Nuon


Nuon is één van de energie aanbieders op de Nederlandse energiemarkt. Wilt u klant worden bij Nuon? Er zijn nu in totaal 114 mensen met ervaringen over Nuon. Wat zijn uw ervaringen met Nuon? Geef Nuon met behulp van de sterren een beoordeling. Hoe meer sterren hoe beter.

Nuon ervaringen

Geef Nuon een beoordeling

Achtergrondinformatie Nuon

Nuon is een nutsbedrijf in Nederland met als kernactiviteiten de productie, verhandeling en levering van elektriciteit, aardgas en warmte. Nuon verzorgt ook aanvullende diensten op het gebied van energiebesparing (isolatie), beveiliging en energieadvies. Het energiebedrijf Nuon is voornamelijk actief in Nederland.

In 2013 produceerde Nuon ruim 18 terawattuur (TWh) aan elektriciteit. Nuon verkoopt gas en elektriciteit aan bijna 3 miljoen klanten in Nederland en telt zo’n 4500 werknemers.

Het energiebedrijf Nuon is in 1994 ontstaan na een fusie van de PGEM en het PEB Friesland, met de Zuid-Gelderse Nutsbedrijven (ZGN) en de Veluwse Nutsbedrijven (VNB). Enige jaren later werd Energie Noord West ingelijfd, dat de energielevering en -distributie in Noord-Holland verzorgde. In 2003 nam Nuon de productiefaciliteiten van het voormalige UNA over van het Amerikaanse nutsbedrijf Reliant Energy. De naam Nuon is bedacht door Willem van Kooten. Het is de naam van de professionele, Japanse geluidsapparatuur waar hij toen mee werkte.

Sinds 2019 is de naam Nuon veranderd naar Nuon Vattenfall. Vattenfall is een Zweedse energieleverancier en moederbedrijf van Nuon.

Nuon: energie, kosten, tarieven en acties

Wilt u een actie, dienst of product van Nuon vergelijken met andere energie aanbieders / vergelijkingssites? Bezoek dan ook de websites van andere energie aanbieders en lees vooral ook de reviews. Door de ervaringen te lezen weet u wat u van Nuon kan verwachten.

Nuon stroom en gas aanbiedingen

Vergelijk Nuon met anderen

Vul uw verbruik en postcode in en klik op de oranje knop. Pas de filteropties toe om de energie aanbiedingen neutraal en objectief te vergelijken die aansluiten op uw situatie en voorkeuren. U krijgt daardoor inzicht in de kosten per aanbieder. Zo weet u dus welke stroom en gas aanbieder de laagste maandlasten heeft.

Actuele Nuon tarieven en aanbiedingen 2019

Nuon tarieven 2019 en aanbiedingen vergelijken? Duizenden mensen vergelijken online en besparen honderden euro's! Wilt u de Nuon tarieven 2019 en aanbiedingen vergelijken? Ga dan ook naar Energievergelijking.nl. Energievergelijking.nl is één van de beste onafhankelijke energie vergelijkingssites van Nederland! Vergelijk het aanbod van alle energieleveranciers op Energievergelijking.nl en kijk of u kan besparen.

Nuon Consumentenbond, kassa, radar?

De Consumentenbond, kassa, radar zijn consumentenprogramma's. Zij helpen consumenten mee om de beste keuze te maken. Het is mogelijk dat Nuon ook is besproken. Om te weten of dat ook daadwerkelijk het geval is kunt u de site van de Consumentenbond, kassa, tros radar doorzoeken op "Nuon". U krijgt dan direct te zien of Nuon is besproken en wat anderen over Nuon te zeggen hebben.

Storing melden: Bel 0800 - 9009 (gratis)

Wilt u een storing melden? Stroom en gas storingen bij Nuon kunt u zelf doorgeven via het nationaal storingsnummer. Bel bij storing het Nationaal Storingsnummer gas en stroom 0800 - 9009 (gratis) bij storing in de gas- en/of stroomlevering of als u een gas geur ruikt. Het nationaal storingsnummer is 24 uur per dag bereikbaar.

