Nederlandse energie maatschappij (NLE)

Is Nederlandse energie maatschappij (NLE) betrouwbaar? Lees 100% onafhankelijk ervaringen en reviews van echte klanten.

Klant worden bij Nederlandse energie maatschappij (NLE) of bent u reeds klant en wilt u ervaringen met Nederlandse energie maatschappij (NLE) delen? Er zijn nu in totaal 84 mensen met ervaringen over Nederlandse energie maatschappij (NLE). Wat zijn uw ervaringen met Nederlandse energie maatschappij (NLE)? Geef Nederlandse energie maatschappij (NLE) met behulp van de sterren een beoordeling. Hoe meer sterren hoe beter de score.

Is Nederlandse energie maatschappij (NLE) goedkoop? Vergelijk en bespaar!

Wilt u weten of Nederlandse energie maatschappij (NLE) goedkoop is? Vergelijk Nederlandse energie maatschappij (NLE) met hulp van online vergelijkingssites. Daarmee kunt u gratis en snel energie vergelijken en zorgeloos overstappen naar de goedkoopste energie aanbieder. In veel gevallen profiteert u ook nog eens van goedkopere energiedeals, die u anders misschien wel was misgelopen. Start met energie vergelijken en bereken uw voordeel als u overstapt naar een goedkoper tarief voor stroom en gas, oftewel energie.

Algemene indruk2.152.152.152.152.15
Helpdesk2.242.242.242.242.24
Energieprijzen2.52.52.52.52.5
Overstapproces2.612.612.612.612.61
Energierekening2.372.372.372.372.37
Reclames2.162.162.162.162.16
Bereikbaarheid2.342.342.342.342.34
Klachtafhandeling2.112.112.112.112.11

Geef een beoordeling

Klik op de sterren om te beoordelen

Gemiddelde beoordeling 2 / 5. Aantal beoordelingen: 458

Het spijt ons dat je dit niet nuttig vond

Laten we het samen nuttig maken

84 gedachten over “Nederlandse energie maatschappij (NLE)”

  1. NLE doe er geen zaken mee! Zijn totaal niet eerlijk over de gang van zaken en door eigen problemen houden ze de bonus van ons in! Contracten zijn waardeloos aangezien ze hun eigen regels tijdens de wedstrijd blijkbaar mogen aanpassen.

  2. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    EnergieprijzenNot Rated
    OverstapprocesNot Rated
    EnergierekeningNot Rated
    ReclamesNot Rated
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    L.S.

    Ik geef keurig elk jaar (vanaf 2011) mijn meterstand door, vandaag ben ik er achter gekomen d.m.v. een extreem hoge eindafrekening dat deze meterstanden nooit verwerkt zijn, NLE zegt namelijk dat laatste 3 a 4 jaar mijn verbruik is ingeschat.

    NLE schrijft op hun forum: Als u uw meterstanden nog niet heeft doorgegeven, vragen we u dit alsnog zo snel mogelijk te doen. Als we de meterstanden niet van u ontvangen, moeten we ze namelijk schatten.

    Nu beweert NLE dat ik nooit deze meterstan(en) heb doorgegeven, het vreemde is dat ik OOK nooit een herinnering heb mogen ontvangen, dus kan ik er vanuit gaan dat alles keurig is verwerkt.

    Het bedrag wat ik nu nog zou moeten betalen zijn voor mij (een alleenstaande werkende moeder met een baan rond het bijstandsniveau) niet op te brengen, dit is 4 x mijn maandsalaris.

    Nu is mijn vraag of er meerdere klanten van NLE een (soort) gelijke ervaring hebben, valt hier iets tegen te doen, ik vindt het wel erg simpel dat NLE hier zich van af kan doen, niets ontvangen, geen herinnering stuurt of in ieder geval een melding dat het verbruik is ingeschat (op de jaar nota).
    Ook staat er geen begin / eindstand op de jaarafrekening, zodat de verwerking op juistheid is te controleren!

    BJF

  3. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Bezint voor dat U aan de N.L.E.begint.

  4. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Heb mijn contract opgezegd wegens dubbele incasso. Ze blijven bij hun standpunt en dat ze veel wanbetalers hebben. Ik heb altijd netjes betaald. Ze moeten het geld dan bij de wanbetalers halen en niet bij mij. Toch de dubbele kosten incasseren. Heb de incasso gewoon laten terugboeken. Nu gaan ze dreigen met kosten. Heb inmiddels mijn contract opgezegd. Eindafrekening gekregen en ik krijg nog meer geld terug als dat het maandbedrag was. Dit is verrekend met de eindafrekening. Ben er geen klant meer maar blijven nog steeds een aanmaning sturen van het terug geboekte bedrag wat al lang verrekend is. Administratie loopt hier ook lekker langs elkaar. Maar wel blijven dreigen met incasso kosten. Ik zie ze graag tegemoet. Ik heb geen diensten van NLE ontvangen over de maand oktober dus mag er wettelijk niet eens geïncasseerd worden. Stelletje oplichters zijn het, ook de kom erbij bonus kan je naar fluiten. En ook snel nog even opzegkosten op de rekening zetten. Ze sturen een wazig mailtje met de wijziging. Wettelijk horen deze wijzigingen per post te komen. Zo goedkoop zijn ze ook niet meer. Ben naar eneco terug gegaan. Tarieven goedkoper (moet je wel aangeven) dan krijg je gewoon een scherpe aanbieding want ze willen ook klanten. En een gratis Toon cadeau incl. installatie. Bij deze oplichters zien ze mij niet meer terug.

