ik het afgetrapt!!!!Was voor Essent aan het werk in Marokko voor een Nederlandse zaakvoerder Dhr.talal Redouan die weet wat oplichten is!!!!!

Ook werden nadien de gekopieerde informatie doorverkocht naar andere callcenters die dan op hun beurt voor hun producten mensen oplichten en bestelen!!!!Essent en NIC zijn samen met hun onderaannemingen oplichtingsbedrijven….Kijk hoeveel slachtoffers ze dagdagelijks maken vanuit hun callcenters!!!!

Essent Ervaring van saskia, september 21, 2015

mensen maak dat je wegkomt bij essent het zijn dieven. ze zorgen er wel voor dat je aan maling krijgt. ze hebben altijd wel een smoes om je 20 euro te laten betalen.en mooie praatjes bij media markt maar het zijn alleen maar leugens. als je bij essent blijft kom je zeker in de schulden. ik zit nu bij een andere alleen maar lof.:-)

Essent Ervaring van maja, september 21, 2015

Een rekening die nog open stond en duidelijk t bedrag in termijnen besproken,achteraf een brief voor een afsluiting.Telfoontje gepleegd,ja mevrouw helaas kan ik niks voor u doen,paar opties opgelegd,maar nee hoor,als ik me dus weer zou moeten laten aansluite zou ik waarborgsom van 645r moeten betalen.Nou essent bedankt,maar dit ga ik natuurlijk niet doen.Beetje jammer als vaste klant jaren lang,en dan op deze manier te worden bedankt

Essent Ervaring van M. Dost, september 19, 2015

Jaren lang klant geweest bij Essent. Nooit eerder een probleem gehad, tot begint dit jaar. Dit probleem had twee kanten.

Na aanleiding van de eindafrekening 2013/2014, wilde ik mijn maandelijkse betaling na beneden bijstellen. Al een aantal jaren was het verbruik dusdanig gedaald (kreeg dus jaarlijks fors geld terug), dat ik van mening was dat ik best wel (fors)minder kon gaan betalen per maand. Daarbij kwam ook dat mijn gezinssamenstelling fors gewijzigd was (alle kinderen de deur uit). In essentie kwam de reactie van Essent erop neer, dat zij er weinig van wilde weten. De 50 euro die ik minder wilde betalen werd maar 20. Resultaat nu is dat ik nu weer dik 500 euro terugkrijg. Dit is natuurlijk niet erg, maar het is wel geld wat je maandelijks voor andere zaken kunt gebruiken.

Begin dit jaar kwam ik een beetje knijp te zitten met de financieen. Over de maandelijkse betaling (ging over de maand Januari) is tussen mij en Essent contact geweest en een afspraak gemaakt wanneer dit bedrag overgemaakt zou worden. Dit bedrag heb ik dus keurig netjes overgemaakt en wat schetst mijn verbazing, ze drukken er toch nog gauw aanmaningskosten 20 euro (dus na de gemaakte afspraak) er bovenop. Dit is absoluut niet netjes. Ik was en ben niet van plan deze extra 20 euro te betalen.

In augustus ben ik overgestapt naar een andere leverancier. Dus dan krijg je het verhaal over de eindafrekening. Volgens de eindafrekening zou ik 526 euro terugkrijgen en dat zou de 15e september aan mij betaald worden (stond op de eindafrekening). Dus dan zou je ervan uit kunnen gaan dat het bedrag op de 16e of de 17e op je rekening staat. vandaag (de 18e) stond het er nog niet op. Dus heb ik even gebeld met Essent. Uit dit gesprek bleek dat dit bedrag helemaal nog niet was overgemaakt en de reden waarom was ook onduidelijk. Wel was duidelijk dat Essent kon weten dat dit bedrag niet de 15e overgemaakt zou worden, maar later. Hiervan had Essent mij een kennisgeving kunnen sturen, dat zou dan wel zo netjes zijn geweest.

