Nuon

Is Nuon betrouwbaar? Lees 100% onafhankelijk ervaringen en reviews van echte klanten.

Klant worden bij Nuon of bent u reeds klant en wilt u ervaringen met Nuon delen? Er zijn nu in totaal 114 mensen met ervaringen over Nuon. Wat zijn uw ervaringen met Nuon? Geef Nuon met behulp van de sterren een beoordeling. Hoe meer sterren hoe beter de score.

Is Nuon goedkoop? Vergelijk en bespaar!

Wilt u weten of Nuon goedkoop is? Vergelijk Nuon met hulp van online vergelijkingssites. Daarmee kunt u gratis en snel energie vergelijken en zorgeloos overstappen naar de goedkoopste energie aanbieder. In veel gevallen profiteert u ook nog eens van goedkopere energiedeals, die u anders misschien wel was misgelopen. Start met energie vergelijken en bereken uw voordeel als u overstapt naar een goedkoper tarief voor stroom en gas, oftewel energie.

Algemene indruk1.581.581.581.581.58
Helpdesk1.441.441.441.441.44
Energieprijzen1.761.761.761.761.76
Overstapproces2.062.062.062.062.06
Energierekening1.521.521.521.521.52
Reclames1.531.531.531.531.53
Bereikbaarheid1.711.711.711.711.71
Klachtafhandeling1.31.31.31.31.3

Achtergrondinformatie Nuon

Nuon is een nutsbedrijf in Nederland met als kernactiviteiten de productie, verhandeling en levering van elektriciteit, aardgas en warmte. Nuon verzorgt ook aanvullende diensten op het gebied van energiebesparing (isolatie), beveiliging en energieadvies. Het energiebedrijf Nuon is voornamelijk actief in Nederland.

In 2013 produceerde Nuon ruim 18 terawattuur (TWh) aan elektriciteit. Nuon verkoopt gas en elektriciteit aan bijna 3 miljoen klanten in Nederland en telt zo’n 4500 werknemers.

Het energiebedrijf Nuon is in 1994 ontstaan na een fusie van de PGEM en het PEB Friesland, met de Zuid-Gelderse Nutsbedrijven (ZGN) en de Veluwse Nutsbedrijven (VNB). Enige jaren later werd Energie Noord West ingelijfd, dat de energielevering en -distributie in Noord-Holland verzorgde. In 2003 nam Nuon de productiefaciliteiten van het voormalige UNA over van het Amerikaanse nutsbedrijf Reliant Energy. De naam Nuon is bedacht door Willem van Kooten. Het is de naam van de professionele, Japanse geluidsapparatuur waar hij toen mee werkte.

Sinds 2019 is de naam Nuon veranderd naar Nuon Vattenfall. Vattenfall is een Zweedse energieleverancier en moederbedrijf van Nuon.

Geef een beoordeling

Klik op de sterren om te beoordelen

Gemiddelde beoordeling 1.4 / 5. Aantal beoordelingen: 437

Het spijt ons dat je dit niet nuttig vond

Laten we het samen nuttig maken

114 gedachten over “Nuon”

  1. 28 jaar klant bij Nuon 2 jaar geleden 25% korting belooft op stroom en gas op mijn eindafrekening waren ze de beloofde korting alweer vergeten
    Op klachten wordt niet gereageerd
    November 2015 eindafrekening weer zonder beloofde korting
    Op klachten reageren ze niet
    De meeste mensen die ik ken zijn al weg bij Nuon
    Ik heb vernomen dat het heel slecht gaat met Nuon
    EN DAT HET EEN AFLOPENDE ZAAK IS
    Begin 2016 ga ik naar een andere hopelijk eerlijke energie leverancier
    Nuon heeft met zijn praktijken al een hoop mensen opgelicht,voor het bedrijf zelf is gelukkig het einde in zicht.

  2. Hierbij nog even de werkwijze van Nuon
    Nuon haalt je binnen met een laag jaar contract
    Een jaar later bij de eindafrekening krijg je de rekening je moet betalen volgens het duurste tarief
    Klacht ingediend ,in mijn geval is hier nooit meer op gereageerd
    ,al heb je het bewijs dat je opgelicht bent je kan hier eigenlijk weinig aan doen
    Nuon belooft veel maar als je ze aan hun belofte herinnert geven ze niet thuis
    Hierbij wil ik iedereen waarschuwen voor deze praktijken van Nuon

  3. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Nooit meer NUON!!
    k heb tot 2 maal toe een klacht in gedient, over het feit dat me telefonisch beloofd was dat bij het overstappen de boete vergoed zou worden.
    Is niet gebeurt en is nu ineens te laat. Ik had dit op de jaarafrekening verwacht. VALSE BELOFTES!

