Algemene indruk2.272.272.272.272.27
Helpdesk1.791.791.791.791.79
Energieprijzen2.62.62.62.62.6
Overstapproces2.292.292.292.292.29
Energierekening1.931.931.931.931.93
Reclames2.132.132.132.132.13
Bereikbaarheid1.931.931.931.931.93
Klachtafhandeling1.921.921.921.921.92

Oxxio

Overstappen naar Oxxio? Lees eerst Oxxio ervaringen. Wat vinden andere mensen van Oxxio en wat vindt u zelf van Oxxio? Plaats een beoordeling over Oxxio. Beschrijf Oxxio in uw woorden.

51 Ervaringen over “Oxxio”

Oxxio Ervaring van Familie, augustus 21, 2015

Vreselijke service!!
Vanaf februari wachten wij al op een teveel betaald tegoed inmiddels bellen en mailen wij al maanden iedere dag, maar helaas we krijgen niks terug behalve loze beloftes en de vraag of we even willen afwachten. Helaas doen we dat inmiddels alweer 6 maanden!

Oxxio Ervaring van Rianne, augustus 17, 2015

OXXIO is verschrikkelijk!!! Overgestapt door zo’n nachtmerrieaanjedeur. Niet voor de IPad gegaan want maandelijkse korting kwam mij als single bijstandsmoeder van een tweeling beter uit. Aangezien gratis producten nooit gratis zijn leek me dat een goede keuze. Niet dus!!! Ik betaalde 150 euro per maand en nog een eindafrekening van 900 euro!!! En je kan er geen reet tegen doen!!!
Resultaat; honger lijden en mijn kids kunnen dus een jaar lang helemaal niks meer wat ook maar 1 cent kost!!! En het interesseert ze helemaal niks wie ze naaien! Heb huilend aan de telefoon gezeten en moest uiteindelijk blij zijn dat ik het in 9 termijnen mocht betalen. Even voor de duidelijkheid, ik heb NOG NOOIT ergens energiekosten van bijna 250 per maand gehad!!! We wonen in een simpel rijtjeshuisje en hebben geen nieuwe apparaten of iets dergelijks! Je wordt gewoon genaaid en je kunt er helemaal niks tegen doen! Het is echt schandalig! Zoveel gedupeerde gezinnen en niemand die wat doet. Hoe kan dit mensen?!?

Oxxio Ervaring van Smith, augustus 16, 2015

D.d. 17 juli 2015 is er een colporteur van Oxxio bij mijn ouders aan de deur geweest. Deze verkoper sprak mijn moeder (79 jaar!!!) aan met het verhaal alleen vandaag een mooi aanbod te hebben voor goedkoop energie. Mijn moeder heeft meermalen geantwoord niet geïnteresseerd te zijn omdat ze net overgegaan was naar Energiedirect en dat haar zoon (ik dus) alles regelt. De verkoper bleef maar aandringen en zei onder andere dat zij er niet aan vast zou zitten als zij zou tekenen. Het zou alleen betekenen dat zij van deze aanbieding zou kunnen profiteren en ik het rustig zou kunnen bekijken. Tevens zou mijn moeder een iPad krijgen. Mijn moeder antwoordde hem dat zij geen iPad wilde hebben. Daarop antwoordde de verkoper dan een nog goedkopere aanbieding te kunnen geven door het geven van nog meer korting. Met een rekensom liet hij zien dat mijn moeder veel goedkoper uit zou zijn bij Oxxio dan bij Energiedirect.
Uiteindelijk heeft mijn moeder getekend, omdat de verkoper verzekerde dat zei er niet aan vast zou zitten. Zij wilde ook van hem af, omdat hij maar bleef aandringen.

Zaterdag 18 juli ben ik naar mijn ouders gegaan om het te onderzoeken. Het mooie verhaal van deze verkoper was een leugen. Ik heb direct geprobeerd om via de site van Oxxio het contract op te zeggen. Op dat moment was het via de site niet mogelijk. Ik heb toen direct een brief geschreven om op te zeggen en gestuurd naar het adres wat hiervoor vermeld staat op de site.

D.d. 13 augustus ontving ik een mail van Energiedirect waarin melding gedaan werd van opzegging en aanmelding bij Oxxio. Vanwege mijn werkzaamheden heeft mijn moeder toen zelf gebeld naar Oxxio. De man die haar (onvriendelijk) te woord stond zei alleen maar dat ze niet had moeten tekenen en dat er geen brief was ontvangen enz. en dat opzeggen niet kan. Dit bleef hij maar herhalen.
Mijn moeder heeft toen nog wel Energiedirect gebeld. Deze persoon was meelevend, maar kon helaas niets doen. Het enige was dat mijn ouders zich weer gingen aanmelden bij Energiedirect.

Als zoon voel je je onmachtig in zulke praktijken zoals deze colporteur van Oxxio in gang heeft gezet. Het vertellen van leugens, misbruik maken van de goedgelovigheid (en het niet adequaat kunnen reageren) van een hoogbejaard persoon, maar ook het zogenaamd niet ontvangen van een opzeggingsbrief.

Ik heb mijn ouders opnieuw aangemeld bij Energiedirect. Ik hoop alleen dat Oxxio deze klacht leest en hier op een juiste wijze reageert!

Oxxio Ervaring van Sonja, augustus 12, 2015

Ik heb ook een slechte ervaring met Oxxio. Colporteur aan de deur verzekerde mij dat mijn overstapboete vergoed zou worden. ‘Daarover hoeft u zich geen zorgen te maken, dat neemt Oxxio voor haar rekening”. Niet dus. Het voorberekende maandtarief klopt ook niet, dus ik ben nu huiferig of ik überhaubt de Ipad wel in huis moet halen of meteen alles moet annuleren en verbreken (met alle consequentie’s van dien..) met Oxxio. Je leest zoveel foute ervaringen!! Belachelijk dat een bedrijf zo lang weg komt met dit soort misleidende en onprofessionele handelspraktijken. Klantenservice ‘kunnen helaas niets doen’. Echt niet oké.

