Essent

Is Essent betrouwbaar? Lees 100% onafhankelijk ervaringen en reviews van echte klanten.

Klant worden bij Essent of bent u reeds klant en wilt u ervaringen met Essent delen? Er zijn nu in totaal 125 mensen met ervaringen over Essent. Wat zijn uw ervaringen met Essent? Geef Essent met behulp van de sterren een beoordeling. Hoe meer sterren hoe beter de score.

Is Essent goedkoop? Vergelijk en bespaar!

Wilt u weten of Essent goedkoop is? Vergelijk Essent met hulp van online vergelijkingssites. Daarmee kunt u gratis en snel energie vergelijken en zorgeloos overstappen naar de goedkoopste energie aanbieder. In veel gevallen profiteert u ook nog eens van goedkopere energiedeals, die u anders misschien wel was misgelopen. Start met energie vergelijken en bereken uw voordeel als u overstapt naar een goedkoper tarief voor stroom en gas, oftewel energie.

Algemene indruk2.062.062.062.062.06
Helpdesk1.941.941.941.941.94
Energieprijzen2.042.042.042.042.04
Overstapproces2.082.082.082.082.08
Energierekening1.851.851.851.851.85
Reclames1.91.91.91.91.9
Bereikbaarheid2.092.092.092.092.09
Klachtafhandeling1.851.851.851.851.85

Geef een beoordeling

Klik op de sterren om te beoordelen

Gemiddelde beoordeling 1.7 / 5. Aantal beoordelingen: 393

Het spijt ons dat je dit niet nuttig vond

Laten we het samen nuttig maken

125 gedachten over “Essent”

  1. Ik ben op een doordeweekse avond om 21.00 uur gebeld door Essent, ze hadden een aanbiedeing.
    Echter wilde ik dit niet maar ze bleven aandringen, zodat ik zij dat ik het contract voor een jaar wilde maar dan wel zakelijk. Ze deelde mijn mede dat ik dan een goedkoop bedrag per maand kwijt was en ik de btw kon terugvorderen als het op mijn bedrijf zou komen.
    Nu heb ik de eerste factuur en een overeenkomst ontvangen ik ben veel duurder uit en het contract is op 3 jaar gezet. het zijn oplichters met mooie praatjes. Wil ik terug dan moet ik een boete van €.200,- betalen. mensen pas op blijf weg bij essent de oplichters.

  2. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    bij de mediamarkt een contract afgesloten voor zowel mijn garage als huis. dit was vorig jaar februari.

    Nu de eindafrekening gehad van het huis 1000 euro bijbetalen en van de garagebox 845 euro bijbetalen.

    Voorheen bij eneco kregen we altijd geld terug.

    Essent mag mij weleens uitleggen hoe het kan dat ik in mijn garage voor bijna 1000 euro kan verbruiken met 3 led lampjes die misschien een half uur per week branden en dan 2700 kw/u verbruikt heb in een jaar terwijl de gemiddelde garage hier in de straat op 100 kw/u in een jaar zit.

    En dan mij vertellen dat de fout bij eneco ligt mijn vorige leverancier omdat die rekeningen niet kloppen en ik toen te weinig heb betaald.

    punt 1: lijkt me stug dat mijn rekening 3 jaar op rij niet goed was bij eneco kan niet.
    punt 2: als ik alle lichten laat branden het hele jaar in mijn garage kom ik nog niet aan zo’n bedrag.
    Punt 3: als ik toen te weinig zou hebben betaald zou eneco wel een rekening moeten sturen niet essent.

    na het bellen met essent konden zij mij alleen een betalingsregeling aanbieden van 200 in de maand dit kunnen wij gewoon absoluut niet voor elkaar krijgen.
    hun reactie was ja je moet maar kijken hoe je dat bij elkaar krijgt. HOE DAN me kinderen geen eten geven want ja sorry essent wil geld waar ze geen recht op hebben. sorry essent maar val dood.

    wat een vuile oplichters ik blijf vechten en mooi niet dat jullie zoveel geld van mij krijgen.jullie hebben het recht er niet op.

  3. Blijf ver weg bij Essent sinds de noodgedwongen overstap vanuit RWE alleen maar ellende al enige jaren! Komen afspraken en beloften totaal niet na! Wat een ellende met dat bedrijf! Wees gewaarschuwd!

  4. mijn vrouw is opgebeld door Peter Werkhoven van Essent! Mijn vrouw gaf aan Peter Werkhoven om de informatie te mailen omdat ze niks beslist zonder mijn man. Meneer zegt dan vullen we de gegevens in van u man en mag u man zelf bevestigen. Mijn vrouw vond het prima. In de avond belt die gestoorde gast via zijn mobiel op dat we de aanbieding moeten bevestigen anders kan hij de lage tarieven voor ons vasthouden. Plus dat de aanbieding morgen niet geldt. De bevestigen was om de aanbieding vast te houden. Volgende dag krijg ik een mail van Essent met de datum van levering. Mensen laat dit een waarschuwing zijn ik zit door Peter Werkhoven in de shit!!!! Ik heb een boete moeten betalen van mijn bedrijf en thuis adres!!! Essent is niet te vertrouwen, volgens mij worden die gasten ingehuurd zoveel lawaai daar. Hoe kan die gast überhaupt slapen!! Mensen in schulde brengen.

  5. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Essent, een grote oplichtersbende. Mijn vader van 87 jaar een contract door de strot geduwd van 5 jaar. Was nooit verteld dat hij een contract van 5 jaar kreeg, was zelfs gezegd dat hij elk moment kon stoppen. Mooi niet dus, gewoon misleidend en een oude man oplichten. Dat is Essent dus ook.