  4. Al 26 jaar klant bij Nuon

    Nu kom ik erachter dat ik al 26 jaar opgelicht word door Nuon
    Het advies bleek altijd het duurste product te zijn
    Het verbruik van mijn jaarafrekening even vergeleken met Nuon vaste prijs energie
    Ik was 300 euro goedkoper uit
    Nuon denkt alleen aan zijn eigen en zeker niet aan vaste klanten
    Volgens mijn rechts bijstand heb ik een zaak die ik moet melden wegens verkeerd advies en oplichting
    Wel jammer dat ik na 26 jaar weg moet bij Nuon
    Maar de normen en waarden zijn niet meer te vinden bij Nuon

  5. Goede maatschappij!

    Nooit problemen mee gehad, totdat ik per ongeluk naar Electrabel over ging. Alleen maar problemen daar.

    Heb de Nuon gebeld. Dezelfde dag was er een mevrouw die me alles uit kon leggen. Geen praatjesmaker.

    Ik zat altijd bij Nuon en ben blij dat ik er weer terecht kan!

    Als je Nuon slecht vindt, probeer dan een een andere maatschappij. Je komt er op terug.

  6. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Nuon !! NEEEE. Nooooit.

    Dit is mijn advies aan iedereen. Dit is een oneerlijke, onduidelijke en een zeer tricky bedrijf.

    Redenen waarom niet.

    1. Afspraken door de vertegenwoordiger zijn loze beloftes. En deze baseren op leugens.
    2. Na een berekende en afgesproken maandbedrag krijg je toch altijd en steeds maar hogere maandbedragen in rekening.
    3. Na een of twee keer contact opnemen en uitleggen willen ze niet begrijpen en klacht oplossen. Je moet maar eindloos blijven energie en tijd insteken om een fout van hun recht te laten zetten.
    4. Bij de jaareind afrekening betaal je toch flink erbij. Terwijl van te voren door de vertegenwoordiger veel berekend en beloofd was.
    5. Als je, je contract opzegt dan proberen ze je alsnog op rotte manieren af te plukken. Dat door middel van onbegrijpelijke boetes op te leggen voor te laat betalingen enz. Terwijl dit eerder nooit gebeurt, zolang je het contract niet opgezegd hebt.

  7. oplichters zijn t moet 2000 euro betalen als jaarafrekening voor gas dit terwijl ik in een woning van 40 vierkante m woon en ALLEEN en bijna nooit thuis ben overstappen ben woedend

  8. RAMP: ONDERSTAAND VERHAAL DEEL IK VOOR 100%
    MAILS ZIJN NIET RECHTSGELDIG met alleen maar druk op de knop retour.SCHANDE.

    Nuon!!!WEGWEZEN!!!!!MAILS!!sturen ze om je als klant te PAKKEN! OOK al druk je het weg als SPAM!!Blijkbaar Moet je daarop reageren, anders zit je vast aan 3 JAAR contract!!Kan colporteur aan de deur dus ook gewoon achter iemands rug!!!!om doen!!!
    Jij weet van niks!! bij automatische incasso!!komt erachter dat je 3 jaar contract hebt bij Nuon als je wilt overstappen( deze kennis komt dan binnen via de nieuwe leverancier! SHOCK!!)

    MAIL IS NOOIT RECHTSGELDIG!!KAN IEDEREEN DIE WEET IN TE BREKEN IN JOUW COMPUTER VERSTUREN!!DUS CONTRACTEN BESTAAN NOOIT!!! ONMOGELIJK!!!via de mail!GA naar rechts/wetswinkel/advocaat!!
    NUON houdt poot stijf! Ernstig!klant kan niet weg, wordt bestookt met boetesssssssss
    Slimme manier om klanten te PAKKEN!!!!of voor 3 jaar of voor honderden euro,s boetes!!ADVOKAAT EROP!!RADAR!!CONSUMENTENBOND!!OMBUDSMAN!!MAX!!
    UREN wachten, geen terugbelverzoeken nakomen,maken vooral!!!!misbruik van simpele zielen!!ouderen!!mensen die geen contracten lezen, of kunnen lezen!!Gewaarschuwd dus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  9. Algemene indruk22222
    Helpdesk22222
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid22222
    Klachtafhandeling22222

    Beste NUON

    Ik wil een klacht met jullie delen met betrekking tot het opzeggen van een contract met jullie. Wij krijgen 150 euro boete omdat we een 3 jarig contract voortijdig moeten opzeggen. De reden dat we dit contract op moeten zeggen is omdat mijn vriendin en ik uit elkaar gaan en dus noodgedwongen moeten verhuizen want we kunnen niet in dit huis blijven wonen vanwege de te hoge kosten. Ik ben altijd trouwe klant geweest bij jullie NUON, maar dit valt me toch erg van jullie tegen. Een beetje begrip zou op zijn plaats zijn, zeker omdat we al meer dan 5 jaar klant zijn.

    vr gr Imo de Pruyssenaere en Carina Lurks

  10. Waarom fixeert iedereen zich toch op het te betalen maandbedrag!

    Als je wilt vergelijken zijn slechts een aantal componenten interessant, namelijk alleen die van de leverancier van het product:

    1. De KWh-prijs incl. alle energiebelastingen en btw
    2. Het vastrecht op elektriciteit incl btw
    3. De m3-prijs van het gas incl. alle energiebelastingen en btw
    4. Het vastrecht op gas incl. btw
    5. Eventuele eenmalige kortingen

    Op basis hiervan en je geschatte jaarverbruik voor gas en stroom wordt bij elke leverancier een (identieke) berekening gemaakt. Resultaat het jaarlijks te betalen geschatte bedrag. Deel dit door 12 en je hebt het geschatte maandbedrag.

