Eneco

Eneco Groep N.V., oftewel Eneco, is een Nederlandse energieonderneming met in 2019 zo’n 3000 medewerkers. Eneco is actief in Nederland, Groot-Brittannië, Duitsland en België. Het hoofdkantoor staat in Rotterdam.

Het bedrijf Eneco is ontstaan door een fusie van meerdere Nederlandse gemeentes. Inmiddels is het bedrijf in 2020 verkocht aan het Japanse bedrijf Mitsubishi.

ENECO Dochterondernemingen

  • Oxxio
  • Eneco Belgie B.V.
  • Eneco B.V.
  • Ecostream International B.V.
  • Eneco Zuid Nederland B.V.

Eneco ervaringen

Bent u klant bij Eneco of een dochteronderneming en heeft u ervaringen met dit bedrijf? Wat is uw indruk van Eneco. Hoe is de klantenservice en zijn de energiekosten betaalbaar? Dit zijn vragen die veel mensen hebben.

Informatie over Eneco

Door deze vragen met extra toelichting te beantwoorden in uw review, kunt u andere mensen helpen een goede keuze te maken. Dat kan Eneco zijn als er veel positieve reacties zijn. Als er veel klachten over Eneco zijn, dan kunt u beter een andere energieleverancier kiezen.

Eneco tarieven vergelijken

Zoek in onze energievergelijker naar de beste energie aanbiedingen van Eneco en vergelijk deze aanbieding met aanbiedingen van andere energieleveranciers.

Vergelijk de energieprijzen, de maandelijkse en jaarlijkse kosten. Bekijk ook de speciale acties en bereken uw voordeel.

Eneco klantenservice

Als u op zoek bent naar het telefoonnummer van de klantenservice of het adres van Eneco, dan kunt u het beste even op de website kijken: www.eneco.nl. Daar kunt u alle informatie over de klantenservice vinden en hoe u die het beste kan bereiken.

Als u contact heeft gehad met eneco. Laat dan weten hoelang u in de wacht moest staan. Laat ook weten hoe klantvriendelijk de medewerkers zijn. Bent u helemaal tevreden of was het een drama? Vertel waarom u tevreden bent of schrijf uw frustraties van u af door een review over Eneco te plaatsen.

Al met al gaat het erom dat u de beste energieleverancier zult vinden. Of dit nu wel of niet Eneco is, die keuze is aan u. Wij zijn in ieder geval blij dat we via EnergieErvaringen.nl elkaar kunnen helpen.


Eneco informatie

Is Eneco een betrouwbare energie aanbieder?

Lees de ervaringen op deze website en oordeel zelf. Er zijn in totaal 68 mensen met ervaringen over Eneco.

Hoe kan ik Eneco bereiken?

Om Eneco te bereiken kunt u het beste even contact opnemen met de klantenservice. Het telefoonnummer van Eneco kunt u vinden op de website van Eneco.

Heeft u alle ervaringen over Eneco gelezen?

Heeft u een goede positieve indruk gekregen door het lezen van de reviews? Dan kunt u naar de website van Eneco gaan en uw bestelling plaatsen. Leest u veel klachten over Eneco? Kijk dan verder naar andere energieleveranciers. Start met energie vergelijken om Eneco te vergelijken met andere energieleveranciers. Bij ons profiteert u van exclusieve energiedeals met hoge kortingen en mooie welkomstcadeaus.


68 gedachten over “Eneco”

  1. Eind 2019 via Gaslicht.com overgestap (of in ieder geval geprobeerd !) naar Eneco. Eind december mail ontvangen dat ze druk aan de slag waren voor me. Daarna geen gehoor. Na meerdere telefoontjes (meestal eerst 15 minuten in de wacht) en meerdere beloften om teruggebeld te worden was er vandaag !(27-2-2020) uiteindelijk een medewerker die me doodleuk vertelde dat dit contract niet meer geaccepteerd word. Blijkbaar te voordelig voor de klant. Niet acceptabel dus ik vraag iemand anders te spreken. Na nog een keer mijn verhaal te doen ging deze persoon overleggen met de teamlead. Ipv dat die aan de lijn kwam werd de medewerker gezegd om tegen mij te zeggen dat ze “niets meer voor me konden doen”. Hij vond het heel vervelend maar dit contract was simpelweg niet meer mogelijk! Voor details van wat het contract had moeten zijn zie hieronder;

    Ook gaslicht.com geeft wat dit betreft garantie tot aan de deur. Waardeloos. Je lokken met een mooie condities en vervolgens afspraken niet nakomen. Onvoorstelbaar!!!

    Beantwoorden
  2. October 2019. Wederom “bagger”.

