Eon


Eon is één van de energie aanbieders op de Nederlandse energiemarkt. Wilt u klant worden bij Eon? Er zijn nu in totaal 58 mensen met ervaringen over Eon. Wat zijn uw ervaringen met Eon? Geef Eon met behulp van de sterren een beoordeling. Hoe meer sterren hoe beter de score.

Eon ervaringen

Algemene indruk1.481.481.481.481.48
Helpdesk1.351.351.351.351.35
Energieprijzen1.51.51.51.51.5
Overstapproces1.611.611.611.611.61
Energierekening1.421.421.421.421.42
Reclames1.411.411.411.411.41
Bereikbaarheid1.581.581.581.581.58
Klachtafhandeling1.261.261.261.261.26

Geef een beoordeling

Klik op de sterren om te beoordelen

Gemiddelde beoordeling / 5. Aantal beoordelingen:

Omdat je dit nuttig vond

Volg ons op social media

Het spijt ons dat je dit niet nuttig vond

Laten we het samen nuttig maken

Informatie over Eon

Help mee om zoveel mogelijk informatie over Eon te verzamelen. Vertel uw ervaringen met Eon aan de rest van de bezoekers. U kunt Eon een beoordeling geven met behulp van de sterren.

Eon: energie, kosten, tarieven en acties

Vergelijk Eon ook andere energie aanbieders en lees vooral ook de reviews. Door de reviews te lezen weet u wat u van Eon kan verwachten. U kunt de kosten, tarieven en acties vergelijken met Energievergelijking.nl. De onafhankelijke energievergelijker van Nederland. U kunt op Energievergeljking.nl alle beschikbare energie aanbieders vergeljken met het aanbod van Eon. Vergelijk het aanbod en bereken hoeveel u zou kunnen besparen als u zou overstappen.

Vergelijk Eon met anderen

Vul uw gegevens in en bereken uw voordeel!

58 gedachten over “Eon”

  1. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Bij het afsluiten van de overeenkomst zou ik na 10 maanden keurig betalen 175 euro ontvangen. Nu 14 maanden later staat het nog steeds niet op mijn rekening (wel keurig iedere maand het geld automatisch van mijn rekening afgeschreven).

    Mij werd bij het afsluiten van de overeenkomst voorgesteld om om en na bij de 90 euro per maand te betalen. Dit heb ik met 20 euro verhoogd. Ondanks dat ik vanaf maart tot oktober nooit de verwarming aan heb gehad moest ik toch 113 euro bij betalen. Ik vind dit moeilijk te berekenen en moet daar dus maar vrede mee hebben.

    Nu weten ze wel weer de weg te vinden om automatisch 113 euro af te schrijven. Dit bedrag heb ik laten storneren en verwacht voor het eind van de maand 36 euro van eon te ontvangen. Na het lezen van alle slechte ervaringen denk ik niet dat dit zonder slag of stoot zal gaan, maar ik heb het gehad met eon dus laat ze maar komen!

  2. E.ON Bijzonder incompetent
    Situatie simpel.
    Ik ging verhuizen.
    En wilde mijn energie opzeggen op mijn huidige woning-X.
    En energie aanvragen op mijn nieuwe woning-Y.

    Waar blijven de meterstandkaarten?
    Begin oktober de verhuizing doorgegeven.
    Zal de meterstandkaarten ontvangen in de brievenbus.
    Nooit ontvangen.
    Dan maar gebeld om telefonisch de standen door te geven.
    Ook nog 3x in de mail doorgezet.
    Uiteindelijk na vele pogingen hebben ze het pas goed kunnen verwerken.