Ik ben nu overgestapt, via een collectief. De conclusie die ik voor mij zelf moet trekken, door al die jaren dat ik trouw ben gebleven aan Essent, een dief ben geweest in mijn eigen portemonnee. De tarieven voor gas en stroom zijn fors lager (echt fors). De tarieven voor leveren van gas en stroom zijn ook fors lager (echt fors).

Mijn conclusie die ik moet trekken over Essent is, dat dit een hele dure organisatie is en op alle onderdelen een fors verdien model heeft. Voorbeeld veel hogere tarieven voor stroom en gas, het leveren van gas en stroom is Essent dik 40% duurder. Een aanmaning die 20 euro kost (dit is een vorstelijk bedrag) en dan wordt deze ook nog via de mail verstuurd.

Essent Ervaring van R.Jurgens, september 14, 2015

Wij zijn al jaren klant bij Essent, ondanks veel ellende met een verkeerde rekening van duizenden Euro’s, zijn we nog nooit overgestapt. Gewoon omdat we graag bij het vertrouwde blijven. Nu hebben we echter gekozen voor een energiecontract via de gezamenlijke inkoop van Eigen Huis. Op 13 juli meterstanden doorgegeven en netjes opgezegd bij Essent. We kregen een jaarafrekening op 17 juli waar we meer dan 240,- Euro retour kregen. Op 18 juli begint de nieuwe leverancier. We hadden minder verbruikt dan in rekening gebracht.

In augustus kwam de eindafrekening meer als 360 Euro bijbetalen. De helpdienst medewerkster kon via optellen en aftrekken verklaren waarom er het bedrag van mijn rekening werd afgetrokken maar een fatsoenlijk antwoord op het hoge gebruik in augustus (terwijl het contract al vanaf 18 juli bij onze nieuwe leverancier is in gegaan)had ze niet!

Essent Ervaring van Stephan, augustus 20, 2015

Algemene indruk 11111
Helpdesk 11111
Energieprijzen 11111
Overstapproces 11111
Energierekening 11111
Reclames 11111
Bereikbaarheid 11111
Klachtafhandeling 11111

Ik werd in de Mediamarkt Cruquius benaderd door een medewerker van Essent.
Omdat ik al klant was bij Essent vertelde ik dat ik geen interesse had. Vervolgens kreeg ik een mooi verhaal te horen over dat ik korting zou kunnen krijgen als ik een lang contract aan zou gaan. Ik heb meerdere keren verteld dat ik in een lang contract geen interesse had. Vervolgens zou hij me vrijblijvend een offerte sturen.
Nu blijkt deze vrijblijvende offerte ineens een contract te zijn die ingaat als je niet antwoord op dat mailtje wat je krijgt.
Eigenlijk toch ook best triest als je je eigen klanten in de maling aan het nemen bent.
In de mail die hun sturen staat als onderwerp “hartelijk dank voor u energieaanvraag” Dat klinkt toch niet als de aanhef voor een vast contract
De klantenservice van Essent zegt ook gewoon dat hun verkopers zich aan het protocol houden en dat ik een leugen verkondig. duim omlaag voor deze oplichters.

Essent Ervaring van Bianca Kooper, juli 20, 2015

Vorige maand was ik in de Media Markt Zaandam, waarbij ik werd aangesproken door een Essent Medewerker. Die ging voor mij een vergelijking doen en kwam tot de clussie dat ik bij Essent veel goedkoper zou uitkomen dan momenteel bij Nuon, daarnaast kreeg ik ook nog een cadeaukaart van 225 euro. Win win situatie dus. Nu blijkt dat ik alleen al voor electriciteit 250 euro achteruit ga. Dan heb ik het nog niet eens over het gas gehad. Daarnaast is mij verteld dat ik na een jaar kan opzeggen, maar daar is niet bij verteld dat ik dan mooi een overstapboete moet betalen. Dit is pure oplichterij!!! Klanten worden niet voorzien van de juiste informatie en dat is een slechte zaak. Uiteindelijk betaal je de korting zelf plus nog wat extra’s

Essent Ervaring van Hans, juli 15, 2015

Algemene indruk 11111
Helpdesk 11111
Energieprijzen 11111
Overstapproces 11111
Energierekening 11111
Reclames 11111
Bereikbaarheid 11111
Klachtafhandeling 11111

Vorig jaar bij Mediamarkt in Almere aangesproken door medewerker van Essent. Bij berekeningen bleek ons maandbedrag uit te komen rond 40 euro. Nu na 1 jaar moeten we rond de 300 euro bijbetalen terwijl we het gebruik hebben dat we indertijd hebben opgegeven en verdubbeld ons maandbedrag. Het kado wat we kregen is dus een sigaar uit eigen doos.

