Algemene indruk4.184.184.184.184.18
Helpdesk4.24.24.24.24.2
Energieprijzen4.184.184.184.184.18
Overstapproces4.094.094.094.094.09
Energierekening4.34.34.34.34.3
Reclames4.224.224.224.224.22
Bereikbaarheid4.64.64.64.64.6
Klachtafhandeling4.34.34.34.34.3

Essent

Overstappen naar Essent? Lees eerst Essent ervaringen. Wat vinden andere mensen van Essent en wat vindt u zelf van Essent? Plaats een beoordeling over Essent. Beschrijf Essent in uw woorden.

Essent, 7.8 out of 10 based on 9 ratings

GD Star Rating
loading...

26 Ervaringen over “Essent”

Essent Ervaring van T Jurriens, december 16, 2014

Bij mijn bezoek aan Mediamarkt is mij onder valse voorwendsels een contract voor 3 jaar aangesmeerd.
Dit met als lokkertje tegoedkaarten van € 150.
Volgens de Essent medewerker waren hun tarieven lager dat wat ik nu betaal bij EON.
Bij controle achteraf zijn deze minimaal 5% hoger.
Volgens de klantenservice kan ik het contract allen beeindigen als ik € 250 betaal en de € 175 terugbetaal.
Wat betreft de € 175 vindt ik dit terecht.
Dit soort overvallen in een electronicazaak vindt ik
grove misleiding

Essent Ervaring van Mariska, december 15, 2014

Hallo.

Een aantal weken terug heb ik bij de Mediamarkt een laptop gekocht. Hierbij zat een actie met Essent. De verkoper vroeg of ik het verhaal van wou aanhoren en dit vond ik wel prima. Ik woonde op dit moment sinds 2 weken bij mijn vriend in en regel niks als het gaat om energie etc. Ik wist niet eens bij wie wij zitten. Ik vertelde deze meneer van Essent dus ook direct dit verhaal, en dat ik absoluut niks wil afsluiten vanwege deze reden. Meneer vertelde dat dit geen enkel probleem was en ik vroeg of hij dus informatie kon sturen naar mijn e-mail. Dit met de reden dat ik het thuis aan mijn vriend kon laten lezen en zien of hij interesse had. Nu komt het.. Meneer had wel even al mijn gegevens nodig om mij dit te kunnen sturen, dus ik zei al direct; ‘nou meneer daar ben ik niet zo van, ik geef niet zomaar mijn gegevens’. Meneer garandeerde mij dat er niks met mijn gegevens zou gebeuren, dus er werd niks afgesloten.. Maar anders kon hij mij de informatie niet sturen. Ik vertrouwde deze man hierna en geloofde zijn verhaal (dom) en heb de nodige gegevens laten invullen. Na het invullen vertelde hij mij dat ik nadat ik de e-mail had ontvangen binnen 14 dagen moest reageren anders gelde de actie bij de mediamarkt niet meer (je kreeg een tegoedbon). Dus ik kom thuis en vertel dit aan mijn vriend. Hierop zegt hij; wij zitten bij Nuon en daar zitten we goed dus ik hoef dat niet door te lezen. Antwoord wat ik had verwacht dus Essent is niet interessant. Zoals belooft kreeg ik een mail, maar deze heb ik lekker gelaten voor wat het was (ik heb het nogal druk en omdat het toch niet interessant voor ons was lekker zo laten staan). Afgelopen weekend kreeg ik weer een mail van Essent, of ik mijn meterstanden wel wou doorgeven? Uh hoezo meterstanden? En ik zag ineens het woord ‘klant’ staan, uh hoezo klant?! Dus ik lichtelijk in paniek en ik kon natuurlijk niet direct bellen want het was weekend.. Blijkt dat deze meneer van Essent mij 2 pakketten heeft aangesmeerd op een misleidende wijze! Ik had nog nooit van de productnamen gehoord nota bene! En het erge is nog dat het hele verhaal wat hij vertelde lijnrecht tegenover staat wat er in de mail stond. In de mail stond namelijk een aanmeldingsbevestiging en dat ik 14 dagen bedenktijd had om het eventueel te annuleren! Deed ik dit niet binnen 14 dagen dan stond het contract vast! Ontzettend in paniek maar in het contract stond wel dat 20 december de ingangsdatum zou zijn van de overeenkomst.. dus we besloten maar direct vandaag te bellen.

