Algemene indruk1.671.671.671.671.67
Helpdesk1.51.51.51.51.5
Energieprijzen1.581.581.581.581.58
Overstapproces2.22.22.22.22.2
Energierekening1.51.51.51.51.5
Reclames22222
Bereikbaarheid2.082.082.082.082.08
Klachtafhandeling1.421.421.421.421.42

Nuon

Overstappen naar Nuon? Lees eerst Nuon ervaringen. Wat vinden andere mensen van Nuon en wat vindt u zelf van Nuon? Plaats een beoordeling over Nuon. Beschrijf Nuon in uw woorden.

Nuon, 7.7 out of 10 based on 9 ratings

GD Star Rating
loading...

37 Ervaringen over “Nuon”

Nuon Ervaring van Arnaud, december 12, 2014

Algemene indruk11111
Helpdesk11111
Energieprijzen11111
Overstapproces33333
Energierekening22222
Reclames33333
Bereikbaarheid33333
Klachtafhandeling11111

Ik werd afgelopen week door een medewerkster van de NUON gebeld, ze wilden me terug omdat ik 2 jaar geleden overgestapt was naar een ander goedkoper maatschappij. Ze kwam met een super aanbieding… de NUON BLIJVEN LOONT, met 10% korting op Electiciteit en die oploopt tot 25%!!
ik gaf aan wat ik per jaar verbruik, en ze kwam met een bijzonder laag bedrag, namelijk 109 euro/mnd (ik betaal nu 140 euro bij ESSENT) als ik zou overstappen. Ik was natuurlijk wel zeer geïnteresseerd, maar vroeg om een paar dagen later terug te bellen omdat ik niet thuis was en wou eerst de boel goed bestuderen.
Wat blijkt, is dat die mevrouw bij het opgeven van een voorschot per maand, uitgaat van mijn daadwerkelijk verbruik, daarna om de prijs zo laag mogelijk te houden neemt ze wel de moeite om de heffingskorting te verrekenen (circa 385 euro/jaar), maar hield bewust de kosten van vastrecht (circa 85 euro/jaar) en de netwerkkosten (circa 415 euro/jaar) buiten beschouwing om het voorschot laag te houden!
Als ik deze extra kosten niet meeneem kom ik ook precies op hetzelfde bedrag als ze noemde!
Bij het tweede gesprek gisteren avond, vroeg ik dus weer wat mijn kosten per maand zouden zijn, bewust om te kijken of ze nu wel iets over de netwerkkosten zou zeggen, maar daar noemde ze weer dat bedrag van 109 euro/mnd zonder enige voorlichting over het feit dat elke klant ook te maken heeft met andere kosten! 109 euro was wat ik verschuldigd zou zijn.
Ik zei tegen haar dat ik echt het idee had om in de maling te worden genomen en dat de verkooptechniek bij de NUON zeer dubieus was… dat kwetsbare mensen (ouderen, lage inkomen, of gewoon mensen die dat niet precies onderzocht hebben) worden gauw misleid op deze manier door het noemen van maar een deel van de kosten! Alle kosten inbegrepen zou mijn voorschot 152 euro/maand zijn en geen 109 !
Ze ging natuurlijk meteen in de verdediging, dat er natuurlijk andere kosten zijn, maar dat de netwerkkosten van Liander zijn en niet van de NUON! Kom op zeg… ik had het idee dat ik nog meer voor de gek werd gehouden… Kosten van Liander worden op jullie factuur door gefactureerd, dus jullie weten dat een voorschot van 109 euro /maand niet genoeg is om bijkomende kosten te betalen en het vastrecht komt volgens mij wel in de zak van NUON en niet van Liander! Wat iedereen wilt weten bij het afsluiten van een nieuw contract is het totaal kostenplaatje en niet een deel daarvan!!
Jeetje… als je niet oppas word je zo maar aan een contract gebonden die uiteindelijk circa 500 euro duurder is dat wat gesuggereerd wordt door zulke malafide verkopers.
Ik dacht altijd dat de NUON iets duurder was maar dat het een keurig bedrijf was, nu heb ik het door dat ze net zo erg kunnen zijn als bepaalde partijen die soms vieze trucjes gebruiken om nieuwe klanten te verwen!
Wat mij betreft, kan de NUON nu de pot op. Meteen de NUON aangemeld op mijn belmeniet register en ik adviseer iedereen om niet meteen in te gaan op zulke verkooppraatjes. Studeer eerst goed wat de daadwerkelijke kosten zullen zijn, wees zeker dat het vastrecht en netwerkkosten zijn meegenomen in de berekening!
Succes allemaal.