  5. Ik heb ook een slechte ervaring met NLE. Ik stap ook over n.a.v. dubbel incasseren. Ik krijg ook 100 euro in rekening gebracht omdat ik volgens hen te laat ben. Je had binnen 30 dagen moeten reageren. Hoezo moet ik reageren? NLE verandert eenzijdig het contract en dan moet ik binnen een termijn reageren? Ik ben trouwens bij mijn nieuwe energieleverancier 31 euro per maand goedkoper uit. Ik krijg mijn aanmeldingsbonus ook niet dus ga er 200 euro op achteruit. Trouwens ze hebben ook een zeer slechte site en moeilijk bereikbaar. 20 minuten in de wacht ‘s avonds niet bereikbaar.
    Ik ben niet werkzaam bij de concurrent want iemand hierboven suggereert.

  6. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Bijzonder slechte ervaringen met dit ”bedrijf”. gelukkig stap ik over, maar het is 1 en al ellende. om over de klantenservice niet te spreken en de manier hoe je behandeld wordt door hen. vooral nu ze, zonder redelijke bedenktijd en termijn, klanten opzadelen met dubbele termijnbedragen. vooral nu zijn er erg weinig mensen die dit kunnen bekostigen. maar daar heeft NLE volgens mij flink de ****** aan, aangezien ze niet bereid zijn om mensen tegemoed te komen door dit te wijzigen. eveneens heeft CB hierover een brief opgesteld naar de NLE. De uitspraken van NLE nav deze, zijn tevens niet kloppend, gezien deze niet worden aangegeven naar de klanten toe. kortom; wordt geen klant bij NLE!

  7. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Na telefonisch contact met NLE, werd mij verteld dat ik te laat ben om gebruik te maken van kosteloos overstappen en kan ik nu kiezen om het contract uit te zitten of een betalingsregeling treffen voor de dubbele incasso. In mijn ogen niet een oplossing.

    Helaas heeft de email met informatie over de nieuwe manier van incasseren mij niet bereikt.

    Ik voel mij niet gehoord als klant. Heb duidelijk aangegeven dat ik geen e-mail heb ontvangen, alleen daar willen ze niks meedoen.

    Voor toekomstige klanten, let op!! NLE past klantenservice bijzonder toe.

  8. OP 12 augustus 2015 kreeg ik van NLE een mailtje dat de betaling van achteraf naar vooraf zou gaan.
    Als argument werd het grote aantal wanbetalers genoemd. Ik begreep dit niet helemaal want A ,ik ben geen wanbetaler en B, door de invoering van de slimme meters zouden we juist gaan naar een systeem dat je direct per maand je verbruik afrekent. Ik had geen zin om mee te doen aan de financiering van NLE dus ben ik overgestapt, wat kosteloos kon gebeuren volgens NLE, Op 17 september kreeg ik een mailtje dat de eindafrekening klaar stond en dat ik een klein bedrag zou terug krijgen. Nadat ik was ingelogd op mijn NLE bleek er van alles klaar te staan behalve de eindafrekening. Na mijn vakantie 14 dagen later nog eens geprobeerd, en jawel hoor; nu stond de eindafrekening klaar. Na bestudering bleek er een bedrag van € 250 als opzegvergoeding te zijn gerekend. Klanten service gebeld en ja het was een foutje. Dus mensen houdt dit goed in de gaten.

  9. Na mailtje dubbele betaling .en gratis uitstap ben ik overgestapt naar essent die alles geregelt heeft.in het verleden geen problemen gehad met nl.ze hebben mij nog terug gebelt om me over te halen bij hun te blijven.maar mijn nee was nee.kreeg een paar dagen hierna mijn eindafrekening.en tot mijn grote verbazing stond daar de 100 eurp op de uitstap boete .BELLEN HELPT NIET maar het werd nog gekker 1 dag na de eindafrekening werd er twee keer mijn maandlasten van de bank gehaald.ik ben klaar met deze energie maatschappij .dit moet op kassa.laat het er niet bij zitten.

  10. Heb ook een slechte ervaring met de nederlandse energie maatschappij.ben na het bericht van dubbel betalen overgestapt naar essent die de overstap geregelt heeft wist dat ik kosteloos kon overstappen.maar met een smoesje kunnen ze dat omzeilen.ik moest betalen in ieder geval.kreeg 24 september de afrekening .maar 25 sept werd er nog twee keer een maandrekening van mijn bank afgetrokken.ben er helemaal klaar mee .dit is iets voor kassa.