114
Reageer op dit artikel

avatar
114 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
109 Comment authors
Ex nuon clientPeter A.AnnetCeesStams Recent comment authors
  Subscribe  
Abonneren op
Ex nuon client
Gast
Ex nuon client

Door fouten van nuon is zij niet mij leverancier voor mijn woning, toch kwam men vermelden dat er een rekening open doet staan en binnen 1 dag moet betalen.
Nu heb ik Liander ingelicht, maar wat blijkt nu , dat Nuon Arnhem niet eens mij energie leverancier is.
Dus Nuon Arnhem maakt grove fouten in zijn bestand
Maar stuur je een brief aan Nuon, dan krijg je geen bericht per post van Nuon.
Is dit nu klaantenbinding Nuon Arnhem?

Peter A.
Gast
Peter A.

Ieder hieronder snapt gewoon niet wat voor contract ze hebben getekend.

Elk energiebedrijf is hetzelfde, het zijn allemaal scammers. Maar je moet de scammers scammen man.

Groetjes,

Annet
Gast
Annet

Bij opzegging van contract mag je nog even een forse nabetaling doen.

Ik ga nooit meer in zee met Nuon.

Cees
Gast
Cees

Voorheen betaalden we 70 euro per maand aan gas en licht ( de afgelopen 10 jaar).nu zitten we 6 maanden op een nieuwbouwwoning met stadsverwarming en nuon adviseert nu een maand rekening van 165 euro . fuck stadsverwarming.belachelijk duur in vergelijking met gas.

Cees
Gast
Cees

Sinds 6 maanden wonen we met ons twee√ęn op een nieuwbouwwoning met stadsverwarming.de afgelopen 10 jaar betaalden we met gas en electriciteit ongeveer 70 euro per maand. Nu zegt nuon dat we 165 euro per maand moeten gaan betalen. Fuck stadsverwarming.belachelijk duur.

Stams
Gast
Stams

Zoals ieder jaar sluit ik elk jaar een nieuw energiecontract af inclusief welkomsbonus omdat dit een stuk voordeliger is. Zo heb ik in 2017 via een vergelijkingssite een contract met Nuon afgesloten inclusief een cash-back van 185 euro. Dit eerste jaar verliep zeer goed en enkele weken voordat mijn contract van 2017 was afgelopen ben ik wederom benaderd door Nuon om een nieuw contract af te sluiten voor het jaar 2018. Het eerste aanbod dat ik van Nuon gekregen heb, heb ik afgewezen. Net zoals in 2017 en de jaren daarvoor was ik weer druk met het vergelijken van verschillende… Lees verder »

psje
Gast
psje

Snap nu wel de vele acties van Nuon
eerst je proberen binnen te halen met cadeaus maar als puntje bij paaltje komt, je eerst opzadelen een waarborgsom die een veelvoud van de waarde van je cadeau is. Bij andere Energie verstrekkers geen probleem gehad!
Nou het is graag of niet. Voor mij heeft nuon afgedaan voor nu en altijd!

Johannes
Gast
Johannes

Eind 2017 met welkomspremie van 250 euro na 1 jaar naar Nuon gelokt. Na 1 jaar kwam er geen welkomspremie. Pas nu bij de eindafrekening krijg ik de premie maar tegelijkertijd wordt mijn maandbedrag met 25% !!! verhoogd waarmee ze de welkomspremie weer meer dan terughalen. Schandalig, ik ga op zoek naar andere leverancier.

Mevr Rullens De Pré
Gast
Mevr Rullens De Pré

Ik ben in maart 2018 overgestapt naar nuon, Nadat ze aan de deur waren geweest en ik per maand 129,00 euro zou gaan betalen, stuk minder als bij mijn vorige leverancier .Dus helemaal niet waar, kwam op 174,00 euro, ik voel me hierdoor opgelicht,heb naar een paar maanden mijn contract verbroken, kreeg een afrekening van 540,00 euro en nog een rekening van 100,00 euro contractbreuk, Voor mijn NOOIT GEEN NUON MEER

Herman
Gast
Herman

Trap er niet wanneer er een verkoper van NUON je ‘goedkoop’ laat overstappen. Ze rekenen je verkeerd voor en dat kost je dik geld bij de eindafrekening en nu door een megaverhoging van het maandbedrag. Oplichters. Oneerlijke verkopers.