    Kreeg zojuist een mail voor het opgeven van meterstanden.
    Heb een slimme meter. Wat willen ze nu? Hun meter controleren?

    Ben van goede wil, dus maar begonnen met meterstanden te noteren. Een onophoudelijk geleuter over stand I, II, III, en IV? Mijn meter heeft maar twee gegevens. Hoog en laag! Dat ding is slim.
    Eneco toont verder een aantal plaatjes van meters. Niet van een slimme. Alleen maar domme.

    Lijkt erop dat Stedin installeert en dit niet doorgeeft aan Eneco. Zo houden we elkaar van straat. Ik wens de heren/dames veel success.

    Beantwoorden
  3. Gisteren 2mannen aan de deur gehad of ik over wilde stappen.1hing verveeld tegen het hek,de ander deed zijn verhaal,beloofde me gouden bergen€200,- als welkom,nu zie ik op de site dat het bedrag hoger ligt,dus gaat het restant wrs in zijn eigen zak,ben blij dat ik daar niet ben ingetrapt

    Beantwoorden
  4. Ik wil nooit meer te maken hebben met Eneco. Als je ze wilt bellen ben je sowieso drie kwartier kwijt aan het wachten. En dan heb je nog steeds geen antwoord op je vraag. Ik heb ze vorige week dinsdag gemaild, 7 dagen geleden, maar heb nog steeds geen antwoord terug. Wanneer jij ze moet betalen mag je geen dag te laat zijn, maar ik wacht al maanden op een bedrag dat ik terug zou krijgen. Walgelijk gewoon, ik beveel het niemand aan!!!!

    Beantwoorden
  5. Valt bij mij op nummer 1 qua ergernis. Betalingen die terug gestort moeten worden, worden NIET gedaan. Zit op een teruggave van ruim €. 1100,= uit 2018 nog steeds te wachten!!! krijg telefonisch ook moeilijk of geen contact. ZEER lange wachttijden!!! Krijg je iemand aan de telefoon zijn het onervaren mensen die geen antwoord op je vraag kunnen of willen geven.
    Zodra alles afgerond is en de mogelijkheid heb ben ik bij deze organisatie weg.

    Beantwoorden
  6. Eneco werkt samen met bedrijfjes die je overhalen om over te stappen voor stroom en gas. Ik ben erin getrapt omdat ik fors zou gaan besparen. Nu blijkt dat ik ruim 1300 euro per jaar DUURDER uit ben. En Eneco zegt telefonisch dat ze hier niets aan kunnen doen. Wat een smerige oplichterij!

    Beantwoorden
  7. N.a.v. jaarafrekening 3 x contact gehad met klantendienst. 3 x verschillende antwoorden, maar nog altijd niet de toegezegde cash back ontvangen. Als klant sta je met de rug tegen de muur. Waardeloze organisatie !!!!!!!!!

    Beantwoorden
  8. Wat een verschrikkelijke medewerkers Zijn het toch bij Eneco. Ze snappen al geen bal van de vragen die je ze stelt en ratelen dom door terwijl je heel wat anders bedoelt. Bah, bij de eerstvolgende mogelijkheid ben ik er vertrokken.

    Beantwoorden
  9. Mijn betaling kruiste de aanmaning. Incassokosten à 40 EUR moeten gewoon betaald worden, want ik was nu eenmaal te laat. Valt niet over te praten. Vervelende arrogante vent van klantenservice, geen gesprek mee te voeren. Morgen informeren hoe ik met mijn bedrijf zsm bij Eneco weg kan!!!

    Beantwoorden
  10. Van alles beloven in hun mooie advertentie en acties, maar vervolgens niet nakomen.
    Wacht al maanden op mijn Hue pakket van Philips maar deze heb ik nooit ontvangen.

    Ik ga uiteraard net zo lang door tot ik dit pakket wel heb ontvangen en zal daarom flink wat negatieve reviews uitbrengen.

    Het recht zal zegevieren!

    Beantwoorden
  11. zeer slechte ervaring mee eindnota heel hoog 900 euro daar voor zat ik bij elektrabel 150 euro moet ik betalen wat wel kan want huis waar ik krijg stond 2 jaar leeg nu zit ik bij essent en krijg elk jaar geld terug ENECO zijn groten grote oplichters!!!!!

    Beantwoorden
  12. zeer slechte ervaring. Medewerkers weten totaal niet waar ze over praten. Veel te duur contract aangesmeerd gekregen.
    Correctie nee. ik denk dat ik alle stukken bij elkaar zoek en dan ook naar de rechter stap

    Beantwoorden
  13. tussenpersoon (Simeon) belt op dat het contract bij Nuon positief bijgesteld kan worden als we zakelijk contract afsluiten. Maand later blijkt dat we een contract van 4 jaar bij Eneco hebben afgesloten tegen hogte tarieven incl hoge opzegboete bij Nuon. We wilden helemaal niet weg bij Nuon.

