Budgetenergie

Budget energie: Groen en tóch goedkoop

Wij vinden groene stroom heel gewoon, daarom is 100% van onze energie groen. Onze groene stroom bestaat o.a. uit windenergie en wordt voor een deel opgewekt door Nederlandse windmolens. De zonne-energie komt uit Italië.

We zijn transparant over ons stroometiket. Groene en toch goedkope stroom vinden wij heel vanzelfsprekend en niet iets om onszelf voor op de borst te kloppen. Hoe meer mensen er overstappen, hoe groener alle stroom in Nederland wordt.

198 Opmerkingen
  1. Mijn ervaring is erg slecht. Twee maand geleden zijn de standen opgenomen, pas na bellen gingen ze medio juni werk maken van het maken van een jaarnota. En 10 dagen na die dag nog steeds geen geld. Ja, ik krijg terug. Dat kan ik goed gebruiken, maar budgetenergie blijkbaar ook. Ze zijn zeker vriendelijk, maar de financiële afrekeningen gaan niet klantvriendelijk wanneer jij geld terugkrijgt, is mij nu al 2 keer gebleken.

  2. Antwoord
    Maarten de Graauw 12/06/2020 op 09:05

    WAARDELOOS, Ik heb er spijt van als haar op mijn hoofd dat ik ben overgestapt naar Budget Energie. Direct na de start werd er geïncasseerd. Vervolgens werd er direct € 200,00 geïncasseerd en na 14 dagen werd er weer € 200,00 geïncasseerd. Die laat ik storneren en vervolgens krijg ik een ingebrekestelling. Gebeld met de incasso afdeling. Die helpen dus niet. Gevolg, ik stuur vandaag nog de opzegging naar Budget Energie. Hier kom ik nooit meer terug.

  3. Budget Energie zijn stelletje OPLICHTERS en uitnemers, zodra ik kan STAP IK OVER. IK betaal altijd op tijd en elke keer van die KUT SMS’jes dat ik nog 1 dag te betalen heb anders komt er 15,00 euro incasso erboven op… DOE EVEN NORMAAL HET IS GVD NET DE 1e vd MAAND EN JULLIE STUREN HET 1 DAG VOOR DE 1E… STELLETJE MAFKEZEN!!!

  4. Wat slecht dit zeg.
    4e jaar dat we er bij zitten, maar gaan nu toch echt overstappen.
    2 jaar lang met een maandtermijn van 165 euro kregen we over de 200 terug per jaar.
    3e jaar was ons kind geboren en moesten we slechts 10 euro bijbetalen , begrijpelijk want kachel aan slapeloze nachten waardoor tv en lampen aan waren wegens de komst van ons dochtertje.
    In dit 3e jaar hebben wij het volgende ook nog weg gedaan.
    Grote vrieskist, amerikaanse koelkast (vervangen voor een tefelmodel) , oude grote tv 55 inch vervangen voor een 32 inch , lampen vervangen voor led en zelfs 5 lampen weg gedaan, huis geïsoleerd en dubbele beglazing en gestopt met mijn hobby thuis (lasapparatuur, zaagtafels, en nog veel meer wat ik dik 1 jaar en 2 maanden niet meer gebruikte )
    Het 4e jaar even 721 euro bijbetalen.
    Dit kwam volgens hun door de verhoging van de belastingdienst.
    We hadden zelfs minder verbruikt dan het jaar daarvoor.
    Maar zouden het uit zoeken, nou mooi niet kregen ineens een boete van 70 euro er bovenop 5 dagen later.
    Weer gebeld en kreeg excuses en hoefde dit niet te betalen tot het was uitgezocht.
    Nou komt het, 2 dagen later krijgen wij een email met dat we even 400 euro borg moesten bijbetalen boven op de jaarnota.
    Weer gebeld en was een vergissing die we konden negeren en kregen een correctie met het volgende.
    400 euro borg was er af maar er was ineens een waarborg vastrecht in rekening gebracht van weer 400.
    Ben er klaar mee met dit soort oplichters praktijken.

  5. Budgetenergie.nl:… in mijn ogen een stelletje cowboys.
    Prima praatjes aan de telefoon, heel snel om jou als klant in te lijven, inderdaad, de overstap gaat prima, maar dan gaat het mis.
    Budgetenergie.nl bestaat niet.
    Ze hebben geen emailadres, nemen de telefoon niet op en op hun website
    staat alleen maar computergestuurde flauwekul.
    Ik hoop dat de komende overstap een eind maakt aan de ergernis.

  6. Ik ben voorgelogen door een….. 10 van budget energie.
    Hij verkondigde in 2018 dat zei verreweg de goedkoopste in 2019 zouden zijn met de energie. De goed leek me een goed idee. Ik voor 3 jaar afgesloten en uiendelijk betaal ik veel meer in 2019. Toen ik naar een willekeurige prijs vergelijker ging kon ik bij het bij budget energie zelf ook voor goedkoper krijgen. Het zijn letterlijk een stel oplichters. En ja maak het maar is hard dat dat tegen jouw gezegd is.

    Geloof niks vn wat ze zeggen. Ik en ga niet met deze oplichters in zee

    Mvg

  7. Ben al jaren klant. Op 25april 2020 loopt mijn 3jarig contract af en krijg ik de indertijd vastgelegde bonus van 200 euro verekend op de jaarnota.
    Nu de echte waardeloze ervaring.
    Via de eigenhuis veiling krijg ik een aanbod van de winnaar.
    Budgetenergie doet mij een gelijluidend tegenvoorstel. Logisch ze willen me als klnt houden.
    Ik ben nu al weken aan het mailen contactformulieren etc. Met de simpele vraag:
    Als ik teken voor het nieuwe voorstel dat gaat lopen per einddatum huidige contract , geeft u mij de garantie dat die 200 euro verekend worden.
    Wat denk je?
    Dooooooodse stilte ,totaal geen reactie.
    Wat een manier om onder 200 euri uit komen denk je dan.
    Gelukkig heb ik als alternatief de winnaar nog.
    Ik denk dat ik maar overstap per 26 april2020.
    Ik krijg toch een raar gevoel bij mijn Budgetenergie.

  8. We zijn overgestapt naar andere leverancier.

    I.v.m aanschaf zonnepanelen moest ons contract op naam van mijn vrouw worden overgezet,
    (Wat inhoud andere voorletter en andere geboortedatum)
    Hoe moeilijk kan dit zijn zou je denken …. nou na twee maanden wekelijks bellen is het nog steeds niet geregeld….
    Vandaar een nieuwe leverancier!

  9. Laten je een overeenkomst akkoord geven terwijl je nog geen voorschot bedrag weet.Als je het bedrag per mail krijgt zeggen ze meteen je huidige leverancier op. Meteen na de mail telefonisch opgezegd. Dag erna krijg je mail van je huidige leverancier dat je levering is opgezegd. Als je dan belt zeggen ze dat er zoveel mensen voor jou aan het werk zijn dat dat niet meteen verholpen is. Ga er niet mee in zee.

  10. STELLETJE OPLICHTERS wij hebben ons huis verkocht en gaan tijdelijke bij vrienden wonen
    Wij hebben Budgetenergie aangeboden om ons contract door te schuiven naar onze nog te bouwen woning.
    Maar omdat dit over een langere periode dan 2 maanden gaat moeten we een boete van €100.00 betalen.
    Blijkbaar zijn er geen mensen in Nederland meer die eerst hun huis verkopen en dan een nieuwe laten bouwen.
    Houdt er in ieder geval rekening mee dat de nieuwe woning binnen 2 maanden gebouwd moet zijn om een boete te voorkomen.

  11. Stap niet over naar budget energie.
    Ik sloot een contact af voor een jaar, maar bleek voor 3 jaar te zijn. Binnen 14 dagen schriftelijk opzegt, maar deze brief hebben ze nooit ontvangen. Mijn oude leverancier heeft nooit een opzegging gehad en tot de dag van vandaag mijn energie geleverd. Dus die budget energie kan niets waarmaken maar toch geld innen. Alleen maar slechte reviews dus wil er snel vanaf. Dan maar bellen: in totaal 1.5 week voor ik iemand kreeg te spreken, iemand met volgens mij weinig kennis, en zei erg jammer voor u maar we gaan uw cadeaukaart mediamarkt en een boete van 250 euro bij u innen. Ik heb nog nooit zo’n asociaal bedrijf meegemaakt want ik vroeg of dit in termijnen kon in verband met uitkering, maar daar hadden ze niets mee te maken. Onmenselijk, wat is budget energie een vreselijk bedrijf

  12. Antwoord
    Dhr. L. Kruithif 28/07/2019 op 20:01

    Stelletje boeven bij budget energie. Ik zou vanaf 08 juli aangesloten zijn bij hun,maar ze waren niet bereikbaar of reageerden niet.dus voor de 3de keer opzegformulier ingevuld, en deze werd wel gezien. Nu moet ik cadeaubon (175 euro) logisch terugbetalen,maar ook een boete van 250 euro. Dus 425 euro voor geen geleverde energie, want wat blijkt: mijn netbeheerder gebeld en deze gaven aan dat budget energie nooit gas/licht hebben geleverd! Ga nooit met deze kneuzen in zee, lees alleen maar negatieve verhalen, en heb nog nooit problemen gehad met een overstap van leverancier. Budget energie is zeer slecht bereikbaar en mocht je iemand aan de lijn krijgen dan reageren ze zeer asociaal… Nogmaals ga nooit met budget energie in zee…

  13. Mogelijk berijkbaar
    En als het voor hun te moeilijk word mag je het zelf oplossen
    Ze sturen je van kastje naar de muur
    het bedrijf is niet professioneel

  14. Niet te bereiken wegens personeelstekort

  15. en nu ik weet dat jullie atoomstroom zijn hoe zo kernenergie en dan vertellen dat jullie groen zijn maar jullie nutsbedrijf is atoomstroom maar daar ging het bergafwaarts mee en dan worden jullie aangeraden door consumentenbond nou ook die heb ik opgezegd

  16. Budget energie is een oplichters zooitje want als je weer overstapt naar iemand anders eisen ze de destijds verkregen cadeaubon terug !!! wat een hufters

  17. Wil me aanmelden bij Budgetenergie. Heb alle doorkiesnummers gehad en bij elk nummer na 15 minuten opgehangen. Ik kreeg niemand aan de telefoon.
    Telkens wordt er gezegd dat het iets langer duurt dan normaal. Dit vindt ik niet normaal

  18. Probeer al 2 dagen klantenservice te bereiken..bij 25 minuten in de wacht er maar mee gestopt, chatservice ook al 2 dagen niet on line. Zelfs als je de 1 intoetst (met spoed aanmelden) gebeurt er niets. Is iedereen daar op vakantie? Echt dramatisch.

  19. Geven bij aanmelding niet door als je binnen je contract tijd overstap naar andere energieleverancier zij ook de contractbreuk boete die je gehad heb bij je vorige energieleverancier ook terug betalen moeten
    Wordt niet verteld door medewerkers die voor hun bij mediamarkt stáán

  20. hang nu al 22 minuten aan de telefoon en nog geen contact, langer als gebruikelijk zeggen ze maar dat hoor ik voor elk telefoongesprek nu 25 minuten verzonden

  21. Teken geen contract voor deze maatschappij als je de goedkoopste leverancier wilt, want je wordt voor de gek gehouden! Ze komen aan de deur met een mooi verhaaltje dat ze direct via enexis en lokaal leveren, waardoor het goedkoper kan. Niets is minder waar.
    Nadat ik mijn contract kreeg, heb ik de tarieven vergeleken. Bij budgetenergie kwam ik veel duurder uit (ik zit nu bij energiedirect). Dit terwijl de verkoper mijn huidige tarieven heeft bekeken, en mij garandeerde dat budgetenergie goedkoper was. Niet dus!
    Ik heb dit aangegeven met de boodschap dat ik mijn nieuwe contract wou ontbinden. Komt meneer met een lulverhaal dat het verschil komt doordat de energiebelasting is verhoogd en ik nog het oude belastingtarief betaal. Dit klonk vrij aannemelijk, ik heb dit toen gecheckt en ook dit bleek niet waar te zijn. De belasting is exact hetzelfde bij beide maatschappijen, de tarieven van budgetenergie zijn gewoon hoger. Nu moet ik aan de slag met het uitprinten, invullen en opsturen van mijn herroepingsformulier. Wat een verspilde tijd en moeite!

  22. Best wel een goedkope energie maatschappij.
    Minpunt: Doe iets aan de klantenservice! Duurt te lang voordat er een storingsmelding over mijn verbruik is opgelost of nog steeds niet is opgelost.
    Toch tevreden? Ja.

  23. Oplichters ga nooit met ze in zee.
    Wegen omstandig heden energie rekening te laat betaald dus hebben ze de energie contract beeindigd en dan krijg je een mail dat wij contract breuk pleegden terwijl hun contract beeindigen dus boete en 100 euro kado kaart terug betalen
    Daarbij klopt er niks van de eind nota.
    Klantvriendelijkheid kennen ze daar niet mee denk aan een redelijke oplossing ook niet

    Spammen over de mail en telefoon en dreigen

    Daarbij heb je bevestiging van betaling regeling en blijven ze je bedreigen en spammen terwijl de termijn nog lang niet is verstreken

    Echt alles bij elkaar oplichters spammers dreigers en totaal niet klant vriendelijk lieft geef ik ze totaal geen ster

  24. Heel jammer mijn ervaring bij budget energie, ik vind ze totaal niet klantvriendelijk en al helemaal niet behulpzaam. Ik zal in ieder geval nooit meer klant worden van budget energie en zal dit ook aan niemand adviseren. Meerdere malen contact gehad jammer genoeg nooit een oplossing gekomen voor de situatie. Omdat zij simpel weg gewoon niet begripvol zijn ook al ben je een klant die altijd netjes op tijd betaald.

