Greenchoice


Greenchoice is één van de energie aanbieders op de Nederlandse energiemarkt. Wilt u klant worden bij Greenchoice? Er zijn nu in totaal 56 mensen met ervaringen over Greenchoice. Wat zijn uw ervaringen met Greenchoice? Geef Greenchoice met behulp van de sterren een beoordeling. Hoe meer sterren hoe beter de score.

Greenchoice ervaringen

Algemene indruk2.892.892.892.892.89
Helpdesk2.762.762.762.762.76
Energieprijzen2.952.952.952.952.95
Overstapproces2.582.582.582.582.58
Energierekening2.642.642.642.642.64
Reclames2.722.722.722.722.72
Bereikbaarheid2.862.862.862.862.86
Klachtafhandeling2.532.532.532.532.53

Geef een beoordeling

Klik op de sterren om te beoordelen

Gemiddelde beoordeling / 5. Aantal beoordelingen:

Omdat je dit nuttig vond

Volg ons op social media

Het spijt ons dat je dit niet nuttig vond

Laten we het samen nuttig maken

Informatie over Greenchoice

Help mee om zoveel mogelijk informatie over Greenchoice te verzamelen. Vertel uw ervaringen met Greenchoice aan de rest van de bezoekers. U kunt Greenchoice een beoordeling geven met behulp van de sterren.

Greenchoice: energie, kosten, tarieven en acties

Vergelijk Greenchoice ook andere energie aanbieders en lees vooral ook de reviews. Door de reviews te lezen weet u wat u van Greenchoice kan verwachten. U kunt de kosten, tarieven en acties vergelijken met Energievergelijking.nl. De onafhankelijke energievergelijker van Nederland. U kunt op Energievergeljking.nl alle beschikbare energie aanbieders vergeljken met het aanbod van Greenchoice. Vergelijk het aanbod en bereken hoeveel u zou kunnen besparen als u zou overstappen.

Vergelijk Greenchoice met anderen

Vul uw gegevens in en bereken uw voordeel!

56 gedachten over “Greenchoice”

  1. Helaas ook een slechte ervaring met Greenchoice na het plaatsen van een slimme meter in onze meterkast!
    Ik was gewend in november de jaarafrekening te ontvangen, maar na de meterwissel stuurde Greenchoice mij doodleuk in juni een jaarafrekening van het verbruik tussen oktober en de meterwissel. Op mijn vraag aan de klantenservice antwoordde de dame dat dit nu éénmaal de procedure was. Bij een nieuwe meter begon men met een 0-stand dus ook het nieuwe jaar. Op mijn vraag of men bij Greenchoice geen twee getallen met elkaar op kon tellen en dan de jaarafrekening op het normale tijdstip naar de klant kon sturen begon de dame allerlei argumenten op te lepelen dat dat eenvoudig onmogelijk was. Ook beweerde zij herhaaldelijk dat Greenchoice hiertoe verplicht werd door de netbeheerder. Omdat ik dat zeer onwaarschijnlijk vond heb ik de netbeheerder een mail gestuurd met de vraag of zij de leverancier hiertoe werkelijk verplichten. Het antwoord was duidelijk ontkennend, Greenchoice maakt deze keuze zelf en de netbeheerder heeft daar niets mee te doen. De werkwijze van Greenchoice week trouwens ook af van wat gebruikelijk is, voegde men er aan toe. Helaas heb ik geen enkel vertrouwen meer in dit bedrijf dat zijn klanten onwaarheden verteld om hun eigen handelwijze te rechtvaardigen. Ook het feit dat er totaal niets wordt gecommuniceerd met de klant als er tussentijdse wijzigingen zijn vind ik zeer kwalijk. Veel redenen dus om zo snel mogelijk bij deze onbetrouwbare energieleverancier te vertrekken.

