DGB energie

Energiebedrijf De Groene Belangenbehartiger, ook bekend onder Dgb energie, levert stroom en gas. Bent u klant bij Dgb energie of heeft u ervaringen met dit bedrijf? Laat dan een review achter. Zo helpt u andere bezoekers met het maken van een goede keuze.

131 Opmerkingen
  1. Telefonisch benaderd door DGB. Zelfde juffrouw als Haxedt hierboven. Erg agressief madammeke die niet luistert en na verbreking verbinding terugbelt, stuurt ongevraagt een offerteaanvraag als ik deze niet wil accepteren wordt de toon nog agresiever
    Heb vraagtekens hoe ze aan mijn gegevens komt temeer ik helemaal nergens een contract op mijn naam heb lopen.
    Heb tijdens de de uitbarsting van haar kant de verbinding weer verbroken.
    Nummer geblokkeerd en toegevoegd aan bel mij niet register.

    • mijn ook overkomen heb getekend maar ik wil er vanaf, na deze klachten heb gelezen.
      heb een mail gestuurd dat ik er vanaf zie hoop dat het lukt

      • Net ook benaderd en helaas ook een handtekening gezet bij een offerte. Hoop dat ik er nog van af kan.

      • Hetzelfde hier, ze zeggen dat je niet overgaat op een ander contract en toch zit je er ineens aan vast.

        Via collectieve energievergelijker. Nooit aan beginnen!

        REN WEG ALS HET NOG KAN!

    • Het is mij ok overkomen ze hebben terwijl ik niet was overgestapt geld van mijn rekenig afgeschreven ok telefonich gezegd dat ik het niet kan doen en beslissen omdat ik.onder bewind sta ze blijven maar belken ok terwijl ik het bel me niet register heb in gevuld

  2. Ik werd vandaag voor de zoveelste keer benaderd via de Nederlandse Energiemakelaar telefoonnummer ‭+31 10 302 78 75‬ en ook nog eerder vanaf een 070 nummer. Met een verhaal dat ik goedkoper uit ben bij mijn huidige energieleverancier als ik een contract bij hun afsluit er veranderd niets u blijft bij dezelfde energieleverancier als inleiding.

    Ik vroeg stuur mij een offerte per e-mail zodat ik eea. rustig kan bekijken.

    Ik krijg vervolgens een sms waar ik niet op reageer maar na aandringen krijg ik een e-mail met een link naar een website http://url7751.nederlandse-energiemakelaar.nl/
    Waarbij door de verkoper wordt aangedrongen om deze te accepteren.
    In de offerte stond een nieuwe energieleverancier namelijk DGB (ipv. Essent) dit is misleiding bovendien werd in het voorstel overal een voorbehoud gemaakt over genoemde prijzen. Dus dat kan uiteindelijk anders uitpakken.
    De verkoper bleef aandringen dat ik de offerte moest accepteren ondanks dat ik graag eea. graag wil lezen.

    Hieronder mijn reactie per e-mail gestuurd naar de afzender.

    Ls,

    Ik heb uw offerte bekeken, en gezien het voorbehoud dat wordt gemaakt en de zéér aggressieve toon, dat ik de offerte moet accepteren, terwijl ik (tot 3 x toe) vraag om mij in de gelegenheid te stellen om eea. rustig te kunnen bekijken. Na de 3e keer heb ik (zoals aangekondigd want ik wilde graag eten) de verbinding verbroken.

    Daarbij las ik later recenties over uw organisatie op de volgende link die er niet om liegen. Daarom wil ik niet meer benaderd worden door medewerkers van uw organisatie.
    Ik vind het ronduit onbeschoft en om andere consumenten te beschermen tegen dit soort praktijken overweeg ik de transcriptie van dit gesprek alsmede de offerte met de diverse voorwaardes te publiceren.

    https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/nederlandse-energiemakelaar-/details?companyId=6aae1e09-560b-40f9-9720-31df8d235768

  3. We werden vandaag gebeld met een onduidelijk verhaal. Prompt stuurden ze een offerte, waarin vooral het woord ACCEPTEREN prominent in beeld komt. Trap er niet in. DGB, schaam je voor dit soort zaken.

  4. Vind de ervaringen die ik lees niet vergelijkbaar met mijn ervaringen. Prima partij, mag ook gezegd worden.

  5. Walgelijke mensen!!
    Blijkt dus dat iemand met mijn adres gegevens is ingeschreven bij DGB energie. Dus ben ik automatische uitgeschreven bij mijn huidige energieleverancier! Zonder dat ik hier bericht over heb gehad! Ik kon niet meer inloggen en ben erachteraan gegaan, blijkt dus dat iemand met mijn adresgegevens is aangemeld. Ik DGB bellen, en vertellen hoe en wat. Nou mevrouw wilde niet eens luisteren en zei dat ze contact op zou nemen met de gene die het contract heeft afgesloten!!! En ik zou niet op de hoogte gehouden worden omdat mijn nummer en email niet in hun systeem staat? hoe bedoel je ? het is mijn adres, mijn gegevens waar gebruik van gemaakt wordt. vervolgens heeft ze de verbinding verbroken en in me gezicht opgehangen terwijl ik nog aan het praten was!
    Heb nooit zo iets meegemaakt!

  6. Wees gewaarschuwd, contact verloopt via zeer geslepen en opdringerige telefonische verkopers. Men refereert aan een eerder telefonisch onderhoud dat echter nooit heeft plaatsgevonden. Verkoper vraagt uw bankrekeningnummer op. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

  7. Antwoord
    voel me belazerd 10/07/2020 op 23:19

    stelletje afzetters. proberen je via een slinkse manier over de telefoon op een verkeerd spoor te zetten. En dan heb je voordat je het weet een of andere offerte ondertekend, waarvan ze doen overkomen alsof het overzicht is.
    belachelijk

  8. Ze bellen om een contract aan te smeren door te liegen en te bedriegen. Ze liegen over de huidige energiemaatschappij waar je bij zit, om maar bij hun over te stappen. Dit zijn maffia praktijken!

    • Verschrikkelijken mensen van de DGB blijven maar bellen met een nieuw verhaal over hun leverancier dan zegen ze ja sorry me collega had je in de verkeerde stad gezet dan zetten ze je op de verkeerde adres iemand anders zat lekker van mijn stoom te genieten

  9. DGB energie heeft mij op 09 juli 2020 gebeld en deed zich voor alsof ze van mijn huidige leverancier Essent was daar door is mij een contract aangesmeerd ik wil dat niet en wil per direct dat het ontbonden word, blijkbaar gaan ze gewoon door die man kwam er vertrouwd over ik betaal op dit moment 198 per maand we zijn een gezin van 3 personen waarvan dit bedrag al hoog is, Dgb wilde het bedrag verlagen naar 136,08 euro ik met een garantie van 5 jaar waarvan ik in de 5 jaar wel het contract kan beëindigd volgens de meneer van DGB, waarvan ik dacht dit is wel een mooi bdrag want dat is wat mijn buren ook allemaal betaald totdat ik akkoord was gegaan en het contract had ontvangen stond er iets anders in, dat ik 5 jaar vast zit en dat de 136,08 exclusief. beheerdkosten zijn, dus uiteindelijk kwam ik op 164,65 en dan zit je ook 5 jaar vast terwijl we ook zonnepanelen heb laten zetten. Ik heb per direct een email en per telefoon dit contract laten beeindigen.