    Maar …. dat kun je zelf ook op de achterkant van een bierviltje of nog makkelijker met bijvoorbeeld Excel op de computer.

    Maak een tabelletje met genoemde vijf componenten. Vermenigvuldig de tarieven met je geschatte verbruik en tel alles op.

  11. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    3 jaar geleden ben ik klant geworden bij de nuon. Een week later kreeg ik een brief van de nuon dat mijn contract helaas afgesloten was, en dat ik geen stroom van nuon zou ontvangen. Ik ben toen overgestapt naar een andere energieleverancier. Vervolgens kreeg ik een boete thuis van de nuon, omdat ik zelf mijn contract beĂ«indigd zou hebben. Ik heb toen uit proberen te leggen aan nuon dat ik niet mijn contract beĂ«indigd had, maar dat zij dit hadden gedaan door mij die brief te sturen. Ze gaven toe fout te zitten, maar toch moest ik de boete betalen. Ze probeerden me nog te chanteren door de boete kwijt te schelden als ik weer klant zou worden, maar inmiddels had ik al uren aan de telefoon gezeten met erg onbeschofte medewerkers dus dit wilde ik niet. Nu twee jaar later krijg ik nog steeds post van nuon of ik de meterstanden door wil geven…

  12. Ook ik heb sinds mijn overstap naar Greenchoice problemen met Nuon. Helaas blijkt het niet mogelijk het volledige pakket te kunnen onderbrengen bij Greenchoice omdat ik in Almere stad woonachtig ben.
    Zit dus muurvast aan Nuon. Brieven met verzoeken om facturen per post aangeleverd te krijgen worden niet beantwoord. Zelfs op mijn aangetekende brief wordt niet gereageerd, waarin ik verzoek facturen per post te versturen en opheldering vraag waarom extra kosten worden doorberekend. Incasso procedures hanteren zij wel prima. Zolang ik geen reactie ontvang vertik ik het om incasso kosten te betalen. Die facturen blijkt Nuon namelijk wel te kunnen versturen. Eigenaardig. Geschillencommissie kost ook weer geld. Nog maar eens een brief naar de gemeente sturen en anders juridisch loket. EvH

  13. Nuon maakt je blij met een dooie mus! Op de jaarafrekening aangeven dat je geld terug krijgt maar dan allerlei vage kosten aftrekken zodat er niets overblijft…..zo kan ik hrt ook. Blij dat ik weg ben.

  14. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces33333
    Energierekening22222
    Reclames33333
    Bereikbaarheid33333
    Klachtafhandeling11111

    Ik werd afgelopen week door een medewerkster van de NUON gebeld, ze wilden me terug omdat ik 2 jaar geleden overgestapt was naar een ander goedkoper maatschappij. Ze kwam met een super aanbieding… de NUON BLIJVEN LOONT, met 10% korting op Electiciteit en die oploopt tot 25%!!
    ik gaf aan wat ik per jaar verbruik, en ze kwam met een bijzonder laag bedrag, namelijk 109 euro/mnd (ik betaal nu 140 euro bij ESSENT) als ik zou overstappen. Ik was natuurlijk wel zeer geĂŻnteresseerd, maar vroeg om een paar dagen later terug te bellen omdat ik niet thuis was en wou eerst de boel goed bestuderen.
    Wat blijkt, is dat die mevrouw bij het opgeven van een voorschot per maand, uitgaat van mijn daadwerkelijk verbruik, daarna om de prijs zo laag mogelijk te houden neemt ze wel de moeite om de heffingskorting te verrekenen (circa 385 euro/jaar), maar hield bewust de kosten van vastrecht (circa 85 euro/jaar) en de netwerkkosten (circa 415 euro/jaar) buiten beschouwing om het voorschot laag te houden!
    Als ik deze extra kosten niet meeneem kom ik ook precies op hetzelfde bedrag als ze noemde!
    Bij het tweede gesprek gisteren avond, vroeg ik dus weer wat mijn kosten per maand zouden zijn, bewust om te kijken of ze nu wel iets over de netwerkkosten zou zeggen, maar daar noemde ze weer dat bedrag van 109 euro/mnd zonder enige voorlichting over het feit dat elke klant ook te maken heeft met andere kosten! 109 euro was wat ik verschuldigd zou zijn.
    Ik zei tegen haar dat ik echt het idee had om in de maling te worden genomen en dat de verkooptechniek bij de NUON zeer dubieus was… dat kwetsbare mensen (ouderen, lage inkomen, of gewoon mensen die dat niet precies onderzocht hebben) worden gauw misleid op deze manier door het noemen van maar een deel van de kosten! Alle kosten inbegrepen zou mijn voorschot 152 euro/maand zijn en geen 109 !
    Ze ging natuurlijk meteen in de verdediging, dat er natuurlijk andere kosten zijn, maar dat de netwerkkosten van Liander zijn en niet van de NUON! Kom op zeg… ik had het idee dat ik nog meer voor de gek werd gehouden… Kosten van Liander worden op jullie factuur door gefactureerd, dus jullie weten dat een voorschot van 109 euro /maand niet genoeg is om bijkomende kosten te betalen en het vastrecht komt volgens mij wel in de zak van NUON en niet van Liander! Wat iedereen wilt weten bij het afsluiten van een nieuw contract is het totaal kostenplaatje en niet een deel daarvan!!
    Jeetje… als je niet oppas word je zo maar aan een contract gebonden die uiteindelijk circa 500 euro duurder is dat wat gesuggereerd wordt door zulke malafide verkopers.
    Ik dacht altijd dat de NUON iets duurder was maar dat het een keurig bedrijf was, nu heb ik het door dat ze net zo erg kunnen zijn als bepaalde partijen die soms vieze trucjes gebruiken om nieuwe klanten te verwen!
    Wat mij betreft, kan de NUON nu de pot op. Meteen de NUON aangemeld op mijn belmeniet register en ik adviseer iedereen om niet meteen in te gaan op zulke verkooppraatjes. Studeer eerst goed wat de daadwerkelijke kosten zullen zijn, wees zeker dat het vastrecht en netwerkkosten zijn meegenomen in de berekening!
    Succes allemaal.