dus bellen met de klantenservice, verhaal gedaan… Zij was vol begrip en vond het raar wat er was gebeurd, dit zeggende door haar kreeg ik het idee dat het allemaal goed zou komen want dit kan natuurlijk niet! Mevrouw moest contact opnemen met een andere afdeling dus ik moest in de wacht staan, prima want ik voelde me al wat gerustgesteld! ‘Ja hallo mevrouw ik heb even met iemand gesproken’.. ‘u heeft niet gereageerd binnen 14 dagen dus ik kan het niet meer voor u annuleren, tenzij u 125,- per pakket als boete betaald dan kunnen wij alles opzeggen. 2 pakketten x 125,- is dus 250,- betalen terwijl ik ben opgelicht!! Heb mevrouw gelijk duidelijk gemaakt dat dit absoluut niet betaald gaat worden en dat ik door die medewerker ben opgelicht.. Ik doordrammen en dus nam ze weer contact op met een andere afdeling, en deze afdeling gaat het nu uitzoeken en belt mij binnen 2 dagen terug.. Dus ik dacht prima, en vroeg nog even wat zij dan precies gingen uitzoeken. En de mevrouw aan de telefoon zei toen ineens; ‘ja maar mevrouw, u heeft toch wel papieren meegekregen en getekend?’ dus ik zeg: ‘papieren? getekend? ik heb helemaal niks! ik zou namelijk ALLEEN een informatiepakket krijgen!’ nou dit was toch wel heel raar en dit zou ze dan ook noteren. Waarop ik nog zei: ‘ kan het ook zijn dat de medewerker zich vergist heeft in het formulier? i.p.v. een informatieformulier een aanmeldformulier?’ Nou dit kon ja…
Andere mensen hier ervaring mee en eventueel tips?

Essent Ervaring van Peter, december 10, 2014

Algemene indruk55555
Helpdesk55555
Energieprijzen55555
Overstapproces55555
Energierekening55555
Reclames55555
Bereikbaarheid55555
Klachtafhandeling55555

Vandaag werden we benaderd door een concurrent van Essent. Maar gelukkig hebben we dat niet gedaan. Want er zijn maar weinig goede ervaringen. Nee, wij blijven lekker zitten waar we zitten. Gewoon bij Essent.

Afz Peter (een tevreden klant van Essent)

Essent Ervaring van Henny, november 29, 2014

Van 12 november 2013 tot 20 december 2013 had Essent een mooie actie: ZekerheidsGarantie Gas en Elektriciteit Vast met 225 euro retour!Looptijd 1 jaar.
Ik heb mij daarvoor aangemeld.
Nu aan het eind van dat jaar blijkt er nergens iets te vinden te zijn over mijn deelname aan deze actie.
Ik heb mij er destijds telefonisch voor aangemeld.Er is mij toen verzekerd dat ik dit bedrag terug zou krijgen met de jaarafrekening.
Nu na diverse malen telefonisch contact met de klantenservice en de klachtenafdeling werd mij verteld dat ik 100% zeker dit bedrag NIET krijg.
Ik ben met stomheid geslagen!
Zijn er meer klanten van Essent die dit is overkomen?Dat zou ik graag willen weten.
Reden genoeg voor mij om Essent te verlaten met een zeer bittere nasmaak!

Essent Ervaring van W, november 23, 2014

Algemene indruk11111
HelpdeskNot Rated
Energieprijzen33333
Overstapproces55555
EnergierekeningNot Rated
ReclamesNot Rated
BereikbaarheidNot Rated
KlachtafhandelingNot Rated

Nu 1 jaar klant door mooie welkomstactie. Nu nieuwe aanbieding gehad van Essent dat ik 3 jaar kan tekenen en dan 150 bonus krijgt maar dat je dan EXTRA hoge vastrecht gaat betalen zeggen ze er niet bij. Dit neigt heel erg naar oplichting en ik ga DIREKT overstappen naar een bedrijf wat niet rare aanbiedingen doet en adviseer anderen toch wel heel goed naar de aanbiedingen van Essent te kijken

Essent Ervaring van Jan, november 22, 2014

Ben altijd bij essent geweest.
Nu heb ik een andere meter gekregen voor teruglevering i.v.m. zonnepanelen.
Alles netjes doorgegeven en aangemeld.
Nu bij de eindafrekening moet ik mijn terug geleverde energie ook nog gaan betalen.
Heb enkel tarief maar nu zou ik dubbel tarief hebben en mijn verbruik rekent men als Nacht tarief en de teruglevering als Dag.

Na 3 klachten nog steeds geen oplossing.

Nu maar overgestapt naar GreenChoice.
Ervaringen daarmee moet ik nog afwachten.
Maar zo geen essent meer voor mij.

