Nuon

Nuon is Ă©Ă©n van de energieleveranciers op de Nederlandse energiemarkt. Lees hier meer informatie over Nuon. Wat hebben andere mensen over Nuon te vertellen? Wat zijn uw eigen ervaringen met Nuon? Er zijn in totaal 114 mensen met ervaringen over Nuon.

Algemene indruk1.581.581.581.581.58
Helpdesk1.441.441.441.441.44
Energieprijzen1.761.761.761.761.76
Overstapproces2.062.062.062.062.06
Energierekening1.521.521.521.521.52
Reclames1.531.531.531.531.53
Bereikbaarheid1.711.711.711.711.71
Klachtafhandeling1.31.31.31.31.3

Achtergrondinformatie Nuon

Nuon is een nutsbedrijf in Nederland met als kernactiviteiten de productie, verhandeling en levering van elektriciteit, aardgas en warmte. Nuon verzorgt ook aanvullende diensten op het gebied van energiebesparing (isolatie), beveiliging en energieadvies. Het energiebedrijf Nuon is voornamelijk actief in Nederland.

In 2013 produceerde Nuon ruim 18 terawattuur (TWh) aan elektriciteit. Nuon verkoopt gas en elektriciteit aan bijna 3 miljoen klanten in Nederland en telt zo’n 4500 werknemers.

Het energiebedrijf Nuon is in 1994 ontstaan na een fusie van de PGEM en het PEB Friesland, met de Zuid-Gelderse Nutsbedrijven (ZGN) en de Veluwse Nutsbedrijven (VNB). Enige jaren later werd Energie Noord West ingelijfd, dat de energielevering en -distributie in Noord-Holland verzorgde. In 2003 nam Nuon de productiefaciliteiten van het voormalige UNA over van het Amerikaanse nutsbedrijf Reliant Energy. De naam Nuon is bedacht door Willem van Kooten. Het is de naam van de professionele, Japanse geluidsapparatuur waar hij toen mee werkte.

Sinds 2019 is de naam Nuon veranderd naar Nuon Vattenfall. Vattenfall is een Zweedse energieleverancier en moederbedrijf van Nuon.

114 gedachten over “Nuon”

  1. Door fouten van nuon is zij niet mij leverancier voor mijn woning, toch kwam men vermelden dat er een rekening open doet staan en binnen 1 dag moet betalen.
    Nu heb ik Liander ingelicht, maar wat blijkt nu , dat Nuon Arnhem niet eens mij energie leverancier is.
    Dus Nuon Arnhem maakt grove fouten in zijn bestand
    Maar stuur je een brief aan Nuon, dan krijg je geen bericht per post van Nuon.
    Is dit nu klaantenbinding Nuon Arnhem?

    Beantwoorden
  2. Algemene indruk 33333
    Helpdesk 33333
    Energieprijzen 33333
    Overstapproces 33333
    Energierekening 33333
    Reclames 33333
    Bereikbaarheid 44444
    Klachtafhandeling 33333

    Ieder hieronder snapt gewoon niet wat voor contract ze hebben getekend.

    Elk energiebedrijf is hetzelfde, het zijn allemaal scammers. Maar je moet de scammers scammen man.

    Groetjes,

    Beantwoorden
  3. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Bij opzegging van contract mag je nog even een forse nabetaling doen.

    Ik ga nooit meer in zee met Nuon.

    Beantwoorden
  4. Algemene indruk 22222
    Helpdesk 22222
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 22222
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 33333
    Klachtafhandeling 22222

    Voorheen betaalden we 70 euro per maand aan gas en licht ( de afgelopen 10 jaar).nu zitten we 6 maanden op een nieuwbouwwoning met stadsverwarming en nuon adviseert nu een maand rekening van 165 euro . fuck stadsverwarming.belachelijk duur in vergelijking met gas.

    Beantwoorden
  5. Sinds 6 maanden wonen we met ons tweeën op een nieuwbouwwoning met stadsverwarming.de afgelopen 10 jaar betaalden we met gas en electriciteit ongeveer 70 euro per maand. Nu zegt nuon dat we 165 euro per maand moeten gaan betalen. Fuck stadsverwarming.belachelijk duur.

    Beantwoorden
  6. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Zoals ieder jaar sluit ik elk jaar een nieuw energiecontract af inclusief welkomsbonus omdat dit een stuk voordeliger is.
    Zo heb ik in 2017 via een vergelijkingssite een contract met Nuon afgesloten inclusief een cash-back van 185 euro. Dit eerste jaar verliep zeer goed en enkele weken voordat mijn contract van 2017 was afgelopen ben ik wederom benaderd door Nuon om een nieuw contract af te sluiten voor het jaar 2018.

    Het eerste aanbod dat ik van Nuon gekregen heb, heb ik afgewezen. Net zoals in 2017 en de jaren daarvoor was ik weer druk met het vergelijken van verschillende aanbiedingen en het eerste aanbod van Nuon was simpelweg te hoog. Na wederom contact gehad te hebben met Nuon sales kwamen zij met een nieuw aanbod waarbij ik een Nuon VastePrijsEnergie met Nuon blijven Loont en 250 euro welkomstcadeau zou krijgen. Dit was een goed bod dat ik ook geaccepteerd heb destijds. De medewerker van Nuon had een nieuw contract samengesteld en heeft deze naar me toegestuurd. Ook een pagina met de aanbieding is in dit contract toegevoegd onder de benaming ”Nuon VastePrijsEnergie met Nuon Blijven Loont en 250 euro welkomstcadeau.
    Dit contract was van 1-2-2018 t/m 31-12-2018.

    Eind 2018 ben ik wederom gaan vergelijken bij diverse energiemaatschappijen en helaas kon Nuon me nu geen goed bod doen. Ik heb besloten om voor 2019 een contract aan te gaan bij een andere energiemaatschappij.

    Toen ik de eindafrekening kreeg van Nuon voor het jaar 2018 is de ellende begonnen.
    Ik zag dat het welkomstcadeau van 250 euro niet was verwerkt in mijn eindafrekening. Diverse telefoontjes met Nuon gehad waarbij ze toegaven dat de aanbieding in mijn contract als bijlage is toegevoegd MAAR dat in de kleine lettertjes staat dat de actie alleen geldt wanneer de klant het afgelopen jaar geen stroom en/of gas bij Nuon heeft afgenomen.

    – Uiteraard heeft de verkoper van Nuon hier destijds niets over verteld. Ik ben akkoord gegaan met de goede aanbieding die Nuon mij destijds heeft gedaan en heb uiteraard niet alle kleine lettertjes gelezen.
    – De aanbieding zit als bijlage bij mijn contract. Erg raar dat ze een aanbieding in mijn contract stoppen die ook nog genoemd wordt ”Nuon VastePrijsEnergie met Nuon BLIJVEN LOONT”. Waarom deze actie in mijn contract stoppen als ik toch niet voldoe volgens de kleine lettertjes? Waarom de actie BLIJVEN LOONT noemen terwijl je helemaal niet mocht blijven….

    Na veel telefoontjes met Nuon (dit duurt uren want je krijgt de klantenservice niet zomaar te pakken) heeft Nuon mij de aanbieding gedaan om gezien de verwarring die is ontstaan 125 euro aan te bieden en hiermee de zaak af te doen. Mijn reactie hierop was dat ik hier niet mee akkoord ga en deze case graag door een andere afdeling die hierover kunnen beslissen voor te leggen.
    Na wederom een aantal telefoontjes heb ik de betreffende afdeling gesproken en ze hebben mij gelijk gegeven. Ze gaven toe dat de aanbieding in mijn contract stond en dat het dus raar zou zijn dat deze niet toegekend zou worden. Hij was tenslotte als bijlage in het contract toegevoegd. Er werd meteen een betalingsopdracht aangemaakt om de 250 euro naar mij over te maken. Dit kon echter nog 4 weken duren maar zou voor eind februari overgemaakt moeten zijn.

    In de tussentijd werd ik nog gebeld door de Nuon klantenservice of dat ik gecontacteerd was over bovenstaande waarop ik nogmaals heb gevraagd of de betaling was aangemaakt en dit werd bevestigd. Ik helemaal blij en het was dus afwachten!

    Helaas was vorige week de betaling nog niet overgemaakt. Ik dus weer bellen met Nuon……. Blijkt dat de betaling gestoneerd/Gecanceled is en de reden is onbekend. Ik ben ook niet gebeld door Nuon toen de betaling gestoneerd was, erg rare zaak dus. Klantenservice kon me niet direct antwoord geven maar de zaak zou weer bij de verantwoordelijke neergelegd worden en ik zou op zeer korte termijn teruggebeld worden.

    Helaas vandaag nog niet teruggebeld en heb zelf maar weer even contact gezocht. Kreeg een dame van de klantenservice aan de lijn die me vertelde dat ik toch geen recht heb op de 250 euro welkomstcadeau. Helaas kon ze verder geen informatie geven en ik wordt nog teruggebeld door iemand die van de hoed en de rand weet. Maar conclusie was dat ik er geen recht op zou hebben.

    Conclusie:
    – In 2017 een jaarcontract met Nuon aangegaan die perfect is verlopen.
    – In 2018 een nieuw jaarcontract aangegaan met Nuon BLIJVEN LOONT en 250 euro welkomstcadeau die de verkoper als actie ook in mijn contract heeft toegevoegd. Helaas staat in de kleine lettertjes dat je alleen recht hebt op deze actie als je nog geen klant was. Raar om een aanbieding in het contract te doen waar je toch geen recht op hebt? Raar om een aanbieding met BLIJVEN LOONT te benoemen terwijl je een nieuwe klant moet zijn???
    – Nuon wil in eerste instantie gezien de verwarring het afdoen met 125 euro, ik ga niet akkoord.
    – Nuon geeft me gelijk en gaat zorgen dat de 250 euro wordt overgemaakt.
    – Na verlopen termijn heeft Nuon zonder enig contact de betaling gestoneerd.
    – Nuon geeft aan dat ik geen recht heb op de 250 euro cash back en ik kan dus na al die uren telefoneren waarbij ik ook nog eens gelijk heb gekregen fluiten naar het geld.

    Ik hou deze pagina up-to-date, dus als er veranderingen optreden zal ik deze verwerken.
    Maar alvast een waarschuwing aan eventuele nieuwe klanten! Nuon komt de afspraken mbt het welkomstcadeau of cash-back niet na! Betalingsopdrachten worden zonder communicatie gestoneerd en je bent uren bezig met de wachtrij van de klantenservice om ook maar een beetje gehoord te krijgen. Klantenservice kan niet altijd antwoord geven op je vragen, je wordt doorverwezen en je moet maar hopen dat je terug wordt gebeld.

    Hoop dat Nuon dit toch nog op een goede manier met me wil oplossen aangezien ik wel een beetje klaar ben met deze zaak.
    Wees gewaarschuwd!

    Beantwoorden
  7. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Snap nu wel de vele acties van Nuon
    eerst je proberen binnen te halen met cadeaus maar als puntje bij paaltje komt, je eerst opzadelen een waarborgsom die een veelvoud van de waarde van je cadeau is. Bij andere Energie verstrekkers geen probleem gehad!
    Nou het is graag of niet. Voor mij heeft nuon afgedaan voor nu en altijd!

    Beantwoorden
  8. Eind 2017 met welkomspremie van 250 euro na 1 jaar naar Nuon gelokt. Na 1 jaar kwam er geen welkomspremie. Pas nu bij de eindafrekening krijg ik de premie maar tegelijkertijd wordt mijn maandbedrag met 25% !!! verhoogd waarmee ze de welkomspremie weer meer dan terughalen. Schandalig, ik ga op zoek naar andere leverancier.

    Beantwoorden
  9. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Ik ben in maart 2018 overgestapt naar nuon, Nadat ze aan de deur waren geweest en ik per maand 129,00 euro zou gaan betalen, stuk minder als bij mijn vorige leverancier .Dus helemaal niet waar, kwam op 174,00 euro, ik voel me hierdoor opgelicht,heb naar een paar maanden mijn contract verbroken, kreeg een afrekening van 540,00 euro en nog een rekening van 100,00 euro contractbreuk, Voor mijn NOOIT GEEN NUON MEER

    Beantwoorden
  10. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 33333
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Trap er niet wanneer er een verkoper van NUON je ‘goedkoop’ laat overstappen. Ze rekenen je verkeerd voor en dat kost je dik geld bij de eindafrekening en nu door een megaverhoging van het maandbedrag. Oplichters. Oneerlijke verkopers.

