Nederlandse energie maatschappij (NLE)


Nederlandse energie maatschappij (NLE) is één van de energie aanbieders op de Nederlandse energiemarkt. Wilt u klant worden bij Nederlandse energie maatschappij (NLE)? Er zijn nu in totaal 84 mensen met ervaringen over Nederlandse energie maatschappij (NLE). Wat zijn uw ervaringen met Nederlandse energie maatschappij (NLE)? Geef Nederlandse energie maatschappij (NLE) met behulp van de sterren een beoordeling. Hoe meer sterren hoe beter de score.

Nederlandse energie maatschappij (NLE) ervaringen

Algemene indruk2.152.152.152.152.15
Helpdesk2.242.242.242.242.24
Energieprijzen2.52.52.52.52.5
Overstapproces2.612.612.612.612.61
Energierekening2.372.372.372.372.37
Reclames2.162.162.162.162.16
Bereikbaarheid2.342.342.342.342.34
Klachtafhandeling2.112.112.112.112.11

Geef een beoordeling

Klik op de sterren om te beoordelen

Gemiddelde beoordeling / 5. Aantal beoordelingen:

Omdat je dit nuttig vond

Volg ons op social media

Het spijt ons dat je dit niet nuttig vond

Laten we het samen nuttig maken

Informatie over Nederlandse energie maatschappij (NLE)

Help mee om zoveel mogelijk informatie over Nederlandse energie maatschappij (NLE) te verzamelen. Vertel uw ervaringen met Nederlandse energie maatschappij (NLE) aan de rest van de bezoekers. U kunt Nederlandse energie maatschappij (NLE) een beoordeling geven met behulp van de sterren.

Nederlandse energie maatschappij (NLE): energie, kosten, tarieven en acties

Vergelijk Nederlandse energie maatschappij (NLE) ook andere energie aanbieders en lees vooral ook de reviews. Door de reviews te lezen weet u wat u van Nederlandse energie maatschappij (NLE) kan verwachten. U kunt de kosten, tarieven en acties vergelijken met Energievergelijking.nl. De onafhankelijke energievergelijker van Nederland. U kunt op Energievergeljking.nl alle beschikbare energie aanbieders vergeljken met het aanbod van Nederlandse energie maatschappij (NLE). Vergelijk het aanbod en bereken hoeveel u zou kunnen besparen als u zou overstappen.

Vergelijk Nederlandse energie maatschappij (NLE) met anderen

Vul uw gegevens in en bereken uw voordeel!

84 gedachten over “Nederlandse energie maatschappij (NLE)”

  1. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Ik betaalde veel te veel voor mijn energieprijzen. NLE wilde mij geen betere aanbieding doen waardoor ik over moest stappen.
    Vervolgens blijft men gewoon het voorschotbedrag incasseren terwijl mijn contract al was beeindigd.
    Ik heb daar al 2 maanden van te voren over aangegeven dat ik dat niet zou accepteren.
    Vervolgens heb ik de incasso tegen gehouden.
    Dan durft men nog een aanmaning te sturen ook terwijl het een voorschotbedrag betrof en ik al 500 euro tegoed had op basis van de eindnota.

    Belabberd bedrijf. Klantenbinding is 0,0

  2. Jaren geleden bij de NEM geweest. Na een overstap naar een andere maatschappij een narekening van meer dan 1000 euro aan onze broek gekregen door gegoochel met meterstanden. Met mijn meterstanden naar het kantoor in Rotterdam geweest. Ja het klopte inderdaad niet en ze zouden er werk van maken. We hoorden ervan. Ja, een incassobureau.
    Een waardeloze maatschappij. Pure maffia. Met deze praktijken zeggen ze goedkoop stroom te kunnen leveren. Nooit met deze toko in zee gaan.
    Via reviews gelezen dat wij niet het enige slachtoffer waren. En consumentenprogramma’s op de TV hebben ook al gewaarschuwd voor deze firma.
    Ik raad iedereen al jaren af de NEM te nemen.