  6. ook idem dito op zo een valse manier werd ik in de media aangesproken door Essent medewerkers.
    na het vergelijken van mijn energie kosten zou ik dan bij Essent goedkoper uitkomen. daarnaast was het volgens de medewerker het beste om een drie jarig contract af te sluiten. Ik kon volgens hem na een jaar al kosteloos opzeggen. Mooi niet! Nu een later betaal ik twee keer zo veel geld en ik moet een boete betalen als ik over wil stappen. Dik genaaid en weet geen raad hier mee. dat Essent hier mee weg kan lopen in een rechtstaat als Nederland snap ik niet. Weet iemand een oplossing voor mij wat dit pik ik niet. voel me bedrogen.

  7. Wij werden benaderd door de Essent. Wat bleek dat we ruim 50 euro per maand goedkoper uit zouden zijn met een 3 jaar vast contract. Met als resultaat de eerste jaarafrekening 677 euro bijbetalen!!
    Deze rekening maar in 1 keer betaald.

    Alles vanaf het begin op automatisch incasso gezet, dat ging 1,5 jaar goed. Tot ik oktober zag (online) dat er iets niet goed ging. Netjes gebeld dat de rekening niet afgeschreven was. Ik had dus 2 maand achterstand.

    Vanwege deze dure maand maar een betalingsregeling afgesproken. Deze was oke. Tot ik post kreeg de 3e maand was er ook even bij op gedrukt terwijl ik nog lang niet bij de datum van de termijnbetaling was, en binnen 2 weken betalen. Ik mocht blijven als klant. Maar wel met een waarborgsom van 600 euro!! in totaal een rekening van ruim 1200 euro. Nee bedankt Essent. Per morgen ben ik overgestapt. Geen dreigbrieven en onnodige kosten meer van jullie, omdat jullie de zaken niet op orde hebben!

  8. Essent is waardeloze oplichters organisaties, wel leuk bij de media markt je overhalen om klant te worden want dan betalen ze 175 euro aan cadeau bonnen, maar ben je dan eenmaal klant dan betalen ze niet de cadeau bonnen en ook de overstap boete van 100 euro van budget energie weigeren ze te betalen terwijl dat wel overeen gekomen is, en dan ga je bij hun weg dan krijg je een overstap boete van 250 euro, en ga je verhaal halen dan is het de klant zijn probleem en weigeren ze iets te doen, en ook zou de rekening lager zijn kwa gebruik als je naar hun overstapt maar dat blijkt ook niet waar want hij is juist fors hoger.

    Oplichters en niks anders.

  9. Essent zijn puur oplichterij k zit al 6 jaar bij oxio nooit problemen altijd rond 500 euro kreeg k terug nu mij eindafrekening is gekomen van dit jaar
    Staat er Door u te betalen 375. Belachelijk energie maatschappij
    Eerlijk waar mensen vermijd die waardebon bij media markt
    Nooooit doen

  10. Als je geld en tijd teveel hebt, moet je bij ESSENT gaan.
    Verkoper die bij Mediamarkt staat om Essent aan te prijzen is alleen maar list en bedrog.
    Wil je verhaal halen bij ESSENT wordt je behandeld als oud vuil.
    Zo komt Essent aan zijn klanten diep triest.

  11. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces33333
    Energierekening11111
    ReclamesNot Rated
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling22222

    Helaas in de maling genomen, en in de “mediamarkt truc” getrapt (direct kassakorting). Bij dat afsluiten werd als antwoord op mijn expliciete vraag geantwoord dat het huidige kostenniveau gehandhaafd zou blijven, als mijn verbruik dat ook zou blijven (en dat is het geval). Bij mijn vorige energieleverancier zat ik op een maandbedrag van 165. Bij Essent ging dat direct omhoog naar 200. Na een paar maanden ging het termijn bedrag voorstel mbv de Verbruiksmanager weer omhoog, “om te voorkomen dat u moet bijbetalen”, naar ongeveer 225. Het bedrag per maand werd dus enorm veel hoger (van 165 naar 225, dat is 36% !) dan beloofd werd door de Essent verkoper in de Mediamarkt. Dit is MISLEIDING !
    Ik ben gaan rekenen en inmiddels overgestapt naar Greenchoice (maandbedrag meteen terug naar 175, op hun berekening van te verwachten verbruik), de tarieven bij Essent zijn dus gewoon hoger.

    Ten tweede werd door de verkoper ook aangegeven dat eventuele boete 50 euro zou zijn. wat schets mijn verbazing dat op de eindafrekening dat blijkt dat het 75 euro is (contract tussen 1,5 en 2 jaar rest looptijd), PER PRODUCT ! Dat kwam totaal op 150 Euro .
    Ik heb deze klachten ingediend, maar geef hierbij aan:

    Essent is misleidend bezig
    Essent is te duur.
    Blijf weg van Essent!

  12. Algemene indruk44444
    Helpdesk44444
    Energieprijzen55555
    Overstapproces44444
    Energierekening33333
    Reclames44444
    Bereikbaarheid33333
    Klachtafhandeling44444

    Onlangs gratis Mediamarkt cadeaubon ontvangen toen ik een overstap maakte. Top! Verder prima service en afhandeling

  13. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Wie een energiecontract afsluit bij ESSENT, moet er rekening mee houden dat ze in zee gaan met een partij die Chantage en Misleiden in hun DNA hebben zitten. Dat blijkt uit de manier waarop hun contracten en procedures in elkaar steken.