Essent Ervaring van Radji, november 17, 2014

Algemene indruk44444
Helpdesk44444
Energieprijzen44444
Overstapproces44444
Energierekening44444
Reclames44444
Bereikbaarheid44444
Klachtafhandeling44444

Wij zijn klant bij Essent en we zijn nooit overgestapt. Gewoon omdat we trouw zijn aan het oude. Nu waren we laatst bij de mediamarkt voor een nieuwe stofzuiger. Daar werd ons gezegd dat als we klant zouden worden bij Essent, dat we de stofzuiger gratis krijgen. Maar ja we zijn al klant waardoor we de stogzuiger gewoon zelf moesten betalen. Ik vind dat niet eerlijk. Ze hebben aan ons tientallen jaren geld kunnen verdienen. Maar iets aan bestaande klanten geven ho maar. Dat is erg jammer. Ik hoop voor Essent dat ze dit bericht lezen en dat ze hun echte trouwe klanten hierdoor meer gaan waarderen en belonen!

Essent Ervaring van James, november 12, 2014

Algemene indruk55555
Helpdesk55555
Energieprijzen55555
Overstapproces55555
Energierekening55555
Reclames55555
Bereikbaarheid55555
Klachtafhandeling55555

Essent is gewoon een goede en goedkope energieleverancier. We hebben nooit negatieve ervaringen gehad en we waren al meer dan tien jaar klant. Maar omdat we ons hebben laten overhalen door de verkopers van budgetenergie waren we toch overgestapt. We dachten wel even wat geld te kunnen besparen. Mooi niet dus. Achteraf kregen we behoorlijk hoge energierekeningen, zeker niet het bedrag dat ons werd beloofd en een stuk hoger dan we gewend waren bij Essent. Als we de ervaringen mogen geloven op radar en kassa, hadden we nooit naar ze overgestapt.Maar goed, soms moet je de harde les krijgen! Dus hebben met Essent contact opgenomen en we konden gelukkig direct terug overstappen. Essent heeft alles voor ons geregeld. Het mooiste was wel dat we ook nog eens een waardebon hebben gekregen die we konden besteden bij de mediamarkt. We zijn nu weer bij Essent en dat blijven we ook hoe mooi de praatjes ook zijn van de andere energieleveranciers.

Essent Ervaring van bart, november 3, 2014

2 dagen geleden bij de media markt werd me gevraagd of ik geen 225 euro korting wilde , ik kon namelijk via essent korting krijgen.

ik ben al klant van essent en wilde erover nadenken – de medewerker zei prima.

vandaag nam ik telefonisch contact op met essent en werd mij duidelijk dat deze actie niet geldt voor bestaande klanten!

nadat ik via twitter en zelfs de wegcare afdeling navraag deed werd mij verteld dat ik pech heb en dit idd alleen geldt voor nieuwe klanten!

ik ben teleurgesteld in essent en wil geen klant meer zijn , ik raad alle bestaande klanten aan gewoon op te zeggen als het kan en zoveel mogelijk te shoppen op die manier krijg je het maximale voordeel!

Essent Ervaring van Ricardo, augustus 26, 2014

Algemene indruk55555
Helpdesk55555
Energieprijzen55555
Overstapproces55555
Energierekening55555
Reclames55555
Bereikbaarheid55555
Klachtafhandeling55555

Essent is gewoon een van de betere energiebedrijven. Ik ben zelf na tien jaar van Essent overgegaan naar NLE. Daar had ik ontzettend veel gedoe mee gehad. Vervolgens ben ik van ellende overgegaan naar Budgetenergie. Maar dat was nog erger dan bij NLE. Na veel administratieve rompslomp bij zowel BE als bij NLE heb ik weer gekozen voor Essent. Ik betaal nu een paar tientjes per jaar meer, maar geloof mij maar. Dat is het ruim waard. Je wilt echt geen gedoe hebben met energiebedrijven. Ze zijn aller aardig als je naar ze overstapt, maar als je eenmaal klant bent geworden hoef je nnergens meer op te rekenen. Dat ervaar ik niet bij Essent. Daar werken mensen die veel meer verstand hebben van allerlei algemene zaken. Die kennis is bij de goedkopere energieleveranciers ver te zoeken. Dus mocht je willen veranderen van energieleverancier. Neem dan eerst contact met ze op voor een betere aanbieding. Mijn ervaring is dat Essent er alles aan doet om jou als klant te behouden en daarvoor willen ze best wel een korting geven.