  15. Al 40 jaar bij Nuon. Steeds correcte service. Nooit problemen gehad en snelle antwoorden.
    Dit jaar had ik nuon actieprijs stroom met 25 % korting. Nu wordt dit onder het motto: blijven loont….10%……
    Dit vind ik zeer ondoordacht. Over 3 jaar hebben trouwe klanten dan 25%, dan stapt dus niemand meer over naar nuon. Ik voel trouwe klanten niet serieus genomen.
    Vergeten wordt verderr de gasprijs, deze is bij de meeste anderen veel lager.
    Na 40 jaar dus maar overstappen. De Telegraaf wijst de goede weg.

  16. ook ik heb problemen met Nuon ik heb een huishouden van 2 pers
    Waardoor ik 3000 kw zou moeten hebben aan energie
    Nuon berekend voor mij 17000 kw ik heb foto’s van de meterstanden met datum van de krant erbij opgestuurd word ik opgebeld dat ik maar goed naar de afrekening moet kijken terwijl ze mij zelf te kennen gaven dat de standen niet klopten ook word mij verweten dat ik waarschijnlijk een vijver of oude apparaten in huis heb enz ik heb geen van de dingen waar zij mee komen
    Heb de uitdraai van de jaar afrekening met berekening van mijn kant naar hun gestuurd zonder enig resultaat vorig jaar was de jaar afrekening 2400 euro dit jaar 260 euro ook zij vonden het raar dat ik van veel naar zo weinig ben gegaan
    Dus zoals men ziet klopt er iets niet en word ik van het kastje naar de muur gestuurd zonder resultaten heb nu besloten om over te stappen
    Voel mij geen gewaardeerde klant en voel me zeer bedrogen Ook ben ik van plan mijn klacht bij kassa en ombudsman te melden

  17. Algemene indruk22222
    Helpdesk22222
    Energieprijzen11111
    Overstapproces22222
    Energierekening22222
    Reclames11111
    Bereikbaarheid33333
    Klachtafhandeling22222

    Mijn ervaring is niet positief ,heb vorig jaar
    contract vastgezet voor 3 jaar continuvastestroom
    Nu adverteert nuon extra korting voor vaste
    klanten wat kan oplopen tot 25%
    Nou ben ik 20 jaar klant bij nuon. als ik gebruik
    wil maken van “vaste klant loont” moet ik het huidige contract afkopen voor €175
    je kan dus niets opbouwen van 10% tot 25%
    heb dus spijt dat ik vorig jaar niet ben overgestapt
    maw vaste klant loont dus niet .
    .
    Nou moet ik zeggen het is bij de meeste energie-
    maatschappijen ruk is.

  18. Na jaren klant van Nuon te zijn geweest ben ik kort geleden overgestapt naar Energiedirect. Overgestapt vanwege een vriendlijke prijs. Vandaag een dame aan de telefoon die mij een aanbod wilde doen wat 10% onder de laatste Nuon prijs lag zelfs de boete aan Energiedirect wordt vergoed.

    Mijn vraag is nu waarom komt Nuon pas nadat het contract opgezegd is met een beter bod? Al met al had ik altijd al het gevoel genaaid te worden en dat gevoel is nu alleen maar bevestigd. Ik verwacht overigens bij mijn nieuwe leverancier hetzelfde wanneer ik volgend jaar weer opzeg en overstap naar de volgende.