Nuon Ervaring van J.engeringh, december 6, 2014

Al 40 jaar bij Nuon. Steeds correcte service. Nooit problemen gehad en snelle antwoorden.
Dit jaar had ik nuon actieprijs stroom met 25 % korting. Nu wordt dit onder het motto: blijven loont….10%……
Dit vind ik zeer ondoordacht. Over 3 jaar hebben trouwe klanten dan 25%, dan stapt dus niemand meer over naar nuon. Ik voel trouwe klanten niet serieus genomen.
Vergeten wordt verderr de gasprijs, deze is bij de meeste anderen veel lager.
Na 40 jaar dus maar overstappen. De Telegraaf wijst de goede weg.

Nuon Ervaring van Mevr Cairo, december 4, 2014

ook ik heb problemen met Nuon ik heb een huishouden van 2 pers
Waardoor ik 3000 kw zou moeten hebben aan energie
Nuon berekend voor mij 17000 kw ik heb foto’s van de meterstanden met datum van de krant erbij opgestuurd word ik opgebeld dat ik maar goed naar de afrekening moet kijken terwijl ze mij zelf te kennen gaven dat de standen niet klopten ook word mij verweten dat ik waarschijnlijk een vijver of oude apparaten in huis heb enz ik heb geen van de dingen waar zij mee komen
Heb de uitdraai van de jaar afrekening met berekening van mijn kant naar hun gestuurd zonder enig resultaat vorig jaar was de jaar afrekening 2400 euro dit jaar 260 euro ook zij vonden het raar dat ik van veel naar zo weinig ben gegaan
Dus zoals men ziet klopt er iets niet en word ik van het kastje naar de muur gestuurd zonder resultaten heb nu besloten om over te stappen
Voel mij geen gewaardeerde klant en voel me zeer bedrogen Ook ben ik van plan mijn klacht bij kassa en ombudsman te melden

Nuon Ervaring van J t Beek, november 25, 2014

Algemene indruk22222
Helpdesk22222
Energieprijzen11111
Overstapproces22222
Energierekening22222
Reclames11111
Bereikbaarheid33333
Klachtafhandeling22222

Mijn ervaring is niet positief ,heb vorig jaar
contract vastgezet voor 3 jaar continuvastestroom
Nu adverteert nuon extra korting voor vaste
klanten wat kan oplopen tot 25%
Nou ben ik 20 jaar klant bij nuon. als ik gebruik
wil maken van “vaste klant loont” moet ik het huidige contract afkopen voor €175
je kan dus niets opbouwen van 10% tot 25%
heb dus spijt dat ik vorig jaar niet ben overgestapt
maw vaste klant loont dus niet .
.
Nou moet ik zeggen het is bij de meeste energie-
maatschappijen ruk is.

Nuon Ervaring van Kees Zijlstra, november 19, 2014

Na jaren klant van Nuon te zijn geweest ben ik kort geleden overgestapt naar Energiedirect. Overgestapt vanwege een vriendlijke prijs. Vandaag een dame aan de telefoon die mij een aanbod wilde doen wat 10% onder de laatste Nuon prijs lag zelfs de boete aan Energiedirect wordt vergoed.

