DGB energie

Energiebedrijf De Groene Belangenbehartiger, ook bekend onder Dgb energie, levert stroom en gas. Bent u klant bij Dgb energie of heeft u ervaringen met dit bedrijf? Laat dan een review achter. Zo helpt u andere bezoekers met het maken van een goede keuze.


DGB energie informatie

Is DGB energie een betrouwbare energie aanbieder?

Lees de ervaringen op deze website en oordeel zelf. Er zijn in totaal 167 mensen met ervaringen over DGB energie.

Hoe kan ik DGB energie bereiken?

Om DGB energie te bereiken kunt u het beste even contact opnemen met de klantenservice. Het telefoonnummer van DGB energie kunt u vinden op de website van DGB energie.

Heeft u alle ervaringen over DGB energie gelezen?

Heeft u een goede positieve indruk gekregen door het lezen van de reviews? Dan kunt u naar de website van DGB energie gaan en uw bestelling plaatsen. Leest u veel klachten over DGB energie? Kijk dan verder naar andere energieleveranciers. Start met energie vergelijken om DGB energie te vergelijken met andere energieleveranciers. Bij ons profiteert u van exclusieve energiedeals met hoge kortingen en mooie welkomstcadeaus.


167 gedachten over “DGB energie”

  1. Na een 3-jarig contract kreeg ik een keurige mail van DGB dat mijn contract was afgelopen. Of ik naar mijn verleningsaanbod zou willen kijken in Mijn-Portaal of ………”Klik hier en zie direct van welk aanbod u kunt profiteren:”. Om te kunnen zien van welk aanbod ik kon profiteren heb ik op de bijbehorende knop “VERLENG & PROFITEER -klik hier-“. geklikt. Dat leek mij een logische stap. Nu kon ik immers zien van welk aanbod ik zou kunnen profiteren? Nou mooi mis! Door op deze knop te klikken heb ik heel eenvoudig mijn contract verlengd met een jaar. Hoe handig voor DGB! Maar misleidend vind ik het wel. Dus niet zomaar ter goede trouw op een knop klikken!

    Beantwoorden
  2. Je leest soms hoe mensen belazerd worden en denk dan dat dat mij niet zal overkomen. Maar helaas, deze intelligente man is er toch ingetrapt. Een verkoper belde mij. Ik wordt bijna wekelijks gebeld, dus ben gewend om dit soort telefoontjes snel af te poeieren. Maar hij zei mij dat hij van mijn eigen leverancier belde, dat ze in een collectief zitten met in totaal 35 aanbieders en dat hij kon zorgen dat het lopende contract bij mijn huidige leverancier gewijzigd kon worden zodanig dat ik veel minder zou gaan betalen en ook nog eens 5 jaar lang een laagste prijs garantie zou krijgen. Keer op keer gaf hij aan dat het wel stom van mij zou zijn als ik daarvan geen gebruik zou maken. Hij goochelde met tarieven en met namen van leveranciers. Hoewel ik het hele gesprek het idee had dat er iets niet klopte, was de verkoper zo volhardend en dwingend dat ik uiteindelijk een offerte die hij ondertussen gemaild had heb geaccepteerd. Stom stom stom. Nu maar zien hoe ik er weer vanaf kom. Iemand ervaring mee?

    Beantwoorden
  3. Laat ik positief beginnen.
    De verkoper deed wel erg zijn best om mij te overtuigen dat ik simpel geld kon verdienen en alles automatisch zou gaan. Zonder addertjes onder het gras e.d.

    Maar als ik dan meerdere malen aangeef echt geen interesse te hebben veranderd hij in een drammerig ventje.
    “dus u wilt gewoon geen geld besparen?”
    Klopt helemaal, ik ken deze manier van zakendoen en daar doe ik niet aan mee.
    Het doen voorkomen alsof je een tussenpersoon bent die zorgt dat ik minder ga betalen terwijl je werkzaam bent voor DGB en daarmee dus mensen probeert over te sluiten.

    De genoemde besparing is ook een wassen neus.
    Na het noemen van mijn voorschot bedrag (een verzonnen bedrag) werd mij direct verteld dat ik €240.- ga besparen.
    Onzin dus.. Gebaseerd op niks.

    Trap er niet in.

    Beantwoorden
  4. kan je niks tegen doen, alles wat ze doen is volgens de wet. gesprekken worden opgenomen en ter acceptatie zetten mensen een krabbeltje.

    Beantwoorden
  5. Beste DBG Energie,

    Tot twee maal toe zijn we gebeld met de vraag of de overstap goed bevallen is.

    Bij de eerste gesprek hebben we aangegeven dat we misleidend zijn door te stellen dat er geen overgang zou zijn bij de bestaande leverancier, na uitdrukkelijk bevestiging van geen overgang, alleen goedkoper tarief, heeft mijn vrouw ingestemd met de actie. We zijn nu door een leugen extra kosten kwijt omdat we bij de oude leverancier willen blijven en omdat we nu minder terug krijgen voor onze energie opwekking.