  11. Sinds een aantal jaren klant bij de NLE. Altijd prima geregeld. het eerste jaar ook een flinke vaste klantenkorting ontvangen. Echter op 12 augustus een mail ontvangen dat NLE voortaan vooraf de termijnnota gaat incasseren zodat we dus in september eenmalig een dubbel termijnbedrag zouden moeten betalen. In deze mail staat ook vermeld dat je, als je het niet eens bent met de aanpassing van de voorwaarden, je binnen 30 dagen na verzending van de mail je contract kosteloos op kan zeggen. Dit dmv een telefoontje naar de klantenservice. Nadat ik een medewerker aan de lijn kreeg werd mijn gevraagd naar de reden van mijn opzegging. Ik zei nou ik heb een contract van 3 jaar maar jullie tarieven zijn flink hoger dan van andere aanbieders. Hierop kreeg ik te horen dat ik dan een boete zou moeten betalen als ik mijn contract op wilde zeggen(?!??). het opzeggen van het contract was alleen zonder boete als ik als reden “problemen met de gewijzige incasso had genoemd”… Dit is uiteraard niet waar want je kan gewoon van het contract af. De reden waarom maakt niet uit. Zij hebben tenslotte de voorwaarden gewijzigd!! Maar men probeert je dus op deze manier als klant te houden. Ik ben behoorlijk boos geworden. Toen ik ook nog aangaf dat ik een contract met een vast tarief had en ik in Mijn NLE had gezien dat dit tarief toch gewijzigd was ging hij de opzeggen ineens regelen. Wat een oplichter! Uiteindelijk kon mijn contract gewoon kosteloos beëindigd worden en ontving ik daarvan vandaag een bevestiging per mail.

  12. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen33333
    Overstapproces33333
    Energierekening33333
    Reclames11111
    Bereikbaarheid22222
    Klachtafhandeling11111

    Vanaf september 2015 gata NLE haar klanten extra incasso’s door de neus boren. De klant heeft wel de mogelijkheid om het contract op te zeggen maar dan vergeet NLE te vermelden dat de welkomstbonus die je zou krijgen in hun eigen zak wordt gestopt. Dus NLE verdient miljoenen aan extra cash flow door de dubbele incasso en steekt bij opzegging ook nog eens jouw bonus in hun zak. Pure misleiding en opgezet om de winst op te drijven. NLE was een eenmalig probeersel maar snel naar een andere leverancier over 4 maanden.

  13. In april 2015 heb ik telefonisch contact opgenomen met NLE om een verhuizing per 14 augustus 2015 door te geven. Op die datum werd mijn woning verkocht en moest de levering door NLE dus stoppen.

    Op dat moment wist ik nog niet wat mijn nieuwe adres zou zijn; ik zocht een tijdelijke huurwoning. Omdat mijn jaarcontract loopt tot 13 september 2015 was mijn vraag aan de klantenservice: hoe werkt dit met de opzeggingsvergoeding. Mevrouw gaf mij aan, dat dit voor mij niet van toepassing is, omdat (a) mijn nieuwe adres nog niet bekend is en (b) het contract nog maar een maand of minder dan een maand loopt.

    Onder deze toezegging is in hetzelfde telefoongesprek opgezegd per 14 augustus 2015. Hiervan is per email een bevestiging ontvangen. Tot mijn verbazing zie ik op mijn eindnota toch een opzeggingsvergoeding. Dit was niet de afspraak. Vervolgens direct gebeld met de klantenservice. Hier gaf men aan, dat de afspraak niet bekend is en dat men wel wil crediteren, maar alleen als er een bewijs van levering door een andere leverancier op het nieuwe adres kan worden overlegd. Dit is niet in overeenstemming met de gemaakt afspraak. Dit bewijs kan desgewenst wel worden geleverd, maar het strookt niet met de telefonische afspraak met de klantenservice. Ik ben van mening dat ik zorgvuldig heb gehandeld, door al vijf maanden van tevoren de verhuizing en opzegging te regelen en nu blijkt dat de gemaakte afspraak niet is vastgelegd, danwel dat NLE toch probeert om mij 50 euro afhandig te maken. Zeer teleurstellend!

  14. Probeer al een maand duidelijkheid te krijgen over de dubbele betaling, heb nl een contract van 3 jaar dat nog 2 jaar loopt.

    Krijg geen antwoord op mijn mail, de klantenservice ligt er uit en mijnnle.nl ligt er ook uit.

    Ik weet dat ik kosteloos kan overstappen via diverse sites.

    Ben het zat en heb me al aangemeld bij Electrabel en zorgen dat alles geregeld wordt.

  15. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen22222
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Wij waren tevreden over de overstap naar de NLE op 19 mei 2015. nu ontvingen we echter een brief dat we in september 2 keer een VOORSCHOT dienden te betalen omdat ze van achteraf naar vooraf gingen. De KOM ERBIJ bonus blijkt ook niet te kloppen want dat is pas als je er een jaar of langer bij zit.

    reeds 2 maal getracht om op te zeggen, bij de klantenservice zeggen ze dat dit niet mogelijk is, dat we de netwerkbeheerder zelf maar moeten bellen. omdat er kennelijk boetes op zitten als we geen energieleverancier hebben!

