Essent


Essent is één van de energie aanbieders op de Nederlandse energiemarkt. Wilt u klant worden bij Essent? Er zijn nu in totaal 123 mensen met ervaringen over Essent. Wat zijn uw ervaringen met Essent? Geef Essent met behulp van de sterren een beoordeling. Hoe meer sterren hoe beter de score.

Essent ervaringen

Algemene indruk2.082.082.082.082.08
Helpdesk1.961.961.961.961.96
Energieprijzen2.062.062.062.062.06
Overstapproces2.082.082.082.082.08
Energierekening1.851.851.851.851.85
Reclames1.91.91.91.91.9
Bereikbaarheid2.122.122.122.122.12
Klachtafhandeling1.871.871.871.871.87

Over Essent

Essent is een energieleverancier die 1999 is ontstaan door een fusie tussen de EDON groep en de PNEM/MEGA Groep. Essent werd in 2009 overgenomen door de Duitse energieleverancier Innogy (Voorheen RWE). Essent levert energie aan meer dan 2 miljoen Nederlandse huishoudens.

Bijzonderheden Essent

Essent ontwikkelde als eerste leverancier een E-thermostaat. Een slimme meter die met een bewegingssensor kan bepalen of er mensen thuis zijn.

Contactgegevens Essent

E-mail: Contactformulier
Telefoon: 0900 1550 (€ 0,35 per gesprek, plus de gebruikelijke kosten).
Bereikbaarheid: Op werkdagen tussen 8.00 en 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 13.00 uur.

Geef een beoordeling

Klik op de sterren om te beoordelen

Gemiddelde beoordeling / 5. Aantal beoordelingen:

Omdat je dit nuttig vond

Volg ons op social media

Het spijt ons dat je dit niet nuttig vond

Laten we het samen nuttig maken

Informatie over Essent

Help mee om zoveel mogelijk informatie over Essent te verzamelen. Vertel uw ervaringen met Essent aan de rest van de bezoekers. U kunt Essent een beoordeling geven met behulp van de sterren.

Essent: energie, kosten, tarieven en acties

Vergelijk Essent ook andere energie aanbieders en lees vooral ook de reviews. Door de reviews te lezen weet u wat u van Essent kan verwachten. U kunt de kosten, tarieven en acties vergelijken met Energievergelijking.nl. De onafhankelijke energievergelijker van Nederland. U kunt op Energievergeljking.nl alle beschikbare energie aanbieders vergeljken met het aanbod van Essent. Vergelijk het aanbod en bereken hoeveel u zou kunnen besparen als u zou overstappen.

Vergelijk Essent met anderen

Vul uw gegevens in en bereken uw voordeel!

123 gedachten over “Essent”

  1. Algemene indruk 33333
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 22222
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    3 jaar klant geweest bij Essent en ben daar weggegaan omdat ze gewoon te duur waren.Scheelde mij ruim 13 ct per kwh en 26ct op gas bij degene waar ik nu zit.Ben er nu bijna een jaar weg en ze blijven je bellen om terug te komen bij hun terwijl ik al meerdere malen aangegeven heb dit niet te willen.Ook hun nr bij bel mij niet register opgegeven dat ik niet wil dat zij bellen maar daar heeft Essent kennelijk maling aan want ze bellen me nog steeds.ESSENT IK KOM NOOIT MEER TERUG!!!!En Kap er nou eens mee om mij steeds te benaderen.NEE IS NEE.Wijzxe raad bedenk 3 keer of je naar essent wil gaan ik heb iedereen vast gewaarschuwd.

  2. Algemene indruk 44444
    Helpdesk 44444
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 33333
    Klachtafhandeling 44444

    Na 20 jaar klant te zijn heb ik na 2008 zonnepanelen privé aanschaft.Sinds dien alleen maar problemen met de voorschotten en de jaar afrekening.Ze schijnen na al deze jaren niet te snappen dat de stroom die ik opwek niet betaal.Je leest het goed ze brengen een voorschot omhoog voor de energie zowel het gebruik als teruglevering wordt in het voorschot verwerkt.Ik heb nu voor een gezin een voorschot van 603 euro Ik ben volgens mij geen grootverbruiker.Heb inmiddels al meer dan 1 uur per jaar deze problemen met de helpdesk besproken.maar deze keer ben ik het zat en stap er defensief op. Ik waarschuw dus iedere lezer pas op met ESSENT

  3. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen Not Rated
    Overstapproces Not Rated
    Energierekening Not Rated
    Reclames Not Rated
    Bereikbaarheid Not Rated
    Klachtafhandeling Not Rated