    Krijg ik nog energie?
    Oude woning-X heb ik verlaten eind dec.
    In jan kreeg ik bericht van Stedin dat ze geen aanmelding hebben ontvangen van nieuwe woning-Y?
    Ik weer bellen …
    E.on heeft levering op oude woning-X door laten lopen en mijn nieuwe woning-Y opgezegd …
    Hoe krijg je dit voor elkaar …

    Rekenen valt niet mee!
    Heb een eindafrekening ontvangen van oude woning-X.
    Wat blijkt?
    I.p.v. de afrekening op de laatste periode (halfjaar) te baseren…
    …hebben ze deze berekend op basis van de gehele woonperiode van 5 jr!
    Dat waren heel wat eurootjes …

    State of the art incassomachine!
    N.a.v. de verkeerde afrekening opnieuw weer gebeld.
    “Geen probleem meneer … ik stel de incasso wel uit”
    Op incassodatum toch maar even kijken op mijn rekening…
    Wat blijkt …
    Ja hoor …o.b.v. de verkeerde afrekening is er toch afgeschreven!

    En uiteraard weer bellen …

    Conclusie
    Ondanks slechte ervaringen in mijn omgeving toch gebleven bij E.on.
    Blijkt verkeerde keuze.
    Vertrouwen in deze aanbieder is helemaal weg.
    Na veel bellen, regelen, stress lijkt het me onoverkomelijk om over te stappen.

    E.on raad ik af.

  3. EON begin er niet aan! Ben 1 jaar klant geweest en van het contract heeft men een puinhoop gemaakt. Tussentijds hebben zij het opengebroken want er zou iemand anders op mijn adres een energiecontract gesloten hebben. Hoe verzin je het. Nu wacht ik al 2 maanden op een gespecificeerde eindafrekening en dreigen zij met incassobureau omdat ik laatste termijn niet betaald heb. Niet zonder reden omdat de tussentijdse afrekening totaal niet klopte. Dus voor mij nooit meer EON.

  4. Eon is een organisatie waar de onderlinge communicatie slecht verloopt.
    Als je een klacht hebt duurt het eeuwig voor je reactie krijgt.
    Ze willen je laten betalen voor een adres waar je niets mee te maken hebt en waar zij zelf geen gas of elektra leveren.De Tussen personen als Maximaaladvies is het zelfde.Knoeien met contracten e.d.
    Ik ben hier nu meer als een half jaar mee bezig en wordt er een beetje moe.
    zijn ze nu zo doen? of doen ze het er om.

  5. Al deze klachten over E.on maak ik nu mee met Nuon.
    Voordat je gaat overstappen zou ik maar eerst de recensies lezen van de het energiebedrijf waarvoor je kiest.

  6. En inderdaad er worden contracten gemaakt waar je zelf niks van weet en vervolgens wordt je excusses aangeboden dat het verkeerd gegaan is!
    Onzin wel leuke foutjes!

  7. Ik zou zeggen, stap nooit over.
    Ze sturen je naar incasso omdat ik 1 week te laat met betalen was, terwijl ik daarnaast mijn contact heb verlengt en ook altijd netjes betaald heb.
    Ze knoeien zo met je gegewens en betalingen, dat ik echt haadt wekelijks boos aan de lijn hang.
    En ook ongemanierde telefoniste!

  8. Wij hebben opgezegt bij eon bij de jaarafrekening moesten we 1200€ nabetalen terwijl we in verbruik gelijk waren gebleven diverse keren gebeld maar eon maar als in inzicht in je gegevens vraagt krijg je geen gehoor……….. Wordt totaal niet geluisterd naar je verhaal

  9. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    helaas zeer slechte ervaring met E-on! Eerst het nieuwe maandbedrag veel te hoog omdat de meterstanden zoals ik die had doorgegeven niet goed verwerkt zijn, afgesproken dat ik een lager maandbedrag zou betalen. Toch een aanmaning. Na 2 maanden wordt zomaar zonder dat ik daarvan op de hoogte wordt gebracht, de uiterste betaaldatum vervroegd…. Krijg ik weer een aanmaning… Wat een slechte vorm van administreren en communiceren.