    In mijn geval door een bekende uit een dorp verderop genaaid. Denk je iemand iets te gunnen. Pakt hij je toch met leugens. Jammer RD uit P.

    Beantwoorden
  11. Ik ben j.l. overgestapt naar Nuon als energieleverancier en schrik heel erg van de verhalen die nu massaal in de pers en op social media verschijnen over de exorbitante termijnbedragen/ verhogingen die Nuon voor veel klanten in 2019 heeft berekend en voor veel onrust bij mensen en gezinnen zorgt.
    Ik lees dat consumentenprogramma Radar heeft berekend dat het om gemiddelde prijsverhogingen gaat van 40% ?!
    Verder lees ik ook veel klachten over de klantenservice/ afhandeling van klachten.
    Ik heb een termijnbedrag afgesproken met Nuon en hoop dat ik niet zulke negatieve ervaringen krijg als veel gedupeerden klanten.
    Ik probeerde ze vandaag te bellen om zekerheid te krijgen over mijn termijnbedrag maar er werd door het bedrijf niet opgenomen.

    Beantwoorden
  12. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 22222
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames Not Rated
    Bereikbaarheid 33333
    Klachtafhandeling 11111

    ik kan alleen maar schande spreken van Nuon, tot 2x toe een aanbieding gekregen via de telefoon en als je dan de aanbieding met het naderhand toegestuurde contract vergelijkt komen deze niet overeen.
    het maandbedrag op het contract ligt hoger als de aanbieding.

    Beantwoorden
  13. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 33333
    Energierekening 33333
    Reclames 33333
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    NUON is in 2019 met voorsprong de duurste aanbieder van Europa.
    Ze verhogen hun prijzen met meer dan 70% ten opzichten van 2018.
    Mensen die al bij NUON zitten,zouden gelijk moeten overstappen naar een andere leverancier.Het maakt niet uit naar welke,ze zijn op zeker 50% goedkoper uit ,dan bij NUON.

    Beantwoorden
  14. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Ga aub niet met de Nuon in zee! Over de buizen van de stadsverwarming in ons huis loopt stroom! Levensgevaarlijk, er is sprake van brandgevaar! Nuon weet dat, talloze keren gebeld, maar doet er niks aan en laat je barsten als klant!

    Beantwoorden
  15. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 22222
    Overstapproces 44444
    Energierekening 33333
    Reclames 22222
    Bereikbaarheid 22222
    Klachtafhandeling 11111

    Nuon afgesloten met een doorslaggevende actie genaamd ”Nuon VastePrijsEnergie met Nuon Blijven Loont en €250,- welkomstcadeau”

    Nu behandelen ze mij alsof ik nooit de aanbieding heb gekregen terwijl ik aan alle punten voldoe en binnen de actie periode dit heb afgesloten!!!

    In de huidige tijd van nu sluit je geen energieleverancier af zonder actie/ korting of welkomsbonus bij Nuon voel je je als klant gewoon opgelicht.

    Beantwoorden
  16. Algemene indruk 33333
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 33333
    Energierekening 11111
    Reclames 33333
    Bereikbaarheid 33333
    Klachtafhandeling 11111

    Eindafrekening gekregen hier blijkt dat volgens mij we veel te weinig geld terug krijgen. We hebben vanaf Februari 2018 bijna geen gas verbruikt. We betalen iedere maand 200 Euro termijn. De periode loopt van September 2017 tm sept 2018. Dus 7 maanden bijna geen gas hebben gebruikt en de wintermaanden zaten we qua kosten rond de 160 Euro per maand. Hoe kan het dan dat we maar 324 Euro terug krijgen? Ik heb klantenservice gebeld maar daar kom je geen stap verder mee. Ik vind dit schandalig des te meer omdat je niet meer de app van Nuon kunt gebruiken om het maand verbruik terug te kijken omdat ik geen klant meer ben, dus kan ik het ook niet meer checken. En die cijfers op de eindafrekening klopt niks van en is erg onduidelijk. Voor mij nooit meer Nuon.

    Beantwoorden
  17. Algemene indruk 33333
    Helpdesk 22222
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 33333
    Energierekening 33333
    Reclames 33333
    Bereikbaarheid 33333
    Klachtafhandeling 33333

    Ben ongeveer 3 jaar klant bij Nuon, dus zou je verwachten dat bestaande klanten een scherpe aanbod zouden krijgen. Heb ik zojuist ingelogd en mijn tarieven bekeken. Dat is helaas niet het geval in vergeleken met andere leveranciers. Je bent zelfs per jaar ongeveer honderd euro duurder uit.

    Beantwoorden
  18. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 55555
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Zeer zeer zeer ontevreden over de klantenservice. Ik probeer al 2 maanden een specificatie over een naheffing te krijgen. Al uren aan de telefoon gezeten, een brief van 4 pagina’s gestuurd, gemaild, zelfs een excelsheet bijgevoegd met het verbruik. Vandaag word ik dan doodleuk gebeld met de vraag wat het probleem is, ondanks alle eerdere communicatie daarover. Om nog maar eens in de wacht te worden gezet, en uiteindelijk heeft de minkukel de hoorn erop gegooid. De stroom van Nuon is prima, maar de klantenservice om te janken. Ik raad iedereen af om met deze onprofessionele partij in zee te gaan. Als ik de helpdesk en klachtafhandeling minpunten kon geven, zou ik dit doen.

    Beantwoorden
  19. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 22222
    Overstapproces 22222
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Slecht bedrijf. Administratie houden ze niet bij. Termijnbedrijf schrijven ze dubbel af. Als ze de meterstanden al hebben, blijven ze maar brieven sturen dat ze de meterstanden moeten hebben.

    Beantwoorden
  20. Ik heb nergens last van Ik ben al 8 jaar Bij Nuon ik betaal maar per maand 57 euro,Hoe ik het doe.,ik trek alle stekkers uit van apparaten die ik niet gebruik,(SLUIPSTROOM)alleen de ijskast staat de hele dag aan(natuurlijk)als tv wil kijken Hup stekker in het stopcontact als ik naar bed ga trek ik de hele zooi weer uit,ook de modem van Ziggo.trek ik uit s,morgens gaat hij weer in het stopcontact.Het eerste jaar betaalde ik 120 euro per maand maar omdat ik heel zuinig ben kreeg ik 575 euro terug met de eind afrekening.ik heb het dus laten staan die 120 euro per maand.zo had ik in november een leuk zak centje.nu betaal ik gewoon 57 euro per maand.Ik heb geen klachten nooit gehad ook met Nuon ,goede service beleeft als je ze moet bellen,goede uitleg.Ik heb ieder jaar van die deur aan deur verkopers die je om proberen te lullen voor een andere leverancier te nemen.Opzouten zeg ik dan.
    Ik stap nooit meer over naar een ander energie bedrijf.Ik heb het 1 keer gedaan van Essent naar Oxio,ook hun zouden de over stap regelen voor mij,ik zou geen boetes krijgen van Essent vertelde hij me…nou dat heb ik geweten.Daarom nooit meer.Mensen trap er niet in egaal bij wie je zit blijf waar je bent stap niet over doe gewoon zuinig aan met stroom doe het zo als ik het scheelt echt een hoop geld.Watje niet gebruikt,uit trekken Keuken apparaten,Tv beamers,noem maar op ,laat alleen je ijskast aan en trek de rest uit het stopcontact kleine moeite.

    Beantwoorden
  21. Algemene indruk 33333
    Helpdesk 22222
    Energieprijzen 22222
    Overstapproces 33333
    Energierekening 22222
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Drie weken geleden nieuwe meter geĂŻnstalleerd. Meter wordt door monteur gelezen. Daarna krijg ik twee e-mails dat ik mijn meter moet lezen. Dan een brief. Ik bel met Nuon en vertel het verhaal. O ja, het is nog niet bij ons in de computer maar dat komt goed. Negeer het want u kunt de meter toch niet lezen. Daarna nog een brief dat ik de meter moet lezen. DAARNA een brief over mijn nieuwe slimme meter. En vanmorgen een automatisch telefoonbericht – bijna bedreigende toon – dat ik mijn meter moet lezen. Wat mankeert er aan deze mensen? Ik stap z.s.m. over. Dit vind ik geen stijl. En natuurlijk zij bellen MIJ op 2e Pinksterdag maar als ik probeer contact met de klantenservice op te nemen zijn ze mooi dicht.

    Beantwoorden
  22. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Wij betalen sinds 2013 veel te veel voor de communistisch opgelegde stadsverwarming op IJburg. Door deze verplichte winkelnering betalen wij inmiddels bijna € 200 per maand voor uitsluitend verwarming en warm water in een appartement. Na maandenlang tevergeefs bellen en mailen (en nooit worden teruggebeld of -gemaild, heeft Nuon inmiddels toegegeven dat dit verbruik meer past bij een vrijstaande villa…

    Eindelijk is een onderzoek naar onze warmtemeter toegezegd. Dan moet je de ‘storingscoördinator’ wel kunnen bereiken om een afspraak te maken. Al dagenlang geeft dit nummer ‘in gesprek’ (voor andere gedupeerden: dit nummer hebben wij pas na lang bellen en smeken veroverd en luidt 088 0983018).

    De klachtenbrief gaat dit weekend op de bus, met een kopie naar Radar. Sterkte voor allen die aangewezen zijn op dit veel te dure en de klantenservice van Nuon. Als ik als ondernemer zijnde mijn klantenservice zo zou inrichten, ben ik binnen 3 maanden failliet.

    Beantwoorden
  23. Algemene indruk 44444
    Helpdesk 33333
    Energieprijzen 44444
    Overstapproces 44444
    Energierekening 44444
    Reclames 22222
    Bereikbaarheid 33333
    Klachtafhandeling 11111

    Mijn Nuon Home Kan ik al enkele weken niet bereiken. Na gesprek van 30 minuten de helpdesk waarschijnlijk ook niet. Meneer binnen 5 werkdagen ontvangt u een mail dan is het opgelost. Niks geen mail dus niks opgelost. Daarna klacht ingediend bekende 5 werkdagen is er weer.. de 4e werkdag van de 5 is nu bezig, maar vrees het ergste…….

    Beantwoorden
  24. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    wij zijn op valse voorwaarde overgestapt naar NUON, nadat we ons verbruikt hadden doorgegeven kwamen we uit op een bedrag, dit bedrag is op de eindafrekening echter twee keer zo duur.
    Vullen we opnieuw wat we hebben verbruikt in op de website van NUON dat zouden we opnieuw de helft goedkoper uitkomen….vreemd! Voel me een beetje opgelicht gezien ik bij me vorige leverancier veel goedkoper uit was.

    Beantwoorden
  25. Zeer agressieve verkoop!!! adviseur Frank Janssen uit veldhoven van NUON
    de heer frank staat voor de deur mijn vrouw is thuis hij zegt dat alles goedkoper en u 250 euro cadeau krijgt
    Mijn vrouw zegt dat ze dit wil bespreken met haar man De man zegt dat je hem zo kan bellen en alles afzeggen
    Maar toen ik hem heb afgemeld bij de heer krank op zijn mobiel
    Hij zij dat hij alles zal afzeggen
    Maar een week later krijg ik mail dat mijn energie is opgezegt en er valt een contract in mijn brieven bus
    Voor mijn NOOIT NUON
    Als er nu een aan mijn deur komt gaat hij HARD DICHT wat een agressieve verkoop

    Beantwoorden
  26. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 22222
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Mijn ervaringen met Nuon zakelijk zijn erg slecht. De account manager is na het afsluiten niet meer bereikbaar, beloftes worden niet nagekomen en termijn nota’s kloppen in hun setup niet waardoor deze niet te verwerken zijn.
    De afhandeling door de helpdesk is matig. Ondanks dat je, meestal, vriendelijke mensen aan de lijn krijg is de professionaliteit ver te zoeken. Inmiddels heb ik bij Nuon, ipv 1 klant nummer er 3!! De voorschot nota’s die krijg kloppen nog steeds niet waardoor de automatische afschrijvingen net zo snel weer terug gehaald worden en er zit geen mogelijkheid in dat ik de adressen op 1 factuur kan krijgen met 1 klantnummer wat bij m’n vorige energie leverancier geen enkel probleem was.

