Essent

Is Essent betrouwbaar? Lees 100% onafhankelijk ervaringen en reviews van echte klanten.

Klant worden bij Essent of bent u reeds klant en wilt u ervaringen met Essent delen? Er zijn nu in totaal 125 mensen met ervaringen over Essent. Wat zijn uw ervaringen met Essent? Geef Essent met behulp van de sterren een beoordeling. Hoe meer sterren hoe beter de score.

Is Essent goedkoop? Vergelijk en bespaar!

Wilt u weten of Essent goedkoop is? Vergelijk Essent met hulp van online vergelijkingssites. Daarmee kunt u gratis en snel energie vergelijken en zorgeloos overstappen naar de goedkoopste energie aanbieder. In veel gevallen profiteert u ook nog eens van goedkopere energiedeals, die u anders misschien wel was misgelopen. Start met energie vergelijken en bereken uw voordeel als u overstapt naar een goedkoper tarief voor stroom en gas, oftewel energie.

Algemene indruk2.062.062.062.062.06
Helpdesk1.941.941.941.941.94
Energieprijzen2.042.042.042.042.04
Overstapproces2.082.082.082.082.08
Energierekening1.851.851.851.851.85
Reclames1.91.91.91.91.9
Bereikbaarheid2.092.092.092.092.09
Klachtafhandeling1.851.851.851.851.85

Geef een beoordeling

Klik op de sterren om te beoordelen

Gemiddelde beoordeling 1.7 / 5. Aantal beoordelingen: 393

Het spijt ons dat je dit niet nuttig vond

Laten we het samen nuttig maken

125 gedachten over “Essent”

  1. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Ben 10 jaar klant en Essent vond het nodig aanmaankosten te rekenen over geld dat ik van hun behoor terug te krijgen. Lijkt mij gewoon diefstal..

  2. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Misleiding/oplichting

    Verkoper aan de deur kwam met een scherpe aanbieding. Hierop akkoord gegaan. Uiteindelijk de voorwaarden in de mail doorgelezen waarbij totaal andere cijfers stonden dan voorgespiegeld (scheelde €30 per maand tov oude energieleverancier Greenchoice). Binnen 24uur contract weer geannuleerd OPLICHTERS!
    Deze verkooptechnieken moeten ze strafbaar maken!

  3. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    7 oktober heb ik een aanvraag gedaan voor 5 Jaar groene stroom en gas, daar waar mijn huidige contract bij Nuon bijna afliep. 22 oktober krijg ik van Essent een mail dat de levering is gestart en ik krijg een mail van Nuon dat ik een boete krijg en geen premie omdat ik te vroeg had opgezegd. na een halve dag kwijt geweest te zijn aan bellen bleek dat Essent een fout had gemaakt met de aanvraag voor de einddatum. Het contract werd ontbonden, Nuon werd opnieuw aangezet na overleg en ik zou een nieuw contract krijgen. Tevens was bij de aanvraag afgesproken dat er een Philips HUE lichtpakket verzonden zou worden. Deze zou opnieuw moeten worden aangevraagd en dit zou wéér 3 weken in beslag nemen. Afgelopen donderdag ( 8 November ) dacht ik goh.. laat ik eens bellen of er al wat bekend is. Wat blijkt? Aanvraag niet gedaan/ niet goed gedaan bij Volta Solar ( Ik denk gewoon NIET ) Oftewel.. We bellen u terug. Voor zaterdagmiddag bellen wij u terug.. Ze zouden kijken of ze het bij volta solar konden opschieten aangezien ik al een maand bezig. je raadt het al. Niet gebeld. Overigens werd op meerdere data afgesproken mij terug te bellen wat niet gebeurde! Vandaag weer een medewerker gesproken ( na zelf te bellen, want terugbellen doen ze niet ). Te horen gekregen dat het toch écht weer 3 weken ging duren. JULLIE SNAPPEN TOCH WEL DAT IK DIT NIET GELOOF?! Ik vind de manier waarop een organisatie als Essent zulke steken laat vallen écht écht écht écht schandalig! Dat je een keer een foutje maakt oké.. kan hè.. maar 3 keer?!

  4. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Pas op voor Essent, Essent schakelt oplichters in om klanten binnen de werven, geloof niets totdat je alles zwart wit gezien hebt en denk 10X na bij elke stap.

  5. Ik ben opgelicht door Essent…

    Essent doet een professionele oplichting, Pas er voor Op… door schade en schande ben ik wijzer geworden dat zelfs een Groot naam als Essent als verdienmodel niet alleen energie levert maar zeer actief mensen inschakelt die mensen belt en oplicht… dus Aub denk 10X na voordat je voor Essent gaat en doorlicht alle voorwaarden en geloof vooral niets totdat je alles zwart wit zelf heb gezien op papier.

  6. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames55555
    Bereikbaarheid22222
    Klachtafhandeling11111

    Zeer slechte service. Na jarenlang klant te zijn geweest wilde ik in 2017 overstappen. Ben toen over gehaald met een contract waarop ik 50% voordeel kreeg op de premie. Volgens elke medewerker die ik sprak zat ik jaarlijks onder het gemiddeld verbruik. Dit jaar tot mijn schrik opeens een jaarafrekening gekregen waarop ik honderden euro’s moest bij betalen. Gebeld met de klantenservice, die dame ging eerst doen alsof het mijn schuld was. Toen ik aangaf korting te hebben was er niets bekend. Wat bleek nu, ik had een aanbieding aangeboden gekregen wat helemaal niet kon en mocht.Ze gingen het corrigeren en sorry. Nadat de rekening nog steeds te hoog was bezwaar ingediend. reactie was 3 zinnen en een paar dagen na de reactie kreeg ik opeens rekeningen binnen met extra incasso’s. Dit terwijl betaling stopt tijdens bezwaar. Een klantenservice die zijn best doet om je binnen te halen of te behouden, desnoods met misleiding. Maar eenmaal binnen is de service ver te zoeken. Ondanks dat ik nu ben overgestapt krijg ik rekeningen alsof ik gewoon nog lid ben. Essent maakt zich jaar na jaar meer belachelijk!