  10. Op 9 augustus j.l. stuurde ik via Easyswitch een verzoek om levering van energie aan E.ON. Op 13 augustus j.l. ontving ik van E.ON een brief waarin de aanmelding werd bevestigd maar waarin tevens mij werd verzocht € 800 als borg over te maken. Pas daarna zou E.ON bereid zijn de levering over te nemen. Als argument voor het vragen van de borg werd door E.ON aangevoerd dat uit informatie van FOCUM bleek dat ik of mijn adres een potentieel betalingsrisico vormen. Omdat ik het daarmede absoluut oneens ben, ik heb nog nooit een financiële verplichting niet voldaan, heb ik aan E.ON op 13 augustus een mail gestuurd met de mededeling niet op het verzoek tot betalen van borg in te gaan en van de levering door u af te zien. Op 14 augustus j.l. antwoordde E.ON dat op basis van een informatie van FOCUM werd gehandeld en werd ik voor nadere informatie verwezen naar dit bedrijf.
    Inmiddels had ik op 13 augustus j.l. al om nadere inlichtingen bij FOCUM gevraagd. Op 15 augustus j.l. ontving ik een brief van FOCUM waarin wordt vermeld dat er over mijn naam en mijn adres geen gegevens aanwezig zijn. Daarop heb ik een brief naar E.ON (met als bijlage een kopie van de brief van FOCUM) geschreven op 23 augustus met een vraag om nadere informatie. Naar mijn mening zijn er twee mogelijkheden:
    – FOCUM vertelt aan E.ON iets anders dan aan mij (zeer kwalijk);
    – E.ON heeft zich vergist en mij per abuis het voorschot gevraagd. Kan gebeuren maar minimaal excuses lijken mij gepast.
    Tot op heden vernam ik van E.ON taal nog teken. Op 8 september stuurde ik een mail naar Klantencontact van E.ON. Behoudens een automatisch aangemaakt bericht dat mijn mail in goede orde was ontvangen verder taal nog teken.
    E.ON heeft blijkbaar een ingebakken wantrouwen naar potentieel nieuwe klanten. Gezien de wijze zoals E.ON met deze contacten omgaan lijkt wantrouwen naar E.ON eerder op zijn plaats.

  11. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Enige weken geleden kwam er iemand aan de deur van de E.on. Hij rekende mij voor wat ik zou gaan betalen als ik over zou stappen van de nuon naar de e.on. Dat scheelde behoorlijk dus ondanks dat ik niet ontevreden was over de nuon toch de overstap gemaakt. Nu komt de eerste afrekening en je raad het al. Ik ga niet minder betalen maar meer. E.on hier uiteraard over gebeld. kreeg na een uur wachten eindelijk een medewerker aan de lijn die mij uitlegde dat ze bij de e.on uitgaan van het gemiddelde verbruik van de netwerkbeheerder en bij nuon van het daadwerkelijke verbruik. Dus heel normaal dat ik meer moest betalen. Terwijl je niet wisselt van netwerkbeheerder. Toen ik vroeg hoe ze dan zo iets konden verkopen en dat dat valse voorlichting was, werd hij heel geirriteerd en vroeg waarom het kwartje maar niet bij mij wilden vallen. Hij had het toch al verchillende keren uitgelegd. En als ik mijn rekening naar beneden wilde hebben dat deed ik dat toch, met natuurlijk het risico dat je een geweldige eindafreking krijgt. Tja dat was dan maar zo.
    Echt schandalig dat deze verkooppraktijken mogelijk zijn. Je wordt in de maling genomen waar je bij zit.

  12. Komt er vorig jaar een buitendienst medewerker van
    Eon bij mijn vrouw in de winkel.
    Mijn vrouw wilde wel een zakelijk contract maar
    Niet prive omdat ik bij eneco net een 3 jarig
    Contract had afgesloten.
    Enkele weken later komt hij om het contract
    Te laten tekenen.
    Na een jaar komen we er achter dat achmed
    El hilio 2 contracten heeft laten teken terwijl
    Wij thuis tot 2017 bij eneco een contract hebben.
    Boete 200 euro, bedankt EON!!!

