Algemene indruk1.621.621.621.621.62
Helpdesk1.621.621.621.621.62
Energieprijzen1.711.711.711.711.71
Overstapproces1.841.841.841.841.84
Energierekening1.531.531.531.531.53
Reclames1.791.791.791.791.79
Bereikbaarheid22222
Klachtafhandeling1.481.481.481.481.48

Nuon

Nuon is een energieleverancier. Wilt u overstappen naar Nuon? Lees dan eerst de ervaringen over Nuon. Wat vinden andere mensen van Nuon en wat vindt u zelf van Nuon? Plaats hieronder uw ervaringen over Nuon.

Vergelijk energie tarieven van Nuon

Wilt u overstappen naar de aller goedkoopste energieleverancier? Duizenden mensen zijn u al voorgegaan! Ga naar Energievergelijking.nl om energieprijzen van Nuon te vergelijken met andere energieleveranciers. Energievergelijking.nl is de onafhankelijke energie vergelijkingssite van Nederland! Start snel met energie vergelijken en bespaar!

Nuon
6 (60%) 17 votes

Nuon ervaringen 2016

Er zijn 69 Ervaringen over “Nuon”

Nuon Ervaring van ton, september 19, 2016

de aggressieve verkoper aan de deur heeft mij iig doen besluiten nooit met nuon zaken te doen. Wat een vervelende man was dat.

Nuon Ervaring van Liesbeth, augustus 2, 2016

In eerste instantie werd ik vorig jaar na aanmelding prettig ‘ontvangen’ door Nuon. Ook de toegezegde bonus werd dit jaar keurig betaald. De begeleidende brief gaf aan dat ik door mijn lage verbruik per maand wel minder kon betalen. Toen kwam de eindnota die duidelijk meldde dat ik rond de 300 euro bij moest betalen, terwijl mijn verbruik ongeveer gelijk was aan vorige jaren!
Ik heb de hele boel uitgeplozen. Wat bleek Nuon was ‘vergeten’ de post vermindering energiebelasting van 376 euro op te voeren. Natuurlijk heb ik dit aangekaart, maar hoeveel mensen hebben dit gemist en worden zo erin geluisd?

Nuon Ervaring van Henri, juli 11, 2016

Onze ervaringen met Nuon zijn verschrikkelijk. Ze maken fouten met meterstanden, voeren wijzigingen die telefonisch zijn doorgegeven niet door maar wijzigen spontaan andere klantgegevens. Op e-mail wordt gewoonweg niet gereageerd.

Klantenservice is werkelijk verschrikkelijk.

Heb me vorig jaar voor 1-2 cent per m3 laten verleiden, maar ooh wat een spijt…

Echte afrader…

Nuon Ervaring van K. Smit, juli 7, 2016

Zeer slecht in klantencontact. Na het overlijden van onze moeder hebben ze meerdere contacten niet in hun systeem gezet waardoor wij steeds geen afrekening kregen. Wanneer wij belden werd er steeds gezegd dat zij het niet kunnen terugvinden in het systeem. Zelfs na de overdracht van het huis werd er niets geregeld.
Nu, na nogmaals contact te hebben gehad, zeggen ze dat we moeten bijbetalen (ongeveer 60 euro). En dat terwijl wij alleen op de zondagen een paar uurtjes aanwezig waren om het huis van onze overleden ouders leeg te halen. Een zeer slechte klantenservice, respectloos en in plaats van dat ze nu zeggen dat het akkoord is zo, omdat zij nalatig zijn geweest en hun administratie niet op orde hebben, geven ze aan dat het bedrag per direct betaald moet worden omdat er anders een incassobureau wordt ingeschakeld. Daarnaast hebben wij geen enkel inzicht of dat ze de waarheid spreken!

Nuon Ervaring van Frank, juni 28, 2016

Algemene indruk 11111
Helpdesk 33333
Energieprijzen 33333
Overstapproces 11111
Energierekening Not Rated
Reclames 11111
Bereikbaarheid 33333
Klachtafhandeling 11111

Dit jaar ben ik overgestapt naar de NUON. Telefonisch werd mij medegedeeld dat ik per 1 juni 2016 zou worden aangesloten, maar gaandeweg werd deze datum vijfmaal verschoven. Zoals het er nu naar uitziet word ik medio juli aangesloten, maar zekerheid heb ik niet. Ik heb talloze uren besteed aan de klantenservice van de NUON. Deze erkende gemaakte fouten en bood een compensatie aan van maar liefst 15 euro. Gedane toezegging worden door de NUON niet waargemaakt. Onbetrouwbare partij die geen oog heeft voor de klant.

Nuon Ervaring van V. Francis, juni 17, 2016

Algemene indruk 11111
Helpdesk 11111
Energieprijzen 11111
Overstapproces 11111
Energierekening 11111
Reclames 11111
Bereikbaarheid 11111
Klachtafhandeling 11111

Nuon stuurt fake eindafrekeningen op basis van (natuurlijk in eigen voordeel) veel te hoge schattingen, terwijl ze de standen met het werkelijke verbruik in hun bezit hebben. Als je vraagt om een correcte eindafrekening word je afgepoeierd met een smoes dat het verschil niet groot genoeg is om te corrigeren (terwijl Nuon honderden euro’s terug moet betalen!). Waardeloos. Doet men vaker; hebben ze, vorige week nog, ook bij een vriendin van mij trachten te doen. Nooit aan Nuon beginnen! Nu weet ik weer waarom ik al eerder bij Nuon ben weg gegaan. Had niet terug moeten gaan. Nooit doen.

Nuon Ervaring van gert strikwerda, juni 17, 2016

Algemene indruk 11111
Helpdesk 11111
Energieprijzen 11111
Overstapproces 11111
Energierekening 11111
Reclames 11111
Bereikbaarheid 11111
Klachtafhandeling 11111

mijn ervaring met nuon is zeer zeer slecht.
sep 2015 werd ik gebeld door een vrolijke dame van de nuon.
ze wilden mij graag terug als klant.
ze hadden een actie 50 procent korting op gas en elektra ik zou een termijn bedrag betalen van 125 euro.
ik heb haar nog gevraagd is het termijn bedrag niet te laag nee absoluut niet zei ze dus over staag gegaan.
mijn contract liep van sep 2015 tot sep 2016.
ik ben in april 2016 overgestapt naar een andere leverancier.
nu moet ik een bedrag terug betalen van 266 euro over een periode van 6 maanden
ik begrijp dat ik een bedrag terug moet betalen ivm contract breuk maar dat ik zoveel te veel heb verbruikt gaat er bij mij niet in .
ik ben overdag aan het werk dus verbruik je bijna niets
.
van de 50 procent korting is hun niet bekend is mij verteld.
ben nog niet klaar met de nuon

Nuon Ervaring van A Klaver, mei 30, 2016

Vaste klant korting krijg je alleen als je gas en stroom afneemt Maar iemand die in een verzorgings flat woont en het gas van het huis krijgt, krijgt geen korting omdat hij alleen stroom kan verbruiken, ook als hij al 50 jaar energie verbruikt bij de Nuon

