Eon

Is Eon betrouwbaar? Lees 100% onafhankelijk ervaringen en reviews van echte klanten.

Klant worden bij Eon of bent u reeds klant en wilt u ervaringen met Eon delen? Er zijn nu in totaal 58 mensen met ervaringen over Eon. Wat zijn uw ervaringen met Eon? Geef Eon met behulp van de sterren een beoordeling. Hoe meer sterren hoe beter de score.

Is Eon goedkoop? Vergelijk en bespaar!

Wilt u weten of Eon goedkoop is? Vergelijk Eon met hulp van online vergelijkingssites. Daarmee kunt u gratis en snel energie vergelijken en zorgeloos overstappen naar de goedkoopste energie aanbieder. In veel gevallen profiteert u ook nog eens van goedkopere energiedeals, die u anders misschien wel was misgelopen. Start met energie vergelijken en bereken uw voordeel als u overstapt naar een goedkoper tarief voor stroom en gas, oftewel energie.

Algemene indruk1.481.481.481.481.48
Helpdesk1.351.351.351.351.35
Energieprijzen1.51.51.51.51.5
Overstapproces1.611.611.611.611.61
Energierekening1.421.421.421.421.42
Reclames1.411.411.411.411.41
Bereikbaarheid1.581.581.581.581.58
Klachtafhandeling1.261.261.261.261.26

Geef een beoordeling

Klik op de sterren om te beoordelen

Gemiddelde beoordeling 1.8 / 5. Aantal beoordelingen: 311

Het spijt ons dat je dit niet nuttig vond

Laten we het samen nuttig maken

58 gedachten over “Eon”

  1. ik heb al vanaf 06-10-2017 een probleem met E-On en nu sturen ze me ook nog twee verschillende jaarrekeningen waarop ik veel meer gas gebruikt zou hebben dan er in werkelijkheid is verbruikt,dus met een enorme kostenplaat !863.84 op 1 jaarafrekening euro en dan ook nog een 2de jaarafrekening !!
    In al de 20 jaren dat ik hier woon heb ik nog nooit zoveel gebruikt en nu zijn we nog maar met 2 gepensioneerde actieve personen die niet de hele dag thuis zijn ,dus verbruiken we eigenlijk minder ,ik heb een klacht liggen bij E-on maar dat schiet nog steeds niet op ,slaap al slecht sinds dit speelt en ben constant misselijk als ik er over praat of mail.
    Zijn er meer mensen die een dubbele jaarafrekening hebben gekregen van E-On????

  2. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Mijn werd een maandbedrag voor gesteld en afgesproken en bij de eerste afschrijving was het maandbedrag met 31 euro per maand verhoogd.
    Ook werd mijn verteld dat de overstap geheel kosteloos zou zijn.
    Echter na over gestapt te zijn blijkt hier ineens een maximum aan te zitten en blijf ik met de overige kosten zitten.
    Voordat ik ging overstappen had ik duidelijk gevraagd of hier kosten aan zaten en werd mij nogmaals verteld dat het kosteloos was.
    Heb nog nooit zoveel spijt gehad van een overstap en zou iedereen die overstapt naar e-on willen adviseren om alles op papier te zetten
    Met vriendelijke groet,
    Een klant die spijt heeft van de overstap.

  3. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Door een verkoper een mooie calculatie voorgeschoteld gekregen en op basis daarvan besloten de overstap te maken. Helaas kreeg ik later per mail de bevestiging met het termijnbedrag, enkel alleen 2x zo hoog dan is afgesproken. Klantenservice van E.ON gebeld en zeer stug te word gestaan. Tot ziens E.ON, de € 250,- aan escape clausule betaal ik maar al te graag om bij jullie weg te gaan!

  4. Zeer arrogante klantenservice
    Geven hun fouten niet toe
    Ook al heb ik het zwart op wit
    Moest na de overstap van essent naar eon 700 euro bijbetalen

  5. Ik ben genaaid door Nationale Energie Vergelijker. Voordat ik überhaupt de aanbieding had kunnen zien was deze al geaccepteerd. proficiat met deze geweldige overeenkomst, dus maar eens kijken wat mij door de strot was geduwd.Zie ik een wurgcontract waar de honden niets van lusten. Nationale energie vergelijker reageert niet op mails, gebruikt 2 adressen dus de aangetekende brief zal wel verkeerd aangekomen zijn, kortom shit. Ik wil dus niets met nationale energie vergelijker en met E.On uit te staan hebben, ben benieuwd wat het gaat kosten om van een niet gewenst en niet genoten overeenkomst af te komen. Mensen zonder bedrijf maar het een KvK-nummer pas op uw zaak, voordat u het weet bent u net zo nat als ik.