  25. Wat een drama met budget energie

    Ze beloven een hoop, maar zijn niet bereikbaar. Afspraken komen ze nadien niet na.

    Ze reageren niet op de email.

    Geld klopperije

    Loze beloftes.

  26. In de mediamarkt Assen in december 2018 een contract afgesloten voor 3 jaar vast. Januari 2019 gelijk een enorme verhoging voor de kiezen gekregen. Medewerker Mediamarkt heeft mij valse info gegeven omtrent de prijzen (gas) met name. Betaal nu 0,80 cent per m3 gas. Bij Essent 0,76 cent. Hoezo de goedkoopste ??? Veel mails aan besteed, maar men blijft het gooien op de wettelijke (belasting) prijsverhoging. HUH…hoe kan dan de gasprijs ineens veel hoger liggen dan de concurrent ?? Wederom hierover gemaild, maar daar gaat Budget energie aan zijn antwoord in voorbij. Oplichterstent Budgetenergie bedonderd de mensen. Contract weer opgezegd !! Kan ik iedereen aanraden. Ga maar eens vergelijken met andere leveranciers. !

  27. In juli 2018 mijn contract afgesloten met Budget Energie in de MediaMarkt bij een medewerker van Budget Energie. Het contract was voor 3 jaar vertelde het meisje (Esra Kot) mij, maar na de vraag of ik er ook 3 jaar aan vast zou zitten werd mij verteld dat ik er maar 1 jaar aan vast zou zitten. Na een maand kreeg ik mijn eerste kostenoverzicht en ook de kosten vielen veel hoger uit dan wat het meisje bij de MediaMarkt mij verteld had. Na telefonisch contact met de klantenservice bleek hier helaas niet veel meer aan te doen natuurlijk. Helaas had de jongenman die ik aan de telefoon had mij niet verteld dat de “wettelijke korting” op stroom hier nog van af moest en dat dit niet meegenomen wordt in het maandelijkse overzicht (op zich al vreemd). Nu recentelijk contact in verband met onderstaand verhaal kwam ik er dus achter dat de kennis van medewerkers van Budget Energie ver te zoeken is.

    Nu ga ik in april 2019 emigreren en moet ik dus van mijn energiecontract af. Ik netjes geïnformeerd wat te doen en tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat ik de maximale afkoop boete van € 100,- moet betalen die staat voor een resterende looptijd van 2-2,5 jaar van je energiecontract. Toch gek als je verteld wordt dat je maar een jaar aan je contract vast zou zitten. Daarnaast moet ik ook mijn cadeaubon van MediaMarkt van € 75,- terug betalen die ik kreeg bij het afsluiten van mijn contract als ik binnen een jaar mijn abonnement zou opzeggen. Totale boete dus € 175,-. Uiteraard was ik het hier niet mee eens en heb ik me kapot gemaild en gebeld tot aan de CEO Caroline Princen aan toe. Nu bleek dat er in mijn contract staat dat er MAXIMAAL € 50,- van de cadeaubon mag worden teruggevorderd. Als ik dit niet had gezien hadden die naaibakken dus gewoon € 25,- extra (teveel) aan boete berekend.
    Ook gek als je 2/3 deel van een jaar klant bent geweest dat je dan ook 2/3 van zo’n bon moet terugbetalen (wat sowieso al belachelijk is dat je hem überhaubt moet terug betalen). 1/3 van zo’n cadeaubon is wat dat aangaat toch wat reëler.
    Al met al is Budget Energie dus absoluut niet flexibel en gaat het alleen maar om de cijfertjes en niet om de menselijke kant. Ze berekenen het MAXIMALE door wat ze wettelijk mogen en denken er niet eens over na om wat schappelijker te zijn in hun boetes in uitzonderlijke gevallen.
    Eindstand: Met tegenzin moet ik nu een boete gaan betalen waarvan ik van mening ben dat ie veel te hoog is naar aanleiding van de aan mij verstrekte informatie en word ik als consument eigenlijk neergezet als leugenaar, want er is niemand bij aanwezig geweest bij het verkoopgesprek in de MediaMarkt.
    Ik zeg: BudgetEnergie NOOIT DOEN!
    En 1 tip naar Budget Energie toe: Leidt je mensen op en wees menselijker en schappelijker!

  28. Een woord: Oplichters!
    Ze beloven je van alles, maar komen niets na.
    Staat niet in het conract. Wil je toch met ze in zee gaan, dan contract goed lezen.
    Ik zeg: NOOIT DOEN.

    Van mij mogen ze failliet gaan, stelletje oplichters.

  29. Man man man wat een energie leverancier budget energie
    Ze kunnen zich mooi aan afspraak houden zodra je contract met hun aan gaat wordt je genaaid.je spreekt een maandbedrag termijn en het begin nog geen maand later doen ze euro er boven op. als je niet tevreden bent dan mag je weg bij hun maar dan betaal je en boette.
    Dus gaan niet in zee met budget energie. ze belazeren je. ze houden zich niet aan afspraak.

  30. Over het algemeen goede ervaringen. Er zitten echter relatief kleine afwijkingen in de energienota (voorheen jaarnota), die pas aan het licht komen wanneer die uitgespecificeerd worden. De meeste mensen zullen dit wel geloven en de extra kosten op de koop toe nemen.

    De verschillen ontstaan door de fictieve verdeling van het afgenomen gas over een gebroken boekjaar. Het gedeelte dat in het oude jaar wordt afgenomen komt niet overeen met de meterstanden en was bij mij te laag. Het gedeelte in het nieuwe jaar te hoog. Bij elkaar opgeteld klopte het totaal wel (op een oncontroleerbare correctiefactor van +8% na).

    Het gevolg is dat er te veel belasting gerekend wordt (nog afgezien van de oncontroleerbare correctiefactor). Dat verschil zal met ingang van 2019 helemaal goed duidelijk worden, nu de energiebelastingen door het plafond gaan.

    Voorbeeld op je energiemeter neem je 300 m3 af in 2017 en 100 in 2018. Vervolgens is de fictieve verdeling 200 m3 in 2017 en 200 m3 in 2018. Over de 200 m3 in 2018 (die in werkelijkheid maar 100 m3 was volgens de meterstanden) betaal je echter hogere energiebelastingen.

    Wie steekt dat verschil in zijn zak?

  31. Over het algemeen goede ervaringen. Er zitten echter relatief kleine afwijkingen in de energienota (voorheen jaarnota), die pas aan het licht komen wanneer die uitgespecificeerd worden. De meeste mensen zullen dit wel geloven en de extra kosten op de koop toe nemen.

    De verschillen ontstaan door de fictieve verdeling van het afgenomen gas over een gebroken boekjaar. Het gedeelte dat in het oude jaar wordt afgenomen komt niet overeen met de meterstanden en was bij mij te laag. Het gedeelte in het nieuwe jaar te hoog. Bij elkaar opgeteld klopte het totaal wel (op een oncontroleerbare correctiefactor van +8% na).

    Het gevolg is dat er te veel belasting gerekend wordt (nog afgezien van de oncontroleerbare correctiefactor). Dat verschil zal met ingang van 2019 helemaal goed duidelijk worden, nu de energiebelastingen door het plafond gaan.

    Voorbeeld op je energiemeter neem je 300 m3 af in 2017 en 100 in 2018. Vervolgens is de fictieve verdeling 200 m3 in 2017 en 200 m3 in 2018. Over de 200 m3 in 2018 (die in werkelijkheid maar 100 m3 was volgens de meterstanden) betaal je echter hogere energiebelastingen.

    Wie steekt dat verschil in zijn zak?

  32. Via de mediamark een contract aan gegaan voor alleen stroom afname.
    De medewerker van budget energie vertelde mij dat ik verband met blach vrijdag
    recht had op een waardebon van 200 euro.
    Drie dagen later krijg ik een mail van budget dat ik 100 euro moet terug betalen om dat in de voorwaarde staat. Maar deze voorwaarde zijn mij niet overhandig.
    Dus ik heb het contract weer laten ontbinden.

  33. Stelletje oplichters zijn het!!
    Kom je met een klacht? Je wordt gewoon uitgelachen en voor leugenaar uitgemaakt.
    Nog geen 10 maanden klant, ze hebben me alleen nog maar voorgelogen, respectloos behandeld en 0 goede informatie gegeven!
    Om te kotsen dit bedrijf!
    Nog 1 ding, koop niks aan de deur. De deurverkopers liegen je voor, wanneer je dit aangeeft verteld de leidinggevende doodleuk dat je een leugenaar bent en dat het het woord van de verkoper tegen die van de klant is. Klantvriendelijkheid??? Dat kennen ze daar niet!

  34. Ben overgestapt naar budgetenergie.18 dgn later opzeg vergoeding van me oude leveringcier binnen 304 euro boete .daar wordt maar 250 euro vergoed door budget energie der rest moet je zelf betalen terwijl ze tegen ons zij dat alles vergoed werd nu zit ik met een open boete dus VOORUIT gaat je niet WEL ACHTERUIT had ik maar nooit gedaan maar dat is weer achteraf.

  35. Budget Energie, de naam doet het al vermoeden. Goedkoop = Duurkoop. Binnen 14 dagen verhogen ze je maand bedrag met 40,- administratie/aanmaningskosten… Omdat ik een 4 weken salaris heb, kan ik niet anders….
    Misschien jullie regelement veranderen of minder strak afstellen.
    Ik ga dan ook per direct opzoek naar een andere energie leverancier.

  36. Op de site van de mediamarkt staat dat ik €175 krijg bij overstap maar als ik mijn verbruik invul ben ik veel duurder uit. De reactie van budget energie was, dan stap je toch niet over.

  37. Deze Energie bedrijf laat perklsnt aan 3 energie bedrijven doen betalen waar zij de overstapservice niet aan deelnemen. U moet alles zelf met uw oude energieleverancier contact opnemen. Want klantenbinding levert Energie budjet niet maar misleiden de consument

  38. Begin dit jaar overgestapt. Kreeg een fikse boete bij essent vanwege het stoppen. Hebben ze netjes betaald.en tot nu toe geen problemen overzichtelijke website met een persoonlijke pagina waar de gegevens op staan die je nodig hebt. Klantenservice goed bereikbaar en lossen je vragen goed op.

  39. Prima service en prima prijzen! Duidelijke organisatie met niet teveel poespas. Lekker veel online kunnen regelen en niet 20 minuten in de wacht, want via de chat is er al snel contact met de klantenservice. Dit zal voor iedereen anders zijn, maar ik vind dat heel fijn werken. Tijdens onze verhuizing is alles soepel verlopen en wordt je goed op de hoogte gehouden van de status of welke informatie ze nog van je nodig hebben.

    De facturen zijn zeer overzichtelijk en alles is met één simpele klik op de website, in je eigen profiel aan te passen.

    Verschil in prijs is ook echt onwijs en was voor mij zéker de moeite waard om over te stappen!

  40. Ik ben net overgestapt naar budget energie. Ik werd telefonisch benaderd en ondanks mijn nadrukkelijke vraag hoe zit het met de overstapboete zei de meneer dat dat geen probleem is , dat die door Budget Energie werd vergoed.
    Dat is een grote leugen want Budget Energie vergoed die niet.Ik voel me bedonderd en wil terug naar NLE.

  41. Overstappen ging heel makkelijk. Het fijne is dat wij kunnen zien wat ons gebruik maandelijks is. Hierdoor kunnen we niet alleen tijdig ons termijnbedrag aanpassen, maar wordt het ook een spelletje om onder het landelijk gemiddelde te blijven.

  42. Wij zitten sinds een klein jaartje bij budget energie. We hebben wel keer op keer problemen door de vorige bewoner maar het wordt steeds weer goed opgelost . Wij zijn tot nu toe tevreden, we kregen dit jaar 700 euro terug, bij de Nuon was het altijd 400 bij betalen . Vandaag iemand van de Nuon aan de deur en waarschuwde mij voor jullie, wij zouden volgend jaar nog wel van de koude kermis thuis kunnen komen vooral met de slimme meter . Heb meneer uitgelegd dat ik 4 x pj bel om even door te nemen of mijn verbruik nog steeds oké is en ik zelf de slimme meter af lees en de standen door geef , van alle oude standen foto’s heb met de krant van die dag erbij dus dat mij niets kan gebeuren. Toen was meneer stil .

  43. Super, al jaren klant.

  44. 1. Er werd 150 euro korting beloofd bij MediaMarkt.
    2. Er werd 1 jaar contract beloofd.
    3. Doordat ik een nieuwe huurwoning kreeg van 1850 per maand konden ze ineens niet meer de korting geven en werd er een ‘boete’ borg van EUR 400 in rekening gebracht. Dus ipv 150 terug stond ik ineens 400 in de min.
    4. En toen werd het contract op 3 jaar gezet.
    5. Gelijk contract geannuleerd binnen de termijn en borg zou binnen 14 dagen terug gestort worden. Nu 20 dagen verder en verschillende malen contact met ‘klantenservice’ en vele beloftes, nog geen borg terug gehad – en dan ben ik degene die een borg moet betalen.

    Hierdoor de slechtste ervaring met energie leverancier ooit.

  45. geven vele male hogere maandelijkse rekeningen dan afgesproken binnen 2 dagen dreigmails sturen bel je de klantenservice zijn ze ook nog eens brutaal… snel terug maar me vorige maatschapij die gelukkig alles netjes regelt

  46. Schandalige variabele tarieven bij overschrijding van het jaarcontract met 2 dagen zorgde voor een kostenpost van €79. De helpdesk was niet in staat uit te leggen waarom het zoveel duurder werd.

