Nuon

Is Nuon betrouwbaar? Lees 100% onafhankelijk ervaringen en reviews van echte klanten. Heeft u een klacht over Nuon? Wilt u klant worden bij Nuon of bent u reeds klant en wilt u ervaringen met Nuon delen? Er zijn nu in totaal 114 mensen met ervaringen over Nuon. Wat zijn uw ervaringen met Nuon? Geef Nuon met behulp van de sterren een beoordeling. Hoe meer sterren hoe beter de score.

Is Nuon goedkoop? Vergelijk en bespaar!

Wilt u weten of Nuon goedkoop is? Vergelijk Nuon met hulp van online vergelijkingssites. Daarmee kunt u gratis en snel energie vergelijken en zorgeloos overstappen naar de goedkoopste energie aanbieder. In veel gevallen profiteert u ook nog eens van goedkopere energiedeals, die u anders misschien wel was misgelopen.

Start met energie vergelijken en bereken uw voordeel.

Algemene indruk1.581.581.581.581.58
Helpdesk1.441.441.441.441.44
Energieprijzen1.761.761.761.761.76
Overstapproces2.062.062.062.062.06
Energierekening1.521.521.521.521.52
Reclames1.531.531.531.531.53
Bereikbaarheid1.711.711.711.711.71
Klachtafhandeling1.31.31.31.31.3

Achtergrondinformatie Nuon

Nuon is een nutsbedrijf in Nederland met als kernactiviteiten de productie, verhandeling en levering van elektriciteit, aardgas en warmte. Nuon verzorgt ook aanvullende diensten op het gebied van energiebesparing (isolatie), beveiliging en energieadvies. Het energiebedrijf Nuon is voornamelijk actief in Nederland.

In 2013 produceerde Nuon ruim 18 terawattuur (TWh) aan elektriciteit. Nuon verkoopt gas en elektriciteit aan bijna 3 miljoen klanten in Nederland en telt zo’n 4500 werknemers.

Het energiebedrijf Nuon is in 1994 ontstaan na een fusie van de PGEM en het PEB Friesland, met de Zuid-Gelderse Nutsbedrijven (ZGN) en de Veluwse Nutsbedrijven (VNB). Enige jaren later werd Energie Noord West ingelijfd, dat de energielevering en -distributie in Noord-Holland verzorgde. In 2003 nam Nuon de productiefaciliteiten van het voormalige UNA over van het Amerikaanse nutsbedrijf Reliant Energy. De naam Nuon is bedacht door Willem van Kooten. Het is de naam van de professionele, Japanse geluidsapparatuur waar hij toen mee werkte.

Sinds 2019 is de naam Nuon veranderd naar Nuon Vattenfall. Vattenfall is een Zweedse energieleverancier en moederbedrijf van Nuon.

Geef een beoordeling

Klik op de sterren om te beoordelen

Gemiddelde beoordeling 1.4 / 5. Aantal beoordelingen: 437

Het spijt ons dat je dit niet nuttig vond

Laten we het samen nuttig maken

114 gedachten over “Nuon”

  1. Door fouten van nuon is zij niet mij leverancier voor mijn woning, toch kwam men vermelden dat er een rekening open doet staan en binnen 1 dag moet betalen.
    Nu heb ik Liander ingelicht, maar wat blijkt nu , dat Nuon Arnhem niet eens mij energie leverancier is.
    Dus Nuon Arnhem maakt grove fouten in zijn bestand
    Maar stuur je een brief aan Nuon, dan krijg je geen bericht per post van Nuon.
    Is dit nu klaantenbinding Nuon Arnhem?

  2. Algemene indruk33333
    Helpdesk33333
    Energieprijzen33333
    Overstapproces33333
    Energierekening33333
    Reclames33333
    Bereikbaarheid44444
    Klachtafhandeling33333

    Ieder hieronder snapt gewoon niet wat voor contract ze hebben getekend.

    Elk energiebedrijf is hetzelfde, het zijn allemaal scammers. Maar je moet de scammers scammen man.