  3. wat een waardeloze maatschappij. na verwisseling van de meter naar een slimme meter bleek een storing in het telwerk van de oude meter plaats te hebben gehad. Er dreigde een forse bijbetaling na overleg heb ik dan ook de maand termijn met 60 euro opgehoogd. wat blijkt nu de bijbetaling bleek mee te vallen. door de verhoogde termijnen heb ik echter de navordering al ruimschoots betaald NLE heb ik ook de laatste gegeven gezonden en ook de uitgebreide berekening. Ze weigeren eerder gedane toezeggingen terug te draaien enkel driegen met afsluiten terwijl je nog geld te goed heb van NLE . ze verdommen nu de meter zelf uit te lezen waarvoor heb je nu eigenlijk een slimme meter???
    Ook al heb ik nu nog een opzegboete van 50 euro voor een jaar maar met deze NLE wil ik niet meer verder

  4. Bij de afrekening van 25 jan2015 t/n 25 jan 2016 worden slecht 11 maanden voorschotten berekend;
    ondanks dubbele nota in september.Navraag
    zegt dat voorschot december pas bij afrekening in 2017 volgt;
    doch de afrekening loopt bijna geheel jan 2016

    ik vind dit oplichterij

  5. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 22222
    Overstapproces 22222
    Energierekening 33333
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 22222
    Klachtafhandeling 11111

    Deze leverancier is onbetrouwbaar, midden in het contract worden de voorwaarden verandert.

    Als er problemen zij dan wordt dit netjes aan de telefoon geregeld , maar achteraf is dit dan toch anders.
    Mij advies : Alles alleen schriftelijk, dan heb je achteraf nog bewijs.

  6. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 33333
    Overstapproces 33333
    Energierekening 33333
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    De Nederlandse Energie Maatschappij heeft mij voor de maand december dubbel gefactureerd. Ik heb bij hun gevraagd wat hier de bedoeling van is en zij hebben mij medegedeeld dat dit een wijziging van hun kant is en dat zij mij hierover hebben bericht.

    Dit laatste is zeker niet gebeurd en ik heb dan ook aangegeven dat ik het hier niet mee eens ben en dat mijn wens is om over te stappen naar een andere maatschappij. Het antwoord van de Nederlandse Energie maatschappij hierop is; dat mag als u de overstapboete gaat betalen. Ik heb juridisch advies ingewonnen en zij hebben mij te kennen gegeven dat ik volledig in mijn recht sta.

    De NLE houdt vol volledig in hun recht te staan en stalken mij nu met mailtjes en geautomatiseerde telefoontjes over nog te betalen kosten.

    NLE Hou hier mee op.

    Ga nooit naar de Nederlandse Energie maatschappij!

  7. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    In september 2015 geconfronteerd met een dubbele incasso. 1 termijn gestorneerd en per mail uitgelegd waarom.
    Tot mijn verbazing stelt NLE dat ze een aankondigingsmail verstuurd hadden die ik echter nooit heb ontvangen en dat zij overgaan tot afsluiten zelfs als ik alle maandtermijnen correct hebt betaald.

  8. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 22222
    Klachtafhandeling 11111

    NLE zijn inderdaad een stel bedriegers. Ik lees dat ik niet de enige ben waar ze de meterstanden van de dubbele meters omdraaien. Heb ruim twee uur aan de telefoon gezeten en toen gaven ze hun fout toe en zouden het oplossen, nou niet dus. het komt erop neer dat als je de boel goed wilt laten corrigeren dat je altijd moet betalen want je heb altijd te weinig betaald en de computer berekend het en heeft altijd gelijk, ja Shore, ook dat je ineens van 3340 naar 3349 kWh ben gegaan en daar hebben ze geen antwoord op. Mensen kijk uit het zijn een stelletje oplichters, je betaald voor de wanbetalers