  7. Algemene indruk33333
    Helpdesk22222
    Energieprijzen33333
    Overstapproces33333
    Energierekening22222
    Reclames22222
    Bereikbaarheid33333
    Klachtafhandeling11111

    Al 20 jaar klant, maar dit jaar besloten over te stappen naar een andere leverancier omdat ik niet meer te spreken ben over hun service. Totaal niet klantvriendelijk of meedenkend.

  8. Verschrikkelijk bedrijf, Ik heb mijzelf aangemeld en na een aantal dagen (afkoeldagen) afgemeld i.v.m. goedkopere keuze.
    Na een aantal weken kreeg ik alsnog een rekening van aansluiting en 3 dagen gebruik? Om een lang verhaal kort te houden… ik had mij telefonisch afgemeld en moest hier bewijs aan leveren! Ik ben veel onderweg voor mijn werk en heb onderweg, thuis, op kantoor of.. kortom ik wist dit niet meer te traceren en dat vonden de partijen zoals directpay, webcasso wel erg leuk om dan maar consumentje te gaan pesten! wat ik ook vertelden ze hielden allemaal hun schouders op en jammer joh dat is uw probleem. Het werd zelfs een rechtszaak waarvoor ik van vakantie moest thuiskomen om aanwezig te zijn op webcasso uitnodiging, eenmaal thuis lag er een brief in de bus dat de rechtszaak uitgesteld was in mijn voordeel (hahahaha) leuk hey Webcasso heel veel moeten schrijven met Essent en zijn vriendjes en elke keer helaas we moeten bewijs hebben!!
    Uiteindelijk na 2 rechtspraken heb ik het bewijs gevonden van mijn bellen na heel veel moeite en toewijding van de perfecte dame van Ziggo zal het recht zegen vieren!! Vandaag zal de 3e rechtszaak voltrekken waarbij mijn gelijk eindelijk zal plaatsvinden. Dit speelt al vanaf 2015 voor een bedrag van €190 (3 dagen van aansluiten) dus Essent, voor iedereen die het wilt weten IK ZOU HET NOOIT doen)

  9. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Gebeld door de Dhr. Kiezebrink van Essent dat ze ons zo graag terug wilden als klant. Met mooie praatjes en voorwentselen zijn wij ermee akkoord gegaan voor een zeer laag maandbedrag en 5 jaar geen verhogingen. Nu de eindafrekening gehad, en wat blijkt ruim 500,- euro bijbetalen en van een maandtarief van 109,- euro naar een maandtarief van 160,- euro!!!
    Ik heb meerdere keren gemaild en totaal geen reactie! na ongeveer 5 keer mailen eindelijk een telefonische reactie van mevrouw Priscilla van der Linden. En deze mevrouw houd je aan het lijntje met mooie praatjes en moet dan zogenaamd overleggen dat ze het gaat oplossen, laat je vervolgen bijna 10 minuten in de wacht staan en moet dan het gesprek terug luisteren en belt later weer terug. En dan belt ze terug en hoor je doodleuk van ik kan niets voor u doen. Dus met andere woorden Essent laat ons mooi in de kou staan en ze hebben er weer een klantje bij. Maar toegeven ho maar!

  10. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen33333
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Klacht…..

    – Valse voorlichting (5 jarig contract, u kunt er zo weer vanaf…, u zit al bij Essent terwijl dat niet zo is etc)
    – Dreigen
    – Spammen met telefoontjes (na uitdrukkelijk aangeven NIET meer te bellen
    – Onbeschoft gedrag aan de telefoon
    – Eisen om ja te zeggen ende mail even met ja te beantwoorden
    – Oudere mensen benaderen..

    Essentparticulier stelt men zich voor… 073-2004249 (ze bellen jou , je kunt ze niet bellen..)

  11. Algemene indruk33333
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces22222
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    3 jaar klant geweest bij Essent en ben daar weggegaan omdat ze gewoon te duur waren.Scheelde mij ruim 13 ct per kwh en 26ct op gas bij degene waar ik nu zit.Ben er nu bijna een jaar weg en ze blijven je bellen om terug te komen bij hun terwijl ik al meerdere malen aangegeven heb dit niet te willen.Ook hun nr bij bel mij niet register opgegeven dat ik niet wil dat zij bellen maar daar heeft Essent kennelijk maling aan want ze bellen me nog steeds.ESSENT IK KOM NOOIT MEER TERUG!!!!En Kap er nou eens mee om mij steeds te benaderen.NEE IS NEE.Wijzxe raad bedenk 3 keer of je naar essent wil gaan ik heb iedereen vast gewaarschuwd.

  12. Algemene indruk44444
    Helpdesk44444
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid33333
    Klachtafhandeling44444

    Na 20 jaar klant te zijn heb ik na 2008 zonnepanelen privé aanschaft.Sinds dien alleen maar problemen met de voorschotten en de jaar afrekening.Ze schijnen na al deze jaren niet te snappen dat de stroom die ik opwek niet betaal.Je leest het goed ze brengen een voorschot omhoog voor de energie zowel het gebruik als teruglevering wordt in het voorschot verwerkt.Ik heb nu voor een gezin een voorschot van 603 euro Ik ben volgens mij geen grootverbruiker.Heb inmiddels al meer dan 1 uur per jaar deze problemen met de helpdesk besproken.maar deze keer ben ik het zat en stap er defensief op. Ik waarschuw dus iedere lezer pas op met ESSENT

  13. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    EnergieprijzenNot Rated
    OverstapprocesNot Rated
    EnergierekeningNot Rated
    ReclamesNot Rated
    BereikbaarheidNot Rated
    KlachtafhandelingNot Rated

    Zeer slechte manier met omgang klant. Ze hanteren hogere tarieven. Ben zelf overgestapt van Greenchoice naar Essent. Ineens heb ik honderden euros aan de eindafrekening moeten betalen. Ze zijn zomaar overgegaan op email en zonder mij schriftelijk op de hoogte te stellen hebben ze ineens brief van afluiting verstuurd. Telefonisch contact gehad waarbij ze de klant onvriendelijk behandelen en maar werk afschuiven. Nog nooit heb ik zo iets meegemaakt. Mensen denk er goed over na voordat je gaat overstappen. Het is schijn bedrieg!