    Beantwoorden
  27. Algemene indruk 33333
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 44444
    Overstapproces 44444
    Energierekening 33333
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Ben nieuwe klant. Op zichzelf is het geen kunst om klant te worden, maar als je klant bent, is de service echt belabberd, zeg maar gerust er is geen service.
    Al bijna een maand is Mijn Nuon niet beschikbaar, dus kan ik niets aanpassen. Als ik daarom wil chatten tijdens de openingstijden kan dat om onduidelijke redenen niet want, de chat is niet beschikbaar. Daarom maar een poging gedaan via de telefoon. Na twintig minuten geen medewerker aan de lijn. Ik zal het eens proberen met rooksignalen of de tamtam. Echt waardeloos!

    Als mijn contract afloopt zien ze mij hier niet meer terug. Eens maar nooit meer. Wil je echt goede service, dan moet je hier echt bij wegblijven. Wil je TOP – service, ga dan naar Greenchoice!

    Beantwoorden
  28. Wat een vreselijk onprofessionele organisatie. Brieven versturen op dezelfde datum dan die geldt voor de uiterste betaaldatum van het voorschot. Terwijl dat tussen Kerst en Oud en nieuw is en dan al helemaal extra reactietijd handig zou zijn. Dan uit het niets zonder een verwacht telefoontje waar het contract blijft, het voorschot terug storten. Kortom gewoon weer terug naar Essent gegaan. 1 Telefoontje alles gelijk geregeld en per email keurig bevestigingen gelijk gekregen.

    Beantwoorden
  29. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 33333
    Overstapproces 33333
    Energierekening 11111
    Reclames 22222
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Klantenservice slecht! Je word aan het lijntje gehouden zonder duidelijk antwoord. Eindafrekening word vertraagd inmiddels wettelijke termijn ook verstreken….

    Beantwoorden
  30. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Ik ben vorig jaar overgestapt naar NUON en had meteen al problemen met het doorgeven van mijn meterstand. Ik heb dit ingevuld, maar kreeg daarna nog een oproep en kon vanaf dat moment niet meer inloggen. Alhoewel ik dus de meterstanden had doorgegeven en daarna niet meer kon inloggen,kreeg ik weer bericht dat ik niks had doorgegeven en dat mijn meterstanden zouden worden geschat.

    Via facebook (ja echt) heb ik de meterstanden doorgegeven, want ik kon niet meer in mijn eigen omgeving komen en chat was onbereikbaar. Inloggen lukte daarna nooit, ook niet na klagen (geen enkele reactie).

    Ik kreeg mijn “welkoms”bonus vorige maand uitbetaald en kreeg daarna een mail dat ik bijna 200 euro retour zou krijgen, want ik had minder gebruikt dan verwacht. Ik heb nu een maandbedrag van 89 euro. Die gaan ze nu verhogen naar 149 euro. Ik sla bijna achterover van verbazing, ik krijg geld terug van 89 euro per maand en dan zo’n gigantische verhoging. Geprobeerd de klantenservice te bereiken, maar chat is onbereikbaar (goh, dat was vorig jaar dus ook al zo). Ook geeft de omgeving waar ik mijn jaaropgave zou kunnen inzien aan dat er een storing is en dat er aan wordt gewerkt.
    Dit is al dagen zo.

    Gelukkig kan ik overstappen, dit heb ik dan ook meteen geregeld.

    Kortom: slechte site, problemen met inloggen, geen reactie klantenservice, problemen met doorgeven meterstanden, belachelijke verhoging van maandbedrag en geen enkele communicatie over voordelige abonnementen als je blijft. Vaste klanten worden gewoon gestraft.

    Stap over, daarmee kun je echt enorm veel geld besparen!

    Beantwoorden
  31. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 22222
    Overstapproces 44444
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    353 dagen klant geweest van Nuon. Na enige moeite was het gelukt om de termijnbetalingen per half jaar te doen, vooruit wel te verstaan.. Betalingsproblemen van mijn kant zijn er nooit geweest; wel heb ik een onterechte aanmaning ontvangen en is er een keer onterecht een (klein) bedrag afgeschreven. Voordat de eindafrekening komt krijg ik van Nuon een “tussen” eindafrekening waarbij volgens Nuon er over een periode van 49 dagen te weinig netwerkbeheerkosten in rekening gebracht zouden zijn. Hoewel ik op basis van mijn verbruikscijfers teveel nog geld terug moet krijgen is eerst het bedrag van de “tussen”eindafrekening afgeschreven en pas na telefonisch contact het teveel betaalde bedrag aan termijnbedragen terug gestort.
    Ik kan niets meer verifiëren want mijnnuon.nl werkte al niet zo geweldig maar nu ik kan ook mijn afrekening(en) niet meer inzien. Nuon heeft per mail nog eens de “tussen”eindafrekening gestuurd en de eindafrekening van een andere klant???
    Ik heb al eerder een klacht ingediend bij Nuon maar ondanks de belofte om sowieso binnen 5 werkdagen contact op te nemen heb ik nu 3 weken later nog steeds niets vernomen.
    Wel 2 onbeleefde medewerksters aan de lijn gehad omdat ik zelf gebeld heb.
    Samen met klachten van andere klanten die gelokt zijn met een leuke welkomstpremie voor een 1-jarig contract maar uiteindelijk niets krijgen omdat het aangeboden contract maar 11 maanden geldig was zeg ik Nuon, not done! Geen Nuon meer voor mij en ik raad het iedere energiegebruiker af om met een dergelijk bedrijf in zee te gaan.

    Beantwoorden
  32. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 22222
    Overstapproces 44444
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    353 dagen klant geweest van Nuon. Na enige moeite was het gelukt om de termijnbetalingen per half jaar te doen, vooruit wel te verstaan.. Betalingsproblemen van mijn kant zijn er nooit geweest; wel heb ik een onterechte aanmaning ontvangen en is er een keer onterecht een (klein) bedrag afgeschreven. Voordat de eindafrekening komt krijg ik van Nuon een “tussen” eindafrekening waarbij volgens Nuon er over een periode van 49 dagen te weinig netwerkbeheerkosten in rekening gebracht zouden zijn. Hoewel ik op basis van mijn verbruikscijfers teveel nog geld terug moet krijgen is eerst het bedrag van de “tussen”eindafrekening afgeschreven en pas na telefonisch contact het teveel betaalde bedrag aan termijnbedragen terug gestort.
    Ik kan niets meer verifiëren want mijnnuon.nl werkte al niet zo geweldig maar nu ik kan ook mijn afrekening(en) niet meer inzien. Nuon heeft per mail nog eens de “tussen”eindafrekening gestuurd en de eindafrekening van een andere klant???
    Samen met klachten van andere klanten die gelokt zijn met een leuke welkomstpremie voor een 1-jarig contract maar uiteindelijk niets krijgen omdat het aangeboden contract maar 11 maanden geldig was.

    Beantwoorden
  33. Algemene indruk 33333
    Helpdesk 22222
    Energieprijzen 44444
    Overstapproces 33333
    Energierekening 22222
    Reclames 22222
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Vreselijk bedrijf, de rekening hier is gewoonweg een schok. Niets klopt er aan. Bij de klantenservice kunnen ze nog net opnemen en hun naam noemen maar zodra je over cijfers begint is het einde zoek. Veel beloftes, weinig resultaat. Ik denk dat ik maar naar België ga verhuizen.

    Beantwoorden
  34. NOOIT bij nuon gaan.. ik ben er nu achter.. ik geef vorig jaar mijn eindstand door via de email.
    Nuon zei alleen maar we willen u bellen.NOOIT meer op de mail gereageerd.
    Nuon gaat dus de klant verplichten om hun manipulaties via de telefoon aan te horen en de klant mag niet voor emails kiezen schijnbaar.
    Want ze luisteren niet naar uw verhaal ;u krijgt het welbekende kruisverhoor waarin ze u voor achterlijk houden en zelf nooit de schuld hebben.
    HUN GESCHATTE EINDSTAND VAN 2 JAAR TERUG IS NAMELIJK DE WAARHEID BIJ NUON EN NIET DE DAADWERKELIJKE STAND DIE U EEN JAAR EERDER AL HEEFT DOORGEMAILD. ZO CORRUPT ZIJN ZE DUS.
    Ik geef door reageer via de email.
    Nu ben ik een jaar verder .krijg ik een jaarRekening met een mijn oude” geschatte” eindstand van 2015.
    Resultaat een dubbel watt verbruik natuurlijk. Want de eindstand die ik in aug 2016 aan ze heb gegeven die 60,000 was hebben ze nooit genoteerd.
    Wanneer je dit meldt krijg je te horen JA HEBBEN WE NIET VERWERKT VORIG JAAR ;MAAR IS NU NIETS MEER AAN TE DOEN.

    echt waar ik lieg het niet.

    RESULTAAT: mijn daadwerkelijk verbruik moest dus zijn 60,000-63000 van aug 2016-2017 = 3000 watt,maar is nu 56000+ – 63000+ 6800 watt. resultaat 925 euro bijbetalen.

    voor een eenpersoons huishouden. ter vergelijking gemiddeld verbruik 5 personen is 5300 watt.Dan weet je dus dat een persoon zoiets nooit verbruikt in een jaar.
    .ik heb in 14 jaar bij nuon nooit meer dan 3000 per jaar verbruikt..maar doordat men dus een geschatte beginstand neemt van 2015 wordt ik compleet genaaid.
    En ze zeggen gewoon dat het niet hun fout is.

    Een criminele bende. want ze kunnen wel een geschat verbruik van 2 jaar terug gaan herberekenen(ze denken dat je meer verbruikt hebt maar kunnen dit helemaal niet aantonen ) halen ;maar als ze vorig jaar mijn doorgemailde stand compleet negeren(ik heb de emails die door 3 nuon mensen zijn genegeerd) dan kunnen ze een jaar later het ineens niet meer corrigeren, hun eigen fout en gaan ze vrolijk een geschatte begin stand van 2015 gebruiken voor de afrekening van 2017.

    Beantwoorden
  35. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Wat een ellendig baggerbedrijf is dit zeg!
    Met mooie woorden en veel belofte word je binnengehaald…maar dan.,wil je overstappen. omdat een andere hete voor minder kan.
    de eindafrekening of je nog even 500 bij wil betalen waarschijnlijk is er wat in je gezinssituatie veranderd? Nee dat niet, in 9 maanden tijd 500 extra!! belachelijke prijzen.
    de overstap boete van 200 euro in logisch,die word ook vergoed door de ander.
    maar nog zn kut rekening extra, 99.99 contractbreukboete.wie betaald die? dus 299.99 waar slaat dit op?
    nog even snel profiteren?
    voor iedereen,laat de Nuon links liggen!

    Beantwoorden
  36. NUON niet doen!
    Ik was voorheen bij Eneco. Toen een aanbieding met welkomstkorting leek gunstig leek te zijn, stapte ik over naar NUON.Dat was in 2010.
    Met ongeveer hetzelfde gebruik was ik echter bij NUON veel meer kwijt. Toen ik er van af wilde was contact vrijwel onmogelijk.
    De rekeningen liepen door. Het lukt na ca 7 maanden en veel moeite en kosten het contract met NUON op te zeggen.
    Merkwaardig dat een dergelijk groot bedrijf weg komt met een dergelijke aan oplichting grenzende mentaliteit .
    Gezien de reacties op internet vermoed ik dat NUON anno 2017 zijn mores niet verbeterd heeft.

    Beantwoorden
  37. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 33333
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Misleidende reclame: als nieuwe klant zou ik 170 euro als welkomstkado krijgen na 1 jaar klant te zijn, normaal is een contract 1 jaar of langer geldig. Nu mijn contract ten einde loopt valt me op dat mijn contract maar 11 maanden loopt. Dus m.a.w alleen als ik weer opnieuw minimaal een jaar klant word krijg ik 170 euro kado. Whaha.. hiermee heeft Nuon mij succesvol weggejaagd. Ik hou er niet zo van als men de boel probeert te manipuleren. Ik ga fijn overstappen en kom nooit meer terug. Daarbij hou die vuile colportage eikels aub bij jullie.. ben je al klant, wordt je nog lastig gevallen! Waardeloos..