    Zeer slechte manier met omgang klant. Ze hanteren hogere tarieven. Ben zelf overgestapt van Greenchoice naar Essent. Ineens heb ik honderden euros aan de eindafrekening moeten betalen. Ze zijn zomaar overgegaan op email en zonder mij schriftelijk op de hoogte te stellen hebben ze ineens brief van afluiting verstuurd. Telefonisch contact gehad waarbij ze de klant onvriendelijk behandelen en maar werk afschuiven. Nog nooit heb ik zo iets meegemaakt. Mensen denk er goed over na voordat je gaat overstappen. Het is schijn bedrieg!

  4. Ik heb een ‘eindafrekening’gekregen nadat ik over ben gestapt met 200 euro extra per maand, vanwege de hoge stookkosten, zegt men. In november heb ik nog geld terug gekregen.

  5. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 22222
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Ik wilde een beter aanbieding van essent voor mijn 3jarig contract omdat ik van andere aanbieders ook aanbieding kreeg waardoor ik 600 euro kon besparen maar essent kon mij geen betere aanbieding doen of ik wel 100 euro wil betalen vanwege opzegvergoeding!

  6. Algemene indruk 22222
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    2 weken te laat met betalen na jaren netjes te hebben betaald krijg ik de incasso aan de deur

  7. Vreselijk bang. Ik ben denk ik besodemieterd.

    Ik werd lid in oktober 2016 van Essent na vreselijke ervaringen met Lampiris. Lampiris en Essent lijken wel hetzelfde bedrijf.

    Volgens eindafrekening vorig jaar is mijn maandverbruik 70 euro. Ik ben alleenstaande jongedame en woon in studio. Ik heb geen tv, geen wasmachine.

    Essent ging akkoord met tarief. Het was ok. Ik betaal enkel eerste maand voorschot. Ik zou om de drie maanden betalen wat 210 euro zou moeten zijn. Eerste maand voorschot totaal 428,21 euro. Maar de voorschotten bleven komen. Ik betaal opeens tweemaandelijks 428,21 euro. Zo een jaar. Ik deed niet meteen iets. Ik wzs nog stress moe van vorige ellende Lampiris.

    Nu deden ze voorstel andere tarieven maar aan een totaalbedrag van jaar kan ik niet veel uitmaken. Ik contacteerde via website. Er werd gebeld met privenr. Ze zouden alles in orde maken en ze hadden goede uitleg. Als ik teveel betaalde zou ik terugkrijgen.

    Als ik uitreken wat ik terug moet krijgen is dat 1300 euro.

    Ik hoop dat ik het geld terug krijg. Intussen heb ik schrik. Ik heb al gezocht naar een ombudsman.

    Eandis zou deze maand meters opnemen. Ik heb het ook zelf nagekeken want vertrouw niemand meer intussen.

    Dan zou ik zodra een eindafrekening krijgen.

    Ik had net tweemaandelijks factuur van 421,… betaald. Ik krijg tussentijds factuur van 421,.. even voor 1 maand. Heb alweer Essent geschreven dat ik dit als alleenstaande niet langer bijhou. Ik wil geen voorschotten betalen. Dat was niet de afspraak!! Heel veel schrik dat ik geld niet terug zie!!

  8. Heel slechte ervaringen met Essent .Overgestapt naar andere leverancier en een slotfactuur met 76 euro aanmaningskosten gehad ,terwsijl wij nooit een aanmaning ontvingen .ESSENT=MAFFIA.

  9. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Afschuwelijk eerste de beste oplichters??. Heb betaald maar Essent heeft het niet gezien administratie fout van Essent maar wat blijkt krijg steeds aanmaningskosten en wat blijkt nu heb een bedrag openstaan. Nee nooit meer Essent heb nog een paar maanden te gaan. Je belt ze op of krijgt een belletje terug en zo onvriendelijk.

  10. Hoge opzegvergoeding door slechte informatie vanuit Essent bij overname. Onduidelijkheid overname leveringscontract. Leveringscontract overgenomen van vorige pandeigenaar op 1 januari 2017. Op de overnameformulieren word nergens gerept over looptijd van huidige contract, niets wordt bijgeleverd of wat dan ook. Ook in de brief ter kennisgeving van de overname wordt met geen woord gerept over hoe lang contract nog loopt. In april pand verkocht. Krijg ik een opzegboete van circa 500 euro. Blijkt dat gebaseerd op de omzet van de vorige eigenaar die circa 10x meer verbruik had en het contract blijkt nog 2 jaar te lopen.
    Essent heeft werkelijk nergens iets in de formulieren of wat dan ook laten zien hoe het contract in elkaar zit. het enige waar Essent mee komt is dat we het zelf allemaal maar na hadden moeten vragen. Wat is dat nu voor een reactie? Als Essent simpelweg iets meer informatie over het contract uit zichzelf had gegeven, waren we uiteraard nooit tot een overname gekomen en had de vorige eigenaar de opzegboete kunnen betalen.