  19. Ben al enige weken bezig om mijn jaarcontract op de zelfde voorwaarden verlengd te krijgen.

    Lijkt simpel, maar……

    Nuon@nuon.com reageert al weken niet op mijn verzoek !! Webcare@nuon.com gevraagd te bemiddelen. Zij doen hun best, maar zijn afhankelijk van de inzet van collega’s uit een andere afdeling.

    Die andere collega’s beloven steeds om terug te bellen, maar doen het consequent niet !! Als jarenlange klant voel je je enorm teleurgesteld.

  20. Ik probeer vergeefs NUON attent te maken op het feit dat de meterstanden net opgenomen zijn door LIANDER, dus bekend zijn bij NUON en ik dus niets meer hoef te doen. Bevestigt NUON als ik dat meld.
    Maar NUON blijft brieven en mails sturen en blijft bellen. Geld en tijdverspilling!
    En bovendien wordt op reacties via klanttevredenheidsonderzoek niet gereageerd. En het beloofde terugbellen doet men ook al niet.

  21. Misleidende reklame van Nuon over dat ze trouwe klanten belonen!
    Als je een prijsafspraak hebt kom je niet in aanmerking. En ik ben dus zo dom geweest om prijsafspraken te maken!

  22. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Ik voel me ook zwaar belazerd door NUON!!Wil dit graag even met jullie delen.

    Ik ben een jaar geleden vergeten de meterstanden door te geven. NUON heeft toen mijn meterstanden maar zelf gegokt. Logisch, maar deze standen hebben ze dusdanig hoog gegokt, dat ik nu bijna een jaar later nog steeds onder de standen zit die ze gegokt hebben. Ondertussen ben ik overgestapt naar een andere energiemaatschappij, dus NUON stuurde me een eindafrekening. Of ik even 600 Euro wilde betalen!!
    Paar keer gebeld met de klantenservice, maar elke telefoniste had een ander verhaal, of een voor hun logische verklaring (o.a. compensatie wintermaanden). We kwamen er niet uit. Ik kreeg het advies om een mail te sturen met foto’s van de meterstanden met een krant erbij, zodat ze de datum kunnen zien. Dat heb ik gedaan.

    De mail is niet op gereageerd en ondertussen hebben ze het bedrag al met 90 Euro verhoogd. Weer gebeld met klantenservice, na ruim 20 minuten in de wacht hangen heb ik opgehangen.

    Ik weet het, het is slordig van me dat ik de meterstanden ben vergeten door te geven. Maar NUON verleent momenteel 0,0 medewerking om mij deze fout te laten corrigeren. Ze willen alleen maar incasseren. Ik ben er klaar mee, BAH!!

  23. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Wij zijn zojuist verhuisd en hebben dan ook de kans gegrepen om eindelijk bij Nuon weg te gaan. Financiële administratie is een drama en het is heel duidelijk dat het bedrijf graag de incasso wetgeving misbruikt. En dan ben je ook nog de duurste.

  24. Ik heb geprobeerd met nuon in contact te komen over het salderen (terug leveren) van stroom voor onze VVE.
    2 keer gemaild en 4 keer gebeld.
    Helaas nu een maand verder en geen enkele reactie op de mail en telefoon nemen ze niet niet op.
    Onbetrouwbaar bedrijf, gelukkig heb ik geen grote problemen anders ben je mooi klaar.

  25. Wij hadden als bedrijf NUON als leverancier en hebben ivm de crisis ons bedrijf moeten beëindigen en eind vorig jaar ons pand moeten verkopen.
    Voor de verkoop hebben wij via de site van nuon ons contract opgezegd.
    Geen reactie van nuon ondank belofte via de site en op papier reactie binnen 5 werkdagen . Nuon is gewoon op onze naam door blijven leveren
    en wil de rekeningen door ons betaald krijgen. inmiddels diverse mails gestuurd maar steeds geen reactie. Inmiddels is de rekening opgelopen tot een kleine 2000,-€ . Wij hebben nu contact met een advocaat om dit maar eens te regelen.
    FIJN ZO’N GOEDE DIENSTVERLENER IN NEDERLAND

  26. Wij hebben een vakantiewoning en een elektra verbruikt van 920 kW in 2013/2014.
    De afrekening over dit jaar 134.00 euro.
    Het verbruik in 2012/2013 was 712 kW met een afrekening van 49.57.
    De verhoging van het verbruik is dus maar 208 kW.
    Maar de verhoging van de afrekening is 84.76 euro.
    De verhoging is meer dan 200 % in 1 jaar.
    Antwoord van Nuon : Daar kunnen wij niets aan doen, dat doe uw netbeheerder!
    Oplichters dus !!!!!!

  27. Algemene indruk55555
    Helpdesk44444
    Energieprijzen33333
    OverstapprocesNot Rated
    Energierekening55555
    Reclames55555
    Bereikbaarheid55555
    Klachtafhandeling55555

    Wij zijn al meer dan tien jaar klant bij Nuon. Nooit problemen mee gehad, maar aangezien bij andere energiebedrijven de energiekosten per maand met 30 euro lager kan en wij het geld hard kunnen gebruiken zijn we aan het overwegen om over te stappen. We hadden evengoed bij Nuon kunnen blijven, maar zij willen niet een lagere energieprijs geven. Dat vinden we erg jammer maar we kunnen niet klant blijven als we de rekeningen nauwelijks kunnen betalen.

