Essent


Essent is één van de energie aanbieders op de Nederlandse energiemarkt. Wilt u klant worden bij Essent? Er zijn nu in totaal 123 mensen met ervaringen over Essent. Wat zijn uw ervaringen met Essent? Geef Essent met behulp van de sterren een beoordeling. Hoe meer sterren hoe beter de score.

Essent ervaringen

Algemene indruk2.082.082.082.082.08
Helpdesk1.961.961.961.961.96
Energieprijzen2.062.062.062.062.06
Overstapproces2.082.082.082.082.08
Energierekening1.851.851.851.851.85
Reclames1.91.91.91.91.9
Bereikbaarheid2.122.122.122.122.12
Klachtafhandeling1.871.871.871.871.87

Over Essent

Essent is een energieleverancier die 1999 is ontstaan door een fusie tussen de EDON groep en de PNEM/MEGA Groep. Essent werd in 2009 overgenomen door de Duitse energieleverancier Innogy (Voorheen RWE). Essent levert energie aan meer dan 2 miljoen Nederlandse huishoudens.

Bijzonderheden Essent

Essent ontwikkelde als eerste leverancier een E-thermostaat. Een slimme meter die met een bewegingssensor kan bepalen of er mensen thuis zijn.

Contactgegevens Essent

E-mail: Contactformulier
Telefoon: 0900 1550 (€ 0,35 per gesprek, plus de gebruikelijke kosten).
Bereikbaarheid: Op werkdagen tussen 8.00 en 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 13.00 uur.

Geef een beoordeling

Klik op de sterren om te beoordelen

Gemiddelde beoordeling / 5. Aantal beoordelingen:

Omdat je dit nuttig vond

Volg ons op social media

Het spijt ons dat je dit niet nuttig vond

Laten we het samen nuttig maken

Informatie over Essent

Help mee om zoveel mogelijk informatie over Essent te verzamelen. Vertel uw ervaringen met Essent aan de rest van de bezoekers. U kunt Essent een beoordeling geven met behulp van de sterren.

Essent: energie, kosten, tarieven en acties

Vergelijk Essent ook andere energie aanbieders en lees vooral ook de reviews. Door de reviews te lezen weet u wat u van Essent kan verwachten. U kunt de kosten, tarieven en acties vergelijken met Energievergelijking.nl. De onafhankelijke energievergelijker van Nederland. U kunt op Energievergeljking.nl alle beschikbare energie aanbieders vergeljken met het aanbod van Essent. Vergelijk het aanbod en bereken hoeveel u zou kunnen besparen als u zou overstappen.

Vergelijk Essent met anderen

Vul uw gegevens in en bereken uw voordeel!

123 gedachten over “Essent”

  1. Een contract afgesloten bij essent voor een kennis
    met een cashback van 200 euro maar aan het einde van
    het contract storten ze maar 150 euro en beweren dat dat op het contract staat!
    Hoe noem je zoiets!!! Maar dit bericht wordt weer snel verwijderd door essent.(is al gebeurd).
    VOOR MIJ NOOIT GEEN ESSENT MEER!

  2. Algemene indruk 33333
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 33333
    Overstapproces 33333
    Energierekening 33333
    Reclames 22222
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Een contract afsluiten met een cashback van 200 euro
    maar aan het einde van het contract storten ze slechts
    150 euro en beweren dat dat in het contract staat!
    Hoe noem je zoiets!
    NOOIT GEEN ESSENT MEER VOOR MIJ!!!!!

