33 Opmerkingen
  1. Inmiddels meer dan 10 keer gebeld door 6 verschillende nummers. Die heb ik geblokkeerd. Vandaag kwam daar een 7e bij. Ben er nu echt zat van. Ze beweren van je huidige energie maatschappij te zijn en dat ze voor het eind van het jaar (2020) en nu zogenaamd begin (2021) nog even de documenten op orde moeten maken anders gaan de tarieven omhoog en zit je niet bij de daling. Ik heb even gevraagd of ze me terug willen bellen aangezien ik druk was. Ik heb wel wat ervaring met call centers dus ik heb mijn huidige energie leverancier even gebeld om mijn vermoeden te staven en die geven aan niks met hun van doen te hebben. Ik heb gelijk een app gedownload waarmee het gesprek word opgenomen. Als het goed is bellen ze zo dadelijk terug en dan zal ik ” met gewone vragen” ze zoveel mogelijk duidelijkheid proberen te laten verschaffen. Eens kijken wat er van waar is en wat niet.

  2. Zeer irritante bellers uit alle hoeken van het land. Diverse malen -tevergeefs- verzocht mij niet meer lastig te vallen en mijn naam van hun aquisitielijst te schrappen. Blokkeren van telefoonnummers heeft weinig zin, je wordt gewoon weer door een andere hinderlijke acquisiteur die niet kan luisteren lastig gevallen.

  3. Ik ben, na telefonische benadering, op hun advies overgestapt met de belofte dat alle boetes vergoed zouden worden. Ik had immers een 3 jarig contract met Eneco terwijl de looptijd nog niet beeindigd was, dus ik maakte mij zorgen over boetes.
    ‘Dat zou helemaal geen probleem zijn’.
    Nu blijkt de vergoeding beperkt te zijn tot € 125 terwijl de boete aanzienlijk hoger is.
    Na een schriftelijk (email) bezwaar kreeg ik een standaard briefje met de boodschap dat zij inderdaad slechts € 125 vergoeden en dat ik bekend zou moeten zijn met de kosten van het openbreken van het Eneco contract omdat dit immers vastligt in de Algemene Voorwaarden van mijn specifieke Eneco contract.
    Ik voel mij bedrogen omdat mij verzekerd was dat de boete vergoed zou worden.
    Nooit zaken mee doen.
    Henk de Bakker, Voorschoten

  4. Heel apart gesprek. Ik gaf een aantal keer aan dat ik niet wilde overstappen van energieleverancier, en telkens zeiden ze dat dit ook niet gebeurd. Maar nu heb ik de bevestiging binnen dat ik overgestapt ben. Hopelijk kan ik het nog terugdraaien.

  5. Buitengewoon onheuse bejegening, niet te volgen en onduidelijk verhaal. Echt een agressieve benadering waaraan je een vervelend gevoel overhoudt, namelijk het gevoel dat je wordt opgelicht. Kunnen niets op de mail zetten van wat ze je zojuist vertellen. Raar.

  6. Buitengewoon aggressive benaderd door een manspersoon, geheten johan de Boer. Ik heb hem verteld niet gediend te zijn van zijn telefoontjes. Hij belde vervolgens nog 4x achtereen. Die man moet direct ontslagen worden.!!!!

  7. Niet te bereiken nu ik mijn overstapskosten wil verhalen. Heel irritant. Niet verwacht dat ik me zou laten bezeiken door die bende.

  8. Erg onconstructief gesprek met dame van dit bedrijf. Erg dwingend en onvriendelijk, als ik zeg dat bepaalde zaken niet kloppen, zegt ze ‘dat kan niet, alles klopt’, ‘u bent al klant’ terwijl ik daar geen enkel document van kan terugvinden. Erg verwarrend, onvriendelijk en kwam erg onbetrouwbaar over.

  9. Gebeld door een meneer die niet kon luisteren en toen ik zei geen interesse te hebben kon dit niet volgens hem omdat we al klant bij hun waren….een soort van discussie vormde zich waarop dhr mij min of meer beschuldigde van liegen omdat ik zei in het verleden al vaak gebeld te zijn hij zei nee dit is de eerste keer….en dat is dan vreemd he als we al klant zijn….toen maar opgehangen…zonde van de tijd….