  13. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Ok ik liep max 2 maanden totaal achter op de facturen, maar had begin februari gebeld over een regeling dat ik €.50,- in zou lossen, dat meisje aan de telefoon zou het regelen, en ik zou bevestiging via de post krijgen. Pas dan zou de regeling in gaan.

    Ik kreeg 20 februari een brief van Liander dat Eon het contract heeft stopgezet, niks geen herinnering, of aanmaning mogen ontvangen. En dat zeer binnenkort iemand langs zou komen om mij af te sluiten.

    Dus kon ik met spoed overstappen naar een andere leverancier.
    is gelukt, met een behoorlijk bedrag aan borg.

    Ik heb de klacht ingediend bij Eon, maar ze stuurde mij met uitleg als bijlage 2 aanmaningen mee, die ik op dat moment voor het eerst zag.

    Wat ze wel een aantal keren verzonden hadden was de meterstandskaart, die ik had ingevuld, 16 februari,(daarna ontving ik het nog 5 keer) en ik ruim €.300,- voor terug zou moeten krijgen(in principe als het goed berekend is liep ik dan bijna niks meer achter en was het allemaal binnen 2 maanden ingelost van de regeling die ik had getroffen)

    Contract zou weer van kracht zijn als ik €.500,- borg zou betalen.

    Ze hebben uit het niets het contract stop gezet, zonder enig waarschuwing vooraf, later pas via een klachtmail de aanmaningen erbij verzonden(misschien om zichzelf in te dekken)
    Naar mijn weten is er een verbod op afsluiten tussen oktober en april in, tenzij er uitzonderingen waren, en dat is zo’n uitzondering waar Eon misbruik van heeft gemaakt. op artikel 95b, achtste en elfde lid, van de Elektriciteitswet 1998 en artikel 44, achtste lid, van de Gaswet; artikel 5 D is misbruik van gemaakt.

    Ja het is verkeerd dat ik een achterstand ontwikkeld had, maar had een regeling getroffen, waarna ik dat ook zou afbetalen.

    Dus Eon is een energieleverancier die misbruik maakt van diens machtspositie.
    Ik raad het ook af om bij deze te zitten, want je ontvangt bepaalde post of mails niet, en ze lijken goedkoper, maar ze zijn een van de duurste.

  14. F.A.M. van As
    Zwiggelte
    Regisseurstoel bij aanmelding? Vergeet het maar. 11 februari 2015

    Wat een ballentent is die EON. Sinds mijn aanmelding in november 2014 wacht ik nog steeds op de regiseurstoel. Ach leuk zo’n presentje, alleen jammer dat ik na herhaaldelijke telefoontjes, reklamaties en jawel toezeggingen van EON zelf(!) tot op heden noppes.

    Kortom veel beloven, weinig resultaat.

    Ik zeg m’n contract op en zal verder de publiciteit zoeken middels FACEBOOK, TROSRADAR EN VARAKASSA.. STELLETJES PRUTSERS!

  15. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Hierbij mijn cijfers.

  16. Belachelijk slecht!!! Ik waarschuw ten zeerste voordat je met een spookrekening te maken krijgt , normaal.post ik nooit op een dergelijke site maar er word mij geen keus gelaten.

    Eerst krijg je 2maanden gratis vervolgens is dat pas achteraf wat men niet expliciet aangeeft. Tot daaraan toe, en (weinig voordeel als nieuwe klant), wat bij mij scheef ligt is je maandbedrag. Die geef je duidelijk aan en ook volgens hun eigen berekeningen en waarden bepaalt werd op 120 euro, mijn eerste rekening was 189,00!! Terwijl dit.een voorwaarde.was van.de.overeenkomst. DAN bel je om de.misverstand op te helderen, word je.onbeleefd geschoffeerd het heeft een half jaar geduurt en talloze belletjes om diT op te.lossen. En ik werd gecrediteerd. een rotterdam pakte di enigzins goed op. Daarna word een eindafrekening gestuurd waar je meer dan.onder zit en.word.alsnog.berekend op het eerste bedrag!! Terwijl d energieverbruik er ver onder.zit.en.geld terug krijg hebben E het lef 800euro in rekening te brengen! Je word niet teruggebeld. En probeert meermalen het op te lossen. Er word.na telefoongesprek niks teruggekoppeld terwijl.je.tot een oplossing wil komen en uitlegdat de berekening foutief is. Krijg ik een brief van BOS incasso met 1100 euro. Helemaaaaaaaal klaar met dit soort oplichterij.
    waar anderen je als nieuwe klant warm.ontvangen heb ik niks anders meegemaakt als onbeleefd en laconieke gedrag naar klanten en.administratie.

