Nuon


Nuon is één van de energie aanbieders op de Nederlandse energiemarkt. Wilt u klant worden bij Nuon? Er zijn nu in totaal 114 mensen met ervaringen over Nuon. Wat zijn uw ervaringen met Nuon? Geef Nuon met behulp van de sterren een beoordeling. Hoe meer sterren hoe beter de score.

Nuon ervaringen

Algemene indruk1.581.581.581.581.58
Helpdesk1.441.441.441.441.44
Energieprijzen1.761.761.761.761.76
Overstapproces2.062.062.062.062.06
Energierekening1.521.521.521.521.52
Reclames1.531.531.531.531.53
Bereikbaarheid1.711.711.711.711.71
Klachtafhandeling1.31.31.31.31.3

Achtergrondinformatie Nuon

Nuon is een nutsbedrijf in Nederland met als kernactiviteiten de productie, verhandeling en levering van elektriciteit, aardgas en warmte. Nuon verzorgt ook aanvullende diensten op het gebied van energiebesparing (isolatie), beveiliging en energieadvies. Het energiebedrijf Nuon is voornamelijk actief in Nederland.

In 2013 produceerde Nuon ruim 18 terawattuur (TWh) aan elektriciteit. Nuon verkoopt gas en elektriciteit aan bijna 3 miljoen klanten in Nederland en telt zo’n 4500 werknemers.

Het energiebedrijf Nuon is in 1994 ontstaan na een fusie van de PGEM en het PEB Friesland, met de Zuid-Gelderse Nutsbedrijven (ZGN) en de Veluwse Nutsbedrijven (VNB). Enige jaren later werd Energie Noord West ingelijfd, dat de energielevering en -distributie in Noord-Holland verzorgde. In 2003 nam Nuon de productiefaciliteiten van het voormalige UNA over van het Amerikaanse nutsbedrijf Reliant Energy. De naam Nuon is bedacht door Willem van Kooten. Het is de naam van de professionele, Japanse geluidsapparatuur waar hij toen mee werkte.

Sinds 2019 is de naam Nuon veranderd naar Nuon Vattenfall. Vattenfall is een Zweedse energieleverancier en moederbedrijf van Nuon.

Geef een beoordeling

Klik op de sterren om te beoordelen

Gemiddelde beoordeling / 5. Aantal beoordelingen:

Omdat je dit nuttig vond

Volg ons op social media

Het spijt ons dat je dit niet nuttig vond

Laten we het samen nuttig maken

Informatie over Nuon

Help mee om zoveel mogelijk informatie over Nuon te verzamelen. Vertel uw ervaringen met Nuon aan de rest van de bezoekers. U kunt Nuon een beoordeling geven met behulp van de sterren.

Nuon: energie, kosten, tarieven en acties

Vergelijk Nuon ook andere energie aanbieders en lees vooral ook de reviews. Door de reviews te lezen weet u wat u van Nuon kan verwachten. U kunt de kosten, tarieven en acties vergelijken met Energievergelijking.nl. De onafhankelijke energievergelijker van Nederland. U kunt op Energievergeljking.nl alle beschikbare energie aanbieders vergeljken met het aanbod van Nuon. Vergelijk het aanbod en bereken hoeveel u zou kunnen besparen als u zou overstappen.

Vergelijk Nuon met anderen

Vul uw gegevens in en bereken uw voordeel!

114 gedachten over “Nuon”

  1. Ik probeer vergeefs NUON attent te maken op het feit dat de meterstanden net opgenomen zijn door LIANDER, dus bekend zijn bij NUON en ik dus niets meer hoef te doen. Bevestigt NUON als ik dat meld.
    Maar NUON blijft brieven en mails sturen en blijft bellen. Geld en tijdverspilling!
    En bovendien wordt op reacties via klanttevredenheidsonderzoek niet gereageerd. En het beloofde terugbellen doet men ook al niet.

  2. Misleidende reklame van Nuon over dat ze trouwe klanten belonen!
    Als je een prijsafspraak hebt kom je niet in aanmerking. En ik ben dus zo dom geweest om prijsafspraken te maken!

  3. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Ik voel me ook zwaar belazerd door NUON!!Wil dit graag even met jullie delen.