    Misleiden want de kosten vallen ca 15% hoger uit dan word voorgespiegeld. Chanteren want contractwijzigingen worden geblokkeerd door boeteclausules die door 99% van de mensen niet worden opgemerkt tijdens het tekenen.

    Even concreet mijn geval: Ik trek in bij mijn partner. Zij heeft reeds een energiecontract, dus mijn eigen contract moet opgezegd worden. ESSENT brengt nu een boete van 125 Euro in rekening wegens opzeggen binnen de contractperiode.

    Wat ESSENT hiervoor als oplossing aandraagt, is dat je de energieleverancier van je partner opzegt en hen daarvoor in de plaats energie laat leveren: een duidelijk geval van chantage.

    Dat een boete bij voortijdig opzeggen van een contract niet noodzakelijk in rekening gebracht hoeft te worden, blijkt wel uit het feit dat ik ook inboedelverzekering (Unive), Internet en televisie (Ziggo), huur (De Alliantie) allemaal zonder problemen en rare boetes heb kunnen opzeggen.

    En ik geloof best dat wat ESSENT doet allemaal legaal is, zal juridisch geen spelt tussen te krijgen zijn. Kortingen, tegoedbonnen van Mediamarkt of andere fopzooi, die je door deze boete dus gewoon zelf betaald, is in gewone mensentaal natuurlijk wel misleiding.

    Het enige wat ik nu kan doen is mijn verhaal hier plaatsen en hopen dat er daardoor op zijn minst een paar mensen afzien van het in zee gaan met ESSENT. Damage control bedrijfjes hoeven ook geen contact met mij op te nemen, dit verhaal blijft staan en ik hoef de 125 Euro niet terug.

    Gr,
    Daan

  14. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces33333
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Essent is misleidend bezig. Op de 21e van de maand sturen zij via de mail een termijnnota met de factuurdatum van de 27e van de maand.
    Onderaan de mail plaatsen zij opvallend het bericht van DIRECT betalen per Ideal. Als je verder leest staat wel in de mail dat je 14 dagen de tijd hebt om de factuur te betalen.
    Als je belt met de klantenservice krijg je het verhaal dat de facturen 6 dagen onderweg zijn naar de klanten die de factuur niet via de mail ontvangen en dat in deze tijd. Mocht je door de “aanmaning” onderaan de mail de factuur direct betalen en staat er nog een factuur open van het lopende termijn krijg je netjes een telefoontje van Essent dat je terstond de factuur van het lopende termijn moet betalen met de dreiging van € 20,00 incassokosten.
    Kortom misleidend. Bij de klantenservice krijg je te horen dat zij de betaling niet kunnen boeken op de nog openstaande nota. Wat ze wel kunnen is een mail sturen van een termijnnota met een datum in de toekomst. Deze klacht neergelegd bij Essent middels een klachten-formulier en nu maar rekenen op een coulance. De € 20,00 ga ik niet betalen. De klantenservice geeft aan dat het dan weleens ergens verrekend gaat worden. Voor mij dan einde als Essent als energieleverancier.

  15. Ik heb gewerkt voor Essent en zag dingen gebeuren die niet konden i. Het dagelijkse normale leven!!!!Op eindfacturen van concurrentie hadden wij alle informatie van klanten die aangesloten waren bij verschillende andere organisaties.Doordat wij mensen contacteerden met behulp van eindfacturen waar alle info opstond konden wij de mensen in de Maling nemen en automatisch laten klant worden.
    Mensen gingen in op ons voorstel door de info die ze te horen kregen van ons onder druk en wel met gekopieerde info van dergelijke eindfacturen van concurrenten.

    Zoveel klanten kunnen oplichten via eindfacturen maar door niet bekomen van mijn loon ben ik het afgetrapt!!!!Was voor Essent aan het werk in Marokko voor een Nederlandse zaakvoerder Dhr.talal Redouan die weet wat oplichten is!!!!!

    Ook werden nadien de gekopieerde informatie doorverkocht naar andere callcenters die dan op hun beurt voor hun producten mensen oplichten en bestelen!!!!Essent en NIC zijn samen met hun onderaannemingen oplichtingsbedrijven….Kijk hoeveel slachtoffers ze dagdagelijks maken vanuit hun callcenters!!!!

  16. mensen maak dat je wegkomt bij essent het zijn dieven. ze zorgen er wel voor dat je aan maling krijgt. ze hebben altijd wel een smoes om je 20 euro te laten betalen.en mooie praatjes bij media markt maar het zijn alleen maar leugens. als je bij essent blijft kom je zeker in de schulden. ik zit nu bij een andere alleen maar lof.:-)

  17. Een rekening die nog open stond en duidelijk t bedrag in termijnen besproken,achteraf een brief voor een afsluiting.Telfoontje gepleegd,ja mevrouw helaas kan ik niks voor u doen,paar opties opgelegd,maar nee hoor,als ik me dus weer zou moeten laten aansluite zou ik waarborgsom van 645r moeten betalen.Nou essent bedankt,maar dit ga ik natuurlijk niet doen.Beetje jammer als vaste klant jaren lang,en dan op deze manier te worden bedankt

  18. Jaren lang klant geweest bij Essent. Nooit eerder een probleem gehad, tot begint dit jaar. Dit probleem had twee kanten.