  6. Algemene indruk33333
    Helpdesk33333
    Energieprijzen33333
    Overstapproces11111
    Energierekening33333
    Reclames33333
    Bereikbaarheid33333
    Klachtafhandeling11111

    Onze situatie is dat we gescheiden zijn, ik in het huis blijf maar de contractnemer verhuisd. De contractnemer heeft geen nieuw contract nodig vanwege samenwonen, maar ik kan het contract niet op mijn naam laten zetten. Eerst moet het contract incl hoog boetebedrag opgezegd worden en dan moet ik een nieuw contract op mijn naam afsluiten. Dit is echt geld klopperij!! Belachelijk dat er geen regeling voor dit soort veel voorkomende gevallen is!

  7. Algemene indruk33333
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces55555
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Pas op! Oplichters 1e klas
    MevrouwM 10 augustus 2017
    Met een mooie aanbieding binnen gelokt. Voor mij als toen alleenstaande mama in crisis klant geworden bij E.on met alle vertrouwen in de telefoniste die ik sprak om het contract op te stellen. Mooi vrij normaal tarief per maand, maar dan krijg je even het jaarafrekening dat je even dik €900 mag betalen *slik* HOE DAN?!. Dat zou dus beteken dat ik, samen met mn zoontje van toen 4 jaartjes jong, het DUBBELE zou verbruikt hebben dan geschat! WHAT THE.. Maar alles zou kloppen volgens de nogal onvriendelijke medewerkers van E.on. Na een half jaartje ben ik verhuisd en heb ik besloten me bij een andere energiemaatschappij aan te melden. Kort na de afmelding de eindafrekening, nog eens een dikke €300 lappen! De telefoniste zei luchtig: het is “maar” €300. Over betalingsregelingen doen ze ontzettend moeilijk. Je krijgt namelijk pas een “bevestigingsbrief” na de 1e handmatige overboeking (ik heb nog nooit post ontvangen van E.on, behalve bij de aanmelding!) Maar de fout ligt bij mij en daarom mag ik nou in 1x het hele bedrag betalen KOEKKOEK Je praat tegen een muur, je blijft betalen en daar kun je je bek mee afvegen! Ik ben blij dat we ervan af zijn, en raad het iedereen ten strengste af om klant te worden bij E.on.

  8. Crimineel fraude bij e.on medewerker

    Mijn identiteit is misbruikt door e.on medewerker en gebruik nephandtekening om me in te schrijven op een valse overeenkomst die naar mijn e-mail is gestuurd.

    ik werd informatiepakket aangeboden maar ik ben het er nooit mee eens te ondertekenen omdat ik de truc vermoedde om een ​​contract in te stemmen.

    Gelieve deze fraude te onderzoeken en deze valse overeenkomst onmiddellijk te annuleren, anders moet ik dit aan de politie melden en deze zaak naar de rechtbank brengen!

  9. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen22222
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Echt met afstand de meest waardeloze energieleverancier die er bestaat. Slechte klachtafhandeling, regelmatig achterstanden met afhandelen van mail, fouten in facturen, onterechte aanmaningen, niet verwerken verhuizingen, onjuiste gegevens verstrekken, valse voorwendselen bij afsluiten contracten. Dit is nog maar het topje van de ijsberg, zelden zo’n slecht bedrijf meegemaakt.

  10. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Agressieve en misleidende telefonische benadering. Ik schijn aan een contract vast te zitten, terwijl in de email vermeld werd dat het een aanbieding en door ‘ja’ te klikken de offerte 2 weken zou blijven gelden. Dat stond ook zo vermeld onder de button. Ik zou nergens aan vast zitten, totdat ik het contract zou activeren. Zeker 4 x genoemd dat ik absoluut niet wilde overstappen en het gesprek puur uit beleefdheid onderging. Ik maak hier een zaak van. Alle andere consumenten: wees gewaarschuwd.