    Ik ben een jaar geleden vergeten de meterstanden door te geven. NUON heeft toen mijn meterstanden maar zelf gegokt. Logisch, maar deze standen hebben ze dusdanig hoog gegokt, dat ik nu bijna een jaar later nog steeds onder de standen zit die ze gegokt hebben. Ondertussen ben ik overgestapt naar een andere energiemaatschappij, dus NUON stuurde me een eindafrekening. Of ik even 600 Euro wilde betalen!!
    Paar keer gebeld met de klantenservice, maar elke telefoniste had een ander verhaal, of een voor hun logische verklaring (o.a. compensatie wintermaanden). We kwamen er niet uit. Ik kreeg het advies om een mail te sturen met foto’s van de meterstanden met een krant erbij, zodat ze de datum kunnen zien. Dat heb ik gedaan.

    De mail is niet op gereageerd en ondertussen hebben ze het bedrag al met 90 Euro verhoogd. Weer gebeld met klantenservice, na ruim 20 minuten in de wacht hangen heb ik opgehangen.

    Ik weet het, het is slordig van me dat ik de meterstanden ben vergeten door te geven. Maar NUON verleent momenteel 0,0 medewerking om mij deze fout te laten corrigeren. Ze willen alleen maar incasseren. Ik ben er klaar mee, BAH!!

  4. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Wij zijn zojuist verhuisd en hebben dan ook de kans gegrepen om eindelijk bij Nuon weg te gaan. Financiële administratie is een drama en het is heel duidelijk dat het bedrijf graag de incasso wetgeving misbruikt. En dan ben je ook nog de duurste.

  5. Ik heb geprobeerd met nuon in contact te komen over het salderen (terug leveren) van stroom voor onze VVE.
    2 keer gemaild en 4 keer gebeld.
    Helaas nu een maand verder en geen enkele reactie op de mail en telefoon nemen ze niet niet op.
    Onbetrouwbaar bedrijf, gelukkig heb ik geen grote problemen anders ben je mooi klaar.

  6. Wij hadden als bedrijf NUON als leverancier en hebben ivm de crisis ons bedrijf moeten beëindigen en eind vorig jaar ons pand moeten verkopen.
    Voor de verkoop hebben wij via de site van nuon ons contract opgezegd.
    Geen reactie van nuon ondank belofte via de site en op papier reactie binnen 5 werkdagen . Nuon is gewoon op onze naam door blijven leveren
    en wil de rekeningen door ons betaald krijgen. inmiddels diverse mails gestuurd maar steeds geen reactie. Inmiddels is de rekening opgelopen tot een kleine 2000,-€ . Wij hebben nu contact met een advocaat om dit maar eens te regelen.
    FIJN ZO’N GOEDE DIENSTVERLENER IN NEDERLAND

  7. Wij hebben een vakantiewoning en een elektra verbruikt van 920 kW in 2013/2014.
    De afrekening over dit jaar 134.00 euro.
    Het verbruik in 2012/2013 was 712 kW met een afrekening van 49.57.
    De verhoging van het verbruik is dus maar 208 kW.
    Maar de verhoging van de afrekening is 84.76 euro.
    De verhoging is meer dan 200 % in 1 jaar.
    Antwoord van Nuon : Daar kunnen wij niets aan doen, dat doe uw netbeheerder!
    Oplichters dus !!!!!!

  8. Algemene indruk 55555
    Helpdesk 44444
    Energieprijzen 33333
    Overstapproces Not Rated
    Energierekening 55555
    Reclames 55555
    Bereikbaarheid 55555
    Klachtafhandeling 55555

    Wij zijn al meer dan tien jaar klant bij Nuon. Nooit problemen mee gehad, maar aangezien bij andere energiebedrijven de energiekosten per maand met 30 euro lager kan en wij het geld hard kunnen gebruiken zijn we aan het overwegen om over te stappen. We hadden evengoed bij Nuon kunnen blijven, maar zij willen niet een lagere energieprijs geven. Dat vinden we erg jammer maar we kunnen niet klant blijven als we de rekeningen nauwelijks kunnen betalen.

  9. Ik ben onlangs overgestapt naar een ander energiemaatschappij. Nu moet ik een boete betalen van 200 euro, logisch. Daar bovenop kreeg ik weer een boete van 241 euro, de overstapboete die ik toendertijd van Nuon heb gekregen dat zij mij binnenhaalde. Die eisen ze nu weer terug inclusief btw? Dus in totaal moet ik 441 euro overstapboete betetalen. Ik stap NOOIT meer over naar NUON, wat een geldwolven.

  10. Afschuwelijk bedrijf. Ik probeer al sinds oktober 2013 om op te zeggen.Het betreft een bedrijfspandje wat we sinds oktober dus niet meer huren.Alle telefoontjes, bezoek van de Nuon, e-mails en 4x de meterstanden doorgegeven. ZE DOEN ER NIETS AAN!!! De rekeningen blijven maar komen.