    Beantwoorden
  38. Ik ben zwaar teleurgesteld door nuon. Jaren klant geweest maar toen ik veranderde van leverancier kreeg ik ineens een rekening van 500 aan mijn broek met een vaag verhaal. Uitleg was moeilijk en onduidelijk. Een afbetalingsregeling kon ik maken maar toen ik een maal 2 dagen te laat betaalde werd het verhoogd met 79 €. Tot 2 maal toe. DIKKE VETTE OPLICHTERS !!!!!
    EN OOK NOG TE DUUR .

    Beantwoorden
  39. Verleden jaar via Gaslicht.com overgestapt naar NUON met een aantrekkelijke welkomstpremie. In mei dit jaar de jaarafrekening ontvangen en ondanks dat mijn energieverbruik een stuk lager was dan verleden jaar, bleek de rekening hoger en zou ik moeten bijbetalen. Na bestudering van de rekening bleek dat NUON “vermindering energiebelasting” van ruim E 300,00 was “vergeten” op te voeren. Dit slipt er een enkele keer wel eens per ongeluk tussendoor, volgens de Klantenservice. Het toeval wil dat mijn vriend ook via Gaslicht.com was overgestapt naar de NUON met welkomstpremie en bij hem hetzelfde verhaal. Belachelijk hoge factuur en ook zonder vermindering energiebelasting. Hier lijkt opzet in het spel, NUON steekt de teruggaaf energiebelasting van mensen met een welkomstpremie in eigen zak. Pure oplichting. NOOIT MEER KLANT VAN DE NUON.

    Beantwoorden
  40. Afgelopen februari wilde ik naar Nuon overstappen. 2 weken na mijn aanmelding ontving ik een brief waaruit bleek dat ik op basis van een krediet check bij het Focum 750,- aan waarborg moest overmaken. Lachen natuurlijk, want met nog tal van energie leveranciers denkt geen haar op mijn kale hoofd erover om dat te gaan doen.

    Terwijl Eneco er een nieuwe klant bij kreeg, heb ik bij het Focum een verzoek ingediend om inzage te krijgen op de krediet check. De brief die daarop volgde was vrij duidelijk: er zijn geen gegevens over mij bekend. Dus mensen, laat je niets wijs maken en wees kritisch als je een nieuw contract afsluit. En doei Nuon.

    Beantwoorden
  41. Algemene indruk 55555
    Helpdesk 55555
    Energieprijzen 44444
    Overstapproces 55555
    Energierekening 55555
    Reclames 33333
    Bereikbaarheid 55555
    Klachtafhandeling 55555

    Ik ben 2 jaar tevreden klant geweest bij Nuon. Rekeningen klopte, prima klantenservice en MijnNuon werkte ook fijn.

    Nadat ik een zeer scherp aanbod had gekregen van een andere leverancier Nuon verlaten, maar omdat Nuon mij enige tijd later weer benaderde met een leuk aanbod, toch besloten weer klant te worden.

    Ik was te laat met het terugvragen van de overstapboete, maar toch was Nuon zo coulant om niet naar ”de kleine lettertjes” te verijzen en mij tegemoet te komen.

    Beantwoorden
  42. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 22222
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 22222
    Klachtafhandeling 11111

    Mijn ervaring is zeer negatief.
    Aardige man aan de deur gehad (nooit meer iets aan de deur kopen of afsluiten), maar ben gewoon opgelicht.
    Vertellen halve waardheden; wij betalen de overstapboete. Ja, tot zekere hoogte en dat vertellen ze niet.
    Wij hebben zonnepanelen en zijn in de winter overgestapt, dat is zeer nadelig en kost ons veel extra geld aan energie belasting, wat we ander niet kwijt waren geweest.. We hebben het uitgebreid over de zonnepanelen gehad. Deze meneer smeert mensen willens en wetens een ongunstig contract aan door heel veel niet te vertellen. Dat klopt zeggen ze ook nog bij de klantenservice. Dat horen we vaker! Maar ze laten deze mensen wel hun gang gaan voor hun bedrijf. Schande!!!!

    Beantwoorden
  43. Mijn ervaring met Nuon is niet top: ik ben overstapt nadat ik ontdekte hoe het bedrijf zonder scrupules contracten probeert te winnen, over de rug van vele Colombianen heen…

    Het zit zo: die cashbackactie waarvoor ze vorige week bij mij aan de deur kwamen, kan volgens mij alleen betaald worden doordat Nuon de goedkoopste kolen afneemt van mijnbouwbedrijven in Colombia. Die bedrijven hebben vele duizenden Colombianen met geweld uit hun huis verdreven, in sommige gevallen door ze door paramilitairen te laten executeren. Nuon weet dit en stelt dat ze, door klant te blijven, het gedrag van de mijnbouwbedrijven kunnen verbeteren. Alleen blijkt daar in de praktijk niet veel van terecht te komen: Nuon gaat lekker voor de winst.

    Daar wil ik niet mijn kerstboomlichten op laten branden.

    Beantwoorden
  44. waardeloze bedrijf die maling aan haar klanten heeft.
    30 november 2016

    ik heb 2 jaar geleden stroom op naam moeten zetten in huurwoning, Maar wat nuon meent te doen is ook het gas overzetten (wat ik niet gebruik) en dit door te rekenen aan mij, na veel problemen hebben ze afgelopen jaar de meter op 0 gezet, echter de aansluiting wordt gewoon doorberekend, en het teveel betaalde geld komt niet terug,nu na 10tallen mailtjes zijn ze gestopt met antwoorden, en ik..?? gestopt met betalen!!

    ze blijven wel rekeningen en aanmaningen sturen daarnaast dreigen mer deurwaarder etcetc,

    wat een waardeloos bedrijf is dit met een arrogantie uit het jaar 1800 ,dit was de eeuw dat burger nog dom waren,

    Trap er niet in en kijk uw rekeningen 3x na!!!

    Beantwoorden
  45. overzicht 7-2-2012 tot 2-2-2016
    En weet, betaal nu per maand 46,39 euro
    en gebruik is niet meer of minder.

    2012 30-10 82,14
    28,11 129,10
    28,12 129,10

    2013 29-1 129,10
    2,3,4,5,6
    28,7 100,00
    28,8 134,32
    28,11 153,82
    28,11 153,82

    5-11 72,68 bij
    19-11 1108,37 bij

    2014 27,1 274,23
    2,3
    28,4 269,30
    27,5 150
    6,7,8,9
    27,11 66
    27,12 274,63
    3-10 1551,96 bij

    2015 27,1 274,23
    2,3
    28,4 269,30
    27,5 150
    6,7,8,9
    27,10 66
    11,12

    27,1 140

    alles beloven ze, zelf een bloemetje.
    en dat is zelfs nog niet waar.

    Frans

    Beantwoorden
  46. Mijn ervaringen met NUON zijn goed.
    Kon berichten gewoon via de post krijgen, heerlijk.
    En ik kreeg ook geen te hoog maandbedrag, heb dat zelfs zelf wat hoger bijgesteld omdat ik echt niet wil bijbetalen als ik de jaarrekening krijg.
    Ben hier volgend jaar waarschijnlijk weer terug als m’n contract bij m’n nieuwe maatschappij afloopt.

    Beantwoorden
  47. de aggressieve verkoper aan de deur heeft mij iig doen besluiten nooit met nuon zaken te doen. Wat een vervelende man was dat.

    Beantwoorden
  48. In eerste instantie werd ik vorig jaar na aanmelding prettig ‘ontvangen’ door Nuon. Ook de toegezegde bonus werd dit jaar keurig betaald. De begeleidende brief gaf aan dat ik door mijn lage verbruik per maand wel minder kon betalen. Toen kwam de eindnota die duidelijk meldde dat ik rond de 300 euro bij moest betalen, terwijl mijn verbruik ongeveer gelijk was aan vorige jaren!
    Ik heb de hele boel uitgeplozen. Wat bleek Nuon was ‘vergeten’ de post vermindering energiebelasting van 376 euro op te voeren. Natuurlijk heb ik dit aangekaart, maar hoeveel mensen hebben dit gemist en worden zo erin geluisd?

    Beantwoorden
  49. Onze ervaringen met Nuon zijn verschrikkelijk. Ze maken fouten met meterstanden, voeren wijzigingen die telefonisch zijn doorgegeven niet door maar wijzigen spontaan andere klantgegevens. Op e-mail wordt gewoonweg niet gereageerd.

    Klantenservice is werkelijk verschrikkelijk.

    Heb me vorig jaar voor 1-2 cent per m3 laten verleiden, maar ooh wat een spijt…

    Echte afrader…

    Beantwoorden
  50. Zeer slecht in klantencontact. Na het overlijden van onze moeder hebben ze meerdere contacten niet in hun systeem gezet waardoor wij steeds geen afrekening kregen. Wanneer wij belden werd er steeds gezegd dat zij het niet kunnen terugvinden in het systeem. Zelfs na de overdracht van het huis werd er niets geregeld.
    Nu, na nogmaals contact te hebben gehad, zeggen ze dat we moeten bijbetalen (ongeveer 60 euro). En dat terwijl wij alleen op de zondagen een paar uurtjes aanwezig waren om het huis van onze overleden ouders leeg te halen. Een zeer slechte klantenservice, respectloos en in plaats van dat ze nu zeggen dat het akkoord is zo, omdat zij nalatig zijn geweest en hun administratie niet op orde hebben, geven ze aan dat het bedrag per direct betaald moet worden omdat er anders een incassobureau wordt ingeschakeld. Daarnaast hebben wij geen enkel inzicht of dat ze de waarheid spreken!

    Beantwoorden
  51. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 33333
    Energieprijzen 33333
    Overstapproces 11111
    Energierekening Not Rated
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 33333
    Klachtafhandeling 11111

    Dit jaar ben ik overgestapt naar de NUON. Telefonisch werd mij medegedeeld dat ik per 1 juni 2016 zou worden aangesloten, maar gaandeweg werd deze datum vijfmaal verschoven. Zoals het er nu naar uitziet word ik medio juli aangesloten, maar zekerheid heb ik niet. Ik heb talloze uren besteed aan de klantenservice van de NUON. Deze erkende gemaakte fouten en bood een compensatie aan van maar liefst 15 euro. Gedane toezegging worden door de NUON niet waargemaakt. Onbetrouwbare partij die geen oog heeft voor de klant.

    Beantwoorden
  52. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Nuon stuurt fake eindafrekeningen op basis van (natuurlijk in eigen voordeel) veel te hoge schattingen, terwijl ze de standen met het werkelijke verbruik in hun bezit hebben. Als je vraagt om een correcte eindafrekening word je afgepoeierd met een smoes dat het verschil niet groot genoeg is om te corrigeren (terwijl Nuon honderden euro’s terug moet betalen!). Waardeloos. Doet men vaker; hebben ze, vorige week nog, ook bij een vriendin van mij trachten te doen. Nooit aan Nuon beginnen! Nu weet ik weer waarom ik al eerder bij Nuon ben weg gegaan. Had niet terug moeten gaan. Nooit doen.