  11. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Als zakelijk klant heb ik heel slecht ervaring meegemaakt. Ontevreden als relatie met hun debiteurenbeheer.Terwijl de betalingen met paar dagen verschil werd nagekomen is de regeling afspraak komen te vervallen zonder enige bericht. Niet oplossingsgericht aanpak, gelukkig ben ik nu overgestapt.

  12. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    EON stuurt verkopers langs de deur en laat ouderen in hun babbeltrucjes vallen. Ze beloven dat je bij EON minder betaald, maar als puntje bij paaltje komt, betaal je ineens een tientje meer.

  13. Pas op ze stoppen de meeste energie in het geld uit je zakken te kloppen. Doen net of ze geen opzegging hebben ontvangen. Boeven

  14. Ik wou dat ik de recenties had gelezen voordat ik was overgestapt naar EON.

    Verhuizing betekend 2 maanden in beide huizen (oud & nieuw) GWL betalen. Absurd.

    De eind afrekening >350 EURO bij betalen voor de 5 maanden (3 maand zomer, 2 maand winter), klinkt mij ook heel gek in de oren.

    En als je dan telefonisch om opheldering vraagt, word er geïrriteerd gereageeerd. “Zoals als ik al heb uitgeleged”, “Dit is zo bij elke energie maatschappij”.

    Ik stap ASAP over naar een andere energie leverancier.

  15. Eon, is bij mijn moeder van 95 langsgeweest en hebben haar een contract aangesmeerd, ik kan het niet anders verwoorden omdat men gelijk door heeft dat mijn moeder er niks van snapt. Erg BOOS BEN IK HIEROVER, SCHAAM JE!

  16. Zojuist gebeld door Eon. Zonder te vragen of ze gelegen belde stak ze van wal met vragen over tenaamstelling. Echter kon ik haar niet te woord staan. Geheel ongevraagd en zeer respectloos zei de telefoniste ” dan moet je maar niet opnemen”. Op dit moment speelt er meer dan me lief is in de persoonlijke sfeer en moet ik telefonisch standby zijn. Ik benatwoord dus alles, anoniem en onbekende nummer inclusief. Vervolgens hing ze op…….

  17. Ga weg bij eon krijg steeds betalingsherinnering terwijl ik het per bank betaalt heb, kan het en heb het aangetoondaar dat blijkt niet te helpen moet gewoon betalen met extra incasso kosten, zo snel mogelijk weg bij O`EN Benelux

  18. Overgestapt van Greenchoice naar E.ON. Nu heb ik de afrekening gekregen van Greenchoice en daar zijn geschatte standen gebruikt. Heel bijzonder aangezien ik een slimme meter heb en bij het overstappen je dan geen standen hoeft door te geven. De meter mag de leverancier gewoon uitlezen, wat greenchoice altijd gedaan heeft.

    Na een rondje gebeld te hebben met Greenchoice, Westland Infra en E.ON, er achter gekomen dat de netbeheerder hier niets mee te maken heeft. E.ON is leidend in dit geval en had op de overstapdatum de standen moeten uitlezen en door moeten geven aan GC en WI.

    Nu zijn er geschatte standen gebruikt en hierbij is er 100m3 en 100 kWh te veel berekend en daarbij ook nog eens 1800kWh aan teruggeleverde electra niet afgerekend en dat alles omdat E.ON verzaakt.

    Nu dien ik foto’s aan te leveren van de huidige terugleverstand zodat ze die kunnen verwerken. Afgenomen elektra en gas doen ze niets mee omdat de stand niet genoeg af wijkt om te corrigeren.

  19. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Correctie…

    175-113 maakt geen 36 maar 175-139 wel:)

  20. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Bij het afsluiten van de overeenkomst zou ik na 10 maanden keurig betalen 175 euro ontvangen. Nu 14 maanden later staat het nog steeds niet op mijn rekening (wel keurig iedere maand het geld automatisch van mijn rekening afgeschreven).

    Mij werd bij het afsluiten van de overeenkomst voorgesteld om om en na bij de 90 euro per maand te betalen. Dit heb ik met 20 euro verhoogd. Ondanks dat ik vanaf maart tot oktober nooit de verwarming aan heb gehad moest ik toch 113 euro bij betalen. Ik vind dit moeilijk te berekenen en moet daar dus maar vrede mee hebben.