    Na een aantal telefoontjes weet je eigenlijk wel dat je met Essent nooit tot een fatsoenlijke oplossing kunt komen.
    Wat een bagger. Essent verschuilt zich achter de zinnen in het overnamecontract welke voor de klant van toepassing zijn. Opzegvergoeding van bijna 500 euro blijft staan. Reactie op verantwoordelijk vanuit Essent wordt zonder enige vorm van goed weerwoord van tafel geveegd. Ik raad echt niemand aan om zomaar met Essent in zee te gaan. Door hun summiere formulieren wordt jou achteraf verweten dat je het allemaal niet goed hebt gedaan. Hand in eigen boezem of aanname voor verbetering waardeert men niet. Essent doet het allemaal goed, de klant wordt als sukkel behandeld. Met dit soort bedrijven wil ik niets meer te maken hebben.

    Bye Bye Essent !

  11. Algemene indruk 33333
    Helpdesk 44444
    Energieprijzen 33333
    Overstapproces 44444
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    de overstap ging vlekkeloos, verlagen termijnbetaling eveneens.
    de eindafrekening was een nachtmerrie: verkeerde tarieven, korting energie (wettelijk vastgesteld) werd slechts deels doorberekend, 13 maanden incasso kosten (ipv 12 mnd) voor jaarcontract. Overleg ging niet: men reageerde niet op klachten
    Via consumentenbond na 3weken touwtrekken opgelost:
    essent weigerde overigens nieuwe eindafrekening voor de noekhouding op te maken en beschouwde de herberekening als ‘coulancehalve’ , dank je de koekoek: ik betaalde uiteindelijk wat ik wel verschuldigd was ! Essent is dus ook nog eens een slechte verliezer !

  12. Wij hebben enige tijd geleden een infrarood paneeltje bij Essent gekocht. Op zich waren wij hier tevreden mee totdat dit spontaan na 1 3/4 jaar barstte. De garantietermijn was inmiddels verlopen. Natuurlijk is het paneeltje enige tijd gebruikt en heeft het soms lang aangestaan, maar het lijkt ons toch niet dat het paneeltje (ongeacht hoe lang het aanstaat) door haar eigen warmte kan/mag barsten. Door de beveiliging is het ook niet meer te gebruiken. Wij zitten met een kater en hebben derhalve de mening en standpunt van Essent gevraagd. Op de eerste mail via de orderbon heeft Essent niet gereageerd. Op vervolgens een klacht via “mijn essent” kregen wij direct een telefoontje van een zeer aardige meneer. Deze vertelde ons dat Essent het probleem begrijpt, dit probleem nog niet eerder had gehoord, dit probleem zich ook niet zou moeten voordoen en zich kon verplaatsen in de situatie dat we hierdoor met een kater blijven zitten. Het standpunt van Essent is echter dat ze niets hiermee doen omdat de garantie is afgelopen. Essent maakt wel een aantekening (?!) indien dit euvel vaker zou voorkomen.
    Wij zijn van mening dat zo een paneeltje niet zomaar kan/mag barsten. Volgens ons kan Essent zich uiteraard houden aan de garantietermijn maar dit is zo een rare storing dat: A) gezien het begrip van de situatie door Essent en de conclusie van Essent dat dit zich niet kan/mag voordoen uit coulance het paneeltje gewisseld kon worden of .. B) Essent een telefoontje naar de leverancier van het paneeltje kon doen. Immers, misschien kan/wil deze iets leren van dit probleem of ging deze sowieso gezien de situatie van/met zijn product tot actie over. Geen van beide. Essent kiest de weg van de minste weerstand en zegt daarmee “veel plezier ermee”. Wij vinden dit voor dit afwijkende geval een zeer slechte service.

