Eneco

Eneco is één van de energieleveranciers op de Nederlandse energiemarkt. Lees hier meer informatie over Eneco. Wat hebben andere mensen over Eneco te vertellen? Wat zijn uw eigen ervaringen met Eneco? Er zijn in totaal 67 mensen met ervaringen over Eneco.

Algemene indruk1.581.581.581.581.58
Helpdesk1.661.661.661.661.66
Energieprijzen1.711.711.711.711.71
Overstapproces1.561.561.561.561.56
Energierekening1.471.471.471.471.47
Reclames1.41.41.41.41.4
Bereikbaarheid1.881.881.881.881.88
Klachtafhandeling1.441.441.441.441.44

Achtergrondinformatie Eneco

Het energiebedrijf Eneco werd opgericht op 1 januari 1995, als een fusie van de energiebedrijven van Den Haag, Dordrecht en Rotterdam. ENECO staat voor “Energie en Communicatie”. In juli 2000 fuseerde ENECO met zes andere regionale energiebedrijven. Omdat in hetzelfde jaar de kabelactiviteiten werden verkocht aan UPC, werd de naam veranderd in ENECO Energie.

In 2000 nam Eneco Energiebedrijf Midden-Holland EMH uit Gouda en Gasdistributie Zeist en Omstreken (GZO) over. In 2003 lijfde Eneco het Utrechtse energiebedrijf REMU in. Dit werd mogelijk gemaakt door het kapitaal dat was vrijgekomen door de verkoop van de kabelactiviteiten aan UPC. ENECO Energie werd in grootte de derde energiemaatschappij van Nederland en leverancier in drie van de vier grote steden.

67 gedachten over “Eneco”

  1. Algemene indruk 22222
    Helpdesk 33333
    Energieprijzen 33333
    Overstapproces 33333
    Energierekening 33333
    Reclames 33333
    Bereikbaarheid 33333
    Klachtafhandeling 33333

    October 2019. Wederom “bagger”.

    Kreeg zojuist een mail voor het opgeven van meterstanden.
    Heb een slimme meter. Wat willen ze nu? Hun meter controleren?

    Ben van goede wil, dus maar begonnen met meterstanden te noteren. Een onophoudelijk geleuter over stand I, II, III, en IV? Mijn meter heeft maar twee gegevens. Hoog en laag! Dat ding is slim.
    Eneco toont verder een aantal plaatjes van meters. Niet van een slimme. Alleen maar domme.

    Lijkt erop dat Stedin installeert en dit niet doorgeeft aan Eneco. Zo houden we elkaar van straat. Ik wens de heren/dames veel success.

    Beantwoorden
  2. Gisteren 2mannen aan de deur gehad of ik over wilde stappen.1hing verveeld tegen het hek,de ander deed zijn verhaal,beloofde me gouden bergen€200,- als welkom,nu zie ik op de site dat het bedrag hoger ligt,dus gaat het restant wrs in zijn eigen zak,ben blij dat ik daar niet ben ingetrapt

    Beantwoorden
  3. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen Not Rated
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames Not Rated
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Ik wil nooit meer te maken hebben met Eneco. Als je ze wilt bellen ben je sowieso drie kwartier kwijt aan het wachten. En dan heb je nog steeds geen antwoord op je vraag. Ik heb ze vorige week dinsdag gemaild, 7 dagen geleden, maar heb nog steeds geen antwoord terug. Wanneer jij ze moet betalen mag je geen dag te laat zijn, maar ik wacht al maanden op een bedrag dat ik terug zou krijgen. Walgelijk gewoon, ik beveel het niemand aan!!!!

    Beantwoorden
  4. Valt bij mij op nummer 1 qua ergernis. Betalingen die terug gestort moeten worden, worden NIET gedaan. Zit op een teruggave van ruim €. 1100,= uit 2018 nog steeds te wachten!!! krijg telefonisch ook moeilijk of geen contact. ZEER lange wachttijden!!! Krijg je iemand aan de telefoon zijn het onervaren mensen die geen antwoord op je vraag kunnen of willen geven.
    Zodra alles afgerond is en de mogelijkheid heb ben ik bij deze organisatie weg.

    Beantwoorden
  5. Algemene indruk 44444
    Helpdesk 22222
    Energieprijzen 33333
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 44444
    Klachtafhandeling 11111

    Eneco werkt samen met bedrijfjes die je overhalen om over te stappen voor stroom en gas. Ik ben erin getrapt omdat ik fors zou gaan besparen. Nu blijkt dat ik ruim 1300 euro per jaar DUURDER uit ben. En Eneco zegt telefonisch dat ze hier niets aan kunnen doen. Wat een smerige oplichterij!

    Beantwoorden
  6. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 55555
    Klachtafhandeling 11111

    N.a.v. jaarafrekening 3 x contact gehad met klantendienst. 3 x verschillende antwoorden, maar nog altijd niet de toegezegde cash back ontvangen. Als klant sta je met de rug tegen de muur. Waardeloze organisatie !!!!!!!!!

    Beantwoorden
  7. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 44444
    Energierekening Not Rated
    Reclames Not Rated
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling Not Rated

    gaat over Eneco zakelijk
    nauwelijks bereikbaar, schrikbarend duur

    Beantwoorden
  8. Algemene indruk 22222
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 33333
    Overstapproces Not Rated
    Energierekening 11111
    Reclames Not Rated
    Bereikbaarheid Not Rated
    Klachtafhandeling Not Rated

    Wat een verschrikkelijke medewerkers Zijn het toch bij Eneco. Ze snappen al geen bal van de vragen die je ze stelt en ratelen dom door terwijl je heel wat anders bedoelt. Bah, bij de eerstvolgende mogelijkheid ben ik er vertrokken.

    Beantwoorden
  9. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 22222
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Mijn betaling kruiste de aanmaning. Incassokosten à 40 EUR moeten gewoon betaald worden, want ik was nu eenmaal te laat. Valt niet over te praten. Vervelende arrogante vent van klantenservice, geen gesprek mee te voeren. Morgen informeren hoe ik met mijn bedrijf zsm bij Eneco weg kan!!!