Oxxio Ervaring van Tilman, augustus 4, 2015

Helaas kan ik de slechte ervaringen van velen over Oxxio alleen maar bevestigen. Ik heb een soortgelijke ervaring gemaakt en ik ben echt ten einde raad. Ik ben sinds februari naar het buitenland verhuisd, maar naar meer dan 5 maanden blijkt Oxxio nog steeds niet in staat om een correcte eindafrekening op te maken. Telefonisch is de Oxxio klantenservice niet vanuit het buitenland bereikbaar, meterstanden kan je op de internetsite ook niet doorgeven als je in het buitenland bent (geo-blokking) en bovendien reageert de klantenservice op e-mails pas naar meerdere weken. Toen er dan een keer naar meerdere weken een antwoordmail kwam van Oxxio, dan werd mij omgekeerd in hun mail wel gevraagd om uiterlijk binnen een week te reageren om ‘het proces te versnellen’.
Ondertussen blijft Oxxio wel gebruik maken van mijn destijds afgegeven machtiging voor automatische incasso en blijft zonder specificatie bedragen van mijn rekening afschrijven.
Ik heb grote spijt dat ik ooit met dit energiebedrijf in zee ben gegaan en ik zou iedereen ten zeerste afraden om klant te worden bij dit bedrijf. Ik heb meer dan 15 jaar in Nederland gewoond, was bij meerdere andere energiebedrijven klant, maar wat ik hier moet beleven, dat topt echt alles. Onvoorstelbaar!
Overigens: Ik neig echt niet tot overdrijving, maar om zo met klanten om te gaan, daar kan ik alleen maar hopen dat dit op de lange termijn ook consequenties heeft voor dit bedrijf.

Oxxio Ervaring van stephanie, augustus 4, 2015

Algemene indruk 11111
Helpdesk 11111
Energieprijzen 11111
Overstapproces 11111
Energierekening 11111
Reclames 11111
Bereikbaarheid 11111
Klachtafhandeling 11111

Ik vind echt een klote bedrijf ik had om contract gevraagd voor aansluiting niks ontvangen maar wel van me rekening aftrekken. Vervolgens krijg ik stedin op me dak dat ik nergens een contract heb. dus ik oxxio bellen nee klopt u heeft geen contract en dan als nog een na rekening sturen van 500 euro dat ik achterstand heb en niet elke maand voldoende betaald heb :S :S
waar kan je zo bedrijf op geven want ze zijn ook nooit te bereiken

Oxxio Ervaring van Willem, juli 20, 2015

Stap niet over naar Oxxio je wordt belazerd! Tip:schriftelijke reactie naar Oxxio altijd aangetekend versturen..

Oxxio Ervaring van Wim, juli 14, 2015

Afmelding via modelformulier voor opzegging wordt genegeerd 14 juli 2015

Colporteur aan de deur gehad, deed voorstel waardoor wij ca. 80 per maand zouden besparen. Twee dagen na het afsluiten van het contract het modelformulier voor opzegging opgestuurd (gelukkig kopie gemaakt); kennelijk niet ontvangen; we zijn ineens klant van Oxxio. Mijn contract bij de huidige leverancier liep nog tot 1 oktober a.s.; de boete van 100 euro voor eerdere opzegging bij mijn huidige energieleverancier wordt bij mij waarschijnlijk in rekening gebracht. Dat er tijdig is opgezegd wordt door Oxxio achteraf erkend (ik had een kopie van de opzegging) , echter er wordt gesproken over te betalen kosten. Heb meterstanden door moeten geven, had ik beter niet kunnen doen. Ik betaal in ieder geval geen cent en breng de eventueel te betalen boete aan mijn huidige leverancier in rekening bij Oxxio; gaat Oxxio hiermee niet akkoord, dan draag ik het over aan de geschillencommissie energie en consument. Achterbakse handelswijze!

Oxxio Ervaring van danielle, juni 10, 2015

Hallo mijn vriend kreeg onlangs een brief van oxxio met een contract hij woont bij zijn vader en zijn vader zat bij een andere leverancier ik had gebeld en gevraagd hoe dit mogelijk was aangezien hij niet de hoofd bewoner is daarbij heeft hij niets getekend toen ik vroeg of ik bewijs mocht van de aanmelding en zijn toe zegging was dat weer een andere afdeling toen vroeg ik hoe hij was aangemeld en dat was via internet dus het komt er opneer dat elke eikel die een hekel aan jou heeft jou kan aanmelden hier komt ie gewoon niet van af

Oxxio Ervaring van Patricia Hoogenes, mei 18, 2015

Wij zijn een aantal weken geleden aan de deur benaderd door Oxxio met een prachtig verhaal. Wij nemen de boete van u over die u moet betalen aan Essent en wij regelen de overstap volledig zonder dat u er ook maar iets van merkt. Afgelopen weekend de afrekening van Essent gekregen met een boete van maar liefst 250 euro. Gebeld met de klantenservice en dan wordt er gezegd dat ze al een jaar geen boetes meer overnemen maar dat wordt wel door de verkoper aan de deur vertelt nu zitten wij dus opgescheept met een boete van 250 euro en Oxxio kunnen we ook niet meer opzeggen omdat ze inmiddels al stroom en gas aan ons leveren. Willen we weg krijgen we daar ook nog eens een boete. Wat een OPLICHTERS stap er nooit naar over komt alleen maar narigheid van!!

Oxxio Ervaring van Lale, mei 13, 2015

Oplichters!!! Niet doen. Ook ik ben erin getuind. Na 3 weken ben ik weer teruggegaan naar Nuon. Die zijn netjes en professional. Ik krijg mijn boete van Oxxio vergoed door Nuon. Nooit bij Oxxio gaan. Vreselijk malafide bedrijf. Jaag ze weg bij de deur

Oxxio Ervaring van H.Slot, mei 9, 2015

Algemene indruk 11111
Helpdesk 11111
Energieprijzen 22222
Overstapproces 11111
Energierekening 22222
Reclames 22222
Bereikbaarheid 11111
Klachtafhandeling 11111

Heb exact dezelfde ervaring opgedaan als die van Engels (mrt 2015). Op straat aangesproken, binnen 10 dagen annulering sturen zowel per post als per modelbrief. Geen reactie tot de annuleringstijd verstreken is. Evenzovele keren aangegeven geen gebruik te willen maken van welk artikel dan ook doch nul,nul reactie.
Ik vrees met grote vrezen dat wij tegen nog meer problemen met Oxxio zullen aanlopen. Nu staat al vast dat wij over een jaar of anderhalf zullen overstappen. Dit is een dure les geweest.
Schandalig is de wijze waarop Oxxio klanten aan zich bindt.