  11. PAS OP VOOR NUON!!!!!! De grootste oplichters. Je met een mooie aanbieding binnen halen om daarna een eindjaar afrekening van 4.808, 62 voor je te sturen. Hepdesk zit keihard te liegen en is niet bereid om er naar te kijken. En dit voor een huishouden van 2 personen die fulltime werken

  12. Graag wil ik hier ook mijn ervaring mee te delen.

    2 maanden geleden mijn dierbare moeder is overleden en 3 weken later over haar gemeld en eventueel opzegging aangevraagd maar daar werd niet afgehandeld. Na 5 weken gelijk beëindiging van moeders huisvesting stuurde weer over de contactadres gelijk de laatste meterstanden er werd weer niet afgehandeld. Een paar dagen geleden kreeg aanmaning boven duizend euro’s moest betalen, hoewel nooit aanmaning en herinneringen kreeg.

    Geen condoleance betuigingen en geen regeling ervoor maar juist slecht cadeau voor rouwsituatie en voor beeindige abonnement?

    Grt Atie

  13. Nuon is een schandaal. Behandelen mij als oud vuil en betitelen mij als leugenaar. Maar ik heb alles op papier. Maar zij komen hun afspraken niet na en geven niet thuis via email en bellen niet terug en ik heb inmiddels 423 minuten in wacht gestaan. Zij doen beloften met naam en toenaam maar als je na dagen niet teruggebeld word en jij belt ga je weer een half uur in de wacht en word je niet doorverbonden want dat mag niet. Ook al vraag je of ze een email willen versturen. Ik heb zeer veel geld van nuon tegoed maar ik moet maar zien dat ik mijn recht en geld krijg want geen enkele instantie in dit land wil mij helpen terwijl ik tientallen emails en brieven als bewijs heb. Dus als er iemand in dit land mij wil helpen. Graag. Ben een ernstig ziek mens en moet leven van 35 euro in de week.

  14. Ook ik ben zeer ontevreden over de Nuon. De bereikbaarheid is heel erg slecht. Wachttijden tot een half uur, zijn normaal. Maar meestal wordt de verbinding verbroken. Bij mijn verhuizing verhuisde ik naar een niet bestaand adres, mijn gegevens werden niet goed verwerkt. Ik ga weg bij deze provider, zo gauw als ik kosteloos dit kan realiseren.

  15. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    STAP NIET OVER NAAR NUON!!!! GROTE BEKENDE NAAM, MAAR STEL OPLICHTERS VAN HET LAAGSTE SOORT!!
    Met droge ogen zetten ze op hun website dat de gemiddelde wachttijd van de helpdesk 11 minuten is, terwijl er een stortvloed is aan klachten op hun facebook pagina van vertwijfelde mensen die na halve dagen wachten en weken, zelfs maanden lang elke dag proberen er niet doorheen komen. En die als ze er doorheen komen weer oneindig in de wacht worden gezet. FB berichten en brieven worden nooit beantwoord. Ze zijn full time bezig om een nep-beeld te schetsen. Je kunt je niet voorstellen dat dit in Nederland bestaat!!! Maar als je overstapt krijg je wel facturen en bizarre voorschotten die je moet betalen. SCHANDE NUON!!!

  16. STOP NIET OVER NAAR NUON!!!! GROTE NAAM, MAAR STEL OPLICHTERS VAN HET LAAGSTE SOORT!! Met droge ogen zetten ze op hun website dat de gemiddelde wachttijd van de helpdesk 11 minuten is, terwijl er een stortvloed is aan klachten op hun facebook pagina van vertwijfelde mensen die na halve dagen wachten en weken, zelfs maanden lang elke dag proberen er niet doorheen komen. FB berichten en brieven worden nooit beantwoord. Ze zijn full time bezig om een nep-beeld te schetsen. Je kunt je niet voorstellen dat dit in Nederland bestaat!!! Maar als je overstapt krijg je wel facturen en bizarre voorschotten die je moet betalen. SCHANDE NUON!!!

  17. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 33333
    Overstapproces 55555
    Energierekening 11111
    Reclames 44444
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Mijn ervaring is zeer slecht!!! Veel beloven en niet nakomen!! Eindafrekening was niet juist, is afgeschreven ondanks tel. toezegging op 14-11-13 dat het niet zou worden gedaan. Zelfs maandbedrag is afgeschreven. Op 27-1-13 weer contact gehad, zou binnen 2 dagen teruggebeld worden. Niets gehoord!!! Op 17-12-13 weer contact gehad na mail van mij. Zou zelfde week gegarandeerd teruggebeld worden!!! Tot op heden 30-12-13 niets gehoord!!!!!
    Ik vind het schandalig. Ik mag aannemen dat een bedrijf zijn/haar woord gestand doet. En dat is niet gebeurd, terwijl de bedragen gewoon worden afgeschreven. Ik maak geen miljoenen winst!!! Nuon wel. Ik heb het geld harder nodig dan Nuon!!!Contact met Nuon is heel moeilijk te krijgen.