  10. Waardeloos!! Ben halverwege de maand over gestapt, maar wel volledig maandbedrag betaald. Wordt met jaarnota verrekend, boetebedrag vorige leverancier zelf betaald, wordt met jaarnota verrekend. Kost mij zo veel geld voor kleine besparing per maand! Maandbedrag terug geboekt, gaan dreigen met deurwaarder. Mensen wees verstandig, trap er niet in!

  11. DGB is een waardeloze organisatie. Ze zijn slecht bereikbaar en je kunt nooit telefonisch terecht met al je vragen. Je wordt verzocht om te mailen, waardoor het ten eerste heel lang duurt, ten tweede nooit tot een fatsoenlijke dialoog komt en tenslotte dus uiteindelijk nergens antwoord op krijgt.
    Het opnemen van de telefoon alleen al. De telefoniste zegt haar naam, zonder te zeggen dat ze van DGB is en waar ze me mee van dienst kan zijn. Net alsof je je tante belt.
    Er zijn een hoop tussenpartijen in Nederland actief die je met allerlei valse voorwendselen laten overstappen en die zich voordoen onder een valse naam.
    Ik zat bij Budget Energie en werd gebeld door Budget Energie met de mededeling dat ik na een jaar klant te zijn goedkoper energie geleverd kon krijgen, dat is nooit verkeerd natuurlijk. Uiteindelijk bleek dat niet budget energie mij belde, maar het nederlands energie verbond en dat ik niet goedkopere energie kreeg, maar over ben gestapt naar DGB energie. Dat wilde ik helemaal niet.
    Omdat ik vervolgens de kleine lettertjes niet had gelezen, waar overigens totaal andere dingen in stonden dan mij aan de telefoon verteld was, kreeg ik ook nog eens een paar flinke overstapboetes.
    Het is gewoon bij het criminele af, energiemaatschappijen en tussenpartijen mogen blijkbaar klanten voorliegen en vervolgens iets totaal anders aanbieden zodat de klant uiteindelijk de grote verliezer is. Ik vraag me daarom ook af waarom al die gesprekken voor trainingsdoeleinden worden opgenomen.
    Ik ben er he-le-maal klaar mee.
    Ik wil graag weer overstappen, maar DGB kan mij uiteraard niet vertellen wat mij dat gaat kosten, want ik zit voor 5 jaar aan hun vast, ik herhaal 5 JAAR.

    Mensen, stap nooit meer telefonisch over. Hou het in eigen hand. In principe zou ik adviseren om alles via gaslicht.com te regelen en desnoods even met ze te bellen, maar ook zij zeggen dat het niet uit maakt wat ze tegen de klant zeggen. Je wordt dus gewoon overal voor de gek gehouden als je niet zelf kunt meekijken.

    Heeft iemand een idee wat ik tegen deze partijen kan beginnen? Kun je het ergens melden? Is het een zaak voor de politie? Is het een idee om naar hun kantoor in Harderwijk te gaan en een willekeurige medewerker verantwoordelijk te houden voor deze praktijken? Ik weet het niet meer.

  12. Zojuist gebeld. Een vasthoudende jongeman. Viel niet mee om hem te pareren. Ik wil niet overstappen.

  13. Ik vergeet nog te melden dat ik eerst op advies naar Engie ben overgestapt. Wat nu?

  14. Vorige week gebeld door Centraal Advies met een aanbod voor DGB, ben ik op ingegaan. Nog geen week later belde weer Centraal Advies met een aanbod voor Eneco, nog goedkoper – ik krijg zelfs geld toe. Terubellen en terugmailen heeft geen zin, ze bestaan niet. Vanmiddag kreeg ik het contract van DGB, terwijl Eneco nog van niets weet. Ik ben dus belazerd door twee mensen met een dialect in hun Nederlands. Ik heb sterk het vermoeden dat zwaar belazerd ben. Pas op dus voor Centraal Advies uit Diemen en DGB uit Hardenberg. Maar wat doen wij ermee/tegen

  15. This is a topic that’s near to my heart…

    Thank you! Exactly where are your contact details though?

  16. Werd mij verteld dat ik via DGB energie vorige keer een contract been aangegaan bij mijn leverancier. Dit verhaal klopt dus pertinent niet! Alleen al daarom vindt ik het een onbetrouwbare leverancier!

  17. STAP NIET OVER NAAR DGB. IK BEN OP ADVIES OVERGESTAPT. DGB DOET ER ALLES AAN OM DE OVERSTAP VERGOEDING NIET TE BETALEN!!!!!!!!!! ZODRA IK KAN GA IK ER WEG!!!!!!!BEN GENAAID DOOR DEZE ORGANISATIE.!!!!!!

  18. Slechte communicatie. En schrijven 2 maanden geen geld af waardoor ik voor hoge kosten kom te staan. Boetes betalen ze in 2 jaar terug op eindafrekening. Dit waren niet afspraken. Dus na 2 maanden weer overgestapt naar waar ik al zat. Slechte energie maatschappij. Raad het niemand aan

  19. al Jaren klant bij DGB, krijg altijd goeie tarieven en word door de klantenservice altijd goed geholpen

  20. Het zijn oplichters. Ze laten een zogenaamd vergelijkingsbureau langskomen dat adviseert over te stappen naar DGB energie. In een half jaar tijd is er al twee keer iemand mij dat advies komen geven. Na een check bij sites als energiedirect, blijkt dit onzin. De eerste keer heb ik het gelukkig nog kunnen annuleren, maar dat ging niet vanzelf. Ze reageren niet op mail en zijn niet te bellen. Pas toen ik alle mogelijke mailadressen van dgb en Mebo (hun ‘adviesgroep’) tegelijk ging mailen, kreeg ik reactie. De tweede keer heb ik de ‘adviseurs’ aan het lijntje gehouden. Walgelijke mensen.

  21. Oplichters!! Ook in het verkooppraatje gestonken dat ze van mijn oude leverancier zijn en alleen maar het contract wilden veranderen.
    Al 4 weken bezig met opzeggen en 5 telefoongesprekken waar ze van alles beloven..
    Wil het telefoongesprek van het oversluitpraatje opvragen en er werk van gaan maken.

  22. Zeer tevreden met de DGB. Ga zo door !

    • HOUD JE MUIL JOH JULLIE REAGEREN ALLEMAAL ZELF EN IK NEEM LEKKER AL JULLIE KLANTEN OVER VUILE OPLICHTERS ALS JULLIE NOU JE WERK DOEN NAAR BEHOREN BLIJVEN DE KLANTEN VEEL LANGER KLANT MAAR DAT DOEN JULLIE NIET DUS ZE STAPPEN LEKKER ALLEMAAL OVER NAAR ONSS 😀 THANKS PIKKIES

  23. Zeer nare ervaringen met DGB.
    Is er iemand hier die via de Nederlandse Energiemakelaar aan DGB is verbonden? En daarbij ook een Ziggo-pakket heeft afgesloten? Want ik vraag me af hoe het dan zit met het opzegtermijn. DGB schijnt standaard kosten in rekening te brengen als je een abonnement op zegt, maar hoe zit dat met Ziggo?