  3. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    DE KLACHT
    In de maand december 2018 ben ik gebeld door een wederverkoper van Essent(gaslicht.nl) die me een prachtig verhaal voorschotelde inzake lagere energiekosten aangezien ik een eenmanszaak had ingeschreven bij de KVK. Hij rekende al snel voor op basis van mijn werkelijke energieverbruik, dat ik maximaal € 130,00 per maand zou gaan betalen, inclusief alle bijkomende kosten! Met enige argwaan ben ik hierop ingegaan en er werd een tape ingesproken met zijn opmerkingen die ik telkens moest bevestigen. Hij had pas een cursus snel spreken en woorden inslikken achter de rug en regelmatig moest ik vragen om wat hij nou eigenlijk zei om daarna weer zijn verhaal weer verder af te raffelen. Ik vroeg tot slot om een bevestiging van dat totaalbedrag en dat zou me worden toegestuurd. Ik krijg echter een contract van ESSENT toegezonden waarin een opsomming van tarieven staat beschreven waaruit ik kan afleiden dat het maandbedrag zowat € 200,00 per maand bedraagt! Ook heeft dit contract plotseling een looptijd van 5 jaar! Dit alles was dus voor mij onverteerbaar en ik heb de klantenservice per mail laten weten van alles af te zien met een cc aan ESSENT! Maar dat gaat dus zomaar niet. Aanvankelijk hoor je helemaal niets tot dat ik ‘anoniem’ door een medewerker van Essent wordt gebeld die het hele verhaal aanhoort en er op terug zal komen. En passant vertelt hij nog wel dat ik aan dit contract vastzit aangezien er geen bedenktijd op zit. Dus na dat gesprek dat is opgenomen zit ik plotsklaps 5 jaar vast aan Essent voor een maandbedrag dat ruim 50% hoger is dan is toegezegd. Nooit is echter door Essent hierop teruggekomen. Wel krijg ik een eindafrekening! Zij vinden nl. dat ik voor een termijn van 6 dagen energie hebben afgenomen. Mijn standpunt is echter dat ik op basis van leugenachtige, misleidende informatie zeer snel heb gereageerd en gesteld dat ik niet met Essent in zee ga. Ik ben dus geen klant! en wens zeker geen eindafrekening. De ‘eindafrekening’ is ook nog eens een bedrag dat doorgerekend aan verbruikskosten ca. € 500,00 per maand zou zijn! Voor mij is dit een principiële kwestie geworden want Essent en consorten berokkenen aan vele mensen die te goede trouw zijn, schade toe. Essent moet zich schamen om op grootschalige wijze onbetrouwbare medewerkers in te schakelen om hun belang te dienen die om eigen belang mensen met leugenachtige praatjes belazeren! Essent moet zich schamen omdat zij zelf hier ook nog eens halsstarrig in meegaan…..

  4. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Wat een toko. Als ik had geweten dat ik zo behandeld zou worden was ik bij Nuon blijven zitten. Voor mij na dit contract nooit geen Essent meer.

  5. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 33333
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 55555
    Klachtafhandeling 33333

    Zelfde verhaal als W. Vinke.

    Ik heb dit bericht al eens telefonisch aangekaart bij Essent zelf maar nu wil ik het publiekelijk naar buiten brengen aangezien het niet alleen bij mij is gebeurd wat ik nu in het nieuws zie.
    op 14 december werd ik opgebeld en kreeg ik -naar haar eigen zeggen- een medewerker van Essent, hierbij werd me verteld dat mijn abonnement bij Nuon afliep (totaal niet waar) en dat Essent de energie levering ging overnemen omdat Nuon ermee stopt (nogmaals: niet waar). Vervolgens ging ze door met allemaal beweringen dat ik maanden lang teveel heb betaald bij Nuon en ik dus geld terug kreeg van Essent van wat ik teveel had betaald. Na meerdere malen vragen om hoeveel geld het ging kon ze het niet beantwoorden maar zou het verrekend worden als korting in het maandelijkse bedrag wat ik dan aan Essent moet betalen.

    Na een telefoontje met Nuon, werd me aangeraden om direct alles te annuleren en dat er niks van klopt. Het gaat om de “medewerker” Tresna van Dijk (wat waarschijnlijk een schuilnaam is voor de medewerkers, dus schrijf ik het hier voluit zodat mensen bij het horen van deze naam direct het telefoon gesprek afkappen).

    Ik heb nog nooit zoeen onbetrouwbare ervaring meegemaakt van zoeen groot bedrijf als Essent, als ik Essent zie of hoor dan loop ik weg en klik ik het weg.

    Gelukkig heb ik een grote blog waar ik veel mensen kan bereiken en ook deze ervaring naar buiten kunnen brengen zodat niemand meer door dit belachelijke bedrijf wordt opgelicht.