Nuon Ervaring van Erik Lusink, mei 9, 2016

Als klap op de vuurpijl.
NUON verkoper was maandag 2-5-2016 bij mij aan de deur.
Ze vroegen of ik weer klant zou willen worden bij de NUON.
Laat maar eens horen wat u te bieden heeft zei ik.
Ze boden mij een fantastisch aanbod voor 3 jaar met een prijsgemiddelde van 750 euro per jaar.
Op basis van: gas 1254 m3 — elektriciteit ongeveer 1400 kWh.
Ik was helemaal in de wolken en heb maar meteen de handtekening gezet. 2 dagen laten in combinatie met de bevestiging van onze afspraak bleekt het toch allemaal niet meer zo mooi te zijn als tijden het bezoek van de NUON verkoper.
Bij navraag bleek dat ik een contract had getekend voor een jaarbedrag wat dicht in de buurt kwam van 1100 euro. Ik heb natuurlijk het contract meteen geannuleerd. De NUON verkoper was niet direct verbonden bij de NUON zelf.
Zo zie je maar weer: je kunt niemand vertrouwen behalve………

Nuon Ervaring van J van Gelder, maart 25, 2016

Ik krijg mijn Budgetkorting van € 210,00 niet van Budget Energie omdat Nuon mij 4 dagen te vroeg heeft afgemeld bij hen, op 24-1-16 in plaats van 28-1-16. Dit kost mij €210,00 Volgens hun aanmeldings- voorwaarden regelen ze alles van A tot Z op dat gebied ook de goede afmelddatum, dus niet en ze weigeren mij dit bedrag te vergoeden met allerlei smoesjes, denk je naar een goede energie leverancier te gaan blijkt het geen eerlijk bedrijf te zijn dus mensen wees gewaarschuwd voor dit bedrijf neem beslist geen energiecontract bij hun want ze belazeren je waar je bijstaat,het is ook een teken aan de wand dat er zoveel nare klachten zijn over Nuon dus nogmaals wees gewaarschuwd.

Nuon Ervaring van J van Gelder, maart 24, 2016

De Nuon blijkt een boevenbedrijf te zijn ze hebben mij bij Budgetenergie 4 dagen te vroeg afgemeld dit kost mij € 210 welkomstpremie door het vroegtijdig beëindigen van dit contract.terwijl in de voorwaarden van de Nuon staat wij regelen alles goed van A tot Z en vragen ook de einddatum en opzegtermijn op van de lopende overeenkomst, nu willen zij mij niet tegemoet komen om e.e.a recht te zetten,ook al met aan melden bij hun veel problemen gehad diverse keren daarvoor moeten bellen ivm niet nagekomen afspraken,aan de telefoon zijn ze heel vriendelijk en begrijpend maar bij bovenstaand probleem wordt je ongenadig afgeserveerd,dus ik adviseer niet bij deze boeven een energiecontract aan te gaan.

Nuon Ervaring van Bjorn, februari 19, 2016

Algemene indruk 11111
Helpdesk 11111
Energieprijzen 33333
Overstapproces 11111
Energierekening Not Rated
Reclames Not Rated
Bereikbaarheid Not Rated
Klachtafhandeling 11111

In januari 2016 verkoper van de NUON aan de deur. Ik krijg een nieuw energiecontract aangeboden. Ik geeft duidelijk te kennen dat ik nog een contract heb lopen bij de NLE, welke ik eerst uit wil zitten. Dit vanwege een boete van 100 euro en het missen van een welkomstpremie van 50 euro bij het vroegtijdig beëindigen van dit contract. De verkoper geeft aan dat NUON uit gaat zoeken wanneer mijn contract mij NLE afloopt(ik wist de datum namelijk niet) en dat het contract van NUON pas ingaat nadat mijn oude contract afloopt. Op de ipad van de verkoper samen het contract doorgenomen(verkoper benoemd nogmaals dat het ingaat na aflopen oude contract) . In februari blijkt dat NUON zonder mijn toestemming mijn oude contract vroegtijdig heeft opgezegd, wat mij 150 euro kost. De klantenservice van NUON heeft geen oor naar bovenstaand verhaal en geeft aan dat ik het contract maar beter had moeten doorlezen. Waarschuwing: Ga niet met de NUON in zee. NUON licht mensen willens en wetens op.

Nuon Ervaring van R vd Zwaag, februari 10, 2016

Algemene indruk 55555
Helpdesk 55555
Energieprijzen 55555
Overstapproces 55555
Energierekening 55555
Reclames 55555
Bereikbaarheid 55555
Klachtafhandeling 55555

Al meer dan 5 jaar klant en nooit problemen gehad. Heb ik nou zoveel mazzel of zijn de ervaringen over Nuon door de concurrentie geschreven?

Nuon Ervaring van Tuinen1, februari 9, 2016

NUON ervaring.
Pasop met NUON. Ze hebben een grote trukendoos. Ze misleiden (beduvelen) je niet alleen met de prijzen, maar ze delen ook ruimhartig “niet kredietwaardig” uit. NUON wil zijn zakken vullen met een borg van € 575. Waar komt die onzin vandaan? NUON beweert dat de kredietbeoordelaar FOCUM mij het predicaat “niet kredietwaardig” heeft gegeven.

Als ik bij FOCUM informeert, komt al na twee dagen het schriftelijke antwoord. FOCUM heeft niets van mij kunnen vinden en heeft mij nooit het predicaat “niet kredietwaardig”gegeven. Dus NUON heeft het zelf gedaan.

NUON weigert het “niet kredietwaardig” uit hun administratie te verwijderen, Ze blijven keihard beweren (liegen) dat dit een conclusie van FOCUM was.

Gelukkig is FOCUM wel een betrouwbaar bedrijf, maar NUON een onbetrouwbaar bedrijf.

Nuon Ervaring van nadia, februari 8, 2016

Begin november telefonisch contract opgezegd wegens verlaten pand op 29/11. Maanden later krijg ik ineens aanmaningen van termijnen die ik nog moet betalen. Blijkt contract niet stopgezet te zijn door medewerker. Telefonisch contact opgenomen en klachten brief geschreven. Ik zou binnen 5 dagen teruggebeld worden. Dit is niet gebeurd. Ineens een brief van de deurwaarder met bijkomende kosten. Deurwaarder kan dossier niet stil leggen omdat NUON dit niet accepteert. Weer contact met NUON. Volgens hun moet ik dit toch echt met deurwaarder regelen. Zo word je van het kastje naar de muur gestuurd en word er met je klacht niets gedaan.

Nuon Ervaring van Mirela, februari 4, 2016

Bij deze wil ik mijn klacht aan u kenbaar maken.
Het betreft de volgende de klacht: ik zie dat u een bedrag van € 40,00 als “wettelijke incasso kosten” in mijn rekening brengt.
Op 3-02-2016 ik u brief binnen gekregen. In uw brief eist u een bedrag van 170. In uw overzicht staat dat ik 40 meer moet betalen voor de rekening die op 27-12-2015 gefactureerd is. Voor deze factuur heb ik op 07-01-2016 een betaling afspraak met u gemaakt en de betaling is op tijd aan u betaald. In tegenlijke tijd, op mijn nuon staat geen extra 40 Euro. Hoe kan dat? Dat is intimideren!
Nu, moet ik even zien dat u verder gaan met zeuren en jagen. Daarom maak ik een andere bezwaar tegen uw slechte procedure. Zo wie zo heb ik ook uw envelop goed bewaard. Uw maakt ontzettend grote fouten, maar dat is het. Volgens uw vorige gegevens, moest ik nog 40 Euro aan u betalen, nu, niet meer. Dus, licht er aan uw wensen. Maar, is goed ik heb al voldoende bewijzen in verband met u gedraag.
Voor mij is het al duidelijk dat u heel veel geld wil ontvangen. En dat is boven de recht.
Ik verzoek u vriendelijk om binnen vier weken op mijn klacht te reageren. Graag niet meer proberen om met mij telefonisch contact opnemen. Schriftelijk is veel beter. Indien mijn klacht binnen deze termijn niet is afgehandeld, zie ik mij genoodzaakt om mijn klacht voor te leggen aan de volgende instanties.