Oxxio Ervaring van Marco, mei 8, 2015

Ik ben er ook in getuind 3 jaar geleden, door vriendelijke dame aan de deur.Nooit meer Oxxio heimelijke oplichters zijn het. Niets gratis je Ipad/Iphone verrekenen ze met gas/elektra prijs percentage die ze verhogen, soort van lening over 3 jaar.

Oxxio Ervaring van bo, mei 6, 2015

SCHANDALIG! Afgelopen week heb in de jaarnota gekregen van Oxxio. 700eu zou er binnen 2 weken worden afgeschreven. Na 3 dagen bellen kreeg ik eindelijk een medewerker aan de telefoon. Met de mededeling dat mijn voorschot bedrag te laag was. Echter is dat een bedrag dat door hun geadviseerd werd voor een 2 persoons woning. 80eu per maand. ik heb precies 3 lampen en een tv en een gaskachel. dus een verbruik van niets. mevrouw van de klantenservice wist me te vertellen dat ik ook niet te veel verbruikte maar dat de 700 eu die betaald moest worden de overige kosten waren zoals belasting, premies en service kosten. rond uit belachelijk. ik ben student en kan dit niet betalen maar dat zal hun een zorg zijn.

Oxxio Ervaring van rianne, april 29, 2015

Oxxio zijn de grootste oplichters.
Heb altijd meer dan 200 Euro teruggekregen op eindafrekening.
Sinds ik bij Oxxio zit moet ik altijd meer dan 200 betalen!!

Oxxio Ervaring van Nikki, april 7, 2015

Oxxio aan de deur gehad met een prachtig verhaal over overstappen. Anwar. Wij zaten op dat moment met overstappen naar andere leverancier. Was geen probleem oxxio regelt het zij dit gingen ontbinden. Dezelfde dag aanmeldingsmail gehad. Prima geregeld denk je. Ook van de aankomende mij Nuon bevestiging. Mss naïef maar wij dachten dat heeft elkaar gekruist wij ontvangen nu alles van oxxio. Nu 7 april boete van de Nuon. Omdat zij paar weken geleverd hebben. Na half uur discussie met oxxio leggen zij het probleem bij ons neer. Wij hadden zelf alles moeten regelen om op te zeggen?? Deze discussie hebben wij aan de deur al gehad en deze meneer Anwar heeft ons beloofd dit via oxxio te regelen. Oxxio kan ook stoppen maar of we dan even 100 euro boete willen betalen voor het stoppen van het contract…klanten genoeg bij oxxio waarschijnlijk. Wat een onbeschofte behandeling.

Oxxio Ervaring van Henkvv, maart 28, 2015

Ik had via de chat contact met Oxxio over tegenvallende prijsverschillen vergeleken met m’n huidige aanbieden. Ze hadden nog wel een beter aanbod ‘Budget’ contract maar dat kon alleen maar over de telefoon vervolgens werd de chat sessie afgebroken omdat het waarschijnlijk einde dienst was 😉 Ik weet genoeg …… ik laat deze club links liggen.

Oxxio Ervaring van . Engels, maart 23, 2015

Algemene indruk 22222
Helpdesk Not Rated
Energieprijzen 22222
Overstapproces Not Rated
Energierekening 11111
Reclames 11111
Bereikbaarheid Not Rated
Klachtafhandeling Not Rated

Ben al weken in de weer met Oxxio. Ben helaas ingegaan op een telefonisch verkoopverhaaltje van deze bedriegers en lijk er nu aan vast te zitten. Ondanks het feit dus dat ik netjes binnen enkele dagen schriftelijk heb ontbonden (met het door hun aangeboden formulier op de website). Hebben ze nooit ontvangen is nu de boodschap. Nou, ik heb een maand lang NIKS (geen email, brief, account of wat dan ook) ontvangen van Oxxio, maar ben ondertussen wel al uitgeschreven bij mijn oude maatschappij en blijk zelfs al stroom te krijgen van Oxxio. Ik heb vele emails over de kwestie naar de Oxxio klantenservice gestuurd (ik wil nl. gewoon terug naar mijn oude maatschappij) en NOOIT wordt gereageerd. Op geen enkele email volgt ook maar enig teken van leven! Na veel proberen blijkt er telefonisch contact mogelijk en dan wordt doodleuk gezegd (na een stem met een bericht over de fantastische verbeterde klantenservice) dat de mails wel ontvangen zijn en dat er “iets” gedaan wordt. Alle contacten met de klantenservice (hoe durven dit zo te noemen) eindigen altijd met: we bellen u terug/u hoort van ons. NOU: WE HOREN IETS. Dit is werkelijk niet normaal en wil iedereen aanraden: ga NOOOOOIT in zee met Oxxio. Je reinste oplichting.

Oxxio Ervaring van Albers, februari 14, 2015

Toevoeging. Opgezegd, dan is je account ook uit de lucht. Eind afrekening niet meer te checken. Wat een enorm waardeloos bedrijf. PAS OP PAS OP PAS OP . Nooit met OXXIO IS ZEE GAAN.

Oxxio Ervaring van Albers, februari 14, 2015

Oxxio, pfffffff

Oxxio lokt klanten met energie besparen en mooie cadeaus. Mosterd na de maaltijd. Oxxio is veel te duur en berekenen bedragen die hoger liggen dan bij andere aanbieders. Bij de eindafrekening word je ook nog eens opgelicht. Mensen, pas heel erg goed op. Laat je niet over halen door een ipad of iphone actie. Achteraf kom je flink bedrogen uit. De klanten service is echt ver beneden pijl en er wordt gedreigd met incasso etc. Ga nooit maar dan ook nooit met dit bedrijf in zee. Je betaald uiteindelijk je cadeau gewoon zelf. Wellicht iets voor het programma van Alberto Stegeman, OPGELICHT. Dit is wat het bedrijf is OPLICHTERS. Wees gewaarschuwd.