Essent Ervaring van Mevr Aarden, januari 24, 2015

Afgelopen week bij de Mediamarkt in Breda geweest en idd een mooi verhaal gehoord over Essent, ben overgestapt met de verzekering dat mijn huidige energieleverancier mij max 125 euro boete kon geven en die zou ik terugkrijgen van Essent. Nu ontvang ik een boete van de Nederlandse Energie Maatschappij van 250 euro, 1x 125 euro voor elektra en 1x 125 euro voor gas. Ik heb direct een klacht ingediend bij Essent want dit was niet de afspraak waarvoor ik getekend heb bij Mediamarkt, is nog iemand met deze ervaring??

Essent Ervaring van reijn, januari 21, 2015

Ik heb hier de brief van essent, er staat dat de ze de opzegvergoeding binnen 6 weken na ontvangst van de documenten zullen overmaken, en niet bij de jaar afrekening. ben benieuwd.

Essent Ervaring van Jacqueline, december 21, 2014

Mijn klacht gaat net zoals Mariska over misleiding bij de mediamarkt Heerlen !!
Was gisteren in mediamarkt Heerlen en werd daar tijdens de aankoop van een nieuw wasmachine aangesproken door een medewerker van essent . ik gaf aan dat we al essent hebben en dacht zo er van af te zijn , de man vroeg mijn postcode en gaf aan dat ik €100 per jaar te veel betaalde volgens hem.
Ik gaf aan dat ik er niet overging en dat mijn man thuis was hij gaf toen aan een informatiepakket via mail door te sturen echter bij thuiskomst had ik geen informatiepakket in de mail maar een heel nieuw contract gekregen wat helemaal niet zo voordelig is als de man zei en waar ik ook nog eens 5 jaar aan vast hang . Hierop meteen de medewerker gebeld van essent in Heerlen en hem gezegd dat ik geen nieuw contract wilde en dat ik info toegestuurd zou krijgen op mijn vraag of hij een annulering kon sturen was zijn antwoord dat hij dat niet kon regelen en dat ik dit maar zelf moest regelen met de klantenservice . Dit laatste is toch te gek ik zou info krijgen maar nu moet ik regelen dat ik geen nieuw contract ga krijgen waarvoor ik helemaal niet gevraagd heb . Dikke onvoldoende voor de misleiding van Essent medewerker lees daarnaast bij andere klachten ook steeds de naam mediamarkt vallen ook voor hun een dikke onvoldoende als ze dit blijven toestaan van Essent in hun winkels

Essent Ervaring van T Jurriens, december 16, 2014

Bij mijn bezoek aan Mediamarkt is mij onder valse voorwendsels een contract voor 3 jaar aangesmeerd.
Dit met als lokkertje tegoedkaarten van € 150.
Volgens de Essent medewerker waren hun tarieven lager dat wat ik nu betaal bij EON.
Bij controle achteraf zijn deze minimaal 5% hoger.
Volgens de klantenservice kan ik het contract allen beeindigen als ik € 250 betaal en de € 175 terugbetaal.
Wat betreft de € 175 vindt ik dit terecht.
Dit soort overvallen in een electronicazaak vindt ik
grove misleiding

Essent Ervaring van Mariska, december 15, 2014

Hallo.