Nuon Ervaring van Sedat Cinni, januari 23, 2016

in 2013 augustus via energie collect zakelijke contract zou ingang datum 01-01-2014 maar paar maanden later mijn zaak door brandschade gesloten geweest. Ik heb gelijk energie collect gebeld en door gegeven door brandschade mijn zaak onbruikbaar dus opzeggen nuon en niet laten ingaan per 01-01-2014. Achter af wat blijk te zijn hebben ze niet stopgezet ik kreeg facturen van nuon gelijk contact genomen met nuon zei ze facturen beerst betalen daarna komt goed maar nee komt tot nu toe niet goed willen ze vanaf 01-01-2014 t/m 01-09-2014 openstaande bedragen moet ik betalen terwijl maart 2014 inmiddels huur opgezegd. Ik vertel alles stuur de ik alle bewijzen naar nuon toe maar willen ze niet begrijpen proberen ze ook niet en nu bedreigen ze met incasso mensen nooit met nuon aanraking komen a.u.b hier ik lees van andere verhalen bijna iedereen gedonderd door nuon. Wat kan ik doen tegen incasso bedreigingen iemand erwaring mee. Strekte iedereen.

Nuon Ervaring van Famke, januari 18, 2016

4 jaar geleden een CV ketel gehuurd bij nuon en werd geplaatst door Veenstra.
Na een jaar een giga hoge rekening van de nuon, werkelijk 2900m2 gas verstookt, waarop medewerker vraagt of ik in een hutje op de heide woon.moesten ruim 1000 bij betalen!
Wij gingen niet accoord en er werd een onafhankelijk persoon naar ons gestuurd, niet dus gewoon een medewerker van nuon!
Deze zei het is nw stook gedrag!
Na enig onderzoek aan de CV ketel bleek gas-doseer-ring te ontbreken, maakt zegt het al dus? CV is gemaakt.
Na een jaar en het volgende jaar de helft minder gestookt, maar nuon houd de plot stijf, nee is uw stook gedrag jammer maar helaas.
OPLICHTERS zijn het!
Gauw weg wezen.
Klantvriendelijkheid is ver te zoeken!

Nuon Ervaring van bert, december 27, 2015

Ben sinds nov 2015 teruggekomen via vergelijkingssite bij Nuon. Ik heb nog nooit zoń spijt gehad. Ben erachter gekomen dat dit een agressief, arrogant hebzuchtig dievengilde is.
In mijn contract afgesloten met dit bedrijf staat een termijnbedrag vermeld wat mndlijks afgeschreven wordt.
Bij de 1e betaling houden ze zich niet aan dit bedrag en wordt het 2x zoveel.
Ik heb hierover gebeld en het zou in orde komen. Ik vroeg nog of ik geen aanmaning zou krijgen. Ze zeiden alles komt in orde en dat het vervelend was.
Nou dus mooi niet ik kreeg 2 dgn later een aanmaning en meteen betalen dat dure bedrag. En de volgende keer halen ze een nog hoger bedrag van mijn rekening. Dit is via een email vermeldt. Ik kan dit kontraktjaar met hun niet volzitten en weet zeker dat ik dan bestolen ben door dit maffia-energiebedrijf. Ze interesseren zich niet voor jouw als klant en ze lappen de meterstanden aan hun dievenlaars, ze willen alleen je portemonnai leegplukken.
Ik ga over een maand uitstappen, dan maar boete betalen, dan weet ik dat ik de kosten nog kan drukken bij een andere energiebedrijf.
Ook heb ik weleens bij een verhuizing afpersing gemerkt net zo als J Lobers hierboven. En Nadia daaronder, DOE HET NIET.

Nuon Ervaring van Tom, december 23, 2015

28 jaar klant bij Nuon 2 jaar geleden 25% korting belooft op stroom en gas op mijn eindafrekening waren ze de beloofde korting alweer vergeten
Op klachten wordt niet gereageerd
November 2015 eindafrekening weer zonder beloofde korting
Op klachten reageren ze niet
De meeste mensen die ik ken zijn al weg bij Nuon
Ik heb vernomen dat het heel slecht gaat met Nuon
EN DAT HET EEN AFLOPENDE ZAAK IS
Begin 2016 ga ik naar een andere hopelijk eerlijke energie leverancier
Nuon heeft met zijn praktijken al een hoop mensen opgelicht,voor het bedrijf zelf is gelukkig het einde in zicht.

Nuon Ervaring van Rob, december 21, 2015

Hierbij nog even de werkwijze van Nuon
Nuon haalt je binnen met een laag jaar contract
Een jaar later bij de eindafrekening krijg je de rekening je moet betalen volgens het duurste tarief
Klacht ingediend ,in mijn geval is hier nooit meer op gereageerd
,al heb je het bewijs dat je opgelicht bent je kan hier eigenlijk weinig aan doen
Nuon belooft veel maar als je ze aan hun belofte herinnert geven ze niet thuis
Hierbij wil ik iedereen waarschuwen voor deze praktijken van Nuon

Nuon Ervaring van ABR, december 9, 2015

Algemene indruk 11111
Helpdesk 11111
Energieprijzen 11111
Overstapproces 11111
Energierekening 11111
Reclames 11111
Bereikbaarheid 11111
Klachtafhandeling 11111

Nooit meer NUON!!
k heb tot 2 maal toe een klacht in gedient, over het feit dat me telefonisch beloofd was dat bij het overstappen de boete vergoed zou worden.
Is niet gebeurt en is nu ineens te laat. Ik had dit op de jaarafrekening verwacht. VALSE BELOFTES!

Nuon Ervaring van Rob, december 9, 2015

Al 26 jaar klant bij Nuon

Nu kom ik erachter dat ik al 26 jaar opgelicht word door Nuon
Het advies bleek altijd het duurste product te zijn
Het verbruik van mijn jaarafrekening even vergeleken met Nuon vaste prijs energie
Ik was 300 euro goedkoper uit
Nuon denkt alleen aan zijn eigen en zeker niet aan vaste klanten
Volgens mijn rechts bijstand heb ik een zaak die ik moet melden wegens verkeerd advies en oplichting
Wel jammer dat ik na 26 jaar weg moet bij Nuon
Maar de normen en waarden zijn niet meer te vinden bij Nuon

Nuon Ervaring van christa, december 5, 2015

Ik heb maar 1 advies:mensen, ga daar weg! Of helemaal niet aan beginnen.

Nuon Ervaring van Jody, december 2, 2015

Goede maatschappij!

Nooit problemen mee gehad, totdat ik per ongeluk naar Electrabel over ging. Alleen maar problemen daar.

Heb de Nuon gebeld. Dezelfde dag was er een mevrouw die me alles uit kon leggen. Geen praatjesmaker.

Ik zat altijd bij Nuon en ben blij dat ik er weer terecht kan!

Als je Nuon slecht vindt, probeer dan een een andere maatschappij. Je komt er op terug.

Nuon Ervaring van Nawaz, november 17, 2015

Algemene indruk 11111
Helpdesk 11111
Energieprijzen 11111
Overstapproces 11111
Energierekening 11111
Reclames 11111
Bereikbaarheid 11111
Klachtafhandeling 11111

Nuon !! NEEEE. Nooooit.

Dit is mijn advies aan iedereen. Dit is een oneerlijke, onduidelijke en een zeer tricky bedrijf.

Redenen waarom niet.