    Na aanleiding van de eindafrekening 2013/2014, wilde ik mijn maandelijkse betaling na beneden bijstellen. Al een aantal jaren was het verbruik dusdanig gedaald (kreeg dus jaarlijks fors geld terug), dat ik van mening was dat ik best wel (fors)minder kon gaan betalen per maand. Daarbij kwam ook dat mijn gezinssamenstelling fors gewijzigd was (alle kinderen de deur uit). In essentie kwam de reactie van Essent erop neer, dat zij er weinig van wilde weten. De 50 euro die ik minder wilde betalen werd maar 20. Resultaat nu is dat ik nu weer dik 500 euro terugkrijg. Dit is natuurlijk niet erg, maar het is wel geld wat je maandelijks voor andere zaken kunt gebruiken.

    Begin dit jaar kwam ik een beetje knijp te zitten met de financieen. Over de maandelijkse betaling (ging over de maand Januari) is tussen mij en Essent contact geweest en een afspraak gemaakt wanneer dit bedrag overgemaakt zou worden. Dit bedrag heb ik dus keurig netjes overgemaakt en wat schetst mijn verbazing, ze drukken er toch nog gauw aanmaningskosten 20 euro (dus na de gemaakte afspraak) er bovenop. Dit is absoluut niet netjes. Ik was en ben niet van plan deze extra 20 euro te betalen.

    In augustus ben ik overgestapt naar een andere leverancier. Dus dan krijg je het verhaal over de eindafrekening. Volgens de eindafrekening zou ik 526 euro terugkrijgen en dat zou de 15e september aan mij betaald worden (stond op de eindafrekening). Dus dan zou je ervan uit kunnen gaan dat het bedrag op de 16e of de 17e op je rekening staat. vandaag (de 18e) stond het er nog niet op. Dus heb ik even gebeld met Essent. Uit dit gesprek bleek dat dit bedrag helemaal nog niet was overgemaakt en de reden waarom was ook onduidelijk. Wel was duidelijk dat Essent kon weten dat dit bedrag niet de 15e overgemaakt zou worden, maar later. Hiervan had Essent mij een kennisgeving kunnen sturen, dat zou dan wel zo netjes zijn geweest.

    Ik ben nu overgestapt, via een collectief. De conclusie die ik voor mij zelf moet trekken, door al die jaren dat ik trouw ben gebleven aan Essent, een dief ben geweest in mijn eigen portemonnee. De tarieven voor gas en stroom zijn fors lager (echt fors). De tarieven voor leveren van gas en stroom zijn ook fors lager (echt fors).

    Mijn conclusie die ik moet trekken over Essent is, dat dit een hele dure organisatie is en op alle onderdelen een fors verdien model heeft. Voorbeeld veel hogere tarieven voor stroom en gas, het leveren van gas en stroom is Essent dik 40% duurder. Een aanmaning die 20 euro kost (dit is een vorstelijk bedrag) en dan wordt deze ook nog via de mail verstuurd.

  19. Wij zijn al jaren klant bij Essent, ondanks veel ellende met een verkeerde rekening van duizenden Euro’s, zijn we nog nooit overgestapt. Gewoon omdat we graag bij het vertrouwde blijven. Nu hebben we echter gekozen voor een energiecontract via de gezamenlijke inkoop van Eigen Huis. Op 13 juli meterstanden doorgegeven en netjes opgezegd bij Essent. We kregen een jaarafrekening op 17 juli waar we meer dan 240,- Euro retour kregen. Op 18 juli begint de nieuwe leverancier. We hadden minder verbruikt dan in rekening gebracht.

    In augustus kwam de eindafrekening meer als 360 Euro bijbetalen. De helpdienst medewerkster kon via optellen en aftrekken verklaren waarom er het bedrag van mijn rekening werd afgetrokken maar een fatsoenlijk antwoord op het hoge gebruik in augustus (terwijl het contract al vanaf 18 juli bij onze nieuwe leverancier is in gegaan)had ze niet!

  20. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Ik werd in de Mediamarkt Cruquius benaderd door een medewerker van Essent.
    Omdat ik al klant was bij Essent vertelde ik dat ik geen interesse had. Vervolgens kreeg ik een mooi verhaal te horen over dat ik korting zou kunnen krijgen als ik een lang contract aan zou gaan. Ik heb meerdere keren verteld dat ik in een lang contract geen interesse had. Vervolgens zou hij me vrijblijvend een offerte sturen.
    Nu blijkt deze vrijblijvende offerte ineens een contract te zijn die ingaat als je niet antwoord op dat mailtje wat je krijgt.
    Eigenlijk toch ook best triest als je je eigen klanten in de maling aan het nemen bent.
    In de mail die hun sturen staat als onderwerp “hartelijk dank voor u energieaanvraag” Dat klinkt toch niet als de aanhef voor een vast contract
    De klantenservice van Essent zegt ook gewoon dat hun verkopers zich aan het protocol houden en dat ik een leugen verkondig. duim omlaag voor deze oplichters.

  21. Vorige maand was ik in de Media Markt Zaandam, waarbij ik werd aangesproken door een Essent Medewerker. Die ging voor mij een vergelijking doen en kwam tot de clussie dat ik bij Essent veel goedkoper zou uitkomen dan momenteel bij Nuon, daarnaast kreeg ik ook nog een cadeaukaart van 225 euro. Win win situatie dus. Nu blijkt dat ik alleen al voor electriciteit 250 euro achteruit ga. Dan heb ik het nog niet eens over het gas gehad. Daarnaast is mij verteld dat ik na een jaar kan opzeggen, maar daar is niet bij verteld dat ik dan mooi een overstapboete moet betalen. Dit is pure oplichterij!!! Klanten worden niet voorzien van de juiste informatie en dat is een slechte zaak. Uiteindelijk betaal je de korting zelf plus nog wat extra’s

  22. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Vorig jaar bij Mediamarkt in Almere aangesproken door medewerker van Essent. Bij berekeningen bleek ons maandbedrag uit te komen rond 40 euro. Nu na 1 jaar moeten we rond de 300 euro bijbetalen terwijl we het gebruik hebben dat we indertijd hebben opgegeven en verdubbeld ons maandbedrag. Het kado wat we kregen is dus een sigaar uit eigen doos.