  24. ik ben sinds 2 maanden bij dgb energie zou 20 euro goedkoper uit zijn wat we afgesproken hadden wordt ook wel betaalt maar elke maand rekenen ze 50.24 voorschot voor volgende maand al ik werkelijkheid betaal ik elke maand juist nu meer als bij vorige energie maatschappij engie dus elke maand 50.24 dat loopt flink op

  25. Zeer tevreden met de DGB gelukkig hebben ze wat verandert. ik heb nog eens een besparing gekregen van €258,60 op het jaarafrekening. DGB jullie zijn de toppers

  26. Antwoord
    J. C. VAN LEEUWEN 24/06/2020 op 11:49

    Dgb energie is duur. Ze sturen een offerte en odanks daarop niet te reageren zit je eraan vast. Kom je veel te laat achter om nog te anuleren.

  27. Of gewoon criminelen ?? Incasseren ook automatisch bij mensen die helemaal geen klant van hen zijn.
    En dat 3 keer achter elkaar dat kan geen vergissing zijn.
    Justitie moet hier eens naar gaan kijken en management aan gaan pakken.

  28. Stelletje oplichters zijn het je bellen zogenaamd van het energie bedrijf waar je al zit en daarna hun eigen contract door de strot duwen gelukkig er optijd achter gekomen ik zeg het hele bedrijf met beton blokken aan de poten de zee in flikkeren

    • Heb er 3 maanden gezeten en betaalde 185 euro per maand voor een huishouden van 3….. opzich redelijk vergelijkbaar met andere maar toch duurder dan ze me belooft hadden… vervolgens overgestapt en kreeg een eindrekening van €1700 voor 3 maanden HAHA want ik zou wat extra stroom hebben gebruikt en jaarlijkse kosten… heb gezegd dat ik dit grondig zou gaan uitzoeken en heb nooit meer wat van ze gehoord( heb de €1700 ook terug geboekt) nogmaals nooit meer wat van gehoord…. oplichters

  29. Antwoord
    Verschrikkelijke ervaring 23/06/2020 op 09:50

    Pas op en trap er niet in. Voordat alles loopt willen ze al incasseren. Als je opzegt willen ze voor de maand dat elders bent ook betaling. Ga niet met ze in zee. Enkele goede beoordelingen zijn vast van familie of zelf geschreven want die verhalen kloppen niet. Zijn €30,- duurder dan de afspraak die je telefonisch maakt. Begrijp niet dat ze dit keer op keer kunnen blijven ddoen

  30. Blij te lezen dat ik niet de enige ben… maar wat is DGB een ontzettend slecht bedrijf! Niet te geloven dat je in deze tijd nog zo met je klanten om durft te gaan.
    Ik ben er helaas ook ingestonken, maar ga weer bij ze weg. Helaas moet ik een flinke “boete” betalen, maar omgerekend is dit nog altijd goedkoper dan bij deze niksnutten blijven!
    Zeker 10 mails en meerdere telefoontjes verder… maar nul reactie en alleen maar benadrukken dat zij niks fout doen… bah bah!

  31. Antwoord
    Anne-Greet Ravensbergen 22/06/2020 op 12:06

    Ontzettend slechte klantenservice. Onwijs duur bedrijf. Er werd mij goedkopere maandlasten beloofd (93,00), maar uiteindelijk werd er iedere maand 150 afgeschreven. Na herhaaldelijk contact opnemen, werd er nog niets gedaan. Toen ik uiteindelijk vervroegd overstapte op een andere leverancier vanwege een verhuizing, hebben ze mijn contract bij het oude adres doorgezet (terwijl ik liet weten dat ik verhuisde). Meerdere mails geschreven, ontzettend veel geld kwijt aan deze maatschappij en nooit dat ze contact hebben opgenomen, niet na de vele emails en telefoontjes die ik heb gepleegd. Superslecht bedrijf!!!

  32. Agresieve verkoop tactiek van een of ander collectief die zeggen dat je goedkoper uit bent en gratis kunt overstappen. ondanks de tactiek accoord gegeven wetende dat ik me binnen 2 weken kon herroepen. Na wat onderzoek heb ik besloten binnen 2 weken met hun eigen herroepingsformulier te herroepen.
    Tot mijn verbazing kreeg ik na een paar weken alsnog een eindafrekening (met 250,= boete) van mijn “vorige” leverancier. Bellen met dgb en ze meende dat ik 2 dagen te laat had herroepen wat met mail historie te weerleggen was. Ze proberen het gewoon..! Trap er niet in..!
    Ze beloofden alles terug te draaien. Tot alweer mijn verbazing kreeg ik telefoon van mijn “oude” leverancier waarom ik over was gestapt…??! Gelukkig regelt mijn “oude” leverancier de herroeping nu.
    Samen gevat….
    Ik zeg NEE tegen DGB.!

  33. Slechtste leverancier ooit. Ga nooit met ze in zee. Wat erg dit. Kreeg aanbieding van €30,- minder per maand maar wat blijkt, precies dezelfde bedrag dat ik betaald dus niet goedkoper. Dat was prima tot ik een dreig mail kreeg voor dezelfde maand verkeerde berekening. Ik moest per direct €196,- bijbetalen. Eerst €170 en daarna €196 voor dezelfde maand. Even serieus. Oplichters dus boete extra kosten of wat er ook gebeurde. Zelfde maand opgezegd. Voor een 4 kamer huurwoning €366,- betalen is belachelijk.

  34. 1 Woord: Toppers

  35. Heel erg tevreden over het de DGB. Top service!
    ik vind het jammer , waarom er zoveel negatieve reacties zijn..
    erg zonde dat er toch mensen negatieve reacties kunnen zetten en nooit positieve reacties over de DGB!

    • Nou, Kees, dat komt omdat ze je oplichten waar je bij staat! Ze doen zich voor als zijnde de energie leverancier waarbij ik zat, ook na drie keer navragen!
      De opzegboete wordt verdeeld over het aantal jaren contract wat je hebt en ook niet eens het hele bedrag. Ik kan er werkelijk geen goed woord over zeggen. Ik ben er door deze oplichters ingesluisd!

  36. shit vanochtend ook ingetrapt, wat een praatjes en om er af te zijn, en mn huidige kontract loopt 8 juli af dacht dat goed zat, ga direct annuleren shit shit

  37. Ga niet in zee met DGB Energie!!!
    Ze halen je over met mooie tarieven, die gebaseerd zijn op een onrealistisch verbruik. Eenmaal over blijk je veel meer per maand kwijt te zijn.
    Misleidend! Officieel moet je je handtekening zetten bij een energiecontract, zeker na telefonische verkoop!! Wanneer je dit leest en je nog in je 14 dagen bedenktijd zit, maak er gebruik van en stop direct!!!!!!