    Kortom, ze wijzigen eenzijdig de algemene voorwaarden, en als je er dan vanaf wil dan kan dit niet. Stap aug niet over naar die BOEVEN want dat zijn het.

  16. De grootste oplichters zijn de nederlandse enegie maatschappij( pas op je jaarrekening je betaald hier zo maar bij. )Dit bedrijf moet gewoon geweigerd worden hier in nederland. afzetters dat zijn ze.

  17. van de week zag ik het bericht voorbij komen dat de NEM de incasso gaat verplaatsen met als rede dat er teveel wanbetalers bij en ik in september dus een dubbele afschrijving heb,daar was ik het dus niet mee eens en gaan zoeken en informeren en ik kan er dus wel kosteloos onder mijn jaarcontract uit en dat heb ik inmiddels geregeld , het was van korte duur daar bij de NEM want was pas overgestapt i.v.m. een aanbieding die ze hadden maar ben weer terug bij de NUON die me goed en duidelijk geholpen hebben en het in orde hebben gemaakt voor me , wat een stelletje **** daar zeg bij de NEM , bye bye, zwaai-zwaai , die zien we nooit meer terug !!

  18. De NLE gaat in september 2 maal mijn energie kosten incasseren!?

    Betaling was altijd achteraf en nu willen ze vooraf incasseren.

    “Verandering van de spelregels tijdens de wedstrijd”

    Als het niet over sport gaat heet dit volgens mij contractbreuk, een eenzijdige verandering van de afspraken.

    Wat zou de NLE ervan vinden als ik hen een mailtje stuur waarin ik mededeel dat ik vanaf heden een maand later zal gaan betalen?

    Gedurende mijn lopende contract wil ik dat de betaling blijft zoals is afgesproken.

    Beste NLE, ik voorspel u dat dit heel veel klanten gaat kosten.

    Ik adviseer mensen die overwegen om over te stappen naar NLE eerst maar even te wachten hoe dit gaat aflopen.

  19. Net een mail gekregen van NLE over de nieuwe betaling die voortaan voor de maand ipv na de maand moet worden betaald.
    Dit houd in dat je nu gewoon twee keer betaald.
    Waardeloos, en ik kan me voorstellen dat hier veel mensen mee in verlegenheid worden gebracht.
    NLE denk toch na niet iedereen kan dit zomaar betalen.
    Ik ga naar een andere aanbieder kijken.

  20. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    @PRodenburg. Wij waren al 5 jaar klant, maar na deze vage manier van doen zijn we nu dus overgestapt (via deze site). Dat is ons antwoord op de oplichtingspraktijken van de Nederlandse energie maatschappij. Ik raad iedere klant aan om hetzelfde te doen. Bovendien scheelt het ons ook nog eens 12 euro per maand. We zijn dus nog goedkoper uit ook.

  21. Algemene indruk33333
    Helpdesk33333
    Energieprijzen33333
    Overstapproces33333
    Energierekening11111
    Reclames33333
    Bereikbaarheid33333
    Klachtafhandeling33333

    Zojuist te horen gekregen dat ik een dubbele energierekening moet gaan betalen.. Ben net twee maanden klant en nu ben ik verplicht om dubbel te betalen? Zijn er meer mensen die dit hebben?

  22. daar ik ben overgestapt naar een andere energieleverancier, omdat ik daar al water en kabel bij betaalde en dit voor mij goedkoper was als de energie gas en elektriciteit er ook bij kwam. Ik zit in de aanvullende bijstand, had geld voor de huur erop staan en kreeg iets geld bij aangevuld door de bijstand, stond dus iets meer dan 600 euro op en heeft de nederlandse energiemaatschappij dit er afgehaald. Nu kan ik dus de huur iet betalen en hoe moet ik verder rondkomen deze maand. Schandalig gewoon.

  23. Algemene indruk55555
    Helpdesk55555
    Energieprijzen55555
    Overstapproces55555
    Energierekening55555
    Reclames55555
    Bereikbaarheid55555
    Klachtafhandeling55555

    Een paar jaar geleden via mijn favoriete voetbalclub Feyenoord (Beste van Nederland) ben ik overgestapt naar de Nederlandse energie maatschappij en ik moet zeggen, dat bevalt me prima. Na het vergelijken van de tarieven op Energievergelijking.nl zie ik dat ze nog steeds de goedkoopste energie maatschappij van Nederland zijn. Dus ga zo door!

  24. zeer ontevreden over nle
    bonus word helemaal niet uitgekeerd
    reden alles betaald per acceptgiro
    dieven zijn het MENSEN TRAP ER NIET IN

  25. Mensen opgelet:
    De welkomstbonus van NLE is inclusief BTW. Een welkomstbonus van 120 euro is eigelijk dus een welkomstbonus van minder dan 100 euro.

    NLE schermt met hoge bonusbedragen maar verzuimt te vermelden dat het inclusief BTW is.
    Heel ondoorzichtig en niet transparant.
    Wat zouden consumentenorganisaties daarvan vinden?