  13. Essent opgezegd en werd vandaag gebeld door een vreselijk irritante man voor een betere deal als ik terug wilde komen. Er werden tal van vragen gesteld waar de persoon niets mee te maken had en bleef volhouden om de deal te maken ookal had ik ‘m vriendelijk verteld dat ik er geen zin in had.
    Ik heb het voorstel gedaan dan het goedkopere tarief met terugwerkende kracht voor de gehele periode die ik bij dit bedrijf ben geweest verrekend zou worden en dat ik het dan zou overwegen maar dat kon niet.
    Het was onmogelijk om op een nette en normale manier een einde aan het gesprek te maken. Beste Essent, ik ben hier niet van gediend en zal jullie bedrijf nooit meer in overweging nemen.

  14. Bij aanschaf van een computer in MediaMarkt kreeg ik een aanbod van 225.- korting; als ik voor 3 jaar zou overstappen op Essent als energieleverancier. Essent zou ook de boete voor vervroegde overstap betalen.

    Thuisgekomen bleek dat de overstap niet 15/jaar meer zou kosten, zoals werd voorgerekend in de winkel, maar 56/jaar meer dan mijn huidige leverancier.

    LATER BEVESTIGDE ESSENT DAT HET GING OM MISLEIDING.
    Omdat de gebruikte informatie in de Essent computer stond, betreft het systematische misleiding. Omdat in de bedenkperiode Niet inhoudelijk werd gereageerd op de gemeldde klacht, lijkt het te gaan om opzettelijke misleiding.

    Weest gewaarschuwd.

  15. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 33333
    Klachtafhandeling 11111

    Essent medewerker wist ons te vertellen dat we maandelijks fors konden besparen ten opzichte van Nuon. En inderdaad, stroom tarieven liggen 30% lager. Echter, vaste leverkosten 3x zo hoog. Per saldo in plaats van € 240 minder wordt het nu € 600 meer.
    Ook stuurden ze standaard brief mee om op te zeggen bij Nuon, op die brief stond ook gas genoemd, terwijl ze dat contract niet wilde overnemen.
    Krijg ik brieven van Liander dat ik geen gas leverancier heb.

    Oplichters, zakkenvullers, charlatans. Tuig van de richel. Die verkopers met mooie verhalen alleen maar zakken vullen. Mooiste truc is nog dat ze contract niet direct maar naar 3 maanden in laten gaan, maar je moet wel direct tekenen om genoemde prijs te krijgen. Dan maak je je de 1e 3 maanden niet druk en kan je ook niet opzeggen.

    Wettelijk opzeg termijn zou 14 dagen na ingaan contract termijn en niet 14 dagen na ingaan tekentermijn moeten zijn.

    ‘Ja u heeft zelf getekend, niet netjes van verkoper maar daar kan ik nu ook niets meer aan doen’

  16. Essent heeft heel slechte service bij het bereiken van zijn klanten. Je krijgt alle posten in hardcopy maar als het aan de gratis aanmaning gaat die sturen ze naar je email die op zijn buurt naar de spam in kan gaan en vervolgens krijg je 40euro incasssokosten wel per post 😐

  17. wij zijn ook overgestapt naar Essent .

    ze zouden goedkoper zijn dan onze vorige leverancier.
    ik vind € 45,- per maand meer betalen bij essent dan bij mijn vorige leverancier toch echt niet goedkoper.
    en als je het termijn bedrag via de site van essent wilt aanpassen gaat dat niet .. krijg iedere keer als ik dat probeer …. er is een storing opgetreden probeert u het later nog eens te zien .
    je denkt toch echt niet dat als ik bij mijn vorige leverancier altijd een bedrag van €160,- betaalde en bij de eind afrekening nog eens €200,- terug kreeg nu bij essent ineens € 205,- ga betalen ????

  18. Ik klaag niet snel maar essent maakt het wel erg bont. Ik ben jaren geleden overgestapt omdat ik niet tevreden was met essent. Ik kreeg door hun eigen fout tot 2 keer aan toe een boete omdat ik te laat betaald zou hebben. Wat niet het geval was. Uiteindelijk is dat na lang aandringen goed gekomen maar ben toch overgestapt omdat de manier waarop dat ging nogal onbeschoft was. Enfin, tot op heden word ik steeds gebeld voor klantenwerving. Elke keer weer uitleggen waarom ik absoluut niet terug kom en geen telefoontjes van hun wens. Dus elke keer weer het belmenietregister riedeltje afgaan. Het is ongelooflijke vasthoudende, vervelende, irritante manier om aan je klanten te komen. Ik raad daarbij ook iedereen af om klant te worden bij Essent. Je komt er namelijk niet meer vanaf.