Mijn vraag is nu waarom komt Nuon pas nadat het contract opgezegd is met een beter bod? Al met al had ik altijd al het gevoel genaaid te worden en dat gevoel is nu alleen maar bevestigd. Ik verwacht overigens bij mijn nieuwe leverancier hetzelfde wanneer ik volgend jaar weer opzeg en overstap naar de volgende.

Nuon Ervaring van P.Langmuur, november 19, 2014

Ben al enige weken bezig om mijn jaarcontract op de zelfde voorwaarden verlengd te krijgen.

Lijkt simpel, maar……

Nuon@nuon.com reageert al weken niet op mijn verzoek !! Webcare@nuon.com gevraagd te bemiddelen. Zij doen hun best, maar zijn afhankelijk van de inzet van collega’s uit een andere afdeling.

Die andere collega’s beloven steeds om terug te bellen, maar doen het consequent niet !! Als jarenlange klant voel je je enorm teleurgesteld.

Nuon Ervaring van Nico, november 4, 2014

Ik probeer vergeefs NUON attent te maken op het feit dat de meterstanden net opgenomen zijn door LIANDER, dus bekend zijn bij NUON en ik dus niets meer hoef te doen. Bevestigt NUON als ik dat meld.
Maar NUON blijft brieven en mails sturen en blijft bellen. Geld en tijdverspilling!
En bovendien wordt op reacties via klanttevredenheidsonderzoek niet gereageerd. En het beloofde terugbellen doet men ook al niet.

Nuon Ervaring van Janine, oktober 24, 2014

Misleidende reklame van Nuon over dat ze trouwe klanten belonen!
Als je een prijsafspraak hebt kom je niet in aanmerking. En ik ben dus zo dom geweest om prijsafspraken te maken!

Nuon Ervaring van Niels, augustus 13, 2014

Algemene indruk11111
Helpdesk11111
Energieprijzen11111
Overstapproces11111
Energierekening11111
Reclames11111
Bereikbaarheid11111
Klachtafhandeling11111

Ik voel me ook zwaar belazerd door NUON!!Wil dit graag even met jullie delen.

Ik ben een jaar geleden vergeten de meterstanden door te geven. NUON heeft toen mijn meterstanden maar zelf gegokt. Logisch, maar deze standen hebben ze dusdanig hoog gegokt, dat ik nu bijna een jaar later nog steeds onder de standen zit die ze gegokt hebben. Ondertussen ben ik overgestapt naar een andere energiemaatschappij, dus NUON stuurde me een eindafrekening. Of ik even 600 Euro wilde betalen!!
Paar keer gebeld met de klantenservice, maar elke telefoniste had een ander verhaal, of een voor hun logische verklaring (o.a. compensatie wintermaanden). We kwamen er niet uit. Ik kreeg het advies om een mail te sturen met foto’s van de meterstanden met een krant erbij, zodat ze de datum kunnen zien. Dat heb ik gedaan.

De mail is niet op gereageerd en ondertussen hebben ze het bedrag al met 90 Euro verhoogd. Weer gebeld met klantenservice, na ruim 20 minuten in de wacht hangen heb ik opgehangen.

Ik weet het, het is slordig van me dat ik de meterstanden ben vergeten door te geven. Maar NUON verleent momenteel 0,0 medewerking om mij deze fout te laten corrigeren. Ze willen alleen maar incasseren. Ik ben er klaar mee, BAH!!

Nuon Ervaring van Sträter, augustus 13, 2014

Algemene indruk11111
Helpdesk11111
Energieprijzen11111
Overstapproces11111
Energierekening11111
Reclames11111
Bereikbaarheid11111
Klachtafhandeling11111

Wij zijn zojuist verhuisd en hebben dan ook de kans gegrepen om eindelijk bij Nuon weg te gaan. Financiële administratie is een drama en het is heel duidelijk dat het bedrijf graag de incasso wetgeving misbruikt. En dan ben je ook nog de duurste.

