Greenchoice

Greenchoice is een bekende energieleverancier. Het energiebedrijf levert 100% groene duurzame energie. Greenchoice werd opgericht door 2 ex medewerkers van het energiebedrijf Eneco, welke tevens een belang van 30% heeft in Greenchoice, sinds Eneco gedeeltelijk mede eigenaar is geworden.

We kunnen zeggen dat Greenchoice nu gedeeltelijk eigendom is van het Japanse bedrijf Mitsubishi. De reden hiervoor is omdat Eneco in 2020 werd overgenomen door Mitsubishi.

Greenchoice is overigens niet de enige energieleverancier die gedeeltelijk of geheel eigendom is van een andere grotere energiemaatschappij. Zo is energiebedrijf Energiedirect.nl eigendom van energiebedrijf Essent. Essent is in 2008 overgenomen door RWE, het destijds grootste energiebedrijf van Duitsland. Anno 2020 is RWE veranderd van naam en heet tegenwoordig Innology.

Hetzelfde gebeurde met het energiebedrijf Nuon, dat in 2010 werd overgenomen door het Zweedse Vattenfall. Inmiddels is het merk Nuon ook verleden tijd omdat het tegenwoordig ook Vattenfall heet.

En zo zijn steeds meer energiebedrijf die voorheen eigendom waren van de Nederlandse overheid, verkocht aan grote buitenlandse energiereuzen.

Bent u klant bij Greenchoice en heeft u iets interessants over dit groene energiebedrijf te vertellen? Laat dan een review achter. Door uw ervaringen over Greenchoice kenbaar te maken kunt u andere mensen helpen een weloverwogen keuze te maken.

Wij danken u vriendelijk. Vergeet overigens niet om Energieervaringen.nl te delen, want op die manier kunnen we nog meer mensen bereiken en helpen.


Greenchoice informatie

Is Greenchoice een betrouwbare energie aanbieder?

Lees de ervaringen op deze website en oordeel zelf. Er zijn in totaal 66 mensen met ervaringen over Greenchoice.

Hoe kan ik Greenchoice bereiken?

Om Greenchoice te bereiken kunt u het beste even contact opnemen met de klantenservice. Het telefoonnummer van Greenchoice kunt u vinden op de website van Greenchoice.

Heeft u alle ervaringen over Greenchoice gelezen?

Heeft u een goede positieve indruk gekregen door het lezen van de reviews? Dan kunt u naar de website van Greenchoice gaan en uw bestelling plaatsen. Leest u veel klachten over Greenchoice? Kijk dan verder naar andere energieleveranciers. Start met energie vergelijken om Greenchoice te vergelijken met andere energieleveranciers. Bij ons profiteert u van exclusieve energiedeals met hoge kortingen en mooie welkomstcadeaus.


66 gedachten over “Greenchoice”

  1. Greenchoice is zeer slecht met hun jaarafrekeningen. Ik krijg wederom ruim 180 euro terug op mijn jaarafrekening. En wat doet men….. je maandelijkse termijn met 20 euro per maand verhogen.
    Dan kun je het maandbedrag via internet aanpassen, maar dat is dan beperk tot een bedrag dan 10 euro per maand meer is dan ik nu betaal. En dat dus terwijl ik al jaren lang geld terug krijg / dus jarenlang te veel betaal.
    Nu wordt ik alweer gedwongen om in de telefonische wachtrij te gaan staan wachten. Heel erg narcistisch van Greenchoice. Stelletje geldwolven die graag gratis geld willen lenen zijn het.

    Beantwoorden
  2. Ook Qurrent ingelijfd waar ik klant was voor velen jaren. Ineens zat ik bij Greenchoice en bleek een vers 3 jarig contract te hebben bij Greenchoice met boete als ik over wil stappen. Ga maar snel op zoek naar een ander.

    Beantwoorden
  3. Vwb de zonnepanelen, 1 paneel was stuk, zeeeeer slechte communicatie. Van het kastje naar de muur gestuurd. Telefonisch niet of nauwelijks bereikbaar. 20 minuten aan de lijn geen uitzondering en dan uiteindelijk opleggen…

    Beantwoorden
  4. Waardeloze communicatie bij Greenchoice, dus hierbij mij recensie :
    Ik heb 4 x geprobeerd te communiceren per email, 1 x per reguliere post, 3 verschillende bevestigingen met verschillende termijnbedragen, alles en iedereen loopt langs elkaar heen daar….. dikke 1 !

    Beantwoorden
      • Super slechte communicatie. Werken langs elkaar heen. Termijnbedrag die niet aangepast word of verwerkt. Moeilijk te bereiken duurt erg lang voordat je bericht krijgt via Whatsapp of mail.
        Kies een ander zou ik zeggen!