  14. Ik heb een ‘eindafrekening’gekregen nadat ik over ben gestapt met 200 euro extra per maand, vanwege de hoge stookkosten, zegt men. In november heb ik nog geld terug gekregen.

  15. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen22222
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Ik wilde een beter aanbieding van essent voor mijn 3jarig contract omdat ik van andere aanbieders ook aanbieding kreeg waardoor ik 600 euro kon besparen maar essent kon mij geen betere aanbieding doen of ik wel 100 euro wil betalen vanwege opzegvergoeding!

  16. Algemene indruk22222
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    2 weken te laat met betalen na jaren netjes te hebben betaald krijg ik de incasso aan de deur

  17. Vreselijk bang. Ik ben denk ik besodemieterd.

    Ik werd lid in oktober 2016 van Essent na vreselijke ervaringen met Lampiris. Lampiris en Essent lijken wel hetzelfde bedrijf.

    Volgens eindafrekening vorig jaar is mijn maandverbruik 70 euro. Ik ben alleenstaande jongedame en woon in studio. Ik heb geen tv, geen wasmachine.

    Essent ging akkoord met tarief. Het was ok. Ik betaal enkel eerste maand voorschot. Ik zou om de drie maanden betalen wat 210 euro zou moeten zijn. Eerste maand voorschot totaal 428,21 euro. Maar de voorschotten bleven komen. Ik betaal opeens tweemaandelijks 428,21 euro. Zo een jaar. Ik deed niet meteen iets. Ik wzs nog stress moe van vorige ellende Lampiris.

    Nu deden ze voorstel andere tarieven maar aan een totaalbedrag van jaar kan ik niet veel uitmaken. Ik contacteerde via website. Er werd gebeld met privenr. Ze zouden alles in orde maken en ze hadden goede uitleg. Als ik teveel betaalde zou ik terugkrijgen.

    Als ik uitreken wat ik terug moet krijgen is dat 1300 euro.

    Ik hoop dat ik het geld terug krijg. Intussen heb ik schrik. Ik heb al gezocht naar een ombudsman.

    Eandis zou deze maand meters opnemen. Ik heb het ook zelf nagekeken want vertrouw niemand meer intussen.

    Dan zou ik zodra een eindafrekening krijgen.

    Ik had net tweemaandelijks factuur van 421,… betaald. Ik krijg tussentijds factuur van 421,.. even voor 1 maand. Heb alweer Essent geschreven dat ik dit als alleenstaande niet langer bijhou. Ik wil geen voorschotten betalen. Dat was niet de afspraak!! Heel veel schrik dat ik geld niet terug zie!!

  18. Heel slechte ervaringen met Essent .Overgestapt naar andere leverancier en een slotfactuur met 76 euro aanmaningskosten gehad ,terwsijl wij nooit een aanmaning ontvingen .ESSENT=MAFFIA.

  19. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Afschuwelijk eerste de beste oplichters??. Heb betaald maar Essent heeft het niet gezien administratie fout van Essent maar wat blijkt krijg steeds aanmaningskosten en wat blijkt nu heb een bedrag openstaan. Nee nooit meer Essent heb nog een paar maanden te gaan. Je belt ze op of krijgt een belletje terug en zo onvriendelijk.

  20. Hoge opzegvergoeding door slechte informatie vanuit Essent bij overname. Onduidelijkheid overname leveringscontract. Leveringscontract overgenomen van vorige pandeigenaar op 1 januari 2017. Op de overnameformulieren word nergens gerept over looptijd van huidige contract, niets wordt bijgeleverd of wat dan ook. Ook in de brief ter kennisgeving van de overname wordt met geen woord gerept over hoe lang contract nog loopt. In april pand verkocht. Krijg ik een opzegboete van circa 500 euro. Blijkt dat gebaseerd op de omzet van de vorige eigenaar die circa 10x meer verbruik had en het contract blijkt nog 2 jaar te lopen.
    Essent heeft werkelijk nergens iets in de formulieren of wat dan ook laten zien hoe het contract in elkaar zit. het enige waar Essent mee komt is dat we het zelf allemaal maar na hadden moeten vragen. Wat is dat nu voor een reactie? Als Essent simpelweg iets meer informatie over het contract uit zichzelf had gegeven, waren we uiteraard nooit tot een overname gekomen en had de vorige eigenaar de opzegboete kunnen betalen.

    Na een aantal telefoontjes weet je eigenlijk wel dat je met Essent nooit tot een fatsoenlijke oplossing kunt komen.
    Wat een bagger. Essent verschuilt zich achter de zinnen in het overnamecontract welke voor de klant van toepassing zijn. Opzegvergoeding van bijna 500 euro blijft staan. Reactie op verantwoordelijk vanuit Essent wordt zonder enige vorm van goed weerwoord van tafel geveegd. Ik raad echt niemand aan om zomaar met Essent in zee te gaan. Door hun summiere formulieren wordt jou achteraf verweten dat je het allemaal niet goed hebt gedaan. Hand in eigen boezem of aanname voor verbetering waardeert men niet. Essent doet het allemaal goed, de klant wordt als sukkel behandeld. Met dit soort bedrijven wil ik niets meer te maken hebben.