  10. Net gebeld door een meneer. Gaf aan dat zij met Stedin samenwerken, ik een collectief contract heb en omlaag kan met de kosten. Ik ben er niet op in gegaan, het voelde als oplichting. Stedin gebeld en hij gaf ook aan niet samen te werken. Met geen enkel bedrijf. Ik heb afgekapt. Geeft me een naar gevoel.

    • Precies hetzelfde meegemaakt. Het zijn verschrikkelijke oplichters

    • Ik ook gebeld en ze praate maar door. Zei geen interesse maar ze zei dat goed was en ook v eneco was..oke dus..lager tarief kreeg ik..toen kwam ze met tel; ik zei moet geen T mobile hoor ik heb goeie..nee was goed kreeg nu 2 mnd voor 25 euro..o want ik blijf echt bij online, ja mevr dat klopt.en ze ratelde hele verhaal op. Zei ho stop, kan nog sneller, ik versta er niks van.. nee nu snap ik dat..vuile afzetters bedriegers..morgen vedere contacten met online en andere hoe ik op kan lossen .nou alles ingevuld en erin gestonken ..heb mijn energiebedrijf gebeld en moet toch contact opnemen want heb 2 wk de tijd om eraf te kunnen. Maar mail word niet doorgestuurd..telnr klopt niet als je belt..nr die me zaterdag belde staat nu spam bij..jezus wat een smeerlappen..ben niet zo jong meer hoe kom ik er vanaf???

  11. Gebeld door een dame, ze deed zich voor als netwerk beheerder Liander met een verhaal dat de premies VAN het gas en Electra waren gedaald en ik kon hier direct van mee profiteren! Dit is misleidend en zeer onbeschoft om mensen zo om de tuin te leiden!!

    Mensen pas op met: NLENERGIEADVIES.NL

  12. Dame zegt dat ze van het Collectief is, evn van Stedin, het netwerk. Ze weet alles van ons. Heel onprettig. Erg opdringerig. Pas aan het eind blijkt het van Nederlands Energie Advies. Continu het gevoel gehad: welk addertje zit onder dit gras…

  13. Dame doet voorkomen alsof ze van Stedin, het netwerk, is. Ze weet alles van ons. Heel onprettig. Erg opdringerig. Pas aan het eind blijkt het van Nederlands Energie Advies. Continu het gevoel gehad: welk addertje zit onder dit gras…

  14. Schandalige verkooptechnieken! Ik ben gebeld door ene Maria van NL Energie Advies. Zij gebruikte dezelfde technieken als in andere berichten op deze pagina. Toen ik van haar probeerde te begrijpen op welke manier zij niet via een energieleverancier korting gaf, begon zij haar stem te verheffen en een heel brutale toon aan te slaan. Ik heb nog NOOIT zo’n brutale verkoper aan de telefoon gehad! Het ging zo ver dat ze door de telefoon schreeuwde: ‘WIL JE DE KORTING OF NIET?!’ Dit gedrag is ronduit bizar. Ze mag zich echt schamen voor dit gedrag. Ik hoop dat ze geen kinderen opvoed.

  15. Eerst dame aan de telefoon die kennelijk niet goed getraind was in luisteren. Zij draaide haar script, en deed net alsof wij al jaren klant zijn. Niet dus. Toen ging de discussie over ” het energiecollectief” en dat overstappen binnen het collectief kostenloos kon.
    Ook dat is onjuist.
    Uiteindeljk gesproken met een zeer vriendelijke verkoper die niet alleen eerlijk was, maar ook nog eens goed kon rekenen. Omdat wij in het verleden al eens bedonderd zijn door zwarte energie als groen te verkopen op een zakelijk contract, is het gelukt om via hem groene energie voor de prijs van zwarte energie te krijgen op een consumenten contract.

    Advies aan NLenergie: Wees gewoon eerlijk tijdens het gesprek, probeer mensen niet te overdonderen, dan komt alles goed!

