Nederlandse energie maatschappij (NLE)


Nederlandse energie maatschappij (NLE) informatie

Is Nederlandse energie maatschappij (NLE) een betrouwbare energie aanbieder?

Lees de ervaringen op deze website en oordeel zelf. Er zijn in totaal 85 mensen met ervaringen over Nederlandse energie maatschappij (NLE).

Hoe kan ik Nederlandse energie maatschappij (NLE) bereiken?

Om Nederlandse energie maatschappij (NLE) te bereiken kunt u het beste even contact opnemen met de klantenservice. Het telefoonnummer van Nederlandse energie maatschappij (NLE) kunt u vinden op de website van Nederlandse energie maatschappij (NLE).

Heeft u alle ervaringen over Nederlandse energie maatschappij (NLE) gelezen?

Heeft u een goede positieve indruk gekregen door het lezen van de reviews? Dan kunt u naar de website van Nederlandse energie maatschappij (NLE) gaan en uw bestelling plaatsen. Leest u veel klachten over Nederlandse energie maatschappij (NLE)? Kijk dan verder naar andere energieleveranciers. Start met energie vergelijken om Nederlandse energie maatschappij (NLE) te vergelijken met andere energieleveranciers. Bij ons profiteert u van exclusieve energiedeals met hoge kortingen en mooie welkomstcadeaus.


85 gedachten over “Nederlandse energie maatschappij (NLE)”

  1. NLE hanteert oplichterspraktijken.
    Ik heb direct na een NLE contractvoorstel in februari 2020 dat via wederverkoper bij mij terechtkwam, de wederverkoper Bespaarteam per mail gemeld dat ik het contract niet accepteerde. Ik ben dus geen contract aangegaan met NLE. Ik heb Bespaarteam geen toestemming gegeven dat NLE mijn contract zou overnemen. Als er een contract is aangegaan via Bespaarteam dan is dat zonder mijn toestemming gebeurd, waarvan akte in de diverse mails. Een dergelijk contract is niet rechtsgeldig.

    Nu brengt NLE mij een boete van 250 euro in rekening omdat ik geannuleerd zou hebben. Van annulering is derhalve geen sprake (annulerings bewijs is dan ook niet relevant) omdat er geen contract is aangegaan door mij met NLE, waarvan talloze mails het bewijs zijn. Blijven beweren zoals NLE doet, dat er zonder toestemming van mij toch sprake is van een contract en om die reden een boete in rekening brengen terwijl Bespaarteam hier aantoonbaar nalatig is geweest, grenst aan fraude door NLE.

    Beantwoorden
  2. Na een verhuizing zonnepanelen gelegd en er niet aangedacht om de panelen aan te melden. Na een jaar geef ik mijn meterstanden door incl. teruggeleverde standen. De uiteindelijk factuur liet zoiezo al lang op zich wachten, maar na controle bleek dat mijn teruggeleverde energiestanden niet verwerkt waren. Diverse malen contact gezocht en uiteindelijk klachten ingediend via de mail. Nergens werd op gereageerd. Pas na stornering van mijn betaling kreeg ik een reactie die overigens ook nog heel teleurstellend was. “Meneer, u had uw zonnepanelen maar moeten melden”. Geen excuses voor de gebrekkige service van hun kant. Dag daarna meteen dreigmail over incasso’s. Toen ik daar over klaagde werd me ineens verteld dat ze diverse malen contact hadden gezocht maar mij maar niet te pakken kregen. Helaas wist ik dat dit niet klopte, heb het huis nummer van mijn ouders opgegeven toendertijd, enerzijds omdat ik geen huistelefoon heb, ten tweede heeft mijn moeder een ziekte waardoor ze het hele jaar thuis is. LETTERLIJK! Ook zij heeft geen gemiste telefoontjes gehad. heb mevrouw ook verteld dat het overduidelijk een leugen was maar als ze al gelijk zou hebben dat ik het dan niet bijster slim vind dat niemand er aan denkt om even te mailen of de ouderwetse post gebruikt. Elk zelfrespecterend bedrijf zou dit voor zijn klanten moeten doen. We moeten eerlijk zijn, er zijn meerdere leveranciers, hoe ze zich onderscheiden is bepalend. NLE heeft in ieder geval de slechtste klantenservice waar ik ooit mee te maken gehad heb. In April zijn mijn meterstanden doorgegeven, vandaag 29-8-2019, dus 4 maanden na dato nog geen correcte afrekening ontvangen.
    IN JE EIGEN BELANG, VERMIJD NLE MENSEN!!!