  26. Algemene indruk22222
    Helpdesk11111
    Energieprijzen33333
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames33333
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Beste,

    Willen jullie je administratie nakijken?
    Dit is een onterechte afschrijving, omdat jullie mij onterecht hebben aangesloten. Hier heb ik jullie over gebeld!!! Ik heb verdorie een gesprek gevoerd van meer dan 40 minuten gevoerd met 1 van uw medewerkers!!! Die er overigens ook geen kaas van gegeten had en continu navraag moest doen!!!

    Jullie hebben mij toen ik een aanvraag heb gedaan verzocht een borg te betalen. Indien ik deze borg niet zou betalen, dan zou ik NIET worden geaccepteerd als klant.

    Ik heb de door jullie gevraagde borg dus NIET betaald en dus hebben jullie nooit het recht gehad om mij achteraf aan te sluiten. Door jullie misstanden ben ik overgestapt naar de NUON, waar ik overigens heel content mee ben.

    Ik ben gelet op de feestdagen zeer welwillend om ruchtbaarheid aan deze misstanden te geven, wellicht worden er wel meer mensen door jullie bedrijf op deze manier opgelicht!!!

    Ik wens geen rekeningen te ontvangen, ik wens al het betaalde terstond terug op mijn rekening te ontvangen. Tevens een formele excuusbrief, dat lijkt mij zeer gepast.

    Mvg,

    W. de Groot

  27. Na ontvangst van een onterechte betalingsherinnering op tweede kerstdag 26-12-’14 om 23:10

    Beste,

    Willen jullie je administratie nakijken?
    Dit is een onterechte afschrijving, omdat jullie mij onterecht hebben aangesloten. Hier heb ik jullie over gebeld!!! Ik heb verdorie een gesprek gevoerd van meer dan 40 minuten gevoerd met 1 van uw medewerkers!!! Die er overigens ook geen kaas van gegeten had en continu navraag moest doen!!!

    Jullie hebben mij toen ik een aanvraag heb gedaan verzocht een borg te betalen. Indien ik deze borg niet zou betalen, dan zou ik NIET worden geaccepteerd als klant.

    Ik heb de door jullie gevraagde borg dus NIET betaald en dus hebben jullie nooit het recht gehad om mij achteraf aan te sluiten. Door jullie misstanden ben ik overgestapt naar de NUON, waar ik overigens heel content mee ben.

    Ik ben gelet op de feestdagen zeer welwillend om ruchtbaarheid aan deze misstanden te geven, wellicht worden er wel meer mensen door jullie bedrijf op deze manier opgelicht!!!

    Ik wens geen rekeningen te ontvangen, ik wens al het betaalde terstond terug op mijn rekening te ontvangen. Tevens een formele excuusbrief, dat lijkt mij zeer gepast.

    Mvg,

    W. de Groot

  28. Algemene indruk44444
    Helpdesk55555
    Energieprijzen44444
    Overstapproces55555
    Energierekening55555
    Reclames55555
    Bereikbaarheid55555
    Klachtafhandeling55555

    Mijn ervaringen met de Nederlandse energie matschappij zijn redelijk positief. Ze hebben een vriendelijke klantenservice die begripvol met mijn situatie zijn omgegaan. Toen ik klant werd was mij een welkomstpremie beloofd. Echter toen het jaar voorbij was had ik deze niet ontvangen. Toen ik belde om te informeren over de welkomstpremie vertelden ze me dat ik er geen recht op had. Gelukkig had ik de bestigingsmail nog waarin stond dat ik er wel degelijk recht op had. Deze heb ik naar ze toe gemailt. Dit was voldoende. Ik heb toen de welkomstpremie alsnog gekregen. Voor de rest ben ik tervreden. Ze zijn inderdaad goedkoper dan essent. Scheelt ongeveer 30 euro per maand.

  29. Heb een leeg staand huis, maar je moet een leverancier hebben. Ik mij aangemeld bij de NederlandseEnergieMaatschapij. Krijg contract, later ook de bevestiging en daarna niets mee. word geen geld af geschreven en krijg ook geen factuur. bellen met hun en ja factuur krijg je nog en komt goed. Paar weken later een brief van ENEXIS dat ik word af gesloten omdat ik geen leverancier had, dus ik bellen. NEE NEM heeft laten weten niets meer te leveren. Dus ik bellen, ja je hebt je rekening niet betaald.. Dus ik SORRY maar ik heb nooit iets ontvangen en het kwam allemaal goed. JA zegt NEM, niets aan te doen, dus ik weer naar een andere maatschapij waar nu wel alles goed gaat..

    Krijg ik later de brief om mijn meter stand door te geven ik ingevuld, krijg ik een gepeperde rekening van 2 maanden a 95 euro niet betaald en nog een rekening van 250 euro omdat ik binnen een jaar het contract verbonden heb. Nu ook werken ze niet mee met de afwikkeling en zal ik naar de rechter moeten gaan om mijn gelijk te krijgen.