Essent Ervaring van renate boltendal, mei 22, 2014

ik heb nog nooit zo een slechte bedrijf als essent meegemaakt
dus mensen pas op ga niet met essent in zee want ze plukken je kaal ze zeggen dat je niet betaald hebt terwijl je het wel gedaan hebt en bewijzen hebt maar toch 1000 euro teveel betaald dank zei oplichters bedrijf essent

Essent Ervaring van Gratis iPad, mei 10, 2014

Niks mis mee.. goede ervaringen via: http://www.gratisipad.info/

Essent Ervaring van verhoeven, mei 2, 2014

Algemene indruk44444
Helpdesk22222
Energieprijzen33333
Overstapproces33333
Energierekening22222
Reclames33333
Bereikbaarheid55555
Klachtafhandeling11111

essent rekent 20 euro voor een email door het een aanmaningsmail te noemen, ook is de site niet up to date zo is het mogelijk dat je daar nog een betalingsmogelijkheid hebt staan terwijl die volgens hun systeem al voorbij is. zo heb ik te maken met het besluit om bij mij de levering te beeindigen terwijl ik de achterstand al betaald heb met alle bijkomende kosten vandien.

als je belt met de melding dat je al betaald hebt krijg je de reactie `ja de brief is al onderweg die krijgt u volgende week ,daar kunnen we niks meer aan veranderen`. dus geen achterstand maar wel beeindiging van de levering. waardeloos bedrijf, niet intrappen ze hebben daar blijkbaar een ander verdienmodel als de verkoop van energie.

Essent Ervaring van Margreet de Boer, april 28, 2014

Algemene indruk44444
Helpdesk44444
Energieprijzen44444
Overstapproces11111
Energierekening44444
ReclamesNot Rated
Bereikbaarheid44444
Klachtafhandeling44444

Het is niet altijd even goed zoals ze hier beweren. Toen wij 6 weken van de voren onze verhuizing van Groningen naar Friesland aan Essent hadden doorgegeven gingen wij er vanuit dat alles goed geregeld was. Helaas voor ons was dat dus niet het geval. Er was helemaal niets doorgekomen daar waardoor wij geen energieleverancier hadden op ons nieuwe adres. Hierdoor hebben we 2 maanden moeten betalen voor het oude huis. Ja we hadden wel energie in het nieuwe huis dus we zaten niet zonder energie. Maar de hoofd leverancier of hoe dat ook maar heet was geen Essent, maar Nuon. Dus wij keken nogal raar op toen Nuon ons rekeningen aan het sturen was. Uiteindelijk moesten we overstappen van Nuon naar Essent. Ook dat ging niet geheel vlekkeloos. De overstap was wel bij Essent doorgekomen, maar we hadden nog steeds Essent op het oude adres. Dat werd namelijk niet automatisch opgezegd. We kregen naast de twee extra maandnota’s nog een boete van dik 200 euro omdat we het contract bij Nuon moesten verbreken. Allemaal heel lastig en heel irritant om te regelen. Dus als je ooit eens zou verhuizen naar een andere provincie, vraag dan altijd om een bevestiging van de verhuizing zodat je zeker weet dat alles goed zit.

Essent Ervaring van Marcel, april 19, 2014

Algemene indruk55555
Helpdesk55555
Energieprijzen55555
Overstapproces55555
Energierekening55555
Reclames55555
Bereikbaarheid55555
Klachtafhandeling55555

Sinds een half jaar klant en tot nu toe geen problemen mee gehad. Hiervoor zat ik bij de Nuon. Toen ik ging verhuizen heb ik veel gedoe gehad met Nuon. Al met al vond ik de klantenservice niet vriendelijk en weinig begripvol. Ik heb toen de keuze gemaakt om te gaan vergelijken en te bekijken bij welke leverancier ik beter klant kon worden. Uiteindelijk is dit dus Essent geworden. Essent heeft de problemen die ik had bij de Nuon helemaal opgelost en gaven mij daarop ook nog eens een extra korting. Hierdoor was ik van mijn gedoe met de Nuon af en was ik ook nog een een stuk voordeliger uit.

Essent Ervaring van Lidewij, maart 1, 2014

Vanaf oktober vorig jaar gaat opeens alles fout bij Essent. Waarom? Omdat ik het bankrekening nummer gewijzigd hebt. We moesten de jaarrekening betalen, wij hebben dat netjes betaald. Een paar weken later krijgen we het geld teruggestort van Essent. Wij gebeld, nee het klopte allemaal en we hoefden niks meer te betalen. 2 weken later krijgen we een aanmaning + 20 euro boete. Omdat we de jaarrekening niet betaald hadden!!!!!! De mevrouw aan de telefoon leek het niet door haar verstand te krijgen wat er was gebeurd. Ze wilden niet eens de 20 euro boete er af halen. Absoluut ontevreden. Zo behandel je je klanten niet!! Wij gaan sowieso overstappen.