    Bij het tweede gesprek was het nog veel gekker.
    Na gezegd te hebben dat wij niet tevreden waren met de gang van zaken, hield jullie moeilijk te spreken/verstaande jonge man zomaar direct de horen verbrak hij de lijn.

    Wat een raar gedoe bij DGB energie
    Is dit nu jullie klantvriendelijkheid!
    Geloof dat we dit maar moeten melden bij een consumenten programma.

    Verstuurd vanaf mijn iPhone

    Beantwoorden
  6. Wat de fucking fuck.. Ik werd dus op 30 augustus, geloof ik, gebeld door een zogenaamde energie advies verkoper of whatever, van NL Energie Advies. Natuurlijk kwam ik later er pas achter dat dit bullshit was.

    Ik had helaas niet door waar het precies om ging, want mijn moeder nam eerst op, en die gaf toen de telefoon aan mij, dachtend dat het belangrijk was. Ik dacht het ging namelijk gewoon om mijn eigen leverancier.

    opt einde van het gesprek vroeg ik ook of er niks zou veranderen, want ik had fucking helaas een krabbel gezet op zo’n verdomde offerte. krijg ik later een mail dat ik overstap naar d-fucking-gb..

    GELUKKIG heb ik het kunnen annuleren vanwege de 14 dagen bedenktijd. heb het formulier ingevuld en via mail verstuurd. kreeg 4 dagen later bevestiging dat het gelukt is. ik had tot 14 september de tijd of te annuleren, dus ben blij dat dit geregeld is, en zonder enige extra kosten. mocht er toch iets gebeuren, ga ik zoiezo in hoger beroep. ik heb allemaal bewijs.

    mensen.. als je wordt gebeld door een verkoper van wat dan ook. HANG OP! Of vind manieren om zoveel mogelijk tijd van dat soort kut mensen te verspillen.

    wat een kut manier van zaken doen, man.. hoop dat ze allemaal sterven met het gezwel in hun kontgat

    Beantwoorden
  7. Wat de fucking fuck.. Ik werd dus op 30 augustus, geloof ik, gebeld door een zogenaamde energie advies verkoper of whatever, van NL Energie Advies. Natuurlijk kwam ik later er pas achter dat dit bullshit was.

    Ik had helaas niet door waar het precies om ging, want mijn moeder nam eerst op, en die gaf toen de telefoon aan mij, dachtend dat het belangrijk was. Ik dacht het ging namelijk gewoon om mijn eigen leverancier.

    opt einde van het gesprek vroeg ik ook of er niks zou veranderen, want ik had fucking helaas een krabbel gezet op zo’n verdomde offerte. krijg ik later een mail dat ik overstap naar d-fucking-gb..

    GELUKKIG heb ik het kunnen annuleren vanwege de 14 dagen bedenktijd. heb het formulier ingevuld en via mail verstuurd. kreeg 4 dagen later bevestiging dat het gelukt is. ik had tot 14 september de tijd of te annuleren, dus ben blij dat dit geregeld is, en zonder enige extra kosten. mocht er toch iets gebeuren, ga ik zoiezo in hoger beroep. ik heb allemaal bewijs.

    mensen.. als je wordt gebeld door een verkoper van wat dan ook. HANG OP! Of vind manieren om zoveel mogelijk tijd van dat soort kut mensen te verspillen.

    wat een kut manier van zaken doen, man.. hoop dat ze allemaal sterven met het gezwel in hun kontgat

    Beantwoorden
  8. Ik werd vandaag gebeld door DGB. Deze meneer deed zich voor als Medewerker van Liander,dat ze mij 18 euro in de maand in mindering gaan brengen, prima. Ik heb meerdere malen geverifieerd dat ik met Liander sprak en dit werd elke keer bevestigd. Dat ze de gegevens van mij wilden controleren ook prima. Toen hadden ze mij een mail gestuurd. Daarin stond ineens een contract voor 5 jaar van DGB. Daarop Liander gebeld. Die krijgen daar al meerdere klachten over. Liander gaat kijken of ze stappen kunnen ondernemen. Ik ben er op tijd achter gekomen en heb aanvraag geweigerd.

    Beantwoorden
  9. Niet doen!!! Stelletje oplichters.
    Ook mijn moeder (80) hebben ze te grazen genomen. E-mails worden niet afgeleverd, telefonistes hebben duidelijk instructies gekregen. Walgelijk zoals ze mensen onder druk zetten om toch vooral een goedkoper contract af te sluiten bij, zoals ze zeggen, je eigen huidige leverancier! Oplichting. Wij gaan er werk van maken.

    Beantwoorden
    • Gelijk contact opnemen met je eigen leverancier die kan een afmelding maken en tegen houden. Heb ik ook gedaan dit moet wel binnen 14 dagen anders zit je er aan vast hopelijk bent u op tijd.