Oxxio Ervaring van Sb lim, januari 19, 2015

Nieuwe klant geworden bij OXXIO sinds 22 december 2014. Heb geselecteerd voor de MINI Ipad. Na een lange tijd wachten op de coupon code besluit ik te bellen naar OXXIO met de vraag waar de code blijft. Tevergeefs komen zij aan met de reactie, u heeft gekozen voor de 12 energiebesparende gagdgets! Dat heb ik dus niet gedaan, ben de website weer opgegaan waar je je direct kan aanmelden voor OXXIO, herhaal het proces om te kijken of ik misschien zelf verkeerd heb geklikt. Nee hoor het product, 12 energiebesparende producten staat er niet eens bij.

De werkwijze van OXXIO is klanten lokken met cadeau’s en vervolgens gewoon zeggen dat ze een ander contract hebben afgesloten. Klantenservice meermaals gebeld met herhaaldelijk antwoord dat hun in hun systeem iets anders zien.

Kort om. Sluit je AUB niet aan bij OXXIO, vraag je eerst af. Heb je ooit iets positiefs gehoord? Hun prijzen zijn niet laag, en klantenservice is verschrikkelijk!

Zelf voor mijn situatie heb ik een advocaat in arm genomen om tegen deze praktijken in te gaan. Hetzelfde wat mij is overkomen zijn 3 andere collega’s overkomen.

Voor een net startende klant hebben ze het erg bont gemaakt.

Groet, SB Lim

Oxxio Ervaring van andrea, december 10, 2014

Algemene indruk 22222
Helpdesk 11111
Energieprijzen 22222
Overstapproces 22222
Energierekening 11111
Reclames 11111
Bereikbaarheid 11111
Klachtafhandeling Not Rated

Vorig jaar overgestapt van de NUON naar de OXXIO. STOMSTE FOUT OOIT!!!
Ik kreeg netjes van de NUON een eindafrekening en het teveel betaalde voorschot terug. Dit jaar kreeg ik van de OXXIO mijn jaarafrekening:
gasrekening was totaal 1500euro!! daar ging mijn voorschot van 400euro vanaf dus of ik nog even 1100 euro wil betalen. Gebeld naar de OXXIO: hoe kan het in godsnaam dat die rekening zo GIGANTISCH hoog is?! eerst wordt er gezegd dat het een fout is en de rekening bevroren wordt en het uitgezocht wordt. 1,5 week later bel ik weer om de stand van zaken op te vragen. OXXIO: er is contact met u opgenomen dat het correctieverzoek is afgewezen omdat er geen fout is gemaakt.
Ik: maar ik woon alleen, heb 1 gaskachel die meer als 3kwart van het jaar heeft uitgestaan. HOE KAN IK IN MIJN 1TJE ZOVEEL GAS VERBRUIKEN?? na nog een aantal keren contact gehad te hebben met de klantenservice kreeg ik de volgende reactie:
OXXIO heeft mij als klant overgenomen van NUON, ik heb bij de NUON altijd veel te weinig gas betaald en daarom moet ik dit nu allemaal inhalen.
Maar bij mijn eindafrekening van de NUON heb ik zelfs geld terug gekregen omdat ik teveel heb betaald.
ik ben ontzettend kwaad, teleurgesteld en het kost gigantisch veel energie om dit allemaal uit te zoeken en hier werk van te maken. HOE DAN OOK: DIT ZAAKJE STINKT AAN ALLE KANTEN EN ZE LICHTEN JE OP WAAR JE BIJ STAAT….

Oxxio Ervaring van Miriam, december 8, 2014

Oxxio is bij mij aan de deur geweest.
Ze hebben een vrijblijvende offerte opgemaakt en een informatiemap gegeven. Omdat ik niet wist tot wanneer mijn contract bij Essent liep heb ik gevraagd of het mogelijk is dit “contract” af te blazen als blijkt dat ik dit toch niet wil.
Dat kon, Oxxio zou zelfs nog bellen alvorens het contract in zou gaan om te checken of wij wel echt dit contract zouden willen. Niks daarvan is waar en zij zeggen nu zelfs dat we eraan vast zitten terwijl wij nog een ander contract hebben ook!! Flink in de maling genomen dus! Voel me echt belazerd. NOOIT MEER AAN ZO IETS MEE DOEN.

Oxxio Ervaring van smitd, december 4, 2014

Net oxxio gebeld en gevraagd naar de betaling van de bboete die wij kregen van onze vorige leverancier oxxio blijkt dit niet meer te betalen zou fijn zijn als dit erbij wordt verteld

Oxxio Ervaring van Carmen, november 4, 2014

Helaas, ben ik verhuisd is oxxio vergeten om mijn gegevens door te geven aan de netwerkbeheerder daarom zit ik 25 werkdagen zonder gas! Dus geen warm water en verwarming vijf weken.

Oxxio Ervaring van T.Been, oktober 24, 2014

Kreeg iemand van Oxxio aan de deur die mij klant wilde maken.
Vertelde dat ik niet kon overstappen omdat ik net naar Nuon was overgestapt omdat die tot 200 euro overstapboete wilde betalen als ik klant bij bun wilde worden.
Op internet kon ik geen ander vinden die dat wilde betalen.
De papieren van Dong Energie waarop de 200 euro overstap boete op vermeld stond heb ik laten zien.
Ook de welkomstbrief van Nuon laten zien waarop tarieven voor gas en stroom vermeld worden.
Vlgs. de medewerker waren die veel hoger dan bij Oxxio.
Hij vertelde dat hij bij deze actie meer ruimte had gekregen om te onderhandelen en dus kon beloven dat de overstapboete van 200 euro door hun vergoed zou worden.
Ook de tarieven zouden goedkoper zijn dan de op internet opgegeven tarieven.
Ik was verbaasd maar vlgs. hem zou ik 180 euro per jaar goedkoper uit zijn dan bij Nuon.
Dus leek het me een goed idee om over te stappen.
Na ongeveer een week ontving ik welkomst brief.
Hierin geen tarieven vermeld en niks over de overstap boete vergoeding.
Telefonisch kreeg ik nul op rekest.