    Bye Bye Essent !

  21. Algemene indruk33333
    Helpdesk44444
    Energieprijzen33333
    Overstapproces44444
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    de overstap ging vlekkeloos, verlagen termijnbetaling eveneens.
    de eindafrekening was een nachtmerrie: verkeerde tarieven, korting energie (wettelijk vastgesteld) werd slechts deels doorberekend, 13 maanden incasso kosten (ipv 12 mnd) voor jaarcontract. Overleg ging niet: men reageerde niet op klachten
    Via consumentenbond na 3weken touwtrekken opgelost:
    essent weigerde overigens nieuwe eindafrekening voor de noekhouding op te maken en beschouwde de herberekening als ‘coulancehalve’ , dank je de koekoek: ik betaalde uiteindelijk wat ik wel verschuldigd was ! Essent is dus ook nog eens een slechte verliezer !

  22. Wij hebben enige tijd geleden een infrarood paneeltje bij Essent gekocht. Op zich waren wij hier tevreden mee totdat dit spontaan na 1 3/4 jaar barstte. De garantietermijn was inmiddels verlopen. Natuurlijk is het paneeltje enige tijd gebruikt en heeft het soms lang aangestaan, maar het lijkt ons toch niet dat het paneeltje (ongeacht hoe lang het aanstaat) door haar eigen warmte kan/mag barsten. Door de beveiliging is het ook niet meer te gebruiken. Wij zitten met een kater en hebben derhalve de mening en standpunt van Essent gevraagd. Op de eerste mail via de orderbon heeft Essent niet gereageerd. Op vervolgens een klacht via “mijn essent” kregen wij direct een telefoontje van een zeer aardige meneer. Deze vertelde ons dat Essent het probleem begrijpt, dit probleem nog niet eerder had gehoord, dit probleem zich ook niet zou moeten voordoen en zich kon verplaatsen in de situatie dat we hierdoor met een kater blijven zitten. Het standpunt van Essent is echter dat ze niets hiermee doen omdat de garantie is afgelopen. Essent maakt wel een aantekening (?!) indien dit euvel vaker zou voorkomen.
    Wij zijn van mening dat zo een paneeltje niet zomaar kan/mag barsten. Volgens ons kan Essent zich uiteraard houden aan de garantietermijn maar dit is zo een rare storing dat: A) gezien het begrip van de situatie door Essent en de conclusie van Essent dat dit zich niet kan/mag voordoen uit coulance het paneeltje gewisseld kon worden of .. B) Essent een telefoontje naar de leverancier van het paneeltje kon doen. Immers, misschien kan/wil deze iets leren van dit probleem of ging deze sowieso gezien de situatie van/met zijn product tot actie over. Geen van beide. Essent kiest de weg van de minste weerstand en zegt daarmee “veel plezier ermee”. Wij vinden dit voor dit afwijkende geval een zeer slechte service.

  23. Essent opgezegd en werd vandaag gebeld door een vreselijk irritante man voor een betere deal als ik terug wilde komen. Er werden tal van vragen gesteld waar de persoon niets mee te maken had en bleef volhouden om de deal te maken ookal had ik ‘m vriendelijk verteld dat ik er geen zin in had.
    Ik heb het voorstel gedaan dan het goedkopere tarief met terugwerkende kracht voor de gehele periode die ik bij dit bedrijf ben geweest verrekend zou worden en dat ik het dan zou overwegen maar dat kon niet.
    Het was onmogelijk om op een nette en normale manier een einde aan het gesprek te maken. Beste Essent, ik ben hier niet van gediend en zal jullie bedrijf nooit meer in overweging nemen.

  24. Bij aanschaf van een computer in MediaMarkt kreeg ik een aanbod van 225.- korting; als ik voor 3 jaar zou overstappen op Essent als energieleverancier. Essent zou ook de boete voor vervroegde overstap betalen.

    Thuisgekomen bleek dat de overstap niet 15/jaar meer zou kosten, zoals werd voorgerekend in de winkel, maar 56/jaar meer dan mijn huidige leverancier.

    LATER BEVESTIGDE ESSENT DAT HET GING OM MISLEIDING.
    Omdat de gebruikte informatie in de Essent computer stond, betreft het systematische misleiding. Omdat in de bedenkperiode Niet inhoudelijk werd gereageerd op de gemeldde klacht, lijkt het te gaan om opzettelijke misleiding.

    Weest gewaarschuwd.

  25. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid33333
    Klachtafhandeling11111

    Essent medewerker wist ons te vertellen dat we maandelijks fors konden besparen ten opzichte van Nuon. En inderdaad, stroom tarieven liggen 30% lager. Echter, vaste leverkosten 3x zo hoog. Per saldo in plaats van € 240 minder wordt het nu € 600 meer.
    Ook stuurden ze standaard brief mee om op te zeggen bij Nuon, op die brief stond ook gas genoemd, terwijl ze dat contract niet wilde overnemen.
    Krijg ik brieven van Liander dat ik geen gas leverancier heb.

    Oplichters, zakkenvullers, charlatans. Tuig van de richel. Die verkopers met mooie verhalen alleen maar zakken vullen. Mooiste truc is nog dat ze contract niet direct maar naar 3 maanden in laten gaan, maar je moet wel direct tekenen om genoemde prijs te krijgen. Dan maak je je de 1e 3 maanden niet druk en kan je ook niet opzeggen.

    Wettelijk opzeg termijn zou 14 dagen na ingaan contract termijn en niet 14 dagen na ingaan tekentermijn moeten zijn.