  47. Ga nooit naar budgetenergie! Wij waren 1 dag te laat met betalen. Ja echt 1 dag en moesten zonder waarschuwing 40 euro betalen. Daarnaast kregen wij een paar dagen later een brief van Stedin dat ze ons gingen afsluiten. Nou zie dat maar recht te breien bij ‘budget’energie. Dit overkomt iedereen wel eens door bv 4 weken salaris. Ik zoek dus direct een andere energieleveranciers want dit zijn onmenselijke mensen.

  48. schandalige service ! Lange wachttijden/geen telefonisch contact te krijgen/ de beloofde vergoeding bij overstap niet betaald.

  49. Slechtste energieleverancier ooit! Altijd minstens een half uur wachten tot je iemand aan de lijn krijgt, en als je iemand aan de lijn krijgt kunnen ze je niet helpen omdat ze het ook niet weten. Enorm spijt dat ik ben overgestapt! Daarbij kun je je verbruik niet inzien en halen ze je ook nog allerlei bedragen van je rekening die ze je daarna ook niet eens kunnen uitleggen.

  50. Antwoord
    Ontevreden klant 25/04/2018 op 19:40

    Agressief verkoopteam wat van deur naar deur gaat. Lezen niet (de sticker “geen colportage”) en bellen gewoon aan. Ik zit nu met een huilend kind

  51. Nog nooit zoveel problemen gehad met een energie leverancier. Verkeerde meterstanden (veel te hoog) op eind nota. Mail wordt niet gelezen en niet beantwoord. Bedrijf is moeilijk te bereiken via telefoon , mail, chat etc. en als ze dan eindelijk begrijpen wat er verkeerd is gegaan, doen ze het daarna nog eens verkeerd of ze begrijpen het niet of ze willen het niet begrijpen. Geen goed woord voor over.

  52. Goede ervaring, ook verhuizing en gemaakte afspraken zijn ze na gekomen. Dus mijn beleving is prettig

  53. Spijt als haren op mijn hoofd dat ik ben overgestapt naar Budget energie!! Prachtige verhalen van de medewerker in de mediamarkt. Meerdere malen gevraagd naar de risico’s en een addertje onder het gras. Alle antwoorden kwamen neer op: “compleet risicoloos en zonder verassingen”. Wat me echter niet is verteld, is het onhandige tijdstip van overstap. Net na de winter, waardoor ik een dikke vette afrekening van mijn vorige leverancier krijg. Die moet ik hoe dan ook betalen, ook al zou ik nu weer wel bij mijn vorige leverancier blijven. Bij Budget kan ik niet weg, want dan moet ik de mediamarkt bon betalen. Al met al ben ik de komende 8 maanden 75 euro per maand meer kwijt, dan wanneer ik niet was overgestapt. Aan de klantenservice gevraagd om een coulance. Maar alles is mijn eigen verantwoordelijkheid, volgens hun, ondanks mijn gesprek met de adviseur in de mediamarkt. Ik ervaar dit alles als super klantonvriendelijk. Ik heb ze ook verteld dat het onnodig is om mensen om deze manier informatie achter te houden. Ik was toch wel over gestapt, puur omdat ik geloofde in hun verhaal. Nu vind ik het matennaaiers en stap ik het allerliefste bij ze op!

  54. Na inschrijving als nieuwe klant kon ik alleen geregistreerd worden op een andere huisnummer toevoeging. Dit moest ik dan via de klantenservice om laten zetten. Niet perse een probleem.. maar hier begon het mee.
    Na de vraag of ik mijn meterstanden door wilde geven, kwam ik erachter dat mijn meternummers niet klopten. Deze bleken op weer een andere huisnummertoevoeging geregistreerd te staan. Na alles gecontroleerd te hebben bleek dit een fout in de administratie. Meerdere malen contact gehad ; uiteindelijk geholpen door een aardige man die zou het voor me aanpassen. Ik had al genoeg gedaan en dit vonden ze erg vervelend.
    Na de aanpassing bleek mijn contract op de verkeerde huisnummertoevoeging gezet te zijn, is het contract van mijn bovenbuurvrouw geannuleerd en overgezet op budgetenergie (zonder haar toestemming ?!)
    Naast dat ik weer moest gaan bellen, heeft zij er ook een hoop geregel bij.
    De dame die ik kreeg te spreken bleek het niet heel bijzonder te vinden volgens mij. Bood wel dr excuses aan, maar leek het maar gezeur te vinden en zouden het WEER voor me aanpassen.
    Ben benieuwd wat het nu weer brengt ?!

  55. Anderhalve week kwam er iemand aan de deur van Budget Energie of we willen overstappen naar Budget Energie. Nee, we willen niet. Geen interesse. We hebben ook niks ingevuld en geen akkoord gegeven. Krijgen we later toch een bericht van Nuon dat we zijn overgestapt naar Budget Energie. OPLICHTERSSS

  56. Staan er vanavond 2 van die flapdrollen aan me deur, ik meld ze netjes geen interesse te hebben, blijven ze toch doorgaan. Nee betekent oprotten en niet doorpraten!

  57. slechte service, zeer slechte voorlichting, zeeeeer slecht bereikbaar, uiteindelijk ben ik hier heel veel duurder uit dan bij mijn vorige leverancier omdat er dingen werden verzwegen en ik ik natuurlijk niet goed de kleine lettertjes heb gelezen.

  58. Wat mij opvalt is dat budgetenergie een maand vooraf afschrijft. Bijvoorbeeld maand maart wordt al op eind februari afgeschreven. Vooraf betalen terwijl je nog geen gebruik van hebt gemaakt lijkt mij geen goed idee.

  59. budgetenergie; mijn contract loopt af en zij vragen op ik een nieuw contract wil afsluiten. Neen dus, waarom; het info nummer 06 blijkt niet te werken of is uitgeschakeld, het 020 nummer gaf aan een rekening houden met een wachttijd van 10-20 minuten. Ga maar door met lekker bezuinigen door zo te handelen , ben het zat na vele telefoontjes wachten , kies svp een snellere provider die klanten wel goed te woord staat.

  60. Aanvraag en overstap gingen makkelijk en verder geen omkijken naar. Echter aan het einde van het contract ben ik overgestapt naar een nieuwe energieleverancier. Deze bracht me een maand in rekening, maar ook Budget Energie deed dit. Hierop heb ik het verzoek ingediend bij Budget Energie om dit niet te doen aangezien ik al 12 termijnen betaald heb en de nieuwe leverancier ook al die maand had afgeschreven. Hierop wordt alleen gereageerd dat ik gewoon moet betalen en zonder enige inlevingsvermogen. Hier een klacht over ingediend en ook hier reageren ze zonder inlevingsvermogen dat er gewoon betaald moet worden en dat de nieuwe energie leverancier het maar niet moest incasseren.
    Nu moet ik 6 weken wachten tot de eindafrekening gemaakt wordt en dan nog 2 weken wachten tot ik het geld terug gestort krijg (ja, betaal meer dan dat ik verbruik).

    Al met al is dit toch een domper en kan ik me voorstellen dat andere mensen door dit bedrijf dus in de problemen komen met betalen, waar ze naar mijn inziens dus niets van aantrekken. Bij andere overstappen had ik dit “probleem” nooit.

  61. Beloven bergen maar komen niets na!
    Ook de overstaps “beloning”heb ik nooit mogen ontvangen!!
    Opzeggen? ja dat kan maar wel even 250 euro betalen!
    Om te kotsen!!

  62. Super slecht!
    Rekenen gewoon € 50,- tot € 70,- teveel per maand. Na opzegging kreeg ik in eens bijna € 600,- terug.
    Verhogen ongevraagd ook je maandtarief.
    Nooit mee in zee gaan! Kies voor collectief. Altijd goedkoopste en de beste Nu zitten wij bij Engie energie.
    Super bedrijf en goedkoop en eerlijk

  63. Toen ik als klant werd binnengehaald was niks een probleem.
    Ik heb aangegeven dat ik ging verhuizen en niet wist waar ik dan zou gaan wonen en een huis aan het bouwen was. Natuurlijk kon ik klant worden geen enkel probleem. Echter bij verhuizing kwam het probleem. Nee verhuizen kon niet dan mocht er maar 2 maanden tussen zitten. Dus 250 euro boete. Klacht ingediend. Oplossing u bent verkeerd voorgelicht maar boete betalen. Waardeloos en onder valse voorwendselen klant laten worden!

  64. Wat een oplichters bende
    Via Sloop de crisis een aanbod dat ik €230,- goedkoper uit zou zijn.
    Mooi aanbod denk je dan, sturen ze vlak voor het verlopen van de bedenktijd het wekelijke bod.
    Ben ik me daar €400,- meer kwijt als bij mij huidige leverancier.
    Dus opgezegd, gaan ze gelijk dreigen met een boete.
    Verschrikkelijk bedrijf met een drama van een klantenservice.
    Krijg je zo’n huppeltrutje met een grote bek aan de telefoon die alleen maar aan het schreeuwen is.
    Nooit mee in zee gaan

  65. Bij de mediamarkt een energie check gedaan.

    Moest wel bsnnummer en mailadres geven.
    Sindsdien krijg ik veel spam mail?

    Er werd iets aangevinkt voor ik het kon bekijken had deze medewerker het snel door geklikt.

  66. Kwam een verkoper aan de deur met een smoes. Begon slim om niet te zeggen dat hij van een energiemaatschappij was. Had een mooi verhaal, maar luisterde erg slecht. Toen hij merkte dat ik niet geïnteresseerd was werd hij onvriendelijk en zei op een gegeven ogenblik zelf dat ik loog. Later contact gehad met de helpdesk van Budgetenergie en een klacht ingediend. Na maanden nooit meer wat gehoord. Ik zou hier geen zaken mee willen doen.

  67. Een energieadviseur aan de deur verkocht ons een 3 jarig contract bij BudgetEnergie. Die 3 jaar was een formaliteit want de boete bij oversluiten zal altijd vergoed worden. Afgelopen november zijn we dus overgestapt naar Nuon omdat het een goed aanbod was. Nu krijgen wij behalve de boete ook 100 euro op de eindafrekening. Dit is het bedrag dat BudgetEnergie betaald heeft aan onze vorige leverancier. Echte oplichters dat BudgetEnergie. Hun commentaar is dat het volgens hun in de voorwaarden staat….Je wordt door BudgetEnergie dus dubbel gepakt.

  68. Ik zit nu 3 of 4 jaarbijdrage Budgetenergie . Ik ben zeer tevreden , klantenservice altijd bij mij erg klant vriendelijk . Heb ook dit jaar weer uiteraard gekeken of ik goed koper kan . Misschien 1 tot 3 € goedkoper in de maand bij een nieuwe maatschappij . Nou mij niet gezien ik ben zeer tevreden en ga echt niet overstappen . Ik zal iedereen aanraden, om over te stappen naar Budgetenergie . Ook de jaar afrekeningen kloppen altijd en zijn erg duidelijk en overzichtelijk . Bij deze Budgetenergie bedankt want ik ben een tevreden klant .

  69. Na bijna 3 jaar stappen we over naar een andere leverancier . De service van Budget energie is altijd prima geweest . Wie weet komen we weer terug .

  70. Daar zijn we weer ,gisteravond beoordeling geschreven gezegd contact met Budget Energie (BE) op te nemen ,dit net gedaan, Deden nog moeilijk, wilden eerst niets zeggen over hoelang we nog moesten voor het (in feite onderbroken) contract afliep,na veel gepraat kwam er dan uit dat we weer een jaar contract moesten aangaan. een contract die wij gezien de korte tijd waarin wij de beslissing moeten nemen niet blij mee zijn . in feite krijgen we gewoon weer een welkoms premie.het is ronduit onbeschoft om niet te reageren op mails waarin vroegtijdig om informatie wordt gevraagd . Wij zijn met BE gekaapt Advies voor mensen die willen overstappen vooral doen pak een paar vergelijkers en bereken zelf ook iets kijk naar de voorwaarden en naar ervaringen van de mensen die overgestapt zijn .
    R de Vries

  71. Huis verkocht kon geen energie meer afnemen aangezien wij tijdelijk in een vakantie bungalow wonen ,gaan weer naar een huurwoning na heel veel vragen krijgen we de eindafrekening(2 dagen voor betrekken nieuwe woning) hier in staat wel een boete omdat wij het contract niet af konden maken. Hier over veel contact gehad ,werd gezegd dat als wij binnen 2 maanden weer energie af konden nemen de boete zou vervallen .Diverse malen gevraagd hoelang ons contract nog loopt ,geen antwoord .Maar als je op het aller laatste moment de eind afrekening stuurt en geen antwoord hoe lang het contract nog loopt wat moet je dan als je morgen je nieuwe woning krijgt en daar energie moet gaan af nemen ?? Het is gewoon schandalig in het weekend de eindafrekening sturen zodat je niet kan reageren , maar morgen voor de sleutel in ontvangst wordt genomen krijgen ze wel een telefoontje wordt ver volgt

  72. Steeds goede ervaringen met Budgetenergie.
    Door verhuizing met een tijdelijke onderbreking van het contract bood men geen mogelijkheden aan. Inning boete is belangrijker. Slechte service

  73. Ik ben ruim 4 jaar een tevreden klant; 1x contract van 1jr.; 1x contract van 3jr. en net mijn contract met 3jr. verlengd:
    – Bestaande klanten krijgen scherpe voorstellen voor contractverleningen; concurrenten die een ruime welkomstkorting aanbieden kunnen goedkoper zijn, maar dan heb je vaak grijze energie of een minder bekende leverancier met kans op overstap problematiek.
    – jaarlijkse verrekening is helder en gemakkelijk via website.
    – helpdesk is vriendelijk en toegankelijk en zijn bereid om goed te luisteren.