  17. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 33333
    Overstapproces Not Rated
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 44444
    Klachtafhandeling 11111

    Ik heb slechte ervaringen gemaakt met Eon. Als ik een probleem heb en met drie verschillende mensen bel bij Eon krijg ik 3 verschillende antwoorden. Toen ik overstapte kreeg ik van Eon een maand meer berekend en moest 2 leveranciers te gelijk betalen. En toen iemand wie bij mij inwoonde verhuisd was zijn eigen electriciteit aanvragde stopte Eon mijn contract terwijl toch alles op mijn naam stond.
    Toen moest ik weer een nieuw contract afsluiten van E on.

  18. Ben beheerder van een 55+ complex en help bewoners met het zo goedkoop plannen van hun energie rekeningen dmv elk jaar overstappen. Vorige maand was dat EON met een 100 euro energie tegoed dus heb 6 van mijn bewoners helpen overstappen naar EON. Tot mijn verbazing kregen ze alle 6 een brief van EON dat ze een borg moesten betalen van 800 euro omdat na onderzoek van een bedrijf dat kredieten onderzoekt ze geregistreerd stonden als wanbetalers. Dit kan natuurlijk niet. Na gebeld te hebben bleven ze bij dit standpunt. Dus eerst reclame maken en daarna ervan afzien door een borg van 800 euro te laten betalen, wat natuurlijk niemand deed, op 1 naive oudere bewoner na. EON heeft hier afgedaan.

  19. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 55555
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Hierbij nog mijn sterren.

  20. Hier bijna zelfde ervaring als ‘Bijl’.

    Onze klachten procedure loopt nu op tot bijna een jaar omdat de concurrent ons perrongeluk had afgesloten. (vergissing met een andere klant). Dit ging gepaard met een boete voor contractbreuk en schatting op meterstanden die absurd veel hoger lagen. Nooit een kaart voor ontvangen dus onzin. Als leverancier moet je je klanten dan bijstaan, al helemaal als je concurrent een klant probeert weg te kapen. Maar nee, jullie zoeken het zelf maar uit of je betaald een boete voor de breuk.

    Nu een jaar, 1000 niet nagekomen beloftes en paar ribben armer is het probleem nog steeds niet opgelost.

    Omdat ik een 3 jarig contract heb, kan ik me niet zomaar afmelden zonder boetes, een borg bij eventueel nieuwe verzekeraar…. Kortom.. We are stucked en daar maken zij misbruik van.

    Kortom. Word geen klant bij EON! Mits u een hobby zoekt en fulltime met uw energie bezig wil zijn.

  21. overwegen of Eon bij je past? contract afgesloten wordt er een tussenbalans gemaakt omdat eon overgaat naar een nieuw systeem en of ik even 1800 eur wil neer tikken net na de winterperiode terwijl zomer periode nog moet komen.

    eind balans nu jaar later na verweer en al lang geen klant meer te zijn van eon eind balans 3600 eur. niemand kan mij vertellen hoe dit precies is omgebouwd ivm met nieuw systeem.

    EON bedankt!!!

    jullie krijgen nog geen dubbeltje van mij!

    see you in court!!