    ‘Ja u heeft zelf getekend, niet netjes van verkoper maar daar kan ik nu ook niets meer aan doen’

  26. Essent heeft heel slechte service bij het bereiken van zijn klanten. Je krijgt alle posten in hardcopy maar als het aan de gratis aanmaning gaat die sturen ze naar je email die op zijn buurt naar de spam in kan gaan en vervolgens krijg je 40euro incasssokosten wel per post 😐

  27. wij zijn ook overgestapt naar Essent .

    ze zouden goedkoper zijn dan onze vorige leverancier.
    ik vind € 45,- per maand meer betalen bij essent dan bij mijn vorige leverancier toch echt niet goedkoper.
    en als je het termijn bedrag via de site van essent wilt aanpassen gaat dat niet .. krijg iedere keer als ik dat probeer …. er is een storing opgetreden probeert u het later nog eens te zien .
    je denkt toch echt niet dat als ik bij mijn vorige leverancier altijd een bedrag van €160,- betaalde en bij de eind afrekening nog eens €200,- terug kreeg nu bij essent ineens € 205,- ga betalen ????

  28. Ik klaag niet snel maar essent maakt het wel erg bont. Ik ben jaren geleden overgestapt omdat ik niet tevreden was met essent. Ik kreeg door hun eigen fout tot 2 keer aan toe een boete omdat ik te laat betaald zou hebben. Wat niet het geval was. Uiteindelijk is dat na lang aandringen goed gekomen maar ben toch overgestapt omdat de manier waarop dat ging nogal onbeschoft was. Enfin, tot op heden word ik steeds gebeld voor klantenwerving. Elke keer weer uitleggen waarom ik absoluut niet terug kom en geen telefoontjes van hun wens. Dus elke keer weer het belmenietregister riedeltje afgaan. Het is ongelooflijke vasthoudende, vervelende, irritante manier om aan je klanten te komen. Ik raad daarbij ook iedereen af om klant te worden bij Essent. Je komt er namelijk niet meer vanaf.

  29. nu ik waserin gestapt met de voorwaarde dat ik een premie zou krijgen op elktrischiteit en gas ik kreeg mijn aanrekening was er de premie die mij was belooft niet afgetrokken en ik heb ermee gebeld zei de telefoniste dat het geeneens stond aangeduit ze ging het bekijken kreeg vandaag dat ik niet op deze korting in aanmerking kwam ongeloofelijk ik heb me nu direct terug in verbinding gesteld met mijn oude leveransier ik ben woest al die mooie woorden mensen laat je niet imponeren want t trekt er op niks gr mevr b

  30. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Mijn zoon heeft een telefonisch een MKB contract aangesmeerd gekregen – op zich geen probleem als Essent de wet en zijn eigen voorwaarden volgt en je binnen 14 dagen het contract kunt opzeggen. Echter Essent weigert en verbreekt de verbinding.

    Mijn zoon heeft ook geklaagd over de zeer agressieve wijze waarop hij benaderd werd en na zo vaak telefonisch te zijn lastig gevallen er maar vanaf wilde zijn.

    Schandalig hoe dit bedrijf te werken gaat bij het werven van nieuwe klanten! Anno 2016 zouden dit soort praktijken toch uitgebannen horen te zijn.

  31. Een hele mooie aanbieding (160 euro cashback bij een 1-jarig contract) bij Essent gevonden die ik nergens anders tegenkwam. Scheelt toch wel de nodige euro’s per maand.

    De overstap ging soepel en ben helemaal tevreden.

  32. Beste Lezers , Neem van mij aan Essent is een bedrijf dat puur oplichers praktijken gebruikt om zo veel mogelijk geld uit jou te persen dat hun kan ,door welke middelen hun kunnen gebruiken ,o,a leugens ,misleidende info te verstreken , geld te geven over contract aansluitingen dat uitblijft en niet worden uitgekeerd . Essent tracht leugens , en strongarm tactics te gebruiken om zoveel mogelijk geld van jou af te persen . Essents’klantservice is een joke en arzelt niet om leugens en misleidende info om jou als klant aan te winnen . Zodra jij klant wordt , verwacht zeer vak 20 euro boetes te ontvangen voor een auto e mail , dan met extreem duur deurwarders te bedreigen [GNN een deurwarder dat je niet eens will telefoonische te word wil staan ,alleen door schriftelijke brief dus !! en jou alleen op meerdere kosten opjagen ] zodra hun fictieve ,vaak betaald bedragen niet opnieuw worden betaald dan dreigen ze met naar een rechter ,waarmee meeste mensen dan toch wel deze bedragen betalen . AUB vermijdt en NOOIT klant van ESSENT worden – in paar worden Essent bestaat uit -Leugens , waardeloze klantenDISservice , misleidende verkoop praktijken en zeer slechte administratie …uit tien dus -MINUS 10 !!. Essent is niks meer dan een stelletje charlatans en een rip off bedrijf !!

  33. Algemene indruk44444
    Helpdesk44444
    Energieprijzen44444
    Overstapproces44444
    Energierekening44444
    Reclames44444
    Bereikbaarheid44444
    Klachtafhandeling44444

    Essent is voor mij altijd goed geweest. We hebben nooit problemen met de levering of wat dan ook. Toen we een betalingsachterstand hadden, hebben we een goede regeling kunnen treffen zonder dat we direct werden afgesloten zoals dat bij andere energiebedrijven wel vaker gebeurd. De tarieven van Essent zijn misschien niet de goedkoopste in de markt, maar bij Essent weet je tenminste wel dat er een sollide bedrijf achter staat.

  34. WAARSCHUWING, het contract wat bij de media markt wordt aangeboden is duurder dan het contract rechtstreeks bij Essent.
    Het scheelde ons 8 euro in de maand dat x 36 is 288 euro.
    U betaald u korting van 225 ruim terug in deze meerprijs.
    Daarbij krijgt u bij een rechtstreeks contract van Essent ook nog eens 200 euro Cash back.
    Mocht u vergeten om na 3 jaar een contract te veranderen dan betaald u deze meerprijs gewoon door !!!