  74. Budget energie doet aan oplichting. Mij is verteld dat bij overstap de boete wordt vergoed. Maar let op wanneer je weer wilt overstappen betaal je niet alleen de standaard boete, maar moet je ook de boete terug betalen die zij hebben betaald. Dit vermelden zij niet. Sterker nog er werd mij verzekerd dat een contract van drie jaar een formaliteit is en dat je elk moment weer kan overstappen, omdat een andere leverancier de boete dan weer betaald.

  75. Ik hoop dat dit jaar snel voorbij gaat zodat ik kan overstappen. Ik heb 1 maandtermijn te laat betaalt, kwam €40 bij en ze wilden mij al afsluiten om 1 termijn. Ze hebben al contact opgenomen met mijn netbeheerder om aan te geven dat ik moet worden afgesloten omdat ik een wanbetaler ben. Nooit meer budget energie ben superblij zodra ik van hun verlost ben.

  76. pas op met de welkomstpremie ik heb de premie niet ontvangen omdat het niet in het contract stond!

  77. Een prima bedrijf wat mij betreft. Eenjarige contract gehad en die is net afgelopen. We hadden teveel betaald en het verschil terug gekregen. Vorig jaar kregen we korting omdat we nieuw waren. dit jaar bij verlengen kan dat niet, dus overstappen omdat ergens anders goedkoper is. NEt telefonische contact gehad en werd goed geholpen.

  78. Wij hadden ons aangemeld bij Budget energie, echter na ondertekening van het contract moesten wij direct een borg betalen van € 400.00. Direct actie ondernomen om contract te annuleren. Budget kwam gelijk met dreigbrieven en incasso- kosten. Schandalige behandeling. Intimiderend.
    Wees wijs en stap niet over op Budget energie

  79. Door omstandigheden een maand achterstand opgelopen, wilde niets regelen en direct een afsluiting doorgegeven aan de netwerkbeheerder. Enorme geldwolven en grove behandeling

  80. Begin van dit jaar zou ik overstappen naar budget energie. Datum van overgang aangegeven. Hierna werd het stil, en dus week voor overgang gebeld. Daar kreeg ik te horen dat de overgang pas over 2 weken mogelijk zou zijn. Ik zou dan 2 weken zonder gas en stroom komen te zitten!! Gelukkig was het nog de laatste dag van bedenktermijn, en heb ik alles afgemeld. Want budget energie kon niks voor mij betekenen. Toen nuon gebeld en die konden mij wel binnen 1 dag aansluiten. Dus voor mij nooit meer budget energie!

  81. Ik stap elk jaar over en vorig jaar kwam Budget Energie er uit. Heldere website, goede app, goede klantenservice. Het aanbod om bij hen te blijven was echter zo veel hoger dan weer overstappen..dat ik met pijn in het hard weer afscheid ga nemen. Hopelijk ben ik snel weer terug.

  82. Als je niet voor automatisch incasso kiest word je beboet met 36 euro per jaar, en mocht je de contract met hun willen ontbinden kost je ook boet van 100 euro. Ik raad dit bedrijf aan niemand!

  83. Ik ben heel erg blij met Budget Energie. De service is heel goed en toen Essent ons belde om terug te komen konden zij ons geen betere aanbieding doen dan die we nu hebben bij Busdget Energie. Top bedrijf en gelukkig no-nonsense

  84. Ik ben heel tevreden over budget energie en ben nu een flink stuk minder kwijt per jaar ( zoals bijvoorbeeld ieder jaar bijna 1100 euro bijbetalen bij een grote afnemer hoef ik niet meer ) maar kreeg zelfs nog terug.

    Het enige jammerlijke hieraan is dat de borg die je na een jaar terug zou krijgen van 450 euro hellemaal niet waar is.
    Dit lees ik hier, maar ook in bijna 5000 andere klachten in totaal terug dat de mensen dit niet terug krijgen, maar pas als ze echt weg gaan bij hun.

    Vandaag ben ik hierop ingegaan en kreeg te horen dat zodra je ook maar 1 keer te laat hebt betaald je hiernaar kan fluiten.

    Erg jammer want de borg wordt gebruikt om te beleggen wat op diverse forums, klachten en websites beschreven staat.

    Ook zijn er mensen bij die al na de eerste keer te laat betalen gewoon afgesloten worden.
    Volgens de wetgeving staat hier 2 a 3 maanden voor, maar dit is een buitenlands nutsbedrijf en gelden andere regels zoals gewoonlijk, zo ook dat deze véél minder belasting maar af hoeven te dragen.

    Niet te min zijn we nu voor het 2e jaar bij hun en wacht nu ook vol spanning af wat we moeten bijbetalen dit jaar of terug krijgen, want hier lees ik ook veel verschillende verhalen over.

    Houd jullie op de hoogte hiervan in oktober 😉

  85. Mijn ervaring met energiebudget is ongelooflijk slecht, en zou het ook niemand aanraden

  86. Antwoord
    Bezorgde consument 17/03/2017 op 20:33

    Misleidende informatie! Het werkelijke contract is veel duurder (~130 eu) dan wordt voorgesteld in het modelcontract, dat door vergelijkingssites wordt gebruikt.

    Dit doet men door in het modelcontract de vaste leveringskosten erg laag te laten zijn, ongeveer de kosten voor 1 maand.

  87. slechte service. Geen vriendelijke mensen. Gewoon niet doen.
    bij aanvraag een datum doorgegeven dat ik een contract wil per 1-2-2017. in het toegezonden contract stond een begin datum 14-2-2017 , gebeld met de helpdesk die zeiden dat het geen probleem was. maar krijg wel een extra naheffing van me vorige leverancier die veel duurder is als normaal.
    Al met al kreeg ik geen goed antwoord op me vraag waarom mijn contract niet op 1 feb. was begonnen ( zoals gevraagd).

  88. Slecht. Geen service. Geen vriendelijke mensen. Gewoon niet doen.

  89. Mijn eerste indruk als klant is zeer teleurstellend. Ik heb tijdens mijn aanmelding duidelijk aangegeven dat ik vanaf 02-02-2017 op mijn nieuwe adres energie wil hebben. Vervolgens krijg ik de contracten thuis, is de aanmelddatum naar maart verplaatst. Ik krijg nu dus brieven van de energietransporteur dat zij dreigen met afsluiten. Gelijk contact opgenomen met Budgetenergie. Helaas de reactie was teleurstellend. 20-02-17 gaat het contact op zijn vroegst in, de latere ingangsdatum had u ook op uw contract kunnen lezen aldus Budgetenergie. Op de vraag of Budgetenergie contact wil opnemen met mijn transporteur, geen reactie. Dikke onvoldoende! klantnummer: 3905641

  90. Wij waren drie jaar lid van deze maatschappij.Verder geen moeilijkheden betaalden altijd optijd.Tot eens een keer twee dagen te laat vanwege het overlappen van het weekend(geen transactie’s van de bank)

    Nou Nou meteen de ene naar de andere boete en meteen afsluiting van gas en licht dat voor 40 euro.Zelfs de gemeente moeide zich ermee want we zouden schulden hebben???? wthf .Ondertussen gingen de normale afschrijvingen door niks aan de hand.

    We stappen maar over want dit is echt idioot voor woorden.Men vind het normaal voor 40 euro iemand van energie af te sluiten.Moet niet gekker worden,en een beetje coulance omdat een betaling 2 dagen later binnen komt voor het eerst in drie jaar.Pfft

  91. Sinds juli 2013 terecht gekomen bij Budgetenergie door een energieveiling, contract voor een jaar. De overstap ging zonder problemen. De aangemaakte persoonlijke site met alle overzichten is makkelijk in gebruik. Bij een volgende energieveiling bleek Budgetenergie nummer 1 (in mijn geval) en nog goedkoper te zijn bij een 3 jarig contract. Met nog een contract jaar te gaan kon ik het niet laten om te vergelijken met andere aanbieders, Budgetenergie blijkt nog steeds de goedkoopste met een dergelijk contract. Over groene energie is veel discussie, en laat ik over de aan de politiek. Ik neem 50% groen af van Budgetenergie.

  92. Waardeloos bedrijf. Offerte ontvangen, deze is gebaseerd op het werkelijk verbruik en de locatiegegevens, alles helemaal goed zou je zeggen, dus akkoord gegeven, vervolgens wordt eerste maandtarief 40% hoger dan gespecificeerde offerte! Huh? We hebben toch een gespecificeerde offerte met een maandbedrag op twee cijfers achter de komma. En dit allemaal via een collectieve inkoop van Vereniging Eigen Huis……….

  93. Erg goede ervaring met budgetenergie. Via energiecollectief overgestapt. Uitstekende service en op correcte manier te woord gestaan telefonisch. Door een fout bij de gemeente was er in het begin veel onduidelijkheid. Budget energie heeft dit goed opgepakt en een goede afhandeling bewerkstelligt. Kortom super tevreden!!

  94. Komen langs bij de deur en vragen of je een e-mail hebt
    en of je ouder bent dan 76 jaar. Want dan ben je uitgesloten.
    Dit is pure discriminatie.

  95. Ik ben erg tevrede over budgetenergie. Vriendelijke Hulp aan telefoon.. en lage kosten. Ben voor de tweede jaar in contract gegaan. En heb hier geen spijt van. En als het zo blijf zal ik ook nog w blijven.

  96. Vreemde reacties allemaal hier. Het lijkt bijna wel of de medewerkers van de concurrent hier de ervaringen plaatst. Hoge bomen vangen veel wind.. Onze ervaringen met Budgetenergie zijn in ieder geval heel goed. Volgens mij hebben alle energiebedrijven wel verkopers in dienst, dus om nou te zeggen dat alle energiebedrijven dan frauderen omdat ze verkopers hebben lijkt mij kort door de bocht. Hoe moeten ze dan klanten werven. Denken jullie soms dat iedereen er vanzelf wel achter komt dat zo’n bedrijf bestaat? Sjonge jonge…

  97. Budgetenergie doet aan agressieve deurverkooptechniek. Werkelijk ongehoord. Geven niet aan dat ze hun product komen aanprijzen, maar vragen je gegevens, of ze binnen mogen komen en hebben praatje dat ze willen controleren of je wel in de prijsverlagingen van afgelopen 2 jaar bent meegenomen. Totaal niets over dat ze hun product komen aanprijzen. En dit in de buurt waar ouderen wonen!

    Wil ik het bedrijf hierover inlichten, zijn ze alleen open tijdens kantooruren. Heel slecht bereikbaar dus ook nog eens. Hebben een klachtformulier waarbij de onderverdeling alleen klacht is (niet over product, service etc) Ze zijn echt verre van professioneel

  98. EEN EN AL ELLENDE HIER met verdienmodel budgetenergie: FRAUDE plegen op OUDE METER . 2749 euro betalen op jaar nota 2015 met een verzonnen argument dat deze jaarnota over periode van 4,5 jaar gaat, terwijl ik pas 3 jaar contract heb.4 bezwaarschriften, 5 telefoontjes ACM, juristen telefoon, het helpt niet.
    In 77 verbruik dagen 15.371 Kwh verbruik op oude meter verzonnen(die inmiddels is gerecycled door Stedin, ik had als bewijs een selfie moeten maken met krantendatum ernaast). Ook de slimme meter is anderhalf keer zoveel verbruik (6500 kwh op 280 dagen) Normaal verbruik is 4000 kwh op 365 dagen.Deze vervijfvoudiging is volgens hen verschoven verbruik. Ik noem dit een illegale jaar naheffing, mag maar maximaal 2 jaar naheffen, en zeker niet nog mijn vorige energie leverancier erbij berekenen, die al lang betaald is Geen coulance, 40 euro erboven op, gelijk incasso.Ik ga nu dit jaar voor electra met drie persoons huishouden 4200 euro betalen, exlusief stadsverwarming.Dus ik moet mijn electra laten afsluiten.

  99. Één advies: maak een berekening wat alle kosten zijn, dus niet alleen de kwh en m3, maar ook het vastrecht, vergeet de toelsagen en btw niet, dus het wordt altijd duurder als je denkt. Daarnaast kan je alleen met machtiging betalen. Kortom, denk 23.456.876 keer na of je met deze zogenaamd goedkope boys in zee gaat …… Ik doe het dus NIET en NOOIT!

  100. Via Eigen Huis opnieuw gekozen voor Budgetenergie. In april ging het nieuwe contract in. MAAR op 9 mei huis verkocht en trek op 62 jarige leeftijd in bij iemand van 67. Budgetenergie DWINGT mij om deze persoon mijn contract te laten nemen en de eigen leverancier af te zeggen!!! Op straffe van boete!!!
    Zelfs nadat ik eerst een mail ontving dat alles ok was.

  101. Antwoord
    Silvia Bielefeld 12/05/2016 op 09:33

    Vreselijke man en vrouw aan de deur zeer onbeschoft niet voorgesteld essent lekker zwart maken en maar zeggen wij betalen de boete en dan tegen de buurvrouw zeggen komen vanavond terug en bij ons zeggen nee we lopen geen tweede ronde vanavond Nou en toen ik zei we tekenen nik sNou uw vrouw wil het niet snappen en minder gaan betalen werd hij pissig klapte de boel dicht en ging weg Geen aanrader echte afknapper dit bedrijf. Bezint eer gij Begint is mijn motto en blijkbaar wedereom de waarheid!