Nuon Ervaring van C van Krieken, juli 28, 2014

Ik heb geprobeerd met nuon in contact te komen over het salderen (terug leveren) van stroom voor onze VVE.
2 keer gemaild en 4 keer gebeld.
Helaas nu een maand verder en geen enkele reactie op de mail en telefoon nemen ze niet niet op.
Onbetrouwbaar bedrijf, gelukkig heb ik geen grote problemen anders ben je mooi klaar.

Nuon Ervaring van B.van Dijk, juni 5, 2014

Wij hadden als bedrijf NUON als leverancier en hebben ivm de crisis ons bedrijf moeten beëindigen en eind vorig jaar ons pand moeten verkopen.
Voor de verkoop hebben wij via de site van nuon ons contract opgezegd.
Geen reactie van nuon ondank belofte via de site en op papier reactie binnen 5 werkdagen . Nuon is gewoon op onze naam door blijven leveren
en wil de rekeningen door ons betaald krijgen. inmiddels diverse mails gestuurd maar steeds geen reactie. Inmiddels is de rekening opgelopen tot een kleine 2000,-€ . Wij hebben nu contact met een advocaat om dit maar eens te regelen.
FIJN ZO’N GOEDE DIENSTVERLENER IN NEDERLAND

Nuon Ervaring van Koopmans, mei 19, 2014

Wij hebben een vakantiewoning en een elektra verbruikt van 920 kW in 2013/2014.
De afrekening over dit jaar 134.00 euro.
Het verbruik in 2012/2013 was 712 kW met een afrekening van 49.57.
De verhoging van het verbruik is dus maar 208 kW.
Maar de verhoging van de afrekening is 84.76 euro.
De verhoging is meer dan 200 % in 1 jaar.
Antwoord van Nuon : Daar kunnen wij niets aan doen, dat doe uw netbeheerder!
Oplichters dus !!!!!!

Nuon Ervaring van Klant, april 28, 2014

Algemene indruk55555
Helpdesk44444
Energieprijzen33333
OverstapprocesNot Rated
Energierekening55555
Reclames55555
Bereikbaarheid55555
Klachtafhandeling55555

Wij zijn al meer dan tien jaar klant bij Nuon. Nooit problemen mee gehad, maar aangezien bij andere energiebedrijven de energiekosten per maand met 30 euro lager kan en wij het geld hard kunnen gebruiken zijn we aan het overwegen om over te stappen. We hadden evengoed bij Nuon kunnen blijven, maar zij willen niet een lagere energieprijs geven. Dat vinden we erg jammer maar we kunnen niet klant blijven als we de rekeningen nauwelijks kunnen betalen.

Nuon Ervaring van A.lubbers, april 23, 2014

Ik ben onlangs overgestapt naar een ander energiemaatschappij. Nu moet ik een boete betalen van 200 euro, logisch. Daar bovenop kreeg ik weer een boete van 241 euro, de overstapboete die ik toendertijd van Nuon heb gekregen dat zij mij binnenhaalde. Die eisen ze nu weer terug inclusief btw? Dus in totaal moet ik 441 euro overstapboete betetalen. Ik stap NOOIT meer over naar NUON, wat een geldwolven.

Nuon Ervaring van Ans, maart 22, 2014

Afschuwelijk bedrijf. Ik probeer al sinds oktober 2013 om op te zeggen.Het betreft een bedrijfspandje wat we sinds oktober dus niet meer huren.Alle telefoontjes, bezoek van de Nuon, e-mails en 4x de meterstanden doorgegeven. ZE DOEN ER NIETS AAN!!! De rekeningen blijven maar komen.

Nuon Ervaring van J.A.Brinksma, maart 10, 2014

wat is die nuon een klotebedrijf slechte ervaringen.