  23. Afgelopen week bij de Mediamarkt in Breda geweest en idd een mooi verhaal gehoord over Essent, ben overgestapt met de verzekering dat mijn huidige energieleverancier mij max 125 euro boete kon geven en die zou ik terugkrijgen van Essent. Nu ontvang ik een boete van de Nederlandse Energie Maatschappij van 250 euro, 1x 125 euro voor elektra en 1x 125 euro voor gas. Ik heb direct een klacht ingediend bij Essent want dit was niet de afspraak waarvoor ik getekend heb bij Mediamarkt, is nog iemand met deze ervaring??

  24. Ik heb hier de brief van essent, er staat dat de ze de opzegvergoeding binnen 6 weken na ontvangst van de documenten zullen overmaken, en niet bij de jaar afrekening. ben benieuwd.

  25. Mijn klacht gaat net zoals Mariska over misleiding bij de mediamarkt Heerlen !!
    Was gisteren in mediamarkt Heerlen en werd daar tijdens de aankoop van een nieuw wasmachine aangesproken door een medewerker van essent . ik gaf aan dat we al essent hebben en dacht zo er van af te zijn , de man vroeg mijn postcode en gaf aan dat ik €100 per jaar te veel betaalde volgens hem.
    Ik gaf aan dat ik er niet overging en dat mijn man thuis was hij gaf toen aan een informatiepakket via mail door te sturen echter bij thuiskomst had ik geen informatiepakket in de mail maar een heel nieuw contract gekregen wat helemaal niet zo voordelig is als de man zei en waar ik ook nog eens 5 jaar aan vast hang . Hierop meteen de medewerker gebeld van essent in Heerlen en hem gezegd dat ik geen nieuw contract wilde en dat ik info toegestuurd zou krijgen op mijn vraag of hij een annulering kon sturen was zijn antwoord dat hij dat niet kon regelen en dat ik dit maar zelf moest regelen met de klantenservice . Dit laatste is toch te gek ik zou info krijgen maar nu moet ik regelen dat ik geen nieuw contract ga krijgen waarvoor ik helemaal niet gevraagd heb . Dikke onvoldoende voor de misleiding van Essent medewerker lees daarnaast bij andere klachten ook steeds de naam mediamarkt vallen ook voor hun een dikke onvoldoende als ze dit blijven toestaan van Essent in hun winkels

  26. Bij mijn bezoek aan Mediamarkt is mij onder valse voorwendsels een contract voor 3 jaar aangesmeerd.
    Dit met als lokkertje tegoedkaarten van € 150.
    Volgens de Essent medewerker waren hun tarieven lager dat wat ik nu betaal bij EON.
    Bij controle achteraf zijn deze minimaal 5% hoger.
    Volgens de klantenservice kan ik het contract allen beeindigen als ik € 250 betaal en de € 175 terugbetaal.
    Wat betreft de € 175 vindt ik dit terecht.
    Dit soort overvallen in een electronicazaak vindt ik
    grove misleiding

  27. Hallo.

    Een aantal weken terug heb ik bij de Mediamarkt een laptop gekocht. Hierbij zat een actie met Essent. De verkoper vroeg of ik het verhaal van wou aanhoren en dit vond ik wel prima. Ik woonde op dit moment sinds 2 weken bij mijn vriend in en regel niks als het gaat om energie etc. Ik wist niet eens bij wie wij zitten. Ik vertelde deze meneer van Essent dus ook direct dit verhaal, en dat ik absoluut niks wil afsluiten vanwege deze reden. Meneer vertelde dat dit geen enkel probleem was en ik vroeg of hij dus informatie kon sturen naar mijn e-mail. Dit met de reden dat ik het thuis aan mijn vriend kon laten lezen en zien of hij interesse had. Nu komt het.. Meneer had wel even al mijn gegevens nodig om mij dit te kunnen sturen, dus ik zei al direct; ‘nou meneer daar ben ik niet zo van, ik geef niet zomaar mijn gegevens’. Meneer garandeerde mij dat er niks met mijn gegevens zou gebeuren, dus er werd niks afgesloten.. Maar anders kon hij mij de informatie niet sturen. Ik vertrouwde deze man hierna en geloofde zijn verhaal (dom) en heb de nodige gegevens laten invullen. Na het invullen vertelde hij mij dat ik nadat ik de e-mail had ontvangen binnen 14 dagen moest reageren anders gelde de actie bij de mediamarkt niet meer (je kreeg een tegoedbon). Dus ik kom thuis en vertel dit aan mijn vriend. Hierop zegt hij; wij zitten bij Nuon en daar zitten we goed dus ik hoef dat niet door te lezen. Antwoord wat ik had verwacht dus Essent is niet interessant. Zoals belooft kreeg ik een mail, maar deze heb ik lekker gelaten voor wat het was (ik heb het nogal druk en omdat het toch niet interessant voor ons was lekker zo laten staan). Afgelopen weekend kreeg ik weer een mail van Essent, of ik mijn meterstanden wel wou doorgeven? Uh hoezo meterstanden? En ik zag ineens het woord ‘klant’ staan, uh hoezo klant?! Dus ik lichtelijk in paniek en ik kon natuurlijk niet direct bellen want het was weekend.. Blijkt dat deze meneer van Essent mij 2 pakketten heeft aangesmeerd op een misleidende wijze! Ik had nog nooit van de productnamen gehoord nota bene! En het erge is nog dat het hele verhaal wat hij vertelde lijnrecht tegenover staat wat er in de mail stond. In de mail stond namelijk een aanmeldingsbevestiging en dat ik 14 dagen bedenktijd had om het eventueel te annuleren! Deed ik dit niet binnen 14 dagen dan stond het contract vast! Ontzettend in paniek maar in het contract stond wel dat 20 december de ingangsdatum zou zijn van de overeenkomst.. dus we besloten maar direct vandaag te bellen.