  102. Ik ben nog geen jaar klant geweest bij BudgetEnergie. Na de verkoop van mijn huis ben ik geen klant meer, aangezien ik nu tijdelijk huur waarbij de energie is inbegrepen. Ik zat nog enkele maanden vast aan het jaarcontract (via Vereniging Eigen Huis) wat ik met BudgetEnergie had afgesloten. Ze hebben zich prima aan de voorwaarden gehouden en de opzegvergoeding hebben ze niet in rekening gebracht. Voor zover ik weet zijn deze voorwaarden bij BudgetEnergie nog iets ruimer dan de wet voorschrijft.
    Met name de communicatie hierover vond ik erg prettig. Ik heb enkele malen met ze gemaild en ik heb altijd tijdig een goed antwoord ontvangen. Ze hebben me ook nog gebeld om bepaalde zaken mondeling uit te leggen.
    Ik ben altijd tevreden klant geweest, ze komen betrouwbaar over en hebben bewezen dat ook te zijn.
    De online omgeving voldoet ook prima. De facturen zijn duidelijk.
    Kortom: als ik weer een eigen huis heb ga ik BudgetEnergie zeker weer overwegen!

  103. Antwoord
    R van Waardenberg 04/03/2016 op 13:42

    Na plaatsen nieuwe meter werd ik zonder aankondiging of enige verder communicatie op dubbel tarief gezet. Maandenlang geen rekening gehouden met deze wijziging. Wil hier ook geen rekening mee houden. Reactie Budget Energie: “Zo werkt het in de energiemarkt. Als je een dubbele meter hebt dan ook dag/nacht tarief”. Dit is gewoon niet waar. Budget Energie wil het gewoon zelf niet doen. Lijkt me ook niet al te lastig.
    Ik heb contract voor 3 jaar waarvan nog 1,5 jaar doorlopend. Ondanks gewijzigde voorwaarden/ tarieven zonder enige vorm van communicatie houden ze me nu toch aan de afkoop contract van 150 euro!

  104. We zijn nu 3 jaar klant bij Budgetenergie en hoewel we wel een paar keer te laat hadden betaalt hebben ze er nooit moeilijk over gedaan. Gewoon even van te voren bellen, dan doen ze ook echt niet moeilijk hoor. Klantvriendelijke medewerkers en lage tarieven. Ga zo door!

    Roskam uit Helmond

  105. Mijn ervaringen met BudgetEnergie zijn zeer slecht. Het eerste jaar wou ik mijn termijnbedrag aanpassen naar boven, ze hadden het belachelijk laag ingeschat. Via internet kon dat maar met enkele euro’s dus toen gebeld. Toen weigerden ze het bedrag voldoende omhoog te doen onder het motto “ja mevrouwtje, we zijn geen spaarpotje”. Aan het einde van dat jaar moest ik dus 800,- bij betalen. Toen ik belde voor een betalingsregeling daarvor zeiden ze daar niet Aan te doen omdat ik dan mn termijnbedrag niet meer zou kunnen betalen, ik moest dus in 1 keer 800,- bijbetalen.
    Na nu 3 jaar lang elke maand op tijd te hebben betaald stond er 1 keer niet voldoende saldo op rekening, dus werd de automatische incasso teruggeboekt. 3 weken later heb ik betaald, daarna krijg ik bericht dat ik nog 15,- euro extra moet betalen en een brief van de gemeente waarin wordt vermeld dat ik een betalingsachterstand heb bij de energieleverancier en dat die mij gaan afsluiten. Voor 15 euro? Zonder 1 brief of mail van die strekking aan mij?
    Ik stap over en adviseer iedereen een andere leverancier.

  106. Ik vind het vastrecht (admin.kosten) van 59.28 euro per jaar wel erg hoog dit is namelijk een keer zo hoog als mijn vorige leverancier, voor de rest wel een goeie leverancier. Maar omdat het vastrecht het totaalplaatje weer net zo duur maakt als andere leveranciers van mij een paar sterren minder.

  107. Antwoord
    gerrie van oeveren 08/02/2016 op 08:04

    Ik zit nu een paar jaar bij budget energie , nog nooit zo fijne energie maatschappij gehad .
    Mijn maandelijkse rekening is drastisch lager dan bij mijn vorige energie leveranciers .
    Ik ben helemaal tevreden , goede klantenservice , e wordt correct geholpen en alles luid en duidelijk uop de jaarrekening. Na 3 grote energie maatschappijen gehad te hebben met ontevreden telefoon gesprekken en foute jaarrekeningen , zit ik nu helemaal goed een dikke 10 krijgen ze van mij.

  108. Een jaartje geleden (via deze site) overgestapt naar budgetenergie en tot op heden geen problemen gehad. We zijn een half jaar geleden verhuisd, daarbij heeft BE ons goed geholpen. De afgesproken welkomstpremie a 200 euro is uitgekeerd en de tarieven zijn nog steeds veel lager dan bij Eneco waar we al meer dan 10 jaar klant zijn geweest.

  109. Overstap en levering allemaal prima.
    Vervolgens overstappen naar een andere maatschappij, op dat moment treedt de vertraging van het terug betalen in werking. 6 weken wachten op de eindnota en daar staat dan op ‘het bedrag wordt over 14 dagen overgemaakt’, dus niet binnen maar over 14 dagen. Schandalig, zeker omdat het een groot bedrag betreft.

  110. BespaarTip! Dien de aanvraag via Energievergelijking.nl dan bent u goedkoper uit!

  111. Overstappen naar Budget Energie verloopt soepel en ook de levering van de energie. zijn geen enkel probleem. Je wordt ook welkom geheten bij het aangaan van het contrect met een welkomstbonus van € 200,- als je het contract uitdient van een jaar. Maar ruim voor het jaar is afgelopen wordt je gebeld door Budget Energie met een, op dat moment aantrekkelijk aanbod. Maar je zit in een drukke werksituatie en om geen al te lange gesprekken te willen voeren ga je al gauw akkoord. Maar is de rust van het weekend erna kijk je eens even op je gemak rond en ziet dat de concurentie nog aantrekkelijker is. Dus geef je Budget Energie te kennen dat je binnen de wettelijke bedenktijd voor het aangaan van een overeenkomst alsnog afziet van een vervolgcontract. Maar dan is het kwaad al geschied. Budget Energie heeft namelijk in een landelijk register de contracttermijn al verhoogd naar een jaar later en corrigeert dat niet meer terug. Ook al krijg je van hen dan nog een bevestiging van de annulering, dit register wordt niet meer teruggezet. Ga je dan nog een overeenkomst met een andere provider aan dan zal hij eerst het landelijk register raadplegen om te bepalen wanneer het contract dient in te gaan. Maar als die datum meer dan redelijke termijn, in dit geval meer dan 75 dagen verwijderd is dan laat de nieuwe leverancier de levering zo snel mogelijk ingaan. En hier zit nu precies de angel voor de consument. De overeenkomst met Budget Energie heeft dan geen jaar geduurd en je krijgt nog een boete voor voortijdige contractbreuk op je eindafrekening en je welkomsbonus gaat natuurlijk ook verloren. Na enkele boze telefoontjes over deze, naar mijn idee, onterechte afrekening werd wel de boete teruggetrokken maar de welkomstbonus werd niet toegekend. De consument moet zelf maar opletten dat de contractduur ook wordt uitgediend. Dit is naar mijn idee wel een zeer doordachte wijze van Budget Energie om onder al haar welkomstbonussen uit te komen. Dit scheelt toch wel €200,- per klant die Budget Energie zich kan sparen en de consument die niet goed oplet in dit spel mag naar zijn centen fluiten.
    Ga dus nooit in op telefonische aanbiedingen van welke leverancier dan ook maar kijk op je gemak thuis naar de, voor jou, beste leverancier. Voor mij hoort Budget Energie daar in elk geval nooit meer bij.

  112. Ik ben zeer tevreden over budget energie
    Alles was snel geregeld, krijg dit jaar geld terug zou binnen acht weken uiterlijk bericht krijgen en kreeg het al na een week, als je ze belt wordt je goed geholpen, site is overzichtelijk en ik ben gewoon op en top tevreden!!! Blijf zo doorgaan!!

  113. Wij zijn overgestapt naar Budgetenergie omdat onze vorige energieleverancier (Nederlandse energie maatschappij via de Consumentenbond energiecollectief) ons een dubbele energierekening had gestuurd. We moesten maar liefst 600 euro betalen. Alsof het geld mij op de rug groeit, niet dus. Contact opgenomen maar helaas niet tot een oplossing gekomen. We moesten het maar betalen of we werden afgesloten.

    Gelukkig kwam toevallig de volgende dag een verkoper van Budgetenergie aan de deur met een aantrekkelijke aanbieding. De energie van BE is met hetzelfde energieverbruik een stuk goedkoper waardoor we nu zo’n 40 euro per maand besparen.

    Ben je op zoek naar een goede en goedkope energieleverancier? Dan is Budgetenergie een goede keuze.

  114. Verkopers vertellen een prachtig verhaal maar niet compleet!
    Uiteindelijk zijn we nu 5,- per maand duurder uit dan ervoor en de 100,- krijg je pas na 3 jaar!
    Ik zou adviseren gewoon zelf ieder jaar een adere leverancier te nemen, wij hebben er spijt van ..

  115. Verkoper aan de deur is achteraf niet eerlijk geweest!

    Netwerk kosten, btw, meterhuur en transportkosten zitten NIET in de voorschot bedrag terwijl dit door de verkoper wel gezegd is.

    Gelijk een reden geweest om nu over te stappen. Klantenservice is wat bot en kortaf. en reageert een beetje draaiend er om heen, heb veel spijt dat ik ben overgestapt.

  116. Geweldig !! Ben sinds 1 1/2 jaar klant bij Budget energie en heb er spijt van dat ik niet eerder ben overgestapt. Zojuist even gebeld om het een en ander aan te laten passen en wederom perfect geholpen en tevens binnen 1 minuut een bevestigen op de mail.Laatst werd ik gebeld door Eneco of ik klant wilde worden, toen ze vroegen naar de prijzen/vastrecht van mijn huidige leverancier ( Budget) moesten ze toegeven dat de prijzen wel heel scherp waren, dus als u wilt besparen snel de stap maken naar……Budgetenergie.

  117. Rectificatie (deels) van mijn bijdragen van 6 en 7 september jl
    Vanmiddag heb ik een uiterst prettig gesprek gehad met iemand van Budgetenergie. Onder veel meer passeerde het volgende:
    1. In de begeleidende e-mail van Budgetenergie (hierna BE) stond: “Voor meer informatie of vragen over jaarnota’s verwijs ik u graag naar onze website.” . Dit had ik nagelaten, ook in de gedachte, dat ik niet verwachtte daar extra specificaties aan te treffen van de jaarnota, maar ook omdat ik de extra moeite niet heb genomen van wachtwoord opzoeken (bleek om het klantnummer te gaan), inloggen, zoeken enz… En omdat de jaarnota feitelijk al tamelijk gedetailleerd was, dus wat zou er dan nog extra in kunnen staan? In de jaarnota zelf stonden ook nergens referenties naar de opbouw van bepaalde niet te herleiden cijfers, te vinden op de website. Had ik dat wel opgezocht, dan had ik twee nota’s aangetroffen, die samengevat de jaarnota was. Te weten een periode, totdat ik een nieuw contract had (hogere ‘normale’ prijzen, zijnde de periode tussen de afloop van het vorige goedkope contract en het moment van het nieuwe contract, in mijn geval ca. 5 maanden) en een periode van het nieuwe contract (goedkope tarieven, 1 jaar, wat tot begin 2016 doorloopt). Hieruit blijkt dat zij alles wel goed hebben berekend. Dus trek ik bij deze de verdachtmaking, dat BE om bepaalde redenen doelbewust te hoge prijzen doorberekent (onder het mom van per ongeluk gemaakte fouten), om zodoende bij vele niet-oplettende klanten extra geld uit de zak te kloppen, in en maak voor deze verdachtmaking mijn excuses.
    2. Kennelijk behoor ik tot de weinige klanten, die (hun) energienota’s jaarlijks narekenen. Op mijn vraag waarom in de nota zelf niet alle verduidelijkende specificaties en uitleg, hoe men bijvoorbeeld aan tarieven per dag kwam, vermeld stonden (wat overigens ook niet in de extra specificaties op de website vermeld wordt), werd aanvankelijk gereageerd met opmerkingen als: “u bent de enige, die hiermee komt, niemand heeft daar behoefte aan en iedereen zou dat extra verwarrend vinden o.i.d.” . Nadat ik herhaaldelijk duidelijk had gemaakt, dat ik dat wel fijn en informatief zou vinden en het juist verwarrend vind, dat deze specificaties er niet bij stonden, stelde de man zijn mening wel wat bij. Ik kreeg later in het gesprek wel erkenning, dat iedereen eigenlijk nota’s zou moeten narekenen en dat ik eigenlijk nogal een eenling was hierin….. 
    3. Erkenning kreeg ik ook wel voor de andere wijze van berekenen, dus contract: incl. BTW, nota: excl BTW, contract: jaarbedragen, nota: dagprijzen. Had te maken met o.m. de behoefte van bedrijven aan een splitsing excl. BTW. Als particulier heb je daar echter niets mee te maken.
    4. Hoewel het de eerste verantwoordelijkheid is van de klant tijdig te zorgen, dat er aansluitend aan het oude voordelige contract een nieuw voordelig contract wordt afgesloten (bij wie dan ook), had ik het wel prettig gevonden, als ik enige tijd voor de contractafloop een bericht had ontvangen van BE, dat het binnenkort zou aflopen. Het bleek, dat men dat inmiddels wel deed, maar ik had dus niets ontvangen. Anderzijds snap ik het wel: BE verdient natuurlijk veel geld terug (tov hun stuntprijzen) aan dat vele klanten dit vergeten, waardoor je ineens ongemerkt (en dat mogelijk maandenlang) op veel te dure tarieven, gas en electriciteit zit te gebruiken. Maar dit is geen verdachtmaking, immers, het is niet hùn verantwoordelijkheid, dit bij de klant aan te kaarten.
    5. Mijn eerdere klachten over verkeerde bedragen in contracten, maar ook eerdere jaarnota’s blijven echter een feit.
    6. Resumé: lijkt mij fijn, als BE exact dezelfde eenheidsprijzen hanteert voor de aanbieding, het contract als de jaarnota. En waar dit afwijkt, IN DE JAARNOTA ZELF, alle specificaties laat zien. Misschien extra werk voor BE, maar voor mij als klant ten minste veel overzichtelijker dan hoe het nu gaat.