  19. nu ik waserin gestapt met de voorwaarde dat ik een premie zou krijgen op elktrischiteit en gas ik kreeg mijn aanrekening was er de premie die mij was belooft niet afgetrokken en ik heb ermee gebeld zei de telefoniste dat het geeneens stond aangeduit ze ging het bekijken kreeg vandaag dat ik niet op deze korting in aanmerking kwam ongeloofelijk ik heb me nu direct terug in verbinding gesteld met mijn oude leveransier ik ben woest al die mooie woorden mensen laat je niet imponeren want t trekt er op niks gr mevr b

  20. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Mijn zoon heeft een telefonisch een MKB contract aangesmeerd gekregen – op zich geen probleem als Essent de wet en zijn eigen voorwaarden volgt en je binnen 14 dagen het contract kunt opzeggen. Echter Essent weigert en verbreekt de verbinding.

    Mijn zoon heeft ook geklaagd over de zeer agressieve wijze waarop hij benaderd werd en na zo vaak telefonisch te zijn lastig gevallen er maar vanaf wilde zijn.

    Schandalig hoe dit bedrijf te werken gaat bij het werven van nieuwe klanten! Anno 2016 zouden dit soort praktijken toch uitgebannen horen te zijn.

  21. Een hele mooie aanbieding (160 euro cashback bij een 1-jarig contract) bij Essent gevonden die ik nergens anders tegenkwam. Scheelt toch wel de nodige euro’s per maand.

    De overstap ging soepel en ben helemaal tevreden.

  22. Beste Lezers , Neem van mij aan Essent is een bedrijf dat puur oplichers praktijken gebruikt om zo veel mogelijk geld uit jou te persen dat hun kan ,door welke middelen hun kunnen gebruiken ,o,a leugens ,misleidende info te verstreken , geld te geven over contract aansluitingen dat uitblijft en niet worden uitgekeerd . Essent tracht leugens , en strongarm tactics te gebruiken om zoveel mogelijk geld van jou af te persen . Essents’klantservice is een joke en arzelt niet om leugens en misleidende info om jou als klant aan te winnen . Zodra jij klant wordt , verwacht zeer vak 20 euro boetes te ontvangen voor een auto e mail , dan met extreem duur deurwarders te bedreigen [GNN een deurwarder dat je niet eens will telefoonische te word wil staan ,alleen door schriftelijke brief dus !! en jou alleen op meerdere kosten opjagen ] zodra hun fictieve ,vaak betaald bedragen niet opnieuw worden betaald dan dreigen ze met naar een rechter ,waarmee meeste mensen dan toch wel deze bedragen betalen . AUB vermijdt en NOOIT klant van ESSENT worden – in paar worden Essent bestaat uit -Leugens , waardeloze klantenDISservice , misleidende verkoop praktijken en zeer slechte administratie …uit tien dus -MINUS 10 !!. Essent is niks meer dan een stelletje charlatans en een rip off bedrijf !!

  23. Algemene indruk 44444
    Helpdesk 44444
    Energieprijzen 44444
    Overstapproces 44444
    Energierekening 44444
    Reclames 44444
    Bereikbaarheid 44444
    Klachtafhandeling 44444

    Essent is voor mij altijd goed geweest. We hebben nooit problemen met de levering of wat dan ook. Toen we een betalingsachterstand hadden, hebben we een goede regeling kunnen treffen zonder dat we direct werden afgesloten zoals dat bij andere energiebedrijven wel vaker gebeurd. De tarieven van Essent zijn misschien niet de goedkoopste in de markt, maar bij Essent weet je tenminste wel dat er een sollide bedrijf achter staat.

  24. WAARSCHUWING, het contract wat bij de media markt wordt aangeboden is duurder dan het contract rechtstreeks bij Essent.
    Het scheelde ons 8 euro in de maand dat x 36 is 288 euro.
    U betaald u korting van 225 ruim terug in deze meerprijs.
    Daarbij krijgt u bij een rechtstreeks contract van Essent ook nog eens 200 euro Cash back.
    Mocht u vergeten om na 3 jaar een contract te veranderen dan betaald u deze meerprijs gewoon door !!!