    Beantwoorden
  10. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Van alles beloven in hun mooie advertentie en acties, maar vervolgens niet nakomen.
    Wacht al maanden op mijn Hue pakket van Philips maar deze heb ik nooit ontvangen.

    Ik ga uiteraard net zo lang door tot ik dit pakket wel heb ontvangen en zal daarom flink wat negatieve reviews uitbrengen.

    Het recht zal zegevieren!

    Beantwoorden
  11. zeer slechte ervaring mee eindnota heel hoog 900 euro daar voor zat ik bij elektrabel 150 euro moet ik betalen wat wel kan want huis waar ik krijg stond 2 jaar leeg nu zit ik bij essent en krijg elk jaar geld terug ENECO zijn groten grote oplichters!!!!!

    Beantwoorden
  12. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    zeer slechte ervaring. Medewerkers weten totaal niet waar ze over praten. Veel te duur contract aangesmeerd gekregen.
    Correctie nee. ik denk dat ik alle stukken bij elkaar zoek en dan ook naar de rechter stap

    Beantwoorden
  13. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    tussenpersoon (Simeon) belt op dat het contract bij Nuon positief bijgesteld kan worden als we zakelijk contract afsluiten. Maand later blijkt dat we een contract van 4 jaar bij Eneco hebben afgesloten tegen hogte tarieven incl hoge opzegboete bij Nuon. We wilden helemaal niet weg bij Nuon.

    Beantwoorden
  14. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 22222
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces Not Rated
    Energierekening 11111
    Reclames Not Rated
    Bereikbaarheid Not Rated
    Klachtafhandeling Not Rated

    Wij zitten op stadsverwarming en jaarlijks publiceert de ACM de maximaal toegestane energietarieven welke Eneco mag hanteren. Je kan namelijk niet overstappen van leverancier met stadsverwarming en dit is dus een sort bescherming tegen misbruik van de leverancier. In het kader van de energietransitie is ervoor gekozen om de gasprijzen flink te verhogen met belastingen. Stadsverwarming is veel beter voor het milieu (warmtepomp) en dus een goed alternatief. Op basis van de energiewet is de maximale prijsverhoging voor het veel schonere stadsverwarming (je kunt namelijk niet overstappen) wel gekoppeld aan de gasprijzen. De ACM kon niets anders dan de maximale tarieven dus met bijna 20% te laten stijgen. Eneco maakt hier optimaal gebruik van en heeft het maximale toegestane tarief gewoon volledig overgenomen met een forse prijsstijging tot gevolg (van bijna 20% op de variabele tarieven!). De reden van de gasprijsverhoging is echter grotendeels ingegeven door de energietransitie. Men moet ‘van het gas af’. Wellicht heeft de politiek zich niet gerealiseerd dat de maximale prijs van de warmtetarieven zijn gekoppeld aan de gasprijzen, maar deze prijsverhoging doet natuurlijk afbreuk aan de energietransitie gedachte. Ik vind het jammer dat Eneco hier misbruik van maakt en simpelweg het maximaal toegestane ACM tarief toepast (met wel een korting op de vaste tarieven maar dat weegt hier niet tegen op). Het is wettelijk toegestaan, maar het voelt als makkelijk verdienen (gebruik maken van een omissie) en als de koppeling volgend jaar aangepast zou worden is deze forse verhoging al binnen. Tevens, zo stimuleert Eneco de energietransitie dan toch niet?

    Beantwoorden
  15. Toen de cv ketel storing kreeg (22 januari)en wij zelf eens gekeken hadden wat voor een storing. Hebben we Eneco maar gebeld.stom verbaasd kregen we te horen dat er de volgende dag s’avonds om 20.00uur een monteur zou komen. Het was druk en kon niet eerder, dus 24uur in de koud zitten met buiten -10 graden celcius.
    23 januari om 20.00uur geen monteur zelfs gewacht tot 22.00uur. Volgende dag om 08.00uur maar gebeld en gevraagd waarom er geen monteur kwam. ja tuurlijk wisten ze dat ook niet en ze zouden de monteur bellen en kijken wat ze voor ons konden betekenen.Rond 13.30uur maar even zelf gebeld omdat ik nog niks tehoren had gekregen, toen kreeg ik te horen dat ze mij tussen 17.00uur en 17.30uur terug zouden bellen . Nou na zo goed als 48uur zonder verwarming en heet water toch maar eens zelf een bedrijf gebeld met de vraag of het mogelijk was dat er een monteur kon komen om de storing te verhelpen en die waren er binnen een half uur en nog geen 10 minuten later was het weer lekker in huis. toen belde ze van eneco met de mededeling dat ze helaas nog niemand gevonden hadden die kon komen voor de storing en dat ze de volgende dag wel weer verder zouden zoeken. sorry maar dat schoot mij in het verkeerde keel gat. ben blij dat ik er nu weg ben en ik scheeuw het van de daken.

    Beantwoorden
  16. Na een jaar te over en weer te mailen met eneco hebben wij nu afspraken bij de rechtbank over de verkoop manier van eneco.
    Zij verkopen producten die na een jaar afname VEEL duurder te zijn dan ze in eerste instantie per telefoon verkopen.
    Ik ga nu in hoger beroep tegen de uitspraak.
    Wie heeft er ook deze ervaring met o.a. eneco ?

    Beantwoorden
  17. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 22222
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Heb op tijd de meterstanden doorgegeven voor het beeindigen van een contract. Bij Eneco hebben ze bewust 10 dagen later geregistreerd!! Ze sturen vervolgens een correctie omdat ze een schatting hebben gemaakt en vervolgens nog een voor de versie die ik ze gestuurd heb. Het te betalen bedrag liep met 450 euro op! MENSEN GA NIET IN ZEE MET ENECO, behalve als je besodemieterd wil worden natuurlijk. Ze zijn het spoor bijster daar..

    Beantwoorden
  18. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 33333
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Na het opzeggen van mijn gas, sloot Eneco ook mijn energie contract af, ondanks herhaaldelijk mailen en bellen, blijven zij volharden dat ik opgezegd hebt, met een eindnota tot gevolg met eindstanden die zij zelf ingevuld hebben en niet kloppen.
    De mailwisseling is inmiddels hilarisch, ware het niet zo ergerlijk en tijdrovend. Eneco, lees en luister gewoon wat je klanten zeggen en schrijven ipv standaardteksten te schrijven. Wil je niet weg als klant, maar Eneco zorgt er wel voor dat je weg wilt! Heel bijzonder.