      Beantwoorden
      • Stelletje oplichters. Zetten telefonisch veel druk. Geven aan dat ze van dezelfde energie bedrijf zijn en bieden aan je boete te betalen. Jelemaal niks van waar. Zig je dan met een 5 jaar contract en een een rekening van 2 maanden aan energie wat je moet betalen ipv 1 en en veel hogere rekening dan wat ze telefonisch hebben gebeld. Dan probeer je de dame aan de telefoon uit te leggen dat je bent opgelicht, maar die blijft alleen maar over de algemene voorwaardes praten alsof ze een robot is.

        Beantwoorden
  10. Mij werd een heel goed aanbod gedaan wij gingen zelfs 80 euro minder per maand betalen dat konden we niet voorbij laten gaan ..
    inmiddels getekend ( stom )
    En we betalen zelfs hetzelfde ..
    nu net gebeld met dgbn maar valt niets meer aan te doen !!
    Stelletje oplichters !!!

    Beantwoorden
  11. Ook mijn moeder(80 jaar) is slachtoffer geworden. Haar is voorgedaan alsof ze met Vattenfall sprak (haar huidige leverancier) en ze is erin getrapt. Zit nu vast aan een 5-jarig contract. Heb DGB gebeld maar wat een stelletje oplichters. Telefonistes hebben duidelijk instructies gehad, geen praten mogelijk. Mijn e-mails komen als “niet afgeleverd” terug.
    Heb ondertussen nu zelf Radar ingeseint over dit bedrijf. Eens zien of dit bedrijf daar al bekend is en de link van deze website meegestuurd.
    Walgelijk hoe dit bedrijf de boel oplicht!!!

    Beantwoorden
  12. Mij werd een abonnement verkocht door Gaslichtvergelijkers omdat deze club zogenaamd de beste prijzen zo hebben. Niet dus. Dus snel weer overgestapt- maar had de eindafrekening van de vorige leverancier nog niet binnen. DGB claimde zelf de hoogst mogelijke boete die vergoed wordt door de nieuwe leverancier. Echter de boete die ik nog kreeg van voorgaande leverancier weigert DGB te betalen omdat ik inmiddels alweer ben overgestapt.

    Overigens hebben ze ook een slechte website en ‘dashboard’, het lijkt op iets uit het begin van het internettijdperk, toen niemand nadacht over user experience.

    Beantwoorden
    • Vandaag wederom gebeld door Luuk van DGB. Ze blijven volhouden na meerdere keren afgewimpeld te hebben. Snelle babbel, zegt zelfs dat ik al lid ben. Moeilijk tussen te komen. Klopt geen hout van. Slimme verkooptruc met zeer dwingende toon. Ik kan me voorstellen dat mensen die wat minder sterk staan een makkelijke prooi zijn. PAS OP!

      Beantwoorden
    • Goh ik ben een paar dsgen geleden gebeld. En ik heb via email getekend. Zo gaat t nu.
      Nu lees ik de revieuws denk ik stommerik dat ik ben. Kan ik nog switchen?
      Maar ik ben bang van die boete. En zit je echt 5 jaar aan hun vast?

      Ik ben in de afgelopen dagen eerder gebeld door 2 andere. Deze twee stelde stomme vragen waarop ik zei hoezo. Gues wat…ik hoor m zuchten en hij verbreekt abrubt verbinding.
      Beide hingen op zo vreselijk onbeschoft.Heb de nrs geblokkeerd.vreselijk onbeschofte vlerken zijn t.

      Beantwoorden
  13. Vanmiddag door DGB gebeld met een prachtig aanbod om de mogelijkheid van het huidige contract te benutten voor een prijsverlaging volgens de regels van dit contract. Ze doen net alsof ze voor je huidige leverancier een aanbod doen.Geen of ontwijkend antwoord op vragen zoals: betekent dit eind contract van de huidige leverancier.Dan doen ze vrij brutaal een aanbieding via e-mail en SMS.
    De email krijg ik niet maar wel de SMS.Mijn antwoord dat ik eerst mijn huidige leverancier wil benaderen wordt beantwoordt met een o.k. maar dan moet je wel het aanbod nu al accepteren.Uiteraard geweigerd.
    Heel erg manipulatief en dwingend.
    DGB IS MALAFIDE

    Beantwoorden
    • Dat heb ik ook meegemaakt, ben ik ook meegemaakt en ben later gebeld en kon kosteloos weer terug naar mijn oude leverancier en heb dat gedaan. En nu moet ik toch de overstapkosten betalen. Stelletje oplichters zijn het van DGB.

      Beantwoorden
      • Vanmiddag ook gebeld door deze oplichters zogenaamd met advies maar wilde een contract opsturen … Ik zeg rot even lekker op met je oplichters praktijken!!

        Beantwoorden
  14. Telefonisch benaderd door DGB. Zelfde juffrouw als Haxedt hierboven. Erg agressief madammeke die niet luistert en na verbreking verbinding terugbelt, stuurt ongevraagt een offerteaanvraag als ik deze niet wil accepteren wordt de toon nog agresiever
    Heb vraagtekens hoe ze aan mijn gegevens komt temeer ik helemaal nergens een contract op mijn naam heb lopen.
    Heb tijdens de de uitbarsting van haar kant de verbinding weer verbroken.
    Nummer geblokkeerd en toegevoegd aan bel mij niet register.