Een aantal weken terug heb ik bij de Mediamarkt een laptop gekocht. Hierbij zat een actie met Essent. De verkoper vroeg of ik het verhaal van wou aanhoren en dit vond ik wel prima. Ik woonde op dit moment sinds 2 weken bij mijn vriend in en regel niks als het gaat om energie etc. Ik wist niet eens bij wie wij zitten. Ik vertelde deze meneer van Essent dus ook direct dit verhaal, en dat ik absoluut niks wil afsluiten vanwege deze reden. Meneer vertelde dat dit geen enkel probleem was en ik vroeg of hij dus informatie kon sturen naar mijn e-mail. Dit met de reden dat ik het thuis aan mijn vriend kon laten lezen en zien of hij interesse had. Nu komt het.. Meneer had wel even al mijn gegevens nodig om mij dit te kunnen sturen, dus ik zei al direct; ‘nou meneer daar ben ik niet zo van, ik geef niet zomaar mijn gegevens’. Meneer garandeerde mij dat er niks met mijn gegevens zou gebeuren, dus er werd niks afgesloten.. Maar anders kon hij mij de informatie niet sturen. Ik vertrouwde deze man hierna en geloofde zijn verhaal (dom) en heb de nodige gegevens laten invullen. Na het invullen vertelde hij mij dat ik nadat ik de e-mail had ontvangen binnen 14 dagen moest reageren anders gelde de actie bij de mediamarkt niet meer (je kreeg een tegoedbon). Dus ik kom thuis en vertel dit aan mijn vriend. Hierop zegt hij; wij zitten bij Nuon en daar zitten we goed dus ik hoef dat niet door te lezen. Antwoord wat ik had verwacht dus Essent is niet interessant. Zoals belooft kreeg ik een mail, maar deze heb ik lekker gelaten voor wat het was (ik heb het nogal druk en omdat het toch niet interessant voor ons was lekker zo laten staan). Afgelopen weekend kreeg ik weer een mail van Essent, of ik mijn meterstanden wel wou doorgeven? Uh hoezo meterstanden? En ik zag ineens het woord ‘klant’ staan, uh hoezo klant?! Dus ik lichtelijk in paniek en ik kon natuurlijk niet direct bellen want het was weekend.. Blijkt dat deze meneer van Essent mij 2 pakketten heeft aangesmeerd op een misleidende wijze! Ik had nog nooit van de productnamen gehoord nota bene! En het erge is nog dat het hele verhaal wat hij vertelde lijnrecht tegenover staat wat er in de mail stond. In de mail stond namelijk een aanmeldingsbevestiging en dat ik 14 dagen bedenktijd had om het eventueel te annuleren! Deed ik dit niet binnen 14 dagen dan stond het contract vast! Ontzettend in paniek maar in het contract stond wel dat 20 december de ingangsdatum zou zijn van de overeenkomst.. dus we besloten maar direct vandaag te bellen.

dus bellen met de klantenservice, verhaal gedaan… Zij was vol begrip en vond het raar wat er was gebeurd, dit zeggende door haar kreeg ik het idee dat het allemaal goed zou komen want dit kan natuurlijk niet! Mevrouw moest contact opnemen met een andere afdeling dus ik moest in de wacht staan, prima want ik voelde me al wat gerustgesteld! ‘Ja hallo mevrouw ik heb even met iemand gesproken’.. ‘u heeft niet gereageerd binnen 14 dagen dus ik kan het niet meer voor u annuleren, tenzij u 125,- per pakket als boete betaald dan kunnen wij alles opzeggen. 2 pakketten x 125,- is dus 250,- betalen terwijl ik ben opgelicht!! Heb mevrouw gelijk duidelijk gemaakt dat dit absoluut niet betaald gaat worden en dat ik door die medewerker ben opgelicht.. Ik doordrammen en dus nam ze weer contact op met een andere afdeling, en deze afdeling gaat het nu uitzoeken en belt mij binnen 2 dagen terug.. Dus ik dacht prima, en vroeg nog even wat zij dan precies gingen uitzoeken. En de mevrouw aan de telefoon zei toen ineens; ‘ja maar mevrouw, u heeft toch wel papieren meegekregen en getekend?’ dus ik zeg: ‘papieren? getekend? ik heb helemaal niks! ik zou namelijk ALLEEN een informatiepakket krijgen!’ nou dit was toch wel heel raar en dit zou ze dan ook noteren. Waarop ik nog zei: ‘ kan het ook zijn dat de medewerker zich vergist heeft in het formulier? i.p.v. een informatieformulier een aanmeldformulier?’ Nou dit kon ja…
Andere mensen hier ervaring mee en eventueel tips?