    Beantwoorden
  3. Ben 3 x gebeld 3 dagen achter elkaar op “verkeerde adres”, dus waar ik niet woon. Maar ze bleven het maar noemen. Ik sta in het bel me niet register. Dat was voor deze lieden, het bel me wel register. Ik wil niets met NLE te maken hebben. Ga het bij consuwijzer melden

    Beantwoorden
  4. Zeer slecht bereikbaar en hebben hun administratie niet in orden. De debiteuren administratie weet niet hoe ze op de juiste manier facturen moeten weg boeken.

    Beantwoorden
  5. Werd benaderd door collectief om over te stappen naar NLE zakelijk alle opzeg vergoedingen werden vergoed door collectief en NLE werd mij beloofd.
    Echter na drie weken kreeg ik opzeg vergoeding van 360 euro betalen aan vorige leverancier.
    NLE was niet bereibaarop geen mogelijke wijze.
    Hebben vorige leverancier weer opdracht gegeven contract te beeindigen met NLE.
    Op de eind afrekening van NLE werden we geconfronteerd met 1000 euro opzeg vergoeding
    Niemand meer bereikbaar voor uitleg
    Een grote oplichterij,mensen ga hiermee nooit in zee.
    Uberhaupt geen contract afsluiten telefonisch dit is een welgemeende raad

    Beantwoorden
  6. Toen ik ging samenwonen met mn vriendin. moest ik voor contract breuk 250 euro betalen echt ongekend. nee meneer regels zijn regels. een grote onzin.
    nooit contracten afsluiten bij NLE dus . . .

    Beantwoorden
  7. Besparing zouden we krijgen……
    we moesten aan het eind van het jaar ruim 800 euro bijbetalen…. wat een besparing

    daarnaast kreeg je een verbruiksmanager die alles in de gaten zouden houden….. ik heb de beste man nog nooit gesproken maar ondertussen zat je wel aan een abonnement vast van die gast kosten 20 euro per maand!

    nooit meer oplichters

    Beantwoorden
  8. Twee jaar lid geweest bij NLE.
    Sinds we de slimmer meter hebben gekregen kregen we om de twee maanden een email dat mijn maand bedrag omhoog moest.
    Maar als ik naar de Slimmer meter uitslag keek zagen we dat we niet meer hadden verbruikt.
    We hebben een email gestuurd gehad en op een zaterdagochtend belde er een mevr. van NLE met de mededeling dat ze onze email had ontvangen en zag dat we niets hoefde te verhogen dat alles goed was.
    Per 1 Januari zijn we overgestapt naar Nuon. We kregen een eindafrekening die ik niet vertrouwde ging kijken in mijn eigen mail en tot mijn verbuistering kon ik niet meer in mijn eigen mail de Slimmer meter zien van November. Er stond U bent geen lid meer. Ik had wel printjes gemaakt toen we die email kregen.
    Nu hebben we de eindafrekening we kregen 6,81 retour maar was verrekend met nota van 13 januari waar ze 139,00 hadden verrekend.
    Ben geen lid meer vanaf 1 januari maar nota van 139,00 per 13 januari verrekend
    Nooit meer terug naar NLE

    Beantwoorden
  9. Ik heb een jaar lang NLE gehad en tevens NLEx.
    De energie en de internet.