  35. Ook wij zijn in april 2016 in de Mediamarkt benaderd om klant te worden van Essent. Helaas zijn ook wij hierin getrapt.
    Per 1 mei 2016 zou het contract ingaan en volgens afspraak was Essent gerechtigd om per de 25e van de maand het termijnbedrag af te schrijven zoals dit ook gebeurde bij de vorige energieleverancier. Tot onze verbazing gebeurde dit echter al op 11-05-2016. Dit was tegen de afspraak in, en heb het bedrag gestorneerd op 12 mei en over gebeld met Essent dat het termijnbedrag geïncasseerd kon worden op 25 mei. De 2e afschrijving vond echter plaats op 10 juni en heb het maar zo gelaten, het betrof tenslotte de periode mei. Weer over gebeld en excuses van Essent.
    3e Afschrijving ( periode juni dus ),vond plaats op 14 juni, dus tegen de afspraak in. Ook dit heb ik maar zo gelaten maar wel over gebeld met Essent en wederom excuses met de bevestiging dat het in het vervolg nu toch ècht goed zou gaan en de juli termijn op 25 juli zou worden afgeschreven.
    Tot mijn grote verbazing vond er echter op 27 juni wederom een termijnafschrijving plaats en betrof de periode ????? Stornering dd. 27.06.2016 en natuurlijk weer gebeld. vele excuses en als “goedmakertje”een bon voor een gratis appeltaart. Volgens de medewerkster zat het ‘m hierin,dat er 12 termijnen gehaald moeten worden, om de jaarafrekening in mei 2017 te kunnen berekenen. Misschien kan ik niet goed tellen hoor, maar gerekend vanaf 1 mei 2016 t/m 30 april 2017 zijn volgens mij toch echt 12 termijnen !. Dit onzinverhaal heb ik bij andere energieleveranciers nog nooit gehoord.
    Wel, vandaag open ik mijn mailbox en jawel hoor : een aanmaning van Essent wegens het niet betalen van de laatste termijn !!!.
    Samengevat : Essent heeft de brutaliteit om 3 x in één maand een ( toch best groot ) bedrag van iemands rekening af te schrijven -inmiddels heb ik in het incassosysteem van de bank een incassobeperking ingebracht -en komt domweg de gemaakte afspraken niet na, met als excuus allerlei drogredenen.
    Al met al hebben wij diep spijt, ooit met Essent in zee te zijn gegaan, en als ik al deze slechte reviews van anderen lees, is het misschien tijd voor een “Radartje, het consumentenprogramma van Avro/Tros want dit kan zo niet langer doorgaan !.

  36. Goedemiddag,

    Blijf ver weg van Essent in de Mediamarkt! Pure misleiding! Als bestaande klant werd ik aangesproken,ik zou nogal goedkoper uit kunnen zijn! Op basis van ons gasverbruik werd een vergelijking gemaakt. Ons maandbedrag zou wel met 30 euro naar beneden kunnen. Nou kan dat snel omdat wij per maand altijd al iets meer betalen just in case we in een jaar onverhoopt meer verbruiken. Dat is dus appels met peren vergelijken. Toen ik vroeg naar het verschil in kuubprijs bleek dit 6 cent te zijn. Gebaseerd op ons verbruik een voordeel van 54 euro per jaar maar dan wel tekenen voor 3 jaar! Toen ik de medewerker daar op aansprak raakte ze geïrriteerd, gaf mij een hand en gaf aan dat we uitgepraat waren. Dus pas op. Vergelijk de kuubprijs en zet dat af tegen je verbruik. Pure misleiding en er zullen genoeg mensen intrappen.

  37. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Na 30 jaar een keer overgestapt naar Essent, nooit bij hoeven betalen nu ineens wel. bij opzegging ook een boete van 250,- voor een jaarcontract. Bij mediamarkt de overeenkomst aangegaan. Ze zijn zonder overleg een verlenging aangegaan. Een grote oplichters bende.

  38. Na jarenlang trouwe klant geweest te zijn bij essent en altijd keurig op tijd betaald, zijn we overgestapt. Dit werd door de nieuwe aanbieder allemaal vlekkeloos geregeld. Alleen wat er van essent uit gebeurde lusten de honden geen brood. Zeer onduidelijke eindafrekening en als je erover belt sta je een half uur in de wacht en dit drie keer over. Dreigmails met afsluiting omdat je 1 termijn heb teruggeboekt. Aangezien ze 200 euro minder hadden uitgekeerd als op de afrekening stond. Belt een 1ste jaars student je op dat je betalen moet, maar kan niet uitleggen waarom. Heel handig!!!
    Voor ons nooit geen essent meer, als je er weg gaat als klant ben je bij hun letterlijk vuil. Van mij krijgen ze geen cent meer.

  39. Na jarenlang vaste klant bij Essent te zijn … hebben ze per juni ons contract beëindigt omdat een betaling 2 dagen later bij ze is binnen gekomen. Na een telefoontje van ons werd ons dit medegedeeld of we konden 600 euro betalen om weer te laten aansluiten. Hoezo geldklopperij … fuckers zijn het!

  40. Slechte ervaring met Essent:
    Essent stuurde mij onduidelijke rekeningen.
    De helpdesk gaf lang niet altijd de juiste informatie.
    Essent stuurde mij na 5 jaar trouw betalen, wel snel dure incasso’s.
    Afdelingen werkten langs elkaar heen.
    Drie keer werd ik gebeld, of ik weer klant wilde worden.
    Na een schriftelijke bevestiging van Essent over het feit dat ik een aanbieding van hen heb afgeslagen, ging men weer bellen, of ik diezelfde aanbieding nu wel of niet wilde bevestigen. Dat was toch al eerder afgehandeld?
    Trouwens, volgens het bel-me-niet-register mocht Essent me niet meer bellen, omdat ik geen klant meer van hen was, maar medewerkers van hen deden het wel.
    Kortom, ik vind Essent een afrader.