Essent Ervaring van sjef, februari 24, 2014

slechte service als je een keer bent overgestapt end en weer terug komt kost 8 telefoontjes om alles in goede banen te lijden en dan ben je na alle beloftes en berekeningen nog niets goedkoper uit?

Essent Ervaring van E. Snijder, januari 22, 2014

Ik ben helemaal niet tevreden over Essent.
Waarom niet nou het laatste voorbeeld.
In september 2013 een slimme meter gekregen. Een maal in de twee maanden krijg je van Essent een overzicht, de bedoeling is dat ze van een afstand je meterstand aflezen en daarmee ook je jaarafrekening. Nou dat heb ik geweten, want Essent telt er gewoon nog een paar weken bij! Het verbaast me niet, heb ze ooit met een verhuizing meegenomen, nadat de meterstand in het oude huis was opgenomen, huis afgesloten, moest ik de maand daarop ook nog betalen. Ik zit aan een contract vast maar dat loopt in 2014 af……By By Essent met je achterbaksheid.

Essent Ervaring van A.Evers, maart 3, 2013

Algemene indruk55555
Helpdesk55555
Energieprijzen44444
Overstapproces55555
Energierekening55555
Reclames44444
Bereikbaarheid55555
Klachtafhandeling55555

Na een vergelijking met Nuon kwam Essent voor mij goedkoper uit. Ik wilde niet naar een goedkope prijsvechter waarvan je maar moest afwachten of de service ook goed is. Essent is betrouwbaar en de grootste leverancier van Nederland. Daarnaast hebben ze ook zeker wel scherpe acties. Ik ben altijd netjes te woord gestaan door de klantenservice en toen ik mijn contract moest ontbinden door verblijf in het buitenland werd dit netjes voor mij geregeld. Zodra ik weer zelf een leverancier nodig heb (zit nu tijdelijk in huur incl.) dan zal ik weer voor Essent kiezen.

Essent Ervaring van t vd meer, mei 17, 2012

Algemene indruk44444
Helpdesk44444
Energieprijzen44444
Overstapproces44444
Energierekening33333
Reclames33333
Bereikbaarheid33333
Klachtafhandeling44444

Iedereen zit wel te zeure. Maar essent is gewoon veruit de beste aanbieder. Je moet niet overstappen. Blijf waar je zit. De markt is opgezet door oplichters. Al die nieuwe energiebazen zijn alleen maar geld aan het verdienen over onze rug. Overstappen is niet de oplossing. Verminder je verbruik. Dan kun je ook veel geld besparen. Zeggen je allemaal dat ze de goedkoopste zijn, maar uiteindelijk betaal je gewoon vet veel geld en dan is het al te laat. Dus jongens en meisjes. Blijf gewoon bij essent of nuon of eneco. Deze bedrijven hebben jaren ervarongen en hebben dus ook alles in orde.

Essent Ervaring van Xxx, maart 10, 2012

Algemene indruk44444
Helpdesk33333
Energieprijzen44444
Overstapproces33333
Energierekening55555
Reclames44444
Bereikbaarheid55555
Klachtafhandeling55555

Ze zijn niet de goedkoopste maar ze hebben ook geen problemen.

Essent Ervaring van d, juni 20, 2011

Ben na 20 jaar klant te zijn geweest van essent overgestapt naar nuon. Achteraf had ik beter bij essnt kunnen blijven.

Essent Ervaring van Nadia, juni 7, 2011

Ik vindt Essent wel erg duur. Nu wil ik overstappen naar Nuon. Is dit verstandig of moet ik een andere energiemaatschappij nemen?

Essent Ervaring van Tjitte, juni 7, 2011

Ja ik, ik ben ook klant bij Essent. je klikt gewoon op de advertentie, daarna op het tabblad rechts bovenin “Bestaande klant”. Invullen en klaar is kees.

Essent Ervaring van Annemiek, juni 6, 2011

Ik ben al jaren klant bij Essent. Nu zie ik de advertentie met en gratis bespaarpakket. Heeft iemand daar al gebruik van gemaakt?

Deel een ervaring over Essent

Algemene indruk
Helpdesk
Energieprijzen
Overstapproces
Energierekening
Reclames
Bereikbaarheid
Klachtafhandeling

Bereken de energiekosten van alle energieleveranciers. Vergelijk energie prijzen online met de Essent tarieven en bekijk of u bij Essent echt zo voordelig uit bent.