    Beantwoorden
  19. 19 december aangemeld als nieuwe klant; 21 december contract ontvangen. Met daarin gelijk een blunder: de ingangsdatum op het contract is 11 januari 2019. De door mij opgegeven datum van ingang was 14 februari 2019 (datum beëindiging contract huidige leverancier). Verder zijn alle prijzen incl. belastingen en heffingen nog van het niveau van 2018. M.a.w. de dure wijzigingen die er zitten aan te komen zijn niet meegenomen. Onbegrijpelijk en slordig.

    Gelijk de klantenservice gebeld en daar helemaal niets mee opgeschoten: de dames aan de telefoon wisten van niets, konden niets en ik moest zelf maar een nieuw contract aanvragen. Wat ik zeer zeker niet zal doen omdat gezien de administratieve onkunde ik niet het risico wil nemen dat ik straks met twéé contracten zit opgescheept.

    De eerste indruk moet goed zijn en dat is ie niet, verre van zelfs: amateurisme en slordigheid. Slechte eerste kennismaking ENECO!

    Beantwoorden
  20. 19 december aangemeld als nieuwe klant; 21 december contract ontvangen. Met daarin gelijk een blunder: de ingangsdatum op het contract is 11 januari 2019. De door mij opgegeven datum van ingang was 14 februari 2019 (datum beëindiging contract huidige leverancier). Verder zijn alle prijzen incl. belastingen en heffingen nog van het niveau van 2018. M.a.w. de dure wijzigingen die er zitten aan te komen zijn niet meegenomen. Onbegrijpelijk en slordig.

    Gelijk de klantenservice gebeld en daar helemaal niets mee opgeschoten: de dames aan de telefoon wisten van niets, konden niets en ik moest zelf maar een nieuw contract aanvragen. Wat ik zeer zeker niet zal doen omdat gezien de administratieve onkunde ik niet het risico wil nemen dat ik straks met twéé contracten zit opgescheept.

    De eerste indruk moet goed zijn en dat is ie niet, verre van zelfs: amateurisme en slordigheid. Slechte eerste kennismaking ENECO!

    Beantwoorden
  21. probeer een verhuizing voor demente Oom te regelen met medewerkers van eneco.
    Ga in 1e instantie naar klantenservice afdeling verhuizingen, , er dient eerst geinformeerd te worden of we te woord mogen worden gestaan. Dit blijkt akkoord te zijn, wat ook logisch is. Nu blijkt de persoon die ik ondertussen 20 minuten aan de lijn heb, mij toch niet helpen kan. Deze zet me door naar een andere afdeling, waar ik 15 minuten in de wacht sta, om het daar maar eens te proberen.
    Ook hier dient er eerst geinformeerd te worden of ik te woord kan worden gestaan. Hier kan het dus niet.

    Al bij al jammer, dat men geen beleid handhaaft.

    Beantwoorden
  22. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 22222
    Overstapproces 22222
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Heb met Eneco zeer slechte ervaringen, t.w.
    1. Niet beantwoorden emails;
    2. Niet bereikbaar op door hun zelf opgegeven telefoonnummer;
    3. Niet naar behoren afhandelen van klachten, o.m. via klacht.nl.
    4. Niet terugbetalen van door hen aan mij verschuldigd bedrag. Heb volgens hun eigen opgave na beëindiging contract en na ontvangst eindnota nog circa € 100,– van hen tegoed. Ondanks diverse herinneringen e.d. worden dit bedrag nog steeds niet terugbetaald.

    Beantwoorden
  23. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 22222
    Overstapproces 11111
    Energierekening 22222
    Reclames 22222
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Zitnu bijna 2 maanden bij Eneco. Helaas al 3 x een slechte ervaring met ze… Baal van mijn keuze!

    Beantwoorden
  24. Ik ben al een half jaar aan het proberen om een probleem tav de energielevering op te lossen, dat lukt niet omdat ik steeds opnieuw hetzelfde verhaal moet vertellen, afdelingen volledig langs elkaar werken, vragen die ik stel aan de helpdesk niet worden opgelost. Al met al een waardeloze service, slecht georganiseerd bedrijf die geen flauw idee hebben wat er aan de andere kant van de telefoon aan de hand is. Ook op mijn vraag of ik kan worden teruggebeld door een medewerker die mijn probleem integraal aanpakt wordt niet gereageerd!

    Beantwoorden
  25. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Prutsers, krijg alsnog een factuur ondanks mijn abonnement die het onderhoud aan de CV ketel zou moeten dekken. Klantenservice onbereikbaar en moet meerdere keren bellen om eindelijk wat geregeld krijgen. Pauper bedrijf. Terugbel afspraken worden niet nagekomen.

    Beantwoorden
  26. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    E-on werd helaas overgenomen door Eneco. Gelijk gezeur. Mijn onderhoudscontract voor mijn cv was kwijt, terwijl ik hem zwart op wit had. Heel gedoe, en uiteindelijk wordt het als mijn probleem afgeschilderd en moet ik een nieuw contract afsluiten. Slechte service! Ben gelijk overgestapt naar een andere maatschappij. Ben binnen 1 dag bij hen geholpen, zeer klantvriendelijk. Kan Eneco heel wat van leren!

    Beantwoorden
  27. Algemene indruk 22222
    Helpdesk 44444
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 22222
    Energierekening 11111
    Reclames Not Rated
    Bereikbaarheid 22222
    Klachtafhandeling 22222

    Ik MOET hier stadverwarming afnemen en heb nog nooit zoiets ondoorzichtigs meegemaakt. NIEMAND kan mij vertellen wat mijn maandlasten worden, zelfs in het contract staat geen Bedrag. Wat een K U T systeem is dit. Klantenservice hing in eerste instantie gewoon op tijdens de aanvraag om klant te worden, als ik niet gebonden was aan Eneco was ik hier nooit klant geworden, maar helaas heb je met stadverwarming geen keuze. Die tweede dame hielp me prima, maar kon me dus ook niks vertellen. En ze kunnen het nog maken ook, want ja het is toch verplicht. Zei de klantenservice ook.

