Budgetenergie

Budget energie: Groen en tóch goedkoop

Wij vinden groene stroom heel gewoon, daarom is 100% van onze energie groen. Onze groene stroom bestaat o.a. uit windenergie en wordt voor een deel opgewekt door Nederlandse windmolens. De zonne-energie komt uit Italië.

We zijn transparant over ons stroometiket. Groene en toch goedkope stroom vinden wij heel vanzelfsprekend en niet iets om onszelf voor op de borst te kloppen. Hoe meer mensen er overstappen, hoe groener alle stroom in Nederland wordt.

198 Opmerkingen
  1. Over het algemeen goede ervaringen. Er zitten echter relatief kleine afwijkingen in de energienota (voorheen jaarnota), die pas aan het licht komen wanneer die uitgespecificeerd worden. De meeste mensen zullen dit wel geloven en de extra kosten op de koop toe nemen.

    De verschillen ontstaan door de fictieve verdeling van het afgenomen gas over een gebroken boekjaar. Het gedeelte dat in het oude jaar wordt afgenomen komt niet overeen met de meterstanden en was bij mij te laag. Het gedeelte in het nieuwe jaar te hoog. Bij elkaar opgeteld klopte het totaal wel (op een oncontroleerbare correctiefactor van +8% na).

    Het gevolg is dat er te veel belasting gerekend wordt (nog afgezien van de oncontroleerbare correctiefactor). Dat verschil zal met ingang van 2019 helemaal goed duidelijk worden, nu de energiebelastingen door het plafond gaan.

    Voorbeeld op je energiemeter neem je 300 m3 af in 2017 en 100 in 2018. Vervolgens is de fictieve verdeling 200 m3 in 2017 en 200 m3 in 2018. Over de 200 m3 in 2018 (die in werkelijkheid maar 100 m3 was volgens de meterstanden) betaal je echter hogere energiebelastingen.

    Wie steekt dat verschil in zijn zak?

  2. Via de mediamark een contract aan gegaan voor alleen stroom afname.
    De medewerker van budget energie vertelde mij dat ik verband met blach vrijdag
    recht had op een waardebon van 200 euro.
    Drie dagen later krijg ik een mail van budget dat ik 100 euro moet terug betalen om dat in de voorwaarde staat. Maar deze voorwaarde zijn mij niet overhandig.
    Dus ik heb het contract weer laten ontbinden.

  3. Stelletje oplichters zijn het!!
    Kom je met een klacht? Je wordt gewoon uitgelachen en voor leugenaar uitgemaakt.
    Nog geen 10 maanden klant, ze hebben me alleen nog maar voorgelogen, respectloos behandeld en 0 goede informatie gegeven!
    Om te kotsen dit bedrijf!
    Nog 1 ding, koop niks aan de deur. De deurverkopers liegen je voor, wanneer je dit aangeeft verteld de leidinggevende doodleuk dat je een leugenaar bent en dat het het woord van de verkoper tegen die van de klant is. Klantvriendelijkheid??? Dat kennen ze daar niet!

  4. Ben overgestapt naar budgetenergie.18 dgn later opzeg vergoeding van me oude leveringcier binnen 304 euro boete .daar wordt maar 250 euro vergoed door budget energie der rest moet je zelf betalen terwijl ze tegen ons zij dat alles vergoed werd nu zit ik met een open boete dus VOORUIT gaat je niet WEL ACHTERUIT had ik maar nooit gedaan maar dat is weer achteraf.

  5. Budget Energie, de naam doet het al vermoeden. Goedkoop = Duurkoop. Binnen 14 dagen verhogen ze je maand bedrag met 40,- administratie/aanmaningskosten… Omdat ik een 4 weken salaris heb, kan ik niet anders….
    Misschien jullie regelement veranderen of minder strak afstellen.
    Ik ga dan ook per direct opzoek naar een andere energie leverancier.

  6. Op de site van de mediamarkt staat dat ik €175 krijg bij overstap maar als ik mijn verbruik invul ben ik veel duurder uit. De reactie van budget energie was, dan stap je toch niet over.

  7. Deze Energie bedrijf laat perklsnt aan 3 energie bedrijven doen betalen waar zij de overstapservice niet aan deelnemen. U moet alles zelf met uw oude energieleverancier contact opnemen. Want klantenbinding levert Energie budjet niet maar misleiden de consument

  8. Begin dit jaar overgestapt. Kreeg een fikse boete bij essent vanwege het stoppen. Hebben ze netjes betaald.en tot nu toe geen problemen overzichtelijke website met een persoonlijke pagina waar de gegevens op staan die je nodig hebt. Klantenservice goed bereikbaar en lossen je vragen goed op.

  9. Prima service en prima prijzen! Duidelijke organisatie met niet teveel poespas. Lekker veel online kunnen regelen en niet 20 minuten in de wacht, want via de chat is er al snel contact met de klantenservice. Dit zal voor iedereen anders zijn, maar ik vind dat heel fijn werken. Tijdens onze verhuizing is alles soepel verlopen en wordt je goed op de hoogte gehouden van de status of welke informatie ze nog van je nodig hebben.

    De facturen zijn zeer overzichtelijk en alles is met één simpele klik op de website, in je eigen profiel aan te passen.

    Verschil in prijs is ook echt onwijs en was voor mij zéker de moeite waard om over te stappen!

  10. Ik ben net overgestapt naar budget energie. Ik werd telefonisch benaderd en ondanks mijn nadrukkelijke vraag hoe zit het met de overstapboete zei de meneer dat dat geen probleem is , dat die door Budget Energie werd vergoed.
    Dat is een grote leugen want Budget Energie vergoed die niet.Ik voel me bedonderd en wil terug naar NLE.

1 2 3 4 5 6 20

Laat een reactie achter

EnergieErvaringen.nl
Logo