  38. DGB
    Het zijn grote oplichters trap er niet in je bent zo voor 5 jaar 3000 extra geld kwijt

  39. Over gehaald door hun, ze deden zich voor als vorige energie leverancier..
    toen zaten we er aan vast.
    Nu overstapt naar andere leverancier, ze mogen maar 125 euro opzegging berekenen ze hebben nu 500 euro gerekend..
    Dus ja ons advies is ga nooit met DGB in zee…..

  40. Wauw gewoon ben er zeker ingetrapt en wel voor 5 jaar kan wel huilen gewoon.
    Ik weet dus niet of ik ergens recht op heb wbt het weggaan, denk dat het me eerder meer geld gaat kosten maar inderdaad die mensen hebben zeker een vlotte babbel en weet mijn god niet hoe ik hierin beland ben en hoe ik eruit kan komen en de telefoniste alles behalve vriendelijk.

  41. Ook vandaag benaderd. door herhaaldelijk vragen te stellen bleek hij lang de juiste antwoorden te geven waarmee ik toch langzaam misleidt werd. Hij zou via Stedin de laagste tarieven mogen aanbieden, elk moment opzegbaar zonder kosten,…Eerst nog met vriendelijke toon en te laat voor mij, toen ik al ergens een akkoord had gegeven, sloeg de toon om en werd het minder vriendelijk. Achterblijvend met onduidelijkheid ga ik het zekere van het onzekere nemen door direct zelf het te ontbinden.

    met behulp van dit voorbeeld formulier van acm heb ik ontbinding (binnen de bedenk termijn) verstuurd. https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/vergelijken-en-overstappen/voorbeeldbrief-nieuw-energiecontract-ongeldig-verklaren-of-ongedaan%20maken

    Weer wat geleerd vandaag… en hopelijk heb ik binnenkort schriftelijk reactie op de ontbinden van het contract

  42. Zeer opdringerig!!! Ze doen zich voor alsof ze het contract van de oude leverancier overnemen, vragen al je gegevens, en sturen je vervolgens een offerte.
    Ga niet met deze gasten in zee: onbetrouwbaar en on vriendelijk!

  43. Er in geluisd! Zij deden zich voorkomen alsof zijn mijn(vorige) energieleverancier waren. Opzegvergoeding wordt niet geheel vergoed. Helaas ben ik er te laat achter gekomen en zit ik nu aan deze oplichters vast. Zodra het kan ben ik weg bij deze valse mensen.. wat een baggerbedrijf

  44. Misleidende aanbieder die bij mij deed overkomen dat ik via mijn huidige aanbieder al klant was bij hen. Alle gegevens van mij werden zogenaamd geverifieerd, maar in werkelijkheid simpel overgenomen.
    Ik gaf aan dat ze het maar moesten mailen en na 5 minuten belden ze al terug.
    Op de offerte zag ik dat mijn gegevens niet juist waren en klopte mijn onderbuikgevoel.
    Pure oplichting!

  45. Vorige week werd ik gebeld,nadat mijn man al 5x was gebeld en er bijna was ingetrapt. Alles was al rond. Zo deed ze mij geloven.Heel lang verhaal waarvan ik niks onthield dus ik zei,” mail het maar naar me dan bekijk ik het vanavond” nou,dat was niet de bedoeling want ze hadden al 5x gebeld en nu moet ik echt akkoord gaan geven want we mochten echt niet meer voor de huidige hoge bedragen in aanmerking komen. Ik vertelde haar dat ik geen haast heb en dan nog maar liever te veel betaal dan een overhaaste beslissing te nemen. Ik kreeg idd de mail maar mn onderbuikgevoel klopte dus. Ik ga niet mer hen in zee

  46. Contract telefonisch aangesmeerd. Voordat ik het wist was het al afgesloten en wel voor 5 jaar!!!!!!. Binnen de 2 weken het telefonisch geannuleerd. Als ik de mail die ging komen liet gaan en hier niet op zou reageren dan was het oke. Ze gaven aan dat de mail al wel was verzonden maar tot op heden nog steeds niks ontvangen. Hiervan uitgaande dat het contract geannuleerd was.
    Daags voordat het contract zou ingaan kwam ik erachter dat er helemaal niks was geannuleerd. Ik kreeg te horen dat ik het verkeerde telefoonnummer had gebeld en een ander nummer moest bellen om mijn contract binnen de 14 dagen te ontbinden, belachelijk!
    Mijn contract ging in en ik kon een boete van 350 euro bij mijn oude energieleverancier betalen wegens te vroeg overstappen. DGB heeft deze boete natuurlijk nooit voor mij vergoed.
    Uiteindelijk een contract gehad van 3 maanden en toen kon mijn contract worden omgezet.
    Let op! Ga niet met deze energiemaatschappij in zee!!

  47. Knap zeg dat DGB Energie nog bestaat met alle slechte reviews. Bij de Google reviews zelfs een 1,8.
    Voor mensen die er wel zijn ingetrapt: je hebt sowieso 2 weken bedenktijd waardoor je makkelijk over kunt stappen.

    Wil je vergelijken bedenk dan: de belasting en netwerkkosten zijn bij alle leveranciers hetzelfde. Waar je op kun vergelijken zijn de vaste kosten (vastrecht), welkomskorting en de kale tarieven (de kosten per kWh en m3 zonder belasting en netwerkkosten). Kijk naar je verbruik van vorig jaar en vermenigvuldig dit met het kale tarief. Tel hier het vastrecht bij op en haal de welkomskorting er vanaf. Doe dit bij verschillende leveranciers en vergelijk deze prijs. Je zult dan zien hoe goedkoop DGB energie echt is. Succes!

  48. Het zijn een stelletje oplichters, ben er ook ingetrapt, ze doen niet aan eindafrekening, ben gelukkig weer terug bij essent. Dgb niet doen!!!

  49. Let op ze zijn weer aan het bellen! Het bureau dat ze hebben ingeschakeld doet zich voor als Energie Collectief waar je bij aangesloten bent (het staat zogenaamd in je huidige contract) en die jaarlijks je energierekening checkt om te kijken of je nog wel de laagste prijs betaalt. Uiteraard kan de prijs omlaag met 25 euro in de maand. Als onafhankelijke adviseur raden ze aan om gebruik te maken van CBG want die partij is dit jaar als voordeligst uit de bus gekomen. Als je vraagt of ze je iets willen verkopen zeggen ze dat dat niet zo is, het is gewoon onderdeel van je contract dat ze de laagste prijs voor je uitzoeken. Ook vinden ze het maar raar dat je het niet snapt en het collectief en CBG niet kent. Trap er niet in.