    Nu weten ze wel weer de weg te vinden om automatisch 113 euro af te schrijven. Dit bedrag heb ik laten storneren en verwacht voor het eind van de maand 36 euro van eon te ontvangen. Na het lezen van alle slechte ervaringen denk ik niet dat dit zonder slag of stoot zal gaan, maar ik heb het gehad met eon dus laat ze maar komen!

  21. E.ON Bijzonder incompetent
    Situatie simpel.
    Ik ging verhuizen.
    En wilde mijn energie opzeggen op mijn huidige woning-X.
    En energie aanvragen op mijn nieuwe woning-Y.

    Waar blijven de meterstandkaarten?
    Begin oktober de verhuizing doorgegeven.
    Zal de meterstandkaarten ontvangen in de brievenbus.
    Nooit ontvangen.
    Dan maar gebeld om telefonisch de standen door te geven.
    Ook nog 3x in de mail doorgezet.
    Uiteindelijk na vele pogingen hebben ze het pas goed kunnen verwerken.

    Krijg ik nog energie?
    Oude woning-X heb ik verlaten eind dec.
    In jan kreeg ik bericht van Stedin dat ze geen aanmelding hebben ontvangen van nieuwe woning-Y?
    Ik weer bellen …
    E.on heeft levering op oude woning-X door laten lopen en mijn nieuwe woning-Y opgezegd …
    Hoe krijg je dit voor elkaar …

    Rekenen valt niet mee!
    Heb een eindafrekening ontvangen van oude woning-X.
    Wat blijkt?
    I.p.v. de afrekening op de laatste periode (halfjaar) te baseren…
    …hebben ze deze berekend op basis van de gehele woonperiode van 5 jr!
    Dat waren heel wat eurootjes …

    State of the art incassomachine!
    N.a.v. de verkeerde afrekening opnieuw weer gebeld.
    “Geen probleem meneer … ik stel de incasso wel uit”
    Op incassodatum toch maar even kijken op mijn rekening…
    Wat blijkt …
    Ja hoor …o.b.v. de verkeerde afrekening is er toch afgeschreven!

    En uiteraard weer bellen …

    Conclusie
    Ondanks slechte ervaringen in mijn omgeving toch gebleven bij E.on.
    Blijkt verkeerde keuze.
    Vertrouwen in deze aanbieder is helemaal weg.
    Na veel bellen, regelen, stress lijkt het me onoverkomelijk om over te stappen.

    E.on raad ik af.

  22. EON begin er niet aan! Ben 1 jaar klant geweest en van het contract heeft men een puinhoop gemaakt. Tussentijds hebben zij het opengebroken want er zou iemand anders op mijn adres een energiecontract gesloten hebben. Hoe verzin je het. Nu wacht ik al 2 maanden op een gespecificeerde eindafrekening en dreigen zij met incassobureau omdat ik laatste termijn niet betaald heb. Niet zonder reden omdat de tussentijdse afrekening totaal niet klopte. Dus voor mij nooit meer EON.

  23. Eon is een organisatie waar de onderlinge communicatie slecht verloopt.
    Als je een klacht hebt duurt het eeuwig voor je reactie krijgt.
    Ze willen je laten betalen voor een adres waar je niets mee te maken hebt en waar zij zelf geen gas of elektra leveren.De Tussen personen als Maximaaladvies is het zelfde.Knoeien met contracten e.d.
    Ik ben hier nu meer als een half jaar mee bezig en wordt er een beetje moe.
    zijn ze nu zo doen? of doen ze het er om.

  24. Al deze klachten over E.on maak ik nu mee met Nuon.
    Voordat je gaat overstappen zou ik maar eerst de recensies lezen van de het energiebedrijf waarvoor je kiest.

  25. En inderdaad er worden contracten gemaakt waar je zelf niks van weet en vervolgens wordt je excusses aangeboden dat het verkeerd gegaan is!
    Onzin wel leuke foutjes!

  26. Ik zou zeggen, stap nooit over.
    Ze sturen je naar incasso omdat ik 1 week te laat met betalen was, terwijl ik daarnaast mijn contact heb verlengt en ook altijd netjes betaald heb.
    Ze knoeien zo met je gegewens en betalingen, dat ik echt haadt wekelijks boos aan de lijn hang.
    En ook ongemanierde telefoniste!