  9. NLE NOOIT VAN MIJN LEVEN MEER.
    Ik was een tereden klant tot ik bericht kreeg over de dubbele afschrijving. Ik was het daar niet mee eens en je kon ovestappen dus dat heb ik gedaan. Ik was namelijk wel een keurig betalende klant door middel van automatische incasso. Maar de de dubbele termijn heb ik laten stoneren. Nu heb ik eind afrekening van de NLE gehad en wat schets mijn verbazing ze brengen de niet geincaseerde dubbele afschrijving als zijnde openstaand bedrag of maar ik even bij wil betalen. Telefonisch contact opgenomen met de klantenservice maar na enige tijd in de wachtrij te hebben gestaan werd de verbinding vebroken. Dus dan maar per email en ik kreeg keurig bericht terug. Ze hadden getracht mij telfonisch te bereiken maar dit was niet gelukt. Heel vreemd want ik heb geen telefoontje van hun ontvangen! Maar volgens de NLE klopt het eindbedrag wel en omdat ik niet heb betaald krijg ik een incassobureau op mijn dak. Het waren voglens hun herhaadelijke verzoeken welke ik niet heb ontvangen. Het enige dat ik heb zijn de door mij verstuurde emails van de opzegging en dat ik niet de dubbele rekening ga betalen en overgestapt ben. En de eindnota moet ik voor 17-12-2015 betalen. Een hele rare manier van zaken doen en een zeer onbeschofte manier van de afdeling klantenservice.

  10. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 33333
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 33333
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 33333
    Klachtafhandeling 11111

    In september 2015 werd ik geconfronteerd met een dubbele afboeking van het termijnbedrag; reden voor mij om tot storneren van één termijn over te gaan. Daarop volgde de incassoprocedure, waardoor voor mij pas voor het eerst bleek dat er sprake was van een in augustus 2015 verzonden mail over het dubbel incasseren van de maandtermijn in september jl. Die mail heb ik nooit en te nimmer gezien; dat was voor mij mede een reden om mij scherp op te stelen tegenover deze plotsklapse demarche ter verhoging van de liquiditeitspositie van de NLE. Nu kan NLE mij blijkbaar wel het bewijs verschaffen dat ze een mail naar mij hebben gestuurd, maar slagen zij er niet in om mij het bewijs van een openings- en/of leesbevestiging aan te reiken. Het is mogelijk dat de betreffende mail in mijn spam terecht is gekomen, maar dat is voor mij niet meer te controleren daar Gmail spamberichten na één maand verwijdert. De NLE had voorzichtiger moeten handelen en wel middels de inschakeling van een zogenaamde bulksender, zeker bij een bulkverzending van meer dan 100.000 mails in één keer. Verder, afgezien dat NLE een openings- en/of leesbevestiging mij niet kan aanreiken is een akkoord van mijn kant er sowieso in het geheel niet geweest. Ik vind dit alles een domme en ondoordachte streek van NLE; immers, is het effect voor de liquiditeitspositie van de incasso van een 13e termijn slechts van korte duur omdat bij de jaarafrekeningen binnen 12 maanden na september jl. het effect van extra liquiditeiten ingedroogd is vanwege het vereffenen (lees: terugbetalen) van die 13e termijn. Commercieel gezien is deze klantbenadering dodelijk en doet alleen maar vermoedens rijzen dat NLE in een moeilijke liquiditeitspositie verkeert en daardoor misschien wel op een faillissement afstevent, waardoor klanten kunnen fluiten naar de mogelijke terugbetaling van een eventueel overschot op betaalde termijnbedragen. Daar komt nog bij dat de betreffende extra incasso er is om reden dat de (toenemende?) kosten vanwege wanbetalers enorm oplopen. Gevraagd naar een cijfermatige onderbouwing van die redengeving wordt mij medegedeeld dat NLE mij die niet kan geven. Naar ik mag aannemen om reden dat een onderbouwing van die redengeving er in het geheel ook niet is! Nee, NLE maakt zichzelf volledig ongeloofwaardig en belachelijk met deze fantasieloze marktbenadering, hetgeen voor mij dan ook reden is geweest om het contract met NLE op te zeggen. De Nederlandse Lepe Energiemaatschappij hierbij dan even uitvoerig belicht. En, NLE leer eens het kunstje om je klanten/afnemers als een waardevol element te beschouwen in plaats van als een melkkoe.

