Algemene indruk4.434.434.434.434.43
Helpdesk44444
Energieprijzen4.144.144.144.144.14
Overstapproces3.713.713.713.713.71
Energierekening4.144.144.144.144.14
Reclames44444
Bereikbaarheid4.574.574.574.574.57
Klachtafhandeling4.144.144.144.144.14

Essent

Overstappen naar Essent? Lees eerst Essent ervaringen. Wat vinden andere mensen van Essent en wat vindt u zelf van Essent? Plaats een beoordeling over Essent. Beschrijf Essent in uw woorden.

Essent, 6.5 out of 10 based on 10 ratings

GD Star Rating
loading...

17 Ervaringen over “Essent”

Essent Ervaring van Ricardo, augustus 26, 2014

Algemene indruk55555
Helpdesk55555
Energieprijzen55555
Overstapproces55555
Energierekening55555
Reclames55555
Bereikbaarheid55555
Klachtafhandeling55555

Essent is gewoon een van de betere energiebedrijven. Ik ben zelf na tien jaar van Essent overgegaan naar NLE. Daar had ik ontzettend veel gedoe mee gehad. Vervolgens ben ik van ellende overgegaan naar Budgetenergie. Maar dat was nog erger dan bij NLE. Na veel administratieve rompslomp bij zowel BE als bij NLE heb ik weer gekozen voor Essent. Ik betaal nu een paar tientjes per jaar meer, maar geloof mij maar. Dat is het ruim waard. Je wilt echt geen gedoe hebben met energiebedrijven. Ze zijn aller aardig als je naar ze overstapt, maar als je eenmaal klant bent geworden hoef je nnergens meer op te rekenen. Dat ervaar ik niet bij Essent. Daar werken mensen die veel meer verstand hebben van allerlei algemene zaken. Die kennis is bij de goedkopere energieleveranciers ver te zoeken. Dus mocht je willen veranderen van energieleverancier. Neem dan eerst contact met ze op voor een betere aanbieding. Mijn ervaring is dat Essent er alles aan doet om jou als klant te behouden en daarvoor willen ze best wel een korting geven.

Essent Ervaring van renate boltendal, mei 22, 2014

ik heb nog nooit zo een slechte bedrijf als essent meegemaakt
dus mensen pas op ga niet met essent in zee want ze plukken je kaal ze zeggen dat je niet betaald hebt terwijl je het wel gedaan hebt en bewijzen hebt maar toch 1000 euro teveel betaald dank zei oplichters bedrijf essent

Essent Ervaring van Gratis iPad, mei 10, 2014

Niks mis mee.. goede ervaringen via: http://www.gratisipad.info/

Essent Ervaring van verhoeven, mei 2, 2014

Algemene indruk44444
Helpdesk22222
Energieprijzen33333
Overstapproces33333
Energierekening22222
Reclames33333
Bereikbaarheid55555
Klachtafhandeling11111

essent rekent 20 euro voor een email door het een aanmaningsmail te noemen, ook is de site niet up to date zo is het mogelijk dat je daar nog een betalingsmogelijkheid hebt staan terwijl die volgens hun systeem al voorbij is. zo heb ik te maken met het besluit om bij mij de levering te beeindigen terwijl ik de achterstand al betaald heb met alle bijkomende kosten vandien.

als je belt met de melding dat je al betaald hebt krijg je de reactie `ja de brief is al onderweg die krijgt u volgende week ,daar kunnen we niks meer aan veranderen`. dus geen achterstand maar wel beeindiging van de levering. waardeloos bedrijf, niet intrappen ze hebben daar blijkbaar een ander verdienmodel als de verkoop van energie.

Essent Ervaring van Margreet de Boer, april 28, 2014

Algemene indruk44444
Helpdesk44444
Energieprijzen44444
Overstapproces11111
Energierekening44444
ReclamesNot Rated
Bereikbaarheid44444
Klachtafhandeling44444

Het is niet altijd even goed zoals ze hier beweren. Toen wij 6 weken van de voren onze verhuizing van Groningen naar Friesland aan Essent hadden doorgegeven gingen wij er vanuit dat alles goed geregeld was. Helaas voor ons was dat dus niet het geval. Er was helemaal niets doorgekomen daar waardoor wij geen energieleverancier hadden op ons nieuwe adres. Hierdoor hebben we 2 maanden moeten betalen voor het oude huis. Ja we hadden wel energie in het nieuwe huis dus we zaten niet zonder energie. Maar de hoofd leverancier of hoe dat ook maar heet was geen Essent, maar Nuon. Dus wij keken nogal raar op toen Nuon ons rekeningen aan het sturen was. Uiteindelijk moesten we overstappen van Nuon naar Essent. Ook dat ging niet geheel vlekkeloos. De overstap was wel bij Essent doorgekomen, maar we hadden nog steeds Essent op het oude adres. Dat werd namelijk niet automatisch opgezegd. We kregen naast de twee extra maandnota’s nog een boete van dik 200 euro omdat we het contract bij Nuon moesten verbreken. Allemaal heel lastig en heel irritant om te regelen. Dus als je ooit eens zou verhuizen naar een andere provincie, vraag dan altijd om een bevestiging van de verhuizing zodat je zeker weet dat alles goed zit.