  27. Wij hebben opgezegt bij eon bij de jaarafrekening moesten we 1200€ nabetalen terwijl we in verbruik gelijk waren gebleven diverse keren gebeld maar eon maar als in inzicht in je gegevens vraagt krijg je geen gehoor……….. Wordt totaal niet geluisterd naar je verhaal

  28. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    helaas zeer slechte ervaring met E-on! Eerst het nieuwe maandbedrag veel te hoog omdat de meterstanden zoals ik die had doorgegeven niet goed verwerkt zijn, afgesproken dat ik een lager maandbedrag zou betalen. Toch een aanmaning. Na 2 maanden wordt zomaar zonder dat ik daarvan op de hoogte wordt gebracht, de uiterste betaaldatum vervroegd…. Krijg ik weer een aanmaning… Wat een slechte vorm van administreren en communiceren.

  29. Op 9 augustus j.l. stuurde ik via Easyswitch een verzoek om levering van energie aan E.ON. Op 13 augustus j.l. ontving ik van E.ON een brief waarin de aanmelding werd bevestigd maar waarin tevens mij werd verzocht € 800 als borg over te maken. Pas daarna zou E.ON bereid zijn de levering over te nemen. Als argument voor het vragen van de borg werd door E.ON aangevoerd dat uit informatie van FOCUM bleek dat ik of mijn adres een potentieel betalingsrisico vormen. Omdat ik het daarmede absoluut oneens ben, ik heb nog nooit een financiële verplichting niet voldaan, heb ik aan E.ON op 13 augustus een mail gestuurd met de mededeling niet op het verzoek tot betalen van borg in te gaan en van de levering door u af te zien. Op 14 augustus j.l. antwoordde E.ON dat op basis van een informatie van FOCUM werd gehandeld en werd ik voor nadere informatie verwezen naar dit bedrijf.
    Inmiddels had ik op 13 augustus j.l. al om nadere inlichtingen bij FOCUM gevraagd. Op 15 augustus j.l. ontving ik een brief van FOCUM waarin wordt vermeld dat er over mijn naam en mijn adres geen gegevens aanwezig zijn. Daarop heb ik een brief naar E.ON (met als bijlage een kopie van de brief van FOCUM) geschreven op 23 augustus met een vraag om nadere informatie. Naar mijn mening zijn er twee mogelijkheden:
    – FOCUM vertelt aan E.ON iets anders dan aan mij (zeer kwalijk);
    – E.ON heeft zich vergist en mij per abuis het voorschot gevraagd. Kan gebeuren maar minimaal excuses lijken mij gepast.
    Tot op heden vernam ik van E.ON taal nog teken. Op 8 september stuurde ik een mail naar Klantencontact van E.ON. Behoudens een automatisch aangemaakt bericht dat mijn mail in goede orde was ontvangen verder taal nog teken.
    E.ON heeft blijkbaar een ingebakken wantrouwen naar potentieel nieuwe klanten. Gezien de wijze zoals E.ON met deze contacten omgaan lijkt wantrouwen naar E.ON eerder op zijn plaats.

  30. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Enige weken geleden kwam er iemand aan de deur van de E.on. Hij rekende mij voor wat ik zou gaan betalen als ik over zou stappen van de nuon naar de e.on. Dat scheelde behoorlijk dus ondanks dat ik niet ontevreden was over de nuon toch de overstap gemaakt. Nu komt de eerste afrekening en je raad het al. Ik ga niet minder betalen maar meer. E.on hier uiteraard over gebeld. kreeg na een uur wachten eindelijk een medewerker aan de lijn die mij uitlegde dat ze bij de e.on uitgaan van het gemiddelde verbruik van de netwerkbeheerder en bij nuon van het daadwerkelijke verbruik. Dus heel normaal dat ik meer moest betalen. Terwijl je niet wisselt van netwerkbeheerder. Toen ik vroeg hoe ze dan zo iets konden verkopen en dat dat valse voorlichting was, werd hij heel geirriteerd en vroeg waarom het kwartje maar niet bij mij wilden vallen. Hij had het toch al verchillende keren uitgelegd. En als ik mijn rekening naar beneden wilde hebben dat deed ik dat toch, met natuurlijk het risico dat je een geweldige eindafreking krijgt. Tja dat was dan maar zo.
    Echt schandalig dat deze verkooppraktijken mogelijk zijn. Je wordt in de maling genomen waar je bij zit.