    Beantwoorden
    • Het is mij ok overkomen ze hebben terwijl ik niet was overgestapt geld van mijn rekenig afgeschreven ok telefonich gezegd dat ik het niet kan doen en beslissen omdat ik.onder bewind sta ze blijven maar belken ok terwijl ik het bel me niet register heb in gevuld

      Beantwoorden
      • Goh ik ben een paar dsgen geleden gebeld. En ik heb via email getekend. Zo gaat t nu.
        Nu lees ik de revieuws denk ik stommerik dat ik ben. Kan ik nog switchen?
        Maar ik ben bang van die boete. En zit je echt 5 jaar aan hun vast?

        Ik ben in de afgelopen dagen eerder gebeld door 2 andere. Deze twee stelde stomme vragen waarop ik zei hoezo. Gues wat…ik hoor m zuchten en hij verbreekt abrubt verbinding.
        Beide hingen op zo vreselijk onbeschoft.Heb de nrs geblokkeerd.vreselijk onbeschofte vlerken zijn t.

        Beantwoorden
    • mijn ook overkomen heb getekend maar ik wil er vanaf, na deze klachten heb gelezen.
      heb een mail gestuurd dat ik er vanaf zie hoop dat het lukt

      Beantwoorden
      • Hetzelfde hier, ze zeggen dat je niet overgaat op een ander contract en toch zit je er ineens aan vast.

        Via collectieve energievergelijker. Nooit aan beginnen!

        REN WEG ALS HET NOG KAN!

        Beantwoorden
        • Ook ik ben benaderd door iemand met een snelle babbel,
          Na het verlies van mijn dierbare niet goed nagedacht, mijn gedachten zitten nu wel ergens anders mijn vorige leverancier heeft alles terug in orde gebracht, krijg tot op de dag van vandaag rekeningen, dreigbrieven, enz. Terwijl ik allang geen klant van hun ben, dit hebben ze overigens zelf ook bevestigd zwart op wit maar ze blijven maar bezig
          Kortom een vreselijk walgelijk bedrijf, kan niet begrijpen dat mensen voor zo.n bedrijf werkzaam wil zijn

          Beantwoorden
    • Mij ook overkomen, niet naar een andere energieleverancier, maar dit wel het geval. Direct het formulier van herroeping ingevuld gezien ik me niet goede voelde bij dit bedrijf.

      Beantwoorden
    • Goh ik ben een paar dsgen geleden gebeld. En ik heb via email getekend. Zo gaat t nu.
      Nu lees ik de revieuws denk ik stommerik dat ik ben. Kan ik nog switchen?
      Maar ik ben bang van die boete. En zit je echt 5 jaar aan hun vast?

      Ik ben in de afgelopen dagen eerder gebeld door 2 andere. Deze twee stelde stomme vragen waarop ik zei hoezo. Gues wat…ik hoor m zuchten en hij verbreekt abrubt verbinding.
      Beide hingen op zo vreselijk onbeschoft.Heb de nrs geblokkeerd.vreselijk onbeschofte vlerken zijn t.

      Beantwoorden
  15. Ik werd vandaag voor de zoveelste keer benaderd via de Nederlandse Energiemakelaar telefoonnummer ‭+31 10 302 78 75‬ en ook nog eerder vanaf een 070 nummer. Met een verhaal dat ik goedkoper uit ben bij mijn huidige energieleverancier als ik een contract bij hun afsluit er veranderd niets u blijft bij dezelfde energieleverancier als inleiding.

    Ik vroeg stuur mij een offerte per e-mail zodat ik eea. rustig kan bekijken.

    Ik krijg vervolgens een sms waar ik niet op reageer maar na aandringen krijg ik een e-mail met een link naar een website http://url7751.nederlandse-energiemakelaar.nl/
    Waarbij door de verkoper wordt aangedrongen om deze te accepteren.
    In de offerte stond een nieuwe energieleverancier namelijk DGB (ipv. Essent) dit is misleiding bovendien werd in het voorstel overal een voorbehoud gemaakt over genoemde prijzen. Dus dat kan uiteindelijk anders uitpakken.
    De verkoper bleef aandringen dat ik de offerte moest accepteren ondanks dat ik graag eea. graag wil lezen.

    Hieronder mijn reactie per e-mail gestuurd naar de afzender.

    Ls,

    Ik heb uw offerte bekeken, en gezien het voorbehoud dat wordt gemaakt en de zéér aggressieve toon, dat ik de offerte moet accepteren, terwijl ik (tot 3 x toe) vraag om mij in de gelegenheid te stellen om eea. rustig te kunnen bekijken. Na de 3e keer heb ik (zoals aangekondigd want ik wilde graag eten) de verbinding verbroken.