    Beantwoorden
  28. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Mijn contract bij Eneco is onterecht stopgezet, waardoor er een boete van mij rekening is afgeschreven. Oplossen!? Echt niet, vanaf augustus hoor ik elke week: we zijn er mee bezig. Slechtste organisatie waar ik ooit mee te maken heb gehad!

    Beantwoorden
  29. We had a problem with the heating system and they had no one to give service for 3 days. Without hot water and heating system during winter. Terrible service!!

    Beantwoorden
  30. Op mijn verzoek wordt mijn dubbele meter (dag en nacht) allemaal als dagstroom verrekend. Ik heb een telefonische bevestiging gehad dat dit uitgevoerd is maar ik wil dit graag schriftelijk ontvangen. Dus ik heb een mail gestuurd aan klantenservice en krijg als antwoord dat ze deze wijziging niet schriftelijk gaan bevestigen. Raar he, ze kunnen gewoon in dezelfde mail zetten dat de wijziging aangebracht is.

    Beantwoorden
  31. Eneco is echt een organisatie, die 10 jaar lang mij beviel.
    Nu in een half jaar ben ik in mijn leven nog nooit zo slecht geholpen door een organisatie. Behalve toen mijn contract verlegnd moest worden toen kon namelijk alles.
    Nu is het 1 groot drama, al half jaar aan het touwtrekken en ben er helemaal klaar mee. Zal het niet nalaten om iedereen waar dan ook te waarschuwen, voor veel beloftes en niks nakomen!

    Beantwoorden
  32. Eneco heeft zich uiterst incorrect tegenover een klant, in deze getekende, gedragen. Dat men zo met de klanten omgaat gaat alle perken te buiten.

    CBR Reijs

    Beantwoorden
  33. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 22222
    Klachtafhandeling 11111

    Jaar geleden overgestapt van Eneco naar Eon , krijg ik paar maanden later brief.Eneco heeft Eon overgenomen😈😈.Nou ja dan begint de ellende weer.Arrogante medewerkers bij Eneco .Eerst vechten ze om klanten te trekken ben je klant word je zo associaal behandelt.Binnenkort ben ik geen klant meer bij Eneco.Die medewerkers die daar werken, denken dat ze de baas van Eneco zijn .En het gaat hun ook niks aan of je als klant blijft of weggaat.1 ding telt regels zijn regels, maar word alleen van hun kant bekeken en niet van de klant.
    Ook had je vroeger 1 vaste contactpersoon was fijn , nu niet meer jammer😣😣
    Ik vind Eneco totaal niet vriendelijk 👇👇👇

    Beantwoorden
  34. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 33333
    Overstapproces 33333
    Energierekening 33333
    Reclames 22222
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Na jaren een zeer tevreden klant te zijn geweest kom ik daar nu op terug. Ik ga verhuizen en wil graag weer Eneco met toon. Nu krijg je die bij een 4 jarig contract. (eerder was dit bij een 3 jarig contract) De medewerker heeft mij toegezegd 6 maanden gratis abo op toon te geven. Nu blijkt dit niet mogelijk. (Heb ruim een uur en 45 min. aan de telefoon met Eneco gezeten, waarvan zeker een uur in de wacht te hebben gestaan. Nee de medewerker is nieuw en ze weet nog niet alles… sorry dit vind ik onacceptabel. Vandaag een mail ontvangen dat het ze spijt. Waar hebben we het over? 6 x €4.50 = €27… Dit is voor mij een principe dingetje… Voor €27 zijn ze een klant kwijt en ga mijn contract opzeggen! (valt binnen de 14 dagen bedenktijd)

    Beantwoorden
  35. Slechtste energiebedrijf die ik ken!
    Door velen reclames en horen zien besef ik nu echt dat Eneco slecht is met klanten.
    Slechte service, afspraken nooit nakomen, geld bij je blijven halen terwijl je al klaar bent met hun en niets voor niets weg bent bij ze proberen ze nog altijd geld te stelen en met mooie praatjes en smoesjes komen wat je nog moet afbetalen en achter k9men dat er met 50% van de bewolking dat ook meemaken en zij als dieven veder kunnen gaan! Dat maakt je nog zieker dan jr al bent van gezondheid maar daar denken hun niet aan maar alleen maar aan geld en hun leugen bedrijfs maar redden!

    Beantwoorden
  36. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    De Eneco site heeft al 2 mndn wind tegen ipv 5 a 10 minuten. Dus al 2 mnd geen zicht op je verbruik rekeningen enz. Als jarenlange vaste klant krijg je een aanbod (toon) waarvoor je dus moet betalen terwijl andere hem gratis krijgen en we waren al duurder uit dan bij de meeste andere leveranciers. Top sevice van Eneco dus, ik ben er klaar mee.

    Beantwoorden
  37. Heb net mijn TOON opgezegd wat is het geval De Toon app doet het niet meer omdat ik een Microsoft telefoon heb er over gebeld maar kunnen mijn niet helpen Eneco is gestopt met Microsoft dus de app werkt niet meer van afstand vind dit een kwalijke zaak in deze tijd maar is niet ander scheelt mijn weer 3,50 per maand maar wel jammer want je kunt vanaf buiten niks meer bedienen in huis.
    Ga zo door Eneco dat gaat meer klanten kosten.

    Beantwoorden
  38. Zit al 7 jaar verplicht bij Eneco omdat de hele energie installatie
    van hun is. na 3 jaar kon ik alleen voor stroom overstappen.
    Vanaf de eerste jaarafrekening was ik er al helemaal klaar mee. Blijkbaar had ik evenveel energie verbruikt als in de 30 jaar ervoor. in hun energiezuinige woning.
    De helpdesk zit je gewoon hard uit te lachen. betalen! Doe je dat niet, incassobureau. als je geknipt en geschoren wilt worden moet je vooral een contract afsluiten met dit schorem!