    In beiden gevallen slecht:
    – Slechte klantenservice
    – verkeerde informatie
    – verschillende informatie
    – ik krijg een incasso, terwijl ik deze niet zou krijgen
    – telefonische en via facebook zeer slecht bereikbaar
    – meermaals inlogproblemen

    Beantwoorden
  10. Al 9 jaar bij NEM, nu verhuisd en een groot drama.
    In totaal 550 euro betaald voor 2 huizen in 1 maand tijd.
    Nu nog een rekening gekregen voor het oude huis van 134,00 voor de maand Januari, dit terwijl ik 17-12-18 uit mijn oude woning ga.
    NEM gebeld dat ik dan de rekening van 134,00 niet ga betalen. Nee dat moet en ja dan verrekenen we dit wel met de afrekening.
    Nee ik ga niet iets betalen wat ik niet af ga nemen.
    Valt niet te praten met deze mensen.
    Call center allemaal studenten die niets begrijpen, alleen maar een centje willen verdienen.
    Wij stappen over naar een andere energie maatschappij.
    Geen NEM meer voor ons, oplichters!!!

    Beantwoorden
  11. Hele slechte ervaringen. Site is onhandig, je kunt alleen bellen en dan tijden aan de telefoon moeten wachten voordat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd.
    Wij hebben de ANNA thermostaat en sinds die tijd verbruiken we meer. Anna app betaal ik voor maar werkt sinds de nieuwe ANNA app 2017 niet meer. Via de telefoon kregen we hem ook niet aan de praat. We gaan nu kijken of we ergens anders heen kunnen, via consumentenbond collectief of Vereniging Eigen Huis collectief. Moeten dan nog wel boete betalen voor afkoop ANNA contract. maar zo is het ook niets.

    Beantwoorden
  12. Krijg een email dat mijn slimme meter is UITGELEZEN! Ga naar “mijn NLE”, pagina laadt niet! Ga ze morgen maar eens OPTELEFONEREN!

    Beantwoorden
  13. Goeden morgen.
    nou krijg ik ongeveer 10 jaar energie van nle.nooit geen achterstand altijd netjes betaald.
    nu zijn we verhuisd en had ik geen zin in al die poespas en denk nou laat ik maar gewoon bij hun blijven,word ik getjekt en moet 74 euro eerst betaalen om dat ik een moeilijke betaaler zou zijn?????
    dit geeft me de rede om gewoon over te stappen.
    krijg ik teminsten nog een kado ook.
    dit slaat echt nergens op.ze kunnen toch kijken of ik in al die jaaren netjes betaald heb!

    Beantwoorden
  14. Begin 2018 overgestapt van Budget Energie naar NLE. NLE stuurde per mail een verzoek om de meterstanden door te geven. (Normaal gebeurd dit op aanvraag van de oude leverancier), Maar goed standen doorgegeven, eind januari eind nota van budget Energie ontvangen, met alle meterstanden fout. NLE en Budget energie mails, chats, etc hier over gestuurd, wordt door geen van beide bedrijven gereageerd. Eindelijk een bericht dat de meterstanden gecorrigeerd worden. Eind april eindnota ontvangen van budgetenergie, helaas weer met de foute standen, of ik maar even wilde betalen. Houden deze bedrijven zich zo dom of zijn ze dat nu werkelijk ? Eind van dit jaar naar een energieleverancier die bereikbaar is voor de klanten en waar nog wordt nagedacht.

    Beantwoorden
  15. Ik werd door Nederlandse energie benaderd voor het overstappen van leverancier. Dag erna had ik al een contract op de mail. Telefonisch werd gezegd dat het voorschot rond de 30 euro zou zijn. In het contract stond 66 verder werd gezegd dat het maandelijks opzegbaar zou zijn. In het contract zat je 5 jaar aan hun vast. Meteen een mail met het ontbinden van het contract gestuurd maar niks meer van hun gehoord of het contract nu ontbonden is . Ik heb binnen de gestelde termijn van 14 dagen gereageerd.

    Beantwoorden
  16. Meest slechte provider die ik ben tegengekomen.
    Wilde voordeliger uit zijn door hun zogenaamde lage tarieven, bij overstappen 3 weken zonder internet, elke dag aan de telefoon gehangen en gewoon afgescheept met de belofte dat alles nog niet geactiveerd was en de volgende dag geactiveerd zou worden.Toen ik het eindelijk had was het internet veel trager, bijna elke dag storingen. De helpdesk is slecht bereikbaar, brutaal en ongeinteresseerd. Hun in gebreke gesteld, en gelijk het abonnement weer opgezegd, hun algemene voorwaarden lap ik aan mijn laars want ze leveren niet de gevraagde diensten waarvoor betaald wordt. Ik raad iedereen aan de Nederlandse energie maatschappij bij niet of slecht geleverde diensten per aangetekende brief in gebreke te stellen. Dan sta je juridisch sterk en kun je van hun af.