Nuon Ervaring van Mv Martina, februari 17, 2014

PAS OP VOOR NUON!!!!!! De grootste oplichters. Je met een mooie aanbieding binnen halen om daarna een eindjaar afrekening van 4.808, 62 voor je te sturen. Hepdesk zit keihard te liegen en is niet bereid om er naar te kijken. En dit voor een huishouden van 2 personen die fulltime werken

Nuon Ervaring van Atie, februari 8, 2014

Graag wil ik hier ook mijn ervaring mee te delen.

2 maanden geleden mijn dierbare moeder is overleden en 3 weken later over haar gemeld en eventueel opzegging aangevraagd maar daar werd niet afgehandeld. Na 5 weken gelijk beëindiging van moeders huisvesting stuurde weer over de contactadres gelijk de laatste meterstanden er werd weer niet afgehandeld. Een paar dagen geleden kreeg aanmaning boven duizend euro’s moest betalen, hoewel nooit aanmaning en herinneringen kreeg.

Geen condoleance betuigingen en geen regeling ervoor maar juist slecht cadeau voor rouwsituatie en voor beeindige abonnement?

Grt Atie

Nuon Ervaring van christiena, februari 7, 2014

Nuon is een schandaal. Behandelen mij als oud vuil en betitelen mij als leugenaar. Maar ik heb alles op papier. Maar zij komen hun afspraken niet na en geven niet thuis via email en bellen niet terug en ik heb inmiddels 423 minuten in wacht gestaan. Zij doen beloften met naam en toenaam maar als je na dagen niet teruggebeld word en jij belt ga je weer een half uur in de wacht en word je niet doorverbonden want dat mag niet. Ook al vraag je of ze een email willen versturen. Ik heb zeer veel geld van nuon tegoed maar ik moet maar zien dat ik mijn recht en geld krijg want geen enkele instantie in dit land wil mij helpen terwijl ik tientallen emails en brieven als bewijs heb. Dus als er iemand in dit land mij wil helpen. Graag. Ben een ernstig ziek mens en moet leven van 35 euro in de week.

Nuon Ervaring van gj blauw, januari 21, 2014

Ook ik ben zeer ontevreden over de Nuon. De bereikbaarheid is heel erg slecht. Wachttijden tot een half uur, zijn normaal. Maar meestal wordt de verbinding verbroken. Bij mijn verhuizing verhuisde ik naar een niet bestaand adres, mijn gegevens werden niet goed verwerkt. Ik ga weg bij deze provider, zo gauw als ik kosteloos dit kan realiseren.

Nuon Ervaring van RT, januari 14, 2014

Algemene indruk11111
Helpdesk11111
Energieprijzen11111
Overstapproces11111
Energierekening11111
Reclames11111
Bereikbaarheid11111
Klachtafhandeling11111

STAP NIET OVER NAAR NUON!!!! GROTE BEKENDE NAAM, MAAR STEL OPLICHTERS VAN HET LAAGSTE SOORT!!
Met droge ogen zetten ze op hun website dat de gemiddelde wachttijd van de helpdesk 11 minuten is, terwijl er een stortvloed is aan klachten op hun facebook pagina van vertwijfelde mensen die na halve dagen wachten en weken, zelfs maanden lang elke dag proberen er niet doorheen komen. En die als ze er doorheen komen weer oneindig in de wacht worden gezet. FB berichten en brieven worden nooit beantwoord. Ze zijn full time bezig om een nep-beeld te schetsen. Je kunt je niet voorstellen dat dit in Nederland bestaat!!! Maar als je overstapt krijg je wel facturen en bizarre voorschotten die je moet betalen. SCHANDE NUON!!!

Nuon Ervaring van RT, januari 14, 2014

STOP NIET OVER NAAR NUON!!!! GROTE NAAM, MAAR STEL OPLICHTERS VAN HET LAAGSTE SOORT!! Met droge ogen zetten ze op hun website dat de gemiddelde wachttijd van de helpdesk 11 minuten is, terwijl er een stortvloed is aan klachten op hun facebook pagina van vertwijfelde mensen die na halve dagen wachten en weken, zelfs maanden lang elke dag proberen er niet doorheen komen. FB berichten en brieven worden nooit beantwoord. Ze zijn full time bezig om een nep-beeld te schetsen. Je kunt je niet voorstellen dat dit in Nederland bestaat!!! Maar als je overstapt krijg je wel facturen en bizarre voorschotten die je moet betalen. SCHANDE NUON!!!