    Beantwoorden
  39. Ik ben zeer ontevreden over de diensten van Eneco. Ik heb het gevoel dat Eneco mensen bewust in de maling nemen bij een overstap van andere energieleverancier.
    Eerste zegt Eneco dat het nieuwe contract begint, na de beëindiging van oude contract, maar het nieuwe contract begint eerder.
    Waarbij ik duidelijk heb aangegeven alleen te willen overstappen bij behoud van bonus/overstap vergoeding en zonder mogelijke boetes.
    De klant krijgt een boete en verliest komt-erbij korting bij oude leverancier. Daarna geeft Eneco toe dat zij een fouten gemaakt hebben en dat verlies van korting/bonus wordt gecompenseerd,
    om daarna weer aan te geven dat zij de kosten door de gemaakte fout niet zullen vergoeden. Door deze fouten van Eneco loop ik 200 euro voordeel mis.
    Ik ga mensen die ik tegenkom zeker in de toekomst afraden om de Eneco diensten af te nemen.

    Beantwoorden
  40. Eneco maakt ( bewust ? ) een onbegrijpelijk kluwen van facturen en
    stuurt dan nà mijn klacht een correctiefactuur gedateerd 25/08/2016 gebaseerd op dezelfde meterstanden
    als hun factuur van 28/07/2016 ! Namelijk de standen 322/378 & 336

    Volgens ons is dat fraude.

    Trouwens wordt in één van de emails van Eneco ( van Lisa; zie hieronder ) verwezen naar de
    meterstanden van 13/04/2016 die opeens veranderen van:

    552 naar 322
    523 naar 378
    523 naar 336

    We zijn ervan overtuigd dat veel consumenten dit onoverzichtelijk kluwen van facturen
    niet controleren en al zeker niet als men ( zogezegd ) geld terug krijgt ( Factuur Eneco van 28/07/2016 ).

    Beste groeten,

    Jo Chielens
    JB de Ghellincklaan 23/303
    9051 Gent

    Tel.: 09 222 22 60
    Fax.: 09 222 60 48
    info@chielens.be

    Beantwoorden
  41. 30 jaar klant geweest.
    Nooit problemen.
    Alleen bij verlenging laatste contract bleek dat bij narekening nieuwe klanten een beter bod krijgen.
    Het ging niet eens over een groot bedrag, een paar euro per maand.
    Het ging mij om het principe.
    De mails die ik heb verstuurd werden nooit beantwoord helaas.
    Pas toen ik al was vertrokken namen ze contact op.

    Beantwoorden
  42. Een update na mijn laatste review. Op 13 september voor de zoveelste maal gebeld met eneco, en zowaar! Het wonder is geschied, een dame aan de telefoon, mevr. M. Sahertian, die wel begrijpt hoe klantvriendelijkheid behoort te zijn. Zij heeft alles aangepakt en mij keurig netjes teruggebeld, volgens afspraak. Nu is het orde, tenminste daar lijkt het op, en zij heeft er zelfs voor gezorgd dat er een boeket bloemen is bezorgd om alle ellende enigszins goed te maken.Een klacht mag vermeld worden, maar als er iets goed gedaan word, is het ook het vermelden waard. Dus mensen met trammelant…. vraag naar deze dame want zij kan iets voor u doen!!

    Beantwoorden
  43. Algemene indruk 33333
    Helpdesk 22222
    Energieprijzen 33333
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 33333
    Klachtafhandeling 11111

    Elk jaar stap ik over naar een andere energieleverancier, en dit jaar kwam Eneco als voordeligste uit de bus. Dus overgestapt van Greenchoice naar Eneco. Wat een ellende!!!!! Nog nooit geen problemen gehad met overstappen, en nu! Niet normaal! Al op 16 juli een mail gehad met daarop alles precies zoals het moest zijn, en toen op 2 september de overstap een feit werd, begon het gedonder. Ineens bleken er twee accounts te zijn gemaakt, en hadden we geen stroom meer, alleen maar gas. Gebeld. Nee werd in orde gemaakt. Moesten we de meterstanden doorgeven, bleken er nog steeds twee accounts te zijn. Gebeld. Nee sorry, dat werd in orde gemaakt. Ondertussen kreeg ik een mail met maandbedragen die kant nog wal raakten, gebeld! Nee sorry sorry, dat werd meteen in orde gemaakt. We zijn nu 6 telefoontjes en tig mails verder en nog kregen we twee aparte kaartjes in de bus waarop we de meterstanden moesten invullen!!! Ik weet werkelijk niet wat daar voor imbecielen werken, maar voor mij is dit 1x en NOOIT weer. Echt NOOIT niet!!!

    Beantwoorden
  44. Ik ben al 34 jaar klant bij Eneco. Nooit problemen gehad. Nu heb ik de eindafrekening gekregen en bleek dat ik 72% meer gafverbruik had als in al die jaren daarvoor.
    Ik krijg totaal geen hulp van Eneco en moet zelf maar uit zien te zoeken hoe dat komt. Ik heb ze gewezen op de afspraak die is gemaakt met Stedin in 2013, Stroomopwaarts. Deze afspraak is gemaakt juist voor dit soort klachten. Zij weigerden om hiervan gebruik te maken en contact op te nemen met de leveranciershulpdesk. Ik moet het zelf maar zien op te lossen.

    Beantwoorden
  45. ik heb nooit vervelende situaties meegemaakt met Eneco totdat ik gistermiddag opgebeld werd door een incassobureau met de mededeling dat er een openstaande factuur betaald moest worden. In januari ben ik verhuisd van adres A naar adres B. ik heb in dat zelfde maand tweetal keer een bedrag moeten overmaken voor beide adressen is op zich niet gek als je twee huizen ter beschikking hebt van gas & licht.

    Ruim 6 maanden later terwijl ondertussen de windkrachtkorting & jaarnota verrekend is, blijkt er nu ineens een bedrag open te staan van het oude adres waar ik woonde. Op 15 januari 2016 netjes mij adres gewijzigd bij Eneco met de vraag of ik alle post naar het nieuwe adres toegestuurd kon krijgen. Medewerkester van Eneco is geen enkel probleem. U bent en blijft klant van Eneco hierbij hebben wij al uw gegevens ter beschikken om uw te contacteren.

    1e herinnering, 2e herinnering & Aanmaning niet ontvangen. geen telefoontje ontvangen & sterker nog ook geen herinneringsmail mocht de betaling niet betaald zijn.