In mijn geval door een bekende uit een dorp verderop genaaid. Denk je iemand iets te gunnen. Pakt hij je toch met leugens. Jammer RD uit P.

Stefan
Gast
Stefan

Ik ben j.l. overgestapt naar Nuon als energieleverancier en schrik heel erg van de verhalen die nu massaal in de pers en op social media verschijnen over de exorbitante termijnbedragen/ verhogingen die Nuon voor veel klanten in 2019 heeft berekend en voor veel onrust bij mensen en gezinnen zorgt. Ik lees dat consumentenprogramma Radar heeft berekend dat het om gemiddelde prijsverhogingen gaat van 40% ?! Verder lees ik ook veel klachten over de klantenservice/ afhandeling van klachten. Ik heb een termijnbedrag afgesproken met Nuon en hoop dat ik niet zulke negatieve ervaringen krijg als veel gedupeerden klanten. Ik probeerde ze… Lees verder »

willems
Gast
willems

ik kan alleen maar schande spreken van Nuon, tot 2x toe een aanbieding gekregen via de telefoon en als je dan de aanbieding met het naderhand toegestuurde contract vergelijkt komen deze niet overeen.
het maandbedrag op het contract ligt hoger als de aanbieding.

A.Kunst
Gast
A.Kunst

NUON is in 2019 met voorsprong de duurste aanbieder van Europa.
Ze verhogen hun prijzen met meer dan 70% ten opzichten van 2018.
Mensen die al bij NUON zitten,zouden gelijk moeten overstappen naar een andere leverancier.Het maakt niet uit naar welke,ze zijn op zeker 50% goedkoper uit ,dan bij NUON.

Trudi
Gast
Trudi

Ga aub niet met de Nuon in zee! Over de buizen van de stadsverwarming in ons huis loopt stroom! Levensgevaarlijk, er is sprake van brandgevaar! Nuon weet dat, talloze keren gebeld, maar doet er niks aan en laat je barsten als klant!

Claudia Franken
Gast
Claudia Franken

Nuon afgesloten met een doorslaggevende actie genaamd ”Nuon VastePrijsEnergie met Nuon Blijven Loont en ‚ā¨250,- welkomstcadeau”

Nu behandelen ze mij alsof ik nooit de aanbieding heb gekregen terwijl ik aan alle punten voldoe en binnen de actie periode dit heb afgesloten!!!

In de huidige tijd van nu sluit je geen energieleverancier af zonder actie/ korting of welkomsbonus bij Nuon voel je je als klant gewoon opgelicht.

de Boer
Gast
de Boer

Eindafrekening gekregen hier blijkt dat volgens mij we veel te weinig geld terug krijgen. We hebben vanaf Februari 2018 bijna geen gas verbruikt. We betalen iedere maand 200 Euro termijn. De periode loopt van September 2017 tm sept 2018. Dus 7 maanden bijna geen gas hebben gebruikt en de wintermaanden zaten we qua kosten rond de 160 Euro per maand. Hoe kan het dan dat we maar 324 Euro terug krijgen? Ik heb klantenservice gebeld maar daar kom je geen stap verder mee. Ik vind dit schandalig des te meer omdat je niet meer de app van Nuon kunt gebruiken… Lees verder »

Orn
Gast
Orn

Ben ongeveer 3 jaar klant bij Nuon, dus zou je verwachten dat bestaande klanten een scherpe aanbod zouden krijgen. Heb ik zojuist ingelogd en mijn tarieven bekeken. Dat is helaas niet het geval in vergeleken met andere leveranciers. Je bent zelfs per jaar ongeveer honderd euro duurder uit.