  6. Algemene indruk 33333
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 33333
    Overstapproces 33333
    Energierekening 33333
    Reclames 33333
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Prima energieleverancier, maar wat een slechte klantenservice! Gewoon niet te bereiken. Telefoon sta je eindeloos in de wacht, via social media wordt niet geantwoord en via de mail komt er geen reactie…

  7. Ik ben onlangs benaderd door een bedrijf die mij namens Essent een contract probeerde te verkopen. Omdat ik tevreden was had ik hier in eerste instantie geen oren naar. De verkoper drong aan en vertelde mij dat , omdat mijn man een eigen bedrijf heeft, het veel goedkoper zou zijn van maatschappij te wisselen. Na aandringen en met meerdere malen de bevestiging dat ik er elk moment vanaf kon komen zonder bijkomende kosten, heb ik telefonisch ingestemd. Nu mijn contract bij mijn huidige energieleverancier is beëindigd blijkt dat ik ja heb gezegd tegen een contract van 5 jaar die stukken duurder is. Ik heb gebeld met Essent hierover maar heb tot op heden niets van hen gehoord. Na contact met mijn rechtsbijstandverzekering heb ik vernomen dat men de geluidsopname waarin je ja zegt tegen het contract bij Essent, zo wordt verknipt dat het lijkt of je overal mee hebt ingestemd. Ik heb het advies gekregen om samen met andere mensen die op deze manier zijn opgelicht een rechtszaak aan te spannen tegen Essent. Ik zoek nu medegedupeerden die hierin mee willen gaan. Dit moet stoppen om meerdere slachtoffers te voorkomen !!

  8. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Ik ben in november 2018 benaderd door iemand van “zakelijk energie collectief”. Gelijk aangegeven dat ik geen overstap wilde maken naar andere energie leverancier en bij Eneco wilde blijven. Hij beweerde van Eneco te zijn en ik zou dus niet overstappen, Het ging alleen om het vastzetten van de tarieven zodat ik niet meer ging betalen als de tarieven omhoog zouden gaan. Dit was allemaal tijdens mijn werk en hij wou dat ik gelijk op de akkoord knop drukte die hij me in een email had gestuurd zodat het allemaal rond was.
    Ik heb dit met me stomme kop en goedgelovigheid gedaan.
    Nu blijk ik vanaf 1 juni 2019 een 5 jarig contract te hebben bij Essent. Kwam hier pas vrij laat achter omdat ik er niet meer over na gedacht had na een drukke werkdag en niet meer naar de mail heb gekeken.
    Ik ben met Essent gaan bellen en hier werd ik doorverbonden met de klachtendienst. Werd behandeld als een klein kind. Nadat ik mijn verhaal had gedaan reageerde de dame met “klanten verzinnen van alles om onder hun contract uit te komen”. Toen ik hier een beetje boos op reageerde dreigde ze de verbinding te verbreken. Ik moest eerst me excuses aanbieden voor me toontje…
    Na een lang en raar gesprek komt het erop neer dat ik word terug gebeld om mijn verhaal te doen. Ook mag de man van “zakelijk energie collectief” die mij in eerste instantie belazerd heeft zijn verhaal doen en bewijsstukken aanleveren ( de bandopname ).
    Ik heb met Eneco ook gebeld en die beweren dat de hele gesprekken opgenomen worden. Hier ga ik dus achteraan al vrees ik dat dat heel moeilijk gaat worden. Als ik onder me contract uit wil kost me dat in ieder geval een aanzienlijk bedrag van rond de €500,-
    Ik snap niet waarom Essent met dit soort bedrijfjes samenwerkt. Als ze dat echt nodig hebben is dat wel heel triest en zegt dat heel veel over Essent.
    Als ik de klachten zo zie zouden ze daar bij Essent is goed achter hun oren moeten krabben of je op deze manier wel klanten wil binnen halen.
    Dit verhaal krijgt nog een staartje maar voor zover mijn ervaring tot nu toe met Essent…..

    Moraal: Kijk uit mensen voor dit soort bel trucjes!