    Groetjes,

  3. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Bij opzegging van contract mag je nog even een forse nabetaling doen.

    Ik ga nooit meer in zee met Nuon.

  4. Algemene indruk22222
    Helpdesk22222
    Energieprijzen11111
    Overstapproces22222
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid33333
    Klachtafhandeling22222

    Voorheen betaalden we 70 euro per maand aan gas en licht ( de afgelopen 10 jaar).nu zitten we 6 maanden op een nieuwbouwwoning met stadsverwarming en nuon adviseert nu een maand rekening van 165 euro . fuck stadsverwarming.belachelijk duur in vergelijking met gas.

  5. Sinds 6 maanden wonen we met ons tweeën op een nieuwbouwwoning met stadsverwarming.de afgelopen 10 jaar betaalden we met gas en electriciteit ongeveer 70 euro per maand. Nu zegt nuon dat we 165 euro per maand moeten gaan betalen. Fuck stadsverwarming.belachelijk duur.

  6. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Zoals ieder jaar sluit ik elk jaar een nieuw energiecontract af inclusief welkomsbonus omdat dit een stuk voordeliger is.
    Zo heb ik in 2017 via een vergelijkingssite een contract met Nuon afgesloten inclusief een cash-back van 185 euro. Dit eerste jaar verliep zeer goed en enkele weken voordat mijn contract van 2017 was afgelopen ben ik wederom benaderd door Nuon om een nieuw contract af te sluiten voor het jaar 2018.

    Het eerste aanbod dat ik van Nuon gekregen heb, heb ik afgewezen. Net zoals in 2017 en de jaren daarvoor was ik weer druk met het vergelijken van verschillende aanbiedingen en het eerste aanbod van Nuon was simpelweg te hoog. Na wederom contact gehad te hebben met Nuon sales kwamen zij met een nieuw aanbod waarbij ik een Nuon VastePrijsEnergie met Nuon blijven Loont en 250 euro welkomstcadeau zou krijgen. Dit was een goed bod dat ik ook geaccepteerd heb destijds. De medewerker van Nuon had een nieuw contract samengesteld en heeft deze naar me toegestuurd. Ook een pagina met de aanbieding is in dit contract toegevoegd onder de benaming ”Nuon VastePrijsEnergie met Nuon Blijven Loont en 250 euro welkomstcadeau.
    Dit contract was van 1-2-2018 t/m 31-12-2018.

    Eind 2018 ben ik wederom gaan vergelijken bij diverse energiemaatschappijen en helaas kon Nuon me nu geen goed bod doen. Ik heb besloten om voor 2019 een contract aan te gaan bij een andere energiemaatschappij.

    Toen ik de eindafrekening kreeg van Nuon voor het jaar 2018 is de ellende begonnen.
    Ik zag dat het welkomstcadeau van 250 euro niet was verwerkt in mijn eindafrekening. Diverse telefoontjes met Nuon gehad waarbij ze toegaven dat de aanbieding in mijn contract als bijlage is toegevoegd MAAR dat in de kleine lettertjes staat dat de actie alleen geldt wanneer de klant het afgelopen jaar geen stroom en/of gas bij Nuon heeft afgenomen.

    – Uiteraard heeft de verkoper van Nuon hier destijds niets over verteld. Ik ben akkoord gegaan met de goede aanbieding die Nuon mij destijds heeft gedaan en heb uiteraard niet alle kleine lettertjes gelezen.
    – De aanbieding zit als bijlage bij mijn contract. Erg raar dat ze een aanbieding in mijn contract stoppen die ook nog genoemd wordt ”Nuon VastePrijsEnergie met Nuon BLIJVEN LOONT”. Waarom deze actie in mijn contract stoppen als ik toch niet voldoe volgens de kleine lettertjes? Waarom de actie BLIJVEN LOONT noemen terwijl je helemaal niet mocht blijven….