  28. Ik ben onlangs overgestapt naar een ander energiemaatschappij. Nu moet ik een boete betalen van 200 euro, logisch. Daar bovenop kreeg ik weer een boete van 241 euro, de overstapboete die ik toendertijd van Nuon heb gekregen dat zij mij binnenhaalde. Die eisen ze nu weer terug inclusief btw? Dus in totaal moet ik 441 euro overstapboete betetalen. Ik stap NOOIT meer over naar NUON, wat een geldwolven.

  29. Afschuwelijk bedrijf. Ik probeer al sinds oktober 2013 om op te zeggen.Het betreft een bedrijfspandje wat we sinds oktober dus niet meer huren.Alle telefoontjes, bezoek van de Nuon, e-mails en 4x de meterstanden doorgegeven. ZE DOEN ER NIETS AAN!!! De rekeningen blijven maar komen.

  30. PAS OP VOOR NUON!!!!!! De grootste oplichters. Je met een mooie aanbieding binnen halen om daarna een eindjaar afrekening van 4.808, 62 voor je te sturen. Hepdesk zit keihard te liegen en is niet bereid om er naar te kijken. En dit voor een huishouden van 2 personen die fulltime werken

  31. Graag wil ik hier ook mijn ervaring mee te delen.

    2 maanden geleden mijn dierbare moeder is overleden en 3 weken later over haar gemeld en eventueel opzegging aangevraagd maar daar werd niet afgehandeld. Na 5 weken gelijk beĂ«indiging van moeders huisvesting stuurde weer over de contactadres gelijk de laatste meterstanden er werd weer niet afgehandeld. Een paar dagen geleden kreeg aanmaning boven duizend euro’s moest betalen, hoewel nooit aanmaning en herinneringen kreeg.

    Geen condoleance betuigingen en geen regeling ervoor maar juist slecht cadeau voor rouwsituatie en voor beeindige abonnement?

    Grt Atie

  32. Nuon is een schandaal. Behandelen mij als oud vuil en betitelen mij als leugenaar. Maar ik heb alles op papier. Maar zij komen hun afspraken niet na en geven niet thuis via email en bellen niet terug en ik heb inmiddels 423 minuten in wacht gestaan. Zij doen beloften met naam en toenaam maar als je na dagen niet teruggebeld word en jij belt ga je weer een half uur in de wacht en word je niet doorverbonden want dat mag niet. Ook al vraag je of ze een email willen versturen. Ik heb zeer veel geld van nuon tegoed maar ik moet maar zien dat ik mijn recht en geld krijg want geen enkele instantie in dit land wil mij helpen terwijl ik tientallen emails en brieven als bewijs heb. Dus als er iemand in dit land mij wil helpen. Graag. Ben een ernstig ziek mens en moet leven van 35 euro in de week.

  33. Ook ik ben zeer ontevreden over de Nuon. De bereikbaarheid is heel erg slecht. Wachttijden tot een half uur, zijn normaal. Maar meestal wordt de verbinding verbroken. Bij mijn verhuizing verhuisde ik naar een niet bestaand adres, mijn gegevens werden niet goed verwerkt. Ik ga weg bij deze provider, zo gauw als ik kosteloos dit kan realiseren.

  34. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    STAP NIET OVER NAAR NUON!!!! GROTE BEKENDE NAAM, MAAR STEL OPLICHTERS VAN HET LAAGSTE SOORT!!
    Met droge ogen zetten ze op hun website dat de gemiddelde wachttijd van de helpdesk 11 minuten is, terwijl er een stortvloed is aan klachten op hun facebook pagina van vertwijfelde mensen die na halve dagen wachten en weken, zelfs maanden lang elke dag proberen er niet doorheen komen. En die als ze er doorheen komen weer oneindig in de wacht worden gezet. FB berichten en brieven worden nooit beantwoord. Ze zijn full time bezig om een nep-beeld te schetsen. Je kunt je niet voorstellen dat dit in Nederland bestaat!!! Maar als je overstapt krijg je wel facturen en bizarre voorschotten die je moet betalen. SCHANDE NUON!!!

  35. STOP NIET OVER NAAR NUON!!!! GROTE NAAM, MAAR STEL OPLICHTERS VAN HET LAAGSTE SOORT!! Met droge ogen zetten ze op hun website dat de gemiddelde wachttijd van de helpdesk 11 minuten is, terwijl er een stortvloed is aan klachten op hun facebook pagina van vertwijfelde mensen die na halve dagen wachten en weken, zelfs maanden lang elke dag proberen er niet doorheen komen. FB berichten en brieven worden nooit beantwoord. Ze zijn full time bezig om een nep-beeld te schetsen. Je kunt je niet voorstellen dat dit in Nederland bestaat!!! Maar als je overstapt krijg je wel facturen en bizarre voorschotten die je moet betalen. SCHANDE NUON!!!