1. Afspraken door de vertegenwoordiger zijn loze beloftes. En deze baseren op leugens.
2. Na een berekende en afgesproken maandbedrag krijg je toch altijd en steeds maar hogere maandbedragen in rekening.
3. Na een of twee keer contact opnemen en uitleggen willen ze niet begrijpen en klacht oplossen. Je moet maar eindloos blijven energie en tijd insteken om een fout van hun recht te laten zetten.
4. Bij de jaareind afrekening betaal je toch flink erbij. Terwijl van te voren door de vertegenwoordiger veel berekend en beloofd was.
5. Als je, je contract opzegt dan proberen ze je alsnog op rotte manieren af te plukken. Dat door middel van onbegrijpelijke boetes op te leggen voor te laat betalingen enz. Terwijl dit eerder nooit gebeurt, zolang je het contract niet opgezegd hebt.

Nuon Ervaring van Zahia, augustus 11, 2015

oplichters zijn t moet 2000 euro betalen als jaarafrekening voor gas dit terwijl ik in een woning van 40 vierkante m woon en ALLEEN en bijna nooit thuis ben overstappen ben woedend

Nuon Ervaring van zzzzzzzo, april 10, 2015

RAMP: ONDERSTAAND VERHAAL DEEL IK VOOR 100%
MAILS ZIJN NIET RECHTSGELDIG met alleen maar druk op de knop retour.SCHANDE.

Nuon!!!WEGWEZEN!!!!!MAILS!!sturen ze om je als klant te PAKKEN! OOK al druk je het weg als SPAM!!Blijkbaar Moet je daarop reageren, anders zit je vast aan 3 JAAR contract!!Kan colporteur aan de deur dus ook gewoon achter iemands rug!!!!om doen!!!
Jij weet van niks!! bij automatische incasso!!komt erachter dat je 3 jaar contract hebt bij Nuon als je wilt overstappen( deze kennis komt dan binnen via de nieuwe leverancier! SHOCK!!)

MAIL IS NOOIT RECHTSGELDIG!!KAN IEDEREEN DIE WEET IN TE BREKEN IN JOUW COMPUTER VERSTUREN!!DUS CONTRACTEN BESTAAN NOOIT!!! ONMOGELIJK!!!via de mail!GA naar rechts/wetswinkel/advocaat!!
NUON houdt poot stijf! Ernstig!klant kan niet weg, wordt bestookt met boetesssssssss
Slimme manier om klanten te PAKKEN!!!!of voor 3 jaar of voor honderden euro,s boetes!!ADVOKAAT EROP!!RADAR!!CONSUMENTENBOND!!OMBUDSMAN!!MAX!!
UREN wachten, geen terugbelverzoeken nakomen,maken vooral!!!!misbruik van simpele zielen!!ouderen!!mensen die geen contracten lezen, of kunnen lezen!!Gewaarschuwd dus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nuon Ervaring van Imo de Pruyssenaere, maart 20, 2015

Algemene indruk 22222
Helpdesk 22222
Energieprijzen 11111
Overstapproces 11111
Energierekening 11111
Reclames 11111
Bereikbaarheid 22222
Klachtafhandeling 22222

Beste NUON

Ik wil een klacht met jullie delen met betrekking tot het opzeggen van een contract met jullie. Wij krijgen 150 euro boete omdat we een 3 jarig contract voortijdig moeten opzeggen. De reden dat we dit contract op moeten zeggen is omdat mijn vriendin en ik uit elkaar gaan en dus noodgedwongen moeten verhuizen want we kunnen niet in dit huis blijven wonen vanwege de te hoge kosten. Ik ben altijd trouwe klant geweest bij jullie NUON, maar dit valt me toch erg van jullie tegen. Een beetje begrip zou op zijn plaats zijn, zeker omdat we al meer dan 5 jaar klant zijn.

vr gr Imo de Pruyssenaere en Carina Lurks

Nuon Ervaring van C.H. Ief, maart 20, 2015

Waarom fixeert iedereen zich toch op het te betalen maandbedrag!

Als je wilt vergelijken zijn slechts een aantal componenten interessant, namelijk alleen die van de leverancier van het product:

1. De KWh-prijs incl. alle energiebelastingen en btw
2. Het vastrecht op elektriciteit incl btw
3. De m3-prijs van het gas incl. alle energiebelastingen en btw
4. Het vastrecht op gas incl. btw
5. Eventuele eenmalige kortingen

Op basis hiervan en je geschatte jaarverbruik voor gas en stroom wordt bij elke leverancier een (identieke) berekening gemaakt. Resultaat het jaarlijks te betalen geschatte bedrag. Deel dit door 12 en je hebt het geschatte maandbedrag.

Maar …. dat kun je zelf ook op de achterkant van een bierviltje of nog makkelijker met bijvoorbeeld Excel op de computer.

Maak een tabelletje met genoemde vijf componenten. Vermenigvuldig de tarieven met je geschatte verbruik en tel alles op.

Nuon Ervaring van A. G., maart 9, 2015

Algemene indruk 11111
Helpdesk 11111
Energieprijzen 11111
Overstapproces 11111
Energierekening 11111
Reclames 11111
Bereikbaarheid 11111
Klachtafhandeling 11111

3 jaar geleden ben ik klant geworden bij de nuon. Een week later kreeg ik een brief van de nuon dat mijn contract helaas afgesloten was, en dat ik geen stroom van nuon zou ontvangen. Ik ben toen overgestapt naar een andere energieleverancier. Vervolgens kreeg ik een boete thuis van de nuon, omdat ik zelf mijn contract beëindigd zou hebben. Ik heb toen uit proberen te leggen aan nuon dat ik niet mijn contract beëindigd had, maar dat zij dit hadden gedaan door mij die brief te sturen. Ze gaven toe fout te zitten, maar toch moest ik de boete betalen. Ze probeerden me nog te chanteren door de boete kwijt te schelden als ik weer klant zou worden, maar inmiddels had ik al uren aan de telefoon gezeten met erg onbeschofte medewerkers dus dit wilde ik niet. Nu twee jaar later krijg ik nog steeds post van nuon of ik de meterstanden door wil geven…

Nuon Ervaring van EvH, februari 26, 2015

Ook ik heb sinds mijn overstap naar Greenchoice problemen met Nuon. Helaas blijkt het niet mogelijk het volledige pakket te kunnen onderbrengen bij Greenchoice omdat ik in Almere stad woonachtig ben.
Zit dus muurvast aan Nuon. Brieven met verzoeken om facturen per post aangeleverd te krijgen worden niet beantwoord. Zelfs op mijn aangetekende brief wordt niet gereageerd, waarin ik verzoek facturen per post te versturen en opheldering vraag waarom extra kosten worden doorberekend. Incasso procedures hanteren zij wel prima. Zolang ik geen reactie ontvang vertik ik het om incasso kosten te betalen. Die facturen blijkt Nuon namelijk wel te kunnen versturen. Eigenaardig. Geschillencommissie kost ook weer geld. Nog maar eens een brief naar de gemeente sturen en anders juridisch loket. EvH

Nuon Ervaring van Frouke, februari 6, 2015

Nuon maakt je blij met een dooie mus! Op de jaarafrekening aangeven dat je geld terug krijgt maar dan allerlei vage kosten aftrekken zodat er niets overblijft…..zo kan ik hrt ook. Blij dat ik weg ben.