    Beantwoorden
  17. Slechte ervaring. Bij overstap belofte van enorme besparing, ondanks de boete van max. 100€ van bestaande leverancier. Uiteindelijk 225€ boete gekregen en €3 per maand besparing ipv de beloofde minimaal €15. Zit nu wel 5 jaar aan ze vast. Al met al voel ik me bekocht en voor de gek gehouden. Trap er niet in mensen! Een dikke 1!

    Beantwoorden
  18. BEL heeft een whatsapp service. Dit is echr verschrikkelijk. Kreeg na 2 dagen een reactie van ze met de vraag wat ze voor mij konden doen en wat mijn gegevens zijn. Na mijn antwoord heb ik niks meer gehoord

    Beantwoorden
  19. In november 2016 heb ik een contract afgesloten bij de NLE voor tv, internet en telefonie. Er was mij beloofd dat ik niet bij mijn vorige provider afgesloten zou worden voordat alles door NLE geinstalleerd was. 29-12-2016 ben ik op verzoek door NLE door de vorige provider afgesloten, echter er was nog niemand geweest om e.e.a te installeren. Blijkt dat NLE vergeten was een afspraak in te plannen via het installatiebureau. Nadat ik contact met hun heb opgenomen en er op stond dat er actie ondernomen moest worden is de dag erna een monteur geweest. Deze kon echter niets doen omdat er geen KPN-aansluiting was. In het contract werd niets gezegd van een KPN-aansluiting. 6 januari is er via KPN een bedrijf geweest die de kabel door heeft getrokken. Deze vriendelijke monteur heeft mij geholpen internet en telefoon aan te sluiten.
    Sindsdien was ik online, echter het geheel werkte nog niet naar wens en moest er 11-01-2017 alsnog een monteur van het installatiebureau komen om e.e.a. aan te sluiten. Kortom een ‘horrorverhaal’!
    Doordat ik voortijdig afgesloten was en voordat alles goed geinstalleerd was heb ik kosten gemaakt, waaronder mobiele telefoonkosten. Nle weigert deze kosten te vergoeden.
    Kortom: NLE houdt zich niet aan afspraken, zijn niet duidelijk in hun contract waar de situatie aan moet voldoen zoals de KPN-aansluiting , reageert heel laat of niet op mails en/of chatts en is erg klant-onvriendelijk.

    Beantwoorden
  20. Zeer slechte klantenservice of je nou een mail stuurt, belt of een
    whatsapp stuurt het enige wat ze kunnen zeggen is wat vervelend voor u.

    Zijn ook erg goed in de schuld bij de klant te leggen, want je maakt een afspraak wanneer ze terug zullen bellen en dan bellen ze twee dagen later. Als je vraagt waarom dat was toch de afspraak, nog 11 maanden en dan zeg ik de boel op wat een zooitje.

    Beantwoorden
  21. Als je een energieleverancier zoekt die er niet om heen draait en jou gewoon de beste deal geeft, dan is de Nederlandse energie maatschappij misschien wel de beste keuze. Ik ben nu 3 jaar klant en heb nooit klachten gehad. In het begin ben ik via een callcenter klant geworden en ik heb ook momenten gehad dat ik wilde overstappen, maar ze kwamen steeds weer met een goedkoper aanbod om mij klant te houden. Bij mijn vorige energiemaatschappij, Essent hoefde ik daar echt niet op te rekenen. Die geven alleen korting aan nieuwe klanten. Bij de nle is dat juist andersom. Die geven hun trouwe klanten korting op de tarieven.