    Beantwoorden
  53. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    mijn ervaring met nuon is zeer zeer slecht.
    sep 2015 werd ik gebeld door een vrolijke dame van de nuon.
    ze wilden mij graag terug als klant.
    ze hadden een actie 50 procent korting op gas en elektra ik zou een termijn bedrag betalen van 125 euro.
    ik heb haar nog gevraagd is het termijn bedrag niet te laag nee absoluut niet zei ze dus over staag gegaan.
    mijn contract liep van sep 2015 tot sep 2016.
    ik ben in april 2016 overgestapt naar een andere leverancier.
    nu moet ik een bedrag terug betalen van 266 euro over een periode van 6 maanden
    ik begrijp dat ik een bedrag terug moet betalen ivm contract breuk maar dat ik zoveel te veel heb verbruikt gaat er bij mij niet in .
    ik ben overdag aan het werk dus verbruik je bijna niets
    .
    van de 50 procent korting is hun niet bekend is mij verteld.
    ben nog niet klaar met de nuon

    Beantwoorden
  54. Vaste klant korting krijg je alleen als je gas en stroom afneemt Maar iemand die in een verzorgings flat woont en het gas van het huis krijgt, krijgt geen korting omdat hij alleen stroom kan verbruiken, ook als hij al 50 jaar energie verbruikt bij de Nuon

    Beantwoorden
  55. Als klap op de vuurpijl.
    NUON verkoper was maandag 2-5-2016 bij mij aan de deur.
    Ze vroegen of ik weer klant zou willen worden bij de NUON.
    Laat maar eens horen wat u te bieden heeft zei ik.
    Ze boden mij een fantastisch aanbod voor 3 jaar met een prijsgemiddelde van 750 euro per jaar.
    Op basis van: gas 1254 m3 — elektriciteit ongeveer 1400 kWh.
    Ik was helemaal in de wolken en heb maar meteen de handtekening gezet. 2 dagen laten in combinatie met de bevestiging van onze afspraak bleekt het toch allemaal niet meer zo mooi te zijn als tijden het bezoek van de NUON verkoper.
    Bij navraag bleek dat ik een contract had getekend voor een jaarbedrag wat dicht in de buurt kwam van 1100 euro. Ik heb natuurlijk het contract meteen geannuleerd. De NUON verkoper was niet direct verbonden bij de NUON zelf.
    Zo zie je maar weer: je kunt niemand vertrouwen behalve………

    Beantwoorden
  56. Ik krijg mijn Budgetkorting van € 210,00 niet van Budget Energie omdat Nuon mij 4 dagen te vroeg heeft afgemeld bij hen, op 24-1-16 in plaats van 28-1-16. Dit kost mij €210,00 Volgens hun aanmeldings- voorwaarden regelen ze alles van A tot Z op dat gebied ook de goede afmelddatum, dus niet en ze weigeren mij dit bedrag te vergoeden met allerlei smoesjes, denk je naar een goede energie leverancier te gaan blijkt het geen eerlijk bedrijf te zijn dus mensen wees gewaarschuwd voor dit bedrijf neem beslist geen energiecontract bij hun want ze belazeren je waar je bijstaat,het is ook een teken aan de wand dat er zoveel nare klachten zijn over Nuon dus nogmaals wees gewaarschuwd.

    Beantwoorden
  57. De Nuon blijkt een boevenbedrijf te zijn ze hebben mij bij Budgetenergie 4 dagen te vroeg afgemeld dit kost mij € 210 welkomstpremie door het vroegtijdig beëindigen van dit contract.terwijl in de voorwaarden van de Nuon staat wij regelen alles goed van A tot Z en vragen ook de einddatum en opzegtermijn op van de lopende overeenkomst, nu willen zij mij niet tegemoet komen om e.e.a recht te zetten,ook al met aan melden bij hun veel problemen gehad diverse keren daarvoor moeten bellen ivm niet nagekomen afspraken,aan de telefoon zijn ze heel vriendelijk en begrijpend maar bij bovenstaand probleem wordt je ongenadig afgeserveerd,dus ik adviseer niet bij deze boeven een energiecontract aan te gaan.

    Beantwoorden
  58. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 33333
    Overstapproces 11111
    Energierekening Not Rated
    Reclames Not Rated
    Bereikbaarheid Not Rated
    Klachtafhandeling 11111

    In januari 2016 verkoper van de NUON aan de deur. Ik krijg een nieuw energiecontract aangeboden. Ik geeft duidelijk te kennen dat ik nog een contract heb lopen bij de NLE, welke ik eerst uit wil zitten. Dit vanwege een boete van 100 euro en het missen van een welkomstpremie van 50 euro bij het vroegtijdig beëindigen van dit contract. De verkoper geeft aan dat NUON uit gaat zoeken wanneer mijn contract mij NLE afloopt(ik wist de datum namelijk niet) en dat het contract van NUON pas ingaat nadat mijn oude contract afloopt. Op de ipad van de verkoper samen het contract doorgenomen(verkoper benoemd nogmaals dat het ingaat na aflopen oude contract) . In februari blijkt dat NUON zonder mijn toestemming mijn oude contract vroegtijdig heeft opgezegd, wat mij 150 euro kost. De klantenservice van NUON heeft geen oor naar bovenstaand verhaal en geeft aan dat ik het contract maar beter had moeten doorlezen. Waarschuwing: Ga niet met de NUON in zee. NUON licht mensen willens en wetens op.

    Beantwoorden
  59. NUON ervaring.
    Pasop met NUON. Ze hebben een grote trukendoos. Ze misleiden (beduvelen) je niet alleen met de prijzen, maar ze delen ook ruimhartig “niet kredietwaardig” uit. NUON wil zijn zakken vullen met een borg van € 575. Waar komt die onzin vandaan? NUON beweert dat de kredietbeoordelaar FOCUM mij het predicaat “niet kredietwaardig” heeft gegeven.

    Als ik bij FOCUM informeert, komt al na twee dagen het schriftelijke antwoord. FOCUM heeft niets van mij kunnen vinden en heeft mij nooit het predicaat “niet kredietwaardig”gegeven. Dus NUON heeft het zelf gedaan.

    NUON weigert het “niet kredietwaardig” uit hun administratie te verwijderen, Ze blijven keihard beweren (liegen) dat dit een conclusie van FOCUM was.

    Gelukkig is FOCUM wel een betrouwbaar bedrijf, maar NUON een onbetrouwbaar bedrijf.

    Beantwoorden
  60. Begin november telefonisch contract opgezegd wegens verlaten pand op 29/11. Maanden later krijg ik ineens aanmaningen van termijnen die ik nog moet betalen. Blijkt contract niet stopgezet te zijn door medewerker. Telefonisch contact opgenomen en klachten brief geschreven. Ik zou binnen 5 dagen teruggebeld worden. Dit is niet gebeurd. Ineens een brief van de deurwaarder met bijkomende kosten. Deurwaarder kan dossier niet stil leggen omdat NUON dit niet accepteert. Weer contact met NUON. Volgens hun moet ik dit toch echt met deurwaarder regelen. Zo word je van het kastje naar de muur gestuurd en word er met je klacht niets gedaan.

    Beantwoorden
  61. Bij deze wil ik mijn klacht aan u kenbaar maken.
    Het betreft de volgende de klacht: ik zie dat u een bedrag van € 40,00 als “wettelijke incasso kosten” in mijn rekening brengt.
    Op 3-02-2016 ik u brief binnen gekregen. In uw brief eist u een bedrag van 170. In uw overzicht staat dat ik 40 meer moet betalen voor de rekening die op 27-12-2015 gefactureerd is. Voor deze factuur heb ik op 07-01-2016 een betaling afspraak met u gemaakt en de betaling is op tijd aan u betaald. In tegenlijke tijd, op mijn nuon staat geen extra 40 Euro. Hoe kan dat? Dat is intimideren!
    Nu, moet ik even zien dat u verder gaan met zeuren en jagen. Daarom maak ik een andere bezwaar tegen uw slechte procedure. Zo wie zo heb ik ook uw envelop goed bewaard. Uw maakt ontzettend grote fouten, maar dat is het. Volgens uw vorige gegevens, moest ik nog 40 Euro aan u betalen, nu, niet meer. Dus, licht er aan uw wensen. Maar, is goed ik heb al voldoende bewijzen in verband met u gedraag.
    Voor mij is het al duidelijk dat u heel veel geld wil ontvangen. En dat is boven de recht.
    Ik verzoek u vriendelijk om binnen vier weken op mijn klacht te reageren. Graag niet meer proberen om met mij telefonisch contact opnemen. Schriftelijk is veel beter. Indien mijn klacht binnen deze termijn niet is afgehandeld, zie ik mij genoodzaakt om mijn klacht voor te leggen aan de volgende instanties.

    Beantwoorden
  62. in 2013 augustus via energie collect zakelijke contract zou ingang datum 01-01-2014 maar paar maanden later mijn zaak door brandschade gesloten geweest. Ik heb gelijk energie collect gebeld en door gegeven door brandschade mijn zaak onbruikbaar dus opzeggen nuon en niet laten ingaan per 01-01-2014. Achter af wat blijk te zijn hebben ze niet stopgezet ik kreeg facturen van nuon gelijk contact genomen met nuon zei ze facturen beerst betalen daarna komt goed maar nee komt tot nu toe niet goed willen ze vanaf 01-01-2014 t/m 01-09-2014 openstaande bedragen moet ik betalen terwijl maart 2014 inmiddels huur opgezegd. Ik vertel alles stuur de ik alle bewijzen naar nuon toe maar willen ze niet begrijpen proberen ze ook niet en nu bedreigen ze met incasso mensen nooit met nuon aanraking komen a.u.b hier ik lees van andere verhalen bijna iedereen gedonderd door nuon. Wat kan ik doen tegen incasso bedreigingen iemand erwaring mee. Strekte iedereen.

    Beantwoorden
  63. 4 jaar geleden een CV ketel gehuurd bij nuon en werd geplaatst door Veenstra.
    Na een jaar een giga hoge rekening van de nuon, werkelijk 2900m2 gas verstookt, waarop medewerker vraagt of ik in een hutje op de heide woon.moesten ruim 1000 bij betalen!
    Wij gingen niet accoord en er werd een onafhankelijk persoon naar ons gestuurd, niet dus gewoon een medewerker van nuon!
    Deze zei het is nw stook gedrag!
    Na enig onderzoek aan de CV ketel bleek gas-doseer-ring te ontbreken, maakt zegt het al dus? CV is gemaakt.
    Na een jaar en het volgende jaar de helft minder gestookt, maar nuon houd de plot stijf, nee is uw stook gedrag jammer maar helaas.
    OPLICHTERS zijn het!
    Gauw weg wezen.
    Klantvriendelijkheid is ver te zoeken!

    Beantwoorden
  64. Ben sinds nov 2015 teruggekomen via vergelijkingssite bij Nuon. Ik heb nog nooit zoń spijt gehad. Ben erachter gekomen dat dit een agressief, arrogant hebzuchtig dievengilde is.
    In mijn contract afgesloten met dit bedrijf staat een termijnbedrag vermeld wat mndlijks afgeschreven wordt.
    Bij de 1e betaling houden ze zich niet aan dit bedrag en wordt het 2x zoveel.
    Ik heb hierover gebeld en het zou in orde komen. Ik vroeg nog of ik geen aanmaning zou krijgen. Ze zeiden alles komt in orde en dat het vervelend was.
    Nou dus mooi niet ik kreeg 2 dgn later een aanmaning en meteen betalen dat dure bedrag. En de volgende keer halen ze een nog hoger bedrag van mijn rekening. Dit is via een email vermeldt. Ik kan dit kontraktjaar met hun niet volzitten en weet zeker dat ik dan bestolen ben door dit maffia-energiebedrijf. Ze interesseren zich niet voor jouw als klant en ze lappen de meterstanden aan hun dievenlaars, ze willen alleen je portemonnai leegplukken.
    Ik ga over een maand uitstappen, dan maar boete betalen, dan weet ik dat ik de kosten nog kan drukken bij een andere energiebedrijf.
    Ook heb ik weleens bij een verhuizing afpersing gemerkt net zo als J Lobers hierboven. En Nadia daaronder, DOE HET NIET.

    Beantwoorden
  65. 28 jaar klant bij Nuon 2 jaar geleden 25% korting belooft op stroom en gas op mijn eindafrekening waren ze de beloofde korting alweer vergeten
    Op klachten wordt niet gereageerd
    November 2015 eindafrekening weer zonder beloofde korting
    Op klachten reageren ze niet
    De meeste mensen die ik ken zijn al weg bij Nuon
    Ik heb vernomen dat het heel slecht gaat met Nuon
    EN DAT HET EEN AFLOPENDE ZAAK IS
    Begin 2016 ga ik naar een andere hopelijk eerlijke energie leverancier
    Nuon heeft met zijn praktijken al een hoop mensen opgelicht,voor het bedrijf zelf is gelukkig het einde in zicht.