    Beantwoorden
  14. Wij zitten op stadsverwarming en jaarlijks publiceert de ACM de maximaal toegestane energietarieven welke Eneco mag hanteren. Je kan namelijk niet overstappen van leverancier met stadsverwarming en dit is dus een sort bescherming tegen misbruik van de leverancier. In het kader van de energietransitie is ervoor gekozen om de gasprijzen flink te verhogen met belastingen. Stadsverwarming is veel beter voor het milieu (warmtepomp) en dus een goed alternatief. Op basis van de energiewet is de maximale prijsverhoging voor het veel schonere stadsverwarming (je kunt namelijk niet overstappen) wel gekoppeld aan de gasprijzen. De ACM kon niets anders dan de maximale tarieven dus met bijna 20% te laten stijgen. Eneco maakt hier optimaal gebruik van en heeft het maximale toegestane tarief gewoon volledig overgenomen met een forse prijsstijging tot gevolg (van bijna 20% op de variabele tarieven!). De reden van de gasprijsverhoging is echter grotendeels ingegeven door de energietransitie. Men moet ‘van het gas af’. Wellicht heeft de politiek zich niet gerealiseerd dat de maximale prijs van de warmtetarieven zijn gekoppeld aan de gasprijzen, maar deze prijsverhoging doet natuurlijk afbreuk aan de energietransitie gedachte. Ik vind het jammer dat Eneco hier misbruik van maakt en simpelweg het maximaal toegestane ACM tarief toepast (met wel een korting op de vaste tarieven maar dat weegt hier niet tegen op). Het is wettelijk toegestaan, maar het voelt als makkelijk verdienen (gebruik maken van een omissie) en als de koppeling volgend jaar aangepast zou worden is deze forse verhoging al binnen. Tevens, zo stimuleert Eneco de energietransitie dan toch niet?

    Beantwoorden
  15. Toen de cv ketel storing kreeg (22 januari)en wij zelf eens gekeken hadden wat voor een storing. Hebben we Eneco maar gebeld.stom verbaasd kregen we te horen dat er de volgende dag s’avonds om 20.00uur een monteur zou komen. Het was druk en kon niet eerder, dus 24uur in de koud zitten met buiten -10 graden celcius.
    23 januari om 20.00uur geen monteur zelfs gewacht tot 22.00uur. Volgende dag om 08.00uur maar gebeld en gevraagd waarom er geen monteur kwam. ja tuurlijk wisten ze dat ook niet en ze zouden de monteur bellen en kijken wat ze voor ons konden betekenen.Rond 13.30uur maar even zelf gebeld omdat ik nog niks tehoren had gekregen, toen kreeg ik te horen dat ze mij tussen 17.00uur en 17.30uur terug zouden bellen . Nou na zo goed als 48uur zonder verwarming en heet water toch maar eens zelf een bedrijf gebeld met de vraag of het mogelijk was dat er een monteur kon komen om de storing te verhelpen en die waren er binnen een half uur en nog geen 10 minuten later was het weer lekker in huis. toen belde ze van eneco met de mededeling dat ze helaas nog niemand gevonden hadden die kon komen voor de storing en dat ze de volgende dag wel weer verder zouden zoeken. sorry maar dat schoot mij in het verkeerde keel gat. ben blij dat ik er nu weg ben en ik scheeuw het van de daken.

    Beantwoorden
  16. Na een jaar te over en weer te mailen met eneco hebben wij nu afspraken bij de rechtbank over de verkoop manier van eneco.
    Zij verkopen producten die na een jaar afname VEEL duurder te zijn dan ze in eerste instantie per telefoon verkopen.
    Ik ga nu in hoger beroep tegen de uitspraak.
    Wie heeft er ook deze ervaring met o.a. eneco ?

    Beantwoorden
  17. Heb op tijd de meterstanden doorgegeven voor het beeindigen van een contract. Bij Eneco hebben ze bewust 10 dagen later geregistreerd!! Ze sturen vervolgens een correctie omdat ze een schatting hebben gemaakt en vervolgens nog een voor de versie die ik ze gestuurd heb. Het te betalen bedrag liep met 450 euro op! MENSEN GA NIET IN ZEE MET ENECO, behalve als je besodemieterd wil worden natuurlijk. Ze zijn het spoor bijster daar..

    Beantwoorden

Plaats een reactie

dertien − 8 =

Call Now ButtonBespaarService: +31637512272