Oxxio Ervaring van Carolien, oktober 20, 2014

Na de plaatsing van mijn klacht hier op deze site wilde oxxio meteen mijn klantgegevens hebben en zouden contact met mij opnemen. Maar….(zoals altijd!)……helemaal niet! Geen contact geweest!

Oxxio Ervaring van Carolien, oktober 16, 2014

GA NIET IN ZEE MET OXXIO!!!!! De app en de software op de pc kloppen niet! Als je belt gaan ze er meteen wat aan doen….zeggen ze (jaja) Ze doen vervolgens helemaal NIETS!!! Volgens mijn grafieken heb ik elke dag een zeer hoog energie- en gasverbruik tussen 23.00 uur en 24.00 uur . Soms wel een verbruik van 17Kwh….in 1 uur!!! 4 dagen op vakantie geweest…NIEMAND thuis en een energieverbruik van 8 Kwh tussen 23.00 uur en 24.00 uur
Terwijl we hier altijd allang op bed liggen om 23.00 uur en er geen apparaten aanstaan. Gek word ik hiervan. Durf bijna geen stroom meer te gebruiken. Heb diverse malen met de klantenservice gebeld….diverse keren gemaild….ze beloven van alles maar na 4 maanden nog steeds niets aan gedaan. IK GA WEG BIJ OXXIO!!!!!!!!!!! Ben er helemaal klaar mee!!
Onderstaande mail kreeg ik (na vele mailtjes) terug… Ze weten niet eens wanneer er laag tarief wordt geleverd!!! Hoe dom zijn ze daar??!!!

Beste heer / mevrouw ,

Op 22 september 2014 heeft u contact gezocht met Oxxio met betrekking tot de Energiemonitor
Hier bent u van mening dat de Energiemonitor het daltarief verkeer weergeeft.

Wij hebben uw vraag bekeken en zijn tot de conclusie gekomen dat de Energiemonitor het verbruik correct weergeeft.
Het daltarief loopt van vrijdag 19:00 tot zondag 23:00.

Het feit dat u een piek ziet in het verbruik op onverklaarbare tijdstippen heeft te maken met de tijd hoelaat wij de meterstanden dagelijks binnen krijgen van uw netbeheerder.

Voor een accurater beeld raden wij u aan om het verbruik per dag aan te houden.

Misschien heb je nog vragen. Neem dan gerust contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Niels de Leeuw
Klantenservice

Oxxio Nederland bv
Marathon 5
1213 PC Hilversum
T: 0900 – 55 66 777 (55 cent per gesprek + je belkosten)
E: klantenservice @oxxio.nl

Oxxio Ervaring van ans, september 9, 2014

Wij hebben een aantal maken aanvaring gehad en nog met oxxio. Energiestanden heb ik per mail doorgegeven voor 2 huizen naast elkaar.Van de een wordt de opgave verwerkt, van de andere niet. Gevolg: bij opzegging meer dan 10.000 nabetaling binnen 14 dagen , en betaling van de energie op basis van huidige (hogere )prijs van toen de energie werd afgenomen. Men geeft een idee dat er een servicebehandeling is, maar die houden je alleen aan het lijntje. Op het verzoek, deze zaak aan de klachtenkommissie voor te leggen werkt oxxio niet mee( bij een bedrag van meer dan 5000 ,- moet je hu medewerking vragen) anders gaat klachtenkommissie niet aan de slag. Dit geeft aan dat er wat te verbergen is. Deze oplichters zullen we voor de rechtbank moeten dagen, of anders een item in het programma opgelicht. Inmiddels bij main energie betere ervaring.

Oxxio Ervaring van eria, augustus 23, 2014

Vorige week ook zo’n sukkel van oxxio aan de deur gehad,geen ipad atie’s oid.
ik zou papieren in huis kijgen zodat ik de tarieven kon vergelijken met mijn leveranier die ik nu heb.
Puntje bij het paaltje,je bent diret klant,wel kun je het annuleren.
dus de 16 de diret gebeld en een klaht ingediend over de siepel die hier aan de deur is geweestmet zijn koekebakkerspraatje,waar dus geen ene moer van klopt. mevrouw het is geannuleerd en u krijgt een bevestiging thuis.
wat ligt er op de mat vanmorgen,jawel een pakket met welkom en klantnummer ed. gvd hoezo geannuleerd. Mail gestuurd naar oxxio ,maar ben bang na het lezen van jullie reatie’s dat dat verspilde energie is,maandag maar weer bellen en een aangetekende brief sturen.mijn leverancier een mail gestuurd mijn klant zijn niet te late opzeggen door oxxio.
Wat een piep maatshappij die oxio,ik had gekozen voor een budget pakket,wahaha heb helemaal niks gekozen,te zot voor woorden.

Oxxio Ervaring van mhw, augustus 18, 2014

Algemene indruk 11111
Helpdesk 11111
Energieprijzen 22222
Overstapproces 11111
Energierekening 11111
Reclames 22222
Bereikbaarheid 11111
Klachtafhandeling 11111

ik was helemaal niet van plan om over te stappen naar oxxio maar ben blijkbaar ZONDER ook maar iets te tekenen door een deur aan deur verkoper klant geworden nadat ik dit in de gaten kreeg metteen mijn oude leverancier gebeld die kon dit niet meer terug draaien maar mij alleen opnieuw klant van hun maken.
Vervolgens krijg ik nu ineens een eindafrekening van Oxxio.
je kunt dus blijkbaar overstappen naar oxxio zonder dit zelf te willen heel RAAR

Oxxio Ervaring van hanlan, augustus 10, 2014

Oxxio verkoper aan de deur had een goed verhaal en natuurlijk dat ik binnen 14 dagen het contract kon ontbinden. Meteen het contract via de mail binnen. Daar stonden dan ook de prijzen duidelijk in. Oxxio was ruim 300 euro duurder dan E-on waar ik klant was. Ik heb binnen de 14 dagen het contract beeindigd via het Oxxio formulier naar het door hun genoemde emailadres gestuurd. Nu willen ze de ontbinding niet accepteren want ze hebben het formulier niet ontvangen! En inmiddels hebben ze de levering gestart en ben ik dus ongevraagd weg bij E-on.
Krijgt er nou iemand reactie van Oxxio nav deze klachtensite?