    Het is om gek van te worden om burgers op deze wijze te behandelen. Bel ik Eneco op ja maar meneer ik kan u hier niets over vertellen de zaak ligt bij de incassobureau. Ik zou graag willen weten waar het bedrag vandaan komt en waarom ik hier niet op de hoogte ben gehouden terwijl ik nog steeds klant ben van Eneco!!!

    Sorry ik kan hier niets over zeggen.

    De incassobureau is wel een bedrijf dat uitleg geeft gelukkig omdat zij het gewenste bedrag willen zien uiteraard.

    klacht indienen bij de klantservices van Eneco is net alsof je tegen een klein kind communiceert. De feiten worden niet behandeld en geen fatsoenlijk argument. Neem contact op met de incassobureau!! Een kind is nog eerlijk als het hier omgaat. sterker nog mevrouw Carmen van klantenservice beweert dat zij mij vandaag 26-7-2016 gebeld heeft om deze kwestie uit te leggen. Geloof mij mensen de telefoon is niet eens 1x over gegaan.

    zwak, misselijk makend energieleverancier is dat zeg.

    ik weet wat ik moet doen zo snel mogelijk weg bij dat bedrijfje, ik raad ook echt niemand aan om hier een contract af te sluiten.

    Beantwoorden
  46. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    oww wat lees ik toch een klachten wat ben ik stom geweest om half jaar geleden over te stappen…in het begin ging het al fout ben alleenstaande en ze wilden dat ik gemiddeld verbruik van vorige bewonersgezin uit 5 moet betalen… sinds vorige week ben ik zogenaamd weer verhuisd…of ik de meters ff wilde doorgeven en hadden al weer een gemiddeld verbruik klaar liggen wat ik moet betalen kon mn klachten niet doorgeven via mijn eneco wachtwoord herkende de computer niet meer…wat een tyves zooi daar zeg

    Beantwoorden
  47. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 33333
    Overstapproces 11111
    Energierekening Not Rated
    Reclames Not Rated
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Ruim een maand geleden overgestapt van Essent naar Eneco.
    Ik krijg na een paar weken een mailtje om mijn gasmeterstand door te geven, maar niet van de electriciteit.
    Ik probeer meerdere keren contact te leggen met hun helpdesk om de electra meterstanden door te geven.
    Dit lukt uiteindelijk na 10 keer en moest handmatig worden ingevoerd omdat hun website dit niet slikte.
    Hun site heeft nogal last van tegenwind en komt daardoor erg malafide over.
    Deze standen geven ze niet door aan de netbeheerder, zodat Essent ook niet op de hoogte wordt gebracht van mijn eindstanden.
    Deze stuurt een eindafrekening die veel te hoog ligt voor het daadwerkelijke verbruik.
    Ik vraag Eneco om alsnog contact op te nemen met Essent, omdat Eneco de fout heeft gemaakt.
    Dit weigeren ze. Ik geef aan in dat geval mijn contract te willen terugdraaien.Ze dreigen met een boete; ongelofelijk, wat een arrogantie. Terwijl ze zelf fout zitten.
    Mijn advies: MIJDEN

    Beantwoorden
  48. Vreselijke maatschappij! Even te laat met betalen en je krijgt gelijk een boete van 40 euro. Dit is in mijn geval 50% van mijn gehele bedrag wat ik per maand moet betalen. Echt veel te veel!

    En dan ben ik ook nog verplicht om er klant te blijven, aangezien er in mijn straat geen andere aanbieders zijn.

    Dus machtsmisbruik alom!

    Beantwoorden
  49. In mijn ogen is Eneco een mafiabedrijf.
    Ik ben overgestapt omdat ik enkel de facturen ontvang met de extra kosten. Wat volgens hun iets met de post te maken had. Tja de herinneringsbrief met extra kosten kwam wel altijd aan. Nu kreeg ik onlangs een afrekingsfactuur. Dus ik vraag afbetalingsplan dat ik netjes op tijd betaal. Door een verkeerde communicatie bij eneco weet de boekhouding dit niet. Gelukkig staat alles op mail en ben in mijn recht. Toch vinden ze dat ik mij niet gehouden heb aan het afbetalingsplan dus sturen ze een nieuw met nieuwe data (later) Dus heb ik zogezegd 3 dagen te laat betaald. Ik negeer dit want alles is al binnen bij de bank en ben in mijn recht. En nu krijg ik ineens een mail binnen van incasso bureau want volgens hun heb ik mij niet gehouden aan de data. Eneco’s nieuwe later data.

    Beantwoorden
  50. KLACHT Een jaar geleden zijn we overgestapt naar Eneco. Met de verkoper van destijds heb ik de tarieven van mijn vorige leverancier vergeleken, en zijn we tot de conclusie gekomen dat k bij Eneco goedkoper uit zou zijn. Vandaag kreeg ik de eindafrekening, er moet 700 euro bij! Ik heb netjes mijn Toon gebruikt en op basis van die gegevens geconcludeerd dat ik maandelijks onder mijn ingeschatte verbruik zat. Ik zou zo’n 600 euro terug moeten krijgen. De klantenservice geeft als oorzaak ‘de belasting’ aan,. Naast de normale normale leveringskosten zou dat 700 euro zijn. De mij voorgespiegelde bedragen en tarieven zijn dus gegeven zonder dit te vermelden,. Ik ben dus overgestapt op basis van onvolledige informatie, de voorgespiegelde bedragen zijn blijkbaar bewust te laag gehouden om mij als klant binnen te krijgen. De klantenservice Bie mij uit ‘coulance’ een betalingsregeling aan, maar weigerd in te gaan op mijn vragen over de vooraf gegeven informatie.
    PRODUCT DETAILS Eneco gas en stroom

    Beantwoorden
  51. Algemene indruk 11111
    Helpdesk Not Rated
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces Not Rated
    Energierekening 22222
    Reclames 22222
    Bereikbaarheid 33333
    Klachtafhandeling Not Rated

    Volgens de stappen die op de website van Eneco zijn aangegeven, heb ik in augustus 2015 mijn verhuizing doorgegeven. Hierbij heb ik de meterstanden van mijn oude adres netjes doorgegeven. Ik ging er vanuit dat alles goed geregeld was (; niet doen dus)! Echter is Eneco geld voor energielevering op mijn oude adres, van mijn rekening blijven afschrijven. Ik kom er helaas laat achter, maar het blijft een fout van Eneco. Echter wordt de schuld nu in mijn schoenen geschoven: ik zou niet met de klantenservice hebben gebeld om de meterstanden van mijn oude adres door te geven… (Had ik dus al lang gedaan!) En moet nu de meterstanden van mijn oude adres nogmaals doorgeven! Ik weet niet of ik die nog heb… 🙁

    Schandalig. Ik heb een klacht ingediend, die ik ook bij Kassa (Vara) ga neerleggen + overstappen naar een andere leverancier.

