Nederlandse energie maatschappij (NLE)


Nederlandse energie maatschappij (NLE) is één van de energie aanbieders op de Nederlandse energiemarkt. Wilt u klant worden bij Nederlandse energie maatschappij (NLE)? Er zijn nu in totaal 84 mensen met ervaringen over Nederlandse energie maatschappij (NLE). Wat zijn uw ervaringen met Nederlandse energie maatschappij (NLE)? Geef Nederlandse energie maatschappij (NLE) met behulp van de sterren een beoordeling. Hoe meer sterren hoe beter de score.

Nederlandse energie maatschappij (NLE) ervaringen

Algemene indruk2.152.152.152.152.15
Helpdesk2.242.242.242.242.24
Energieprijzen2.52.52.52.52.5
Overstapproces2.612.612.612.612.61
Energierekening2.372.372.372.372.37
Reclames2.162.162.162.162.16
Bereikbaarheid2.342.342.342.342.34
Klachtafhandeling2.112.112.112.112.11

Geef een beoordeling

Klik op de sterren om te beoordelen

Gemiddelde beoordeling / 5. Aantal beoordelingen:

Omdat je dit nuttig vond

Volg ons op social media

Het spijt ons dat je dit niet nuttig vond

Laten we het samen nuttig maken

Informatie over Nederlandse energie maatschappij (NLE)

Help mee om zoveel mogelijk informatie over Nederlandse energie maatschappij (NLE) te verzamelen. Vertel uw ervaringen met Nederlandse energie maatschappij (NLE) aan de rest van de bezoekers. U kunt Nederlandse energie maatschappij (NLE) een beoordeling geven met behulp van de sterren.

Nederlandse energie maatschappij (NLE): energie, kosten, tarieven en acties

Vergelijk Nederlandse energie maatschappij (NLE) ook andere energie aanbieders en lees vooral ook de reviews. Door de reviews te lezen weet u wat u van Nederlandse energie maatschappij (NLE) kan verwachten. U kunt de kosten, tarieven en acties vergelijken met Energievergelijking.nl. De onafhankelijke energievergelijker van Nederland. U kunt op Energievergeljking.nl alle beschikbare energie aanbieders vergeljken met het aanbod van Nederlandse energie maatschappij (NLE). Vergelijk het aanbod en bereken hoeveel u zou kunnen besparen als u zou overstappen.

Vergelijk Nederlandse energie maatschappij (NLE) met anderen

Vul uw gegevens in en bereken uw voordeel!

84 gedachten over “Nederlandse energie maatschappij (NLE)”

  1. Na een verhuizing zonnepanelen gelegd en er niet aangedacht om de panelen aan te melden. Na een jaar geef ik mijn meterstanden door incl. teruggeleverde standen. De uiteindelijk factuur liet zoiezo al lang op zich wachten, maar na controle bleek dat mijn teruggeleverde energiestanden niet verwerkt waren. Diverse malen contact gezocht en uiteindelijk klachten ingediend via de mail. Nergens werd op gereageerd. Pas na stornering van mijn betaling kreeg ik een reactie die overigens ook nog heel teleurstellend was. “Meneer, u had uw zonnepanelen maar moeten melden”. Geen excuses voor de gebrekkige service van hun kant. Dag daarna meteen dreigmail over incasso’s. Toen ik daar over klaagde werd me ineens verteld dat ze diverse malen contact hadden gezocht maar mij maar niet te pakken kregen. Helaas wist ik dat dit niet klopte, heb het huis nummer van mijn ouders opgegeven toendertijd, enerzijds omdat ik geen huistelefoon heb, ten tweede heeft mijn moeder een ziekte waardoor ze het hele jaar thuis is. LETTERLIJK! Ook zij heeft geen gemiste telefoontjes gehad. heb mevrouw ook verteld dat het overduidelijk een leugen was maar als ze al gelijk zou hebben dat ik het dan niet bijster slim vind dat niemand er aan denkt om even te mailen of de ouderwetse post gebruikt. Elk zelfrespecterend bedrijf zou dit voor zijn klanten moeten doen. We moeten eerlijk zijn, er zijn meerdere leveranciers, hoe ze zich onderscheiden is bepalend. NLE heeft in ieder geval de slechtste klantenservice waar ik ooit mee te maken gehad heb. In April zijn mijn meterstanden doorgegeven, vandaag 29-8-2019, dus 4 maanden na dato nog geen correcte afrekening ontvangen.
    IN JE EIGEN BELANG, VERMIJD NLE MENSEN!!!