    dus bellen met de klantenservice, verhaal gedaan… Zij was vol begrip en vond het raar wat er was gebeurd, dit zeggende door haar kreeg ik het idee dat het allemaal goed zou komen want dit kan natuurlijk niet! Mevrouw moest contact opnemen met een andere afdeling dus ik moest in de wacht staan, prima want ik voelde me al wat gerustgesteld! ‘Ja hallo mevrouw ik heb even met iemand gesproken’.. ‘u heeft niet gereageerd binnen 14 dagen dus ik kan het niet meer voor u annuleren, tenzij u 125,- per pakket als boete betaald dan kunnen wij alles opzeggen. 2 pakketten x 125,- is dus 250,- betalen terwijl ik ben opgelicht!! Heb mevrouw gelijk duidelijk gemaakt dat dit absoluut niet betaald gaat worden en dat ik door die medewerker ben opgelicht.. Ik doordrammen en dus nam ze weer contact op met een andere afdeling, en deze afdeling gaat het nu uitzoeken en belt mij binnen 2 dagen terug.. Dus ik dacht prima, en vroeg nog even wat zij dan precies gingen uitzoeken. En de mevrouw aan de telefoon zei toen ineens; ‘ja maar mevrouw, u heeft toch wel papieren meegekregen en getekend?’ dus ik zeg: ‘papieren? getekend? ik heb helemaal niks! ik zou namelijk ALLEEN een informatiepakket krijgen!’ nou dit was toch wel heel raar en dit zou ze dan ook noteren. Waarop ik nog zei: ‘ kan het ook zijn dat de medewerker zich vergist heeft in het formulier? i.p.v. een informatieformulier een aanmeldformulier?’ Nou dit kon ja…
    Andere mensen hier ervaring mee en eventueel tips?

  28. Algemene indruk55555
    Helpdesk55555
    Energieprijzen55555
    Overstapproces55555
    Energierekening55555
    Reclames55555
    Bereikbaarheid55555
    Klachtafhandeling55555

    Vandaag werden we benaderd door een concurrent van Essent. Maar gelukkig hebben we dat niet gedaan. Want er zijn maar weinig goede ervaringen. Nee, wij blijven lekker zitten waar we zitten. Gewoon bij Essent.

    Afz Peter (een tevreden klant van Essent)

  29. Van 12 november 2013 tot 20 december 2013 had Essent een mooie actie: ZekerheidsGarantie Gas en Elektriciteit Vast met 225 euro retour!Looptijd 1 jaar.
    Ik heb mij daarvoor aangemeld.
    Nu aan het eind van dat jaar blijkt er nergens iets te vinden te zijn over mijn deelname aan deze actie.
    Ik heb mij er destijds telefonisch voor aangemeld.Er is mij toen verzekerd dat ik dit bedrag terug zou krijgen met de jaarafrekening.
    Nu na diverse malen telefonisch contact met de klantenservice en de klachtenafdeling werd mij verteld dat ik 100% zeker dit bedrag NIET krijg.
    Ik ben met stomheid geslagen!
    Zijn er meer klanten van Essent die dit is overkomen?Dat zou ik graag willen weten.
    Reden genoeg voor mij om Essent te verlaten met een zeer bittere nasmaak!

  30. Algemene indruk44444
    Helpdesk44444
    Energieprijzen44444
    Overstapproces44444
    Energierekening44444
    Reclames44444
    Bereikbaarheid44444
    Klachtafhandeling44444

    Wij zijn klant bij Essent en we zijn nooit overgestapt. Gewoon omdat we trouw zijn aan het oude. Nu waren we laatst bij de mediamarkt voor een nieuwe stofzuiger. Daar werd ons gezegd dat als we klant zouden worden bij Essent, dat we de stofzuiger gratis krijgen. Maar ja we zijn al klant waardoor we de stogzuiger gewoon zelf moesten betalen. Ik vind dat niet eerlijk. Ze hebben aan ons tientallen jaren geld kunnen verdienen. Maar iets aan bestaande klanten geven ho maar. Dat is erg jammer. Ik hoop voor Essent dat ze dit bericht lezen en dat ze hun echte trouwe klanten hierdoor meer gaan waarderen en belonen!