  11. NLE doe er geen zaken mee! Zijn totaal niet eerlijk over de gang van zaken en door eigen problemen houden ze de bonus van ons in! Contracten zijn waardeloos aangezien ze hun eigen regels tijdens de wedstrijd blijkbaar mogen aanpassen.

  12. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen Not Rated
    Overstapproces Not Rated
    Energierekening Not Rated
    Reclames Not Rated
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    L.S.

    Ik geef keurig elk jaar (vanaf 2011) mijn meterstand door, vandaag ben ik er achter gekomen d.m.v. een extreem hoge eindafrekening dat deze meterstanden nooit verwerkt zijn, NLE zegt namelijk dat laatste 3 a 4 jaar mijn verbruik is ingeschat.

    NLE schrijft op hun forum: Als u uw meterstanden nog niet heeft doorgegeven, vragen we u dit alsnog zo snel mogelijk te doen. Als we de meterstanden niet van u ontvangen, moeten we ze namelijk schatten.

    Nu beweert NLE dat ik nooit deze meterstan(en) heb doorgegeven, het vreemde is dat ik OOK nooit een herinnering heb mogen ontvangen, dus kan ik er vanuit gaan dat alles keurig is verwerkt.

    Het bedrag wat ik nu nog zou moeten betalen zijn voor mij (een alleenstaande werkende moeder met een baan rond het bijstandsniveau) niet op te brengen, dit is 4 x mijn maandsalaris.

    Nu is mijn vraag of er meerdere klanten van NLE een (soort) gelijke ervaring hebben, valt hier iets tegen te doen, ik vindt het wel erg simpel dat NLE hier zich van af kan doen, niets ontvangen, geen herinnering stuurt of in ieder geval een melding dat het verbruik is ingeschat (op de jaar nota).
    Ook staat er geen begin / eindstand op de jaarafrekening, zodat de verwerking op juistheid is te controleren!

    BJF

  13. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Bezint voor dat U aan de N.L.E.begint.

  14. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Heb mijn contract opgezegd wegens dubbele incasso. Ze blijven bij hun standpunt en dat ze veel wanbetalers hebben. Ik heb altijd netjes betaald. Ze moeten het geld dan bij de wanbetalers halen en niet bij mij. Toch de dubbele kosten incasseren. Heb de incasso gewoon laten terugboeken. Nu gaan ze dreigen met kosten. Heb inmiddels mijn contract opgezegd. Eindafrekening gekregen en ik krijg nog meer geld terug als dat het maandbedrag was. Dit is verrekend met de eindafrekening. Ben er geen klant meer maar blijven nog steeds een aanmaning sturen van het terug geboekte bedrag wat al lang verrekend is. Administratie loopt hier ook lekker langs elkaar. Maar wel blijven dreigen met incasso kosten. Ik zie ze graag tegemoet. Ik heb geen diensten van NLE ontvangen over de maand oktober dus mag er wettelijk niet eens geïncasseerd worden. Stelletje oplichters zijn het, ook de kom erbij bonus kan je naar fluiten. En ook snel nog even opzegkosten op de rekening zetten. Ze sturen een wazig mailtje met de wijziging. Wettelijk horen deze wijzigingen per post te komen. Zo goedkoop zijn ze ook niet meer. Ben naar eneco terug gegaan. Tarieven goedkoper (moet je wel aangeven) dan krijg je gewoon een scherpe aanbieding want ze willen ook klanten. En een gratis Toon cadeau incl. installatie. Bij deze oplichters zien ze mij niet meer terug.

  15. Ik heb ook een slechte ervaring met NLE. Ik stap ook over n.a.v. dubbel incasseren. Ik krijg ook 100 euro in rekening gebracht omdat ik volgens hen te laat ben. Je had binnen 30 dagen moeten reageren. Hoezo moet ik reageren? NLE verandert eenzijdig het contract en dan moet ik binnen een termijn reageren? Ik ben trouwens bij mijn nieuwe energieleverancier 31 euro per maand goedkoper uit. Ik krijg mijn aanmeldingsbonus ook niet dus ga er 200 euro op achteruit. Trouwens ze hebben ook een zeer slechte site en moeilijk bereikbaar. 20 minuten in de wacht ‘s avonds niet bereikbaar.
    Ik ben niet werkzaam bij de concurrent want iemand hierboven suggereert.

