Eneco

Is Eneco betrouwbaar? Lees 100% onafhankelijk ervaringen en reviews van echte klanten.

Klant worden bij Eneco of bent u reeds klant en wilt u ervaringen met Eneco delen? Er zijn nu in totaal 67 mensen met ervaringen over Eneco. Wat zijn uw ervaringen met Eneco? Geef Eneco met behulp van de sterren een beoordeling. Hoe meer sterren hoe beter de score.

Is Eneco goedkoop? Vergelijk en bespaar!

Wilt u weten of Eneco goedkoop is? Vergelijk Eneco met hulp van online vergelijkingssites. Daarmee kunt u gratis en snel energie vergelijken en zorgeloos overstappen naar de goedkoopste energie aanbieder. In veel gevallen profiteert u ook nog eens van goedkopere energiedeals, die u anders misschien wel was misgelopen. Start met energie vergelijken en bereken uw voordeel als u overstapt naar een goedkoper tarief voor stroom en gas, oftewel energie.

Algemene indruk1.581.581.581.581.58
Helpdesk1.661.661.661.661.66
Energieprijzen1.711.711.711.711.71
Overstapproces1.561.561.561.561.56
Energierekening1.471.471.471.471.47
Reclames1.41.41.41.41.4
Bereikbaarheid1.881.881.881.881.88
Klachtafhandeling1.441.441.441.441.44

Achtergrondinformatie Eneco

Het energiebedrijf Eneco werd opgericht op 1 januari 1995, als een fusie van de energiebedrijven van Den Haag, Dordrecht en Rotterdam. ENECO staat voor “Energie en Communicatie”. In juli 2000 fuseerde ENECO met zes andere regionale energiebedrijven. Omdat in hetzelfde jaar de kabelactiviteiten werden verkocht aan UPC, werd de naam veranderd in ENECO Energie.

In 2000 nam Eneco Energiebedrijf Midden-Holland EMH uit Gouda en Gasdistributie Zeist en Omstreken (GZO) over. In 2003 lijfde Eneco het Utrechtse energiebedrijf REMU in. Dit werd mogelijk gemaakt door het kapitaal dat was vrijgekomen door de verkoop van de kabelactiviteiten aan UPC. ENECO Energie werd in grootte de derde energiemaatschappij van Nederland en leverancier in drie van de vier grote steden.

Geef een beoordeling

Klik op de sterren om te beoordelen

Gemiddelde beoordeling 3.3 / 5. Aantal beoordelingen: 409

Het spijt ons dat je dit niet nuttig vond

Laten we het samen nuttig maken

67 gedachten over “Eneco”

  1. Algemene indruk22222
    Helpdesk33333
    Energieprijzen33333
    Overstapproces33333
    Energierekening33333
    Reclames33333
    Bereikbaarheid33333
    Klachtafhandeling33333

    October 2019. Wederom “bagger”.

    Kreeg zojuist een mail voor het opgeven van meterstanden.
    Heb een slimme meter. Wat willen ze nu? Hun meter controleren?

    Ben van goede wil, dus maar begonnen met meterstanden te noteren. Een onophoudelijk geleuter over stand I, II, III, en IV? Mijn meter heeft maar twee gegevens. Hoog en laag! Dat ding is slim.
    Eneco toont verder een aantal plaatjes van meters. Niet van een slimme. Alleen maar domme.

    Lijkt erop dat Stedin installeert en dit niet doorgeeft aan Eneco. Zo houden we elkaar van straat. Ik wens de heren/dames veel success.

  2. Gisteren 2mannen aan de deur gehad of ik over wilde stappen.1hing verveeld tegen het hek,de ander deed zijn verhaal,beloofde me gouden bergen€200,- als welkom,nu zie ik op de site dat het bedrag hoger ligt,dus gaat het restant wrs in zijn eigen zak,ben blij dat ik daar niet ben ingetrapt

  3. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    EnergieprijzenNot Rated
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    ReclamesNot Rated
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Ik wil nooit meer te maken hebben met Eneco. Als je ze wilt bellen ben je sowieso drie kwartier kwijt aan het wachten. En dan heb je nog steeds geen antwoord op je vraag. Ik heb ze vorige week dinsdag gemaild, 7 dagen geleden, maar heb nog steeds geen antwoord terug. Wanneer jij ze moet betalen mag je geen dag te laat zijn, maar ik wacht al maanden op een bedrag dat ik terug zou krijgen. Walgelijk gewoon, ik beveel het niemand aan!!!!