  31. Komt er vorig jaar een buitendienst medewerker van
    Eon bij mijn vrouw in de winkel.
    Mijn vrouw wilde wel een zakelijk contract maar
    Niet prive omdat ik bij eneco net een 3 jarig
    Contract had afgesloten.
    Enkele weken later komt hij om het contract
    Te laten tekenen.
    Na een jaar komen we er achter dat achmed
    El hilio 2 contracten heeft laten teken terwijl
    Wij thuis tot 2017 bij eneco een contract hebben.
    Boete 200 euro, bedankt EON!!!

  32. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Ok ik liep max 2 maanden totaal achter op de facturen, maar had begin februari gebeld over een regeling dat ik €.50,- in zou lossen, dat meisje aan de telefoon zou het regelen, en ik zou bevestiging via de post krijgen. Pas dan zou de regeling in gaan.

    Ik kreeg 20 februari een brief van Liander dat Eon het contract heeft stopgezet, niks geen herinnering, of aanmaning mogen ontvangen. En dat zeer binnenkort iemand langs zou komen om mij af te sluiten.

    Dus kon ik met spoed overstappen naar een andere leverancier.
    is gelukt, met een behoorlijk bedrag aan borg.

    Ik heb de klacht ingediend bij Eon, maar ze stuurde mij met uitleg als bijlage 2 aanmaningen mee, die ik op dat moment voor het eerst zag.

    Wat ze wel een aantal keren verzonden hadden was de meterstandskaart, die ik had ingevuld, 16 februari,(daarna ontving ik het nog 5 keer) en ik ruim €.300,- voor terug zou moeten krijgen(in principe als het goed berekend is liep ik dan bijna niks meer achter en was het allemaal binnen 2 maanden ingelost van de regeling die ik had getroffen)

    Contract zou weer van kracht zijn als ik €.500,- borg zou betalen.

    Ze hebben uit het niets het contract stop gezet, zonder enig waarschuwing vooraf, later pas via een klachtmail de aanmaningen erbij verzonden(misschien om zichzelf in te dekken)
    Naar mijn weten is er een verbod op afsluiten tussen oktober en april in, tenzij er uitzonderingen waren, en dat is zo’n uitzondering waar Eon misbruik van heeft gemaakt. op artikel 95b, achtste en elfde lid, van de Elektriciteitswet 1998 en artikel 44, achtste lid, van de Gaswet; artikel 5 D is misbruik van gemaakt.

    Ja het is verkeerd dat ik een achterstand ontwikkeld had, maar had een regeling getroffen, waarna ik dat ook zou afbetalen.

    Dus Eon is een energieleverancier die misbruik maakt van diens machtspositie.
    Ik raad het ook af om bij deze te zitten, want je ontvangt bepaalde post of mails niet, en ze lijken goedkoper, maar ze zijn een van de duurste.

  33. F.A.M. van As
    Zwiggelte
    Regisseurstoel bij aanmelding? Vergeet het maar. 11 februari 2015

    Wat een ballentent is die EON. Sinds mijn aanmelding in november 2014 wacht ik nog steeds op de regiseurstoel. Ach leuk zo’n presentje, alleen jammer dat ik na herhaaldelijke telefoontjes, reklamaties en jawel toezeggingen van EON zelf(!) tot op heden noppes.

    Kortom veel beloven, weinig resultaat.

    Ik zeg m’n contract op en zal verder de publiciteit zoeken middels FACEBOOK, TROSRADAR EN VARAKASSA.. STELLETJES PRUTSERS!

  34. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Hierbij mijn cijfers.

  35. Belachelijk slecht!!! Ik waarschuw ten zeerste voordat je met een spookrekening te maken krijgt , normaal.post ik nooit op een dergelijke site maar er word mij geen keus gelaten.