Nuon Ervaring van J.F.W. Hillerts, december 30, 2013

Algemene indruk11111
Helpdesk11111
Energieprijzen33333
Overstapproces55555
Energierekening11111
Reclames44444
Bereikbaarheid11111
Klachtafhandeling11111

Mijn ervaring is zeer slecht!!! Veel beloven en niet nakomen!! Eindafrekening was niet juist, is afgeschreven ondanks tel. toezegging op 14-11-13 dat het niet zou worden gedaan. Zelfs maandbedrag is afgeschreven. Op 27-1-13 weer contact gehad, zou binnen 2 dagen teruggebeld worden. Niets gehoord!!! Op 17-12-13 weer contact gehad na mail van mij. Zou zelfde week gegarandeerd teruggebeld worden!!! Tot op heden 30-12-13 niets gehoord!!!!!
Ik vind het schandalig. Ik mag aannemen dat een bedrijf zijn/haar woord gestand doet. En dat is niet gebeurd, terwijl de bedragen gewoon worden afgeschreven. Ik maak geen miljoenen winst!!! Nuon wel. Ik heb het geld harder nodig dan Nuon!!!Contact met Nuon is heel moeilijk te krijgen.

Nuon Ervaring van nutters, november 19, 2013

Algemene indruk11111
Helpdesk11111
Energieprijzen22222
Overstapproces22222
Energierekening11111
Reclames11111
Bereikbaarheid11111
Klachtafhandeling11111

ikheb nog nooit z,on klotebedijf meegemaakt
ze hebben geen begrip voor mensen als er wat in het leven verandert zonder werk e.d
probeer je een regeling te treffen dan noemen ze een bedrag dat dat ze willen ontvangen maar het moet wel gekoppelt worden aan het maand tarief anders is er niks mogelijk en je wordt kapot gemaakt met aanmanings kosten om de hoge heren hun bonus te verschaffen maare de kleine man en aleenstaanden maken ze allemaal kapot maak er maar eens goed aandacht op de tv maken want alle klachten van alle nuon klanten kan je wel een heel programa van maken
bij radar of de ombusman want dit vliegt de spuit gaten uit ik hoop dat er nu eens wat wordt gedaan tegen deze klachten

Nuon Ervaring van Maria Baerts, november 4, 2013

Het is ongelofelijk de prijzen van de nuon vliegen de pan uit ik betaal 1740 euro per jaar dan krijg ik nog ca 300 euro energiebelasting terug dus 2040 euro meer dan 4000 gulden per jaar.
We hebben een nieuw bouw appartement van 2 jaar alles goed geiisoleerd.

Ben 11 maanden thuis 1 maand buitenland.

Ben alleen ben laat thuis kook niet eet bij moeder geen vloerverwaming aan ivm astma en toch krijg ik alleen maar 24 euro terug.

Al 2 jaar vraag ik om een onderzoek ze beloven van alles maar doen niks

Onbeschoft en elke keer als je een andere medewerker krijgt dan krijg je een ander verhaal.
Ze begrijpen alles doen alleen niets.