    .

  16. Smerig bedrijf, met slecht Nederlandssprekende telefonist met buitenlandse attitude.
    Erg onbeleefd en ze misbruiken prive gegevens om over te komen als een energieleverancier.
    Ze liegen over dalingen in energiekosten en willen je aan een contract verhelpen.

    De reviews van Jan Joost en Bob zijn ook niet legitiem en zal door eigen personeel geplaatst zijn.

  17. Dubieuze partij! De dame zei dat ze namens Stedin belde en lagere energieprijzen kon doorvoeren als ik akkoord ging. Ik moest aan het eind van het gesprek dan op een knop klikken in een email die ze gelijk zou toesturen. Ik heb dat niet gedaan (vorig jaar helaas wel) en gezegd dat ik het niet vertrouwde. Toen werd ze boos en gooide ze de hoorn erop.
    Daarna heb ik Stedin gebeld: Stedin kent Nederlands Energie Advies niet!

    • Gebeld door een meneer die niet kon luisteren en toen ik zei geen interesse te hebben kon dit niet volgens hem omdat we al klant bij hun waren….een soort van discussie vormde zich waarop dhr mij min of meer beschuldigde van liegen omdat ik zei in het verleden al vaak gebeld te zijn hij zei nee dit is de eerste keer….en dat is dan vreemd he als we al klant zijn….toen maar opgehangen…zonde van de tijd….

  18. \

    Onfatsoenlijke praktijken. Niet op ingaan.
    Gisteren (weer een keer) gebeld door NEA .
    De suggestie wordt gewekt dat ze namens Stedin bellen, dat de energieprijzen zijn gedaald en dat je daar voordeel van kunt hebben. Vrijwel de eerste volgende vraag was of ik dat voordeel per maand of per jaar wilde hebben. Dat zonder enige eerdere toelichting. Toen begreep ik eigenlijk pas dat dit een “gewone” energievergelijker is die probeert geld te verdienen. Daar heb ik geen moeite mee, maar het is onfatsoenlijk om mensen op het verkeerde been te zetten en vervolgens probeert ze telefonisch een contract aan te smeren. Want zo wordt het geprobeerd. Nare praktijken.

  19. Vandaag gebeld door jongedame van NEA. Vorig week was het een jongeman…blijkbaar een callcenter dat graag contracten wil afsluiten om zodoende de bemiddeling op te strijken. Dat is niet zor eg. Maar wat wel erg is dat ze liegen! Vorige week de jongeman, en nu weer deze jongedame die donders goed weten dat vrijwel iedereen in NL inmiddels sinds begin dit jaar een nieuwe/slimme energiemeter heeft moeten laten installeren door Stedin. Dus dat is hun eerste binnekomer: “We bellen namens Stedin”. Maar dat is een leugen! Ik heb Stedin gebeld en zij gaven aan dat NEA niks te maken heeft met Stedin, geen opdracht van Stedin heeft ontvangen en ook niks door heeft gegeven aan Stedin. Misleiding betekent wat mij betreft geen zaken mee doen. Als een bedrijf in een 1e contact al geen eerlijke zaken wil doen met mij dan ga ik daar nooit op in.

  20. Gebeld door dame van NL Energie Advies. Deed alsof ik contract had waarbij er contact opgenomen zou worden als er prijsdalingen zouden optreden. Leek alsof ze namens mijn huidige energieleverancier Vattenfall belde. Vroeg allerlei gegevens als email adres bankrekening nummer, verbruik die ze al zou moeten hebben als ze het huidige contract kende zoals ze voor deed komen. Ze kende wel mijn KvK gegevens… Kreeg aanbieding voor partij DGB energie met ingebouwde bevestigingsknop!!. Dus andere leverancier…. Gaf aan dat ik eerst aanbieding ging bestuderen. Even gegoogeld en kwam tot de conclusie dat dit misleiding is om tot oversluiting van contracten te komen waarvoor ze dan weer premie ontvangen… s’avonds belde ze alweer. Mijn conclusies dat dit misleiding is aangegeven en weer ging ze er tegenin….einde verhaal dus. Doe nooit zaken met partijen die je proberen te misleiden