  50. 1/10 omdat het niet lager kan.
    Ik bel voor een kennis heb al zijn gegevens + email adres.
    Zegt de mevrouw heb toestemming nodig had de vorige keer ook gebeld met toestemming.
    zegt ze “misschien kunnen we contact doen via de mail” ik bedoel zit met je aan de telefoon kan toch ook zo en dat ik al 30 mins moet wachten voor geen enkel resultaat,om dan te horen contact via mail is dit tennis??
    De kennis voor wie ik het moest doen kreeg geen post en dat al 3 maanden verder.
    Geen klantnummer geen inloggegevens voor portaal hij was aangesmeerd door Landelijke Energie Vergelijker met gladde praat,maar geen goede daad. Waardeloze mentaliteit van het bedrijf wat een wereld.
    Is dit de normale wereld van zaken liegen en bedriegen dat vraag ik me af?
    Waar zijn de mensen met oog voor kwaliteit, respekt tot service van een klant of uberhaupt naar mensen?
    Ga niet met ze in zee, lees dit en zeg nee. Het bespaart je de moeite.
    Fijne dag toegewenst!

  51. Glasharde leugenaars!

    Gelijk ophangen of anders direct annuleren in de bedenktijd!!

    • Ga proberen het weer op de TV de krijgen, heb wel enige kanalen. Het is bij mij nog veel gekker allemaal. Misschien moeten we ons ook verenigen.

  52. Ik ben er vandaag helaas ook met open ogen ingetrapt. Erg intimiderend!! Jonge man praat vrij vlot. Je denkt o jee 24 euro per maand besparen dat is 300 per jaar. Dom als ik dat niet doe. Had er al een slecht gevoel over tijdens en gelijk na het gesprek. . Morgen energie direct bellen.

    • Is het gelukt om het op te zeggen? Ik heb er ook een slecht gevoel bij. Ik kan maandag pas bellen… er word gezegd dat je 14 dagen bedenktijd hebt.

      • Volgens consumentenbond is een schriftelijk getekend contract alleen geldig, is dat niet zo, is het direct opzegbaar. Dus even kijken bij consumentenbond. Vrg John Bartens.

        • Ook ik was te goed van vertrouwen en heb (nog met iemand van NL Energie Advies aan de telefoon) de offerte van DGB Energie geaccepteerd. Natuurlijk heb je op die manier geen zicht op de kleine lettertjes.
          Vandaag kreeg ik via 088-0180400 vrij gemakkelijk iemand aan de lijn. Ik was nog niet opgenomen in het systeem, zodra ik mails van DGB Energie ontvang gaan de 14 dagen bedenktijd in. Volgens artikel 2.2 van de Algemene Voorwaarden kun je annuleren (zonder opgaaf van redenen).

          Iedereen veel sterkte gewenst in deze wirwar van energieleveranciers en tussenpersonen…

  53. Zeer onbetrouwbare partij. Doen zich voor als je huidige energieleverancier, daarbij spreken ze over een ‘interne’ overstap. De telefonische verkoper heb ik herhaaldelijk bevraagd of hij van mijn huidige energieaanbieder was en bleef dit volhouden. Vervolgens kreeg ik een 5-jarig contract opgestuurd, met de nodige telefonische druk diverse e-mails moest en zou ik ‘intern’ overstappen. Direct daarna mijn huidige energie/gas leverancier gebeld die wisten uiteraard zoals ik al deed vermoeden van niks. De manier van benadering DGB-energie is tegen het intimiderende af! Door een aantal brieven, waarin de rechten van mij als consument zijn uitgelegd heb ik gelukkig het contract binnen de wettelijke termijn van 14-dagen kunnen terugdraaien. Ook al zou DGB-energie euro’s goedkoper zijn per maand, door deze manier van benadering zal ik nooit klant van hen worden.

    • Hallo, ook wij zijn er vandaag ingetrapt! Erg intimiderend, en allemaal leugens. Ze zei dat ze van de maatschappij was waar wij al bij zijn, en alleen even een handtekening moest als bevestiging. Wat voor brief moet je sturen? Zijn daar voorbeelden van?
      Alvast bedankt! Mvg Renate

    • Precies hetzelfde mee moeten maken. Maar volgens de consumenten bond is alleen een wettelijk schriftelijk contact alleen geldig. Doe er Uw voordeel mee. Mocht U contact met mij willen houden: jb_78_@hotmail.com. Hebben bij mij nog nooit op e-mail geantwoord. Kan nog uren doorgaan. Vrg John Bartens

    • Antwoord
      Caroline Oostveen 13/05/2020 op 12:58

      Hartelijk dank hiervoor. Ik werd net gebeld en heb naar m’n onderbuik gevoel geluisterd. Gezegd dat ik er over wilde nadenken.
      Dankzij uw review weet ik dat ik hier niet mee in zee moet gaan!

  54. DGB zijn oplichters verschuilen zich achter het callcenter die zeiden dat hun mijn overstap zouden regelen en de boete zouden betalen,
    Niets is waar krijg pas wat terug in een jaar afrekening ben nu gewoon 250 euro armer !!!!!
    Had ik maar nooit bij Eneco weggegaan, als ik nu terug ga ben ik gewoon die 250 euro kwijt, het zijn echte oplichters hoop dat ik hier nog wat tegen kan doen ,als iemand wat weet graag.
    Nooit overstappen naar DGB energie !!!!

    • Ik ben ook opgelicht. Waardeloze leverancier moest even meteen €400,- aftikken en eindnota van €209, – extra. Total €609,- lichter in een maand.

  55. DGB Energie. Diepe zucht. Overrompelen je 80+ ouders. Komen met 5 jarig contract. Weten veel van je huidige net afgesloten contract, zelfs exacte maandtarief? Zou er eerder gebeld zijn om de informatie te ontfutselen? Is het openbaar?

  56. herkenbaar !!!!!
    ik werd met hetzelfde verhaaltje gebeld. Verkoper Noel Jansen beweerde dat hij namens Vattenfall mij een verlaagde aanbieding mocht doen. Dit soort praktijken moest verboden worden.

    M de G

    • Hier hetzelfde wisten tarieven enz mijn persoonlijke gegevens?

      • Ja, hier hebben ze het niet over privacy, moeten zich schamen. Weet zelf niet of dit soort praktijken mogen. Maar we komen er wel achter. Vrgr. en Succes.

  57. Pas op! Ze hebben mijn contract bij mijn eigen leverancier opgezegd, terwijl ik nooit eerder met DGB had gesproken/contact had, nooit eerder over DGB had gehoord. En ineens krijg ik een bericht van mijn leverancier “jammer, dat je weggaat..”

    • Hoe is dat afgelopen? Ik heb hetzelfde meegemaakt.

    • Heb ik ook! Heb nog nooit van DGB gehoord. Krijg ineens een mail met ‘je hebt opgezegd’ van huidige leverancier. Terwijl er ook nog een automatische incasso wordt uitgevoerd door DGB, waar ik geen toestemming voor heb gegeven. Ik heb wel zelf via internet een nieuwe overeenkomst met mijn huidige leverancier afgesloten. Daarvan ook bevestiging. Hoe kan dit??