Echt een winstgevend bedrijf voor zichzelf

Nuon Ervaring van GJ, oktober 14, 2013

Algemene indruk11111
Helpdesk11111
Energieprijzen11111
Overstapproces11111
Energierekening11111
Reclames11111
Bereikbaarheid11111
Klachtafhandeling11111

Wat een bagger maatschappij. Geen wonder dat Vattenfall hier vanaf wil. Ik neem op 2 adressen energie af via Nuon. Enige tijd terug is 1 van mijn rekeningen per abuis niet betaald. Na ontvangst van een herinnering (met € 40,00 aan incassokosten) heb ik maar eens gebeld. Uiteraard alle medewerkers in gesprek. De medewerker die ik uiteindelijk aan de lijn kreeg kon natuurlijk niets voor me doen en verwees mijn naar de website, waar ik een klacht kon indienen. Na het klachten formulier te hebben ingevuld moest ik toch zeker 3 weken wachten op een reactie (ze hebben het maar druk met de klachten). De medewerker die mij belde hield een opvoedkundig verhaal en was niet gevoelig voor mijn argumenten. Ik snap dat het slecht gaat met de NUON en dat je moet pakken wat je pakken kan, maar op deze manier zet je de achterdeur wel heel ver open! Ik ben weg met 2 adressen. Gelukkig heft NUON wel € 40,00 verdient……..

Nuon Ervaring van Vergeer, oktober 13, 2013

Nuon plaats mijn review niet !
Leuk: lampjes besteld bij Nuon via het internet. Keurig afgeleverd maar… ze doen het voor geen meter. Nieuwe van hun ontvangen; het zelfde liedje: ze werken eenvoudig niet goed.
Een review geplaatst bij dit product maar ze willen deze niet plaatsen. (nette taal gebruikt natuurlijk, maar wel met duidelijke kritiek). Zo heeft een review geen enkele nut als Nuon op deze manier ongewenste reviews weigert. Toch?…

Nuon Ervaring van René, oktober 4, 2013

Algemene indruk11111
Helpdesk11111
Energieprijzen11111
Overstapproces11111
Energierekening11111
Reclames11111
Bereikbaarheid11111
Klachtafhandeling11111

Een groot drama.
Actietarief wordt eenzijdig gestopt terwijl er in hun contract staat dat het stilzwijgend word verlengd !
Problemen met adressering, inloggen (heeft nooit gewerkt !), afrekeningen, helpdesk.

Ik ben heeeel erg blij daar zo gauw mogelijk weer weg te gaan.
Krijg ook geen ter zake antwoorden. Ze spreken zichzelf tegen en vertellen leugens die niet met hun contracten overeen komen.

Nuon Ervaring van Nathalie, augustus 20, 2013

Algemene indruk22222
Helpdesk33333
Energieprijzen11111
OverstapprocesNot Rated
Energierekening11111
ReclamesNot Rated
Bereikbaarheid22222
Klachtafhandeling11111

Ik heb een ervaring met Nuon waar we niet uitkomen. Ik woon alleen in een huis uit 1904 wat redelijk goed geïsoleerd is, bijna overal dubbel glas. Maar de kosten zitten niet in het gasverbruik maar in de elektriciteit!!!!!

Mei 2007/2008 gas 1445 M3 en elektriciteit 5726 KWh
Mei 2008/2009 gas 1664 M3 en elektriciteit 6224 KWh
Mei 2009/2010 gas 1814 M3 en elektriciteit 8.759 KWh
Mei 2010/2011 gas 1632 M3 en elektriciteit 10.682 KWh
Mei 2011/2012 gas 1243 M3 en elektriciteit 8469 KWh
Mei 2012/2013 gas 1446 M3 en elektriciteit 7070 KWh

Ondertussen zijn bijna alle lampen voor LED verlichting vervangen, ik was 1 maximaal 2 wassen per week gebruik de droger nauwelijks.. Werk het laatste jaar thuis maar ben erg zuinig met verlichting en dergelijke. Laat geen tv zomaar aan. Heb 1 plasma tv scherm en de andere is LED. Heb een vaatwasser maar deze draait 1 keer per week en de cooker staat op een tijdschakelaar. Allemaal zaken die ik al veranderd heb.

Volgens de NUON moest ik Liander de meter maar laten doornemen, maar je raadt het al ” wel een oudje” maar helemaal goed, dus de kosten waren voor mij zelf. Ook een elektriciteitsbedrijf laten kijken maar ook die begrijpt het niet. Geen aftap naar de buren en ik heb zeker geen hennepplantage. (dan zou ik er nog wat aan overhouden).