Oxxio Ervaring van Arthur Dzjanerjan, juli 21, 2014

Algemene indruk 11111
Helpdesk 11111
Energieprijzen 22222
Overstapproces 22222
Energierekening 11111
Reclames 11111
Bereikbaarheid 11111
Klachtafhandeling 11111

Wat een SLECHT bedrijf dat Oxxio.

Ik raad iedereen niet bij Oxxio aan te sluiten.
Ik ben altijd een trouwe klant bij Oxxio geweest: nooit te laat betaald.
13 januari 2014, na overhandiging van mijn huissleutel aan woningstichting heb ik naar Oxxio gebeld en meterstanden doorgegeven van Gas en Electra. Doorgegeven meterstanden waren gebaseerd op meter controle door Woningstichting Ons Huis te Apeldoorn (deze zijn ook opgenomen in hun systeem).

Later kreeg ik een eindberekening van Oxxio waaruit bleek dat ze hadden geen rekening gehouden met doorgegeven meterstanden. Oxxio had in zijn voordeel berekening gemaakt, dat wil zeggen ze hadden veel hogere meterstanden uit de lucht gehaald en dus een niet reële eindberekening gemaakt. Dus ik moest betalen veel voor iets dat ik niet had verbruikt.

Hierna heb ik een mail van Woningstichting Ons Huis doorgestuurd naar Oxxio. In dat mail stond informatie van Ons Huis over correcte meterstanden(zelfde wat ik had via telefoon doorgegeven aan Oxxio).
Later (over paar weken) kreeg ik een mail van Oxxio dat dat mail van Ons Huis is niet officieel en ik moet een officiële opsturen. Maar dat mail was al een officiële mail van Ons Huis.
Ik ben altijd een trouw klant geweest bij Oxxio en nooit een te laat betaling gehad: altijd op tijd betaald. En nu gaat Oxxio zich zo belachelijk gedragen. Eerst een hoge eindberekening gaan opsturen die op een aanname is gebaseerd terwijl ik had werkelijke meterstanden telefonisch doorgegeven. Ten tweede een officiële mail van Ons Huis niet gaan accepteren. En nu ook nog naar een incasso bureau aankloppen: DAS Incasso Rotterdam.

Beste mensen, op internet las ik veel meer klachten over slordige werk van Oxxio. Communicatie van klantenservies van Oxxio is heel traag / slordig, klachtafhandeling is heel slecht, eindjaarberekening gebaseerd op een aanname, doorgegeven meterstanden worden helemaal niet opgenomen.

Oxxio Ervaring van CS, mei 19, 2014

Sterk af te raden!!!

Ze hebben mijn ouders voorgelogen en aangesmeerd met waardeloos energiepakket zonder een schriftelijk toestemming en akkoord van mijn moeder. We gaan nu juridisch stappen ondernemen om het geld terug te krijgen.

Oxxio Ervaring van Ad de Rooij, april 24, 2014

Algemene indruk 11111
Helpdesk 11111
Energieprijzen 33333
Overstapproces 22222
Energierekening 33333
Reclames 11111
Bereikbaarheid 22222
Klachtafhandeling 11111

Wat een arrogantie bij Oxxio en klant vriendelijkheid van lik me vesje.
Als ik het geweten had was ik nooit overgestapt.
Bij de overstap(via deur verkoop) werden mooie beloften gedaan ,zoals een Ipad moet na 1 jaar nog komen.
Als je hier navraag naar doet zijn ze niet thuis.
In verband met een verhuizing hebben wij tijdelijk 2 woningen gehad beide met energie leverancier Oxxio.
Nu 1 woning is verkocht is hier het engergie contrakt opgezegd,daarbij is door ons de meterstand door gegeven.
helaas was met 1 van de standen een foute opgave gedaan,dus een correctie door gegeven.
Nou dat kost nogal wat moeite om dit af te handelen
Als bewijslast van de juiste stand een foto toegevoegd denkend dat dit dan voldoende is.
Nou vergeet het maar foto had geen datum dus is voor hun niet geldig (hun eigen regels).
In veband met verkoop woning kan ik geen nieuwe foto meer maken en meterstanden zijn intussen ook niet meer gelijk.
Zijn nu intussen al vanaf 24 maart 2014 hier over bezig.
Mijn conclusie in deze is alles opzeggen bij Oxxio en terug naar onze voorgaande energie leverancier
Let op laat je niet overhalen door allerlei mooie aanbiedingen voor je het weet zit je in de problemen met OXXIO.
Instappen bij hun gaat vanzelf maar oppzeggen is toch wel een groot probleem ook al doe je volgens de Regels

Oxxio Ervaring van Amanda, april 2, 2014

Ik was overgestapt van Eneco naar Oxxio en zou een Ipad gaan krijgen. Nu hoor ik vandaag dat ik die straks helemaal niet zal ontvangen omdat Oxxio door Eneco is overgenomen en de actie niet voor bestaande klanten geldt. Ik heb mijn contract dan ook nog op tijd geannuleerd, maar vond het wel erg raar allemaal. Met mijn vastrecht kwam ik met deze actie 271 euro hoger per jaar uit hebben we berekend, maar dat zeggen ze er dus niet bij. Weet nu gelukkig beter waar ik op moet letten, maar vond het met name erg lullig te horen dat ze mij contract laten tekenen met belofte Ipad aan de deur, maar dat je als bestaande klant later dus helemaal geen IPad zult ontvangen!