    Beantwoorden
  22. wegens overlijden van mijn echtgenoot vorig jaar augustus en mijn voorschot omhoog zou gaan ben ik overgestapt naar Qurrent en wel per 4 december 2015. Omdat de NEM over was gegaan van achteraf factureren naar vooraf werd december 2 X afgeschreven, dus ik moest in december 3 X energie betalen. Gebeld, en mij werd geadviseerd 1 X te storneren, waarna ik de eindafrekening zou krijgen.
    Dat heb ik gedaan en kreeg vervolgens aanmaningen en dreigementen met boetes. Volgens de eindafrekening zou ik een kleine 50 euro terug krijgen. Ik denk dat ik in totaal ongeveer 5 uur heb getelefoneerd met bijzonder onvriendelijk personeel die zelf niet weten hoe het zit met de overstap van vooraf- naar achteraf factureren. Zelfs werd een keer de hoorn erop gegooid.
    Kortom, die 50 euro heb ik nooit terug gekregen en het heeft echt geen zin om nogmaals met de NEM te bellen. Het geeft alleen maar ergernis en ze snappen zelf niet waar ze mee bezig zijn. Ik denk dat meer mensen problemen hebben gehad met de combinatie opzeggen/veranderde facturatie van de NEM.
    Laat de klantenservice maar een lekker kopje koffie drinken van mijn geld maar ik ga nooit meer terug naar de NEM. Wat een waardeloos bedrijf en wat een onvriendelijke, incompetente mensen werken er bij de klantenservice.

    Beantwoorden
  23. €500,- per maand goedkoper was ons bedrijf uit. Jaja vorig jaar €5500,- ff bijbetalen, contact opgenomen ja sorry reken foutje we stellen het maand bedrag bij dan heeft u hier volgend jaar geen last van. Nou nee dus weer ff €2400,- afgeschreven. echt wat een oplichters en helaas moet ik nog een jaar>
    NLE WEG ERMEE!! NOOIT DOEN!!!!

    Beantwoorden
  24. Dat de Nederlandse Energie Maatschappij de slechtste klantenservice heeft hoef ik niet meer te vertellen. De Nederlandse Energie Maatschappij heeft veruit DE SLECHTSTE KLANTENSERVICE VAN HEEL NEDERLAND.

    De overstapservice was al verschikkelijk en duurde 6 weken omdat je vooraf moet aangeven dat je uberhaupt geholpen wilt worden binnen een normale tijd. Daarnaast is de klantenservice slechts kanonnenvoer omdat ze niks mogen doen en kunnen doen en alleen maar sorry zeggen en aangeven dat ze niks kunnen doen (niet eens een mail sturen, doorschakelen naar andere lijnen of terugbellen).

    Ik had gehoopt dat het na het overstappen minder slecht zou worden maar het werd alleen maar erger. Ik ga er niet eens over beginnen.

    Mensen, met een grote boog om de Nederlandse Energie Maatschappij lopen. Het kost je alleen maar meer geld en kostbare tijd 😉

    Beantwoorden
  25. Ik betaalde veel te veel voor mijn energieprijzen. NLE wilde mij geen betere aanbieding doen waardoor ik over moest stappen.
    Vervolgens blijft men gewoon het voorschotbedrag incasseren terwijl mijn contract al was beeindigd.
    Ik heb daar al 2 maanden van te voren over aangegeven dat ik dat niet zou accepteren.
    Vervolgens heb ik de incasso tegen gehouden.
    Dan durft men nog een aanmaning te sturen ook terwijl het een voorschotbedrag betrof en ik al 500 euro tegoed had op basis van de eindnota.

    Belabberd bedrijf. Klantenbinding is 0,0

    Beantwoorden
  26. Jaren geleden bij de NEM geweest. Na een overstap naar een andere maatschappij een narekening van meer dan 1000 euro aan onze broek gekregen door gegoochel met meterstanden. Met mijn meterstanden naar het kantoor in Rotterdam geweest. Ja het klopte inderdaad niet en ze zouden er werk van maken. We hoorden ervan. Ja, een incassobureau.
    Een waardeloze maatschappij. Pure maffia. Met deze praktijken zeggen ze goedkoop stroom te kunnen leveren. Nooit met deze toko in zee gaan.
    Via reviews gelezen dat wij niet het enige slachtoffer waren. En consumentenprogramma’s op de TV hebben ook al gewaarschuwd voor deze firma.
    Ik raad iedereen al jaren af de NEM te nemen.