Nuon Ervaring van Arnaud, december 12, 2014

Algemene indruk 11111
Helpdesk 11111
Energieprijzen 11111
Overstapproces 33333
Energierekening 22222
Reclames 33333
Bereikbaarheid 33333
Klachtafhandeling 11111

Ik werd afgelopen week door een medewerkster van de NUON gebeld, ze wilden me terug omdat ik 2 jaar geleden overgestapt was naar een ander goedkoper maatschappij. Ze kwam met een super aanbieding… de NUON BLIJVEN LOONT, met 10% korting op Electiciteit en die oploopt tot 25%!!
ik gaf aan wat ik per jaar verbruik, en ze kwam met een bijzonder laag bedrag, namelijk 109 euro/mnd (ik betaal nu 140 euro bij ESSENT) als ik zou overstappen. Ik was natuurlijk wel zeer geïnteresseerd, maar vroeg om een paar dagen later terug te bellen omdat ik niet thuis was en wou eerst de boel goed bestuderen.
Wat blijkt, is dat die mevrouw bij het opgeven van een voorschot per maand, uitgaat van mijn daadwerkelijk verbruik, daarna om de prijs zo laag mogelijk te houden neemt ze wel de moeite om de heffingskorting te verrekenen (circa 385 euro/jaar), maar hield bewust de kosten van vastrecht (circa 85 euro/jaar) en de netwerkkosten (circa 415 euro/jaar) buiten beschouwing om het voorschot laag te houden!
Als ik deze extra kosten niet meeneem kom ik ook precies op hetzelfde bedrag als ze noemde!
Bij het tweede gesprek gisteren avond, vroeg ik dus weer wat mijn kosten per maand zouden zijn, bewust om te kijken of ze nu wel iets over de netwerkkosten zou zeggen, maar daar noemde ze weer dat bedrag van 109 euro/mnd zonder enige voorlichting over het feit dat elke klant ook te maken heeft met andere kosten! 109 euro was wat ik verschuldigd zou zijn.
Ik zei tegen haar dat ik echt het idee had om in de maling te worden genomen en dat de verkooptechniek bij de NUON zeer dubieus was… dat kwetsbare mensen (ouderen, lage inkomen, of gewoon mensen die dat niet precies onderzocht hebben) worden gauw misleid op deze manier door het noemen van maar een deel van de kosten! Alle kosten inbegrepen zou mijn voorschot 152 euro/maand zijn en geen 109 !
Ze ging natuurlijk meteen in de verdediging, dat er natuurlijk andere kosten zijn, maar dat de netwerkkosten van Liander zijn en niet van de NUON! Kom op zeg… ik had het idee dat ik nog meer voor de gek werd gehouden… Kosten van Liander worden op jullie factuur door gefactureerd, dus jullie weten dat een voorschot van 109 euro /maand niet genoeg is om bijkomende kosten te betalen en het vastrecht komt volgens mij wel in de zak van NUON en niet van Liander! Wat iedereen wilt weten bij het afsluiten van een nieuw contract is het totaal kostenplaatje en niet een deel daarvan!!
Jeetje… als je niet oppas word je zo maar aan een contract gebonden die uiteindelijk circa 500 euro duurder is dat wat gesuggereerd wordt door zulke malafide verkopers.
Ik dacht altijd dat de NUON iets duurder was maar dat het een keurig bedrijf was, nu heb ik het door dat ze net zo erg kunnen zijn als bepaalde partijen die soms vieze trucjes gebruiken om nieuwe klanten te verwen!
Wat mij betreft, kan de NUON nu de pot op. Meteen de NUON aangemeld op mijn belmeniet register en ik adviseer iedereen om niet meteen in te gaan op zulke verkooppraatjes. Studeer eerst goed wat de daadwerkelijke kosten zullen zijn, wees zeker dat het vastrecht en netwerkkosten zijn meegenomen in de berekening!
Succes allemaal.

Nuon Ervaring van J.engeringh, december 6, 2014

Al 40 jaar bij Nuon. Steeds correcte service. Nooit problemen gehad en snelle antwoorden.
Dit jaar had ik nuon actieprijs stroom met 25 % korting. Nu wordt dit onder het motto: blijven loont….10%……
Dit vind ik zeer ondoordacht. Over 3 jaar hebben trouwe klanten dan 25%, dan stapt dus niemand meer over naar nuon. Ik voel trouwe klanten niet serieus genomen.
Vergeten wordt verderr de gasprijs, deze is bij de meeste anderen veel lager.
Na 40 jaar dus maar overstappen. De Telegraaf wijst de goede weg.

Nuon Ervaring van Mevr Cairo, december 4, 2014

ook ik heb problemen met Nuon ik heb een huishouden van 2 pers
Waardoor ik 3000 kw zou moeten hebben aan energie
Nuon berekend voor mij 17000 kw ik heb foto’s van de meterstanden met datum van de krant erbij opgestuurd word ik opgebeld dat ik maar goed naar de afrekening moet kijken terwijl ze mij zelf te kennen gaven dat de standen niet klopten ook word mij verweten dat ik waarschijnlijk een vijver of oude apparaten in huis heb enz ik heb geen van de dingen waar zij mee komen
Heb de uitdraai van de jaar afrekening met berekening van mijn kant naar hun gestuurd zonder enig resultaat vorig jaar was de jaar afrekening 2400 euro dit jaar 260 euro ook zij vonden het raar dat ik van veel naar zo weinig ben gegaan
Dus zoals men ziet klopt er iets niet en word ik van het kastje naar de muur gestuurd zonder resultaten heb nu besloten om over te stappen
Voel mij geen gewaardeerde klant en voel me zeer bedrogen Ook ben ik van plan mijn klacht bij kassa en ombudsman te melden

Nuon Ervaring van J t Beek, november 25, 2014

Algemene indruk 22222
Helpdesk 22222
Energieprijzen 11111
Overstapproces 22222
Energierekening 22222
Reclames 11111
Bereikbaarheid 33333
Klachtafhandeling 22222

Mijn ervaring is niet positief ,heb vorig jaar
contract vastgezet voor 3 jaar continuvastestroom
Nu adverteert nuon extra korting voor vaste
klanten wat kan oplopen tot 25%
Nou ben ik 20 jaar klant bij nuon. als ik gebruik
wil maken van “vaste klant loont” moet ik het huidige contract afkopen voor €175
je kan dus niets opbouwen van 10% tot 25%
heb dus spijt dat ik vorig jaar niet ben overgestapt
maw vaste klant loont dus niet .
.
Nou moet ik zeggen het is bij de meeste energie-
maatschappijen ruk is.

Nuon Ervaring van Kees Zijlstra, november 19, 2014

Na jaren klant van Nuon te zijn geweest ben ik kort geleden overgestapt naar Energiedirect. Overgestapt vanwege een vriendlijke prijs. Vandaag een dame aan de telefoon die mij een aanbod wilde doen wat 10% onder de laatste Nuon prijs lag zelfs de boete aan Energiedirect wordt vergoed.

Mijn vraag is nu waarom komt Nuon pas nadat het contract opgezegd is met een beter bod? Al met al had ik altijd al het gevoel genaaid te worden en dat gevoel is nu alleen maar bevestigd. Ik verwacht overigens bij mijn nieuwe leverancier hetzelfde wanneer ik volgend jaar weer opzeg en overstap naar de volgende.

Nuon Ervaring van P.Langmuur, november 19, 2014

Ben al enige weken bezig om mijn jaarcontract op de zelfde voorwaarden verlengd te krijgen.

Lijkt simpel, maar……

Nuon@nuon.com reageert al weken niet op mijn verzoek !! Webcare@nuon.com gevraagd te bemiddelen. Zij doen hun best, maar zijn afhankelijk van de inzet van collega’s uit een andere afdeling.

Die andere collega’s beloven steeds om terug te bellen, maar doen het consequent niet !! Als jarenlange klant voel je je enorm teleurgesteld.