  2. Ben 3 x gebeld 3 dagen achter elkaar op “verkeerde adres”, dus waar ik niet woon. Maar ze bleven het maar noemen. Ik sta in het bel me niet register. Dat was voor deze lieden, het bel me wel register. Ik wil niets met NLE te maken hebben. Ga het bij consuwijzer melden

  3. Zeer slecht bereikbaar en hebben hun administratie niet in orden. De debiteuren administratie weet niet hoe ze op de juiste manier facturen moeten weg boeken.

  4. Werd benaderd door collectief om over te stappen naar NLE zakelijk alle opzeg vergoedingen werden vergoed door collectief en NLE werd mij beloofd.
    Echter na drie weken kreeg ik opzeg vergoeding van 360 euro betalen aan vorige leverancier.
    NLE was niet bereibaarop geen mogelijke wijze.
    Hebben vorige leverancier weer opdracht gegeven contract te beeindigen met NLE.
    Op de eind afrekening van NLE werden we geconfronteerd met 1000 euro opzeg vergoeding
    Niemand meer bereikbaar voor uitleg
    Een grote oplichterij,mensen ga hiermee nooit in zee.
    Uberhaupt geen contract afsluiten telefonisch dit is een welgemeende raad

  5. Toen ik ging samenwonen met mn vriendin. moest ik voor contract breuk 250 euro betalen echt ongekend. nee meneer regels zijn regels. een grote onzin.
    nooit contracten afsluiten bij NLE dus . . .

  6. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 55555
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Besparing zouden we krijgen……
    we moesten aan het eind van het jaar ruim 800 euro bijbetalen…. wat een besparing

    daarnaast kreeg je een verbruiksmanager die alles in de gaten zouden houden….. ik heb de beste man nog nooit gesproken maar ondertussen zat je wel aan een abonnement vast van die gast kosten 20 euro per maand!

    nooit meer oplichters

  7. Twee jaar lid geweest bij NLE.
    Sinds we de slimmer meter hebben gekregen kregen we om de twee maanden een email dat mijn maand bedrag omhoog moest.
    Maar als ik naar de Slimmer meter uitslag keek zagen we dat we niet meer hadden verbruikt.
    We hebben een email gestuurd gehad en op een zaterdagochtend belde er een mevr. van NLE met de mededeling dat ze onze email had ontvangen en zag dat we niets hoefde te verhogen dat alles goed was.
    Per 1 Januari zijn we overgestapt naar Nuon. We kregen een eindafrekening die ik niet vertrouwde ging kijken in mijn eigen mail en tot mijn verbuistering kon ik niet meer in mijn eigen mail de Slimmer meter zien van November. Er stond U bent geen lid meer. Ik had wel printjes gemaakt toen we die email kregen.
    Nu hebben we de eindafrekening we kregen 6,81 retour maar was verrekend met nota van 13 januari waar ze 139,00 hadden verrekend.
    Ben geen lid meer vanaf 1 januari maar nota van 139,00 per 13 januari verrekend
    Nooit meer terug naar NLE

  8. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 22222
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Ik heb een jaar lang NLE gehad en tevens NLEx.
    De energie en de internet.