    Beantwoorden
  27. wat een waardeloze maatschappij. na verwisseling van de meter naar een slimme meter bleek een storing in het telwerk van de oude meter plaats te hebben gehad. Er dreigde een forse bijbetaling na overleg heb ik dan ook de maand termijn met 60 euro opgehoogd. wat blijkt nu de bijbetaling bleek mee te vallen. door de verhoogde termijnen heb ik echter de navordering al ruimschoots betaald NLE heb ik ook de laatste gegeven gezonden en ook de uitgebreide berekening. Ze weigeren eerder gedane toezeggingen terug te draaien enkel driegen met afsluiten terwijl je nog geld te goed heb van NLE . ze verdommen nu de meter zelf uit te lezen waarvoor heb je nu eigenlijk een slimme meter???
    Ook al heb ik nu nog een opzegboete van 50 euro voor een jaar maar met deze NLE wil ik niet meer verder

    Beantwoorden
  28. Bij de afrekening van 25 jan2015 t/n 25 jan 2016 worden slecht 11 maanden voorschotten berekend;
    ondanks dubbele nota in september.Navraag
    zegt dat voorschot december pas bij afrekening in 2017 volgt;
    doch de afrekening loopt bijna geheel jan 2016

    ik vind dit oplichterij

    Beantwoorden
  29. Deze leverancier is onbetrouwbaar, midden in het contract worden de voorwaarden verandert.

    Als er problemen zij dan wordt dit netjes aan de telefoon geregeld , maar achteraf is dit dan toch anders.
    Mij advies : Alles alleen schriftelijk, dan heb je achteraf nog bewijs.

    Beantwoorden
  30. De Nederlandse Energie Maatschappij heeft mij voor de maand december dubbel gefactureerd. Ik heb bij hun gevraagd wat hier de bedoeling van is en zij hebben mij medegedeeld dat dit een wijziging van hun kant is en dat zij mij hierover hebben bericht.

    Dit laatste is zeker niet gebeurd en ik heb dan ook aangegeven dat ik het hier niet mee eens ben en dat mijn wens is om over te stappen naar een andere maatschappij. Het antwoord van de Nederlandse Energie maatschappij hierop is; dat mag als u de overstapboete gaat betalen. Ik heb juridisch advies ingewonnen en zij hebben mij te kennen gegeven dat ik volledig in mijn recht sta.

    De NLE houdt vol volledig in hun recht te staan en stalken mij nu met mailtjes en geautomatiseerde telefoontjes over nog te betalen kosten.

    NLE Hou hier mee op.

    Ga nooit naar de Nederlandse Energie maatschappij!

    Beantwoorden
  31. In september 2015 geconfronteerd met een dubbele incasso. 1 termijn gestorneerd en per mail uitgelegd waarom.
    Tot mijn verbazing stelt NLE dat ze een aankondigingsmail verstuurd hadden die ik echter nooit heb ontvangen en dat zij overgaan tot afsluiten zelfs als ik alle maandtermijnen correct hebt betaald.

    Beantwoorden
  32. NLE zijn inderdaad een stel bedriegers. Ik lees dat ik niet de enige ben waar ze de meterstanden van de dubbele meters omdraaien. Heb ruim twee uur aan de telefoon gezeten en toen gaven ze hun fout toe en zouden het oplossen, nou niet dus. het komt erop neer dat als je de boel goed wilt laten corrigeren dat je altijd moet betalen want je heb altijd te weinig betaald en de computer berekend het en heeft altijd gelijk, ja Shore, ook dat je ineens van 3340 naar 3349 kWh ben gegaan en daar hebben ze geen antwoord op. Mensen kijk uit het zijn een stelletje oplichters, je betaald voor de wanbetalers