Nuon Ervaring van Nico, november 4, 2014

Ik probeer vergeefs NUON attent te maken op het feit dat de meterstanden net opgenomen zijn door LIANDER, dus bekend zijn bij NUON en ik dus niets meer hoef te doen. Bevestigt NUON als ik dat meld.
Maar NUON blijft brieven en mails sturen en blijft bellen. Geld en tijdverspilling!
En bovendien wordt op reacties via klanttevredenheidsonderzoek niet gereageerd. En het beloofde terugbellen doet men ook al niet.

Nuon Ervaring van Janine, oktober 24, 2014

Misleidende reklame van Nuon over dat ze trouwe klanten belonen!
Als je een prijsafspraak hebt kom je niet in aanmerking. En ik ben dus zo dom geweest om prijsafspraken te maken!

Nuon Ervaring van Niels, augustus 13, 2014

Algemene indruk 11111
Helpdesk 11111
Energieprijzen 11111
Overstapproces 11111
Energierekening 11111
Reclames 11111
Bereikbaarheid 11111
Klachtafhandeling 11111

Ik voel me ook zwaar belazerd door NUON!!Wil dit graag even met jullie delen.

Ik ben een jaar geleden vergeten de meterstanden door te geven. NUON heeft toen mijn meterstanden maar zelf gegokt. Logisch, maar deze standen hebben ze dusdanig hoog gegokt, dat ik nu bijna een jaar later nog steeds onder de standen zit die ze gegokt hebben. Ondertussen ben ik overgestapt naar een andere energiemaatschappij, dus NUON stuurde me een eindafrekening. Of ik even 600 Euro wilde betalen!!
Paar keer gebeld met de klantenservice, maar elke telefoniste had een ander verhaal, of een voor hun logische verklaring (o.a. compensatie wintermaanden). We kwamen er niet uit. Ik kreeg het advies om een mail te sturen met foto’s van de meterstanden met een krant erbij, zodat ze de datum kunnen zien. Dat heb ik gedaan.

De mail is niet op gereageerd en ondertussen hebben ze het bedrag al met 90 Euro verhoogd. Weer gebeld met klantenservice, na ruim 20 minuten in de wacht hangen heb ik opgehangen.

Ik weet het, het is slordig van me dat ik de meterstanden ben vergeten door te geven. Maar NUON verleent momenteel 0,0 medewerking om mij deze fout te laten corrigeren. Ze willen alleen maar incasseren. Ik ben er klaar mee, BAH!!

Nuon Ervaring van Sträter, augustus 13, 2014

Algemene indruk 11111
Helpdesk 11111
Energieprijzen 11111
Overstapproces 11111
Energierekening 11111
Reclames 11111
Bereikbaarheid 11111
Klachtafhandeling 11111

Wij zijn zojuist verhuisd en hebben dan ook de kans gegrepen om eindelijk bij Nuon weg te gaan. Financiële administratie is een drama en het is heel duidelijk dat het bedrijf graag de incasso wetgeving misbruikt. En dan ben je ook nog de duurste.

Nuon Ervaring van C van Krieken, juli 28, 2014

Ik heb geprobeerd met nuon in contact te komen over het salderen (terug leveren) van stroom voor onze VVE.
2 keer gemaild en 4 keer gebeld.
Helaas nu een maand verder en geen enkele reactie op de mail en telefoon nemen ze niet niet op.
Onbetrouwbaar bedrijf, gelukkig heb ik geen grote problemen anders ben je mooi klaar.

Nuon Ervaring van B.van Dijk, juni 5, 2014

Wij hadden als bedrijf NUON als leverancier en hebben ivm de crisis ons bedrijf moeten beëindigen en eind vorig jaar ons pand moeten verkopen.
Voor de verkoop hebben wij via de site van nuon ons contract opgezegd.
Geen reactie van nuon ondank belofte via de site en op papier reactie binnen 5 werkdagen . Nuon is gewoon op onze naam door blijven leveren
en wil de rekeningen door ons betaald krijgen. inmiddels diverse mails gestuurd maar steeds geen reactie. Inmiddels is de rekening opgelopen tot een kleine 2000,-€ . Wij hebben nu contact met een advocaat om dit maar eens te regelen.
FIJN ZO’N GOEDE DIENSTVERLENER IN NEDERLAND

Nuon Ervaring van Koopmans, mei 19, 2014

Wij hebben een vakantiewoning en een elektra verbruikt van 920 kW in 2013/2014.
De afrekening over dit jaar 134.00 euro.
Het verbruik in 2012/2013 was 712 kW met een afrekening van 49.57.
De verhoging van het verbruik is dus maar 208 kW.
Maar de verhoging van de afrekening is 84.76 euro.
De verhoging is meer dan 200 % in 1 jaar.
Antwoord van Nuon : Daar kunnen wij niets aan doen, dat doe uw netbeheerder!
Oplichters dus !!!!!!

Nuon Ervaring van Klant, april 28, 2014

Algemene indruk 55555
Helpdesk 44444
Energieprijzen 33333
Overstapproces Not Rated
Energierekening 55555
Reclames 55555
Bereikbaarheid 55555
Klachtafhandeling 55555

Wij zijn al meer dan tien jaar klant bij Nuon. Nooit problemen mee gehad, maar aangezien bij andere energiebedrijven de energiekosten per maand met 30 euro lager kan en wij het geld hard kunnen gebruiken zijn we aan het overwegen om over te stappen. We hadden evengoed bij Nuon kunnen blijven, maar zij willen niet een lagere energieprijs geven. Dat vinden we erg jammer maar we kunnen niet klant blijven als we de rekeningen nauwelijks kunnen betalen.

Nuon Ervaring van A.lubbers, april 23, 2014

Ik ben onlangs overgestapt naar een ander energiemaatschappij. Nu moet ik een boete betalen van 200 euro, logisch. Daar bovenop kreeg ik weer een boete van 241 euro, de overstapboete die ik toendertijd van Nuon heb gekregen dat zij mij binnenhaalde. Die eisen ze nu weer terug inclusief btw? Dus in totaal moet ik 441 euro overstapboete betetalen. Ik stap NOOIT meer over naar NUON, wat een geldwolven.

Nuon Ervaring van Ans, maart 22, 2014

Afschuwelijk bedrijf. Ik probeer al sinds oktober 2013 om op te zeggen.Het betreft een bedrijfspandje wat we sinds oktober dus niet meer huren.Alle telefoontjes, bezoek van de Nuon, e-mails en 4x de meterstanden doorgegeven. ZE DOEN ER NIETS AAN!!! De rekeningen blijven maar komen.

Nuon Ervaring van J.A.Brinksma, maart 10, 2014

wat is die nuon een klotebedrijf slechte ervaringen.

Nuon Ervaring van Mv Martina, februari 17, 2014

PAS OP VOOR NUON!!!!!! De grootste oplichters. Je met een mooie aanbieding binnen halen om daarna een eindjaar afrekening van 4.808, 62 voor je te sturen. Hepdesk zit keihard te liegen en is niet bereid om er naar te kijken. En dit voor een huishouden van 2 personen die fulltime werken

Nuon Ervaring van Atie, februari 8, 2014

Graag wil ik hier ook mijn ervaring mee te delen.

2 maanden geleden mijn dierbare moeder is overleden en 3 weken later over haar gemeld en eventueel opzegging aangevraagd maar daar werd niet afgehandeld. Na 5 weken gelijk beëindiging van moeders huisvesting stuurde weer over de contactadres gelijk de laatste meterstanden er werd weer niet afgehandeld. Een paar dagen geleden kreeg aanmaning boven duizend euro’s moest betalen, hoewel nooit aanmaning en herinneringen kreeg.