Oxxio Ervaring van Rigtering, maart 28, 2014

In september 2013 ben ik vroegtijdig overgestapt naar Oxxio zakelijk omdat ik het niet eens was met het maandelijkse voorschot dat NLE mij ging rekenen. Ik heb zelf telefonisch contact opgenomen met Oxxio zakelijk en de situatie uitgelegd. De medewerker vertelde mij dat ik zelf het maandelijkse voorschotbedrag kon bepalen. Tot nu toe alles prima. Uiteraard wist ik dat ik van NLE een opzegboete zou krijgen (€100 gas, €100 stroom). Ik heb gevraagd of Oxxio deze boete over zou nemen en dat werd bevestigd. Na de beroemde bandopname heb ik met de medewerker nogmaals geresumeerd wat de afspraken zijn. Nogmaals werd bevestigd dat Oxxio deze boete voor rekening zou nemen. Nu zijn we overgestapt naar een andere energie leverancier. Ik kreeg de eindafrekening, maar daar is de €200 opzegboete niet in verrekend. Vandaag heb ik telefonisch contact opgenomen om hier navraag naar te doen. Een matig vriendelijke dame wist te vertellen dat dat niet gebruikelijk was en als er geen bewijs van was dat ze niks voor mij kon doen. Ik werd gelukkig nog net niet voor leugenaar uitgemaakt. Als ik er niet 100% zeker van was dat het mij is toegezegd had ik natuurljik niet gebeld. Ik heb de dame erop gewezen dat ik als klant mag verwachten dat de medewerkers aan de telefoon bij Oxxio weten wat ze wel en niet toe mogen zeggen. Ik heb nu geen bewijs en kan fluiten naar de €200. Schandalige manier om met je klanten om te gaan. Naast deze site zal ik deze klacht ook bij elke mogelijke media neerleggen. Ik ben erg benieuwd of er meer klanten van Oxxio dit overkomen is.

Oxxio Ervaring van T.J. Keijzer, november 21, 2013

Algemene indruk 22222
Helpdesk 11111
Energieprijzen 33333
Overstapproces 11111
Energierekening 11111
Reclames 11111
Bereikbaarheid 11111
Klachtafhandeling 11111

Ga NOOIT met Oxxio in zee als je zonnepanelen hebt: zodra je stroom teruglevert, geeft Oxxio niet thuis en betalen ze niet. Ik wacht nu al meer dan VIER maanden op mijn jaarafrekening!

Oxxio Ervaring van Mona, november 11, 2013

We zijn nu 2 jaar klant. Vandaag Oxxio aan de telefoon gehad ivm onze verhuizing. Bij oxxio hebben ze goed geïnformeerde mensen in dienst. Misschien ook wel goed om te weten. Groetjes.

Oxxio Ervaring van truus, november 4, 2013

Nooit nooit maar dan ook nooit meer Oxxio voor mij! Kreeg een nieuw contract, met een prachtig aanbod voor verlaging van tarief! Maarrrrr deze is nooit doorgevoerd en nvanaf januari 2013 tot november 2013, blijf ik onterechte rekeningen toegestuurd, met gevolgd door allerlei dreigementen van Das incasso. Vreselijk, want geen van schijnen je te kunnen helpen om uit te zoeken waar het probleem zit! Afdeling afzeggingen van Oxxio heeft een lieve meid alles uitgezocht en opgelost. Maar helaas na 2 maanden (terwijl ik al lang ben overgestapt) ontvang ik weer een rekening van Das en weer schijnt niemand mij te kunnen zeggen wat voor rekening dit is! Ongelovelijk dit, kom ik ooit van dit bedrijf af?

Oxxio Ervaring van Nle service, juni 18, 2013

Overweeg ook de Nederlandse energie maatschappij. Wij zijn goedkoop, service gericht en leveren groene energie.

Met vriendelijke groet,

Medewerkers van de Nederlandse Energie Maatschappij

Oxxio Ervaring van Imkje, juni 17, 2013

Als je nu overstapt krijg je de iPad 3. Ik heb hem zelf net binnen. Overigens zijn mijn ervaringen met oxxio positief, zo nu dan stap ik gewoon weer over.

Oxxio Ervaring van Essent klant, juni 15, 2013

Algemene indruk 33333
Helpdesk 33333
Energieprijzen 33333
Overstapproces 33333
Energierekening 33333
Reclames 44444
Bereikbaarheid 33333
Klachtafhandeling 33333

Mijn buren hebben een iPad 2 van OXXIO gekregen. Maar dat is al een paar maanden geleden, ik wil weten, als je nu instapt krijg je dan een ook een iPad 2 of krijg je dan een iPad 3, de nieuwe iPad dus.

Oxxio Ervaring van barney, juni 11, 2013

Algemene indruk 33333
Helpdesk 33333
Energieprijzen 33333
Overstapproces 33333
Energierekening 33333
Reclames 33333
Bereikbaarheid 33333
Klachtafhandeling 33333

Graag zou ik wat meer willen weten over de ervaring mbt de iPad actie. Ik ben nog niet eerder veranderd van leverancier, maar door de iPad is het best wel aantrekkelijk. Graag meer informatie dus. Verder zoubhet wel handig zijn als je ook een reactie kan plaatsen zonder de sterren. Ik heb immers geen ervaring met oxxio als mijn energieprovider.

Oxxio Ervaring van Harrie, mei 29, 2013

Algemene indruk 44444
Helpdesk 33333
Energieprijzen 33333
Overstapproces 44444
Energierekening 33333
Reclames 33333
Bereikbaarheid 33333
Klachtafhandeling 44444

Vandaag mail ontvangen over dat mijn code voor het ontvangen van de welkomstpremie / cashback is vervallen. Heb gebeld en oxxio zegt dat ik een activatiemail had gekregen waarin ik de code moest invullen, maar die heb ik niet ontvangen. Oxxio houdt vol dat ik die wel had ontvangen. Nu kan ik fluiten naar de premie.

Hoe is dit mogelijk en zijn er meer mensen die dit hebben?