    Eerst krijg je 2maanden gratis vervolgens is dat pas achteraf wat men niet expliciet aangeeft. Tot daaraan toe, en (weinig voordeel als nieuwe klant), wat bij mij scheef ligt is je maandbedrag. Die geef je duidelijk aan en ook volgens hun eigen berekeningen en waarden bepaalt werd op 120 euro, mijn eerste rekening was 189,00!! Terwijl dit.een voorwaarde.was van.de.overeenkomst. DAN bel je om de.misverstand op te helderen, word je.onbeleefd geschoffeerd het heeft een half jaar geduurt en talloze belletjes om diT op te.lossen. En ik werd gecrediteerd. een rotterdam pakte di enigzins goed op. Daarna word een eindafrekening gestuurd waar je meer dan.onder zit en.word.alsnog.berekend op het eerste bedrag!! Terwijl d energieverbruik er ver onder.zit.en.geld terug krijg hebben E het lef 800euro in rekening te brengen! Je word niet teruggebeld. En probeert meermalen het op te lossen. Er word.na telefoongesprek niks teruggekoppeld terwijl.je.tot een oplossing wil komen en uitlegdat de berekening foutief is. Krijg ik een brief van BOS incasso met 1100 euro. Helemaaaaaaaal klaar met dit soort oplichterij.
    waar anderen je als nieuwe klant warm.ontvangen heb ik niks anders meegemaakt als onbeleefd en laconieke gedrag naar klanten en.administratie.

  36. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen33333
    OverstapprocesNot Rated
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid44444
    Klachtafhandeling11111

    Ik heb slechte ervaringen gemaakt met Eon. Als ik een probleem heb en met drie verschillende mensen bel bij Eon krijg ik 3 verschillende antwoorden. Toen ik overstapte kreeg ik van Eon een maand meer berekend en moest 2 leveranciers te gelijk betalen. En toen iemand wie bij mij inwoonde verhuisd was zijn eigen electriciteit aanvragde stopte Eon mijn contract terwijl toch alles op mijn naam stond.
    Toen moest ik weer een nieuw contract afsluiten van E on.

  37. Ben beheerder van een 55+ complex en help bewoners met het zo goedkoop plannen van hun energie rekeningen dmv elk jaar overstappen. Vorige maand was dat EON met een 100 euro energie tegoed dus heb 6 van mijn bewoners helpen overstappen naar EON. Tot mijn verbazing kregen ze alle 6 een brief van EON dat ze een borg moesten betalen van 800 euro omdat na onderzoek van een bedrijf dat kredieten onderzoekt ze geregistreerd stonden als wanbetalers. Dit kan natuurlijk niet. Na gebeld te hebben bleven ze bij dit standpunt. Dus eerst reclame maken en daarna ervan afzien door een borg van 800 euro te laten betalen, wat natuurlijk niemand deed, op 1 naive oudere bewoner na. EON heeft hier afgedaan.

  38. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames55555
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Hierbij nog mijn sterren.

  39. Hier bijna zelfde ervaring als ‘Bijl’.

    Onze klachten procedure loopt nu op tot bijna een jaar omdat de concurrent ons perrongeluk had afgesloten. (vergissing met een andere klant). Dit ging gepaard met een boete voor contractbreuk en schatting op meterstanden die absurd veel hoger lagen. Nooit een kaart voor ontvangen dus onzin. Als leverancier moet je je klanten dan bijstaan, al helemaal als je concurrent een klant probeert weg te kapen. Maar nee, jullie zoeken het zelf maar uit of je betaald een boete voor de breuk.

    Nu een jaar, 1000 niet nagekomen beloftes en paar ribben armer is het probleem nog steeds niet opgelost.

    Omdat ik een 3 jarig contract heb, kan ik me niet zomaar afmelden zonder boetes, een borg bij eventueel nieuwe verzekeraar…. Kortom.. We are stucked en daar maken zij misbruik van.

    Kortom. Word geen klant bij EON! Mits u een hobby zoekt en fulltime met uw energie bezig wil zijn.

  40. overwegen of Eon bij je past? contract afgesloten wordt er een tussenbalans gemaakt omdat eon overgaat naar een nieuw systeem en of ik even 1800 eur wil neer tikken net na de winterperiode terwijl zomer periode nog moet komen.

    eind balans nu jaar later na verweer en al lang geen klant meer te zijn van eon eind balans 3600 eur. niemand kan mij vertellen hoe dit precies is omgebouwd ivm met nieuw systeem.

    EON bedankt!!!

    jullie krijgen nog geen dubbeltje van mij!

    see you in court!!