  16. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Bijzonder slechte ervaringen met dit ”bedrijf”. gelukkig stap ik over, maar het is 1 en al ellende. om over de klantenservice niet te spreken en de manier hoe je behandeld wordt door hen. vooral nu ze, zonder redelijke bedenktijd en termijn, klanten opzadelen met dubbele termijnbedragen. vooral nu zijn er erg weinig mensen die dit kunnen bekostigen. maar daar heeft NLE volgens mij flink de ****** aan, aangezien ze niet bereid zijn om mensen tegemoed te komen door dit te wijzigen. eveneens heeft CB hierover een brief opgesteld naar de NLE. De uitspraken van NLE nav deze, zijn tevens niet kloppend, gezien deze niet worden aangegeven naar de klanten toe. kortom; wordt geen klant bij NLE!

  17. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Na telefonisch contact met NLE, werd mij verteld dat ik te laat ben om gebruik te maken van kosteloos overstappen en kan ik nu kiezen om het contract uit te zitten of een betalingsregeling treffen voor de dubbele incasso. In mijn ogen niet een oplossing.

    Helaas heeft de email met informatie over de nieuwe manier van incasseren mij niet bereikt.

    Ik voel mij niet gehoord als klant. Heb duidelijk aangegeven dat ik geen e-mail heb ontvangen, alleen daar willen ze niks meedoen.

    Voor toekomstige klanten, let op!! NLE past klantenservice bijzonder toe.

  18. OP 12 augustus 2015 kreeg ik van NLE een mailtje dat de betaling van achteraf naar vooraf zou gaan.
    Als argument werd het grote aantal wanbetalers genoemd. Ik begreep dit niet helemaal want A ,ik ben geen wanbetaler en B, door de invoering van de slimme meters zouden we juist gaan naar een systeem dat je direct per maand je verbruik afrekent. Ik had geen zin om mee te doen aan de financiering van NLE dus ben ik overgestapt, wat kosteloos kon gebeuren volgens NLE, Op 17 september kreeg ik een mailtje dat de eindafrekening klaar stond en dat ik een klein bedrag zou terug krijgen. Nadat ik was ingelogd op mijn NLE bleek er van alles klaar te staan behalve de eindafrekening. Na mijn vakantie 14 dagen later nog eens geprobeerd, en jawel hoor; nu stond de eindafrekening klaar. Na bestudering bleek er een bedrag van € 250 als opzegvergoeding te zijn gerekend. Klanten service gebeld en ja het was een foutje. Dus mensen houdt dit goed in de gaten.

  19. Na mailtje dubbele betaling .en gratis uitstap ben ik overgestapt naar essent die alles geregelt heeft.in het verleden geen problemen gehad met nl.ze hebben mij nog terug gebelt om me over te halen bij hun te blijven.maar mijn nee was nee.kreeg een paar dagen hierna mijn eindafrekening.en tot mijn grote verbazing stond daar de 100 eurp op de uitstap boete .BELLEN HELPT NIET maar het werd nog gekker 1 dag na de eindafrekening werd er twee keer mijn maandlasten van de bank gehaald.ik ben klaar met deze energie maatschappij .dit moet op kassa.laat het er niet bij zitten.

  20. Heb ook een slechte ervaring met de nederlandse energie maatschappij.ben na het bericht van dubbel betalen overgestapt naar essent die de overstap geregelt heeft wist dat ik kosteloos kon overstappen.maar met een smoesje kunnen ze dat omzeilen.ik moest betalen in ieder geval.kreeg 24 september de afrekening .maar 25 sept werd er nog twee keer een maandrekening van mijn bank afgetrokken.ben er helemaal klaar mee .dit is iets voor kassa.