    Daarbij las ik later recenties over uw organisatie op de volgende link die er niet om liegen. Daarom wil ik niet meer benaderd worden door medewerkers van uw organisatie.
    Ik vind het ronduit onbeschoft en om andere consumenten te beschermen tegen dit soort praktijken overweeg ik de transcriptie van dit gesprek alsmede de offerte met de diverse voorwaardes te publiceren.

    https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/nederlandse-energiemakelaar-/details?companyId=6aae1e09-560b-40f9-9720-31df8d235768

    Beantwoorden
    • Ook ik ben benaderd door ze. Ze zeggen dat ze een energiecollectief zijn dat mijn huidige energiecontract heeft geregeld met een lageprijsgarantie. Dat is niet zo. Ik heb mijn contract 100% zélf afgesloten.
      Ze weten ook helemaal niet bij welke energiemaatschappij ik een contract heb. ‘Bij Engie’ zeggen ze. Nee, bij Oxxio. ‘O ja, natuurlijk, zo heette Oxxio vroeger’. Jaja.

      Mijn nieuwe tarief zou met ca 20 euro dalen, ‘dat hadden we toch afgesproken met u toen we uw huidige contract voor u regelden?’ Nee, dat hebben jullie niet geregeld!

      Toen gaven ze het op.
      Klinkt als oplichterij.

      Ik vertrouwde ze niet, wordt zogenaamd de manager erbij gehaald. Die wil alles wel even met mij doornemen. Maar ik ben nergens op in gegaan.

      Beantwoorden
  16. We werden vandaag gebeld met een onduidelijk verhaal. Prompt stuurden ze een offerte, waarin vooral het woord ACCEPTEREN prominent in beeld komt. Trap er niet in. DGB, schaam je voor dit soort zaken.

    Beantwoorden
  17. Walgelijke mensen!!
    Blijkt dus dat iemand met mijn adres gegevens is ingeschreven bij DGB energie. Dus ben ik automatische uitgeschreven bij mijn huidige energieleverancier! Zonder dat ik hier bericht over heb gehad! Ik kon niet meer inloggen en ben erachteraan gegaan, blijkt dus dat iemand met mijn adresgegevens is aangemeld. Ik DGB bellen, en vertellen hoe en wat. Nou mevrouw wilde niet eens luisteren en zei dat ze contact op zou nemen met de gene die het contract heeft afgesloten!!! En ik zou niet op de hoogte gehouden worden omdat mijn nummer en email niet in hun systeem staat? hoe bedoel je ? het is mijn adres, mijn gegevens waar gebruik van gemaakt wordt. vervolgens heeft ze de verbinding verbroken en in me gezicht opgehangen terwijl ik nog aan het praten was!
    Heb nooit zo iets meegemaakt!

    Beantwoorden
  18. Wees gewaarschuwd, contact verloopt via zeer geslepen en opdringerige telefonische verkopers. Men refereert aan een eerder telefonisch onderhoud dat echter nooit heeft plaatsgevonden. Verkoper vraagt uw bankrekeningnummer op. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

    Beantwoorden
    • Ben erin getrapt! Volgens hen door een onafhankelijke tussenpartij aan dit contract gekomen. Duurder dan besproken en niet telefonisch bereikbaar. Alle medewerkers daar anoniem, en de overstap boete zouden zij betalen maar wordt door de vorige leverancier bij mij in rekening gebracht.
      Domme domme fout😡😡 van mij, inheb mijn les wel geleerd!

      Beantwoorden
  19. stelletje afzetters. proberen je via een slinkse manier over de telefoon op een verkeerd spoor te zetten. En dan heb je voordat je het weet een of andere offerte ondertekend, waarvan ze doen overkomen alsof het overzicht is.
    belachelijk

    Beantwoorden
  20. Ze bellen om een contract aan te smeren door te liegen en te bedriegen. Ze liegen over de huidige energiemaatschappij waar je bij zit, om maar bij hun over te stappen. Dit zijn maffia praktijken!

    Beantwoorden
    • Verschrikkelijken mensen van de DGB blijven maar bellen met een nieuw verhaal over hun leverancier dan zegen ze ja sorry me collega had je in de verkeerde stad gezet dan zetten ze je op de verkeerde adres iemand anders zat lekker van mijn stoom te genieten

      Beantwoorden
  21. DGB energie heeft mij op 09 juli 2020 gebeld en deed zich voor alsof ze van mijn huidige leverancier Essent was daar door is mij een contract aangesmeerd ik wil dat niet en wil per direct dat het ontbonden word, blijkbaar gaan ze gewoon door die man kwam er vertrouwd over ik betaal op dit moment 198 per maand we zijn een gezin van 3 personen waarvan dit bedrag al hoog is, Dgb wilde het bedrag verlagen naar 136,08 euro ik met een garantie van 5 jaar waarvan ik in de 5 jaar wel het contract kan beëindigd volgens de meneer van DGB, waarvan ik dacht dit is wel een mooi bdrag want dat is wat mijn buren ook allemaal betaald totdat ik akkoord was gegaan en het contract had ontvangen stond er iets anders in, dat ik 5 jaar vast zit en dat de 136,08 exclusief. beheerdkosten zijn, dus uiteindelijk kwam ik op 164,65 en dan zit je ook 5 jaar vast terwijl we ook zonnepanelen heb laten zetten. Ik heb per direct een email en per telefoon dit contract laten beeindigen.

