Greenchoice

Greenchoice is een bekende energieleverancier. Het energiebedrijf levert 100% groene duurzame energie. Greenchoice werd opgericht door 2 ex medewerkers van het energiebedrijf Eneco, welke tevens een belang van 30% heeft in Greenchoice, sinds Eneco gedeeltelijk mede eigenaar is geworden.

We kunnen zeggen dat Greenchoice nu gedeeltelijk eigendom is van het Japanse bedrijf Mitsubishi. De reden hiervoor is omdat Eneco in 2020 werd overgenomen door Mitsubishi.

Greenchoice is overigens niet de enige energieleverancier die gedeeltelijk of geheel eigendom is van een andere grotere energiemaatschappij. Zo is energiebedrijf Energiedirect.nl eigendom van energiebedrijf Essent. Essent is in 2008 overgenomen door RWE, het destijds grootste energiebedrijf van Duitsland. Anno 2020 is RWE veranderd van naam en heet tegenwoordig Innology.

Hetzelfde gebeurde met het energiebedrijf Nuon, dat in 2010 werd overgenomen door het Zweedse Vattenfall. Inmiddels is het merk Nuon ook verleden tijd omdat het tegenwoordig ook Vattenfall heet.

En zo zijn steeds meer energiebedrijf die voorheen eigendom waren van de Nederlandse overheid, verkocht aan grote buitenlandse energiereuzen.

Bent u klant bij Greenchoice en heeft u iets interessants over dit groene energiebedrijf te vertellen? Laat dan een review achter. Door uw ervaringen over Greenchoice kenbaar te maken kunt u andere mensen helpen een weloverwogen keuze te maken.

Wij danken u vriendelijk. Vergeet overigens niet om Energieervaringen.nl te delen, want op die manier kunnen we nog meer mensen bereiken en helpen.

67 gedachten over “Greenchoice”

  1. Wij zijn al jaren klant bij Greenchoice al wel dikke 10 jaar en hebben nooit problemen gehad. En als er vragen waren dan bel je ze even op en helpen ze je prima.(geen callcenter) maar Greenchoice zelf beantwoord je vragen. Ook werkt de website prima en is duidelijk. Ze zijn bij mij altijd de afspraken nagekomen. Heb voor dit jaar 2020 weer de contract verlengd. En dat doe je niet als je veel ellende zou hebben. Dus ik sta er versteld van waarom er klachten zijn van anderen

    Beantwoorden
    • Eens met Nico,

      Ook wij zijn al jaren klant bij Greenchoice en hebben tot op heden geen klachten. Bij ons is factuur wel degelijk overzichtelijk. Hebben dit jaar ons contract met 5 jaar verlengd.
      Mandbedrag zelf makkelijk in te stellen overigens. Website met persoonlijke pagina ook heel duidelijk.

      Beantwoorden
  2. Waardeloze communicatie bij Greenchoice, dus hierbij mij recensie :
    Ik heb 4 x geprobeerd te communiceren per email, 1 x per reguliere post, 3 verschillende bevestigingen met verschillende termijnbedragen, alles en iedereen loopt langs elkaar heen daar….. dikke 1 !

    Beantwoorden
      • Super slechte communicatie. Werken langs elkaar heen. Termijnbedrag die niet aangepast word of verwerkt. Moeilijk te bereiken duurt erg lang voordat je bericht krijgt via Whatsapp of mail.
        Kies een ander zou ik zeggen!

        Beantwoorden
  3. Vwb de zonnepanelen, 1 paneel was stuk, zeeeeer slechte communicatie. Van het kastje naar de muur gestuurd. Telefonisch niet of nauwelijks bereikbaar. 20 minuten aan de lijn geen uitzondering en dan uiteindelijk opleggen…

    Beantwoorden

Plaats een reactie

drie × 1 =