  21. Sinds een aantal jaren klant bij de NLE. Altijd prima geregeld. het eerste jaar ook een flinke vaste klantenkorting ontvangen. Echter op 12 augustus een mail ontvangen dat NLE voortaan vooraf de termijnnota gaat incasseren zodat we dus in september eenmalig een dubbel termijnbedrag zouden moeten betalen. In deze mail staat ook vermeld dat je, als je het niet eens bent met de aanpassing van de voorwaarden, je binnen 30 dagen na verzending van de mail je contract kosteloos op kan zeggen. Dit dmv een telefoontje naar de klantenservice. Nadat ik een medewerker aan de lijn kreeg werd mijn gevraagd naar de reden van mijn opzegging. Ik zei nou ik heb een contract van 3 jaar maar jullie tarieven zijn flink hoger dan van andere aanbieders. Hierop kreeg ik te horen dat ik dan een boete zou moeten betalen als ik mijn contract op wilde zeggen(?!??). het opzeggen van het contract was alleen zonder boete als ik als reden “problemen met de gewijzige incasso had genoemd”… Dit is uiteraard niet waar want je kan gewoon van het contract af. De reden waarom maakt niet uit. Zij hebben tenslotte de voorwaarden gewijzigd!! Maar men probeert je dus op deze manier als klant te houden. Ik ben behoorlijk boos geworden. Toen ik ook nog aangaf dat ik een contract met een vast tarief had en ik in Mijn NLE had gezien dat dit tarief toch gewijzigd was ging hij de opzeggen ineens regelen. Wat een oplichter! Uiteindelijk kon mijn contract gewoon kosteloos beëindigd worden en ontving ik daarvan vandaag een bevestiging per mail.

  22. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 33333
    Overstapproces 33333
    Energierekening 33333
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 22222
    Klachtafhandeling 11111

    Vanaf september 2015 gata NLE haar klanten extra incasso’s door de neus boren. De klant heeft wel de mogelijkheid om het contract op te zeggen maar dan vergeet NLE te vermelden dat de welkomstbonus die je zou krijgen in hun eigen zak wordt gestopt. Dus NLE verdient miljoenen aan extra cash flow door de dubbele incasso en steekt bij opzegging ook nog eens jouw bonus in hun zak. Pure misleiding en opgezet om de winst op te drijven. NLE was een eenmalig probeersel maar snel naar een andere leverancier over 4 maanden.

  23. In april 2015 heb ik telefonisch contact opgenomen met NLE om een verhuizing per 14 augustus 2015 door te geven. Op die datum werd mijn woning verkocht en moest de levering door NLE dus stoppen.

    Op dat moment wist ik nog niet wat mijn nieuwe adres zou zijn; ik zocht een tijdelijke huurwoning. Omdat mijn jaarcontract loopt tot 13 september 2015 was mijn vraag aan de klantenservice: hoe werkt dit met de opzeggingsvergoeding. Mevrouw gaf mij aan, dat dit voor mij niet van toepassing is, omdat (a) mijn nieuwe adres nog niet bekend is en (b) het contract nog maar een maand of minder dan een maand loopt.

    Onder deze toezegging is in hetzelfde telefoongesprek opgezegd per 14 augustus 2015. Hiervan is per email een bevestiging ontvangen. Tot mijn verbazing zie ik op mijn eindnota toch een opzeggingsvergoeding. Dit was niet de afspraak. Vervolgens direct gebeld met de klantenservice. Hier gaf men aan, dat de afspraak niet bekend is en dat men wel wil crediteren, maar alleen als er een bewijs van levering door een andere leverancier op het nieuwe adres kan worden overlegd. Dit is niet in overeenstemming met de gemaakt afspraak. Dit bewijs kan desgewenst wel worden geleverd, maar het strookt niet met de telefonische afspraak met de klantenservice. Ik ben van mening dat ik zorgvuldig heb gehandeld, door al vijf maanden van tevoren de verhuizing en opzegging te regelen en nu blijkt dat de gemaakte afspraak niet is vastgelegd, danwel dat NLE toch probeert om mij 50 euro afhandig te maken. Zeer teleurstellend!