Essent Ervaring van Peter, december 10, 2014

Algemene indruk 55555
Helpdesk 55555
Energieprijzen 55555
Overstapproces 55555
Energierekening 55555
Reclames 55555
Bereikbaarheid 55555
Klachtafhandeling 55555

Vandaag werden we benaderd door een concurrent van Essent. Maar gelukkig hebben we dat niet gedaan. Want er zijn maar weinig goede ervaringen. Nee, wij blijven lekker zitten waar we zitten. Gewoon bij Essent.

Afz Peter (een tevreden klant van Essent)

Essent Ervaring van Henny, november 29, 2014

Van 12 november 2013 tot 20 december 2013 had Essent een mooie actie: ZekerheidsGarantie Gas en Elektriciteit Vast met 225 euro retour!Looptijd 1 jaar.
Ik heb mij daarvoor aangemeld.
Nu aan het eind van dat jaar blijkt er nergens iets te vinden te zijn over mijn deelname aan deze actie.
Ik heb mij er destijds telefonisch voor aangemeld.Er is mij toen verzekerd dat ik dit bedrag terug zou krijgen met de jaarafrekening.
Nu na diverse malen telefonisch contact met de klantenservice en de klachtenafdeling werd mij verteld dat ik 100% zeker dit bedrag NIET krijg.
Ik ben met stomheid geslagen!
Zijn er meer klanten van Essent die dit is overkomen?Dat zou ik graag willen weten.
Reden genoeg voor mij om Essent te verlaten met een zeer bittere nasmaak!

Essent Ervaring van Radji, november 17, 2014

Algemene indruk 44444
Helpdesk 44444
Energieprijzen 44444
Overstapproces 44444
Energierekening 44444
Reclames 44444
Bereikbaarheid 44444
Klachtafhandeling 44444

Wij zijn klant bij Essent en we zijn nooit overgestapt. Gewoon omdat we trouw zijn aan het oude. Nu waren we laatst bij de mediamarkt voor een nieuwe stofzuiger. Daar werd ons gezegd dat als we klant zouden worden bij Essent, dat we de stofzuiger gratis krijgen. Maar ja we zijn al klant waardoor we de stogzuiger gewoon zelf moesten betalen. Ik vind dat niet eerlijk. Ze hebben aan ons tientallen jaren geld kunnen verdienen. Maar iets aan bestaande klanten geven ho maar. Dat is erg jammer. Ik hoop voor Essent dat ze dit bericht lezen en dat ze hun echte trouwe klanten hierdoor meer gaan waarderen en belonen!

Essent Ervaring van James, november 12, 2014

Algemene indruk 55555
Helpdesk 55555
Energieprijzen 55555
Overstapproces 55555
Energierekening 55555
Reclames 55555
Bereikbaarheid 55555
Klachtafhandeling 55555

Essent is gewoon een goede en goedkope energieleverancier. We hebben nooit negatieve ervaringen gehad en we waren al meer dan tien jaar klant. Maar omdat we ons hebben laten overhalen door de verkopers van budgetenergie waren we toch overgestapt. We dachten wel even wat geld te kunnen besparen. Mooi niet dus. Achteraf kregen we behoorlijk hoge energierekeningen, zeker niet het bedrag dat ons werd beloofd en een stuk hoger dan we gewend waren bij Essent. Als we de ervaringen mogen geloven op radar en kassa, hadden we nooit naar ze overgestapt.Maar goed, soms moet je de harde les krijgen! Dus hebben met Essent contact opgenomen en we konden gelukkig direct terug overstappen. Essent heeft alles voor ons geregeld. Het mooiste was wel dat we ook nog eens een waardebon hebben gekregen die we konden besteden bij de mediamarkt. We zijn nu weer bij Essent en dat blijven we ook hoe mooi de praatjes ook zijn van de andere energieleveranciers.