Normaal is voor een 1 persoonshuishouden (met allemaal nieuwe apparatuur) minder dan 2000 KWh.

Dan moet ik dus maar betalen volgens de Nuon. Momenteel betaal ik Euro 222 per maand en dat voor 1 persoon die ook nog niet alle dagen thuis is.
De Nuon weet dat dit niet klopt, ik heb zelf Liander betaald ook zij zeggen dat er niets klopt van de rekening en dat ik inderdaad geen hoge stroomverbruikers in huis heb (ook met energiemeter al gemeten) en toch moet ik dit bedrag betalen. Bij mijn ouders brand altijd alles, zij wassen dagelijks en iedere dag de vaatwasser en zij zitten op 4000KWh.

Waarom helpt Nuon niet meer met bijvoorbeeld iemand die gespecialiseerd is op dit vlak, of wat ik al vaker gevraagd heb, toch een nieuwe meter?
Kan iemand mij helpen?
Met vriendelijke groet,
Nathalie

Nuon Ervaring van Marivic, april 21, 2012

In veel landen is de vkoeorp van deze strategische infrastruktuur bij wet verboden. Het publiek geld waarmee deze faciliteiten zijn ontwikkeld komt nu in handen van overheden welke dit geld voor eigen gebruik aanwenden, zoals veel te veel ambtenaren met veel te hoge salarissen. De overheid heeft de verplichting om een equivalente hoeveelheid energieproduktie kapaciteit terug te leveren voor het geld dat men ontvangen heeft bij deze vkoeorp. Wat er echter nu gebeurd is dat de overheid deze verplichting uitbesteed aan private energiebedrijven welke de extra investeringen welke deze moeten doen in het energietarief doorberekenen. Dan is per saldo door de consument de energie 2x betaald.

Nuon Ervaring van Ate, april 18, 2012

Oktober 2011 overgestapt naar nuon.
Noch steeds geen goed schriftelijk contrakt.
Bel 1 maal per maand voor opheldering. Heelaas moet ik wachten tot 7 nov om van dit stelletje ongeregeld verlost te worden.
Maandtermijn voor de overstap was 163 en bij NUON 240 per maand GRAPPIG!!!!!!

Nuon Ervaring van jeltje, april 16, 2012

klachten over de nuon zijn erg welkom
op de site van radar,na mijn verhuizing krijg ik steeds te hoge af rekeningen en of dubbele rekeningen na vele malen bellen en een aangetekende brief te hebben gestuurd zijn de problemen nog niet opgelost!
hopende op steun van iedereen met dezelfde ervaring,.
vriendelijke groet mev j bruining.

Nuon Ervaring van Sjonnie, januari 27, 2012

Algemene indruk33333
Helpdesk11111
Energieprijzen33333
Overstapproces55555
Energierekening11111
Reclames33333
Bereikbaarheid55555
Klachtafhandeling11111

Wij zijn gelukkig weg bij dit onbeschofte apenbedrijf

Nuon Ervaring van J. Lobers, januari 23, 2012

Mijn ervaring is niet erg positief en dan houd ik het nog netjes.Daar in tegen is dit de goedkoopste met goed service kijk maar eens
budgetenergie.nl
Mvg JL

Nuon Ervaring van Nadia, juni 7, 2011

Ik ben van plan om te gaan overstappen naar Nuon. Heeft iemand ervaring met Nuon? Ik heb nu Essent.

Deel een ervaring over Nuon

Algemene indruk
Helpdesk
Energieprijzen
Overstapproces
Energierekening
Reclames
Bereikbaarheid
Klachtafhandeling

Bereken de energiekosten van alle energieleveranciers. Vergelijk energie prijzen online met de Nuon tarieven en bekijk of u bij Nuon echt zo voordelig uit bent.