Essent ervaringen

125 bezoekers hebben een ervaring achtergelaten.

Lees recente ervaringen over Essent en deel ook uw eigen ervaringen. Er zijn in totaal 125 bezoekers met ervaringen over Essent. Schrijf een ervaring over Essent en geef een beoordeling. Hoe meer sterren Essent krijgt hoe beter de kwaliteit. En wilt u weten of Essent goedkoop is? Vergelijk alle energieleveranciersop Energievergelijking.nl en bekijk wie nu de beste energie aanbieding van 2020 heeft.

Power Energie, internet, verzekeringen en meer

Vergelijk Essent

Essent

Essent is slechts 1 van de vele energieleveranciers. Lees hier ervaringen over Essent van klanten. Wat zijn uw eigen ervaringen met Essent? Er zijn in totaal 125 mensen met ervaringen over Essent.


125 gedachten over “Essent”

  1. Wij zijn al jaren klant bij Essent, ondanks veel ellende met een verkeerde rekening van duizenden Euro’s, zijn we nog nooit overgestapt. Gewoon omdat we graag bij het vertrouwde blijven. Nu hebben we echter gekozen voor een energiecontract via de gezamenlijke inkoop van Eigen Huis. Op 13 juli meterstanden doorgegeven en netjes opgezegd bij Essent. We kregen een jaarafrekening op 17 juli waar we meer dan 240,- Euro retour kregen. Op 18 juli begint de nieuwe leverancier. We hadden minder verbruikt dan in rekening gebracht.

    In augustus kwam de eindafrekening meer als 360 Euro bijbetalen. De helpdienst medewerkster kon via optellen en aftrekken verklaren waarom er het bedrag van mijn rekening werd afgetrokken maar een fatsoenlijk antwoord op het hoge gebruik in augustus (terwijl het contract al vanaf 18 juli bij onze nieuwe leverancier is in gegaan)had ze niet!

    Beantwoorden
  2. Ik werd in de Mediamarkt Cruquius benaderd door een medewerker van Essent.
    Omdat ik al klant was bij Essent vertelde ik dat ik geen interesse had. Vervolgens kreeg ik een mooi verhaal te horen over dat ik korting zou kunnen krijgen als ik een lang contract aan zou gaan. Ik heb meerdere keren verteld dat ik in een lang contract geen interesse had. Vervolgens zou hij me vrijblijvend een offerte sturen.
    Nu blijkt deze vrijblijvende offerte ineens een contract te zijn die ingaat als je niet antwoord op dat mailtje wat je krijgt.
    Eigenlijk toch ook best triest als je je eigen klanten in de maling aan het nemen bent.
    In de mail die hun sturen staat als onderwerp “hartelijk dank voor u energieaanvraag” Dat klinkt toch niet als de aanhef voor een vast contract
    De klantenservice van Essent zegt ook gewoon dat hun verkopers zich aan het protocol houden en dat ik een leugen verkondig. duim omlaag voor deze oplichters.

    Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111
    Beantwoorden
  3. Vorige maand was ik in de Media Markt Zaandam, waarbij ik werd aangesproken door een Essent Medewerker. Die ging voor mij een vergelijking doen en kwam tot de clussie dat ik bij Essent veel goedkoper zou uitkomen dan momenteel bij Nuon, daarnaast kreeg ik ook nog een cadeaukaart van 225 euro. Win win situatie dus. Nu blijkt dat ik alleen al voor electriciteit 250 euro achteruit ga. Dan heb ik het nog niet eens over het gas gehad. Daarnaast is mij verteld dat ik na een jaar kan opzeggen, maar daar is niet bij verteld dat ik dan mooi een overstapboete moet betalen. Dit is pure oplichterij!!! Klanten worden niet voorzien van de juiste informatie en dat is een slechte zaak. Uiteindelijk betaal je de korting zelf plus nog wat extra’s

    Beantwoorden
  4. Vorig jaar bij Mediamarkt in Almere aangesproken door medewerker van Essent. Bij berekeningen bleek ons maandbedrag uit te komen rond 40 euro. Nu na 1 jaar moeten we rond de 300 euro bijbetalen terwijl we het gebruik hebben dat we indertijd hebben opgegeven en verdubbeld ons maandbedrag. Het kado wat we kregen is dus een sigaar uit eigen doos.

    Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111
    Beantwoorden
  5. Afgelopen week bij de Mediamarkt in Breda geweest en idd een mooi verhaal gehoord over Essent, ben overgestapt met de verzekering dat mijn huidige energieleverancier mij max 125 euro boete kon geven en die zou ik terugkrijgen van Essent. Nu ontvang ik een boete van de Nederlandse Energie Maatschappij van 250 euro, 1x 125 euro voor elektra en 1x 125 euro voor gas. Ik heb direct een klacht ingediend bij Essent want dit was niet de afspraak waarvoor ik getekend heb bij Mediamarkt, is nog iemand met deze ervaring??

    Beantwoorden
  6. Ik heb hier de brief van essent, er staat dat de ze de opzegvergoeding binnen 6 weken na ontvangst van de documenten zullen overmaken, en niet bij de jaar afrekening. ben benieuwd.

    Beantwoorden
  7. Mijn klacht gaat net zoals Mariska over misleiding bij de mediamarkt Heerlen !!
    Was gisteren in mediamarkt Heerlen en werd daar tijdens de aankoop van een nieuw wasmachine aangesproken door een medewerker van essent . ik gaf aan dat we al essent hebben en dacht zo er van af te zijn , de man vroeg mijn postcode en gaf aan dat ik €100 per jaar te veel betaalde volgens hem.
    Ik gaf aan dat ik er niet overging en dat mijn man thuis was hij gaf toen aan een informatiepakket via mail door te sturen echter bij thuiskomst had ik geen informatiepakket in de mail maar een heel nieuw contract gekregen wat helemaal niet zo voordelig is als de man zei en waar ik ook nog eens 5 jaar aan vast hang . Hierop meteen de medewerker gebeld van essent in Heerlen en hem gezegd dat ik geen nieuw contract wilde en dat ik info toegestuurd zou krijgen op mijn vraag of hij een annulering kon sturen was zijn antwoord dat hij dat niet kon regelen en dat ik dit maar zelf moest regelen met de klantenservice . Dit laatste is toch te gek ik zou info krijgen maar nu moet ik regelen dat ik geen nieuw contract ga krijgen waarvoor ik helemaal niet gevraagd heb . Dikke onvoldoende voor de misleiding van Essent medewerker lees daarnaast bij andere klachten ook steeds de naam mediamarkt vallen ook voor hun een dikke onvoldoende als ze dit blijven toestaan van Essent in hun winkels

    Beantwoorden
  8. Bij mijn bezoek aan Mediamarkt is mij onder valse voorwendsels een contract voor 3 jaar aangesmeerd.
    Dit met als lokkertje tegoedkaarten van € 150.
    Volgens de Essent medewerker waren hun tarieven lager dat wat ik nu betaal bij EON.
    Bij controle achteraf zijn deze minimaal 5% hoger.
    Volgens de klantenservice kan ik het contract allen beeindigen als ik € 250 betaal en de € 175 terugbetaal.
    Wat betreft de € 175 vindt ik dit terecht.
    Dit soort overvallen in een electronicazaak vindt ik
    grove misleiding

    Beantwoorden
  9. Hallo.