    Beantwoorden
  66. Hierbij nog even de werkwijze van Nuon
    Nuon haalt je binnen met een laag jaar contract
    Een jaar later bij de eindafrekening krijg je de rekening je moet betalen volgens het duurste tarief
    Klacht ingediend ,in mijn geval is hier nooit meer op gereageerd
    ,al heb je het bewijs dat je opgelicht bent je kan hier eigenlijk weinig aan doen
    Nuon belooft veel maar als je ze aan hun belofte herinnert geven ze niet thuis
    Hierbij wil ik iedereen waarschuwen voor deze praktijken van Nuon

    Beantwoorden
  67. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Nooit meer NUON!!
    k heb tot 2 maal toe een klacht in gedient, over het feit dat me telefonisch beloofd was dat bij het overstappen de boete vergoed zou worden.
    Is niet gebeurt en is nu ineens te laat. Ik had dit op de jaarafrekening verwacht. VALSE BELOFTES!

    Beantwoorden
  68. Al 26 jaar klant bij Nuon

    Nu kom ik erachter dat ik al 26 jaar opgelicht word door Nuon
    Het advies bleek altijd het duurste product te zijn
    Het verbruik van mijn jaarafrekening even vergeleken met Nuon vaste prijs energie
    Ik was 300 euro goedkoper uit
    Nuon denkt alleen aan zijn eigen en zeker niet aan vaste klanten
    Volgens mijn rechts bijstand heb ik een zaak die ik moet melden wegens verkeerd advies en oplichting
    Wel jammer dat ik na 26 jaar weg moet bij Nuon
    Maar de normen en waarden zijn niet meer te vinden bij Nuon

    Beantwoorden
  69. Goede maatschappij!

    Nooit problemen mee gehad, totdat ik per ongeluk naar Electrabel over ging. Alleen maar problemen daar.

    Heb de Nuon gebeld. Dezelfde dag was er een mevrouw die me alles uit kon leggen. Geen praatjesmaker.

    Ik zat altijd bij Nuon en ben blij dat ik er weer terecht kan!

    Als je Nuon slecht vindt, probeer dan een een andere maatschappij. Je komt er op terug.

    Beantwoorden
  70. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Nuon !! NEEEE. Nooooit.

    Dit is mijn advies aan iedereen. Dit is een oneerlijke, onduidelijke en een zeer tricky bedrijf.

    Redenen waarom niet.

    1. Afspraken door de vertegenwoordiger zijn loze beloftes. En deze baseren op leugens.
    2. Na een berekende en afgesproken maandbedrag krijg je toch altijd en steeds maar hogere maandbedragen in rekening.
    3. Na een of twee keer contact opnemen en uitleggen willen ze niet begrijpen en klacht oplossen. Je moet maar eindloos blijven energie en tijd insteken om een fout van hun recht te laten zetten.
    4. Bij de jaareind afrekening betaal je toch flink erbij. Terwijl van te voren door de vertegenwoordiger veel berekend en beloofd was.
    5. Als je, je contract opzegt dan proberen ze je alsnog op rotte manieren af te plukken. Dat door middel van onbegrijpelijke boetes op te leggen voor te laat betalingen enz. Terwijl dit eerder nooit gebeurt, zolang je het contract niet opgezegd hebt.

    Beantwoorden
  71. oplichters zijn t moet 2000 euro betalen als jaarafrekening voor gas dit terwijl ik in een woning van 40 vierkante m woon en ALLEEN en bijna nooit thuis ben overstappen ben woedend

    Beantwoorden
  72. RAMP: ONDERSTAAND VERHAAL DEEL IK VOOR 100%
    MAILS ZIJN NIET RECHTSGELDIG met alleen maar druk op de knop retour.SCHANDE.

    Nuon!!!WEGWEZEN!!!!!MAILS!!sturen ze om je als klant te PAKKEN! OOK al druk je het weg als SPAM!!Blijkbaar Moet je daarop reageren, anders zit je vast aan 3 JAAR contract!!Kan colporteur aan de deur dus ook gewoon achter iemands rug!!!!om doen!!!
    Jij weet van niks!! bij automatische incasso!!komt erachter dat je 3 jaar contract hebt bij Nuon als je wilt overstappen( deze kennis komt dan binnen via de nieuwe leverancier! SHOCK!!)

    MAIL IS NOOIT RECHTSGELDIG!!KAN IEDEREEN DIE WEET IN TE BREKEN IN JOUW COMPUTER VERSTUREN!!DUS CONTRACTEN BESTAAN NOOIT!!! ONMOGELIJK!!!via de mail!GA naar rechts/wetswinkel/advocaat!!
    NUON houdt poot stijf! Ernstig!klant kan niet weg, wordt bestookt met boetesssssssss
    Slimme manier om klanten te PAKKEN!!!!of voor 3 jaar of voor honderden euro,s boetes!!ADVOKAAT EROP!!RADAR!!CONSUMENTENBOND!!OMBUDSMAN!!MAX!!
    UREN wachten, geen terugbelverzoeken nakomen,maken vooral!!!!misbruik van simpele zielen!!ouderen!!mensen die geen contracten lezen, of kunnen lezen!!Gewaarschuwd dus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Beantwoorden
  73. Algemene indruk 22222
    Helpdesk 22222
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 22222
    Klachtafhandeling 22222

    Beste NUON

    Ik wil een klacht met jullie delen met betrekking tot het opzeggen van een contract met jullie. Wij krijgen 150 euro boete omdat we een 3 jarig contract voortijdig moeten opzeggen. De reden dat we dit contract op moeten zeggen is omdat mijn vriendin en ik uit elkaar gaan en dus noodgedwongen moeten verhuizen want we kunnen niet in dit huis blijven wonen vanwege de te hoge kosten. Ik ben altijd trouwe klant geweest bij jullie NUON, maar dit valt me toch erg van jullie tegen. Een beetje begrip zou op zijn plaats zijn, zeker omdat we al meer dan 5 jaar klant zijn.

    vr gr Imo de Pruyssenaere en Carina Lurks

    Beantwoorden
  74. Waarom fixeert iedereen zich toch op het te betalen maandbedrag!

    Als je wilt vergelijken zijn slechts een aantal componenten interessant, namelijk alleen die van de leverancier van het product:

    1. De KWh-prijs incl. alle energiebelastingen en btw
    2. Het vastrecht op elektriciteit incl btw
    3. De m3-prijs van het gas incl. alle energiebelastingen en btw
    4. Het vastrecht op gas incl. btw
    5. Eventuele eenmalige kortingen

    Op basis hiervan en je geschatte jaarverbruik voor gas en stroom wordt bij elke leverancier een (identieke) berekening gemaakt. Resultaat het jaarlijks te betalen geschatte bedrag. Deel dit door 12 en je hebt het geschatte maandbedrag.

    Maar …. dat kun je zelf ook op de achterkant van een bierviltje of nog makkelijker met bijvoorbeeld Excel op de computer.

    Maak een tabelletje met genoemde vijf componenten. Vermenigvuldig de tarieven met je geschatte verbruik en tel alles op.

    Beantwoorden
  75. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    3 jaar geleden ben ik klant geworden bij de nuon. Een week later kreeg ik een brief van de nuon dat mijn contract helaas afgesloten was, en dat ik geen stroom van nuon zou ontvangen. Ik ben toen overgestapt naar een andere energieleverancier. Vervolgens kreeg ik een boete thuis van de nuon, omdat ik zelf mijn contract beĂ«indigd zou hebben. Ik heb toen uit proberen te leggen aan nuon dat ik niet mijn contract beĂ«indigd had, maar dat zij dit hadden gedaan door mij die brief te sturen. Ze gaven toe fout te zitten, maar toch moest ik de boete betalen. Ze probeerden me nog te chanteren door de boete kwijt te schelden als ik weer klant zou worden, maar inmiddels had ik al uren aan de telefoon gezeten met erg onbeschofte medewerkers dus dit wilde ik niet. Nu twee jaar later krijg ik nog steeds post van nuon of ik de meterstanden door wil geven…

    Beantwoorden
  76. Ook ik heb sinds mijn overstap naar Greenchoice problemen met Nuon. Helaas blijkt het niet mogelijk het volledige pakket te kunnen onderbrengen bij Greenchoice omdat ik in Almere stad woonachtig ben.
    Zit dus muurvast aan Nuon. Brieven met verzoeken om facturen per post aangeleverd te krijgen worden niet beantwoord. Zelfs op mijn aangetekende brief wordt niet gereageerd, waarin ik verzoek facturen per post te versturen en opheldering vraag waarom extra kosten worden doorberekend. Incasso procedures hanteren zij wel prima. Zolang ik geen reactie ontvang vertik ik het om incasso kosten te betalen. Die facturen blijkt Nuon namelijk wel te kunnen versturen. Eigenaardig. Geschillencommissie kost ook weer geld. Nog maar eens een brief naar de gemeente sturen en anders juridisch loket. EvH

    Beantwoorden
  77. Nuon maakt je blij met een dooie mus! Op de jaarafrekening aangeven dat je geld terug krijgt maar dan allerlei vage kosten aftrekken zodat er niets overblijft…..zo kan ik hrt ook. Blij dat ik weg ben.

    Beantwoorden
  78. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 33333
    Energierekening 22222
    Reclames 33333
    Bereikbaarheid 33333
    Klachtafhandeling 11111

    Ik werd afgelopen week door een medewerkster van de NUON gebeld, ze wilden me terug omdat ik 2 jaar geleden overgestapt was naar een ander goedkoper maatschappij. Ze kwam met een super aanbieding… de NUON BLIJVEN LOONT, met 10% korting op Electiciteit en die oploopt tot 25%!!
    ik gaf aan wat ik per jaar verbruik, en ze kwam met een bijzonder laag bedrag, namelijk 109 euro/mnd (ik betaal nu 140 euro bij ESSENT) als ik zou overstappen. Ik was natuurlijk wel zeer geĂŻnteresseerd, maar vroeg om een paar dagen later terug te bellen omdat ik niet thuis was en wou eerst de boel goed bestuderen.
    Wat blijkt, is dat die mevrouw bij het opgeven van een voorschot per maand, uitgaat van mijn daadwerkelijk verbruik, daarna om de prijs zo laag mogelijk te houden neemt ze wel de moeite om de heffingskorting te verrekenen (circa 385 euro/jaar), maar hield bewust de kosten van vastrecht (circa 85 euro/jaar) en de netwerkkosten (circa 415 euro/jaar) buiten beschouwing om het voorschot laag te houden!
    Als ik deze extra kosten niet meeneem kom ik ook precies op hetzelfde bedrag als ze noemde!
    Bij het tweede gesprek gisteren avond, vroeg ik dus weer wat mijn kosten per maand zouden zijn, bewust om te kijken of ze nu wel iets over de netwerkkosten zou zeggen, maar daar noemde ze weer dat bedrag van 109 euro/mnd zonder enige voorlichting over het feit dat elke klant ook te maken heeft met andere kosten! 109 euro was wat ik verschuldigd zou zijn.
    Ik zei tegen haar dat ik echt het idee had om in de maling te worden genomen en dat de verkooptechniek bij de NUON zeer dubieus was… dat kwetsbare mensen (ouderen, lage inkomen, of gewoon mensen die dat niet precies onderzocht hebben) worden gauw misleid op deze manier door het noemen van maar een deel van de kosten! Alle kosten inbegrepen zou mijn voorschot 152 euro/maand zijn en geen 109 !
    Ze ging natuurlijk meteen in de verdediging, dat er natuurlijk andere kosten zijn, maar dat de netwerkkosten van Liander zijn en niet van de NUON! Kom op zeg… ik had het idee dat ik nog meer voor de gek werd gehouden… Kosten van Liander worden op jullie factuur door gefactureerd, dus jullie weten dat een voorschot van 109 euro /maand niet genoeg is om bijkomende kosten te betalen en het vastrecht komt volgens mij wel in de zak van NUON en niet van Liander! Wat iedereen wilt weten bij het afsluiten van een nieuw contract is het totaal kostenplaatje en niet een deel daarvan!!
    Jeetje… als je niet oppas word je zo maar aan een contract gebonden die uiteindelijk circa 500 euro duurder is dat wat gesuggereerd wordt door zulke malafide verkopers.
    Ik dacht altijd dat de NUON iets duurder was maar dat het een keurig bedrijf was, nu heb ik het door dat ze net zo erg kunnen zijn als bepaalde partijen die soms vieze trucjes gebruiken om nieuwe klanten te verwen!
    Wat mij betreft, kan de NUON nu de pot op. Meteen de NUON aangemeld op mijn belmeniet register en ik adviseer iedereen om niet meteen in te gaan op zulke verkooppraatjes. Studeer eerst goed wat de daadwerkelijke kosten zullen zijn, wees zeker dat het vastrecht en netwerkkosten zijn meegenomen in de berekening!
    Succes allemaal.