  41. Essent is vreselijk,nooit klant worden!
    Nadat ik 3 jaar weg was bij Essent( en alles aantoonbaar allang was betaald!) kreeg ik een navordering van 3650 euro via GGN.Consumentenbond zei geen zorgen dit mogen ze niet meer innen na twee jaar.
    Maar Essent ging het “gewoon” innen achter mijn rug om bij mijn pensioen de SVB! ik ben niet op hoogte gesteld,opeens was er geld verdwenen van mijn rekening!
    Ze zijn nu al twee en half jaar bezig dat geld van mijn betaalrekening te halen en hebben al 3 x mijn hele vakantie geld ingepikt!!!!!!!
    Ze negeren 10 bezwaarschriften met bankafschriften met betalingen en ook GGN heeft 12 bezwaarschriften met alle bankafschriften genegeerd. Sommigen waren aangetekend verzonden.
    Het enige dat Essent zegt: wij hebben het uit handen gegeven!!!!
    MAAR DAT IS DE GROTE FOUT,ZIJ HADDEN HET NOOIT UIT HANDEN MOETEN GEVEN!!!!!!!
    Maar ze blijven mij negeren ,maar wel mijn bankrekening in maandelijkse termijnen leeghalen,stelletje boeven!!
    BIJ ZO’N BEDRIJF WIL JE TOCH GEEN KLANT WORDEN!!!!!!?

  42. Essent is echt een boevenbende. Ik snap wel, waarom het zo slecht met dit bedrijf gaat. Zij proberen alleen via slinkse middelen geld binnen te halen van klanten. Via normale lage tarieven, tevreden klanten of goede dienstverlening lukt het hun toch niet op de concurreren op de energiemarkt. Ik zit mijn contract wel uit en daarna wegwezen daar. Dit bedrijf heeft geen recht van bestaan.

  43. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Vandaag 17 mei heb ik contact gehad met jullie klantenservice over een eventuele overstap naar een andere leverancier. Ik heb gesproken met Maikel. Kijk en luister het maar na want al jullie gesprekken worden opgenomen i.v.m. juridische verplichtingen!! Hij deed mij in dat gesprek een aanbod. Ik zei oké daar moet ik even over denken. Ik kon hem terugbellen zei hij en kon ook nog eens kijken op de site gaslicht.com bij de andere aanbieders(luister het opgenomen gesprek maar na) Ik bel terug na 20min en vraag naar hem. Hij is in gesprek en krijg een Nienke aan de telefoon die van niets weet. Ze zou hem terug laten bellen. Om 16.30 bel ik maar weer terug en krijg weer iemand anders aan de telefoon. Zei wil mij over laten sluiten bij Essent.Ik zeg dus dat ik een ander aanbod heb gehad van Maikel de Wit maar die is in gesprek zegt ze. Ze zal hem binnen 10min terug laten bellen. Maar helaas na 10 min nog niets gehoord…ofja 2x ging de thuistelefoon over en toen werd er opgelegd! Toen maar weer zelf gebeld. Toen kreeg ik een jongeman/man aan de telefoon.Hij draaide ook weer om het hele verhaal heen en zei dat hij intern aan het chatten was met Maikel en dat hij het druk had, en dat er een mis communicatie was. Hij zou proberen om Maikel vandaag nog terug te laten bellen en anders morgenvroeg om 9.00 uur. Maar wat schets mijn verbazing….deze mail die ik kreeg om 16.44 uur :

    Beste heer W.
    Op 17 mei 2016 heb ik telefonisch contact met u gehad over de 1 jarige overeenkomst met 125,- cadeau. Ik heb u hierover zoals gevraagd proberen terug te bellen maar helaas kreeg ik u niet te pakken.
    Ik begreep van mijn collega’s dat u begrepen heeft dat wij dit voor u in orde kunnen maken. Ik ben bang dat wij elkaar daarin verkeerd begrepen hebben. Dit aanbod kan expliciet in orde gemaakt worden via een “prijsvergelijker”?
    Wanneer u op “Bestel Dit Pakket” klikt en daar uw gegevens invult zal dit aanbod door Essent verwerkt worden. Zodoende wordt dit voor u geregeld en ontvangt u van ons een bevestiging zodra dit is ingegaan.
    Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
    Heeft u nog vragen, dan kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via telefoonnummer 0900 1550 (0,35 euro per gesprek, plus uw gebruikelijke belkosten). Onze medewerkers zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 uur tot 13.00 uur.
    Met vriendelijke groet,
    Maikel
    Essent Klantenservice
    Waar slaat dit nu in hemelsnaam op??
    En dan komt er om 17.11 uur nog een mail binnen :
    Beste heer W.

    Vriendelijk dank voor het doorgeven van uw wijziging.

    Via Mijn Essent kunt u ook uw andere gegevens op elk gewenst tijdstip inzien en wijzigen.

    Heeft u nog vragen? Stel ze aan Heleen.

    Met vriendelijke groet,

    Maarten Top
    Directeur Klantenservice

    Wijziging??? Ik heb helemaal geen wijziging doorgegeven!!
    Ik heb verscheidene keren gezegd luister dan jullie bandjes af. Ook heb ik alle 4 de keren mijn postcode, huisnummer, geboortedatum moeten noemen. Ik ben dit jaar 30 jaar klant bij jullie maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
    Ik vind het grofweg schandalig.
    Nooit heb ik jullie iets gevraagd of gebeld en nu dit?
    Ik laat het hier dus duidelijk niet bij zitten

  44. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    I recognize you stories. I worked for Essent a while and can confirm that Essent is an awfull company to work for and for their customers. Essent is not going well so they need the money to cover their losses. The culture to to agressively get customers in. Essent has lawyers, who advices them what is possible within the borders of the law. The whole company culture is dispacable. I am glad I left the ccompany.