      • Ik ook!! Precies zoals bij jou, Moi. Echt helemaal! Ik heb de Rabobank gebeld en zij vertelden mij dat het afschrijven van de bankrekening gewoon kan.. bizar dat dit kan. Deze incassant is nu geblokkeerd bij mij. Dat is het enige wat er vanuit de Rabobank gedaan kan worden. DGB is notabene zelf klant bij de Rabobank. Frustrerend. Ik hoop dat deze praktijken van DGB snel gestopt kunnen worden, maar ik zou niet weten hoe.

  58. Dit bedrijf is de teleurstelling zelf! Zijn niet bang om de indruk te wekken dat ze vanuit de consumentenbond bellen. Praten geheel met de klant mee als die maar denkt dat het gaat om het huidige contract wat net is afgesloten. Mijn vader zit nu met een 5jarig contract in de maag die volledig verkeerd berekend is om zo de maand kosten maar goed te krijgen. Helaas is het verbruik gewoon veel hoger en zijn ze dus te duur. Echt als dit bedrijf van jou is dan zou ik mezelf kapot schamen dat ik zo triest mijn geld binnen moet harken. Amateurs.

  59. NIET DOEN
    We kregen telefonisch een aardige offerte en een héél ander contract om te tekenen. Gelijk gemaild dat we dit niet doen.
    Telefoon, met de vraag waarom niet. Bovenstaande uitgelegd.
    Na een paar weken telefoon: u bent naar ons overgestapt hè, hoe bevalt het? NEE, wij zij niet overgestapt. Bovenstaande wéér uitgelegd en we hebben het huidige contract nét opnieuw afgesloten. Had meneer begrip voor en wenst ons nog een prettige dag.
    Volgende dag mail van onze eigen leverancier : een boete omdat we de dag ervoor overgestapt zijn naar DGB.
    Hopelijk kunnen we bij de goede leverancier blijven
    Kun je aangifte doen van dit soort oplichting?

    • Foute boel!! Ik was er ook bijna ingetrapt – Ze deden alsof ze voor mijn huidige leverancier Eneco spraken en mijn tarief wilden verlagen voor de komende vijf jaar ( vreemd dat dat dan niet schriftelijk gaat ook). Vreemd want ik heb een vaste prijs voor de komende 5 jaar staan. Hij wilde dat ik al mijn gegevens checkte en via de telefoon akkoord gaf op een sms. Daar had ik geen zin in – wat wilde het toch even rustig bekijken of dit wel klopte. De man werd steeds drammeriger en onbeschoft. Uiteindelijk opgehangen. Nu zie ik hier alle klachten. Dit is iets voor het programma Kassa/Opgeleicht ene de Consumentenbond lijkt me!

  60. Patricia Bakker
    Top bedrijf super vriendelijke medewerkers.

    Wat ik ook top vind aan DGB dat ze zoveel aan het milieu doen alleen maar groene energie leveren.

    Ze investeren veel geld om Nederland een stuk groener te maken dit vind ik zeer positief. Duimpje omhoog absoluut.

    9% Zonne energie
    1% Windenergie
    9% Biomassa
    81% Hydro Water

    Hier kunnen veel energie leveranciers nog een voorbeeld aan nemen.

    • Krijg je hier een premie voor, zoals je kunt zien op de site ben jij de enige denk ik die tevreden is.

    • Ga toch weg! Je werkt bij dit bedrijf!

      Alleen de afgelopen twee jaar hebben jullie groenen stroom. Daarvoor zijn jullie alleen bezig geweest met slechte energie contracten.

    • Is het leuk werken bij DGB?

      • Opzoek naar namen van de tussen personen met de mooie verhaaltjes aan de telefoon!
        Reageer aub als u een naam weet

        • Benjamin (schijnt ontslagen te zijn) en een zogenaamde directeur die mitchel willemse heet

  61. Gebeld door een dame die vertelde mij dat ze namens mijn huidige energieleverancier belde. Zij kon voor mij de energietarieven naar beneden brengen.
    Trap er niet in, Ze liegen en willen je een contract aansmeren.

    Een bedrijf dat liegt is niet te vertrouwen!!!

    Als je wilt overstappen regel het dan zelf via een vergelijkingssite.

  62. Laatste dagen al een paar keer gebeld , iedere keer heb ik ze afgewimpeld. Zo werd ik vanmiddag(op mijn werk) wederom gebeld.Een mannenstem zegt enigszins onverstaanbaar zijn naam en iets met energie …. Mijn eerste reactie was weer nee sorry geen interesse ik heb een contract bij Oxxio. V.d andere kant werd gewoon verteld , ja dat klopt dat heb ik U verkocht ?! Bent Uw dan van Oxxio neen maar ik heb het u wel verkocht voor Oxxio ??? Als we nu dit contract open breken dan betaald U nu bij ons € 23,-p.m minder. Het enige wat U moet doen is me U burgerservicenummer geven ??? Enigszins argwanend geef ik mijn BSN uiteraard niet en zeg stuur me maar een mailtje en bel me vanavond even terug.. Rond 20.30 uur krijg ik wederom telefoon van dezelfde persoon , ik zeg dat ik geen mailtje heb ontvangen . Binnen een minuut krijg ik wel een mailtje en word ik gelijk weer gebeld. Ik besluit om niet op te nemen en eerst eens een referentie op internet op te zoeken , ik lees de hier bovenstaande reactie !! Na 5 minuten krijg ik de man weer aan de telefoon , ik zeg hem dat ik overal van af zie , dat ik zojuist referenties van hun club gelezen heb. In deze referenties stond dat het een oplichters bende was . En dat ik wil dat ik uit hun bestand geschrapt word en nooit meer gebeld word !! Zijn antwoord was : “Anders , wat anders meneer ik weet U te wonen !! ” Zeer agressief en zelfs bedreigend !! DGB ENERGIE trap er niet in !!

  63. Wat een waardeloze onbetrouwbare partij! Overgestapt met vele beloften zoals cash back geen boete hoeven te betalen aan huidige leverancier. Die boete zou meteen terug gestort worden, lagere tarieven enz enz. NIETS is WAAR! Trap er niet in, eenmaal overgestapt geven ze niet thuis op bijv deoverstap boete van maar liefst €125-. Schuiven ze de schuld af op de Nederlandse energie verbond (de bellende partij die de overstap regelt) over liever gezegd NIET regelt!!
    Er is alleen contact als je zelf belt nadat je eerst mega lang in de wacht staat en dan geven ze je de opdracht mails te sturen of naar de Nederlandse energie verbond te bellen. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Meerdere malen verzocht contact op te nemen naar aanleiding van divers verstuurde klachten. GEEN REACTIE!!! Aantal Sterre 0.

  64. eens met de andere reacties. zeer agressieve en onvriendelijke verkoper. Doet alsof je achterlijk bent en wil dat je binnen 1 minuut akkoord gaat met een contract voor 5 jaar. Zegt dan dat het géén contract is maar 5 jaar ‘zekerheid’.. jaja. Toen ik niet snel genoeg akkoord ging bleek een leidinggevende te hebben meegeluisterd die het vervolgens overnam. Wat een slechte verkooptechniek. Voor mij gingen alle seinen op rood en ik heb het gesprek afgekapt. Mij hoeven ze nooit meer te bellen. Niet mee akkoord gaan!!