  118. Aanvulling op mijn reactie van september 6, 2015 en uitdrukking waardering van Budgetenergie (‘sterretjes’):

    Als je de contracten qua correcte weergave wilt vergelijken met het 1e aanbod en de jaarnota met het contract, wordt het je heel moeilijk gemaakt e.e.a. op juistheid met elkaar te vergelijken. Reden: tarieven worden zo lijkt het naar willekeur bij het ene papier exclusief en de andere inclusief BTW weergegeven. Voorts worden alle vaste kosten teruggerekend naar de kosten per dag, omdat de afrekeningsperiode meestal geen 365 dagen beloopt. En dat ook weer of incl. of excl. BTW. Ik kan mij daarom goed voorstellen, dat vele klanten bij de jaarnota zoiets hebben van: “Ah, een stuk minder kosten dan bij mijn vorige leverancier, wat mij met het contract al was voorgespiegeld door de cijfers daarin van Budgetenergie, dus: zal wel goed zijn! Terwijl BudgetEnergie bij mij in elk geval stelselmatig niet-afgesproken (veel) hogere prijzen hanteert! Bijvoorbeeld Vastrecht van zowel Gas als Licht geen 11,88 per jaar, maar ruim het 3-voudige! Opletten adviseer ik iedereen!

  119. Ik heb niet zulke beste ervaringen met Budgetenergie waar het gaat om het verwerken van de overeengekomen tarieven in het contract alsmede later de factuur. Voor het derde jaar op rij presteert men het te hoge tarieven te rekenen voor elektriciteit en gas. Dit zowel per KwH/M3 als de overige (vaste)tarieven. Ook dit jaar weer is de afrekening daarom ca. 60-70 euro te hoog en moet ik weer reclameren. Ik heb dan ook door deze stelselmatige foutenpartijen het donkere vermoeden, dat ze het gewoon telkens weer proberen, omdat mogelijk honderden klanten toch niet nakijken of alles wel klopt. Zeker niet omdat ze toch al zo goedkoop zijn. Waardoor ze vermoedelijk duizenden per jaar extra binnenkrijgen. Ik heb hen vandaag medegedeeld, dat ik elders een klacht ga laten zien. Bij deze dus.

  120. Gisteren 2 jongemannen aan de deur gehad van budget energy ze hadden een prachtig voorstel alleen jammer dat het niet klopte.
    Ze berekenen zelf prijzen ex btw en essent prijzen incl btw al een verschil van 21% in hun voordeel en het vastrecht is bijna een keer zoveel als onze huidige leverancier essent. Van 41 naar 71 euro.
    Verder werd gezegd dat we energiewacht E96.- bij onze afrekening zouden hebben betaald maar was niet aan de orde.
    We moesten gelijk tekenen en hadden geen bedenkt tijd (wel het contract teken en 14 dagen bedenkt tijd) omdat het aanbod eenmalig geldig zou zijn en enkel aan de deur.
    We hebben een aantal keer moeten zeggen dat we erover na wouden denken en niet gelijk wouden tekenen waar de beide heren erg knorrig om werden.
    Toen we zeiden dat ze een dag later terug mochten komen dat we het wouden na rekenen was dit eigenlijk niet mogelijk.
    We hebben onze huidige leverancier benaderd en het uitlaten rekenen.
    Toen ze een dag later toch aan de deur stonden gaven ze toe de ex btw prijzen te berekenen. We hebben ervan afgezien gelukkg want hun reactie was teleurstellend.
    Hier komt geen budget energie in huis. Wij hadden er geen goed gevoel bij.
    En zoals de heren zeiden komt er zoals in ons geval van essent echt geen appeltaart van de hema als vergoeding.
    Maar werd er netjes een tegenbod van onze tarieven gedaan.
    Onze ervaring voor anderen reken het na voor u iets tekend.

  121. Verkoper Budget energie aan deur zeer opdringerig en snel pratend met vordeel en nog eens voordeel, probeert een drie-jarig contract af te dingen, zo loop je alle eenjarige welkomstbunesen bij andere maatschappijen mis bij jaarlijks overstappen, gemiddeld €125,00. Nuon verkopers Doesburg 2014 nog nog erger moest ik letterlijk het huis uit jagen. Advies aan u allen Prizewice.

  122. Bij het bedrijf, Experin, waar u mijn kredietwaardigheid gecontroleerd heeft.
    Ik zou niet kredietwaardig zijn.
    Ik moet 450 euro borg/voorschot betalen.
    Vreemd, ik heb namelijk nergens geen enkele schuld. Geen persoonlijke lening of hypotheek.
    En betaal werkelijk alles meteen of heb deze automatisch lopen.
    Ik heb nooit te maken gehad met een deurwaarder of zelfs een incassobureau.

    Ik ben dan ook erg benieuwd hoe ik niet door deze zogenaamde kredietwaardigheid check ben gekomen.

  123. Zijn ook bij mij aan de deur geweest alles uit gelegd ect formulier ingevuld ect alles goed uitgelegd werd mij verteld dat ik ook 2 weken bedenk tijd had maar hadden wel mijn bank rekening nummer nodig. Wou hem niet geven zo gezegd hele discussie maar toen ze Door hadden dat ik hen echt niet wou geven moesten ze plotseling ineens weg. Vond het aardig vreemd

  124. Beloofd is beloofd! Ik zou een goede ervaring achter laten als de overstap goed was verlopen. Bij deze dus! Vorige maand een goed gebekte maar vriendelijke jonge man aan de deur gehad. Deze had een aantrekkelijke aanbieding waar ik op in ben gegaan. Alles is goed gegaan.

    Bjorn uit Amsterdam-Noord!

  125. Nadat ik een online energie Vergelijker had gebruikt (http://www.energievergelijking.nl/), kwam Budget energie erg hoog naar boven.

    Meteen contact opgenomen, en werd erg goed geholpen! Alles was binnen de kortste keren geregeld, topbedrijf!

  126. Zeer tevreden. Eigenlijk heb ik alleen maar goede ervaringen tot nu toe. Welkomstbonus binnen 7 dagen na eindafrekening. Ben nu ruim 1 jaar bij Budgetenergie en zie geen reden om weer over te stappen.

  127. Is budgetenergie van sloop de crisis.nl?

  128. Gisteren heb ik een stukje geschreven over budget energie.
    Ik moest € 800,00 borg betalen als ik mijn levering wilde vervroegen. Vandaag heeft budget energie mij gebeld en mij uitgelegd waarom er een borg gevraagd werd. In mijn geval was dat niet aan de orde. Daarom heb ik besloten om toch verder te gaan met budget energie. Ze gaan nu een spoed aanvraag doen. Alle lof voor budget energie.

    gr. Albert

  129. Ik ben 3 maanden geleden overgestapt via de prijsvergelijker van de Consumentenbond. Tot nu toe gaat alles perfect! Heb 1x met ze gebeld en ben toen erg goed geholpen. Mijn maandbedrag is iets van 15 Euri lager dan bij Essent. Ga zo door Budget!

  130. 4 maanden geleden via een verkoper een contract aangegaan. De overstap was goed geregeld en onze energierekening is nu zo’n 60 euro per maand lager dan bij de vorige energieleverancier. Dus dat scheelt veel geld. Ervaringen met klachten hebben we niet. Een reclame heb ik nooit gezien.

  131. We zijn nu 1,5 jaar klant. Tot nu toe zijn we tevreden. De kosten zijn lager en de welkomstpremie hebben we ook gekregen zoals beloofd. We geven niet meteen de beste score, want ja. het kan altijd beter en goedkoper.

  132. Wij zijn heel erg tevreden! Toen wij nog bij Electrabel klant waren hadden we veel administratieve romslomp. Budgetenergie heeft dat helemaal voor ons uit handen genomen. Ze hebben alles recht gezet en ook nog eens de boete voor ons vergoed. We zijn nu dik 300 euro per jaar goedkoper uit!

  133. Tot zover nog geen problemen ondekt en ik heb net mijn contract met 3 jaar verlengd. Ik kan momenteel geen goedkopere energieleverancier vinden voor 3 jaar vast. De bonus van € 100,- aan het einde van mijn oude contract van 1 jaar moet ik nog krijgen bij het einde van dit contract op 18 september 2014 voor dat mijn nieuwe contract van 3 jaar in gaat. Ik heb net een mededewerker gesproken van Budget Energie overigens geen 0900 nummer maar gewoon 020 en die verzekerde mijn dat de meterstanden op 18 september per mail doorgegeven kunnen worden en ik mijn te veel betaalde (in verband met de de zachte winter)tegoed tezamen met de bonus van € 100,00 terug gestort krijg zonder problemen. Vanaf 19 september 2014 gaat mijn nieuwe contract van 3 jaar in met scherpe prijzen denk ik, betere heb ik niet kunnen vinden. Ik wacht het af, ik moet wel zeggen dat ik mijn aanbieding via het energiecollectief van de consumentenbond heb afgesloten het eerste jaar en dat mijn vervolg aanbieding ook weer voordelen oplevert omdat ik via de consumentenbond ben binnen gekomen. Ik heb dus nog vertrouwen en hoop dat ik dit mag blijven houden. Maar “time will tell!” Ik ga nog wel verder kijken of ik wat over het hoofd zie gezien de reviews want ik zit nog in mijn 14 dagen bedenktijd!

  134. Zeer tevreden. Overgestapt vanuit Essent heeft mij op jaarbasis ong 400 euro gescheeld. De klantenservice is vriendelijke en behulpzaam. Gratis nummer dus geen duren 0900 lijn. Als het te druk is bellen ze je altijd netjes terug!

    100% tevreden tot nu toe!

  135. En mijn rating is….

  136. Alles gaat fantastisch in de communicatie met budgetenergie. rie dagen na doorgeven meterstanden had ik de jaarnota al in de mail.
    Volgens afspraak netjes de 300 euro retour!

  137. Vorig jaar overgetapt en net afrekening gehad, scheelde echt veel met mijn vorige leverancier Nuon. Budget Energie is echt stuk goedkoper, verder geen problemen gehad. blijf dus wel even klant van deze nieuwe leverancier. zeker aan te raden.

  138. Tot nu toe gaat het goed. Ik ben een stuk goedkoper uit. Ik had een paar vragen. Heb gebeld en werd geholpen. De problemen die ik had met mijn huidige leverancier heeft Budgetenergie voor mij geregeld. Verder maakt het geen verschil.

  139. Elk bedrijf met honderduizenden klanten heeft wel eens wat problemen. En natuurlijk heeft iedereen het recht om dan een negatieve ervaring te schrijven. Iemand die een positieve ervaring heeft, of gewoonweg geen problemen heeft met een bedrijf zal hierover geen ervaring schrijven. Budgetenergie is een bedrijf met hele scherpe tarieven. Ze winnen echt niet zomaar de energieveilingen van zowel de Consumentenbond, Vereniging Eigen Huis, ANWB en Sloopdecrisis.nl. Ze zijn nou eenmaal echt heel voordelig. Ik kan me zo voorstellen dat niet alleen klanten, maar ook de concurrenten een negatieve ervaring achterlaten… Immers zij verliezen al hun klanten aan de goedkoopste energieleveranciers. Vergelijk de prijzen maar en je ziet zelf dat budgetenergie overal als goedkoopste uit de bus komt.

    Dus laat ik dan even zo vrij zijn om te melden dat ik al een jaar klant ben bij Budgetenergie (via het energiecollectief van de Consumentenbond) en geen enkel probleem heb gehad. Mag ook wel eens gezegd worden natuurlijk.

  140. Ik heb zeer positieve ervaring met budgetenergie, echt niet anders dan bij anderen, maar wel goedkoper. Ik heb het echter wel allemaal zelf vergeleken en toen pas de keuze gemaakt. Ik heb geen ervaring met verkopers die langs de deuren gaan. Ik zie hier wel veel mensen klagen over energierekeningen met hoge aanmaningskosten.. Ik zou zeggen betaal op tijd en dat scheelt een hoop aanmaningskosten!

  141. Via de Vereniging Eigen Huis aangemeld door mee te doen aan de inschrijving. Daarna pas de veelal (negatieve) recenties gelezen. Contact daarover opgenomen met de Vereniging Eigen Huis, waar ik toch veel vertrouwen in heb.
    Zij stelden mij gerust, doen alleen met leveranciers zaken waar ze voor in kunnen staan. Later het contract ontvangen, waarna ik een aantal vragen had. Telefonisch contact opgenomen met BUDGET ENERGIE. Ik ben maar zelden ergens zo snel, zo correct, zo vriendelijk, zo nuttig te woord gestaan !!!! Als dit zo doorgaat ben ik blijvend klant….. Alle lof voor eerste contact.

  142. Slechte ervaring. Verkoper aan de deur is erg opdringerig. Geeft je geen tijd als je zegt dat je eerst wilt vergelijken met andere aanbieders. Zegt dat je telefonisch kunt afmelden als je ondertekent hebt, dus dat dat geen probleem is. Als ik zeg dat ik niets onderteken voordat ik duidelijkheid heb met andere aanbieders loopt de verkoper boos weg.