    Een aantal weken terug heb ik bij de Mediamarkt een laptop gekocht. Hierbij zat een actie met Essent. De verkoper vroeg of ik het verhaal van wou aanhoren en dit vond ik wel prima. Ik woonde op dit moment sinds 2 weken bij mijn vriend in en regel niks als het gaat om energie etc. Ik wist niet eens bij wie wij zitten. Ik vertelde deze meneer van Essent dus ook direct dit verhaal, en dat ik absoluut niks wil afsluiten vanwege deze reden. Meneer vertelde dat dit geen enkel probleem was en ik vroeg of hij dus informatie kon sturen naar mijn e-mail. Dit met de reden dat ik het thuis aan mijn vriend kon laten lezen en zien of hij interesse had. Nu komt het.. Meneer had wel even al mijn gegevens nodig om mij dit te kunnen sturen, dus ik zei al direct; ‘nou meneer daar ben ik niet zo van, ik geef niet zomaar mijn gegevens’. Meneer garandeerde mij dat er niks met mijn gegevens zou gebeuren, dus er werd niks afgesloten.. Maar anders kon hij mij de informatie niet sturen. Ik vertrouwde deze man hierna en geloofde zijn verhaal (dom) en heb de nodige gegevens laten invullen. Na het invullen vertelde hij mij dat ik nadat ik de e-mail had ontvangen binnen 14 dagen moest reageren anders gelde de actie bij de mediamarkt niet meer (je kreeg een tegoedbon). Dus ik kom thuis en vertel dit aan mijn vriend. Hierop zegt hij; wij zitten bij Nuon en daar zitten we goed dus ik hoef dat niet door te lezen. Antwoord wat ik had verwacht dus Essent is niet interessant. Zoals belooft kreeg ik een mail, maar deze heb ik lekker gelaten voor wat het was (ik heb het nogal druk en omdat het toch niet interessant voor ons was lekker zo laten staan). Afgelopen weekend kreeg ik weer een mail van Essent, of ik mijn meterstanden wel wou doorgeven? Uh hoezo meterstanden? En ik zag ineens het woord ‘klant’ staan, uh hoezo klant?! Dus ik lichtelijk in paniek en ik kon natuurlijk niet direct bellen want het was weekend.. Blijkt dat deze meneer van Essent mij 2 pakketten heeft aangesmeerd op een misleidende wijze! Ik had nog nooit van de productnamen gehoord nota bene! En het erge is nog dat het hele verhaal wat hij vertelde lijnrecht tegenover staat wat er in de mail stond. In de mail stond namelijk een aanmeldingsbevestiging en dat ik 14 dagen bedenktijd had om het eventueel te annuleren! Deed ik dit niet binnen 14 dagen dan stond het contract vast! Ontzettend in paniek maar in het contract stond wel dat 20 december de ingangsdatum zou zijn van de overeenkomst.. dus we besloten maar direct vandaag te bellen.

    dus bellen met de klantenservice, verhaal gedaan… Zij was vol begrip en vond het raar wat er was gebeurd, dit zeggende door haar kreeg ik het idee dat het allemaal goed zou komen want dit kan natuurlijk niet! Mevrouw moest contact opnemen met een andere afdeling dus ik moest in de wacht staan, prima want ik voelde me al wat gerustgesteld! ‘Ja hallo mevrouw ik heb even met iemand gesproken’.. ‘u heeft niet gereageerd binnen 14 dagen dus ik kan het niet meer voor u annuleren, tenzij u 125,- per pakket als boete betaald dan kunnen wij alles opzeggen. 2 pakketten x 125,- is dus 250,- betalen terwijl ik ben opgelicht!! Heb mevrouw gelijk duidelijk gemaakt dat dit absoluut niet betaald gaat worden en dat ik door die medewerker ben opgelicht.. Ik doordrammen en dus nam ze weer contact op met een andere afdeling, en deze afdeling gaat het nu uitzoeken en belt mij binnen 2 dagen terug.. Dus ik dacht prima, en vroeg nog even wat zij dan precies gingen uitzoeken. En de mevrouw aan de telefoon zei toen ineens; ‘ja maar mevrouw, u heeft toch wel papieren meegekregen en getekend?’ dus ik zeg: ‘papieren? getekend? ik heb helemaal niks! ik zou namelijk ALLEEN een informatiepakket krijgen!’ nou dit was toch wel heel raar en dit zou ze dan ook noteren. Waarop ik nog zei: ‘ kan het ook zijn dat de medewerker zich vergist heeft in het formulier? i.p.v. een informatieformulier een aanmeldformulier?’ Nou dit kon ja…
    Andere mensen hier ervaring mee en eventueel tips?

    Beantwoorden
  10. Vandaag werden we benaderd door een concurrent van Essent. Maar gelukkig hebben we dat niet gedaan. Want er zijn maar weinig goede ervaringen. Nee, wij blijven lekker zitten waar we zitten. Gewoon bij Essent.

    Afz Peter (een tevreden klant van Essent)

    Algemene indruk 55555
    Helpdesk 55555
    Energieprijzen 55555
    Overstapproces 55555
    Energierekening 55555
    Reclames 55555
    Bereikbaarheid 55555
    Klachtafhandeling 55555
    Beantwoorden

Plaats een reactie