    Beantwoorden
    • Ik ook gebeld en ze praate maar door. Zei geen interesse maar ze zei dat goed was en ook v eneco was..oke dus..lager tarief kreeg ik..toen kwam ze met tel; ik zei moet geen T mobile hoor ik heb goeie..nee was goed kreeg nu 2 mnd voor 25 euro..o want ik blijf echt bij online, ja mevr dat klopt.en ze ratelde hele verhaal op. Zei ho stop, kan nog sneller, ik versta er niks van.. nee nu snap ik dat..vuile afzetters bedriegers..morgen vedere contacten met online en andere hoe ik op kan lossen .nou alles ingevuld en erin gestonken ..heb mijn energiebedrijf gebeld en moet toch contact opnemen want heb 2 wk de tijd om eraf te kunnen. Maar mail word niet doorgestuurd..telnr klopt niet als je belt..nr die me zaterdag belde staat nu spam bij..jezus wat een smeerlappen..ben niet zo jong meer hoe kom ik er vanaf???

      Beantwoorden
  22. Waardeloos!! Ben halverwege de maand over gestapt, maar wel volledig maandbedrag betaald. Wordt met jaarnota verrekend, boetebedrag vorige leverancier zelf betaald, wordt met jaarnota verrekend. Kost mij zo veel geld voor kleine besparing per maand! Maandbedrag terug geboekt, gaan dreigen met deurwaarder. Mensen wees verstandig, trap er niet in!

    Beantwoorden
  23. DGB is een waardeloze organisatie. Ze zijn slecht bereikbaar en je kunt nooit telefonisch terecht met al je vragen. Je wordt verzocht om te mailen, waardoor het ten eerste heel lang duurt, ten tweede nooit tot een fatsoenlijke dialoog komt en tenslotte dus uiteindelijk nergens antwoord op krijgt.
    Het opnemen van de telefoon alleen al. De telefoniste zegt haar naam, zonder te zeggen dat ze van DGB is en waar ze me mee van dienst kan zijn. Net alsof je je tante belt.
    Er zijn een hoop tussenpartijen in Nederland actief die je met allerlei valse voorwendselen laten overstappen en die zich voordoen onder een valse naam.
    Ik zat bij Budget Energie en werd gebeld door Budget Energie met de mededeling dat ik na een jaar klant te zijn goedkoper energie geleverd kon krijgen, dat is nooit verkeerd natuurlijk. Uiteindelijk bleek dat niet budget energie mij belde, maar het nederlands energie verbond en dat ik niet goedkopere energie kreeg, maar over ben gestapt naar DGB energie. Dat wilde ik helemaal niet.
    Omdat ik vervolgens de kleine lettertjes niet had gelezen, waar overigens totaal andere dingen in stonden dan mij aan de telefoon verteld was, kreeg ik ook nog eens een paar flinke overstapboetes.
    Het is gewoon bij het criminele af, energiemaatschappijen en tussenpartijen mogen blijkbaar klanten voorliegen en vervolgens iets totaal anders aanbieden zodat de klant uiteindelijk de grote verliezer is. Ik vraag me daarom ook af waarom al die gesprekken voor trainingsdoeleinden worden opgenomen.
    Ik ben er he-le-maal klaar mee.
    Ik wil graag weer overstappen, maar DGB kan mij uiteraard niet vertellen wat mij dat gaat kosten, want ik zit voor 5 jaar aan hun vast, ik herhaal 5 JAAR.

    Mensen, stap nooit meer telefonisch over. Hou het in eigen hand. In principe zou ik adviseren om alles via gaslicht.com te regelen en desnoods even met ze te bellen, maar ook zij zeggen dat het niet uit maakt wat ze tegen de klant zeggen. Je wordt dus gewoon overal voor de gek gehouden als je niet zelf kunt meekijken.

    Heeft iemand een idee wat ik tegen deze partijen kan beginnen? Kun je het ergens melden? Is het een zaak voor de politie? Is het een idee om naar hun kantoor in Harderwijk te gaan en een willekeurige medewerker verantwoordelijk te houden voor deze praktijken? Ik weet het niet meer.

    Beantwoorden
  24. Vorige week gebeld door Centraal Advies met een aanbod voor DGB, ben ik op ingegaan. Nog geen week later belde weer Centraal Advies met een aanbod voor Eneco, nog goedkoper – ik krijg zelfs geld toe. Terubellen en terugmailen heeft geen zin, ze bestaan niet. Vanmiddag kreeg ik het contract van DGB, terwijl Eneco nog van niets weet. Ik ben dus belazerd door twee mensen met een dialect in hun Nederlands. Ik heb sterk het vermoeden dat zwaar belazerd ben. Pas op dus voor Centraal Advies uit Diemen en DGB uit Hardenberg. Maar wat doen wij ermee/tegen

    Beantwoorden
  25. Werd mij verteld dat ik via DGB energie vorige keer een contract been aangegaan bij mijn leverancier. Dit verhaal klopt dus pertinent niet! Alleen al daarom vindt ik het een onbetrouwbare leverancier!