  31. Algemene indruk55555
    Helpdesk55555
    Energieprijzen55555
    Overstapproces55555
    Energierekening55555
    Reclames55555
    Bereikbaarheid55555
    Klachtafhandeling55555

    Essent is gewoon een goede en goedkope energieleverancier. We hebben nooit negatieve ervaringen gehad en we waren al meer dan tien jaar klant. Maar omdat we ons hebben laten overhalen door de verkopers van budgetenergie waren we toch overgestapt. We dachten wel even wat geld te kunnen besparen. Mooi niet dus. Achteraf kregen we behoorlijk hoge energierekeningen, zeker niet het bedrag dat ons werd beloofd en een stuk hoger dan we gewend waren bij Essent. Als we de ervaringen mogen geloven op radar en kassa, hadden we nooit naar ze overgestapt.Maar goed, soms moet je de harde les krijgen! Dus hebben met Essent contact opgenomen en we konden gelukkig direct terug overstappen. Essent heeft alles voor ons geregeld. Het mooiste was wel dat we ook nog eens een waardebon hebben gekregen die we konden besteden bij de mediamarkt. We zijn nu weer bij Essent en dat blijven we ook hoe mooi de praatjes ook zijn van de andere energieleveranciers.

  32. 2 dagen geleden bij de media markt werd me gevraagd of ik geen 225 euro korting wilde , ik kon namelijk via essent korting krijgen.

    ik ben al klant van essent en wilde erover nadenken – de medewerker zei prima.

    vandaag nam ik telefonisch contact op met essent en werd mij duidelijk dat deze actie niet geldt voor bestaande klanten!

    nadat ik via twitter en zelfs de wegcare afdeling navraag deed werd mij verteld dat ik pech heb en dit idd alleen geldt voor nieuwe klanten!

    ik ben teleurgesteld in essent en wil geen klant meer zijn , ik raad alle bestaande klanten aan gewoon op te zeggen als het kan en zoveel mogelijk te shoppen op die manier krijg je het maximale voordeel!

  33. Algemene indruk55555
    Helpdesk55555
    Energieprijzen55555
    Overstapproces55555
    Energierekening55555
    Reclames55555
    Bereikbaarheid55555
    Klachtafhandeling55555

    Essent is gewoon een van de betere energiebedrijven. Ik ben zelf na tien jaar van Essent overgegaan naar NLE. Daar had ik ontzettend veel gedoe mee gehad. Vervolgens ben ik van ellende overgegaan naar Budgetenergie. Maar dat was nog erger dan bij NLE. Na veel administratieve rompslomp bij zowel BE als bij NLE heb ik weer gekozen voor Essent. Ik betaal nu een paar tientjes per jaar meer, maar geloof mij maar. Dat is het ruim waard. Je wilt echt geen gedoe hebben met energiebedrijven. Ze zijn aller aardig als je naar ze overstapt, maar als je eenmaal klant bent geworden hoef je nnergens meer op te rekenen. Dat ervaar ik niet bij Essent. Daar werken mensen die veel meer verstand hebben van allerlei algemene zaken. Die kennis is bij de goedkopere energieleveranciers ver te zoeken. Dus mocht je willen veranderen van energieleverancier. Neem dan eerst contact met ze op voor een betere aanbieding. Mijn ervaring is dat Essent er alles aan doet om jou als klant te behouden en daarvoor willen ze best wel een korting geven.

  34. ik heb nog nooit zo een slechte bedrijf als essent meegemaakt
    dus mensen pas op ga niet met essent in zee want ze plukken je kaal ze zeggen dat je niet betaald hebt terwijl je het wel gedaan hebt en bewijzen hebt maar toch 1000 euro teveel betaald dank zei oplichters bedrijf essent

  35. Algemene indruk44444
    Helpdesk22222
    Energieprijzen33333
    Overstapproces33333
    Energierekening22222
    Reclames33333
    Bereikbaarheid55555
    Klachtafhandeling11111

    essent rekent 20 euro voor een email door het een aanmaningsmail te noemen, ook is de site niet up to date zo is het mogelijk dat je daar nog een betalingsmogelijkheid hebt staan terwijl die volgens hun systeem al voorbij is. zo heb ik te maken met het besluit om bij mij de levering te beeindigen terwijl ik de achterstand al betaald heb met alle bijkomende kosten vandien.

    als je belt met de melding dat je al betaald hebt krijg je de reactie `ja de brief is al onderweg die krijgt u volgende week ,daar kunnen we niks meer aan veranderen`. dus geen achterstand maar wel beeindiging van de levering. waardeloos bedrijf, niet intrappen ze hebben daar blijkbaar een ander verdienmodel als de verkoop van energie.

  36. Algemene indruk44444
    Helpdesk44444
    Energieprijzen44444
    Overstapproces11111
    Energierekening44444
    ReclamesNot Rated
    Bereikbaarheid44444
    Klachtafhandeling44444

    Het is niet altijd even goed zoals ze hier beweren. Toen wij 6 weken van de voren onze verhuizing van Groningen naar Friesland aan Essent hadden doorgegeven gingen wij er vanuit dat alles goed geregeld was. Helaas voor ons was dat dus niet het geval. Er was helemaal niets doorgekomen daar waardoor wij geen energieleverancier hadden op ons nieuwe adres. Hierdoor hebben we 2 maanden moeten betalen voor het oude huis. Ja we hadden wel energie in het nieuwe huis dus we zaten niet zonder energie. Maar de hoofd leverancier of hoe dat ook maar heet was geen Essent, maar Nuon. Dus wij keken nogal raar op toen Nuon ons rekeningen aan het sturen was. Uiteindelijk moesten we overstappen van Nuon naar Essent. Ook dat ging niet geheel vlekkeloos. De overstap was wel bij Essent doorgekomen, maar we hadden nog steeds Essent op het oude adres. Dat werd namelijk niet automatisch opgezegd. We kregen naast de twee extra maandnota’s nog een boete van dik 200 euro omdat we het contract bij Nuon moesten verbreken. Allemaal heel lastig en heel irritant om te regelen. Dus als je ooit eens zou verhuizen naar een andere provincie, vraag dan altijd om een bevestiging van de verhuizing zodat je zeker weet dat alles goed zit.