    Beantwoorden
  33. NLE NOOIT VAN MIJN LEVEN MEER.
    Ik was een tereden klant tot ik bericht kreeg over de dubbele afschrijving. Ik was het daar niet mee eens en je kon ovestappen dus dat heb ik gedaan. Ik was namelijk wel een keurig betalende klant door middel van automatische incasso. Maar de de dubbele termijn heb ik laten stoneren. Nu heb ik eind afrekening van de NLE gehad en wat schets mijn verbazing ze brengen de niet geincaseerde dubbele afschrijving als zijnde openstaand bedrag of maar ik even bij wil betalen. Telefonisch contact opgenomen met de klantenservice maar na enige tijd in de wachtrij te hebben gestaan werd de verbinding vebroken. Dus dan maar per email en ik kreeg keurig bericht terug. Ze hadden getracht mij telfonisch te bereiken maar dit was niet gelukt. Heel vreemd want ik heb geen telefoontje van hun ontvangen! Maar volgens de NLE klopt het eindbedrag wel en omdat ik niet heb betaald krijg ik een incassobureau op mijn dak. Het waren voglens hun herhaadelijke verzoeken welke ik niet heb ontvangen. Het enige dat ik heb zijn de door mij verstuurde emails van de opzegging en dat ik niet de dubbele rekening ga betalen en overgestapt ben. En de eindnota moet ik voor 17-12-2015 betalen. Een hele rare manier van zaken doen en een zeer onbeschofte manier van de afdeling klantenservice.

    Beantwoorden
  34. In september 2015 werd ik geconfronteerd met een dubbele afboeking van het termijnbedrag; reden voor mij om tot storneren van één termijn over te gaan. Daarop volgde de incassoprocedure, waardoor voor mij pas voor het eerst bleek dat er sprake was van een in augustus 2015 verzonden mail over het dubbel incasseren van de maandtermijn in september jl. Die mail heb ik nooit en te nimmer gezien; dat was voor mij mede een reden om mij scherp op te stelen tegenover deze plotsklapse demarche ter verhoging van de liquiditeitspositie van de NLE. Nu kan NLE mij blijkbaar wel het bewijs verschaffen dat ze een mail naar mij hebben gestuurd, maar slagen zij er niet in om mij het bewijs van een openings- en/of leesbevestiging aan te reiken. Het is mogelijk dat de betreffende mail in mijn spam terecht is gekomen, maar dat is voor mij niet meer te controleren daar Gmail spamberichten na één maand verwijdert. De NLE had voorzichtiger moeten handelen en wel middels de inschakeling van een zogenaamde bulksender, zeker bij een bulkverzending van meer dan 100.000 mails in één keer. Verder, afgezien dat NLE een openings- en/of leesbevestiging mij niet kan aanreiken is een akkoord van mijn kant er sowieso in het geheel niet geweest. Ik vind dit alles een domme en ondoordachte streek van NLE; immers, is het effect voor de liquiditeitspositie van de incasso van een 13e termijn slechts van korte duur omdat bij de jaarafrekeningen binnen 12 maanden na september jl. het effect van extra liquiditeiten ingedroogd is vanwege het vereffenen (lees: terugbetalen) van die 13e termijn. Commercieel gezien is deze klantbenadering dodelijk en doet alleen maar vermoedens rijzen dat NLE in een moeilijke liquiditeitspositie verkeert en daardoor misschien wel op een faillissement afstevent, waardoor klanten kunnen fluiten naar de mogelijke terugbetaling van een eventueel overschot op betaalde termijnbedragen. Daar komt nog bij dat de betreffende extra incasso er is om reden dat de (toenemende?) kosten vanwege wanbetalers enorm oplopen. Gevraagd naar een cijfermatige onderbouwing van die redengeving wordt mij medegedeeld dat NLE mij die niet kan geven. Naar ik mag aannemen om reden dat een onderbouwing van die redengeving er in het geheel ook niet is! Nee, NLE maakt zichzelf volledig ongeloofwaardig en belachelijk met deze fantasieloze marktbenadering, hetgeen voor mij dan ook reden is geweest om het contract met NLE op te zeggen. De Nederlandse Lepe Energiemaatschappij hierbij dan even uitvoerig belicht. En, NLE leer eens het kunstje om je klanten/afnemers als een waardevol element te beschouwen in plaats van als een melkkoe.

    Beantwoorden

Plaats een reactie

dertien + twaalf =

Call Now ButtonBespaarService: +31637512272