  143. Een paar jaar geleden (5 februari 2012) heb ik hier mijn bevindingen over budget energie laten weten. Dat beviel mij prima. Goed en goedkoop. Bij deze mijn aanbeveling aangezien ik vandaag mijn welkomstpremie heb ontvangen (zoals afgesproken) en er verder geen klachten zijn geweest.

  144. Snap alle reacties niet. Zit er twee jaar bij en heb vrijwel nooit problemen met ze gehad. Klantenservice is goed bereikbaar en je wordt niet van kastje naar de muur gestuurd. Enige ervaring die minder was, is dat de jaarafrekening laat bekend was. Het hoge voorschot vond ik op zich wel handig want ik kreeg in een keer een mooi bedrag terug en daarna was het mogelijk om het voorschot te verlagen. Tot nu toe goede ervaringen dus.

  145. Er zijn nogal wat klachten en problemen hier. Ik vind dat op zn minst opmerkelijk. Ik heb namelijk hele goede ervaringen met Budgetenergie. De prijs is een stuk lager. Dat is ook te zien op diverse vergelijkingssites. Ook partijen zoals de Consumentenbond, Vereniging Eigen Huis, Telegraaf collectief en Sloop de crisis zeggen dat Budgetenergie de goedkoopste is. Die partijen vertegenwoordigen bijna een miljoen mensen. Zou het misschien kunnen dat de concurrenten van Budgetenergie hier al die slechte reviews achterlaten? Want ik zelf heb namelijk nooit problemen met Budgetenergie. Graag info hierover.

  146. Ben zeer tevreden over Budget Energie. Ik heb op tijd mijn meterstanden doorgegeven en betaal op tijd, als je dit doet kan er vrijwel niks mis gaan denk ik. Daarnaast ook fijn dat het een gratis nummer is en dat ik gelijk iemand aan de lijn krijg die al mijn vragen snapt.

  147. Enkele weken geleden overgestapt van Eneco naar Budgetenergie. Moet zeggen dat ik me voorlopig niet herken in de verhalen hieronder. Mijn maandbedrag ligt 10 euro lager, klantenservice is heel correct en vriendelijk. Heb een 1 jarig contract via de deurverkoop afgesloten, verkoper heeft mij de juiste besparing voorgerekend. Prima bedrijf!

  148. Prima energiebedrijf hoor. Geen problemen mee en wel heel erg goedkoop!

  149. Ik ben het met Bart eens. Ook wij zijn via de Consumentenbond overgestapt en hebben geen problemen ondervonden. Top prijs en prima service. De mijnomgeving zou nog wel iets verbeterd kunnen worden, maar daar wordt hard aan gewerkt is mij verteld.

  150. Volgens mij zijn het vooral de concurrenten die hier Budgetenergie proberen zwart te maken. Het is niet voor niets dat Budgetenergie zowel de energieveiling van Vereniging Eigen Huis alsmede die van de Consumentenbond heeft gewonnen. Ze zijn gewoon de goedkoopste.

    Onze ervaring met Budgetenergie is goed. Wij zijn iets meer dan een jaar geleden via deze website overgestapt. Scheelt 40 euro per maand. Overstap is goed gegaan en verder ook nooit problemen gehad. Ook de welkomstpremie van 300 euro hebben we gewoon gekregen.

    Wij zijn dus tevreden.

  151. Ik kan me niet vinden in deze reacties op dit forum. Ben zelf overgestapt via de Consumentenbond veiling en dat is allemaal helemaal goed gegaan. Energieleveranciers berekenen zelf bij aanmelding nogmaals het maandbedrag aan de hand van het historisch verbruik op een adres. Ze houden dus niet aan wat een klant zelf op een vergelijker heeft ingevuld. En dat is maar goed ook, zo voorkom je dat je meer moet bijbetalen.

    In de veiling en in mijn contract staat netjes wat ik per eenheid stroom en gas moet betalen, ze kunnen me dus nooit in eens meer gaan rekenen. Het is verder een no nonsense bedrijf, dus dat ze mensen niet kunnen verder helpen met een cv ketel lijkt me ook niet meer dan normaal.

    Als mijn ervaring wijzigt, dan zal ik het laten weten, maar tot nu toe ben ik dik tevreden.

  152. Antwoord
    Een nieuwe klant 18/09/2013 op 17:37

    Het scheelde weinig of ik was via een huis aan huis verkoper van Budgetenergie overgestapt. Toch maar even wezen vergelijken en nu ben ik gelukkig via deze website overgestapt en krijg ik een welkomstpremie van maar liefst 320 euro ipv niks. Dank u dank u dank u wel! 🙂

  153. Via Energievergelijking.nl overgestapt van Eneco naar Budgetenergie. Scheelt 30 euro per maand. Service is goed. Overstap verliep ook prima.

  154. Hallo,

    Hierbij even me ervaring te delen met jullie over budget energie, al die slechte verhalen over dat budget haar afspraken niet na komt en/of hoge tarieven aanbied. Ja het vastrecht is inderdaad wat hoger.

    Maand geleden kwam er een deur aan deur verkoper bij mij aan de deur, het was een leuk gesprek met deze meneer legde alles goed uit, als ik iets tijdens het gesprek wilde weten beantwoorde hij keurig mijn vraag. Al met al uiteindelijk het contract ondertekend en uitgerekend wat ik daadwerkelijk ging besparen. Ik kwam op ruim 200 euro op jaar basis.

    Ik vind dat budget energie goed bezig is. De deur aan deur verkoop van budget mogen ze ook belonen, alles word netjes verteld. GA ZO DOOR!

    Ik ben tevreden!

  155. Zit sinds maart bij budgetenerghie en heb alleen maar goeie ervaringen goed geregelde overstap, en correcte behandeling aan de telefoon als je iets wilt weten.
    Weet je, over elk bedrijf is wel iets te klagen, en waar wordt gewerkt worden fouten gemaakt. Kijk voor de aardigheid ook eens op andere site’s dan zie je ook bijna alleen maar klachten.
    Nogmaals :waar wordt gewerkt worden fouten gemaakt.

  156. Vorige maand via deze website overgestapt. Overstap verliep prima. Mijn nieuwe energierekening is 20 euro per maand lager dan bij Oxxio. Dus meer dan 200 euro per jaar bespaard.

  157. Wij zijn nu 2 jaar klant en zijn tevreden met Budgetenergie. De tarieven zijn een stuk lager dan bij Essent of Nuon. De rekening is op tijd en ook het teveel betaalde voorschot kregen wij op tijd op onze rekening gestort. Het scheelt ons ruim 100 euro per jaar.

  158. Vandaag toch de gok gewaagd het verschil is zo groot met mijn huidige leverancier bijna €500. Ben al jaren lid van de consumentenbond en ga ervan uit dat de meeste mensen die positief zijn niet eens op deze site een bericht plaatsen en de mensen die negatief zijn gaan zoeken en plaatsen een negatief bericht (wat ik ook zeker zal doen). Bij een positieve ervaring zal ik dit ook hier delen.

  159. Ook ik had een het idee om over te stappen naar Budget energie n.a.v. het Energiecollectief van de Consumentenbond, daar ben ik nu toch heel anders over gaan denken.

  160. Atoomstroom is volgens mij inderdaad de eigenaar van Budgetenergie.nl. Er wordt op deze site getwijfeld of de stroom daadwerkelijk groen zou zijn. Ten eerste wordt dit door de overheid gecontroleerd. Ten tweede vind ik het wel aannemelijk omdat zij groene stroom van waterkrachtcentrales afnemen. 99% zeker komt dit uit Noorwegen, waar ze waarschijnlijk certificaten overnemen. In Noorwegen wordt veel (atoom)stroom gemaakt, dat ‘s-nachts over is. ‘s-nachts wordt daar veel water naar boven gepompt en dat stroomt overdag weer naar beneden, waar het met generatoren in “groene” stroom wordt omgezet. Niet groen? anders zou die atoomstroom “weg” zijn, nu gebruik je het alsnog, dus zeker groen!
    Mijn ervaringen met de (gratis) klantenservice is goed! nemen snel de telefoon op en ik krijg iedere keer een bevestiging per e-mail.
    Wel opletten dat de tarieven aan de hoge kant zijn, dat wordt het eerste jaar gecompenseerd door de hoge eenmalige korting, maar als je langer blijft (waarschijnlijk) niet!

  161. Ik kan de bovenstaande mails niet begrijpen. ben al een paar maanden klant en alles loopt soepel en zonder gedoe. ben een paar weken geleden verhuist en dat liep gesmeerd. aardige medewerkers en goedkope energie, meer hoef ik nie….

  162. Heb een matige indruk aan ze over gehouden. Vond het een zeer matige klantenservice en afhandeling eindafrekening slecht! duurt lan en geld pas laat overgemaakt ( wacht nu al 16 dagen!!!!!)
    Kortom: geen aanrader.

  163. Budegtenergie heeft mijn verhuizing volledig verprutst. Het is nu 3 maanden later ik heb nog steeds geen eindafrekening. Ook hebben zij onterecht voorschot van mijn rekening afgeschreven terwijl ik al verhuisd was. Bij de helpdesk kunnen ze hier niets aan doen. Het is nu dus afwachten of ik mijn geld nog een keer terugzie. Ik ben gelokt door de zeer aantrekkelijke aanbieding maar de ellende die ik hier nu door heb maakt dit niet goed.
    De prijzen zijn scherp maar de service en slagvaardigheid ver te zoeken.

  164. Sinds 3 maart overgestapt naar Budgetenergie.
    Een keer contact gehad met klantenservice omdat ik
    een fout had gemaakt met mijn bankrekening. Werd meteen aangepast en per e-mail bevestigd.
    Tot nu toe alles prima verlopen volgens de offerte. Gezien de vele (vaak rare) klachten hoop ik dat dit zo blijft.

  165. Wat een gezeur zeg. Het zou mij niet verbazen als veel van de slechte ervaringen geplaatst zijn door de concurrentie.

    Ik ben klant en dik tevreden! Ga zo door Budgetenergie!

  166. Mooi clupje. Jonge honden die proberen er wat van te maken. tot nu toe heel content!

  167. Aanvulling (vergeten te vermelden)

    Aan het begin van mijn contract werd er € 35.70
    “initieel vastrecht” geïncasseerd.

  168. De overstap duurde lang.

    Het door Budget Energie voorgesteld maandbedrag was véél te hoog.
    Na correctie is het maandbedrag nog steeds te hoog. Budget Energie meent dat ze het maandbedrag niet lager kunnen zetten.

    De klantenservice van Budget Energie is goed bereikbaar en de medewerkers zijn correct en proberen behulpzaam te zijn.

    Budget Energie komt de telefonisch met de klantenservice gemaakte afspraken echter niet na en negeert de gemaakte afspraak. In plaats van het nakomen van de gemaakte afspraak of een reactie daarop reageert men met: “U moet betalen”, “U moet betalen”, “U moet betalen”, … (in strijd met de gemaakte afspraak). Op de vraag waarom men de gemaakte afspraak negeert komt geen reactie. Na verloop van tijd begint men te dreigen met incassomaatregelen en hoge kosten.

    Uiteindelijk kon ik via de klantenservice regelen dat de incassomaatregelen en de kosten daarvan ingetrokken werden als ik de te hoge rekeningen onmiddellijk zou voldoen. Sindsdien betaal ik dus veel te veel maar men heeft men verzekert dat ik het teveel betaalde na de jaarafrekening terug zal ontvangen.

    Het zal mij benieuwen.

  169. Mijn vriend heeft ons aangemeld via Gaslicht. Alles loopt goed door, lijkt allemaal ok. 1x gebelt met klantenservice, heel vriendelijk te woord gestaan. Ik ben wel blij met keuze.

  170. niks op aan te merken. simpel en cheap.

  171. Antwoord
    Manuela van Doorn 30/11/2012 op 20:52

    Ik heb pas mijn moeder aangemeld bij deze leverancier. Ging erg vlot. Verder geen poespas.

    Had een probleempje bij het invullen van meterstanden voor de overstap, dat was met een telefoontje direct opgelost…

    wat mij betreft een aanrader, zo simpel als het hoort te zijn met daarbij horende tarieven…

  172. Ik ben een paar weken geleden overgestapt naar BudgetEnergie op aanraden van een vriendin.

    Moet zeggen: perfect! De aanmelding gaat heel simpel online en de overeenkomst is duidelijk. Twee weken later een verzoek om meterstanden per email en vlak daarna de bevestiging dat ik over was. Maandbedrag is inderdaad een stuk lager dan bij Nuon.

    Ook fijn dat ze alles per email doen en dus geen post meer sturen…

  173. Ik ben sinds twee dagen overgestapt en begin er nu al een raar gevoel over te krijgen>
    Via easyswitch berekening op correcte standen zou dit ca. dertig euro per maand schelen dus overgestapt.
    Nu krijg ik echter vorige week al een rekening voor het vastrecht dat ze incasseren en vervolgens krijg ik net het voorschotbedrag dat ze gaan incasseren zijnde EXACT gelij aan dat van mijn vorige levenrancier !!!!
    WAAROM STAP IK DAN OVER ?????????