  65. Antwoord
    Anita Friebertshäuser 18/02/2020 op 14:00

    Sluit me bij alle meningen aan. Vertellen een mooi verhaal aan de telefoon, blijkt achteraf allemaal leugens vertellen de waarheid niet. Dus in een woord Oplichters

  66. DGB geeft aan, met tussenpersonen/bureau’s te werken voor het werven van nieuwe klanten. Nou, ik heb zo’n tussenpersoon aan de lijn gehad: deze verdient zeker een prijs als de meest agressieve verkoper in deze branche. Hoewel ik duidelijk heb aangegeven, niet akkoord te gaan met de gedane offerte werd enkele dagen later een bevestiging van de leveringsovereenkomst gestuurd. Wees dus gewaarschuwd…..

    • bij mij hetzelfde alleen ik ben er wel ingetrapt en teruggegaan naar mijn oude energie bedrijf . nu rekent dgb in 2 weken tijd 2 rekeningen gesplitst in 4 aparte rekeningen , dus alles terug laten boeken , en moet nu 4 keer 40 euro aan aanmaningskosten betalen . dus dat betekend dat ik over die andere 2 rekeningen die pas op 22 april betaald zouden moeten , nu al 80 euro aanmanings kosten moet betalen oplichting noem ik het en betaal ook vast niet.

  67. Begin er niet aan. Het is de slechtste leverancier die ik heb gehad. Als je ooit gaat verhuizen gaat alles fout. Ze blijven rekeningen en aanmaningen sturen, zonder enig idee hoe ze aan hun bedragen komen. Het is een amateuristisch bedrijf. Spijt als haren op mijn hoofd dat ik ooit met deze prutsers in zee ben gegaan. Wees gewaarschuwd!

  68. Sluit me aan bij alle onderstaande revieuws. Oplichters en totaal niet mee werkend.

    • Eigenlijk verdienen ze helemaal geen ster !!!!!!

    • Precies, zijn oplichters!!!!!

      Nemen de telefoon niet op, beantwoorden je e-mails niet en zijn duurder dan wat ze aan de telefoon zeggen.

      NIET MEE IN ZEE GAAN!!!!

      • Ben zojuist door DGB benaderd. Tussentijds Uw feedback gelezen. Mijn verdenkingen waren dus correct. Heb na het lezen meteen het gesprek beeindigd. Bedankt…..

  69. Beter niet met dit bedrijf in zee gaan.. Ze doen zich voor als je huidige energieleverancier, geven aan dat je kunt besparen. Ze controleren je gegevens en sturen je dan een offerte toe per mail, maar zodra je daarop klikt bevestig je volgensmij. Want niet veel later ontvang je een contract met daarom een veel hoger maandbedrag en is het ineens een contract voor 5 jaar, zonder informatie over hoe je dit kunt opzeggen. Wat een valse manier van klantbinding is dit zeg, bah!

  70. Niet doen!! Belden mij op terwijl ik lid ben van het bel me niet register. Ze probeerden mij via een lulverhaal mij te laten overstappen. “Neehoor U stapt niet over, er staat alleen een ander logo op je factuur” Yeah sure…. Ondertussen wel een heel contract opsturen en met me doornemen, Ik vertrouwde het niet dus heb het afgekapt, erg vriendelijk waren ze ook niet. Was ik er bijna ingetrapt!! Bah!!

    • De reden dat ze bellen ondanks uw vermelding in het bel-me-niet register is dat ze claimen uw energieleverancier te zijn, en hiermee vallen ze buiten de randvoorwaarden van het bel-me-niet en kunnen ze u benaderen.

  71. Begin dit jaar via één of andere zeer overtuigende adviesgroep overgestapt van Fattenvall naar DGB energie. Door niet echt goed in het contract te kijken zag ik later dat DGB energie een contract had afgesloten tot 2024. Ik begon dit bedrijf gezien de vele negatieve reacties ook te wantrouwen en ben er na ruim een half jaar vanaf gekomen en gewoon weer teruggegaan naar Fattenvall. Ik had dat nooit moeten doen en gewoon bij Fattenvall moeten blijven, maar die adviesgroep is zo overtuigend en als je ook maar een beetje goed gelovig bent, praten ze je zo om. De eindafrekening van DGB viel mee. Ruim 250 euro kreeg ik terug van gas en van elektriciteit moest ik iets van 5 euro bijbetalen. Maar omdat ik mijn contract bij DGB voortijdig heb verbroken, krijg je natuurlijk een boete van maar liefst 250 euro. I.p.v. dat ze dat nou gelijk verrekenen met die 250 euro die ik terug kreeg van gas, maar neen hoor. Tot nu toe vreemd genoeg nog niets gehoord van die overstap boete. In mijn contract bij Fattenvall staat in ieder geval dat ze de overstap boete van 250 euro (binnen drie maanden) voor hun rekening nemen, dus dat is natuurlijk hartstikke fijn. Van mijn levensdagen stap ik niet meer over en blijf gewoon bij Vattenfall.

  72. Zojuist gebeld door deze partij. Hij gaf aan te bellen vanuit het energie collectief en dat ik recht heb op een melding van het collectief als de prijzen die ik betaal te hoog zijn ten opzichte van de marktprijs. Volgens de verkoper waren de prijzen afgelopen maand gedaald, dus kon ik gaan besparen. Zeer agressieve verkoper, een dwingend persoon. Hij deed voorkomen dat ik het allemaal maar niet begreep en niet mijn best deed om hem te begrijpen, dat hij daardoor zijn tijd aan het verdoen was en het gesprek maar moest beëindigen. Dat vond ik prima, waarop hij begon dat zijn zoontje van 10 zelfs begreep wat hij allemaal probeerde uit te leggen. Hij maakte de meest vreemde opmerkingen voor een verkoper die zegt het beste met je voor te hebben. Ik ben net een maand geleden overgestapt van leverancier en ik vond het merkwaardig dat ik nu een aanbod kreeg dat veel goedkoper zou zijn en overstappen zou mij niets kosten en veel besparing opleveren. De verkoper wist veel gegevens van en over mij, dat vond ik ook vreemd. Hij stuurde mij een email met een nieuw aanbod en dwong mij om op de acceptatie knop te drukken. toen ik dat weigerde zei nog merkwaardigere dingen zoals: nou dan wens ik u veel succes met uw huidige 3 jarige contract, ik hoop dat u volgend jaar nog net zo blij bent als nu, alles wat is gezegd is op band opgenomen en als u volgens jaar er toch achter komt dat u had kunnen besparen dan zijn wij gevrijwaard van schuld en allerlei andere agressief overkomende uitspraken. Overigens heeft hij tijdens het gesprek niet aangegeven dat het gesprek opgenomen zou worden of dat er een band gestart zou worden. Vreemde manier van agressief verlopen, dat past toch niet bij een maatschappij die zegt er te zijn voor de consument. Ik vertrouw ze voor geen meter, volgens mij zijn het oplichters!