  9. schweinhunden zijn het, gelijk met incassokosten oo de proppen komen omdat “zij” hun procesje zo inrichten dat alles geautomatiseerd gaat. Stuur gewoon een hardcopy aanmaning (postzegel kost geen klap voor zo een toko als die van jullie met hoogst waarschijnlijk een marmeren entree in het heerlijke brabantse land) en dan weet ik waar ik aan toe ben in plaats van email welke wel eens in de spam terecht zou kunnen komen of door een overkill aan ellende van nieuwsbrieven en andere proberen te verkopen shit aan de aandacht ontglipt is. Nee hoor, jullie laten nu een klant die meer dan kredietwaardig is gewoon vier joetjes incassokosten betalen en daar ben ik het dus niet mee eens. Jullie kunnen de boom in. En geef dan gelijk je essent fiets van de zaak terug aan moffen.Ik zoek wel een andere levernacier, die neemt waarschijnlijk met liefde de “penalty”over. Ow ja, en die laffe supervisor die daar zijn zakken vult met zijn of haar dure baantje, laat die voortaan zelf aan de telefoon komen en niet van achter een bureautje een lief 22 jarig kind instrueren en domineren. Dikke vinger voor essent.

  10. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Slecht, klant onvriendelijk, 2 weken te laat met betalen na jaren netjes te hebben betaald krijg ik de incasso.

  11. Overgestapt naar Essent.telefoon van 1 of ander ingehuurd bureau om klanten te werfen.We zijn met drie adressen overgestapt maar zouden een boete krijgen daar ons vorige contracten nog niet afgelopen waren.mij werd gezegd dat ik een bepaald bedrag terug zou krijgen maar werd niet verteld dat dit binnen 3 mnd ingediend moest worden.ik dacht dat het misschien met jaarrek.verrekend zou worden niet dus.alsnog jaarrekening van vorige leverancier gemaild waar de geldboetes opstonden en als andwoord krijg je u moest dit binnen drie maanden doen en u krijgt u vergoeding niet terug maar ga hier niet mee accoord

  12. Algemene indruk 33333
    Helpdesk 55555
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 55555
    Energierekening 22222
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 44444
    Klachtafhandeling 11111

    Essent is een dure energieleverancier die ons binnen heeft gehaald met het aanbieden van een e-thermostaat. Nu stopt Essent ineens met de ondersteuning hiervan zodat deze in een klap waardeloos is geworden. Tenminste het op afstand bedienen, wat voor ons erg belangrijk is, kan nu niet meer. Ze komen ons op geen enkele manier tegemoet. We zullen een nieuwe twv. 250 euro moeten kopen. We zijn geen klant meer bij Essent omdat dit een van de duurste aanbieders bleek te zijn. We zijn nu 300 euro p/jr goedkoper uit, wel zonder cadeautjes. Klanten van Essent kunnen met bijbetaling van 50 euro een nieuwe thermostaat krijgen die weer geïnstalleerd en geregistreerd moet worden, hoe blij wordt je dan. En over een paar jaar gaan ze de ondersteuning natuurlijk weer stoppen. Nee geen betrouwbaar bedrijf vindt ik.

  13. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 44444
    Klachtafhandeling 11111

    Wat een afgang is Essent geworden. Tijdens agressieve werving door extern bedrijf met onvolledige en valse informatie wordt geprobeerd klanten te werven en binden.
    Trap niet in de onzin van dit onbetrouwbaar bedrijf.
    Aftersales is een klucht. denken allen in voordeel van Essent en de klant kan stikken.
    WAARDELOOS BEDRIJF.