    Beantwoorden
  52. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Zeer slecht! Nog steeds geen juiste jaarafrekening! Laatst de hele middag aan het bellen geweest en ze zouden het oplossen! Ze proberen op elk mogelijke wijzen geld aan je te verdienen. Je bent een nummer!

    Beantwoorden
  53. Algemene indruk 33333
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 22222
    Overstapproces 11111
    Energierekening 22222
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 33333
    Klachtafhandeling 11111

    Eneco de grootste oplichters … na een overstap naar een nieuwe leverancier in December kregen we bericht dat wat we terugkregen binnen 2 weken op onze rekening gestort zou worden … moesten we wel even ons rekeningnr. geven (wat al onzin is want die hadden ze maar goed) dus wij opbellen en doorgeven werd nog een keer gezegd binnen 2 weken staat het op jullie rekening … na 3 weken wij nog een keer bellen waar blijft ons geld … zeiden ze geen probleem het is woensdag overgemaakt … vrijdag nog geen geld .. maandag nog niet .. bank gebelt gevraagd hoe lang dat ongeveer kan duren als iemand geld naar ons overmaakt ..

    dat duurt dus een dag ook van bank tot bank ..

    dus wij weer bellen zegt diegene aan de telefoon ….. HOE HEEFT ZE DAT KUNNEN ZEGGEN WOENSDAG IK GA ER METEEN ACHTERAAN WANT DAT MAG ZE NIET ZEGGEN MAAR IK KAN HIER ZIEN DAT HET VERWERKT IS EN DAT HET VANNOCHTEND VERSTUURD IS .. ok wij dus maar weer wachten en wachten inmiddels nog geen geld

    Weer bellen maar wat krijgen we te horen … U geld is nog helemaal niet overgemaakt en dat kan nog wel 2 weken duren ….

    grrrr dus ja dan mag ik wel zeggen oplichters we zijn inmiddels 4 maanden weg bij Eneco en hebben ons geld wat voor ons best een flink bedrag is dus nog niet gekregen .. BEDANKT ENECO ga ervan uit dat over 2 weken het er ook niet opstaat

    Beantwoorden
  54. Eneco is een crimineel bdrijf waar je niet mee in zee moet gaan ze doen maar wat versturen bewust foutieve facturen en drijven de energie kosten op op zijn nederlands gezegd een pleuris bedrijf!!!

    Beantwoorden
  55. Contactwijziging mnd aan telefoon doorgenomen voor enkele adressen. Zonder boete kon dat niet voor 1 adres, daar dus geen wijzing, wel voor andere adressen. Wie schetst verbazing dat er later toch een boete wordt gerekend. Bellen daarover leert dat men de opname gaat beluisteren en men belooft terug te bellen. Dan gebeurt niet. In arre moede maar zelf gebeld.
    Opnames terug luisteren kan ondanks toezegging niet. Daarvoor moet ik dan weer schriftelijk naar eneco. Een actief ontmoedigingsbeleid dus. Zo wordt na een doorlopend contract vanaf 1977 dus behandeld. Tja, loyaliteit moet echt van 1 kant komen. Niet meer dus. Op zoek naar andere leverancier dan maar voor enige adressen.
    Doen wat je belooft (1. afspreken dat je geen boete berekent en dat dan vervolgens wel doen past dan niet. 2 Beloven terug te bellen en dat niet doen past ook niet. 3 beloven dat je makkelijk direct kunt terugluisteren en dat vervolgens niet waarmaken draagt ook niet bij aan vertrouwen in functioneren) . Dat is begin en ook eind van relatie. Eneco staat dus voor wat mij betreft voor bewust niet nakomen van afspraken.

    Beantwoorden
  56. Naar mijn ervaring zijn het gewoon een stelletje oplichters ze sluiten mensen af die eens een keer een aantal dagen telaat hebben betaald maar er zijn geen achterstanden ect sterker nog je krijg te horen u krijgt nog geld terug. Vraag je waarom jr afgesloten wordt krij je een lullig antwoord ja er is wel eens te kat betaals. Ja maar hallo geen achterstand niks. Als je lid wil blijven mag je mooi 400 euro’s betalen!! O goh betaal 400 euro en alles is weer goed nou de pot op oplichters proberen mensen bang te maken zodat ze onnodig 400 euro gaan betalen

    Beantwoorden
  57. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Je hebt een klantenservice die lang duurt, en je hebt een klantenservice die je helemaal niet helpt. Ik dacht een veilige keus te maken door voor een “grote” maatschappij te kiezen (What was I thinking?) Kwam dat even bedrogen uit.. na een paar dagen het contract ontvangen, stond al een foute startdatum in. Gebeld.. wordt tijdens het in de wacht staan zomaar het gesprek verbroken. terugbellen..1 min 2 min 3 min>> 6min “dan moet u een andere afdeling hebben meneer.. opnieuw in de wacht.. 1 min. 2 min. 3min.. “ik krijg ze niet te pakken meneer en ik mag u niet meer in de wacht zetten.. Laat maar, ik stuur wel een mail.

    Als antwoord op de mail: nee meneer, ik ga het regelen, en graag niet meer proberen om via andere wegen contact te zoeken, want dan wordt de kan groter dat het misgaat. (ok, dan doe ik dat niet) maar helaas, ook zonder mijn tussenkomst was de datum (en tot op de dag van vandaag nog steeds niet) juist.

    Ok, jammer van die paar dagen dan maar, maar ik had nog een vraag. Aangezien de klantenservice niet werkt, en per gesprek steeds 45ct moet kosten. dan stuur ik maar een mail via de website. krijg een automatische reactie dat ik binnen 5 werkdagen reactie zou krijgen. (dat was 22 juni 2015). Jullie raden het vast al.. ik wacht nog steeds. op 1 Juli heb ik nogmaals een mail gestuurd, ook weer zou ik met 5 dagen reactie krijgen, maar helaas.