    In beiden gevallen slecht:
    – Slechte klantenservice
    – verkeerde informatie
    – verschillende informatie
    – ik krijg een incasso, terwijl ik deze niet zou krijgen
    – telefonische en via facebook zeer slecht bereikbaar
    – meermaals inlogproblemen

  9. Al 9 jaar bij NEM, nu verhuisd en een groot drama.
    In totaal 550 euro betaald voor 2 huizen in 1 maand tijd.
    Nu nog een rekening gekregen voor het oude huis van 134,00 voor de maand Januari, dit terwijl ik 17-12-18 uit mijn oude woning ga.
    NEM gebeld dat ik dan de rekening van 134,00 niet ga betalen. Nee dat moet en ja dan verrekenen we dit wel met de afrekening.
    Nee ik ga niet iets betalen wat ik niet af ga nemen.
    Valt niet te praten met deze mensen.
    Call center allemaal studenten die niets begrijpen, alleen maar een centje willen verdienen.
    Wij stappen over naar een andere energie maatschappij.
    Geen NEM meer voor ons, oplichters!!!

  10. Hele slechte ervaringen. Site is onhandig, je kunt alleen bellen en dan tijden aan de telefoon moeten wachten voordat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd.
    Wij hebben de ANNA thermostaat en sinds die tijd verbruiken we meer. Anna app betaal ik voor maar werkt sinds de nieuwe ANNA app 2017 niet meer. Via de telefoon kregen we hem ook niet aan de praat. We gaan nu kijken of we ergens anders heen kunnen, via consumentenbond collectief of Vereniging Eigen Huis collectief. Moeten dan nog wel boete betalen voor afkoop ANNA contract. maar zo is het ook niets.

  11. Krijg een email dat mijn slimme meter is UITGELEZEN! Ga naar “mijn NLE”, pagina laadt niet! Ga ze morgen maar eens OPTELEFONEREN!

  12. Goeden morgen.
    nou krijg ik ongeveer 10 jaar energie van nle.nooit geen achterstand altijd netjes betaald.
    nu zijn we verhuisd en had ik geen zin in al die poespas en denk nou laat ik maar gewoon bij hun blijven,word ik getjekt en moet 74 euro eerst betaalen om dat ik een moeilijke betaaler zou zijn?????
    dit geeft me de rede om gewoon over te stappen.
    krijg ik teminsten nog een kado ook.
    dit slaat echt nergens op.ze kunnen toch kijken of ik in al die jaaren netjes betaald heb!

  13. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 33333
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 22222
    Klachtafhandeling 11111

    Begin 2018 overgestapt van Budget Energie naar NLE. NLE stuurde per mail een verzoek om de meterstanden door te geven. (Normaal gebeurd dit op aanvraag van de oude leverancier), Maar goed standen doorgegeven, eind januari eind nota van budget Energie ontvangen, met alle meterstanden fout. NLE en Budget energie mails, chats, etc hier over gestuurd, wordt door geen van beide bedrijven gereageerd. Eindelijk een bericht dat de meterstanden gecorrigeerd worden. Eind april eindnota ontvangen van budgetenergie, helaas weer met de foute standen, of ik maar even wilde betalen. Houden deze bedrijven zich zo dom of zijn ze dat nu werkelijk ? Eind van dit jaar naar een energieleverancier die bereikbaar is voor de klanten en waar nog wordt nagedacht.

  14. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 22222
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Bedreigd met aanmaningen en afsluiten energie BEN GEEN KLANT .
    mails worden niet beantwoord

  15. Ik werd door Nederlandse energie benaderd voor het overstappen van leverancier. Dag erna had ik al een contract op de mail. Telefonisch werd gezegd dat het voorschot rond de 30 euro zou zijn. In het contract stond 66 verder werd gezegd dat het maandelijks opzegbaar zou zijn. In het contract zat je 5 jaar aan hun vast. Meteen een mail met het ontbinden van het contract gestuurd maar niks meer van hun gehoord of het contract nu ontbonden is . Ik heb binnen de gestelde termijn van 14 dagen gereageerd.