  14. Ik ben telefonisch benaderd door iemand (Romara Boot) die belde namens Essent met een zakelijke aanbieding voor een goedkoper gas en elektriciteitstarief voor een contract periode van 3 jaar. De mevrouw die belde wilde eigenlijk dat ik ter plekke op de button “klant worden” zou klikken, maar ik gaf aan dat ik het eerst eens rustig wilde lezen. Na veel doorgevraag van de mevrouw over wat ik er niet aan vertrouwde en waar ik aan twijfelde, kreeg ik een uur van d’r. Na een uur heeft ze inderdaad terug gebeld, maar dat telefoontje heb ik door andere omstandigheden gemist. Ik open vervolgens mijn mail om de aanbieding door te lezen, wat blijkt: Ik ben automatisch aangemeld en er is een mijnessent account aangemaakt. Ik direct gemaild dat ik hier niet op in ga en geen zakelijke overeenkomst aan wil gaan met Essent. Krijg ik vervolgens een mail dat ik al een zakelijke overeenkomst ben aangegaan en dat deze overeenkomt geen wettelijke bedenktijd heeft. Als ik een overstap wil maken, riskeer ik een boete.
    Zo voel je je echt machteloos en beetgenomen. Ik heb inmiddels iemand van de klantenservice gesproken. Ze denken niet dat ze mij kunnen helpen, maar de mevrouw gaf wel aan dat ik voor de aanbieding gebeld ben door iemand van een extern call center! Ik wist niet eens dat dit kon en ben totaal geshockeerd dat Essent zulke mensen klanten voor zich laat werven!!

  15. Die Tevreden Klant wordt misschien wel door Essent betaald, weet jij het? Net als Wesley die hier een negatieve beoordeling schrijft, ben ik (zakelijk) benaderd door een bedrijf dat zich erg schimmig voordeed (energietelecom.nl) over hun rol in het praatje “dat ik teveel betaalde voor mijn energie”. Na wat gesmijt met eurocent bedragen en m3 (dit alles tijdens mijn werk, tegen sluitingstijd) werd ik in een aanvraag bij Essent gekletst die ik moest bevestigen door op een button te klikken en 1 minuut later kwam de bevestiging idem dito. Alsof ik uberhaupt tijd had gekregen om me te verdiepen in het verhaal. Als consument kan je nog een bedenktijd afdwingen, als zelfstandige tijdens je werk een beslissing maken terwijl een juffertje aan de lijn jou zit te pushen kan ik iedereen afraden. Weest gewaarschuwd voor deze telefonische benadering.

  16. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    !! GA NIET IN ZEE MET ESSENT !!

    Ik werd anoniem gebeld door een bedrijf, en wel de CEV (centrale energievergelijker). Ze belden me op een manier dat het erop leek alsof ik werd gebeld door mijn huidige energieleverancier. Ik ben compleet op het verkeerde been gezet en heb daardoor een contract bij Essent afgesloten.

    Essent huurt dit soort malafide bedrijven in om hun klanten binnen te halen. Dit bedrijf zet je totaal op het verkeerde been en beloofd gouden bergen. Dit is een enorm slechte en kwalijke zaak.

    Bellen met Essent schiet vervolgens niks op. Ze hebben bij mij alleen het stuk van het gesprek opgenomen dat ik akkoord ben gegaan. Het stuk van het gesprek waarbij ik op het verkeerde been ben gezet hebben ze zogenaamd niet meer.

    Aan de telefoon hing Essent gewoon op midden in het gesprek en je wordt steeds van het kastje naar de muur gestuurd.

    Essent is een waardeloos bedrijf en ik ga hier nooit meer mee in zee. Ik adviseer jullie ook om NIET in zee te gaan met de waardeloze energieleverancier genaamd Essent!

  17. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Slechte service, meedenken onmogelijk, je moet zelf alles daar in de gaten houden. Gewoon ronduit slecht!

  18. Groot compliment voor LINDA van HERP vanESSENT.
    Wat voor mij,zoals ik het het ging zien,een gekkenhuis is in de energie-wereld.Heeft LINDA het met veel geduld en begrip aan mij uitgelegd.Ze heeft voor mij een heel goed kontrakt gemaakt waar ik heel blij mee ben en kreeg nog geld toe ook.Ik heb mijn rust dankzij Linda weer terug, ik werd gek van dat systeem in dat energie-wereldje.
    LINDA nog heel veel dank en hoop dat je dit leest. Ik waardeer het heel erg wat je voor mij hebt gedaan.
    Groetjes M.Kroon.

  19. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Ben 10 jaar klant en Essent vond het nodig aanmaankosten te rekenen over geld dat ik van hun behoor terug te krijgen. Lijkt mij gewoon diefstal..