    Geachte heer/mevrouw,

    hierbij teken ik bezwaar aan tegen de vroegtijdige afrekeningen.

    de berekeningen zijn gemaakt over de winterperiode die vanzelfsprekend meer aangeven dan de komende zomerperiode.

    in mijn opzicht, is het niet fair dat uw veranderingen mij schade berokkenen!

    het lijkt mij niet meer dan eerlijk dat dit zoals afgesproken blijft (afrekening einde jaar).

    de periodieke betalingen van gas/Electra zijn samen met E.ON opgesteld, hierbij heb ik de periodes extra verhoogd met 20-30 % om niet voor verrassingen te komen te staan.

    graag zo ik het contract zoals afgesproken voortzetten, dit geldt ook voor de komende facturen.
    en einde van het jaar de totaal balans opmaken.

    met vriendelijke groet,
    Guido Bijl

  22. Idd slecht contact krijgen hebben ze mij op voorschot119 € gezet jaarafrekening binnen blijkt dat ik na de jaar eigenlijk 190€ moest betalen mu een vette jaar afrekening vette afrader dus

  23. Deel de ervaring van fanta 100%.:
    Onbehoorlijke klantenservice, ingangsdatum klopt van geen kant, ze gaan eerst leveren en dan pas geven ze het maandvoorschot.

    Heb gelijk mijn kontrakt, telefonisch beeindigd.

  24. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    330 euro goedkoper uit bij EnergieDirect ten opzichte van EON, klantenservice onbeschoft bovendien hebben jaren 14 maanden bij EON als jij een contract afsluit op 5 mei 2014 maken zij ervan 30 juni omdat dit voor hun administratie beter uitkomt

  25. 330 euro goedkoper uit bij EnergieDirect ten opzichte van EON, klantenservice onbeschoft bovendien hebben jaren 14 maanden bij EON als jij een contract afsluit op 5 mei 2014 maken zij ervan 30 juni omdat dit voor hun administratie beter uitkomt

  26. Ik probeer nu al enige weken contact met jullie te leggen om te zeggen dat mijn electriciteitsmeter kapot is. Krijg iedere keer zo’n computer aan de lijn. Nu ligt er weer een brief dat ik uiterlijk 18 juni de standen moet doorgeven omdat anders een schatting wordt gemaakt. Ik heb er nu onderhand genoeg van dat onpersoonlijk gedoe bij jullie.

  27. Algemene indruk Not Rated
    Helpdesk Not Rated
    Energieprijzen 33333
    Overstapproces 55555
    Energierekening 22222
    Reclames Not Rated
    Bereikbaarheid 33333
    Klachtafhandeling Not Rated

    Ik ben net weg bij eon. Had een contract voor 1 jaar met vaste prijzen. Maar op de afrekening waren de prijzen flink stuk hoger.Volgens mij denken ze gewoon, dat toch niemand dit nakijkt.
    Ik heb meteen gemaild via de site, en gemeld, dat ze het moeten rechtzetten aan de beloofde vaste prijs van het contract. Dit is nu 1 week geleden, maar heb nog geen reactie terug gehad.
    Dit is toch niet netjes!! Ja en bellen kan, maar 0900 nr. en ik heb alleen mobiel, dus dat loopt lekker op, als ze je in de wacht zetten. Maar dat weet ik natuurlijk niet. Eerst ff mail afwachten. Bellen kan altijd nog.

  28. Algemene indruk 44444
    Helpdesk 44444
    Energieprijzen 33333
    Overstapproces 33333
    Energierekening 44444
    Reclames 44444
    Bereikbaarheid 44444
    Klachtafhandeling 44444

    Ik begrijp niet waarom eon nog steeds niet de goedkoopste zijn. Ze zijn de grootste, maar niet de goedkoopste.. Waar is dat voordeel van de grootste?

  29. Sinds 3 maanden klant bij eon. De overstap is helemaal gegaan zoals verwacht. 20 euro per maand goedkoper uit en eindelijk af van RWE. Dank Dank Dank!

Plaats een reactie

Algemene indruk
Helpdesk
Energieprijzen
Overstapproces
Energierekening
Reclames
Bereikbaarheid
Klachtafhandeling