    Beantwoorden
  26. STAP NIET OVER NAAR DGB. IK BEN OP ADVIES OVERGESTAPT. DGB DOET ER ALLES AAN OM DE OVERSTAP VERGOEDING NIET TE BETALEN!!!!!!!!!! ZODRA IK KAN GA IK ER WEG!!!!!!!BEN GENAAID DOOR DEZE ORGANISATIE.!!!!!!

    Beantwoorden
  27. Slechte communicatie. En schrijven 2 maanden geen geld af waardoor ik voor hoge kosten kom te staan. Boetes betalen ze in 2 jaar terug op eindafrekening. Dit waren niet afspraken. Dus na 2 maanden weer overgestapt naar waar ik al zat. Slechte energie maatschappij. Raad het niemand aan

    Beantwoorden
  28. Het zijn oplichters. Ze laten een zogenaamd vergelijkingsbureau langskomen dat adviseert over te stappen naar DGB energie. In een half jaar tijd is er al twee keer iemand mij dat advies komen geven. Na een check bij sites als energiedirect, blijkt dit onzin. De eerste keer heb ik het gelukkig nog kunnen annuleren, maar dat ging niet vanzelf. Ze reageren niet op mail en zijn niet te bellen. Pas toen ik alle mogelijke mailadressen van dgb en Mebo (hun ‘adviesgroep’) tegelijk ging mailen, kreeg ik reactie. De tweede keer heb ik de ‘adviseurs’ aan het lijntje gehouden. Walgelijke mensen.

    Beantwoorden
  29. Oplichters!! Ook in het verkooppraatje gestonken dat ze van mijn oude leverancier zijn en alleen maar het contract wilden veranderen.
    Al 4 weken bezig met opzeggen en 5 telefoongesprekken waar ze van alles beloven..
    Wil het telefoongesprek van het oversluitpraatje opvragen en er werk van gaan maken.

    Beantwoorden
    • HOUD JE MUIL JOH JULLIE REAGEREN ALLEMAAL ZELF EN IK NEEM LEKKER AL JULLIE KLANTEN OVER VUILE OPLICHTERS ALS JULLIE NOU JE WERK DOEN NAAR BEHOREN BLIJVEN DE KLANTEN VEEL LANGER KLANT MAAR DAT DOEN JULLIE NIET DUS ZE STAPPEN LEKKER ALLEMAAL OVER NAAR ONSS 😀 THANKS PIKKIES

      Beantwoorden
  30. Zeer nare ervaringen met DGB.
    Is er iemand hier die via de Nederlandse Energiemakelaar aan DGB is verbonden? En daarbij ook een Ziggo-pakket heeft afgesloten? Want ik vraag me af hoe het dan zit met het opzegtermijn. DGB schijnt standaard kosten in rekening te brengen als je een abonnement op zegt, maar hoe zit dat met Ziggo?

    Beantwoorden
  31. ik ben sinds 2 maanden bij dgb energie zou 20 euro goedkoper uit zijn wat we afgesproken hadden wordt ook wel betaalt maar elke maand rekenen ze 50.24 voorschot voor volgende maand al ik werkelijkheid betaal ik elke maand juist nu meer als bij vorige energie maatschappij engie dus elke maand 50.24 dat loopt flink op

    Beantwoorden
  32. Zeer tevreden met de DGB gelukkig hebben ze wat verandert. ik heb nog eens een besparing gekregen van €258,60 op het jaarafrekening. DGB jullie zijn de toppers

    Beantwoorden
  33. Dgb energie is duur. Ze sturen een offerte en odanks daarop niet te reageren zit je eraan vast. Kom je veel te laat achter om nog te anuleren.

    Beantwoorden
  34. Of gewoon criminelen ?? Incasseren ook automatisch bij mensen die helemaal geen klant van hen zijn.
    En dat 3 keer achter elkaar dat kan geen vergissing zijn.
    Justitie moet hier eens naar gaan kijken en management aan gaan pakken.