    Tot bij de rechter NEM!!

  30. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Lees dus alleen de feed-back van ontervreden klanten !
    Al die z.g klanten met die positieve verhalen moeten het imago alleen maar ópkrikken.Net zo goed dat ik nu 2x reageer kan hun personeel dat ook doen.
    Kijk maar eens naar andere (iets oudere)beoordeling-sites…Alles negatief !!!
    Tja….Zo werkt de NEM nu eenmaal…brutaler, misleiding en misbruik maken is hun handelsmerk !
    Nu zullen er ongetwijfeld (na mij) zeker een paar 100% ‘klanten’ beoordelen want dan blijven ze in de race met hun gemiddelde en dit valt mij dan ook op..(ze worden wanhopig..lijkt het wel).
    En mensen…denk eens na. Wie besteedt er nu zoveel energie aan klagen over een leverancier die vlekkeloos te werk gaat en niet aan dit korte termijn graaien doet?? Vervelen de mensen zich soms om op dit soort sites te zoeken ? Of doe je dat alleen als je kwaad en gefrustreerd bent?
    Deze positieve ‘klanten’ gaan vast en zeker weer mee met hun personeelsfeest !!
    Bah.. wat een volk en wat een land maar ja..ze zijn blijkbaar nodig hier in Nederland.Ze dragen toch maar mooi BTW af aan onze staat en die snappen er vast weer eens niets van…..
    Misbruik maken van vertrouwen staat hoog in het vaandel tegenwoordig…triest !!

  31. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Na een heftig gevecht te zijn aangegaan met deze ‘georganiseerde organisatie’ kan ik zeggen dat mijn vermoedens van oplichting ook bevestigd zijn.
    Ze durven dan ook niet (meer)met mij naar de rechter. Gelukkig stuurden ze mij een deurwaarder op m’n dak die eerst wilde ‘bemiddelen’om buiten de rechter om de zaak te regelen.(natuurlijk ! want het ging maar over euro 135,-).Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van deze organisatie wat betreft het spelen en manipuleren van mensen.Ze hanteren ‘taktieken’ waarvan de honden geen brood lusten. (liegen,dom houden,je laten twijfelen aan jezelf en dan weer een arrogantie van heb ik jouw daar….enz).De methoden zijn slim doordacht lijkend op een kwaadaardige narcist die achter deze manier van geld harken zit.Jammer en triest dat deze ‘ondernemers’in deze tijd zich kunnen laten zien. Het is van mij al een tijd terug en toen waren de klachten dan ook eindeloos en nu ?? Potverdorie…ze zijn voor zeker 50% verdwenen aan de aantal positieve ervaringen te lezen !! Ik denk dat het dus slecht gaat…en de gehersenspoelde telefoonmedewerkers over zijn geplaatst naar dit soort site’s want ze staan bekent hoor en rechters lusten ze rauw ! Trap er dus niet in en hou de ‘collega’s (en netbeheerders)ook maar inde gaten want ze zijn afhankelijk van elkaar!
    Sterkte en succes ! (met name voor de NEM bedoeld)

  32. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen22222
    Overstapproces55555
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Tja, als je net een dagje te laat bent met betalen krijg je al meteen een herinnering en € 25,- er boven op.
    In ons geval zijn ze niet goedkoper, en zijn dus aan het kijken om over te stappen.

  33. Algemene indruk55555
    Helpdesk55555
    Energieprijzen55555
    Overstapproces55555
    Energierekening55555
    Reclames55555
    Bereikbaarheid55555
    Klachtafhandeling55555

    De Nederlandse energie maatschappij heeft mij goed geholpen met de problemen die ik had bij de Nuon. Door een administratieve fout was mijn verhuizing niet goed verwerkt. Het oplossen van dat probleem duurde bij Nuon meerdere maanden. Hierdoor heb ik na tien jaar klant te zijn besloten om voor een andere energiemaatschappij te kiezen. Uiteindelijk is dit de Nederlandse energie maatschappij geworden omdat zij meer dan bereidt waren om mij te helpen. Zij hebben uiteindelijk de verhuizing voor mij gecorrigeerd en het oude contract gratis voor mij opgezegd. Ik ben nu een tevreden klant van de Nederlandse energie maatschappij.

  34. Algemene indruk44444
    Helpdesk44444
    Energieprijzen44444
    Overstapproces55555
    Energierekening55555
    Reclames44444
    Bereikbaarheid44444
    Klachtafhandeling44444

    Via onafhankelijk energiecollectief overgestapt. We zijn iets voordeliger uit, niet gek veel goedkoper. Scheelt een tientje per maand. Overstap ging prima. We hadden een paar vragen mbt verhuizen, goed beantwoord en geen lange wachttijden.

  35. Algemene indruk55555
    Helpdesk55555
    Energieprijzen55555
    Overstapproces55555
    Energierekening55555
    Reclames55555
    Bereikbaarheid55555
    Klachtafhandeling55555

    Via de Nederlandse energiemaatschappij ben ik goedkoper uit dan bij Nuon of Essent. Om precies te zijn scheelt het me 34 euro per maand. Ik betaal een hoger vastrecht, maar de welkomstpremie van 230 euro maakt dit meer dan goed. Verder is alles gewoon hetzelfde. Alleen de prijs is lager.