Essent Ervaring van bart, november 3, 2014

2 dagen geleden bij de media markt werd me gevraagd of ik geen 225 euro korting wilde , ik kon namelijk via essent korting krijgen.

ik ben al klant van essent en wilde erover nadenken – de medewerker zei prima.

vandaag nam ik telefonisch contact op met essent en werd mij duidelijk dat deze actie niet geldt voor bestaande klanten!

nadat ik via twitter en zelfs de wegcare afdeling navraag deed werd mij verteld dat ik pech heb en dit idd alleen geldt voor nieuwe klanten!

ik ben teleurgesteld in essent en wil geen klant meer zijn , ik raad alle bestaande klanten aan gewoon op te zeggen als het kan en zoveel mogelijk te shoppen op die manier krijg je het maximale voordeel!

Essent Ervaring van Ricardo, augustus 26, 2014

Algemene indruk 55555
Helpdesk 55555
Energieprijzen 55555
Overstapproces 55555
Energierekening 55555
Reclames 55555
Bereikbaarheid 55555
Klachtafhandeling 55555

Essent is gewoon een van de betere energiebedrijven. Ik ben zelf na tien jaar van Essent overgegaan naar NLE. Daar had ik ontzettend veel gedoe mee gehad. Vervolgens ben ik van ellende overgegaan naar Budgetenergie. Maar dat was nog erger dan bij NLE. Na veel administratieve rompslomp bij zowel BE als bij NLE heb ik weer gekozen voor Essent. Ik betaal nu een paar tientjes per jaar meer, maar geloof mij maar. Dat is het ruim waard. Je wilt echt geen gedoe hebben met energiebedrijven. Ze zijn aller aardig als je naar ze overstapt, maar als je eenmaal klant bent geworden hoef je nnergens meer op te rekenen. Dat ervaar ik niet bij Essent. Daar werken mensen die veel meer verstand hebben van allerlei algemene zaken. Die kennis is bij de goedkopere energieleveranciers ver te zoeken. Dus mocht je willen veranderen van energieleverancier. Neem dan eerst contact met ze op voor een betere aanbieding. Mijn ervaring is dat Essent er alles aan doet om jou als klant te behouden en daarvoor willen ze best wel een korting geven.

Essent Ervaring van renate boltendal, mei 22, 2014

ik heb nog nooit zo een slechte bedrijf als essent meegemaakt
dus mensen pas op ga niet met essent in zee want ze plukken je kaal ze zeggen dat je niet betaald hebt terwijl je het wel gedaan hebt en bewijzen hebt maar toch 1000 euro teveel betaald dank zei oplichters bedrijf essent

Essent Ervaring van Gratis iPad, mei 10, 2014

Niks mis mee.. goede ervaringen via: http://www.gratisipad.info/

Essent Ervaring van verhoeven, mei 2, 2014

Algemene indruk 44444
Helpdesk 22222
Energieprijzen 33333
Overstapproces 33333
Energierekening 22222
Reclames 33333
Bereikbaarheid 55555
Klachtafhandeling 11111

essent rekent 20 euro voor een email door het een aanmaningsmail te noemen, ook is de site niet up to date zo is het mogelijk dat je daar nog een betalingsmogelijkheid hebt staan terwijl die volgens hun systeem al voorbij is. zo heb ik te maken met het besluit om bij mij de levering te beeindigen terwijl ik de achterstand al betaald heb met alle bijkomende kosten vandien.

als je belt met de melding dat je al betaald hebt krijg je de reactie `ja de brief is al onderweg die krijgt u volgende week ,daar kunnen we niks meer aan veranderen`. dus geen achterstand maar wel beeindiging van de levering. waardeloos bedrijf, niet intrappen ze hebben daar blijkbaar een ander verdienmodel als de verkoop van energie.