Oxxio Ervaring van Mandy, mei 24, 2013

Algemene indruk 44444
Helpdesk 44444
Energieprijzen 44444
Overstapproces 44444
Energierekening 44444
Reclames 44444
Bereikbaarheid 44444
Klachtafhandeling 44444

Ik ben onlangs overgestapt naar Oxxio met daarbij de gratis ipad actie. Ik kreeg de ipad op tijd en de tarieven zijn gelijk gebleven.

Oxxio Ervaring van J.T. Plantinga, juli 13, 2012

Algemene indruk 11111
Helpdesk 11111
Energieprijzen 44444
Overstapproces 44444
Energierekening 11111
Reclames 11111
Bereikbaarheid 22222
Klachtafhandeling 11111

We zijn de klanten van Oxxio al 6 jaar. Een paar weken geleden heb ik toegang gekregen tot de service “Mijn Oxxio”. Het idee van deze service is dat je via oxxio.nl kan je verbruik bekijken hoeveel stroom/gas per dag(!) jij gebruikt.
Toevallig heb ik tegen het verbruik van gas in juni 2011 gekomen deze was 193m! Normaal verbruik in de zomermanden is tussen 30-50meter/maand. In het midden van juni zijn we 2 weken op vakantie geweest, dus er moest bijna geen verbruik van gas berekenen. In 3 dagen 27-29 juni er is verbruik gemeten 147m!!!! In de koudste maanden in de winter verbruikte wij maximaal 172m. Logisch de vraag: hoezo het verbruik in de zomermaand in 3 dagen groter geweest dan in de hele wintermaand????

Dan heb ik schriftelijk klacht ingediend en telefonisch contact met Oxxio opgenomen. De medewerker Niels Jansen, was tijdens ons gesprek (minuut of 25) verschillende verklaringen daarover gegeven:
– Oxxio: De service “Mijn Oxxio”is bedoeld voor INDIKATIE van jou verbruik en heeft helemaal niks mee te maken met realiteit.
– Ik: waar komt de informatie over het verbruik vandaan?
– Oxxio: vanuit Liander.
– Ik: als ik een toestemming aan Oxxio heb gegeven dat ze mijn verbruikgegevens per dag van Liander mogen krijgen, waarom moeten de gegevens via “Mijn Oxxio” so verschillend zijn?
Er was geen antwoord.
– Oxxio: dat kan wel een dag niks gemeten, 2de dag wat meer. Ze pakken de heer periode – per maand.
– Als moet ik naar de hele maand kijken, sowieso waarom 193m in zomermaand (incl. onze lange vakantie in juni) tegen wintermaand met 172m?
– (begon de medewerker van Oxxio twijfelen) Nee, u moet mevrouw als periode per JAAR bekijken.
Uiteindelijk verhaal van de medewerker klopte helemaal niet meer: of ze nemen als PERIODE 1 maand of 1 jaar. Het was ook niet duidelijk welke gegevens over het verbruik op “Mijn Oxxio”verschijnen. Zeker niet wat precies per dag wordt gebruikt.

Sowieso zo’n groot verschil kost ons tussen 90-100euro. Ik zal blijven proberen te bewijzen dat er iets mis bij Oxxio gegaan, en hopelijk krijgen wij ons geld terug.

Jorg en Olena Plantinga

Oxxio Ervaring van cha, juni 1, 2012

Algemene indruk 44444
Helpdesk 22222
Energieprijzen 33333
Overstapproces 22222
Energierekening 22222
Reclames 55555
Bereikbaarheid 22222
Klachtafhandeling 22222

Wie hebben de ipad al ontvangen? Ik heb me aangemeld via de site van oxxio. We zijn nu 2 weken verder en ik heb nog niks van oxxio vernomen. Duurt wel lang volgens mij. Jeb al gebeld alleen moest 10 minuten wachten, dus heb ik ze maar gemailt, maar nog steeds geen reactie.

Oxxio Ervaring van Ramona, mei 26, 2012

Algemene indruk 44444
Helpdesk 22222
Energieprijzen 22222
Overstapproces 22222
Energierekening 22222
Reclames 22222
Bereikbaarheid 22222
Klachtafhandeling 22222

Ze beloven je een gratis ipad. Maar eenmaal overgestapt zullen ze je vertellen dat de ipad actie voorbij is. Je bent dan wel klant voor 3 jaar en krijgt niks.

Oxxio Ervaring van Alexander, maart 31, 2012

Mijn ervaring is niet positief. Ik ben benaderd door een huis aan huis verkoper. Ik vertelde hem dat ik niet wilde overstappen. Daarop bood hij mij de mogelijkheid om eerst een informatiepakket toegestuurd te krijgen. Als ik dan wel wilde overstappen hoefde ik alleen maar even op te bellen. Afijn. Dat leek mijn wel een goed idee.

Toen ik vorige week post kreeg bleek dit helemaal geen informatiepakket te zijn maar een welkomstbevestiging. Wat helemaal raar was is dat zij blijkbaarzelf een rekeningnummer hebben verzonnen. Ik had namelijk geen rekeningnummer door gegeven. Echt te gek voor woorden.

Ik heb toe gebeld naar oxxio, maar zij zeggen dat er geen sprake is van oplichting en dat als ik niet wilde overstappen, dat ik dan kon annuleren… Datheb ik dus gedaan. We zijn nu een week verder en ik heb nog niks ontvangen. Wat te doen?

Oxxio Ervaring van Masja, juni 6, 2011

Ik ben overstapt van Eneco naar Oxxio, een maand later zie ik in het nieuws dat Oxxio is overgenomen door Eneco. Beetje vreemd allemaal!

Deel een ervaring over Oxxio

Algemene indruk
Helpdesk
Energieprijzen
Overstapproces
Energierekening
Reclames
Bereikbaarheid
Klachtafhandeling

Bereken de energiekosten van alle energieleveranciers op basis van de actuele energie tarieven. Met onze energievergelijker kunt u onafhankelijk energie vergelijken van Oxxio tarieven met andere energieleveranciers. Vergelijk de energieprijzen en ontdek hoeveel u met Oxxio kunt besparen op uw energierekening.


Energievergelijking.nl krijgt gemiddeld een 9,4 van de 10 op basis van 2889 beoordelingen