  20. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Misleiding/oplichting

    Verkoper aan de deur kwam met een scherpe aanbieding. Hierop akkoord gegaan. Uiteindelijk de voorwaarden in de mail doorgelezen waarbij totaal andere cijfers stonden dan voorgespiegeld (scheelde €30 per maand tov oude energieleverancier Greenchoice). Binnen 24uur contract weer geannuleerd OPLICHTERS!
    Deze verkooptechnieken moeten ze strafbaar maken!

  21. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    7 oktober heb ik een aanvraag gedaan voor 5 Jaar groene stroom en gas, daar waar mijn huidige contract bij Nuon bijna afliep. 22 oktober krijg ik van Essent een mail dat de levering is gestart en ik krijg een mail van Nuon dat ik een boete krijg en geen premie omdat ik te vroeg had opgezegd. na een halve dag kwijt geweest te zijn aan bellen bleek dat Essent een fout had gemaakt met de aanvraag voor de einddatum. Het contract werd ontbonden, Nuon werd opnieuw aangezet na overleg en ik zou een nieuw contract krijgen. Tevens was bij de aanvraag afgesproken dat er een Philips HUE lichtpakket verzonden zou worden. Deze zou opnieuw moeten worden aangevraagd en dit zou wéér 3 weken in beslag nemen. Afgelopen donderdag ( 8 November ) dacht ik goh.. laat ik eens bellen of er al wat bekend is. Wat blijkt? Aanvraag niet gedaan/ niet goed gedaan bij Volta Solar ( Ik denk gewoon NIET ) Oftewel.. We bellen u terug. Voor zaterdagmiddag bellen wij u terug.. Ze zouden kijken of ze het bij volta solar konden opschieten aangezien ik al een maand bezig. je raadt het al. Niet gebeld. Overigens werd op meerdere data afgesproken mij terug te bellen wat niet gebeurde! Vandaag weer een medewerker gesproken ( na zelf te bellen, want terugbellen doen ze niet ). Te horen gekregen dat het toch écht weer 3 weken ging duren. JULLIE SNAPPEN TOCH WEL DAT IK DIT NIET GELOOF?! Ik vind de manier waarop een organisatie als Essent zulke steken laat vallen écht écht écht écht schandalig! Dat je een keer een foutje maakt oké.. kan hè.. maar 3 keer?!

  22. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Pas op voor Essent, Essent schakelt oplichters in om klanten binnen de werven, geloof niets totdat je alles zwart wit gezien hebt en denk 10X na bij elke stap.

  23. Ik ben opgelicht door Essent…

    Essent doet een professionele oplichting, Pas er voor Op… door schade en schande ben ik wijzer geworden dat zelfs een Groot naam als Essent als verdienmodel niet alleen energie levert maar zeer actief mensen inschakelt die mensen belt en oplicht… dus Aub denk 10X na voordat je voor Essent gaat en doorlicht alle voorwaarden en geloof vooral niets totdat je alles zwart wit zelf heb gezien op papier.

  24. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 55555
    Bereikbaarheid 22222
    Klachtafhandeling 11111

    Zeer slechte service. Na jarenlang klant te zijn geweest wilde ik in 2017 overstappen. Ben toen over gehaald met een contract waarop ik 50% voordeel kreeg op de premie. Volgens elke medewerker die ik sprak zat ik jaarlijks onder het gemiddeld verbruik. Dit jaar tot mijn schrik opeens een jaarafrekening gekregen waarop ik honderden euro’s moest bij betalen. Gebeld met de klantenservice, die dame ging eerst doen alsof het mijn schuld was. Toen ik aangaf korting te hebben was er niets bekend. Wat bleek nu, ik had een aanbieding aangeboden gekregen wat helemaal niet kon en mocht.Ze gingen het corrigeren en sorry. Nadat de rekening nog steeds te hoog was bezwaar ingediend. reactie was 3 zinnen en een paar dagen na de reactie kreeg ik opeens rekeningen binnen met extra incasso’s. Dit terwijl betaling stopt tijdens bezwaar. Een klantenservice die zijn best doet om je binnen te halen of te behouden, desnoods met misleiding. Maar eenmaal binnen is de service ver te zoeken. Ondanks dat ik nu ben overgestapt krijg ik rekeningen alsof ik gewoon nog lid ben. Essent maakt zich jaar na jaar meer belachelijk!