    Na veel telefoontjes met Nuon (dit duurt uren want je krijgt de klantenservice niet zomaar te pakken) heeft Nuon mij de aanbieding gedaan om gezien de verwarring die is ontstaan 125 euro aan te bieden en hiermee de zaak af te doen. Mijn reactie hierop was dat ik hier niet mee akkoord ga en deze case graag door een andere afdeling die hierover kunnen beslissen voor te leggen.
    Na wederom een aantal telefoontjes heb ik de betreffende afdeling gesproken en ze hebben mij gelijk gegeven. Ze gaven toe dat de aanbieding in mijn contract stond en dat het dus raar zou zijn dat deze niet toegekend zou worden. Hij was tenslotte als bijlage in het contract toegevoegd. Er werd meteen een betalingsopdracht aangemaakt om de 250 euro naar mij over te maken. Dit kon echter nog 4 weken duren maar zou voor eind februari overgemaakt moeten zijn.

    In de tussentijd werd ik nog gebeld door de Nuon klantenservice of dat ik gecontacteerd was over bovenstaande waarop ik nogmaals heb gevraagd of de betaling was aangemaakt en dit werd bevestigd. Ik helemaal blij en het was dus afwachten!

    Helaas was vorige week de betaling nog niet overgemaakt. Ik dus weer bellen met Nuon……. Blijkt dat de betaling gestoneerd/Gecanceled is en de reden is onbekend. Ik ben ook niet gebeld door Nuon toen de betaling gestoneerd was, erg rare zaak dus. Klantenservice kon me niet direct antwoord geven maar de zaak zou weer bij de verantwoordelijke neergelegd worden en ik zou op zeer korte termijn teruggebeld worden.

    Helaas vandaag nog niet teruggebeld en heb zelf maar weer even contact gezocht. Kreeg een dame van de klantenservice aan de lijn die me vertelde dat ik toch geen recht heb op de 250 euro welkomstcadeau. Helaas kon ze verder geen informatie geven en ik wordt nog teruggebeld door iemand die van de hoed en de rand weet. Maar conclusie was dat ik er geen recht op zou hebben.

    Conclusie:
    – In 2017 een jaarcontract met Nuon aangegaan die perfect is verlopen.
    – In 2018 een nieuw jaarcontract aangegaan met Nuon BLIJVEN LOONT en 250 euro welkomstcadeau die de verkoper als actie ook in mijn contract heeft toegevoegd. Helaas staat in de kleine lettertjes dat je alleen recht hebt op deze actie als je nog geen klant was. Raar om een aanbieding in het contract te doen waar je toch geen recht op hebt? Raar om een aanbieding met BLIJVEN LOONT te benoemen terwijl je een nieuwe klant moet zijn???
    – Nuon wil in eerste instantie gezien de verwarring het afdoen met 125 euro, ik ga niet akkoord.
    – Nuon geeft me gelijk en gaat zorgen dat de 250 euro wordt overgemaakt.
    – Na verlopen termijn heeft Nuon zonder enig contact de betaling gestoneerd.
    – Nuon geeft aan dat ik geen recht heb op de 250 euro cash back en ik kan dus na al die uren telefoneren waarbij ik ook nog eens gelijk heb gekregen fluiten naar het geld.

    Ik hou deze pagina up-to-date, dus als er veranderingen optreden zal ik deze verwerken.
    Maar alvast een waarschuwing aan eventuele nieuwe klanten! Nuon komt de afspraken mbt het welkomstcadeau of cash-back niet na! Betalingsopdrachten worden zonder communicatie gestoneerd en je bent uren bezig met de wachtrij van de klantenservice om ook maar een beetje gehoord te krijgen. Klantenservice kan niet altijd antwoord geven op je vragen, je wordt doorverwezen en je moet maar hopen dat je terug wordt gebeld.

    Hoop dat Nuon dit toch nog op een goede manier met me wil oplossen aangezien ik wel een beetje klaar ben met deze zaak.
    Wees gewaarschuwd!