    Geachte heer/mevrouw,

    hierbij teken ik bezwaar aan tegen de vroegtijdige afrekeningen.

    de berekeningen zijn gemaakt over de winterperiode die vanzelfsprekend meer aangeven dan de komende zomerperiode.

    in mijn opzicht, is het niet fair dat uw veranderingen mij schade berokkenen!

    het lijkt mij niet meer dan eerlijk dat dit zoals afgesproken blijft (afrekening einde jaar).

    de periodieke betalingen van gas/Electra zijn samen met E.ON opgesteld, hierbij heb ik de periodes extra verhoogd met 20-30 % om niet voor verrassingen te komen te staan.

    graag zo ik het contract zoals afgesproken voortzetten, dit geldt ook voor de komende facturen.
    en einde van het jaar de totaal balans opmaken.

    met vriendelijke groet,
    Guido Bijl

  41. Idd slecht contact krijgen hebben ze mij op voorschot119 € gezet jaarafrekening binnen blijkt dat ik na de jaar eigenlijk 190€ moest betalen mu een vette jaar afrekening vette afrader dus

  42. Deel de ervaring van fanta 100%.:
    Onbehoorlijke klantenservice, ingangsdatum klopt van geen kant, ze gaan eerst leveren en dan pas geven ze het maandvoorschot.

    Heb gelijk mijn kontrakt, telefonisch beeindigd.

  43. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    330 euro goedkoper uit bij EnergieDirect ten opzichte van EON, klantenservice onbeschoft bovendien hebben jaren 14 maanden bij EON als jij een contract afsluit op 5 mei 2014 maken zij ervan 30 juni omdat dit voor hun administratie beter uitkomt

  44. 330 euro goedkoper uit bij EnergieDirect ten opzichte van EON, klantenservice onbeschoft bovendien hebben jaren 14 maanden bij EON als jij een contract afsluit op 5 mei 2014 maken zij ervan 30 juni omdat dit voor hun administratie beter uitkomt

  45. Ik probeer nu al enige weken contact met jullie te leggen om te zeggen dat mijn electriciteitsmeter kapot is. Krijg iedere keer zo’n computer aan de lijn. Nu ligt er weer een brief dat ik uiterlijk 18 juni de standen moet doorgeven omdat anders een schatting wordt gemaakt. Ik heb er nu onderhand genoeg van dat onpersoonlijk gedoe bij jullie.

  46. Algemene indrukNot Rated
    HelpdeskNot Rated
    Energieprijzen33333
    Overstapproces55555
    Energierekening22222
    ReclamesNot Rated
    Bereikbaarheid33333
    KlachtafhandelingNot Rated

    Ik ben net weg bij eon. Had een contract voor 1 jaar met vaste prijzen. Maar op de afrekening waren de prijzen flink stuk hoger.Volgens mij denken ze gewoon, dat toch niemand dit nakijkt.
    Ik heb meteen gemaild via de site, en gemeld, dat ze het moeten rechtzetten aan de beloofde vaste prijs van het contract. Dit is nu 1 week geleden, maar heb nog geen reactie terug gehad.
    Dit is toch niet netjes!! Ja en bellen kan, maar 0900 nr. en ik heb alleen mobiel, dus dat loopt lekker op, als ze je in de wacht zetten. Maar dat weet ik natuurlijk niet. Eerst ff mail afwachten. Bellen kan altijd nog.

  47. Algemene indruk44444
    Helpdesk44444
    Energieprijzen33333
    Overstapproces33333
    Energierekening44444
    Reclames44444
    Bereikbaarheid44444
    Klachtafhandeling44444

    Ik begrijp niet waarom eon nog steeds niet de goedkoopste zijn. Ze zijn de grootste, maar niet de goedkoopste.. Waar is dat voordeel van de grootste?

  48. Sinds 3 maanden klant bij eon. De overstap is helemaal gegaan zoals verwacht. 20 euro per maand goedkoper uit en eindelijk af van RWE. Dank Dank Dank!

Plaats een reactie

negentien + 14 =

Algemene indruk
Helpdesk
Energieprijzen
Overstapproces
Energierekening
Reclames
Bereikbaarheid
Klachtafhandeling

Vul uw gegevens in en bereken uw voordeel!