  174. Ervaringen Jan 13 oct 2012
    Na berekenen van tarief op site puur uit nieuwsgierigheid direct daarna gebeld door medewerker en werd een prachtig
    verhaal verteld over tarieven en teruggave van boete,s.
    Met deze medewerker afgesproken dat ik deze mondelinge toezeggingen eerst via emai of schriftelijk toegezonden zou krijgen.
    Daarna zou ik besluiten of ik zou oversluitene
    Na10 dagen kreeg ineen mail dat er 72 € van mijn rekening zal worden
    afgeschreven in feite is dit een blanco volmacht er is niets van af spraken
    op papier gezet
    Ik ben zo stom geweest om niet eerst alle klachten van lotgenoten
    te lezen en zie met vreze de toekomst te gemoet

  175. ben over gestapt naar budgetenenergie.
    in eerste instantie waren zijn niet veel goedkoper dan mijn huidige aanbieder ( essent)
    na een paar telefoontjes ,kreeg ik consumentenbondactie ( betaal maar de helft van vastrecht.
    uiteindelijk 300 euro korting ( na 3 jaar) + na 3 maanden terugbetaling van helft vastrecht ( 214,70).
    dat maak totaal 514,70 korting. op de prijzen van budgetenergie.
    ik heb alles zwart op wit, dus nu maar wachten of ze ook hun belofte nakomen.
    als de komende jaren net zo rampzalig zijn als in het begin ,dan staat me nog wat te wachten.
    ik kies voor zekerheid van 3 jaar ipv elk jaar het zoekwerk naar de beste energieleverancier.
    heb zonnepanelen ,dat maak de stroomprijs minder intressant voor mij ,maar eerder gasprijs

  176. BudgetEnergie is veruit de goedkoopste na lang vergelijken en zoeken. Dus ben eindelijk overgestapt, ging op zich best soepel, je merkt wel dat het nog een jong bedrijf is, maar tot nu toe zeer tevreden, geen logge klantenservice en vriendelijke meisjes aan de telefoon. En bovenal super prijzen!!

  177. onlangs klant geworden, volgens de consumentenbond zijn de namelijk de goedkoopste. moet zeggen dat het soepel ging met de overstap. enige minpuntje vind ik groene stroom, ik wil dat niet, geloof er niet in. wilde dus geen groen, maar dat kon niet? maar voor de rest tot nu toe goede ervaringen. zeer lage prijzen, vriendelijke klantenservice.

  178. Recent kwam een deur-tot-deur verkoper langs van Budget Energie. Altijd vriendelijk gaf ik netjes antwoord op de vragen van de jongeman. Toen hij er achterkwam dat mijn huidige leverancier Greenchoice is sloeg hij meteen een map open met het artikel uit Trouw waarin beschreven wordt hoe GreenChoice geld heeft achtergehouden van klanten die daar recht op hadden na een eindafrekening. Uiteraard krabte ik even achter mijn oren toen ik dit hoorde.

    Mijn abonnement bij GC bestaat uit een vaste korting op de variabele tarieven van de ‘grijze’ energieleveranciers. Dit is -zo zegt GC- ook veruit hun populairste aanbieding en dus toepasbaar voor de meeste klanten van GC. In de voorwaarden staat meer dan overduidelijk dat dit een blijvende korting is voor onbepaalde tijd:
    “Blijvende korting van 0,25 eurocent” en
    “De korting is blijvend geldig voor onbepaalde tijd.”

    Het tarief is uiteraard variabel maar dit is gebaseerd op wat de standaard regio leverancier berekend. Leek mij allemaal vrij transparant verder (hoewel ik dit nu toch een keer zal controleren).

    Waar ik mij aan achteraf aan stoorde was dat de Budget Energie verkoper meerdere malen hinte dat GC op termijn haar tarieven wel zal moeten verhogen om de boete te betalen. Nu wetende dat de tarieven worden bij GC vastgesteld worden via een vaste formule ben ik dus niet te spreken over de reclame uitingen van dit bedrijf. Zwartmaken van de concurrent gebaseerd op feiten vind ik niet erg, maar onterechte stemmingmakerij houd ik niet van.

    (ben overigens een tevreden klant van GC, met name hun helpdesk heeft me goed geholpen en alles direct voor me aangepast, maar goed dat is voor andere review)

  179. Stelletje amateurs! Men wil perse afboeken op de eerste van de maand, terwijl ik niet kan garanderen dat er dan ook daadwerkelijk geld op de rekening staat. De 5de weet ik zeker. Dit wil de boekhouder blijkbaar niet. Zou volgens hen niet kunnen. Lijkt me volledige kul, want de acceptgiro’s komen ook elke dag binnen en moeten worden verwerkt. Een stug bedrijf waar kennis en klantvriendelijkheid niet hoog in het vaandel staat! Heb ze maar per direct opzegging gestuurd, met als reden dat een product moet voldoen aan de eisen die je er aan kunt en mag stellen. Je mag verwachten dat je elke dag van de maand kunt betalen….

  180. goeie service, ben zeer tevreden met budgetenergie, klantvriendelijke medewerkers.
    ik zeg DOEN!!!

  181. Overgestapt voor de lage prijzen.. en verder geen omkijken naar gehad. Als een normale consument is het zo simpel als wat om over te stappen.

  182. Ik heb voor BudgetEnergie gekozen vanwege de lage prijzen en ik heb qua overdracht geen enkel probleem gehad. Heb een enkele keer moeten bellen betreft een vraag over meterstanden en deze werd heel professioneel beantwoord.
    Eerst las ik hier ook alleen maar slechte dingen, maar overal valt wel wat te klagen..

  183. Echt een afrader deze firma. Een stelletje beunhazen!
    Ze hebben mij voorschot in rekening gebracht dat bijna 2 keer zo hoog is als mijn vorige leverancier, zogenaamd op basis van gegevens van de netwerkbeheerder hebben ze een 3 keer zo hoog gasverbruik berekend als wat ik de afgelopen jaren heb gebruikt. Dit waarschijnlijk om van een veel te hoog voorschotbedrag flink rente te kunnen trekken op mijn kosten.
    Na mijn klacht hierover melden ze me heel laat dat ze het voorschotbedrag zouden verlagen, wat ze niet hebben gedaan.
    Bedriegers dus.

  184. Ik ben ook zo stom geweest om met Budget energie in zee te gaan. Aangezien de woning van mijn overleden vader geen leverancier meer had heb ik ze gebeld of ze me meteen konden aanmelden in het landelijke systeem, anders riskeerde ik afsluiting door de netwerkbeheerder. Dat kon uitsluitend als ik 471,40 overmaakte en hen daarvan per mail of fax op de hoogte bracht. Dat heb ik meteen gedaan. Ik zou dan binnen 2-3 werkdagen worden aangemeld.
    3 weken later werd het gas- en licht afgesloten. Toen ook nog bleek dat budget-energie 2 weken daarvoor 71,40 had afgeschreven (mag dat zomaar?) heb ik dat wel laten storneren. Helaas gaat dat niet met een overschrijving,

    Kortom, ik ben 471,40 lichter, ik krijg al aanmaningen of ik de afsluiting ook even wil betalen en budget energie heeft nog geen kwartje aan gas of licht geleverd.

    Hun enige antwoord op de klacht (waar ze overigens ook nog even 5 werkdagen de tijd voor nemen) was: we wisten niet dat het een spoedje was, dus het ligt niet aan ons.
    Denken ze nu werkelijk dat ik helemaal uit mezelf maar besloten had 471,50 aan hen over te maken? Lijkt me toch aannemelijker dat ik dat na telefonisch kontakt met hun (overigens ook niet vriendelijke) helpdesk heb gedaan.

    Ver weg blijven van die gasten dus. Ze beloven van alles maar komen het niet na. En wie zit er met de gebakken peren? Juist, ik in dit geval.

    Misschien dat de geschillen-commissie nog wat oplevert?

  185. Ik wilde aan het eind van mijn vorig contract (bij vorige leverancier) overstappen naar Budgetenergie. Bij Budgetenergie liet men het contract te vroeg ingaan en liep ik premie van vorige leverancier mis en moest een boete betalen. Totaal € 205. Sinds eind januari belooft men mij nu al dit bedrag terug te storten, maar tot op heden nog niets! Heb inmiddels vele telefoontjes en e-mails gestuurd en krijg telkens weer te horen: “We zijn er mee bezig”. Totaal incompetent bedrijf!

  186. VRESELIJK!

    Ik heb me in Jan. 2012 aangemeld om op 1 Feb. stroom geleverd te krijgen van Budget energie. Ze zijn eerder begonnen dan ik bij mijn aanmelding aangaf, wat vervolgens voor een reeks problemen zorgde die nog steeds niet zijn opgelost.

    Na mijn aanmelding zijn ze gelijk overgegaan tot energielevering, een aantal dagen voor mijn daadwerkelijke verhuizen. Op 1 Februari hebben ze een melding van verhuizing binnen gekregen, waardoor ze zijn gestopt met energie leveren. Volgens hen betekende dit dat een andere provider de levering overnam. De verhuis melding was natuurlijk MIJN verhuizing en het contract had toen pas moeten ingaan.
    Daarna heb ik zeker 20 telefoontjes gepleegd om toch de aanmelding te voltooien. De medewerkers zijn bot, kortaf en alles behalve behulpzaam. Er is mij meer dan een maand beloofd dat Budget energie mij binnen 48uur energie zou leveren. Elk telefoontje werd mij weer hetzelfde verteld; dat ze het bericht door zouden sturen aan de desbetreffende afdeling en het binnen 48 uur opgelost zou zijn. In het laatste telefoontje heb ik de medewerker gevraagd of ze het logisch vond om een strategie die al 10x gefaald had opnieuw toe te passen en een betere uitkomst te verwachten. Haar antwoord? Volmondig JA…

    De aanmelding is eind Maart nog steeds niet voltooid. Mijn netwerkbeheerder dreigde zelfs de stroom af te sluiten totdat ik ze op de hoogte stelde van de situatie met budget energie. Mijn netwerkbeheerders advies? Opzoek gaan naar een betrouwbare energie leverancier, want zij kunnen in hun systeem geen reden vinden waarom het budget energie zoveel moeite kost om mij aan te sluiten.

    Om dit verhaal mooi af te sluiten wil Budget energie mij een rekening sturen van de dagen waarin ze mij energie hebben geleverd (hoewel ik nooit energie heb gevraagd voor die periode, ik woonde immer niet eens op dat adres!) EN willen ze de vastgoed kosten niet retourneren. Dit zijn gewoon wanpraktijken. Doe jezelf een plezier en zoek een ander.

  187. oh ja, en het opgeven van de meterstanden kon niet eens via hun website omdat dat stuk van de website defect was (en onder de taalfouten zat, maar goed).

    Het opgeven van de meterstanden via de e-mail leverde niets op en alleen na 2 keer bellen en nog een klacht (een van de drie) is het verwerkt

  188. Tot nu toe is alles goed gegaan. Ik bekijk het een jaartje. Dan volgt een review.

  189. Hierbij mijn Ervaringen in waarderingen, prima bedrijf zover.

  190. Onlangs overgestapt, prima ervaringen tot nu toe. Zat bij greenchoice, maar die hebben de boel opgelicht onlangs, dus moest helaas weg daar vond ik . Budgetenergie is ook 100% groen. Heb voor betaling per kwartaal gekozen, echt perfect, nog meer korting, beter rendement dan op de bank op het moment. Verder is klantenservice prima, nemen direct telefoon op en niet van die irritante wachtrijen en computers met keuzes. Kortom, zeer tevreden, ik zeg dus doen!!

  191. Aardige prijzen inderdaad, voor de rest atoomstroom 2.0. Ik zeg, NIET doen.

  192. Overgestapt om lage tarieven. Duidelijke info. Goede helpdesk met persoonlijk medewerkers van bedrijf zelf. Kortom gewoon goed en lagere (bij ons € 25 per maand) maandlasten.

  193. sinds kort zijn wij overgegaan naar Budgetenergie via een vergelijkingssite. Je wordt zeer vriendelijk te woord gestaan waarbij o.a. de overstapprocedure eenvoudig en duidelijk wordt uitgelegd. Gewoon GOED. Daarnaast ontvang je een zeer overzichtelijke rekening. Hier kunnen de grote “jongens” nog wat van leren. Top

  194. Ook bij je vorige leverancier betaal je voor zowel electra als gas vastrecht. Bij Essent is dit € 2,49 per produkt per maand en NEM € 6,99 per produkt per maand.
    Hier ben je gewoon het goed koopste uit met jou gas en stroom tarief en dus over het geheel bij de juiste met goed service en laagste tarief.

  195. Antwoord
    Vanessa Eilander 29/12/2011 op 00:44

    Ik ben 2 weken geleden overgestapt. Moet zeggen: super! Héél duidelijke verhaal in de bevestigingsmail. Toen ik nog een vraag had mailden ze me gelijk terug en mijn eerste voorschotberekening is inderdaad fors lager dan bij die boefjes van Eneco!

  196. Ben klant geworden. Scheelde heel veel. Wel hoger vastrecht inderdaad. Bij mij perfecte service. Ik werd binnen 15 persoonlijk te woord gestaan.

  197. echt een top bedrijf, net nieuw op de markt. Ze doen wat ze zeggen. en stellen echt de klant centraal. (TIP: hou dit zo vast)ideaal dat je ook per kwartaal of per jaar kan betalen. Duidelijke uitleg over alles en een zeer overzichtelijke website. Debby andere aanbieders zijn € 200,- duurder per jaar en ons scheelt het zelfs €300,- met Essent. Dus butgetenegie is echt de goedkoopste!

    groet,

    J. Talens

  198. mijn ervaring met Butget energie is zeer positief, gratisnummer klantenservice nemen heel snel op zeer goede reactie op je mail en duidelijk antwoord op je vragen. En ja je betaald wat meer vastrecht maar uit eindelijk besparen wij wel €200′- ten opzichte van zogenaamd de goedkoopste en zelfs € 300,- met Essent.

Laat een reactie achter

EnergieErvaringen.nl
Logo