  18. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 22222
    Overstapproces 22222
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    ikheb nog nooit z,on klotebedijf meegemaakt
    ze hebben geen begrip voor mensen als er wat in het leven verandert zonder werk e.d
    probeer je een regeling te treffen dan noemen ze een bedrag dat dat ze willen ontvangen maar het moet wel gekoppelt worden aan het maand tarief anders is er niks mogelijk en je wordt kapot gemaakt met aanmanings kosten om de hoge heren hun bonus te verschaffen maare de kleine man en aleenstaanden maken ze allemaal kapot maak er maar eens goed aandacht op de tv maken want alle klachten van alle nuon klanten kan je wel een heel programa van maken
    bij radar of de ombusman want dit vliegt de spuit gaten uit ik hoop dat er nu eens wat wordt gedaan tegen deze klachten

  19. Het is ongelofelijk de prijzen van de nuon vliegen de pan uit ik betaal 1740 euro per jaar dan krijg ik nog ca 300 euro energiebelasting terug dus 2040 euro meer dan 4000 gulden per jaar.
    We hebben een nieuw bouw appartement van 2 jaar alles goed geiisoleerd.

    Ben 11 maanden thuis 1 maand buitenland.

    Ben alleen ben laat thuis kook niet eet bij moeder geen vloerverwaming aan ivm astma en toch krijg ik alleen maar 24 euro terug.

    Al 2 jaar vraag ik om een onderzoek ze beloven van alles maar doen niks

    Onbeschoft en elke keer als je een andere medewerker krijgt dan krijg je een ander verhaal.
    Ze begrijpen alles doen alleen niets.

    Echt een winstgevend bedrijf voor zichzelf

  20. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Wat een bagger maatschappij. Geen wonder dat Vattenfall hier vanaf wil. Ik neem op 2 adressen energie af via Nuon. Enige tijd terug is 1 van mijn rekeningen per abuis niet betaald. Na ontvangst van een herinnering (met € 40,00 aan incassokosten) heb ik maar eens gebeld. Uiteraard alle medewerkers in gesprek. De medewerker die ik uiteindelijk aan de lijn kreeg kon natuurlijk niets voor me doen en verwees mijn naar de website, waar ik een klacht kon indienen. Na het klachten formulier te hebben ingevuld moest ik toch zeker 3 weken wachten op een reactie (ze hebben het maar druk met de klachten). De medewerker die mij belde hield een opvoedkundig verhaal en was niet gevoelig voor mijn argumenten. Ik snap dat het slecht gaat met de NUON en dat je moet pakken wat je pakken kan, maar op deze manier zet je de achterdeur wel heel ver open! Ik ben weg met 2 adressen. Gelukkig heft NUON wel € 40,00 verdient……..

  21. Nuon plaats mijn review niet !
    Leuk: lampjes besteld bij Nuon via het internet. Keurig afgeleverd maar… ze doen het voor geen meter. Nieuwe van hun ontvangen; het zelfde liedje: ze werken eenvoudig niet goed.
    Een review geplaatst bij dit product maar ze willen deze niet plaatsen. (nette taal gebruikt natuurlijk, maar wel met duidelijke kritiek). Zo heeft een review geen enkele nut als Nuon op deze manier ongewenste reviews weigert. Toch?…

  22. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Een groot drama.
    Actietarief wordt eenzijdig gestopt terwijl er in hun contract staat dat het stilzwijgend word verlengd !
    Problemen met adressering, inloggen (heeft nooit gewerkt !), afrekeningen, helpdesk.

    Ik ben heeeel erg blij daar zo gauw mogelijk weer weg te gaan.
    Krijg ook geen ter zake antwoorden. Ze spreken zichzelf tegen en vertellen leugens die niet met hun contracten overeen komen.

  23. Algemene indruk 22222
    Helpdesk 33333
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces Not Rated
    Energierekening 11111
    Reclames Not Rated
    Bereikbaarheid 22222
    Klachtafhandeling 11111

    Ik heb een ervaring met Nuon waar we niet uitkomen. Ik woon alleen in een huis uit 1904 wat redelijk goed geïsoleerd is, bijna overal dubbel glas. Maar de kosten zitten niet in het gasverbruik maar in de elektriciteit!!!!!