        Beantwoorden
  5. Wij zijn al jaren klant bij Greenchoice al wel dikke 10 jaar en hebben nooit problemen gehad. En als er vragen waren dan bel je ze even op en helpen ze je prima.(geen callcenter) maar Greenchoice zelf beantwoord je vragen. Ook werkt de website prima en is duidelijk. Ze zijn bij mij altijd de afspraken nagekomen. Heb voor dit jaar 2020 weer de contract verlengd. En dat doe je niet als je veel ellende zou hebben. Dus ik sta er versteld van waarom er klachten zijn van anderen

    Beantwoorden
  6. Al jaren klant bij Greenchoice.
    Als je geen problemen hebt een prima leverancier.
    Maar ze zijn niet sterk in communicatie en zelfreflectie.
    Zoals mij opgegeven bij SamenGreenchoice.
    Snelle automatische reactie dat er binnen twee dagen het welkomsttegoed zou worden bijgeschreven……. maar na 3 weken nog geen reactie.
    Bellen met Greenchoice zet geen zoden aan de dijk, evenals mailen!
    Communicatie is zeker niet hun sterkste kant šŸ™

    Beantwoorden
  7. Helaas ook een slechte ervaring met Greenchoice na het plaatsen van een slimme meter in onze meterkast!
    Ik was gewend in november de jaarafrekening te ontvangen, maar na de meterwissel stuurde Greenchoice mij doodleuk in juni een jaarafrekening van het verbruik tussen oktober en de meterwissel. Op mijn vraag aan de klantenservice antwoordde de dame dat dit nu Ć©Ć©nmaal de procedure was. Bij een nieuwe meter begon men met een 0-stand dus ook het nieuwe jaar. Op mijn vraag of men bij Greenchoice geen twee getallen met elkaar op kon tellen en dan de jaarafrekening op het normale tijdstip naar de klant kon sturen begon de dame allerlei argumenten op te lepelen dat dat eenvoudig onmogelijk was. Ook beweerde zij herhaaldelijk dat Greenchoice hiertoe verplicht werd door de netbeheerder. Omdat ik dat zeer onwaarschijnlijk vond heb ik de netbeheerder een mail gestuurd met de vraag of zij de leverancier hiertoe werkelijk verplichten. Het antwoord was duidelijk ontkennend, Greenchoice maakt deze keuze zelf en de netbeheerder heeft daar niets mee te doen. De werkwijze van Greenchoice week trouwens ook af van wat gebruikelijk is, voegde men er aan toe. Helaas heb ik geen enkel vertrouwen meer in dit bedrijf dat zijn klanten onwaarheden verteld om hun eigen handelwijze te rechtvaardigen. Ook het feit dat er totaal niets wordt gecommuniceerd met de klant als er tussentijdse wijzigingen zijn vind ik zeer kwalijk. Veel redenen dus om zo snel mogelijk bij deze onbetrouwbare energieleverancier te vertrekken.

    Beantwoorden
  8. Echt een belachelijk slecht bedrijf, ik raad zeer af om klant te worden van Greenchoice. Er is een tijdje geleden door iemand anders op ons adres een andere energieleverancier aangevraagd. Zodra wij hier bericht van kregen gelijk achteraan gebeld, het zou geregeld worden, we zouden geen eindnota krijgen etc. Maar 2 maand later en vele telefoontjes en mailtjes verder werkelijk nog niks geregeld behalve dat ze dat andere bedrijf hadden gemaild??!belke keer ook te horen gekregen dat ze ons dezelfde dag nog terug zouden bellen, wat nooit is gebeurd… Maar geen reactie ontvangen op de mail dus hadden ze verder maar niks gedaan. Nadat ik opperde dat het ook slimmer was om te bellen, zeiden ze dat wij dat misschien beter zelf konden doen?? Uiteindelijk na een lang telefoongesprek (na 2 maand) ons toch weer teruggezet in het klantenbestand, maar de eindnota moeten we wel betalen, ondanks dat ons was beloofd dat dit niet nodig was. Echt belachelijke service, ik raad iedereen af je bij Greenchoice aan te sluiten, wat een amateurs…

    Beantwoorden
  9. Via EigenHuis de aanbieding van GreenChoice genomen.
    Tot nu toe is de communicatie bedroevend slecht.

    Geen goede start…..

    Mocht dit op kort termijn veranderen dan zal ik een update posten.

    Ben benieuwd naar andere EigenHuis “swappers” of zij dezelfde bedroevende ervaring hebben met dit bedrijf.

    Beantwoorden
  10. Het is dat ik niet lager dan een ‘1’ kan geven.
    Ongewenst een contract aangesmeerd waar ik maar niet van af kom. Dreigen met opzegboetes enz… onbetrouwbaar bedrijf!

    Beantwoorden
  11. Al jaren bij greenchoice. Ook nu weer goed en snel geholpen. Dus schrik van de reacties hieronder..
    Heb prijzen vergeleken. Toch besloten om weer een jaar te blijven..

    Beantwoorden
  12. Ik ben al jaren klant bij Greenchoice en schrik wel van onderstaande berichten.
    Ik kan dit dit bijna niet geloven.
    Ik ben al jaren zeer tevreden.
    Als de prijs goed is stap ik daarom ook niet zomaar over, ondanks alle zgn. voordelige aanbieders.
    Enige minpuntje is de windmolen in Groningen, dit is volgens mij een misser die nooit zal renderen en volgens mij alle klanten geld kost.
    Als mij iemand naar een andere energieleverancier vraagt zeg ik altijd Greenchoice .

    Beantwoorden

Plaats een reactie

12 + 18 =

Call Now ButtonBespaarService: +31637512272