    Beantwoorden
    • Wat een verschrikkelijk bedrijf. Ik denk ik ga even de reviews lezen kijken als het klopt wat mij is over komen, en ja hoor exact het zelfde. Gebeld worden dat je voor goedkoper bij je eigen leverancier blijft?? Maar ondertussen hebben ze je weg gehaalt bij je eigen leverancier. Wat een vies bedrijf dat je je personeel zo opleid om mensen te misleiden bahh. Ik ben nu al iets meer dan 1 week bezig om het met terug werkende kracht terug te draaien. Maar nu is het wachten op de 2de partij die nog niet reageert. Maar mevrouw vroeg ik , wie is de 2de partij dan. Ja dat is de gene waar de opnames opgevraagd moeten worden . Ik geef ze nog 1 week en ik lqat het hier niet bij zitten . Schakel gewoon SBS NIEUWS VOOR ZE IN DAN IS GELIJK KLAAR. HELE LAND OP DE HOOGTE DGB ENERGIE PRAKTIJKEN. SLUWWE VOSSEN ZIJN HET . JULLIE KRIJGEN VAN MIJ GEEN BEGINSTAND . KUT BEDRIJF .WEL APART DAT ER MAAR EEN PAAR GOEDE REVIEWS TUSSEN ZITTEN. TRIEST HOOR

      Beantwoorden
  35. Stelletje oplichters zijn het je bellen zogenaamd van het energie bedrijf waar je al zit en daarna hun eigen contract door de strot duwen gelukkig er optijd achter gekomen ik zeg het hele bedrijf met beton blokken aan de poten de zee in flikkeren

    Beantwoorden
    • Heb er 3 maanden gezeten en betaalde 185 euro per maand voor een huishouden van 3….. opzich redelijk vergelijkbaar met andere maar toch duurder dan ze me belooft hadden… vervolgens overgestapt en kreeg een eindrekening van €1700 voor 3 maanden HAHA want ik zou wat extra stroom hebben gebruikt en jaarlijkse kosten… heb gezegd dat ik dit grondig zou gaan uitzoeken en heb nooit meer wat van ze gehoord( heb de €1700 ook terug geboekt) nogmaals nooit meer wat van gehoord…. oplichters

      Beantwoorden
  36. Pas op en trap er niet in. Voordat alles loopt willen ze al incasseren. Als je opzegt willen ze voor de maand dat elders bent ook betaling. Ga niet met ze in zee. Enkele goede beoordelingen zijn vast van familie of zelf geschreven want die verhalen kloppen niet. Zijn €30,- duurder dan de afspraak die je telefonisch maakt. Begrijp niet dat ze dit keer op keer kunnen blijven ddoen

    Beantwoorden
  37. Blij te lezen dat ik niet de enige ben… maar wat is DGB een ontzettend slecht bedrijf! Niet te geloven dat je in deze tijd nog zo met je klanten om durft te gaan.
    Ik ben er helaas ook ingestonken, maar ga weer bij ze weg. Helaas moet ik een flinke “boete” betalen, maar omgerekend is dit nog altijd goedkoper dan bij deze niksnutten blijven!
    Zeker 10 mails en meerdere telefoontjes verder… maar nul reactie en alleen maar benadrukken dat zij niks fout doen… bah bah!

    Beantwoorden
  38. Ontzettend slechte klantenservice. Onwijs duur bedrijf. Er werd mij goedkopere maandlasten beloofd (93,00), maar uiteindelijk werd er iedere maand 150 afgeschreven. Na herhaaldelijk contact opnemen, werd er nog niets gedaan. Toen ik uiteindelijk vervroegd overstapte op een andere leverancier vanwege een verhuizing, hebben ze mijn contract bij het oude adres doorgezet (terwijl ik liet weten dat ik verhuisde). Meerdere mails geschreven, ontzettend veel geld kwijt aan deze maatschappij en nooit dat ze contact hebben opgenomen, niet na de vele emails en telefoontjes die ik heb gepleegd. Superslecht bedrijf!!!

    Beantwoorden
  39. Agresieve verkoop tactiek van een of ander collectief die zeggen dat je goedkoper uit bent en gratis kunt overstappen. ondanks de tactiek accoord gegeven wetende dat ik me binnen 2 weken kon herroepen. Na wat onderzoek heb ik besloten binnen 2 weken met hun eigen herroepingsformulier te herroepen.
    Tot mijn verbazing kreeg ik na een paar weken alsnog een eindafrekening (met 250,= boete) van mijn “vorige” leverancier. Bellen met dgb en ze meende dat ik 2 dagen te laat had herroepen wat met mail historie te weerleggen was. Ze proberen het gewoon..! Trap er niet in..!
    Ze beloofden alles terug te draaien. Tot alweer mijn verbazing kreeg ik telefoon van mijn “oude” leverancier waarom ik over was gestapt…??! Gelukkig regelt mijn “oude” leverancier de herroeping nu.
    Samen gevat….
    Ik zeg NEE tegen DGB.!

    Beantwoorden
  40. Slechtste leverancier ooit. Ga nooit met ze in zee. Wat erg dit. Kreeg aanbieding van €30,- minder per maand maar wat blijkt, precies dezelfde bedrag dat ik betaald dus niet goedkoper. Dat was prima tot ik een dreig mail kreeg voor dezelfde maand verkeerde berekening. Ik moest per direct €196,- bijbetalen. Eerst €170 en daarna €196 voor dezelfde maand. Even serieus. Oplichters dus boete extra kosten of wat er ook gebeurde. Zelfde maand opgezegd. Voor een 4 kamer huurwoning €366,- betalen is belachelijk.

    Beantwoorden

Plaats een reactie

zestien + 16 =

Call Now ButtonBespaarService: +31637512272