    Mei 2007/2008 gas 1445 M3 en elektriciteit 5726 KWh
    Mei 2008/2009 gas 1664 M3 en elektriciteit 6224 KWh
    Mei 2009/2010 gas 1814 M3 en elektriciteit 8.759 KWh
    Mei 2010/2011 gas 1632 M3 en elektriciteit 10.682 KWh
    Mei 2011/2012 gas 1243 M3 en elektriciteit 8469 KWh
    Mei 2012/2013 gas 1446 M3 en elektriciteit 7070 KWh

    Ondertussen zijn bijna alle lampen voor LED verlichting vervangen, ik was 1 maximaal 2 wassen per week gebruik de droger nauwelijks.. Werk het laatste jaar thuis maar ben erg zuinig met verlichting en dergelijke. Laat geen tv zomaar aan. Heb 1 plasma tv scherm en de andere is LED. Heb een vaatwasser maar deze draait 1 keer per week en de cooker staat op een tijdschakelaar. Allemaal zaken die ik al veranderd heb.

    Volgens de NUON moest ik Liander de meter maar laten doornemen, maar je raadt het al ” wel een oudje” maar helemaal goed, dus de kosten waren voor mij zelf. Ook een elektriciteitsbedrijf laten kijken maar ook die begrijpt het niet. Geen aftap naar de buren en ik heb zeker geen hennepplantage. (dan zou ik er nog wat aan overhouden).

    Normaal is voor een 1 persoonshuishouden (met allemaal nieuwe apparatuur) minder dan 2000 KWh.

    Dan moet ik dus maar betalen volgens de Nuon. Momenteel betaal ik Euro 222 per maand en dat voor 1 persoon die ook nog niet alle dagen thuis is.
    De Nuon weet dat dit niet klopt, ik heb zelf Liander betaald ook zij zeggen dat er niets klopt van de rekening en dat ik inderdaad geen hoge stroomverbruikers in huis heb (ook met energiemeter al gemeten) en toch moet ik dit bedrag betalen. Bij mijn ouders brand altijd alles, zij wassen dagelijks en iedere dag de vaatwasser en zij zitten op 4000KWh.

    Waarom helpt Nuon niet meer met bijvoorbeeld iemand die gespecialiseerd is op dit vlak, of wat ik al vaker gevraagd heb, toch een nieuwe meter?
    Kan iemand mij helpen?
    Met vriendelijke groet,
    Nathalie

  24. In veel landen is de vkoeorp van deze strategische infrastruktuur bij wet verboden. Het publiek geld waarmee deze faciliteiten zijn ontwikkeld komt nu in handen van overheden welke dit geld voor eigen gebruik aanwenden, zoals veel te veel ambtenaren met veel te hoge salarissen. De overheid heeft de verplichting om een equivalente hoeveelheid energieproduktie kapaciteit terug te leveren voor het geld dat men ontvangen heeft bij deze vkoeorp. Wat er echter nu gebeurd is dat de overheid deze verplichting uitbesteed aan private energiebedrijven welke de extra investeringen welke deze moeten doen in het energietarief doorberekenen. Dan is per saldo door de consument de energie 2x betaald.

  25. Oktober 2011 overgestapt naar nuon.
    Noch steeds geen goed schriftelijk contrakt.
    Bel 1 maal per maand voor opheldering. Heelaas moet ik wachten tot 7 nov om van dit stelletje ongeregeld verlost te worden.
    Maandtermijn voor de overstap was 163 en bij NUON 240 per maand GRAPPIG!!!!!!

  26. klachten over de nuon zijn erg welkom
    op de site van radar,na mijn verhuizing krijg ik steeds te hoge af rekeningen en of dubbele rekeningen na vele malen bellen en een aangetekende brief te hebben gestuurd zijn de problemen nog niet opgelost!
    hopende op steun van iedereen met dezelfde ervaring,.
    vriendelijke groet mev j bruining.

  27. Algemene indruk 33333
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 33333
    Overstapproces 55555
    Energierekening 11111
    Reclames 33333
    Bereikbaarheid 55555
    Klachtafhandeling 11111

    Wij zijn gelukkig weg bij dit onbeschofte apenbedrijf

  28. Mijn ervaring is niet erg positief en dan houd ik het nog netjes.Daar in tegen is dit de goedkoopste met goed service kijk maar eens
    budgetenergie.nl
    Mvg JL

Plaats een reactie

Algemene indruk
Helpdesk
Energieprijzen
Overstapproces
Energierekening
Reclames
Bereikbaarheid
Klachtafhandeling