  2. Echt een belachelijk slecht bedrijf, ik raad zeer af om klant te worden van Greenchoice. Er is een tijdje geleden door iemand anders op ons adres een andere energieleverancier aangevraagd. Zodra wij hier bericht van kregen gelijk achteraan gebeld, het zou geregeld worden, we zouden geen eindnota krijgen etc. Maar 2 maand later en vele telefoontjes en mailtjes verder werkelijk nog niks geregeld behalve dat ze dat andere bedrijf hadden gemaild??!belke keer ook te horen gekregen dat ze ons dezelfde dag nog terug zouden bellen, wat nooit is gebeurd… Maar geen reactie ontvangen op de mail dus hadden ze verder maar niks gedaan. Nadat ik opperde dat het ook slimmer was om te bellen, zeiden ze dat wij dat misschien beter zelf konden doen?? Uiteindelijk na een lang telefoongesprek (na 2 maand) ons toch weer teruggezet in het klantenbestand, maar de eindnota moeten we wel betalen, ondanks dat ons was beloofd dat dit niet nodig was. Echt belachelijke service, ik raad iedereen af je bij Greenchoice aan te sluiten, wat een amateurs…

  3. Algemene indruk 22222
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 44444
    Overstapproces 11111
    Energierekening Not Rated
    Reclames Not Rated
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Via EigenHuis de aanbieding van GreenChoice genomen.
    Tot nu toe is de communicatie bedroevend slecht.

    Geen goede start…..

    Mocht dit op kort termijn veranderen dan zal ik een update posten.

    Ben benieuwd naar andere EigenHuis “swappers” of zij dezelfde bedroevende ervaring hebben met dit bedrijf.

  4. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Het is dat ik niet lager dan een ‘1’ kan geven.
    Ongewenst een contract aangesmeerd waar ik maar niet van af kom. Dreigen met opzegboetes enz… onbetrouwbaar bedrijf!

  5. Algemene indruk 55555
    Helpdesk 44444
    Energieprijzen 44444
    Overstapproces Not Rated
    Energierekening 55555
    Reclames 44444
    Bereikbaarheid 44444
    Klachtafhandeling 55555

    Al jaren bij greenchoice. Ook nu weer goed en snel geholpen. Dus schrik van de reacties hieronder..
    Heb prijzen vergeleken. Toch besloten om weer een jaar te blijven..

  6. Algemene indruk 55555
    Helpdesk 55555
    Energieprijzen 55555
    Overstapproces 55555
    Energierekening 55555
    Reclames 55555
    Bereikbaarheid 55555
    Klachtafhandeling 55555

    Ik ben al jaren klant bij Greenchoice en schrik wel van onderstaande berichten.
    Ik kan dit dit bijna niet geloven.
    Ik ben al jaren zeer tevreden.
    Als de prijs goed is stap ik daarom ook niet zomaar over, ondanks alle zgn. voordelige aanbieders.
    Enige minpuntje is de windmolen in Groningen, dit is volgens mij een misser die nooit zal renderen en volgens mij alle klanten geld kost.
    Als mij iemand naar een andere energieleverancier vraagt zeg ik altijd Greenchoice .

  7. Algemene indruk 44444
    Helpdesk 55555
    Energieprijzen 44444
    Overstapproces Not Rated
    Energierekening Not Rated
    Reclames Not Rated
    Bereikbaarheid 55555
    Klachtafhandeling Not Rated

    Gewoon op zaterdagochtend op tijd bellen. Direct een supervriendelijke medewerkster Ashni aan de telefoon. Geduldig, hulpvaardig. Alles uitgelegd en geregeld. Offerte direct ontvangen. Ook uithuiswonende kids nemen energie bij greenchoice af. Tevreden klanten!

  8. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Administratie al jaren niet op orde, slecht bereikbaar, bedragen worden verhoogd zonder dat dat eerst gecommuniceerd wordt, incasseren wanneer het hun uit komt (zelfs meerdere keren per maand) en over de klantenservice zullen we maar zwijgen…

  9. Zeer slecht bereikbaar, wachttijd 24 minuten.(29-01-2019)
    In december mijn maand bedrag met €28.00 verhoogt i.v.m. belasting verhoging.
    Betaling Januari 2019???? nog steeds het zelfde als in december, dus NIET aangepast.

    Is het bij een andere leverancier beter??? Misschien de moeite waard om uit te proberen?
    .