  36. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen33333
    Overstapproces55555
    Energierekening11111
    Reclames44444
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Mijn ervaring is zeer slecht!!! Veel beloven en niet nakomen!! Eindafrekening was niet juist, is afgeschreven ondanks tel. toezegging op 14-11-13 dat het niet zou worden gedaan. Zelfs maandbedrag is afgeschreven. Op 27-1-13 weer contact gehad, zou binnen 2 dagen teruggebeld worden. Niets gehoord!!! Op 17-12-13 weer contact gehad na mail van mij. Zou zelfde week gegarandeerd teruggebeld worden!!! Tot op heden 30-12-13 niets gehoord!!!!!
    Ik vind het schandalig. Ik mag aannemen dat een bedrijf zijn/haar woord gestand doet. En dat is niet gebeurd, terwijl de bedragen gewoon worden afgeschreven. Ik maak geen miljoenen winst!!! Nuon wel. Ik heb het geld harder nodig dan Nuon!!!Contact met Nuon is heel moeilijk te krijgen.

  37. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen22222
    Overstapproces22222
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    ikheb nog nooit z,on klotebedijf meegemaakt
    ze hebben geen begrip voor mensen als er wat in het leven verandert zonder werk e.d
    probeer je een regeling te treffen dan noemen ze een bedrag dat dat ze willen ontvangen maar het moet wel gekoppelt worden aan het maand tarief anders is er niks mogelijk en je wordt kapot gemaakt met aanmanings kosten om de hoge heren hun bonus te verschaffen maare de kleine man en aleenstaanden maken ze allemaal kapot maak er maar eens goed aandacht op de tv maken want alle klachten van alle nuon klanten kan je wel een heel programa van maken
    bij radar of de ombusman want dit vliegt de spuit gaten uit ik hoop dat er nu eens wat wordt gedaan tegen deze klachten

  38. Het is ongelofelijk de prijzen van de nuon vliegen de pan uit ik betaal 1740 euro per jaar dan krijg ik nog ca 300 euro energiebelasting terug dus 2040 euro meer dan 4000 gulden per jaar.
    We hebben een nieuw bouw appartement van 2 jaar alles goed geiisoleerd.

    Ben 11 maanden thuis 1 maand buitenland.

    Ben alleen ben laat thuis kook niet eet bij moeder geen vloerverwaming aan ivm astma en toch krijg ik alleen maar 24 euro terug.

    Al 2 jaar vraag ik om een onderzoek ze beloven van alles maar doen niks

    Onbeschoft en elke keer als je een andere medewerker krijgt dan krijg je een ander verhaal.
    Ze begrijpen alles doen alleen niets.

    Echt een winstgevend bedrijf voor zichzelf

  39. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Wat een bagger maatschappij. Geen wonder dat Vattenfall hier vanaf wil. Ik neem op 2 adressen energie af via Nuon. Enige tijd terug is 1 van mijn rekeningen per abuis niet betaald. Na ontvangst van een herinnering (met € 40,00 aan incassokosten) heb ik maar eens gebeld. Uiteraard alle medewerkers in gesprek. De medewerker die ik uiteindelijk aan de lijn kreeg kon natuurlijk niets voor me doen en verwees mijn naar de website, waar ik een klacht kon indienen. Na het klachten formulier te hebben ingevuld moest ik toch zeker 3 weken wachten op een reactie (ze hebben het maar druk met de klachten). De medewerker die mij belde hield een opvoedkundig verhaal en was niet gevoelig voor mijn argumenten. Ik snap dat het slecht gaat met de NUON en dat je moet pakken wat je pakken kan, maar op deze manier zet je de achterdeur wel heel ver open! Ik ben weg met 2 adressen. Gelukkig heft NUON wel € 40,00 verdient……..

  40. Nuon plaats mijn review niet !
    Leuk: lampjes besteld bij Nuon via het internet. Keurig afgeleverd maar… ze doen het voor geen meter. Nieuwe van hun ontvangen; het zelfde liedje: ze werken eenvoudig niet goed.
    Een review geplaatst bij dit product maar ze willen deze niet plaatsen. (nette taal gebruikt natuurlijk, maar wel met duidelijke kritiek). Zo heeft een review geen enkele nut als Nuon op deze manier ongewenste reviews weigert. Toch?…

  41. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Een groot drama.
    Actietarief wordt eenzijdig gestopt terwijl er in hun contract staat dat het stilzwijgend word verlengd !
    Problemen met adressering, inloggen (heeft nooit gewerkt !), afrekeningen, helpdesk.

    Ik ben heeeel erg blij daar zo gauw mogelijk weer weg te gaan.
    Krijg ook geen ter zake antwoorden. Ze spreken zichzelf tegen en vertellen leugens die niet met hun contracten overeen komen.