  4. Valt bij mij op nummer 1 qua ergernis. Betalingen die terug gestort moeten worden, worden NIET gedaan. Zit op een teruggave van ruim €. 1100,= uit 2018 nog steeds te wachten!!! krijg telefonisch ook moeilijk of geen contact. ZEER lange wachttijden!!! Krijg je iemand aan de telefoon zijn het onervaren mensen die geen antwoord op je vraag kunnen of willen geven.
    Zodra alles afgerond is en de mogelijkheid heb ben ik bij deze organisatie weg.

  5. Algemene indruk44444
    Helpdesk22222
    Energieprijzen33333
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid44444
    Klachtafhandeling11111

    Eneco werkt samen met bedrijfjes die je overhalen om over te stappen voor stroom en gas. Ik ben erin getrapt omdat ik fors zou gaan besparen. Nu blijkt dat ik ruim 1300 euro per jaar DUURDER uit ben. En Eneco zegt telefonisch dat ze hier niets aan kunnen doen. Wat een smerige oplichterij!

  6. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid55555
    Klachtafhandeling11111

    N.a.v. jaarafrekening 3 x contact gehad met klantendienst. 3 x verschillende antwoorden, maar nog altijd niet de toegezegde cash back ontvangen. Als klant sta je met de rug tegen de muur. Waardeloze organisatie !!!!!!!!!

  7. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces44444
    EnergierekeningNot Rated
    ReclamesNot Rated
    Bereikbaarheid11111
    KlachtafhandelingNot Rated

    gaat over Eneco zakelijk
    nauwelijks bereikbaar, schrikbarend duur

  8. Algemene indruk22222
    Helpdesk11111
    Energieprijzen33333
    OverstapprocesNot Rated
    Energierekening11111
    ReclamesNot Rated
    BereikbaarheidNot Rated
    KlachtafhandelingNot Rated

    Wat een verschrikkelijke medewerkers Zijn het toch bij Eneco. Ze snappen al geen bal van de vragen die je ze stelt en ratelen dom door terwijl je heel wat anders bedoelt. Bah, bij de eerstvolgende mogelijkheid ben ik er vertrokken.

  9. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces22222
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Mijn betaling kruiste de aanmaning. Incassokosten à 40 EUR moeten gewoon betaald worden, want ik was nu eenmaal te laat. Valt niet over te praten. Vervelende arrogante vent van klantenservice, geen gesprek mee te voeren. Morgen informeren hoe ik met mijn bedrijf zsm bij Eneco weg kan!!!

  10. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Van alles beloven in hun mooie advertentie en acties, maar vervolgens niet nakomen.
    Wacht al maanden op mijn Hue pakket van Philips maar deze heb ik nooit ontvangen.

    Ik ga uiteraard net zo lang door tot ik dit pakket wel heb ontvangen en zal daarom flink wat negatieve reviews uitbrengen.

    Het recht zal zegevieren!

  11. zeer slechte ervaring mee eindnota heel hoog 900 euro daar voor zat ik bij elektrabel 150 euro moet ik betalen wat wel kan want huis waar ik krijg stond 2 jaar leeg nu zit ik bij essent en krijg elk jaar geld terug ENECO zijn groten grote oplichters!!!!!

  12. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    zeer slechte ervaring. Medewerkers weten totaal niet waar ze over praten. Veel te duur contract aangesmeerd gekregen.
    Correctie nee. ik denk dat ik alle stukken bij elkaar zoek en dan ook naar de rechter stap

  13. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    tussenpersoon (Simeon) belt op dat het contract bij Nuon positief bijgesteld kan worden als we zakelijk contract afsluiten. Maand later blijkt dat we een contract van 4 jaar bij Eneco hebben afgesloten tegen hogte tarieven incl hoge opzegboete bij Nuon. We wilden helemaal niet weg bij Nuon.