  10. Algemene indruk 33333
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 22222
    Overstapproces 11111
    Energierekening 33333
    Reclames 33333
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 22222

    Slecht bereikbaar echt verschillende keren moeten bellen voordat ik de juiste leveringsdatums kreeg. Elke keer ongeveer 20 a 30 min wachten dat kan echt niet duurt veel te lang. Ze kunnen mij nu nog geen termijnbedrag geven, het zal mij benieuwen.. Ik ben paar jaar terug nog klant geweest en toen beviel het goed. En ook was niet meer terug te vinden hoeveel ik verbruik dat heb ik toch netjes aangegeven. hopelijk komt het toch nog goed..

  11. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Probleem met een meterstand ( door Nuon ) maar dit is na 3 maanden bellen en mailen onmogelijk om dat bij deze club geregeld te krijgen. Echt waardeloos en ook totaal onbekwaam personeel op de klantenservice.

    Niemand die daar verantwoordelijkheid neemt allemaal standaard telefoon mensen.

  12. Algemene indruk 33333
    Helpdesk 44444
    Energieprijzen 44444
    Overstapproces Not Rated
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 22222
    Klachtafhandeling 33333

    Je kiest voor een bepaalde levering en prijs maar het contract houdt daar geen rekening mee en kijkt naar de energie geschiedenis van het pand: ik ben alleenstaand en veel weg terwijl er voor mij 4 personen woonden. Dus ipv de 1100 kwh die ik koos wordt ik afgerekend op 4599 kwh. Veranderen kan pas na een maand. De gegevens ingevuld op de website bij de aanvraag worde niet bekeken.

  13. Op 7 december 12 minuten gewacht (wachttijd 15 minuten!!) en toen werd de verbinding verbroken. Wat een waardeloze klantenservice.

  14. Dat tuig betaald teveel betaalde gelden na beëindiging niet volgens afspraak terug. Ben weg bij die oplichters en mijn rekening gaat fors omlaag. Volgens mij berekenen ze je gewoon teveel en schommelen ze met de meters!

  15. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Oplichters zijn het
    Zonder dat ik een contract had afgesloten toch ineens klant??
    Dit bedrijf doet zwaar aan fraude

  16. Kan de site van Greenchoice niet bereiken.
    Heb Greenchoice gebeld. Ze hadden er ook geen verklaring voor.
    Wat moet ik nu doen?

  17. Algemene indruk 44444
    Helpdesk 33333
    Energieprijzen 33333
    Overstapproces 33333
    Energierekening 33333
    Reclames 22222
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Ontevreden over greenchoice , de levering begon pas op 16 februari 2018 , maar ze zeggen nu het vaste tarief stopt per 1-1-2019 , dat stond in uw contract , dus het contract begint eerder dan de levering, zeer curieus , volgens mij start een contract per leverings datum.

  18. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames Not Rated
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Zeer ontevreden! Telefonisch slecht bereikbaar. Mijn mail waarin ik opzeg binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen werd genegeerd. De datum op het contract was gedateerd voor de bevestingsmail voor aanmelding bij Greenchoise. Na overstap naar andere leverancier kreeg ik een belachelijk hoge rekening voor zeer kort en minimaal energieverbruik (woonde nog niet op nieuw adres).

  19. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 33333
    Overstapproces Not Rated
    Energierekening Not Rated
    Reclames Not Rated
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Greenchoice heeft een speciaal project gestart in onze stad (Emmeloord), hier kunnen maar een beperkt aantal mensen aan deelnemen (begrijpelijk ivm de hoeveelheid beschikbare energie, echter werd dit continu als verkooppraatje aangehaald: er waren nog maar 1 a 2 plekken etc).

    Wij zoeken het vervolgens netjes uit, de genoemde tarieven op hun website waren voordelig, wij zouden hierdoor goedkoper uitvallen dan bij een andere maatschappij. Hierdoor zijn wij akkoord gegaan.
    Echter, komt een dag later al het contract binnen, waar al veel ongunstigere tarieven staan, met daarbij nog de tekst dat dit gedurende het contract van 3 jaar nog aangepast en verhoogd kan worden. Dit stond ook niet vermeld bij Greenchoice en zorgt voor een nog ongunstigere situatie.