  73. Oplichters ! Wat voor mensen zijn dit ???

  74. Probeerde mij via telefoon (met een Prive-nr) over te halen om over the stappen. Begon als dat zij melding hadden gekregen dat iets niet klopte, Beweerde dat mijn provider (waar ik ruim 20 jaar zit) mij aan het oplichten was, dat ik te weinig betaalde en dat ik 500€ als jaar eindafrekening ging betalen tenzij ik er wat aan deed, Toen begonnen zij over dat DGB de juiste provider is en ik wist toen dat iets niet klopt. Bijzonder aggresief, ontkende dat het een verkoop praat was en probeerde mij te overtuigen om NIET mijn provider bellen want hun zouden het ontkennen als “Commercieel leverancier”.. Toen ik begon te weigeren bleven ze de 500€ herhalen. Heb toen opgehangen.

    Een leverancier dat op zo’n manier probeert je over te krijgen is NIET te vertrouwen. !!Vermijden!!

  75. Dit zijn echt oplichters niet aan beginnen. Ze zijn uiteidelijk duurder dan dat ze zeggen. Zou 400 Euro goedkoper uit zijn maar uiteindelijk 120 Euro meer kwijt per jaar. Nooit naar deze groep overstappen

    • Johhh, het zijn gewoon stelletje zwervers die gewoon honderden euros stelen. en besef dat mensen dit normaal vinden. Ik heb meerdere keren aangifte gedaan bij politie. Doen er niks aan…Goed werk hoor van de politie zeg! Ze mogen wel wat vaker werken met de aangiftes.

  76. Er werd mij verteld dat ik minder zou betalen, mooi niet dus ze zijn duurder dan mijn oude leverancier. Zit er nu even aan vast maar stap zeker weer over wanneer dat kan.

  77. via mebo adviesgroep deze leverancier aangesmeerd.
    Was niet eens met contract,maar ze reageren nergens op .Zou deze leverancier niet aanraden!!

    • Is er uiteindelijk wel een oplossing gekomen?

      • Door gaslichtvergelijkers een mooi aanbod aangeboden met nette prijzen .maar per telefoon…
        Dan word je zomaar doorgestuurd naar gaslichtvergelijkers.
        De 14 dagen bedenktijd zijn allang im voor voorbij voor je de papieren in huis hebt en dan kom je er achter dat je nog veel meer betaald dan vroeger en dat het een 5 jarig contract blijkt te zijn.
        Gewoon nooit doen.
        Ga naar 1 van de grote aanbieders van nederland en zeur niet over die laatste euro.

    • Onbetrouwbare partij zou er ok bijna ingetrapt zijn, sta al meerdere dagen te wachten op een mail, maar ze zijn niet thuis, voor Mij zijn ze onbetrouwbaar, blijf er van af

    • Ook hier het zelfde probleem. Wat een onbetrouwbare partij. Diverse klachten neergelegd ze reageren nergens op! Geven niet thuis en komen op alle fronten gemaakte afspraken niet na!

  78. Overgestapt naar DGB. Sinds 4 weken klant nu, volgens mij allemaa lwel prima

  79. Prima leverancier, met op dit moment goeie prijzen. Ben van Essen naar DGB Energie overgestapt en het scheelde me alleen op gas al €0,08 per kuub.

  80. Door Mebo adviesgroep een contract bij DGB aan laten smeren. Ze vertellen dat je 400,00 euro per jaar goedkoper uit bent en uiteindelijk ben je 130 euro per maand duurder uit. Een zeer onbetrouwbaar bedrijf. Zeker niet intrappen!

  81. Niet aan te raden! Onbetrouwbare partij die zonder goede communicatie graag contracten automatisch verlengt tegen veel te hoge tarieven. Laagste van het laagste cijfer!

  82. Ik was een contract aangegaan met deze partij. Er was mij namelijk een besparing voorgehouden. Na het ontvangen van de eerste factuur blijk ik duurder uit te zijn dan bij mijn vorige leverancier. Helaas niet goed voorgelicht en nu zit er voor een jaar aan vast.

  83. DGB Energie, niet doen! Trap vooral niet in hun verhaal via de Vaste Lasten Dienst uit Heerenveen.

  84. Pas op. Mijn contract is zomaar met een jaar verlengd terwijl ik nergens voor getekend heb. Ik ging er vanuit dat mijn contract op variabel kwam te staan. Dit kan bij DGB Energie blijkbaar niet.

    • Het begint al met een drammerige juffrouw, die kwaad wordt als je perse eerst een voorlopig contract wilt hebben en dan de 14 dagen bedenktijd wilt gebruiken.
      Ze werd steeds pissiger.
      Maakte al bij al een onbetrouwbare indruk.
      Toen las ik daarna nog bovenstaande ervaringen.
      Bah, bah.

    • Dgb? Huilbaar. Verkooppraatje geeft andere voorwaarden aan dan welke in contract staan. Maandelijks voorschot valt hoger uit. Ook over boetevergoeding ben ik niet te spreken.

      • Ik werd vandaag voor de zoveelste keer benaderd via de Nederlandse Energiemakelaar telefoonnummer ‭+31 10 302 78 75‬ en ook nog eerder vanaf een 070 nummer. Met een verhaal dat ik goedkoper uit ben bij mijn huidige energieleverancier als ik een contract bij hun afsluit er veranderd niets u blijft bij dezelfde energieleverancier als inleiding.

        Ik vroeg stuur mij een offerte per e-mail zodat ik eea. rustig kan bekijken.

        Ik krijg vervolgens een sms waar ik niet op reageer maar na aandringen krijg ik een e-mail met een link naar een website http://url7751.nederlandse-energiemakelaar.nl/
        Waarbij door de verkoper wordt aangedrongen om deze te accepteren.
        In de offerte stond een nieuwe energieleverancier namelijk DGB (ipv. Essent) dit is misleiding bovendien werd in het voorstel overal een voorbehoud gemaakt over genoemde prijzen. Dus dat kan uiteindelijk anders uitpakken.
        De verkoper bleef aandringen dat ik de offerte moest accepteren ondanks dat ik graag eea. graag wil lezen.

        Hieronder mijn reactie per e-mail gestuurd naar de afzender.

        Ls,

        Ik heb uw offerte bekeken, en gezien het voorbehoud dat wordt gemaakt en de zéér aggressieve toon, dat ik de offerte moet accepteren, terwijl ik (tot 3 x toe) vraag om mij in de gelegenheid te stellen om eea. rustig te kunnen bekijken. Na de 3e keer heb ik (zoals aangekondigd want ik wilde graag eten) de verbinding verbroken.

        Daarbij las ik later recenties over uw organisatie op de volgende link die er niet om liegen. Daarom wil ik niet meer benaderd worden door medewerkers van uw organisatie.
        Ik vind het ronduit onbeschoft en om andere consumenten te beschermen tegen dit soort praktijken overweeg ik de transcriptie van dit gesprek alsmede de offerte met de diverse voorwaardes te publiceren.

        https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/nederlandse-energiemakelaar-/details?companyId=6aae1e09-560b-40f9-9720-31df8d235768

Laat een reactie achter

EnergieErvaringen.nl
Logo