  21. Gebeld door een dame die naar mijn ervaringen vroeg wat betreft energie. Of ik tevreden was. Daarna een razendsnel verhaal dat de gas- en energieprijzen waren gedaald. Ze deed net alsof ze van mijn eigen energieleverancier was. Ik rook onraad en vroeg naar het aanbod op papier. Dat kon ik krijgen: aan het einde van het gesprek zou ik een bevestiging krijgen. Ik vroeg of dat dan betekende dat ik van energieleverancier zou veranderen. Dat bevestigde ze. Toen ik vertelde dat ik dat niet via de telefoon deed, werd ze boos. Hoogst onaangename manier van doen zou ik zeggen! Ben benieuwd naar hun commissie per aansluiting!

  22. Werf gebeld door een dame van deze club. Herinnert u ons nog was de eerste vraag. Nou ik niet Ze zei dat ze vorig jaar mijn contract bij Green Choice voor me verlengd had. Deed ook net of ze van GC was. Nu ga ik nooit in op dit soort telefoontjes en verander of verleng ik mijn energie contract altijd zelf. Toch zei de dame dat dit bij hun in het systeem staat. Meteen verzocht mij uit dat systeem te verwijderen en een eind gemaakt aan dit misleidende praatje plus het telefoon nr. geblokkeerd. Trap niet in de telefonische praatjes van dit soort clubs ook niet als ze bij je aan de deur komen of je op straat aanspreken. Zat mensen zijn hierdoor meer geld kwijtgeraakt dan ze lief waren. Ik vertrouw de positieve reviews van deze clubs dan ook voor geen meter.

  23. Ik ben heel blij met de service en prijzen van het Nederlands Energie Advies!

  24. Gisteren gebeld door dit bedrijf, erg onvriendelijk en geeft geen antwoord op je vragen. Blijkbaar kopen ze contact gegevens op bij de KvK om je vervolgens te bellen en dingen te verkopen.

    • Ik ook gebeld en ze praate maar door. Zei geen interesse maar ze zei dat goed was en ook v eneco was..oke dus..lager tarief kreeg ik..toen kwam ze met tel; ik zei moet geen T mobile hoor ik heb goeie..nee was goed kreeg nu 2 mnd voor 25 euro..o want ik blijf echt bij online, ja mevr dat klopt.en ze ratelde hele verhaal op. Zei ho stop, kan nog sneller, ik versta er niks van.. nee nu snap ik dat..vuile afzetters bedriegers..morgen vedere contacten met online en andere hoe ik op kan lossen .nou alles ingevuld en erin gestonken ..heb mijn energiebedrijf gebeld en moet toch contact opnemen want heb 2 wk de tijd om eraf te kunnen. Maar mail word niet doorgestuurd..telnr klopt niet als je belt..nr die me zaterdag belde staat nu spam bij..jezus wat een smeerlappen..ben niet zo jong meer hoe kom ik er vanaf???

    • Nederlands Energie Advies zegt dat men namens netbeheerder Enexis goedkoper tarief kan aanbieden. Daarvoor wil men geboortedatum weten. Had er geen vertrouwen in en Enexis gebeld. Enexis heeft niets te maken met Nederlands Energie Advies en hanteert uniforme tarieven voor aansluitingen. Trap dus niet in valse informatie van Nederlands Energie Advies.

  25. Erg goed gesprek gehad via de telefoon en ook erg goed geholpen. Zelf niet zo veel ervaring met het vergelijken van energieleveranciers en mijn contact persoon heeft me daar dan ook goed bij geholpen. Altijd goed bereikbaar voor vragen ook.

  26. Erg goed gesprek gehad via de telefoon en ook erg goed geholpen. Zelf niet zo veel ervaring met het vergelijken van energieleveranciers en mijn contact persoon heeft me daar dan ook goed bij geholpen. Altijd goed bereikbaar voor vragen ook.

Laat een reactie achter

Call Now ButtonEnergieService: 0900-5111111