    Door dit bericht, samen met meerdere foutjes gemaakt in het opstellen van het contract (fout advies op welke waarden in te vullen voor een goedkoper maandbedrag en überhaupt fout invullen van de door ons gegeven waarden) hebben wij meerdere malen telefonisch contact gehad, er is ons ongeveer 10 x beloofd dat ze gaan uitzoeken hoe het komt, echter elke keer komen ze de afspraak niet na. Hierdoor hebben wij vorige week het contract definitief afgezegd, echter hebben wij ook al weer 2 x moeten bellen om de bevestiging te krijgen.

    Kortom, Greenchoiche laat je (bijna dwingend) contracten ondertekenen waar informatie ontbreekt, vervolgens komt er een ander contract waar dus de nieuwe voorwaarden opeens staan met bijbehorende ongunstige tarieven. Daarnaast hebben ze op klantenservice gedeelte steekjes laten vallen, vele valse beloften zijn het resultaat.

  20. Algemene indruk 33333
    Helpdesk 22222
    Energieprijzen 44444
    Overstapproces 11111
    Energierekening 44444
    Reclames 33333
    Bereikbaarheid 33333
    Klachtafhandeling 11111

    Via Independer had ik gevraagd of ik dezelfde korting zou krijgen, maar mijn intentie is nooit geweest om voor een drie-jarig contract te gaan. Vandaag 19 Januari 2018 kom ik erachter dat dit toch wel het geval is. Aan de telefoon kreeg ik steeds te horen dat ik bewust voor dit contrat heb gekozen, wat nooit het geval is. Al enkele jaren stappen wij jaarlijks over van energieleverancier om zo kosten te besparen. Ronduit triest. Maandag verwacht ik een belletje en als zij dat niet in orde kunnen krijgen, dan kom ik nooit meer terug als klant bij GreenChoice.

  21. Algemene indruk 44444
    Helpdesk 55555
    Energieprijzen 44444
    Overstapproces 55555
    Energierekening 44444
    Reclames 44444
    Bereikbaarheid 55555
    Klachtafhandeling 55555

    Ik ben verbaasd over de vele negatieve reacties over Greenchoice Energie. Wij zijn sinds dit jaar bij Greenchoice en ik vind het een heel prettig bedrijf, dat zeer goed communiceert met haar klanten. Bereikbaarheid is prima, je kunt veel informatie krijgen. Overstap ging prima. Prettige helpdesk.

  22. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Zeer onbeschoft en onredelijk bedrag
    Houden onnodig al vanaf april mijn eind nota vast
    Zonder enige aanlijding

  23. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 44444
    Klachtafhandeling 33333

    Echte Dieven. Nooit iets met ze beginnen

  24. Sinds 2013 lid van Greenchoice. Laatste 2 jaren hele hoge maandlasten aangeslagen,ondanks dat ik alleen woont. Na herhaalde telefonisch contact en onheus bejegend te zijn, hebben ze mijn maandtarief aangepast en deel van de teveel betaalde teruggegeven. Nu hadden ze ook winddelen, de Juffer. Ook al een wapen om je op te lichten. Heb ik weinig aan gehad en van 200 euro naar 70 euro gedevalueerd in 4 jaren tijd!!! En ook bepalen dat wat het oplevert tot aan verkoop aan de toekomstige eigenaar toekomt. Zijn gewoon oplichters en ze lopen rond met das en jas.