Sarah Drijkoningen
Gast
Sarah Drijkoningen

Zeer zeer zeer ontevreden over de klantenservice. Ik probeer al 2 maanden een specificatie over een naheffing te krijgen. Al uren aan de telefoon gezeten, een brief van 4 pagina’s gestuurd, gemaild, zelfs een excelsheet bijgevoegd met het verbruik. Vandaag word ik dan doodleuk gebeld met de vraag wat het probleem is, ondanks alle eerdere communicatie daarover. Om nog maar eens in de wacht te worden gezet, en uiteindelijk heeft de minkukel de hoorn erop gegooid. De stroom van Nuon is prima, maar de klantenservice om te janken. Ik raad iedereen af om met deze onprofessionele partij in zee te… Lees verder »

Alfred
Gast
Alfred

Slecht bedrijf. Administratie houden ze niet bij. Termijnbedrijf schrijven ze dubbel af. Als ze de meterstanden al hebben, blijven ze maar brieven sturen dat ze de meterstanden moeten hebben.

rene
Gast
rene

Ik heb nergens last van Ik ben al 8 jaar Bij Nuon ik betaal maar per maand 57 euro,Hoe ik het doe.,ik trek alle stekkers uit van apparaten die ik niet gebruik,(SLUIPSTROOM)alleen de ijskast staat de hele dag aan(natuurlijk)als tv wil kijken Hup stekker in het stopcontact als ik naar bed ga trek ik de hele zooi weer uit,ook de modem van Ziggo.trek ik uit s,morgens gaat hij weer in het stopcontact.Het eerste jaar betaalde ik 120 euro per maand maar omdat ik heel zuinig ben kreeg ik 575 euro terug met de eind afrekening.ik heb het dus laten staan… Lees verder »

Chris
Gast
Chris

Drie weken geleden nieuwe meter ge√Įnstalleerd. Meter wordt door monteur gelezen. Daarna krijg ik twee e-mails dat ik mijn meter moet lezen. Dan een brief. Ik bel met Nuon en vertel het verhaal. O ja, het is nog niet bij ons in de computer maar dat komt goed. Negeer het want u kunt de meter toch niet lezen. Daarna nog een brief dat ik de meter moet lezen. DAARNA een brief over mijn nieuwe slimme meter. En vanmorgen een automatisch telefoonbericht – bijna bedreigende toon – dat ik mijn meter moet lezen. Wat mankeert er aan deze mensen? Ik stap… Lees verder »

van Rossum
Gast
van Rossum

Wij betalen sinds 2013 veel te veel voor de communistisch opgelegde stadsverwarming op IJburg. Door deze verplichte winkelnering betalen wij inmiddels bijna ‚ā¨ 200 per maand voor uitsluitend verwarming en warm water in een appartement. Na maandenlang tevergeefs bellen en mailen (en nooit worden teruggebeld of -gemaild, heeft Nuon inmiddels toegegeven dat dit verbruik meer past bij een vrijstaande villa… Eindelijk is een onderzoek naar onze warmtemeter toegezegd. Dan moet je de ‘storingsco√∂rdinator’ wel kunnen bereiken om een afspraak te maken. Al dagenlang geeft dit nummer ‘in gesprek’ (voor andere gedupeerden: dit nummer hebben wij pas na lang bellen en… Lees verder »

W.Bos
Gast
W.Bos

Mijn Nuon Home Kan ik al enkele weken niet bereiken. Na gesprek van 30 minuten de helpdesk waarschijnlijk ook niet. Meneer binnen 5 werkdagen ontvangt u een mail dan is het opgelost. Niks geen mail dus niks opgelost. Daarna klacht ingediend bekende 5 werkdagen is er weer.. de 4e werkdag van de 5 is nu bezig, maar vrees het ergste…….

Marco Dankers
Gast
Marco Dankers

wij zijn op valse voorwaarde overgestapt naar NUON, nadat we ons verbruikt hadden doorgegeven kwamen we uit op een bedrag, dit bedrag is op de eindafrekening echter twee keer zo duur.
Vullen we opnieuw wat we hebben verbruikt in op de website van NUON dat zouden we opnieuw de helft goedkoper uitkomen….vreemd! Voel me een beetje opgelicht gezien ik bij me vorige leverancier veel goedkoper uit was.