    Beantwoorden
  79. Al 40 jaar bij Nuon. Steeds correcte service. Nooit problemen gehad en snelle antwoorden.
    Dit jaar had ik nuon actieprijs stroom met 25 % korting. Nu wordt dit onder het motto: blijven loont….10%……
    Dit vind ik zeer ondoordacht. Over 3 jaar hebben trouwe klanten dan 25%, dan stapt dus niemand meer over naar nuon. Ik voel trouwe klanten niet serieus genomen.
    Vergeten wordt verderr de gasprijs, deze is bij de meeste anderen veel lager.
    Na 40 jaar dus maar overstappen. De Telegraaf wijst de goede weg.

    Beantwoorden
  80. ook ik heb problemen met Nuon ik heb een huishouden van 2 pers
    Waardoor ik 3000 kw zou moeten hebben aan energie
    Nuon berekend voor mij 17000 kw ik heb foto’s van de meterstanden met datum van de krant erbij opgestuurd word ik opgebeld dat ik maar goed naar de afrekening moet kijken terwijl ze mij zelf te kennen gaven dat de standen niet klopten ook word mij verweten dat ik waarschijnlijk een vijver of oude apparaten in huis heb enz ik heb geen van de dingen waar zij mee komen
    Heb de uitdraai van de jaar afrekening met berekening van mijn kant naar hun gestuurd zonder enig resultaat vorig jaar was de jaar afrekening 2400 euro dit jaar 260 euro ook zij vonden het raar dat ik van veel naar zo weinig ben gegaan
    Dus zoals men ziet klopt er iets niet en word ik van het kastje naar de muur gestuurd zonder resultaten heb nu besloten om over te stappen
    Voel mij geen gewaardeerde klant en voel me zeer bedrogen Ook ben ik van plan mijn klacht bij kassa en ombudsman te melden

    Beantwoorden
  81. Algemene indruk 22222
    Helpdesk 22222
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 22222
    Energierekening 22222
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 33333
    Klachtafhandeling 22222

    Mijn ervaring is niet positief ,heb vorig jaar
    contract vastgezet voor 3 jaar continuvastestroom
    Nu adverteert nuon extra korting voor vaste
    klanten wat kan oplopen tot 25%
    Nou ben ik 20 jaar klant bij nuon. als ik gebruik
    wil maken van “vaste klant loont” moet ik het huidige contract afkopen voor €175
    je kan dus niets opbouwen van 10% tot 25%
    heb dus spijt dat ik vorig jaar niet ben overgestapt
    maw vaste klant loont dus niet .
    .
    Nou moet ik zeggen het is bij de meeste energie-
    maatschappijen ruk is.

    Beantwoorden
  82. Na jaren klant van Nuon te zijn geweest ben ik kort geleden overgestapt naar Energiedirect. Overgestapt vanwege een vriendlijke prijs. Vandaag een dame aan de telefoon die mij een aanbod wilde doen wat 10% onder de laatste Nuon prijs lag zelfs de boete aan Energiedirect wordt vergoed.

    Mijn vraag is nu waarom komt Nuon pas nadat het contract opgezegd is met een beter bod? Al met al had ik altijd al het gevoel genaaid te worden en dat gevoel is nu alleen maar bevestigd. Ik verwacht overigens bij mijn nieuwe leverancier hetzelfde wanneer ik volgend jaar weer opzeg en overstap naar de volgende.

    Beantwoorden
  83. Ben al enige weken bezig om mijn jaarcontract op de zelfde voorwaarden verlengd te krijgen.

    Lijkt simpel, maar……

    Nuon@nuon.com reageert al weken niet op mijn verzoek !! Webcare@nuon.com gevraagd te bemiddelen. Zij doen hun best, maar zijn afhankelijk van de inzet van collega’s uit een andere afdeling.

    Die andere collega’s beloven steeds om terug te bellen, maar doen het consequent niet !! Als jarenlange klant voel je je enorm teleurgesteld.

    Beantwoorden
  84. Ik probeer vergeefs NUON attent te maken op het feit dat de meterstanden net opgenomen zijn door LIANDER, dus bekend zijn bij NUON en ik dus niets meer hoef te doen. Bevestigt NUON als ik dat meld.
    Maar NUON blijft brieven en mails sturen en blijft bellen. Geld en tijdverspilling!
    En bovendien wordt op reacties via klanttevredenheidsonderzoek niet gereageerd. En het beloofde terugbellen doet men ook al niet.

    Beantwoorden
  85. Misleidende reklame van Nuon over dat ze trouwe klanten belonen!
    Als je een prijsafspraak hebt kom je niet in aanmerking. En ik ben dus zo dom geweest om prijsafspraken te maken!

    Beantwoorden
  86. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Ik voel me ook zwaar belazerd door NUON!!Wil dit graag even met jullie delen.

    Ik ben een jaar geleden vergeten de meterstanden door te geven. NUON heeft toen mijn meterstanden maar zelf gegokt. Logisch, maar deze standen hebben ze dusdanig hoog gegokt, dat ik nu bijna een jaar later nog steeds onder de standen zit die ze gegokt hebben. Ondertussen ben ik overgestapt naar een andere energiemaatschappij, dus NUON stuurde me een eindafrekening. Of ik even 600 Euro wilde betalen!!
    Paar keer gebeld met de klantenservice, maar elke telefoniste had een ander verhaal, of een voor hun logische verklaring (o.a. compensatie wintermaanden). We kwamen er niet uit. Ik kreeg het advies om een mail te sturen met foto’s van de meterstanden met een krant erbij, zodat ze de datum kunnen zien. Dat heb ik gedaan.

    De mail is niet op gereageerd en ondertussen hebben ze het bedrag al met 90 Euro verhoogd. Weer gebeld met klantenservice, na ruim 20 minuten in de wacht hangen heb ik opgehangen.

    Ik weet het, het is slordig van me dat ik de meterstanden ben vergeten door te geven. Maar NUON verleent momenteel 0,0 medewerking om mij deze fout te laten corrigeren. Ze willen alleen maar incasseren. Ik ben er klaar mee, BAH!!

    Beantwoorden
  87. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Wij zijn zojuist verhuisd en hebben dan ook de kans gegrepen om eindelijk bij Nuon weg te gaan. Financiële administratie is een drama en het is heel duidelijk dat het bedrijf graag de incasso wetgeving misbruikt. En dan ben je ook nog de duurste.

    Beantwoorden
  88. Ik heb geprobeerd met nuon in contact te komen over het salderen (terug leveren) van stroom voor onze VVE.
    2 keer gemaild en 4 keer gebeld.
    Helaas nu een maand verder en geen enkele reactie op de mail en telefoon nemen ze niet niet op.
    Onbetrouwbaar bedrijf, gelukkig heb ik geen grote problemen anders ben je mooi klaar.

    Beantwoorden
  89. Wij hadden als bedrijf NUON als leverancier en hebben ivm de crisis ons bedrijf moeten beëindigen en eind vorig jaar ons pand moeten verkopen.
    Voor de verkoop hebben wij via de site van nuon ons contract opgezegd.
    Geen reactie van nuon ondank belofte via de site en op papier reactie binnen 5 werkdagen . Nuon is gewoon op onze naam door blijven leveren
    en wil de rekeningen door ons betaald krijgen. inmiddels diverse mails gestuurd maar steeds geen reactie. Inmiddels is de rekening opgelopen tot een kleine 2000,-€ . Wij hebben nu contact met een advocaat om dit maar eens te regelen.
    FIJN ZO’N GOEDE DIENSTVERLENER IN NEDERLAND

    Beantwoorden
  90. Wij hebben een vakantiewoning en een elektra verbruikt van 920 kW in 2013/2014.
    De afrekening over dit jaar 134.00 euro.
    Het verbruik in 2012/2013 was 712 kW met een afrekening van 49.57.
    De verhoging van het verbruik is dus maar 208 kW.
    Maar de verhoging van de afrekening is 84.76 euro.
    De verhoging is meer dan 200 % in 1 jaar.
    Antwoord van Nuon : Daar kunnen wij niets aan doen, dat doe uw netbeheerder!
    Oplichters dus !!!!!!

    Beantwoorden
  91. Algemene indruk 55555
    Helpdesk 44444
    Energieprijzen 33333
    Overstapproces Not Rated
    Energierekening 55555
    Reclames 55555
    Bereikbaarheid 55555
    Klachtafhandeling 55555

    Wij zijn al meer dan tien jaar klant bij Nuon. Nooit problemen mee gehad, maar aangezien bij andere energiebedrijven de energiekosten per maand met 30 euro lager kan en wij het geld hard kunnen gebruiken zijn we aan het overwegen om over te stappen. We hadden evengoed bij Nuon kunnen blijven, maar zij willen niet een lagere energieprijs geven. Dat vinden we erg jammer maar we kunnen niet klant blijven als we de rekeningen nauwelijks kunnen betalen.

    Beantwoorden
  92. Ik ben onlangs overgestapt naar een ander energiemaatschappij. Nu moet ik een boete betalen van 200 euro, logisch. Daar bovenop kreeg ik weer een boete van 241 euro, de overstapboete die ik toendertijd van Nuon heb gekregen dat zij mij binnenhaalde. Die eisen ze nu weer terug inclusief btw? Dus in totaal moet ik 441 euro overstapboete betetalen. Ik stap NOOIT meer over naar NUON, wat een geldwolven.

    Beantwoorden
  93. Afschuwelijk bedrijf. Ik probeer al sinds oktober 2013 om op te zeggen.Het betreft een bedrijfspandje wat we sinds oktober dus niet meer huren.Alle telefoontjes, bezoek van de Nuon, e-mails en 4x de meterstanden doorgegeven. ZE DOEN ER NIETS AAN!!! De rekeningen blijven maar komen.

    Beantwoorden
  94. PAS OP VOOR NUON!!!!!! De grootste oplichters. Je met een mooie aanbieding binnen halen om daarna een eindjaar afrekening van 4.808, 62 voor je te sturen. Hepdesk zit keihard te liegen en is niet bereid om er naar te kijken. En dit voor een huishouden van 2 personen die fulltime werken

    Beantwoorden
  95. Graag wil ik hier ook mijn ervaring mee te delen.

    2 maanden geleden mijn dierbare moeder is overleden en 3 weken later over haar gemeld en eventueel opzegging aangevraagd maar daar werd niet afgehandeld. Na 5 weken gelijk beĂ«indiging van moeders huisvesting stuurde weer over de contactadres gelijk de laatste meterstanden er werd weer niet afgehandeld. Een paar dagen geleden kreeg aanmaning boven duizend euro’s moest betalen, hoewel nooit aanmaning en herinneringen kreeg.

    Geen condoleance betuigingen en geen regeling ervoor maar juist slecht cadeau voor rouwsituatie en voor beeindige abonnement?

    Grt Atie

    Beantwoorden
  96. Nuon is een schandaal. Behandelen mij als oud vuil en betitelen mij als leugenaar. Maar ik heb alles op papier. Maar zij komen hun afspraken niet na en geven niet thuis via email en bellen niet terug en ik heb inmiddels 423 minuten in wacht gestaan. Zij doen beloften met naam en toenaam maar als je na dagen niet teruggebeld word en jij belt ga je weer een half uur in de wacht en word je niet doorverbonden want dat mag niet. Ook al vraag je of ze een email willen versturen. Ik heb zeer veel geld van nuon tegoed maar ik moet maar zien dat ik mijn recht en geld krijg want geen enkele instantie in dit land wil mij helpen terwijl ik tientallen emails en brieven als bewijs heb. Dus als er iemand in dit land mij wil helpen. Graag. Ben een ernstig ziek mens en moet leven van 35 euro in de week.