  25. Algemene indruk 22222
    Helpdesk Not Rated
    Energieprijzen 22222
    Overstapproces 22222
    Energierekening Not Rated
    Reclames Not Rated
    Bereikbaarheid Not Rated
    Klachtafhandeling Not Rated

    een groot drame. het zijn gewoon oplichter…
    lees hieronder hoe ze je proberen op te lichten door wel maandbedragen in te houden em je jaarafrekening 2,5 maand later betalen met natuurlijk het al weer ruim 400 euro belaatde maandbedragen uit te sluiten.
    gewoon ver van weg blijven en bv een vandebron oid nemen. zij hebben alle certificaten wel voorelkaar..
    hieronder mijn ervaring..
    Ik heb op 31-3 mijn meterstanden doorgegeven en krijg mijn verrekening van mijn jaarnota pas in JUNI na verrekening van het maandbedrag van juni de rest pas terug. april en mei zijn gewoon ingehouden maar daar later nog meer over…
    Ik heb 4 jaar geleden het andersom meegemaakt toe ik 1000 euro moest betalen en toe moest ik het gewoon de volgende maand ophoesten..
    ik heb er alles gedaan om mijn geld in mei terug te krijgen en ik stel greenchoice in gebreken dat zijn naar mijn mening er alles gedaan hebben om het proces te vertragen.
    hieronder de chronologische
    Ik het op 14-4 gebeld of ik mijn jaaropgaven al kon krijgen omdat ik veel geld ( meer dan 1100 euro) terug zou krijgen. Antwoord: nee na 3 weken kwam deze automatisch online.
    op 21-4 was er geen jaarafrekening te zien dus op 24-4 weer gebeld. Omdat het verbruik afweek lag ik op de stapel om gecontroleerd te worden, maar ik kon de jaarnota spoedig online vinden.. niet dus..
    op 2-5 had ik weer gebeld omdat ze nog geen jaarnota online hadden gezet. en weer aangegeven dat ik in mei mijn geld terug wilde. dit was natuurlijk geen probleem.
    Ik kreeg een mail van greenchoice!!!!
    ze kwamen tot de conclusie dat ik weinig verbruikt had. (dat had ik al 4x aangegeven aan natuurlijk 4 verschillende personen van de helpdesk), maar nu komt het IK moest fotos gaan maken van mijn meters omdat ze mij niet geloofde… en omdat ‘citaat’: Omdat we willen voorkomen dat we met het opmaken van de tussentijdse u nu heel veel geld teruggeven om volgend jaar een hele hoge jaarnota te sturen.
    Ik heb een afgeronde ingenieursopleiding, ik kan meterstanden lezen en overtypen echt waar…
    Ik heb op 8-5 gereageerd en netjes fotos gestuurd en weer aangegeven dat ik in mei mijn tegoed terug wil en weer aangegeven dat ik het raar vind dat ze nu na 5 weken per mail om fotos vragen, en dat mijn vertrouwen in greenchoice en de helpdesk tot 0 gezakt is.
    geen antwoord per mail of een escusse waarom het zo lang duurde
    op donderdag 11-5 wordt het maandbedrag geïnd.
    op vrijdag 12-5 komt de jaarafrekening om 20 uur savonds de helpdesk is tot 17:30 uur bereikbaar. met een verrekening op het maandbedrag van juni.
    De er zijn dan dus 3 maanden van het volgende waar verrekend en betaald aan de greenchoice. dat is dus 1/4 jaar. ook worden de al betaalde maanden na het invoeren verrekend met het volgende jaar
    ik heb op 22:00uur een mailtje gestuurd waarin ik aangeef dat ik het niet eens ben met deze manier van zaken doen en dat ik eis dat het geld voor het einde van de maand op mijn rekening staat. ook heb ik aangegeven dat ik de consumentenbond zou informeren en hier mijn klacht in zal dienen. naast deze klacht ga ik ook een klacht bij de brancheorganisatie indienen.
    ik heb een bevestiging dat ze de mail hebben ontvangen en dat ze binnen 2 werkdagen reageren. het is nu woensdag en ze werken ook op zakerdag dat is na mij mening 4,5 werkdag.
    ook hier zal dus wel niet op gereageerd worden.

    Wat ik nogmaals wil benadrukken is, dat het geld wat ik terugeis een voorschot is wat ik bij greenchoice in bewaring geef voor mijn verbruik. zij hebben hier al een jaar rente van getrokken en willen dit blijkbaar zo lang mogelijk blijven doen…

Plaats een reactie

Algemene indruk
Helpdesk
Energieprijzen
Overstapproces
Energierekening
Reclames
Bereikbaarheid
Klachtafhandeling