    Kan jullie wel melden.. ik ben er redelijk klaar mee, aan het einde van het contract heel snel naar de concurrent. Eneco.. Bah!

    Beantwoorden
  58. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    eneco doet maar wat: pleegde contractbreuk na overname van Dong Energy. De eindnota klopte niet: korting voor electra werd verkeerd berekend (te weinig korting toegekend) en tarief werd ineens duurder dan met Domg overeengekomen. Eneco weigert herberekening zonder opgaaf van redenen.
    de meest vunzige energieleverancier die mensen telefonisch ook intimideert en liegt als zou overstappen en contract bij een ander verbreken normaal zijn ! Onethisch !

    Beantwoorden
  59. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 33333
    Klachtafhandeling 11111

    Schandalige manier van communicatie.
    Prijzen zijn hoog en hier mag je dan ook wat voor verwachten. Is (in ons geval) zeker niet zo!!

    Beantwoorden
  60. Schandalig dat Eneco niet op een normale E-mail manier te bereiken is, Ik ben al weken bezig om in te loggen, telkens krijg ik het antwoord gebruikersnaam en wachtwoord bekend. (inloggen niet mogelijk !) Maar ik kom er toch niet in.
    Ik heb diverse malen geprobeerd ze te bellen, maar dan krijg ik een bandje, met van 15 minuten wachttijd, daarna idem, en weer. ik heb er stevig de balen van.
    De jaar nota heb ik ook nog niet ontvangen van ze.
    Behoorlijk waardeloos dit alles.

    Beantwoorden
  61. 35 jaar zijn wij al klant bij eneco. Pas kregen wij de zoveelste narekening. Waarvoor wij toch even gingen bellen. Na het uitgelegd te hebben bleek de mevrouw van Eneco niet geintresseert en hing op met ‘ een fijne dag verder ‘. Ze zetten een klant van 35 jaar zo aan de kant na het melden van een klacht. Zeer asociaal! Ons zijn ze kwijt.

    Beantwoorden
  62. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 33333
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Ervaring: Zeer zeer slecht, Eneco maakt zich structureel schuldig aan intimidatie (telefonisch natuurlijk, je hebt

    dan geen enkel bewijs)en misbruik van de monopolipositie inzake stadsverwarming. NIET DOEN, WEGBLIJVEN!!

    Met name in de zgn. achterstandswijken regent het klachten tijdens het spreekuur van het bewonersoverleg.

    (Mensen willen opzeggen maar worden gehinderd door belegen overheidswetgeving). Als ze merken dat hun

    intimidaties geen effect sorteren,lees: tegen ouderen, buitenlanders, alleenstaande moeders met kinderen, dan

    gaan ze over tot het financieel uitmelken van de betreffende klant door de kosten op de jagen, daarbij geen

    rekening houdende met de financiele positie. Ook schroomt men niet klanten die weigeren een digitale meter aan

    te schaffen (IS NIET VERPLICHT) telefonisch te intimideren en weigert men vervolgens de opgegeven meterstanden

    te accepteren. De digimeter begint te lopen bij 5 graden C je betaalt terwijl je dus nog in de vrieskou zit. (Ooh

    dat was dus de reden dat Eneco hals over kop iedereen van zo’n metertje wilde voorzien, nog voordat het

    wetsvoorstel door de !e kamer was)Je krijgt straf: Eneco verhoogt vervolgens zelf het warmteverbruik met 100%

    op de daadwerkelijke meterstanden en dwingt je onder de bedreiging van een incassobureau de foutieve nota te

    betalen. Welke stumper/ambtenaar heeft zich laten omkopen bij het werderom toekennen van het contract voor

    stadsverwarming aan Eneco in Utrecht? Stadsverwarming: feodaal,niet van deze tijd! afschaffen deze wanpraktijk

    gevoelig contractvorm. Scheep de productenten van die afvalwarmte op met stadsverwarming -maar die kun je

    niet intimideren, particulieren wel.- De overheid dient burgers te beschermen i.p.daarvan beschermt deze dikke

    nekken-overheid multinationals en bedrijven. “Geef iemand macht en je leert zijn karakter kennen” (A. Lincoln)

    Beantwoorden
  63. Algemene indruk 44444
    Helpdesk 55555
    Energieprijzen 33333
    Overstapproces Not Rated
    Energierekening 44444
    Reclames 33333
    Bereikbaarheid 44444
    Klachtafhandeling 44444

    Prima leverancier. Al 3 jaar klant, nooit problemen. Verzoek opname meterstanden en jaarafrekeningen komen netjes op tijd. Vorig jaar moest ik veel bijbetalen door hoog verbruik,maar kon een nette betaalregeling treffen. Echter zit ik wel te kijken of ik elders goedkoper uit ben. Tarieven Eneco behoren niet tot de goedkoopste. Maar over de goedkoopste lees ik slechte berichten, dus wil liever iets meer betalen voor zorgeloze leverancier.

    Beantwoorden
  64. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Slechte maatschappij ontzettend duur en de klant is slechts een nummertje

    Beantwoorden
  65. Algemene indruk 55555
    Helpdesk 55555
    Energieprijzen 33333
    Overstapproces 55555
    Energierekening 33333
    Reclames 22222
    Bereikbaarheid 55555
    Klachtafhandeling 55555

    In Belgie hebben ze de energietarieven wel lager gemaakt… Maar in Nederland betalen we de hoofdprijs. Ze hebben goede service, maar daarom betaal je denk ik ook meer…

    Beantwoorden
  66. Algemene indruk 55555
    Helpdesk 55555
    Energieprijzen 55555
    Overstapproces 55555
    Energierekening 55555
    Reclames 55555
    Bereikbaarheid 55555
    Klachtafhandeling 55555

    Volgens ons de beste!

    Beantwoorden

Plaats een reactie

vier + vijftien =

Algemene indruk
Helpdesk
Energieprijzen
Overstapproces
Energierekening
Reclames
Bereikbaarheid
Klachtafhandeling