    Beantwoorden
  97. Ook ik ben zeer ontevreden over de Nuon. De bereikbaarheid is heel erg slecht. Wachttijden tot een half uur, zijn normaal. Maar meestal wordt de verbinding verbroken. Bij mijn verhuizing verhuisde ik naar een niet bestaand adres, mijn gegevens werden niet goed verwerkt. Ik ga weg bij deze provider, zo gauw als ik kosteloos dit kan realiseren.

    Beantwoorden
  98. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    STAP NIET OVER NAAR NUON!!!! GROTE BEKENDE NAAM, MAAR STEL OPLICHTERS VAN HET LAAGSTE SOORT!!
    Met droge ogen zetten ze op hun website dat de gemiddelde wachttijd van de helpdesk 11 minuten is, terwijl er een stortvloed is aan klachten op hun facebook pagina van vertwijfelde mensen die na halve dagen wachten en weken, zelfs maanden lang elke dag proberen er niet doorheen komen. En die als ze er doorheen komen weer oneindig in de wacht worden gezet. FB berichten en brieven worden nooit beantwoord. Ze zijn full time bezig om een nep-beeld te schetsen. Je kunt je niet voorstellen dat dit in Nederland bestaat!!! Maar als je overstapt krijg je wel facturen en bizarre voorschotten die je moet betalen. SCHANDE NUON!!!

    Beantwoorden
  99. STOP NIET OVER NAAR NUON!!!! GROTE NAAM, MAAR STEL OPLICHTERS VAN HET LAAGSTE SOORT!! Met droge ogen zetten ze op hun website dat de gemiddelde wachttijd van de helpdesk 11 minuten is, terwijl er een stortvloed is aan klachten op hun facebook pagina van vertwijfelde mensen die na halve dagen wachten en weken, zelfs maanden lang elke dag proberen er niet doorheen komen. FB berichten en brieven worden nooit beantwoord. Ze zijn full time bezig om een nep-beeld te schetsen. Je kunt je niet voorstellen dat dit in Nederland bestaat!!! Maar als je overstapt krijg je wel facturen en bizarre voorschotten die je moet betalen. SCHANDE NUON!!!

    Beantwoorden
  100. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 33333
    Overstapproces 55555
    Energierekening 11111
    Reclames 44444
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Mijn ervaring is zeer slecht!!! Veel beloven en niet nakomen!! Eindafrekening was niet juist, is afgeschreven ondanks tel. toezegging op 14-11-13 dat het niet zou worden gedaan. Zelfs maandbedrag is afgeschreven. Op 27-1-13 weer contact gehad, zou binnen 2 dagen teruggebeld worden. Niets gehoord!!! Op 17-12-13 weer contact gehad na mail van mij. Zou zelfde week gegarandeerd teruggebeld worden!!! Tot op heden 30-12-13 niets gehoord!!!!!
    Ik vind het schandalig. Ik mag aannemen dat een bedrijf zijn/haar woord gestand doet. En dat is niet gebeurd, terwijl de bedragen gewoon worden afgeschreven. Ik maak geen miljoenen winst!!! Nuon wel. Ik heb het geld harder nodig dan Nuon!!!Contact met Nuon is heel moeilijk te krijgen.

    Beantwoorden
  101. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 22222
    Overstapproces 22222
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    ikheb nog nooit z,on klotebedijf meegemaakt
    ze hebben geen begrip voor mensen als er wat in het leven verandert zonder werk e.d
    probeer je een regeling te treffen dan noemen ze een bedrag dat dat ze willen ontvangen maar het moet wel gekoppelt worden aan het maand tarief anders is er niks mogelijk en je wordt kapot gemaakt met aanmanings kosten om de hoge heren hun bonus te verschaffen maare de kleine man en aleenstaanden maken ze allemaal kapot maak er maar eens goed aandacht op de tv maken want alle klachten van alle nuon klanten kan je wel een heel programa van maken
    bij radar of de ombusman want dit vliegt de spuit gaten uit ik hoop dat er nu eens wat wordt gedaan tegen deze klachten

    Beantwoorden
  102. Het is ongelofelijk de prijzen van de nuon vliegen de pan uit ik betaal 1740 euro per jaar dan krijg ik nog ca 300 euro energiebelasting terug dus 2040 euro meer dan 4000 gulden per jaar.
    We hebben een nieuw bouw appartement van 2 jaar alles goed geiisoleerd.

    Ben 11 maanden thuis 1 maand buitenland.

    Ben alleen ben laat thuis kook niet eet bij moeder geen vloerverwaming aan ivm astma en toch krijg ik alleen maar 24 euro terug.

    Al 2 jaar vraag ik om een onderzoek ze beloven van alles maar doen niks

    Onbeschoft en elke keer als je een andere medewerker krijgt dan krijg je een ander verhaal.
    Ze begrijpen alles doen alleen niets.

    Echt een winstgevend bedrijf voor zichzelf

    Beantwoorden
  103. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Wat een bagger maatschappij. Geen wonder dat Vattenfall hier vanaf wil. Ik neem op 2 adressen energie af via Nuon. Enige tijd terug is 1 van mijn rekeningen per abuis niet betaald. Na ontvangst van een herinnering (met € 40,00 aan incassokosten) heb ik maar eens gebeld. Uiteraard alle medewerkers in gesprek. De medewerker die ik uiteindelijk aan de lijn kreeg kon natuurlijk niets voor me doen en verwees mijn naar de website, waar ik een klacht kon indienen. Na het klachten formulier te hebben ingevuld moest ik toch zeker 3 weken wachten op een reactie (ze hebben het maar druk met de klachten). De medewerker die mij belde hield een opvoedkundig verhaal en was niet gevoelig voor mijn argumenten. Ik snap dat het slecht gaat met de NUON en dat je moet pakken wat je pakken kan, maar op deze manier zet je de achterdeur wel heel ver open! Ik ben weg met 2 adressen. Gelukkig heft NUON wel € 40,00 verdient……..

    Beantwoorden
  104. Nuon plaats mijn review niet !
    Leuk: lampjes besteld bij Nuon via het internet. Keurig afgeleverd maar… ze doen het voor geen meter. Nieuwe van hun ontvangen; het zelfde liedje: ze werken eenvoudig niet goed.
    Een review geplaatst bij dit product maar ze willen deze niet plaatsen. (nette taal gebruikt natuurlijk, maar wel met duidelijke kritiek). Zo heeft een review geen enkele nut als Nuon op deze manier ongewenste reviews weigert. Toch?…

    Beantwoorden
  105. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Een groot drama.
    Actietarief wordt eenzijdig gestopt terwijl er in hun contract staat dat het stilzwijgend word verlengd !
    Problemen met adressering, inloggen (heeft nooit gewerkt !), afrekeningen, helpdesk.

    Ik ben heeeel erg blij daar zo gauw mogelijk weer weg te gaan.
    Krijg ook geen ter zake antwoorden. Ze spreken zichzelf tegen en vertellen leugens die niet met hun contracten overeen komen.

    Beantwoorden
  106. Algemene indruk 22222
    Helpdesk 33333
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces Not Rated
    Energierekening 11111
    Reclames Not Rated
    Bereikbaarheid 22222
    Klachtafhandeling 11111

    Ik heb een ervaring met Nuon waar we niet uitkomen. Ik woon alleen in een huis uit 1904 wat redelijk goed geĂŻsoleerd is, bijna overal dubbel glas. Maar de kosten zitten niet in het gasverbruik maar in de elektriciteit!!!!!

    Mei 2007/2008 gas 1445 M3 en elektriciteit 5726 KWh
    Mei 2008/2009 gas 1664 M3 en elektriciteit 6224 KWh
    Mei 2009/2010 gas 1814 M3 en elektriciteit 8.759 KWh
    Mei 2010/2011 gas 1632 M3 en elektriciteit 10.682 KWh
    Mei 2011/2012 gas 1243 M3 en elektriciteit 8469 KWh
    Mei 2012/2013 gas 1446 M3 en elektriciteit 7070 KWh

    Ondertussen zijn bijna alle lampen voor LED verlichting vervangen, ik was 1 maximaal 2 wassen per week gebruik de droger nauwelijks.. Werk het laatste jaar thuis maar ben erg zuinig met verlichting en dergelijke. Laat geen tv zomaar aan. Heb 1 plasma tv scherm en de andere is LED. Heb een vaatwasser maar deze draait 1 keer per week en de cooker staat op een tijdschakelaar. Allemaal zaken die ik al veranderd heb.

    Volgens de NUON moest ik Liander de meter maar laten doornemen, maar je raadt het al ” wel een oudje” maar helemaal goed, dus de kosten waren voor mij zelf. Ook een elektriciteitsbedrijf laten kijken maar ook die begrijpt het niet. Geen aftap naar de buren en ik heb zeker geen hennepplantage. (dan zou ik er nog wat aan overhouden).

    Normaal is voor een 1 persoonshuishouden (met allemaal nieuwe apparatuur) minder dan 2000 KWh.

    Dan moet ik dus maar betalen volgens de Nuon. Momenteel betaal ik Euro 222 per maand en dat voor 1 persoon die ook nog niet alle dagen thuis is.
    De Nuon weet dat dit niet klopt, ik heb zelf Liander betaald ook zij zeggen dat er niets klopt van de rekening en dat ik inderdaad geen hoge stroomverbruikers in huis heb (ook met energiemeter al gemeten) en toch moet ik dit bedrag betalen. Bij mijn ouders brand altijd alles, zij wassen dagelijks en iedere dag de vaatwasser en zij zitten op 4000KWh.

    Waarom helpt Nuon niet meer met bijvoorbeeld iemand die gespecialiseerd is op dit vlak, of wat ik al vaker gevraagd heb, toch een nieuwe meter?
    Kan iemand mij helpen?
    Met vriendelijke groet,
    Nathalie

    Beantwoorden
  107. In veel landen is de vkoeorp van deze strategische infrastruktuur bij wet verboden. Het publiek geld waarmee deze faciliteiten zijn ontwikkeld komt nu in handen van overheden welke dit geld voor eigen gebruik aanwenden, zoals veel te veel ambtenaren met veel te hoge salarissen. De overheid heeft de verplichting om een equivalente hoeveelheid energieproduktie kapaciteit terug te leveren voor het geld dat men ontvangen heeft bij deze vkoeorp. Wat er echter nu gebeurd is dat de overheid deze verplichting uitbesteed aan private energiebedrijven welke de extra investeringen welke deze moeten doen in het energietarief doorberekenen. Dan is per saldo door de consument de energie 2x betaald.

    Beantwoorden
  108. Oktober 2011 overgestapt naar nuon.
    Noch steeds geen goed schriftelijk contrakt.
    Bel 1 maal per maand voor opheldering. Heelaas moet ik wachten tot 7 nov om van dit stelletje ongeregeld verlost te worden.
    Maandtermijn voor de overstap was 163 en bij NUON 240 per maand GRAPPIG!!!!!!

    Beantwoorden
  109. klachten over de nuon zijn erg welkom
    op de site van radar,na mijn verhuizing krijg ik steeds te hoge af rekeningen en of dubbele rekeningen na vele malen bellen en een aangetekende brief te hebben gestuurd zijn de problemen nog niet opgelost!
    hopende op steun van iedereen met dezelfde ervaring,.
    vriendelijke groet mev j bruining.

    Beantwoorden
  110. Algemene indruk 33333
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 33333
    Overstapproces 55555
    Energierekening 11111
    Reclames 33333
    Bereikbaarheid 55555
    Klachtafhandeling 11111

    Wij zijn gelukkig weg bij dit onbeschofte apenbedrijf

    Beantwoorden
  111. Mijn ervaring is niet erg positief en dan houd ik het nog netjes.Daar in tegen is dit de goedkoopste met goed service kijk maar eens
    budgetenergie.nl
    Mvg JL

    Beantwoorden

Plaats een reactie

achttien + twaalf =

Algemene indruk
Helpdesk
Energieprijzen
Overstapproces
Energierekening
Reclames
Bereikbaarheid
Klachtafhandeling