  14. Algemene indruk11111
    Helpdesk22222
    Energieprijzen11111
    OverstapprocesNot Rated
    Energierekening11111
    ReclamesNot Rated
    BereikbaarheidNot Rated
    KlachtafhandelingNot Rated

    Wij zitten op stadsverwarming en jaarlijks publiceert de ACM de maximaal toegestane energietarieven welke Eneco mag hanteren. Je kan namelijk niet overstappen van leverancier met stadsverwarming en dit is dus een sort bescherming tegen misbruik van de leverancier. In het kader van de energietransitie is ervoor gekozen om de gasprijzen flink te verhogen met belastingen. Stadsverwarming is veel beter voor het milieu (warmtepomp) en dus een goed alternatief. Op basis van de energiewet is de maximale prijsverhoging voor het veel schonere stadsverwarming (je kunt namelijk niet overstappen) wel gekoppeld aan de gasprijzen. De ACM kon niets anders dan de maximale tarieven dus met bijna 20% te laten stijgen. Eneco maakt hier optimaal gebruik van en heeft het maximale toegestane tarief gewoon volledig overgenomen met een forse prijsstijging tot gevolg (van bijna 20% op de variabele tarieven!). De reden van de gasprijsverhoging is echter grotendeels ingegeven door de energietransitie. Men moet ‘van het gas af’. Wellicht heeft de politiek zich niet gerealiseerd dat de maximale prijs van de warmtetarieven zijn gekoppeld aan de gasprijzen, maar deze prijsverhoging doet natuurlijk afbreuk aan de energietransitie gedachte. Ik vind het jammer dat Eneco hier misbruik van maakt en simpelweg het maximaal toegestane ACM tarief toepast (met wel een korting op de vaste tarieven maar dat weegt hier niet tegen op). Het is wettelijk toegestaan, maar het voelt als makkelijk verdienen (gebruik maken van een omissie) en als de koppeling volgend jaar aangepast zou worden is deze forse verhoging al binnen. Tevens, zo stimuleert Eneco de energietransitie dan toch niet?

  15. Toen de cv ketel storing kreeg (22 januari)en wij zelf eens gekeken hadden wat voor een storing. Hebben we Eneco maar gebeld.stom verbaasd kregen we te horen dat er de volgende dag s’avonds om 20.00uur een monteur zou komen. Het was druk en kon niet eerder, dus 24uur in de koud zitten met buiten -10 graden celcius.
    23 januari om 20.00uur geen monteur zelfs gewacht tot 22.00uur. Volgende dag om 08.00uur maar gebeld en gevraagd waarom er geen monteur kwam. ja tuurlijk wisten ze dat ook niet en ze zouden de monteur bellen en kijken wat ze voor ons konden betekenen.Rond 13.30uur maar even zelf gebeld omdat ik nog niks tehoren had gekregen, toen kreeg ik te horen dat ze mij tussen 17.00uur en 17.30uur terug zouden bellen . Nou na zo goed als 48uur zonder verwarming en heet water toch maar eens zelf een bedrijf gebeld met de vraag of het mogelijk was dat er een monteur kon komen om de storing te verhelpen en die waren er binnen een half uur en nog geen 10 minuten later was het weer lekker in huis. toen belde ze van eneco met de mededeling dat ze helaas nog niemand gevonden hadden die kon komen voor de storing en dat ze de volgende dag wel weer verder zouden zoeken. sorry maar dat schoot mij in het verkeerde keel gat. ben blij dat ik er nu weg ben en ik scheeuw het van de daken.

  16. Na een jaar te over en weer te mailen met eneco hebben wij nu afspraken bij de rechtbank over de verkoop manier van eneco.
    Zij verkopen producten die na een jaar afname VEEL duurder te zijn dan ze in eerste instantie per telefoon verkopen.
    Ik ga nu in hoger beroep tegen de uitspraak.
    Wie heeft er ook deze ervaring met o.a. eneco ?

  17. Algemene indruk11111
    Helpdesk22222
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Heb op tijd de meterstanden doorgegeven voor het beeindigen van een contract. Bij Eneco hebben ze bewust 10 dagen later geregistreerd!! Ze sturen vervolgens een correctie omdat ze een schatting hebben gemaakt en vervolgens nog een voor de versie die ik ze gestuurd heb. Het te betalen bedrag liep met 450 euro op! MENSEN GA NIET IN ZEE MET ENECO, behalve als je besodemieterd wil worden natuurlijk. Ze zijn het spoor bijster daar..

Plaats een reactie

negen + 7 =

Algemene indruk
Helpdesk
Energieprijzen
Overstapproces
Energierekening
Reclames
Bereikbaarheid
Klachtafhandeling

Vul uw gegevens in en bereken uw voordeel!