  7. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Snap nu wel de vele acties van Nuon
    eerst je proberen binnen te halen met cadeaus maar als puntje bij paaltje komt, je eerst opzadelen een waarborgsom die een veelvoud van de waarde van je cadeau is. Bij andere Energie verstrekkers geen probleem gehad!
    Nou het is graag of niet. Voor mij heeft nuon afgedaan voor nu en altijd!

  8. Eind 2017 met welkomspremie van 250 euro na 1 jaar naar Nuon gelokt. Na 1 jaar kwam er geen welkomspremie. Pas nu bij de eindafrekening krijg ik de premie maar tegelijkertijd wordt mijn maandbedrag met 25% !!! verhoogd waarmee ze de welkomspremie weer meer dan terughalen. Schandalig, ik ga op zoek naar andere leverancier.

  9. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Ik ben in maart 2018 overgestapt naar nuon, Nadat ze aan de deur waren geweest en ik per maand 129,00 euro zou gaan betalen, stuk minder als bij mijn vorige leverancier .Dus helemaal niet waar, kwam op 174,00 euro, ik voel me hierdoor opgelicht,heb naar een paar maanden mijn contract verbroken, kreeg een afrekening van 540,00 euro en nog een rekening van 100,00 euro contractbreuk, Voor mijn NOOIT GEEN NUON MEER

  10. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces33333
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Trap er niet wanneer er een verkoper van NUON je ‘goedkoop’ laat overstappen. Ze rekenen je verkeerd voor en dat kost je dik geld bij de eindafrekening en nu door een megaverhoging van het maandbedrag. Oplichters. Oneerlijke verkopers.

    In mijn geval door een bekende uit een dorp verderop genaaid. Denk je iemand iets te gunnen. Pakt hij je toch met leugens. Jammer RD uit P.

  11. Ik ben j.l. overgestapt naar Nuon als energieleverancier en schrik heel erg van de verhalen die nu massaal in de pers en op social media verschijnen over de exorbitante termijnbedragen/ verhogingen die Nuon voor veel klanten in 2019 heeft berekend en voor veel onrust bij mensen en gezinnen zorgt.
    Ik lees dat consumentenprogramma Radar heeft berekend dat het om gemiddelde prijsverhogingen gaat van 40% ?!
    Verder lees ik ook veel klachten over de klantenservice/ afhandeling van klachten.
    Ik heb een termijnbedrag afgesproken met Nuon en hoop dat ik niet zulke negatieve ervaringen krijg als veel gedupeerden klanten.
    Ik probeerde ze vandaag te bellen om zekerheid te krijgen over mijn termijnbedrag maar er werd door het bedrijf niet opgenomen.

  12. Algemene indruk11111
    Helpdesk22222
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    ReclamesNot Rated
    Bereikbaarheid33333
    Klachtafhandeling11111

    ik kan alleen maar schande spreken van Nuon, tot 2x toe een aanbieding gekregen via de telefoon en als je dan de aanbieding met het naderhand toegestuurde contract vergelijkt komen deze niet overeen.
    het maandbedrag op het contract ligt hoger als de aanbieding.

  13. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces33333
    Energierekening33333
    Reclames33333
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    NUON is in 2019 met voorsprong de duurste aanbieder van Europa.
    Ze verhogen hun prijzen met meer dan 70% ten opzichten van 2018.
    Mensen die al bij NUON zitten,zouden gelijk moeten overstappen naar een andere leverancier.Het maakt niet uit naar welke,ze zijn op zeker 50% goedkoper uit ,dan bij NUON.

  14. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Ga aub niet met de Nuon in zee! Over de buizen van de stadsverwarming in ons huis loopt stroom! Levensgevaarlijk, er is sprake van brandgevaar! Nuon weet dat, talloze keren gebeld, maar doet er niks aan en laat je barsten als klant!

Plaats een reactie

Algemene indruk
Helpdesk
Energieprijzen
Overstapproces
Energierekening
Reclames
Bereikbaarheid
Klachtafhandeling

Vul uw gegevens in en bereken uw voordeel!