  36. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Via de overstapservice terechtgekomen bij NLE. Hiervoor zat ik bij Energie.nl en daarvoorvoor bij Greenchoice. Ik zit nu weer bij Greenchoice; betrouwbaar, duidelijk en relaxed. Ik stap dus nooit meer over aangezien ik uiteindelijk alleen maar veel meer heb moeten betalen in vergelijking met Greenchoice. Let wel: bij gelijkblijvend energie- en gasverbruik.

    Nu over de NLE. 1. Bij aanmelding krijg je een zogenaamde vaste klanten korting van €360 die op je jaarnora verekend zal worden, staat ook in het contract. 3 maanden voor de jaarnota is mijn betalingswijze plotseling veranderd van automatisch incasso naar acceptgiro (extra kosten per keer €2,60!). Zonder enig overleg of toestemming van mijn kant. Ik heb hier ook geen enkel bericht over gehad. Dit is volgens de wet dan ook niet geldig bij mijn weten. Wat blijkt nu; voor de vaste klanten korting moet je alle nota’s via automatisch incasso betalen. Wordt dit per acceptgiro gedaan dan vervalt de vaste klantenkorting. Wat een klantonvriendelijke benadering, ongelofelijk. Indien NLE dit niet eerst duidelijk aangeeft is dit volgens mij pure misleiding van een klant.

    2. Is de NLE goedkoper, welnee. Ik ben veel meer kwijt en moest uiteindelijk ruim €800,- bijbetalen op mijn jaarnota. Bij ongeveer gelijkblijvend verbruik. Overstappen gunstig, dus niet.

    3. Ben je een keer iets te laat met betalen krijg je ettelijke voice mails (elke dag!), brieven etc. om binnen korte termijn te betalen. Ronduit vermoeiend. Bij Greenchoice b.v. krijg je netjes 1 bericht of je het bedrag alsnog binnen 2 weken wil overmaken. Samenvattend mijn ervaringen met de NLE: duur, zeer klantonvriendelijk! en je wordt gewoon, in goed Nederlands, genaaid.

    Ik laat het er echter niet bij zetten, ga rechtshulp in schakelen voor die vast klantenkorting en dit bericht komt op alle sites waar mogelijk te staan. Zal ze leren die NLE

  37. Algemene indruk55555
    Helpdesk55555
    Energieprijzen44444
    Overstapproces55555
    Energierekening44444
    Reclames44444
    Bereikbaarheid55555
    Klachtafhandeling44444

    Overal gaat wel eens wat mis. Maar als je even contact op neemt is alles te verklaren en staan de vriendelijke dames van de klantenservice klaar om je snel en goed te helpen. Niet altijd, maar wel vaak de goedkoopste. En daarnaast vind ik een heel goede helpdesk errrrg belangrijk. Weet uit ervaring ook dat veel mensen klagen zonder dat ze ook eens kijken naar wat ze zelf verkeerd gedaan hebben!

  38. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid44444
    Klachtafhandeling11111

    Afzetters zijn het , een ander woord is er niet voor. En ik kan het nog hard maken ook. Wij hebben een dubbele meter, en (als ik de reacties hier lees zijn wij daar niet de enige in) die gasten van de Nederlandse Energie Maatschappij hebben het gepresteerd om twee jaar achtereen de piek en dal standen om te draaien en zo honderden Euro’s extra te incasseren, daarmee het voorschotbedrag verhogend. Hoe bestaat het dat men deze digitaal ingevoerde standen toch omdraait? Ik noem dat manipulatie. Na een briefwisseling wordt de fout gecorrigeerd.

    En dan is het toch van de zotte dat in het jaar daarop weer datzelfde trucje toegepast wordt? Wederom honderden Euro’s te veel geïncasseerd op de eindafrekening, wederom een poging om mede door deze truc de maandbedragen te verhogen. Kortom een drama.

    Ook de belofte van gegarandeerd lagen tarieven wordt niet waargemaakt. En als je ze aanklaagt voor wanprestatie op basis van bovenstaande en wilt overstappen, komen ze met een overstapboete om de hoek. En als je dan goed gaat vergelijken, dan blijken de tarieven die ze mij inmiddels in rekening brengen veel hoger te liggen dan de momenteel goedkoopste aanbieders. Vastrecht 140% meer! Piektarief 40% meer! Daltarief is wel marktconform. Gas ook 35% meer! Bij gelijkblijvende resterende 3 jaar contractlooptijd. Kortom, afzetters zijn het.

    Dit is veruit de meest waardeloze ervaring ooit met een energiemaatschappij.

    Advies: ga nooit met deze lui in zee!