Essent Ervaring van Margreet de Boer, april 28, 2014

Algemene indruk 44444
Helpdesk 44444
Energieprijzen 44444
Overstapproces 11111
Energierekening 44444
Reclames Not Rated
Bereikbaarheid 44444
Klachtafhandeling 44444

Het is niet altijd even goed zoals ze hier beweren. Toen wij 6 weken van de voren onze verhuizing van Groningen naar Friesland aan Essent hadden doorgegeven gingen wij er vanuit dat alles goed geregeld was. Helaas voor ons was dat dus niet het geval. Er was helemaal niets doorgekomen daar waardoor wij geen energieleverancier hadden op ons nieuwe adres. Hierdoor hebben we 2 maanden moeten betalen voor het oude huis. Ja we hadden wel energie in het nieuwe huis dus we zaten niet zonder energie. Maar de hoofd leverancier of hoe dat ook maar heet was geen Essent, maar Nuon. Dus wij keken nogal raar op toen Nuon ons rekeningen aan het sturen was. Uiteindelijk moesten we overstappen van Nuon naar Essent. Ook dat ging niet geheel vlekkeloos. De overstap was wel bij Essent doorgekomen, maar we hadden nog steeds Essent op het oude adres. Dat werd namelijk niet automatisch opgezegd. We kregen naast de twee extra maandnota’s nog een boete van dik 200 euro omdat we het contract bij Nuon moesten verbreken. Allemaal heel lastig en heel irritant om te regelen. Dus als je ooit eens zou verhuizen naar een andere provincie, vraag dan altijd om een bevestiging van de verhuizing zodat je zeker weet dat alles goed zit.

Essent Ervaring van Marcel, april 19, 2014

Algemene indruk 55555
Helpdesk 55555
Energieprijzen 55555
Overstapproces 55555
Energierekening 55555
Reclames 55555
Bereikbaarheid 55555
Klachtafhandeling 55555

Sinds een half jaar klant en tot nu toe geen problemen mee gehad. Hiervoor zat ik bij de Nuon. Toen ik ging verhuizen heb ik veel gedoe gehad met Nuon. Al met al vond ik de klantenservice niet vriendelijk en weinig begripvol. Ik heb toen de keuze gemaakt om te gaan vergelijken en te bekijken bij welke leverancier ik beter klant kon worden. Uiteindelijk is dit dus Essent geworden. Essent heeft de problemen die ik had bij de Nuon helemaal opgelost en gaven mij daarop ook nog eens een extra korting. Hierdoor was ik van mijn gedoe met de Nuon af en was ik ook nog een een stuk voordeliger uit.

Essent Ervaring van Lidewij, maart 1, 2014

Vanaf oktober vorig jaar gaat opeens alles fout bij Essent. Waarom? Omdat ik het bankrekening nummer gewijzigd hebt. We moesten de jaarrekening betalen, wij hebben dat netjes betaald. Een paar weken later krijgen we het geld teruggestort van Essent. Wij gebeld, nee het klopte allemaal en we hoefden niks meer te betalen. 2 weken later krijgen we een aanmaning + 20 euro boete. Omdat we de jaarrekening niet betaald hadden!!!!!! De mevrouw aan de telefoon leek het niet door haar verstand te krijgen wat er was gebeurd. Ze wilden niet eens de 20 euro boete er af halen. Absoluut ontevreden. Zo behandel je je klanten niet!! Wij gaan sowieso overstappen.

Essent Ervaring van sjef, februari 24, 2014

slechte service als je een keer bent overgestapt end en weer terug komt kost 8 telefoontjes om alles in goede banen te lijden en dan ben je na alle beloftes en berekeningen nog niets goedkoper uit?

Essent Ervaring van E. Snijder, januari 22, 2014

Ik ben helemaal niet tevreden over Essent.
Waarom niet nou het laatste voorbeeld.
In september 2013 een slimme meter gekregen. Een maal in de twee maanden krijg je van Essent een overzicht, de bedoeling is dat ze van een afstand je meterstand aflezen en daarmee ook je jaarafrekening. Nou dat heb ik geweten, want Essent telt er gewoon nog een paar weken bij! Het verbaast me niet, heb ze ooit met een verhuizing meegenomen, nadat de meterstand in het oude huis was opgenomen, huis afgesloten, moest ik de maand daarop ook nog betalen. Ik zit aan een contract vast maar dat loopt in 2014 af……By By Essent met je achterbaksheid.