Geen condoleance betuigingen en geen regeling ervoor maar juist slecht cadeau voor rouwsituatie en voor beeindige abonnement?

Grt Atie

Nuon Ervaring van christiena, februari 7, 2014

Nuon is een schandaal. Behandelen mij als oud vuil en betitelen mij als leugenaar. Maar ik heb alles op papier. Maar zij komen hun afspraken niet na en geven niet thuis via email en bellen niet terug en ik heb inmiddels 423 minuten in wacht gestaan. Zij doen beloften met naam en toenaam maar als je na dagen niet teruggebeld word en jij belt ga je weer een half uur in de wacht en word je niet doorverbonden want dat mag niet. Ook al vraag je of ze een email willen versturen. Ik heb zeer veel geld van nuon tegoed maar ik moet maar zien dat ik mijn recht en geld krijg want geen enkele instantie in dit land wil mij helpen terwijl ik tientallen emails en brieven als bewijs heb. Dus als er iemand in dit land mij wil helpen. Graag. Ben een ernstig ziek mens en moet leven van 35 euro in de week.

Nuon Ervaring van gj blauw, januari 21, 2014

Ook ik ben zeer ontevreden over de Nuon. De bereikbaarheid is heel erg slecht. Wachttijden tot een half uur, zijn normaal. Maar meestal wordt de verbinding verbroken. Bij mijn verhuizing verhuisde ik naar een niet bestaand adres, mijn gegevens werden niet goed verwerkt. Ik ga weg bij deze provider, zo gauw als ik kosteloos dit kan realiseren.

Nuon Ervaring van RT, januari 14, 2014

Algemene indruk 11111
Helpdesk 11111
Energieprijzen 11111
Overstapproces 11111
Energierekening 11111
Reclames 11111
Bereikbaarheid 11111
Klachtafhandeling 11111

STAP NIET OVER NAAR NUON!!!! GROTE BEKENDE NAAM, MAAR STEL OPLICHTERS VAN HET LAAGSTE SOORT!!
Met droge ogen zetten ze op hun website dat de gemiddelde wachttijd van de helpdesk 11 minuten is, terwijl er een stortvloed is aan klachten op hun facebook pagina van vertwijfelde mensen die na halve dagen wachten en weken, zelfs maanden lang elke dag proberen er niet doorheen komen. En die als ze er doorheen komen weer oneindig in de wacht worden gezet. FB berichten en brieven worden nooit beantwoord. Ze zijn full time bezig om een nep-beeld te schetsen. Je kunt je niet voorstellen dat dit in Nederland bestaat!!! Maar als je overstapt krijg je wel facturen en bizarre voorschotten die je moet betalen. SCHANDE NUON!!!

Nuon Ervaring van RT, januari 14, 2014

STOP NIET OVER NAAR NUON!!!! GROTE NAAM, MAAR STEL OPLICHTERS VAN HET LAAGSTE SOORT!! Met droge ogen zetten ze op hun website dat de gemiddelde wachttijd van de helpdesk 11 minuten is, terwijl er een stortvloed is aan klachten op hun facebook pagina van vertwijfelde mensen die na halve dagen wachten en weken, zelfs maanden lang elke dag proberen er niet doorheen komen. FB berichten en brieven worden nooit beantwoord. Ze zijn full time bezig om een nep-beeld te schetsen. Je kunt je niet voorstellen dat dit in Nederland bestaat!!! Maar als je overstapt krijg je wel facturen en bizarre voorschotten die je moet betalen. SCHANDE NUON!!!

Nuon Ervaring van J.F.W. Hillerts, december 30, 2013

Algemene indruk 11111
Helpdesk 11111
Energieprijzen 33333
Overstapproces 55555
Energierekening 11111
Reclames 44444
Bereikbaarheid 11111
Klachtafhandeling 11111

Mijn ervaring is zeer slecht!!! Veel beloven en niet nakomen!! Eindafrekening was niet juist, is afgeschreven ondanks tel. toezegging op 14-11-13 dat het niet zou worden gedaan. Zelfs maandbedrag is afgeschreven. Op 27-1-13 weer contact gehad, zou binnen 2 dagen teruggebeld worden. Niets gehoord!!! Op 17-12-13 weer contact gehad na mail van mij. Zou zelfde week gegarandeerd teruggebeld worden!!! Tot op heden 30-12-13 niets gehoord!!!!!
Ik vind het schandalig. Ik mag aannemen dat een bedrijf zijn/haar woord gestand doet. En dat is niet gebeurd, terwijl de bedragen gewoon worden afgeschreven. Ik maak geen miljoenen winst!!! Nuon wel. Ik heb het geld harder nodig dan Nuon!!!Contact met Nuon is heel moeilijk te krijgen.

Nuon Ervaring van nutters, november 19, 2013

Algemene indruk 11111
Helpdesk 11111
Energieprijzen 22222
Overstapproces 22222
Energierekening 11111
Reclames 11111
Bereikbaarheid 11111
Klachtafhandeling 11111

ikheb nog nooit z,on klotebedijf meegemaakt
ze hebben geen begrip voor mensen als er wat in het leven verandert zonder werk e.d
probeer je een regeling te treffen dan noemen ze een bedrag dat dat ze willen ontvangen maar het moet wel gekoppelt worden aan het maand tarief anders is er niks mogelijk en je wordt kapot gemaakt met aanmanings kosten om de hoge heren hun bonus te verschaffen maare de kleine man en aleenstaanden maken ze allemaal kapot maak er maar eens goed aandacht op de tv maken want alle klachten van alle nuon klanten kan je wel een heel programa van maken
bij radar of de ombusman want dit vliegt de spuit gaten uit ik hoop dat er nu eens wat wordt gedaan tegen deze klachten

Nuon Ervaring van Maria Baerts, november 4, 2013

Het is ongelofelijk de prijzen van de nuon vliegen de pan uit ik betaal 1740 euro per jaar dan krijg ik nog ca 300 euro energiebelasting terug dus 2040 euro meer dan 4000 gulden per jaar.
We hebben een nieuw bouw appartement van 2 jaar alles goed geiisoleerd.

Ben 11 maanden thuis 1 maand buitenland.

Ben alleen ben laat thuis kook niet eet bij moeder geen vloerverwaming aan ivm astma en toch krijg ik alleen maar 24 euro terug.

Al 2 jaar vraag ik om een onderzoek ze beloven van alles maar doen niks

Onbeschoft en elke keer als je een andere medewerker krijgt dan krijg je een ander verhaal.
Ze begrijpen alles doen alleen niets.

Echt een winstgevend bedrijf voor zichzelf

Nuon Ervaring van GJ, oktober 14, 2013

Algemene indruk 11111
Helpdesk 11111
Energieprijzen 11111
Overstapproces 11111
Energierekening 11111
Reclames 11111
Bereikbaarheid 11111
Klachtafhandeling 11111

Wat een bagger maatschappij. Geen wonder dat Vattenfall hier vanaf wil. Ik neem op 2 adressen energie af via Nuon. Enige tijd terug is 1 van mijn rekeningen per abuis niet betaald. Na ontvangst van een herinnering (met € 40,00 aan incassokosten) heb ik maar eens gebeld. Uiteraard alle medewerkers in gesprek. De medewerker die ik uiteindelijk aan de lijn kreeg kon natuurlijk niets voor me doen en verwees mijn naar de website, waar ik een klacht kon indienen. Na het klachten formulier te hebben ingevuld moest ik toch zeker 3 weken wachten op een reactie (ze hebben het maar druk met de klachten). De medewerker die mij belde hield een opvoedkundig verhaal en was niet gevoelig voor mijn argumenten. Ik snap dat het slecht gaat met de NUON en dat je moet pakken wat je pakken kan, maar op deze manier zet je de achterdeur wel heel ver open! Ik ben weg met 2 adressen. Gelukkig heft NUON wel € 40,00 verdient……..