  16. Meest slechte provider die ik ben tegengekomen.
    Wilde voordeliger uit zijn door hun zogenaamde lage tarieven, bij overstappen 3 weken zonder internet, elke dag aan de telefoon gehangen en gewoon afgescheept met de belofte dat alles nog niet geactiveerd was en de volgende dag geactiveerd zou worden.Toen ik het eindelijk had was het internet veel trager, bijna elke dag storingen. De helpdesk is slecht bereikbaar, brutaal en ongeinteresseerd. Hun in gebreke gesteld, en gelijk het abonnement weer opgezegd, hun algemene voorwaarden lap ik aan mijn laars want ze leveren niet de gevraagde diensten waarvoor betaald wordt. Ik raad iedereen aan de Nederlandse energie maatschappij bij niet of slecht geleverde diensten per aangetekende brief in gebreke te stellen. Dan sta je juridisch sterk en kun je van hun af.

  17. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Slechte ervaring. Bij overstap belofte van enorme besparing, ondanks de boete van max. 100€ van bestaande leverancier. Uiteindelijk 225€ boete gekregen en €3 per maand besparing ipv de beloofde minimaal €15. Zit nu wel 5 jaar aan ze vast. Al met al voel ik me bekocht en voor de gek gehouden. Trap er niet in mensen! Een dikke 1!

  18. BEL heeft een whatsapp service. Dit is echr verschrikkelijk. Kreeg na 2 dagen een reactie van ze met de vraag wat ze voor mij konden doen en wat mijn gegevens zijn. Na mijn antwoord heb ik niks meer gehoord

  19. In november 2016 heb ik een contract afgesloten bij de NLE voor tv, internet en telefonie. Er was mij beloofd dat ik niet bij mijn vorige provider afgesloten zou worden voordat alles door NLE geinstalleerd was. 29-12-2016 ben ik op verzoek door NLE door de vorige provider afgesloten, echter er was nog niemand geweest om e.e.a te installeren. Blijkt dat NLE vergeten was een afspraak in te plannen via het installatiebureau. Nadat ik contact met hun heb opgenomen en er op stond dat er actie ondernomen moest worden is de dag erna een monteur geweest. Deze kon echter niets doen omdat er geen KPN-aansluiting was. In het contract werd niets gezegd van een KPN-aansluiting. 6 januari is er via KPN een bedrijf geweest die de kabel door heeft getrokken. Deze vriendelijke monteur heeft mij geholpen internet en telefoon aan te sluiten.
    Sindsdien was ik online, echter het geheel werkte nog niet naar wens en moest er 11-01-2017 alsnog een monteur van het installatiebureau komen om e.e.a. aan te sluiten. Kortom een ‘horrorverhaal’!
    Doordat ik voortijdig afgesloten was en voordat alles goed geinstalleerd was heb ik kosten gemaakt, waaronder mobiele telefoonkosten. Nle weigert deze kosten te vergoeden.
    Kortom: NLE houdt zich niet aan afspraken, zijn niet duidelijk in hun contract waar de situatie aan moet voldoen zoals de KPN-aansluiting , reageert heel laat of niet op mails en/of chatts en is erg klant-onvriendelijk.

  20. Zeer slechte klantenservice of je nou een mail stuurt, belt of een
    whatsapp stuurt het enige wat ze kunnen zeggen is wat vervelend voor u.

    Zijn ook erg goed in de schuld bij de klant te leggen, want je maakt een afspraak wanneer ze terug zullen bellen en dan bellen ze twee dagen later. Als je vraagt waarom dat was toch de afspraak, nog 11 maanden en dan zeg ik de boel op wat een zooitje.