  39. WORDT NOOIT KLANT BIJ DE NEDERLANDSE ENERGIE MAATSCHAPPIJ!!

    Waardeloos bedrijf. Ik krijg ten onrechte een incasso van 150 euro aan mijn broek. Na terugboeken contact gezocht met de helpdesk. Dit bleek een dagtaak te zijn. Ben momenteel in conclaaf over de incasso, met de mededeling van NEM dat zij me voor 1 januari zouden terugbellen. Het is ondertussen 6 januari en ik heb nog niks gehoord. Ben blij dat ik maar een jaarcontract heb getekend want per 1 december stap ik over naar een andere maatschappij en kom ik NOOIT meer terug bij dit shitbedrijf. Mijn advies: NEM, NIET DOEN!

  40. Algemene indruk11111
    Helpdesk22222
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    “IK ZEG niet DOEN”, “IK ZEG géén ZON”….”Ik zeg HELP!!”
    N.a.v. de hoogte van de jaarafrekening contact gezocht met Nederlandse Energie Maatschappij. Blijkt:
    – 250 euro, ten onrechte MEER berekend dan door mij opgegeven
    – 1 jaar teruglevering zonnepanelen (ikzegzon) wordt niet geregistreerd en niet geleverd. Installatie uitgevoerd volgens instructies. Niemand (b)lijkt verantwoordelijk….behalve de consument….
    – jaarafrekening, wordt natuurlijk wel geïncasseerd….
    op aanraden van Nederlandse Energie Maatschappij incasso teruggedraaid.
    – Factuur zou worden gecrediteerd, maar krijg nu aanmaankosten in rekening gebracht….
    – inmiddels 4 uur gespendeerd om dit te corrigeren….

  41. Algemene indruk55555
    Helpdesk55555
    Energieprijzen55555
    Overstapproces55555
    Energierekening55555
    Reclames55555
    Bereikbaarheid55555
    Klachtafhandeling55555

    NLE Bevalt me prima. Eindelijke een bedrijf die snapt hoe de markt werkt. Wij willen gewoon de laagste prijs en daarmee basta. Sloop de crisis is ook van de Nederlandse energie maatschappij. Een andere energiemaatschappij zou dat niet eens willen omdat ze liever de hoofdprijs vragen. De Nederlandse energie maatschappij hoeft kan blijkbaar met veel minder doen. En zo hoort dat ook. Hulde dus voor NLE. Ik zal de Nederlandse energie maatschappij bij iedereen die ik ken aanbevelen. Voor mij geen Essent meer. Het is afgelopen met dure energierekeningen.

  42. Algemene indruk44444
    HelpdeskNot Rated
    Energieprijzen44444
    Overstapproces55555
    Energierekening44444
    ReclamesNot Rated
    BereikbaarheidNot Rated
    KlachtafhandelingNot Rated

    Met de rest heb ik geen ervaring. Tot zover is alles goed. Houden zo!

  43. Algemene indruk55555
    Helpdesk55555
    Energieprijzen55555
    Overstapproces55555
    Energierekening55555
    Reclames55555
    Bereikbaarheid55555
    Klachtafhandeling55555

    Prima bedrijf. Nooit geen klachten en wel degelijk goedkoop.

  44. Algemene indruk55555
    Helpdesk55555
    Energieprijzen55555
    Overstapproces55555
    Energierekening55555
    Reclames55555
    Bereikbaarheid55555
    Klachtafhandeling55555

    Ik ben al 3 jaar klant bij de Nederlandse energie maatschappij. Ik kan me niet voorstellen dat het allemaal zo slecht is als hierboven beschreven. Ik heb dan ook mn twijfels of de reviews wel door echte klanten is geschreven en niet door de of slechte ervaringen concurrentie zoals Nuon Essent of Eneco. De Nederlandse energie maatschappij is gewoon een goede energieaanbieder met lage energieprijzen. Zelf heb ik nooit problemen met de nle gehad. Ik kan de nle dus alleen maar van harte aanbevelen.

  45. Algemene indruk33333
    Helpdesk44444
    Energieprijzen44444
    Overstapproces44444
    Energierekening44444
    Reclames33333
    Bereikbaarheid33333
    Klachtafhandeling44444

    Tot nu toe gaat het goed. Als de energieprijzen stijgen dan stap ik misschien weer over naar een andere energieleverancier.

  46. Ben heel tevreden met mijn overstap naar de Nederlandse energie Maatschappij. Betaal minder en ben zonder probleem overgestapt!!

  47. Ben overgestapt via een huis aan huis verkoper. Die deed zich voor als mijn energieleverancier, essent. Iedere energieleverancier zou zijn overgenomen door DE nederlandse energie maatschappij. Achteraf blijkt dat helemaal niet het geval te zijn en zit ik nu vast aan een contract van 5 jaar! Ik kan het opzeggen, maar dan moet ik wel eerst even 250 euro boete betalen. Ik ben wel iets goedkoper uit. Namelijk 6 euro per maand. Wel goedkoper dus, maar niet op de juiste manier ingeschreven.

Plaats een reactie

3 × vier =

Algemene indruk
Helpdesk
Energieprijzen
Overstapproces
Energierekening
Reclames
Bereikbaarheid
Klachtafhandeling

Vul uw gegevens in en bereken uw voordeel!