  37. Algemene indruk55555
    Helpdesk55555
    Energieprijzen55555
    Overstapproces55555
    Energierekening55555
    Reclames55555
    Bereikbaarheid55555
    Klachtafhandeling55555

    Sinds een half jaar klant en tot nu toe geen problemen mee gehad. Hiervoor zat ik bij de Nuon. Toen ik ging verhuizen heb ik veel gedoe gehad met Nuon. Al met al vond ik de klantenservice niet vriendelijk en weinig begripvol. Ik heb toen de keuze gemaakt om te gaan vergelijken en te bekijken bij welke leverancier ik beter klant kon worden. Uiteindelijk is dit dus Essent geworden. Essent heeft de problemen die ik had bij de Nuon helemaal opgelost en gaven mij daarop ook nog eens een extra korting. Hierdoor was ik van mijn gedoe met de Nuon af en was ik ook nog een een stuk voordeliger uit.

  38. Vanaf oktober vorig jaar gaat opeens alles fout bij Essent. Waarom? Omdat ik het bankrekening nummer gewijzigd hebt. We moesten de jaarrekening betalen, wij hebben dat netjes betaald. Een paar weken later krijgen we het geld teruggestort van Essent. Wij gebeld, nee het klopte allemaal en we hoefden niks meer te betalen. 2 weken later krijgen we een aanmaning + 20 euro boete. Omdat we de jaarrekening niet betaald hadden!!!!!! De mevrouw aan de telefoon leek het niet door haar verstand te krijgen wat er was gebeurd. Ze wilden niet eens de 20 euro boete er af halen. Absoluut ontevreden. Zo behandel je je klanten niet!! Wij gaan sowieso overstappen.

  39. slechte service als je een keer bent overgestapt end en weer terug komt kost 8 telefoontjes om alles in goede banen te lijden en dan ben je na alle beloftes en berekeningen nog niets goedkoper uit?

  40. Ik ben helemaal niet tevreden over Essent.
    Waarom niet nou het laatste voorbeeld.
    In september 2013 een slimme meter gekregen. Een maal in de twee maanden krijg je van Essent een overzicht, de bedoeling is dat ze van een afstand je meterstand aflezen en daarmee ook je jaarafrekening. Nou dat heb ik geweten, want Essent telt er gewoon nog een paar weken bij! Het verbaast me niet, heb ze ooit met een verhuizing meegenomen, nadat de meterstand in het oude huis was opgenomen, huis afgesloten, moest ik de maand daarop ook nog betalen. Ik zit aan een contract vast maar dat loopt in 2014 af……By By Essent met je achterbaksheid.

  41. Algemene indruk55555
    Helpdesk55555
    Energieprijzen44444
    Overstapproces55555
    Energierekening55555
    Reclames44444
    Bereikbaarheid55555
    Klachtafhandeling55555

    Na een vergelijking met Nuon kwam Essent voor mij goedkoper uit. Ik wilde niet naar een goedkope prijsvechter waarvan je maar moest afwachten of de service ook goed is. Essent is betrouwbaar en de grootste leverancier van Nederland. Daarnaast hebben ze ook zeker wel scherpe acties. Ik ben altijd netjes te woord gestaan door de klantenservice en toen ik mijn contract moest ontbinden door verblijf in het buitenland werd dit netjes voor mij geregeld. Zodra ik weer zelf een leverancier nodig heb (zit nu tijdelijk in huur incl.) dan zal ik weer voor Essent kiezen.

  42. Algemene indruk44444
    Helpdesk44444
    Energieprijzen44444
    Overstapproces44444
    Energierekening33333
    Reclames33333
    Bereikbaarheid33333
    Klachtafhandeling44444

    Iedereen zit wel te zeure. Maar essent is gewoon veruit de beste aanbieder. Je moet niet overstappen. Blijf waar je zit. De markt is opgezet door oplichters. Al die nieuwe energiebazen zijn alleen maar geld aan het verdienen over onze rug. Overstappen is niet de oplossing. Verminder je verbruik. Dan kun je ook veel geld besparen. Zeggen je allemaal dat ze de goedkoopste zijn, maar uiteindelijk betaal je gewoon vet veel geld en dan is het al te laat. Dus jongens en meisjes. Blijf gewoon bij essent of nuon of eneco. Deze bedrijven hebben jaren ervarongen en hebben dus ook alles in orde.

  43. Algemene indruk44444
    Helpdesk33333
    Energieprijzen44444
    Overstapproces33333
    Energierekening55555
    Reclames44444
    Bereikbaarheid55555
    Klachtafhandeling55555

    Ze zijn niet de goedkoopste maar ze hebben ook geen problemen.

  44. Ik vindt Essent wel erg duur. Nu wil ik overstappen naar Nuon. Is dit verstandig of moet ik een andere energiemaatschappij nemen?

  45. Ja ik, ik ben ook klant bij Essent. je klikt gewoon op de advertentie, daarna op het tabblad rechts bovenin “Bestaande klant”. Invullen en klaar is kees.

  46. Ik ben al jaren klant bij Essent. Nu zie ik de advertentie met en gratis bespaarpakket. Heeft iemand daar al gebruik van gemaakt?

Plaats een reactie

zeventien + 5 =

Algemene indruk
Helpdesk
Energieprijzen
Overstapproces
Energierekening
Reclames
Bereikbaarheid
Klachtafhandeling

Vul uw gegevens in en bereken uw voordeel!