  25. Algemene indruk 33333
    Helpdesk 22222
    Energieprijzen 33333
    Overstapproces 33333
    Energierekening 22222
    Reclames 22222
    Bereikbaarheid 33333
    Klachtafhandeling 11111

    Al 20 jaar klant, maar dit jaar besloten over te stappen naar een andere leverancier omdat ik niet meer te spreken ben over hun service. Totaal niet klantvriendelijk of meedenkend.

  26. Verschrikkelijk bedrijf, Ik heb mijzelf aangemeld en na een aantal dagen (afkoeldagen) afgemeld i.v.m. goedkopere keuze.
    Na een aantal weken kreeg ik alsnog een rekening van aansluiting en 3 dagen gebruik? Om een lang verhaal kort te houden… ik had mij telefonisch afgemeld en moest hier bewijs aan leveren! Ik ben veel onderweg voor mijn werk en heb onderweg, thuis, op kantoor of.. kortom ik wist dit niet meer te traceren en dat vonden de partijen zoals directpay, webcasso wel erg leuk om dan maar consumentje te gaan pesten! wat ik ook vertelden ze hielden allemaal hun schouders op en jammer joh dat is uw probleem. Het werd zelfs een rechtszaak waarvoor ik van vakantie moest thuiskomen om aanwezig te zijn op webcasso uitnodiging, eenmaal thuis lag er een brief in de bus dat de rechtszaak uitgesteld was in mijn voordeel (hahahaha) leuk hey Webcasso heel veel moeten schrijven met Essent en zijn vriendjes en elke keer helaas we moeten bewijs hebben!!
    Uiteindelijk na 2 rechtspraken heb ik het bewijs gevonden van mijn bellen na heel veel moeite en toewijding van de perfecte dame van Ziggo zal het recht zegen vieren!! Vandaag zal de 3e rechtszaak voltrekken waarbij mijn gelijk eindelijk zal plaatsvinden. Dit speelt al vanaf 2015 voor een bedrag van €190 (3 dagen van aansluiten) dus Essent, voor iedereen die het wilt weten IK ZOU HET NOOIT doen)

  27. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Gebeld door de Dhr. Kiezebrink van Essent dat ze ons zo graag terug wilden als klant. Met mooie praatjes en voorwentselen zijn wij ermee akkoord gegaan voor een zeer laag maandbedrag en 5 jaar geen verhogingen. Nu de eindafrekening gehad, en wat blijkt ruim 500,- euro bijbetalen en van een maandtarief van 109,- euro naar een maandtarief van 160,- euro!!!
    Ik heb meerdere keren gemaild en totaal geen reactie! na ongeveer 5 keer mailen eindelijk een telefonische reactie van mevrouw Priscilla van der Linden. En deze mevrouw houd je aan het lijntje met mooie praatjes en moet dan zogenaamd overleggen dat ze het gaat oplossen, laat je vervolgen bijna 10 minuten in de wacht staan en moet dan het gesprek terug luisteren en belt later weer terug. En dan belt ze terug en hoor je doodleuk van ik kan niets voor u doen. Dus met andere woorden Essent laat ons mooi in de kou staan en ze hebben er weer een klantje bij. Maar toegeven ho maar!

  28. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 33333
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Klacht…..

    – Valse voorlichting (5 jarig contract, u kunt er zo weer vanaf…, u zit al bij Essent terwijl dat niet zo is etc)
    – Dreigen
    – Spammen met telefoontjes (na uitdrukkelijk aangeven NIET meer te bellen
    – Onbeschoft gedrag aan de telefoon
    – Eisen om ja te zeggen ende mail even met ja te beantwoorden
    – Oudere mensen benaderen..

    Essentparticulier stelt men zich voor… 073-2004249 (ze bellen jou , je kunt ze niet bellen..)

Plaats een reactie

Algemene indruk
Helpdesk
Energieprijzen
Overstapproces
Energierekening
Reclames
Bereikbaarheid
Klachtafhandeling