  25. Ook wij zijn in april 2016 in de Mediamarkt benaderd om klant te worden van Essent. Helaas zijn ook wij hierin getrapt.
    Per 1 mei 2016 zou het contract ingaan en volgens afspraak was Essent gerechtigd om per de 25e van de maand het termijnbedrag af te schrijven zoals dit ook gebeurde bij de vorige energieleverancier. Tot onze verbazing gebeurde dit echter al op 11-05-2016. Dit was tegen de afspraak in, en heb het bedrag gestorneerd op 12 mei en over gebeld met Essent dat het termijnbedrag geïncasseerd kon worden op 25 mei. De 2e afschrijving vond echter plaats op 10 juni en heb het maar zo gelaten, het betrof tenslotte de periode mei. Weer over gebeld en excuses van Essent.
    3e Afschrijving ( periode juni dus ),vond plaats op 14 juni, dus tegen de afspraak in. Ook dit heb ik maar zo gelaten maar wel over gebeld met Essent en wederom excuses met de bevestiging dat het in het vervolg nu toch ècht goed zou gaan en de juli termijn op 25 juli zou worden afgeschreven.
    Tot mijn grote verbazing vond er echter op 27 juni wederom een termijnafschrijving plaats en betrof de periode ????? Stornering dd. 27.06.2016 en natuurlijk weer gebeld. vele excuses en als “goedmakertje”een bon voor een gratis appeltaart. Volgens de medewerkster zat het ‘m hierin,dat er 12 termijnen gehaald moeten worden, om de jaarafrekening in mei 2017 te kunnen berekenen. Misschien kan ik niet goed tellen hoor, maar gerekend vanaf 1 mei 2016 t/m 30 april 2017 zijn volgens mij toch echt 12 termijnen !. Dit onzinverhaal heb ik bij andere energieleveranciers nog nooit gehoord.
    Wel, vandaag open ik mijn mailbox en jawel hoor : een aanmaning van Essent wegens het niet betalen van de laatste termijn !!!.
    Samengevat : Essent heeft de brutaliteit om 3 x in één maand een ( toch best groot ) bedrag van iemands rekening af te schrijven -inmiddels heb ik in het incassosysteem van de bank een incassobeperking ingebracht -en komt domweg de gemaakte afspraken niet na, met als excuus allerlei drogredenen.
    Al met al hebben wij diep spijt, ooit met Essent in zee te zijn gegaan, en als ik al deze slechte reviews van anderen lees, is het misschien tijd voor een “Radartje, het consumentenprogramma van Avro/Tros want dit kan zo niet langer doorgaan !.

  26. Goedemiddag,

    Blijf ver weg van Essent in de Mediamarkt! Pure misleiding! Als bestaande klant werd ik aangesproken,ik zou nogal goedkoper uit kunnen zijn! Op basis van ons gasverbruik werd een vergelijking gemaakt. Ons maandbedrag zou wel met 30 euro naar beneden kunnen. Nou kan dat snel omdat wij per maand altijd al iets meer betalen just in case we in een jaar onverhoopt meer verbruiken. Dat is dus appels met peren vergelijken. Toen ik vroeg naar het verschil in kuubprijs bleek dit 6 cent te zijn. Gebaseerd op ons verbruik een voordeel van 54 euro per jaar maar dan wel tekenen voor 3 jaar! Toen ik de medewerker daar op aansprak raakte ze geïrriteerd, gaf mij een hand en gaf aan dat we uitgepraat waren. Dus pas op. Vergelijk de kuubprijs en zet dat af tegen je verbruik. Pure misleiding en er zullen genoeg mensen intrappen.

  27. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Na 30 jaar een keer overgestapt naar Essent, nooit bij hoeven betalen nu ineens wel. bij opzegging ook een boete van 250,- voor een jaarcontract. Bij mediamarkt de overeenkomst aangegaan. Ze zijn zonder overleg een verlenging aangegaan. Een grote oplichters bende.

  28. Na jarenlang trouwe klant geweest te zijn bij essent en altijd keurig op tijd betaald, zijn we overgestapt. Dit werd door de nieuwe aanbieder allemaal vlekkeloos geregeld. Alleen wat er van essent uit gebeurde lusten de honden geen brood. Zeer onduidelijke eindafrekening en als je erover belt sta je een half uur in de wacht en dit drie keer over. Dreigmails met afsluiting omdat je 1 termijn heb teruggeboekt. Aangezien ze 200 euro minder hadden uitgekeerd als op de afrekening stond. Belt een 1ste jaars student je op dat je betalen moet, maar kan niet uitleggen waarom. Heel handig!!!
    Voor ons nooit geen essent meer, als je er weg gaat als klant ben je bij hun letterlijk vuil. Van mij krijgen ze geen cent meer.

Plaats een reactie

Algemene indruk
Helpdesk
Energieprijzen
Overstapproces
Energierekening
Reclames
Bereikbaarheid
Klachtafhandeling