Essent Ervaring van A.Evers, maart 3, 2013

Algemene indruk 55555
Helpdesk 55555
Energieprijzen 44444
Overstapproces 55555
Energierekening 55555
Reclames 44444
Bereikbaarheid 55555
Klachtafhandeling 55555

Na een vergelijking met Nuon kwam Essent voor mij goedkoper uit. Ik wilde niet naar een goedkope prijsvechter waarvan je maar moest afwachten of de service ook goed is. Essent is betrouwbaar en de grootste leverancier van Nederland. Daarnaast hebben ze ook zeker wel scherpe acties. Ik ben altijd netjes te woord gestaan door de klantenservice en toen ik mijn contract moest ontbinden door verblijf in het buitenland werd dit netjes voor mij geregeld. Zodra ik weer zelf een leverancier nodig heb (zit nu tijdelijk in huur incl.) dan zal ik weer voor Essent kiezen.

Essent Ervaring van t vd meer, mei 17, 2012

Algemene indruk 44444
Helpdesk 44444
Energieprijzen 44444
Overstapproces 44444
Energierekening 33333
Reclames 33333
Bereikbaarheid 33333
Klachtafhandeling 44444

Iedereen zit wel te zeure. Maar essent is gewoon veruit de beste aanbieder. Je moet niet overstappen. Blijf waar je zit. De markt is opgezet door oplichters. Al die nieuwe energiebazen zijn alleen maar geld aan het verdienen over onze rug. Overstappen is niet de oplossing. Verminder je verbruik. Dan kun je ook veel geld besparen. Zeggen je allemaal dat ze de goedkoopste zijn, maar uiteindelijk betaal je gewoon vet veel geld en dan is het al te laat. Dus jongens en meisjes. Blijf gewoon bij essent of nuon of eneco. Deze bedrijven hebben jaren ervarongen en hebben dus ook alles in orde.

Essent Ervaring van Xxx, maart 10, 2012

Algemene indruk 44444
Helpdesk 33333
Energieprijzen 44444
Overstapproces 33333
Energierekening 55555
Reclames 44444
Bereikbaarheid 55555
Klachtafhandeling 55555

Ze zijn niet de goedkoopste maar ze hebben ook geen problemen.

Essent Ervaring van d, juni 20, 2011

Ben na 20 jaar klant te zijn geweest van essent overgestapt naar nuon. Achteraf had ik beter bij essnt kunnen blijven.

Essent Ervaring van Nadia, juni 7, 2011

Ik vindt Essent wel erg duur. Nu wil ik overstappen naar Nuon. Is dit verstandig of moet ik een andere energiemaatschappij nemen?

Essent Ervaring van Tjitte, juni 7, 2011

Ja ik, ik ben ook klant bij Essent. je klikt gewoon op de advertentie, daarna op het tabblad rechts bovenin “Bestaande klant”. Invullen en klaar is kees.

Essent Ervaring van Annemiek, juni 6, 2011

Ik ben al jaren klant bij Essent. Nu zie ik de advertentie met en gratis bespaarpakket. Heeft iemand daar al gebruik van gemaakt?

Deel een ervaring over Essent

Algemene indruk
Helpdesk
Energieprijzen
Overstapproces
Energierekening
Reclames
Bereikbaarheid
Klachtafhandeling

Vergelijk energie tarieven van Essent

Wilt u overstappen naar de aller goedkoopste energieleverancier? Duizenden mensen zijn u al voorgegaan! Ga naar Energievergelijking.nl om energieprijzen van Essent te vergelijken met andere energieleveranciers. Energievergelijking.nl is de onafhankelijke energie vergelijkingssite van Nederland! Start met energie vergelijken en bespaar!

Onafhankelijk energie vergelijken en besparen

Wilt u weten of Essent de goedkoopste is? Ga dan naar Energievergelijking.nl. Daar kunt u gratis en snel alle energieleveranciers vergelijken en direct zien welke de goedkoopste is. Start de energievergelijker en bereken uw voordeel.