Essent Ervaring van Marcel, april 19, 2014

Algemene indruk55555
Helpdesk55555
Energieprijzen55555
Overstapproces55555
Energierekening55555
Reclames55555
Bereikbaarheid55555
Klachtafhandeling55555

Sinds een half jaar klant en tot nu toe geen problemen mee gehad. Hiervoor zat ik bij de Nuon. Toen ik ging verhuizen heb ik veel gedoe gehad met Nuon. Al met al vond ik de klantenservice niet vriendelijk en weinig begripvol. Ik heb toen de keuze gemaakt om te gaan vergelijken en te bekijken bij welke leverancier ik beter klant kon worden. Uiteindelijk is dit dus Essent geworden. Essent heeft de problemen die ik had bij de Nuon helemaal opgelost en gaven mij daarop ook nog eens een extra korting. Hierdoor was ik van mijn gedoe met de Nuon af en was ik ook nog een een stuk voordeliger uit.

Essent Ervaring van Lidewij, maart 1, 2014

Vanaf oktober vorig jaar gaat opeens alles fout bij Essent. Waarom? Omdat ik het bankrekening nummer gewijzigd hebt. We moesten de jaarrekening betalen, wij hebben dat netjes betaald. Een paar weken later krijgen we het geld teruggestort van Essent. Wij gebeld, nee het klopte allemaal en we hoefden niks meer te betalen. 2 weken later krijgen we een aanmaning + 20 euro boete. Omdat we de jaarrekening niet betaald hadden!!!!!! De mevrouw aan de telefoon leek het niet door haar verstand te krijgen wat er was gebeurd. Ze wilden niet eens de 20 euro boete er af halen. Absoluut ontevreden. Zo behandel je je klanten niet!! Wij gaan sowieso overstappen.

Essent Ervaring van sjef, februari 24, 2014

slechte service als je een keer bent overgestapt end en weer terug komt kost 8 telefoontjes om alles in goede banen te lijden en dan ben je na alle beloftes en berekeningen nog niets goedkoper uit?

Essent Ervaring van E. Snijder, januari 22, 2014

Ik ben helemaal niet tevreden over Essent.
Waarom niet nou het laatste voorbeeld.
In september 2013 een slimme meter gekregen. Een maal in de twee maanden krijg je van Essent een overzicht, de bedoeling is dat ze van een afstand je meterstand aflezen en daarmee ook je jaarafrekening. Nou dat heb ik geweten, want Essent telt er gewoon nog een paar weken bij! Het verbaast me niet, heb ze ooit met een verhuizing meegenomen, nadat de meterstand in het oude huis was opgenomen, huis afgesloten, moest ik de maand daarop ook nog betalen. Ik zit aan een contract vast maar dat loopt in 2014 af……By By Essent met je achterbaksheid.

Essent Ervaring van A.Evers, maart 3, 2013

Algemene indruk55555
Helpdesk55555
Energieprijzen44444
Overstapproces55555
Energierekening55555
Reclames44444
Bereikbaarheid55555
Klachtafhandeling55555

Na een vergelijking met Nuon kwam Essent voor mij goedkoper uit. Ik wilde niet naar een goedkope prijsvechter waarvan je maar moest afwachten of de service ook goed is. Essent is betrouwbaar en de grootste leverancier van Nederland. Daarnaast hebben ze ook zeker wel scherpe acties. Ik ben altijd netjes te woord gestaan door de klantenservice en toen ik mijn contract moest ontbinden door verblijf in het buitenland werd dit netjes voor mij geregeld. Zodra ik weer zelf een leverancier nodig heb (zit nu tijdelijk in huur incl.) dan zal ik weer voor Essent kiezen.

Essent Ervaring van t vd meer, mei 17, 2012

Algemene indruk44444
Helpdesk44444
Energieprijzen44444
Overstapproces44444
Energierekening33333
Reclames33333
Bereikbaarheid33333
Klachtafhandeling44444

Iedereen zit wel te zeure. Maar essent is gewoon veruit de beste aanbieder. Je moet niet overstappen. Blijf waar je zit. De markt is opgezet door oplichters. Al die nieuwe energiebazen zijn alleen maar geld aan het verdienen over onze rug. Overstappen is niet de oplossing. Verminder je verbruik. Dan kun je ook veel geld besparen. Zeggen je allemaal dat ze de goedkoopste zijn, maar uiteindelijk betaal je gewoon vet veel geld en dan is het al te laat. Dus jongens en meisjes. Blijf gewoon bij essent of nuon of eneco. Deze bedrijven hebben jaren ervarongen en hebben dus ook alles in orde.

Essent Ervaring van Xxx, maart 10, 2012

Algemene indruk44444
Helpdesk33333
Energieprijzen44444
Overstapproces33333
Energierekening55555
Reclames44444
Bereikbaarheid55555
Klachtafhandeling55555

Ze zijn niet de goedkoopste maar ze hebben ook geen problemen.

Essent Ervaring van d, juni 20, 2011

Ben na 20 jaar klant te zijn geweest van essent overgestapt naar nuon. Achteraf had ik beter bij essnt kunnen blijven.

Essent Ervaring van Nadia, juni 7, 2011

Ik vindt Essent wel erg duur. Nu wil ik overstappen naar Nuon. Is dit verstandig of moet ik een andere energiemaatschappij nemen?

Essent Ervaring van Tjitte, juni 7, 2011

Ja ik, ik ben ook klant bij Essent. je klikt gewoon op de advertentie, daarna op het tabblad rechts bovenin “Bestaande klant”. Invullen en klaar is kees.

Essent Ervaring van Annemiek, juni 6, 2011

Ik ben al jaren klant bij Essent. Nu zie ik de advertentie met en gratis bespaarpakket. Heeft iemand daar al gebruik van gemaakt?

Deel een ervaring over Essent

Algemene indruk
Helpdesk
Energieprijzen
Overstapproces
Energierekening
Reclames
Bereikbaarheid
Klachtafhandeling

Bereken de energiekosten van alle energieleveranciers. Vergelijk energie prijzen online met de Essent tarieven en bekijk of u bij Essent echt zo voordelig uit bent.