  24. Probeer al een maand duidelijkheid te krijgen over de dubbele betaling, heb nl een contract van 3 jaar dat nog 2 jaar loopt.

    Krijg geen antwoord op mijn mail, de klantenservice ligt er uit en mijnnle.nl ligt er ook uit.

    Ik weet dat ik kosteloos kan overstappen via diverse sites.

    Ben het zat en heb me al aangemeld bij Electrabel en zorgen dat alles geregeld wordt.

  25. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 22222
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Wij waren tevreden over de overstap naar de NLE op 19 mei 2015. nu ontvingen we echter een brief dat we in september 2 keer een VOORSCHOT dienden te betalen omdat ze van achteraf naar vooraf gingen. De KOM ERBIJ bonus blijkt ook niet te kloppen want dat is pas als je er een jaar of langer bij zit.

    reeds 2 maal getracht om op te zeggen, bij de klantenservice zeggen ze dat dit niet mogelijk is, dat we de netwerkbeheerder zelf maar moeten bellen. omdat er kennelijk boetes op zitten als we geen energieleverancier hebben!

    Kortom, ze wijzigen eenzijdig de algemene voorwaarden, en als je er dan vanaf wil dan kan dit niet. Stap aug niet over naar die BOEVEN want dat zijn het.

  26. De grootste oplichters zijn de nederlandse enegie maatschappij( pas op je jaarrekening je betaald hier zo maar bij. )Dit bedrijf moet gewoon geweigerd worden hier in nederland. afzetters dat zijn ze.

  27. van de week zag ik het bericht voorbij komen dat de NEM de incasso gaat verplaatsen met als rede dat er teveel wanbetalers bij en ik in september dus een dubbele afschrijving heb,daar was ik het dus niet mee eens en gaan zoeken en informeren en ik kan er dus wel kosteloos onder mijn jaarcontract uit en dat heb ik inmiddels geregeld , het was van korte duur daar bij de NEM want was pas overgestapt i.v.m. een aanbieding die ze hadden maar ben weer terug bij de NUON die me goed en duidelijk geholpen hebben en het in orde hebben gemaakt voor me , wat een stelletje **** daar zeg bij de NEM , bye bye, zwaai-zwaai , die zien we nooit meer terug !!

  28. De NLE gaat in september 2 maal mijn energie kosten incasseren!?

    Betaling was altijd achteraf en nu willen ze vooraf incasseren.

    “Verandering van de spelregels tijdens de wedstrijd”

    Als het niet over sport gaat heet dit volgens mij contractbreuk, een eenzijdige verandering van de afspraken.

    Wat zou de NLE ervan vinden als ik hen een mailtje stuur waarin ik mededeel dat ik vanaf heden een maand later zal gaan betalen?

    Gedurende mijn lopende contract wil ik dat de betaling blijft zoals is afgesproken.

    Beste NLE, ik voorspel u dat dit heel veel klanten gaat kosten.

    Ik adviseer mensen die overwegen om over te stappen naar NLE eerst maar even te wachten hoe dit gaat aflopen.

  29. Net een mail gekregen van NLE over de nieuwe betaling die voortaan voor de maand ipv na de maand moet worden betaald.
    Dit houd in dat je nu gewoon twee keer betaald.
    Waardeloos, en ik kan me voorstellen dat hier veel mensen mee in verlegenheid worden gebracht.
    NLE denk toch na niet iedereen kan dit zomaar betalen.
    Ik ga naar een andere aanbieder kijken.

  30. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    @PRodenburg. Wij waren al 5 jaar klant, maar na deze vage manier van doen zijn we nu dus overgestapt (via deze site). Dat is ons antwoord op de oplichtingspraktijken van de Nederlandse energie maatschappij. Ik raad iedere klant aan om hetzelfde te doen. Bovendien scheelt het ons ook nog eens 12 euro per maand. We zijn dus nog goedkoper uit ook.

Plaats een reactie

Algemene indruk
Helpdesk
Energieprijzen
Overstapproces
Energierekening
Reclames
Bereikbaarheid
Klachtafhandeling