  21. Algemene indruk 44444
    Helpdesk 55555
    Energieprijzen 44444
    Overstapproces 44444
    Energierekening 44444
    Reclames 44444
    Bereikbaarheid 44444
    Klachtafhandeling 44444

    Als je een energieleverancier zoekt die er niet om heen draait en jou gewoon de beste deal geeft, dan is de Nederlandse energie maatschappij misschien wel de beste keuze. Ik ben nu 3 jaar klant en heb nooit klachten gehad. In het begin ben ik via een callcenter klant geworden en ik heb ook momenten gehad dat ik wilde overstappen, maar ze kwamen steeds weer met een goedkoper aanbod om mij klant te houden. Bij mijn vorige energiemaatschappij, Essent hoefde ik daar echt niet op te rekenen. Die geven alleen korting aan nieuwe klanten. Bij de nle is dat juist andersom. Die geven hun trouwe klanten korting op de tarieven.

  22. wegens overlijden van mijn echtgenoot vorig jaar augustus en mijn voorschot omhoog zou gaan ben ik overgestapt naar Qurrent en wel per 4 december 2015. Omdat de NEM over was gegaan van achteraf factureren naar vooraf werd december 2 X afgeschreven, dus ik moest in december 3 X energie betalen. Gebeld, en mij werd geadviseerd 1 X te storneren, waarna ik de eindafrekening zou krijgen.
    Dat heb ik gedaan en kreeg vervolgens aanmaningen en dreigementen met boetes. Volgens de eindafrekening zou ik een kleine 50 euro terug krijgen. Ik denk dat ik in totaal ongeveer 5 uur heb getelefoneerd met bijzonder onvriendelijk personeel die zelf niet weten hoe het zit met de overstap van vooraf- naar achteraf factureren. Zelfs werd een keer de hoorn erop gegooid.
    Kortom, die 50 euro heb ik nooit terug gekregen en het heeft echt geen zin om nogmaals met de NEM te bellen. Het geeft alleen maar ergernis en ze snappen zelf niet waar ze mee bezig zijn. Ik denk dat meer mensen problemen hebben gehad met de combinatie opzeggen/veranderde facturatie van de NEM.
    Laat de klantenservice maar een lekker kopje koffie drinken van mijn geld maar ik ga nooit meer terug naar de NEM. Wat een waardeloos bedrijf en wat een onvriendelijke, incompetente mensen werken er bij de klantenservice.

  23. €500,- per maand goedkoper was ons bedrijf uit. Jaja vorig jaar €5500,- ff bijbetalen, contact opgenomen ja sorry reken foutje we stellen het maand bedrag bij dan heeft u hier volgend jaar geen last van. Nou nee dus weer ff €2400,- afgeschreven. echt wat een oplichters en helaas moet ik nog een jaar>
    NLE WEG ERMEE!! NOOIT DOEN!!!!

  24. Dat de Nederlandse Energie Maatschappij de slechtste klantenservice heeft hoef ik niet meer te vertellen. De Nederlandse Energie Maatschappij heeft veruit DE SLECHTSTE KLANTENSERVICE VAN HEEL NEDERLAND.

    De overstapservice was al verschikkelijk en duurde 6 weken omdat je vooraf moet aangeven dat je uberhaupt geholpen wilt worden binnen een normale tijd. Daarnaast is de klantenservice slechts kanonnenvoer omdat ze niks mogen doen en kunnen doen en alleen maar sorry zeggen en aangeven dat ze niks kunnen doen (niet eens een mail sturen, doorschakelen naar andere lijnen of terugbellen).

    Ik had gehoopt dat het na het overstappen minder slecht zou worden maar het werd alleen maar erger. Ik ga er niet eens over beginnen.

    Mensen, met een grote boog om de Nederlandse Energie Maatschappij lopen. Het kost je alleen maar meer geld en kostbare tijd 😉

Plaats een reactie

Algemene indruk
Helpdesk
Energieprijzen
Overstapproces
Energierekening
Reclames
Bereikbaarheid
Klachtafhandeling