    It is not right how Essent deals with their customers.

  45. Ik heb zeer slechte ervaringen met Essent. Alleen bij het betalen van annuleringskosten kan ik van hun contract af. Het is echt tuig bij Essent, de gehele Klantenservice. Ze zijn zeer goed geïnstrueerd daar, blijven netjes, maar alles is gericht op het financieel uitkleden van klanten.

    BLIJF WEG BIJ ESSENT !!!

  46. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Ik heb hele slechte ervaringen met Essent vanwege hun agressieve verkooptechnieken. Ze boden mij vrijblijvende offertes aan en belden vervolgens na, dat ik hun aanbieding moest open klikken. Hiermee bevestig je, dat je akkoord gaat met hun aanbieding en als je niet binnen 2 weken opzegt, zit jij aan de contracten vast. Alleen met een opzegvergoeding kom je er van af. Het is een boevenbende daar. Blijf daar weg, beste consument.

  47. Zeer onbetrouwbare partij geen zaken mee doen !!

    Men vergoedt niet de opzegvergoeding terwijl er telefonisch wordt aangegeven dat men dit wel zou doen.

  48. Ik heb voor de jaarafrekening van 2014/2015 een betalingsregeling getroffen van 3x 155euro.
    Ik heb gelijk de eerste termijn betaald. De tweede termijn is ook ruim op tijd betaald.
    Er is een fout gemaakt bij de betaling van de 2de termijn. Mijn partner heeft per ongeluk het betalingskenmerk verkeerd ingevuld. Gelijk na de betaling heb ik Essent gebeld en verteld dat er 155 euro is overgemaakt maar dat het betalingskenmerk niet juist is.
    Dame aan de telefoon heeft me gezegd dat dit geen probleem was omdat het bedrag en alle andere gegevens wel juist waren. Leugen 1. Als zij mij daar eerlijk had verteld dat Essent van de situatie misbruik gaat maken had ik niet geaarzeld en alles in 1x betaald.

    paar weken later sturen ze iemand naar m’n huis die een dreigkaartje achterlaat met dreigementen over afsluiting en extra kosten ed. Dit terwijl er dus netjes werd betaald. Dame van Essent heeft me dus mooi voorgelogen want mijn betaling eerder werd als voorschot gezien door Essent. Ik heb die persoon van het dreigkaartje gebeld en de situatie uitgelegd waarbij ik ook heb gezegd dat ik GELIJK weer ging betalen omdat ik het zonde vind van extra aanmaningskosten. Hij kon me heel blij vertellen dat er al 40euro bij is gekomen. Na druk op hem gezet te hebben omdat Essent verkeerd bezig is heeft hij me beloofd om Essent te bellen en mij terug te bellen. Belt die me in 2min terug met ; nee die aanmaningskosten blijven!
    Heb alle gesprekken met hem en de dame van Essent aan de tel trouwens opgenomen via een simpel programma op de gsm.

    Ik stel hem voor om de rest maar gelijk op te lossen en dat ik 200euro gelijk na het gesprek ga betalen en de overblijvende 200euro. Dit is dus niet alleen de eindejaar afrekening maar ook een voorschot op een voorschot omdat mijn eerdere betaling als anderhalve maand voorschot hebben berekend.
    Leugen 2 : Meneer aan de tel lijkt erg blij met de oplossing en zegt mij dat als ik 200euro overmaakt alles weer ook is en dat ik de overblijvende 200euro voor het einde van de maand kon betalen.(Ook dit gesprek is dus opgenomen). Ik heb dus na het gesprek ook 200euro overgemaakt.
    Vandaag 30-3-2016 heb ik ingelogd op mijn Essent om de overige 200euro te betalen en ja hoor nog meer aanmaningskosten. Lekker he , Essent. Zelf fouten maken en liegen waardoor jullie extra misbruik van de situatie kunnen maken.

    Ik heb dus zojuist de “dreigbrief heer” gebeld om hem te vertellen dat er alweer extra kosten bij zijn gekomen voor de 3de keer terwijl ik betaald heb. En dat het nog geen einde maand was zoals hij heeft aangegeven.
    Nu word meneer opeens anti Essent en verteld die me hoe slecht Essent wel niet is met dit soort situaties. Alsof hij mij niet heeft voorgelogen en valse afspraken met me heeft gemaakt.
    Hoe langer het gesprek heeft geduurd hoe brutaler de Essent medewerker werd en hoe onnozel hij dan ook even een paar keer tegen me zegt dat ik maar op tijd moest betalen. Dit dus terwijl ik op tijd had betaald met een verkeerd kenmerk en dat de essent medewerkster me heeft verteld dat dit geen probleem zou worden.

    Maar goed dat ik gesprekken waarin zoveel word gelogen en waarin de brutale anti-essent medewerker essent zwart maakt automatisch opneem. Kan nog leuk staan later als link op reviews over essent die ik ga plaatsen.

    Ik heb essent gebeld zojuist en gevraagd wat de kosten gaan worden als ik vertrek. Weer 150euro.
    Nou die krijgen jullie ook want vandaag ga ik naar andere aanbieders op zoek.

    Ik heb alles maar betaald zodat ze niet nog meer misbruik van de situatie kunnen maken.
    Ik heb dus 3x voor niets aanmaningskosten gehad. En weet ik veel hoeveel extra kosten nog.
    Waardeloze service en medewerkers.

Plaats een reactie

15 − drie =

Algemene indruk
Helpdesk
Energieprijzen
Overstapproces
Energierekening
Reclames
Bereikbaarheid
Klachtafhandeling

Vul uw gegevens in en bereken uw voordeel!