  42. Algemene indruk22222
    Helpdesk33333
    Energieprijzen11111
    OverstapprocesNot Rated
    Energierekening11111
    ReclamesNot Rated
    Bereikbaarheid22222
    Klachtafhandeling11111

    Ik heb een ervaring met Nuon waar we niet uitkomen. Ik woon alleen in een huis uit 1904 wat redelijk goed geĂŻsoleerd is, bijna overal dubbel glas. Maar de kosten zitten niet in het gasverbruik maar in de elektriciteit!!!!!

    Mei 2007/2008 gas 1445 M3 en elektriciteit 5726 KWh
    Mei 2008/2009 gas 1664 M3 en elektriciteit 6224 KWh
    Mei 2009/2010 gas 1814 M3 en elektriciteit 8.759 KWh
    Mei 2010/2011 gas 1632 M3 en elektriciteit 10.682 KWh
    Mei 2011/2012 gas 1243 M3 en elektriciteit 8469 KWh
    Mei 2012/2013 gas 1446 M3 en elektriciteit 7070 KWh

    Ondertussen zijn bijna alle lampen voor LED verlichting vervangen, ik was 1 maximaal 2 wassen per week gebruik de droger nauwelijks.. Werk het laatste jaar thuis maar ben erg zuinig met verlichting en dergelijke. Laat geen tv zomaar aan. Heb 1 plasma tv scherm en de andere is LED. Heb een vaatwasser maar deze draait 1 keer per week en de cooker staat op een tijdschakelaar. Allemaal zaken die ik al veranderd heb.

    Volgens de NUON moest ik Liander de meter maar laten doornemen, maar je raadt het al ” wel een oudje” maar helemaal goed, dus de kosten waren voor mij zelf. Ook een elektriciteitsbedrijf laten kijken maar ook die begrijpt het niet. Geen aftap naar de buren en ik heb zeker geen hennepplantage. (dan zou ik er nog wat aan overhouden).

    Normaal is voor een 1 persoonshuishouden (met allemaal nieuwe apparatuur) minder dan 2000 KWh.

    Dan moet ik dus maar betalen volgens de Nuon. Momenteel betaal ik Euro 222 per maand en dat voor 1 persoon die ook nog niet alle dagen thuis is.
    De Nuon weet dat dit niet klopt, ik heb zelf Liander betaald ook zij zeggen dat er niets klopt van de rekening en dat ik inderdaad geen hoge stroomverbruikers in huis heb (ook met energiemeter al gemeten) en toch moet ik dit bedrag betalen. Bij mijn ouders brand altijd alles, zij wassen dagelijks en iedere dag de vaatwasser en zij zitten op 4000KWh.

    Waarom helpt Nuon niet meer met bijvoorbeeld iemand die gespecialiseerd is op dit vlak, of wat ik al vaker gevraagd heb, toch een nieuwe meter?
    Kan iemand mij helpen?
    Met vriendelijke groet,
    Nathalie

  43. In veel landen is de vkoeorp van deze strategische infrastruktuur bij wet verboden. Het publiek geld waarmee deze faciliteiten zijn ontwikkeld komt nu in handen van overheden welke dit geld voor eigen gebruik aanwenden, zoals veel te veel ambtenaren met veel te hoge salarissen. De overheid heeft de verplichting om een equivalente hoeveelheid energieproduktie kapaciteit terug te leveren voor het geld dat men ontvangen heeft bij deze vkoeorp. Wat er echter nu gebeurd is dat de overheid deze verplichting uitbesteed aan private energiebedrijven welke de extra investeringen welke deze moeten doen in het energietarief doorberekenen. Dan is per saldo door de consument de energie 2x betaald.

  44. Oktober 2011 overgestapt naar nuon.
    Noch steeds geen goed schriftelijk contrakt.
    Bel 1 maal per maand voor opheldering. Heelaas moet ik wachten tot 7 nov om van dit stelletje ongeregeld verlost te worden.
    Maandtermijn voor de overstap was 163 en bij NUON 240 per maand GRAPPIG!!!!!!

  45. klachten over de nuon zijn erg welkom
    op de site van radar,na mijn verhuizing krijg ik steeds te hoge af rekeningen en of dubbele rekeningen na vele malen bellen en een aangetekende brief te hebben gestuurd zijn de problemen nog niet opgelost!
    hopende op steun van iedereen met dezelfde ervaring,.
    vriendelijke groet mev j bruining.

  46. Algemene indruk33333
    Helpdesk11111
    Energieprijzen33333
    Overstapproces55555
    Energierekening11111
    Reclames33333
    Bereikbaarheid55555
    Klachtafhandeling11111

    Wij zijn gelukkig weg bij dit onbeschofte apenbedrijf

  47. Mijn ervaring is niet erg positief en dan houd ik het nog netjes.Daar in tegen is dit de goedkoopste met goed service kijk maar eens
    budgetenergie.nl
    Mvg JL

Plaats een reactie

18 − elf =

Algemene indruk
Helpdesk
Energieprijzen
Overstapproces
Energierekening
Reclames
Bereikbaarheid
Klachtafhandeling

Vul uw gegevens in en bereken uw voordeel!