Nuon Ervaring van Vergeer, oktober 13, 2013

Nuon plaats mijn review niet !
Leuk: lampjes besteld bij Nuon via het internet. Keurig afgeleverd maar… ze doen het voor geen meter. Nieuwe van hun ontvangen; het zelfde liedje: ze werken eenvoudig niet goed.
Een review geplaatst bij dit product maar ze willen deze niet plaatsen. (nette taal gebruikt natuurlijk, maar wel met duidelijke kritiek). Zo heeft een review geen enkele nut als Nuon op deze manier ongewenste reviews weigert. Toch?…

Nuon Ervaring van René, oktober 4, 2013

Algemene indruk 11111
Helpdesk 11111
Energieprijzen 11111
Overstapproces 11111
Energierekening 11111
Reclames 11111
Bereikbaarheid 11111
Klachtafhandeling 11111

Een groot drama.
Actietarief wordt eenzijdig gestopt terwijl er in hun contract staat dat het stilzwijgend word verlengd !
Problemen met adressering, inloggen (heeft nooit gewerkt !), afrekeningen, helpdesk.

Ik ben heeeel erg blij daar zo gauw mogelijk weer weg te gaan.
Krijg ook geen ter zake antwoorden. Ze spreken zichzelf tegen en vertellen leugens die niet met hun contracten overeen komen.

Nuon Ervaring van Nathalie, augustus 20, 2013

Algemene indruk 22222
Helpdesk 33333
Energieprijzen 11111
Overstapproces Not Rated
Energierekening 11111
Reclames Not Rated
Bereikbaarheid 22222
Klachtafhandeling 11111

Ik heb een ervaring met Nuon waar we niet uitkomen. Ik woon alleen in een huis uit 1904 wat redelijk goed geïsoleerd is, bijna overal dubbel glas. Maar de kosten zitten niet in het gasverbruik maar in de elektriciteit!!!!!

Mei 2007/2008 gas 1445 M3 en elektriciteit 5726 KWh
Mei 2008/2009 gas 1664 M3 en elektriciteit 6224 KWh
Mei 2009/2010 gas 1814 M3 en elektriciteit 8.759 KWh
Mei 2010/2011 gas 1632 M3 en elektriciteit 10.682 KWh
Mei 2011/2012 gas 1243 M3 en elektriciteit 8469 KWh
Mei 2012/2013 gas 1446 M3 en elektriciteit 7070 KWh

Ondertussen zijn bijna alle lampen voor LED verlichting vervangen, ik was 1 maximaal 2 wassen per week gebruik de droger nauwelijks.. Werk het laatste jaar thuis maar ben erg zuinig met verlichting en dergelijke. Laat geen tv zomaar aan. Heb 1 plasma tv scherm en de andere is LED. Heb een vaatwasser maar deze draait 1 keer per week en de cooker staat op een tijdschakelaar. Allemaal zaken die ik al veranderd heb.

Volgens de NUON moest ik Liander de meter maar laten doornemen, maar je raadt het al ” wel een oudje” maar helemaal goed, dus de kosten waren voor mij zelf. Ook een elektriciteitsbedrijf laten kijken maar ook die begrijpt het niet. Geen aftap naar de buren en ik heb zeker geen hennepplantage. (dan zou ik er nog wat aan overhouden).

Normaal is voor een 1 persoonshuishouden (met allemaal nieuwe apparatuur) minder dan 2000 KWh.

Dan moet ik dus maar betalen volgens de Nuon. Momenteel betaal ik Euro 222 per maand en dat voor 1 persoon die ook nog niet alle dagen thuis is.
De Nuon weet dat dit niet klopt, ik heb zelf Liander betaald ook zij zeggen dat er niets klopt van de rekening en dat ik inderdaad geen hoge stroomverbruikers in huis heb (ook met energiemeter al gemeten) en toch moet ik dit bedrag betalen. Bij mijn ouders brand altijd alles, zij wassen dagelijks en iedere dag de vaatwasser en zij zitten op 4000KWh.

Waarom helpt Nuon niet meer met bijvoorbeeld iemand die gespecialiseerd is op dit vlak, of wat ik al vaker gevraagd heb, toch een nieuwe meter?
Kan iemand mij helpen?
Met vriendelijke groet,
Nathalie

Nuon Ervaring van Marivic, april 21, 2012

In veel landen is de vkoeorp van deze strategische infrastruktuur bij wet verboden. Het publiek geld waarmee deze faciliteiten zijn ontwikkeld komt nu in handen van overheden welke dit geld voor eigen gebruik aanwenden, zoals veel te veel ambtenaren met veel te hoge salarissen. De overheid heeft de verplichting om een equivalente hoeveelheid energieproduktie kapaciteit terug te leveren voor het geld dat men ontvangen heeft bij deze vkoeorp. Wat er echter nu gebeurd is dat de overheid deze verplichting uitbesteed aan private energiebedrijven welke de extra investeringen welke deze moeten doen in het energietarief doorberekenen. Dan is per saldo door de consument de energie 2x betaald.

Nuon Ervaring van Ate, april 18, 2012

Oktober 2011 overgestapt naar nuon.
Noch steeds geen goed schriftelijk contrakt.
Bel 1 maal per maand voor opheldering. Heelaas moet ik wachten tot 7 nov om van dit stelletje ongeregeld verlost te worden.
Maandtermijn voor de overstap was 163 en bij NUON 240 per maand GRAPPIG!!!!!!

Nuon Ervaring van jeltje, april 16, 2012

klachten over de nuon zijn erg welkom
op de site van radar,na mijn verhuizing krijg ik steeds te hoge af rekeningen en of dubbele rekeningen na vele malen bellen en een aangetekende brief te hebben gestuurd zijn de problemen nog niet opgelost!
hopende op steun van iedereen met dezelfde ervaring,.
vriendelijke groet mev j bruining.

Nuon Ervaring van Sjonnie, januari 27, 2012

Algemene indruk 33333
Helpdesk 11111
Energieprijzen 33333
Overstapproces 55555
Energierekening 11111
Reclames 33333
Bereikbaarheid 55555
Klachtafhandeling 11111

Wij zijn gelukkig weg bij dit onbeschofte apenbedrijf

Nuon Ervaring van J. Lobers, januari 23, 2012

Mijn ervaring is niet erg positief en dan houd ik het nog netjes.Daar in tegen is dit de goedkoopste met goed service kijk maar eens
budgetenergie.nl
Mvg JL

Nuon Ervaring van Nadia, juni 7, 2011

Ik ben van plan om te gaan overstappen naar Nuon. Heeft iemand ervaring met Nuon? Ik heb nu Essent.

Deel een ervaring over Nuon

Algemene indruk
Helpdesk
Energieprijzen
Overstapproces
Energierekening
Reclames
Bereikbaarheid
Klachtafhandeling

Onafhankelijk energie vergelijken en besparen

Wilt u weten of Nuon de goedkoopste is? Ga dan naar Energievergelijking.nl. Daar kunt u gratis en snel alle energieleveranciers vergelijken en direct zien welke de goedkoopste is. Start de energievergelijker en bereken uw voordeel.