Nuon

Is Nuon betrouwbaar? Lees 100% onafhankelijk ervaringen en reviews van echte klanten.

Klant worden bij Nuon of bent u reeds klant en wilt u ervaringen met Nuon delen? Er zijn nu in totaal 114 mensen met ervaringen over Nuon. Wat zijn uw ervaringen met Nuon? Geef Nuon met behulp van de sterren een beoordeling. Hoe meer sterren hoe beter de score.

Is Nuon goedkoop? Vergelijk en bespaar!

Wilt u weten of Nuon goedkoop is? Vergelijk Nuon met hulp van online vergelijkingssites. Daarmee kunt u gratis en snel energie vergelijken en zorgeloos overstappen naar de goedkoopste energie aanbieder. In veel gevallen profiteert u ook nog eens van goedkopere energiedeals, die u anders misschien wel was misgelopen. Start met energie vergelijken en bereken uw voordeel als u overstapt naar een goedkoper tarief voor stroom en gas, oftewel energie.

Algemene indruk1.581.581.581.581.58
Helpdesk1.441.441.441.441.44
Energieprijzen1.761.761.761.761.76
Overstapproces2.062.062.062.062.06
Energierekening1.521.521.521.521.52
Reclames1.531.531.531.531.53
Bereikbaarheid1.711.711.711.711.71
Klachtafhandeling1.31.31.31.31.3

Achtergrondinformatie Nuon

Nuon is een nutsbedrijf in Nederland met als kernactiviteiten de productie, verhandeling en levering van elektriciteit, aardgas en warmte. Nuon verzorgt ook aanvullende diensten op het gebied van energiebesparing (isolatie), beveiliging en energieadvies. Het energiebedrijf Nuon is voornamelijk actief in Nederland.

In 2013 produceerde Nuon ruim 18 terawattuur (TWh) aan elektriciteit. Nuon verkoopt gas en elektriciteit aan bijna 3 miljoen klanten in Nederland en telt zo’n 4500 werknemers.

Het energiebedrijf Nuon is in 1994 ontstaan na een fusie van de PGEM en het PEB Friesland, met de Zuid-Gelderse Nutsbedrijven (ZGN) en de Veluwse Nutsbedrijven (VNB). Enige jaren later werd Energie Noord West ingelijfd, dat de energielevering en -distributie in Noord-Holland verzorgde. In 2003 nam Nuon de productiefaciliteiten van het voormalige UNA over van het Amerikaanse nutsbedrijf Reliant Energy. De naam Nuon is bedacht door Willem van Kooten. Het is de naam van de professionele, Japanse geluidsapparatuur waar hij toen mee werkte.

Sinds 2019 is de naam Nuon veranderd naar Nuon Vattenfall. Vattenfall is een Zweedse energieleverancier en moederbedrijf van Nuon.

Geef een beoordeling

Klik op de sterren om te beoordelen

Gemiddelde beoordeling 1.4 / 5. Aantal beoordelingen: 437

Het spijt ons dat je dit niet nuttig vond

Laten we het samen nuttig maken

114 gedachten over “Nuon”

  1. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen22222
    Overstapproces44444
    Energierekening33333
    Reclames22222
    Bereikbaarheid22222
    Klachtafhandeling11111

    Nuon afgesloten met een doorslaggevende actie genaamd ”Nuon VastePrijsEnergie met Nuon Blijven Loont en €250,- welkomstcadeau”

    Nu behandelen ze mij alsof ik nooit de aanbieding heb gekregen terwijl ik aan alle punten voldoe en binnen de actie periode dit heb afgesloten!!!

    In de huidige tijd van nu sluit je geen energieleverancier af zonder actie/ korting of welkomsbonus bij Nuon voel je je als klant gewoon opgelicht.

  2. Algemene indruk33333
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces33333
    Energierekening11111
    Reclames33333
    Bereikbaarheid33333
    Klachtafhandeling11111

    Eindafrekening gekregen hier blijkt dat volgens mij we veel te weinig geld terug krijgen. We hebben vanaf Februari 2018 bijna geen gas verbruikt. We betalen iedere maand 200 Euro termijn. De periode loopt van September 2017 tm sept 2018. Dus 7 maanden bijna geen gas hebben gebruikt en de wintermaanden zaten we qua kosten rond de 160 Euro per maand. Hoe kan het dan dat we maar 324 Euro terug krijgen? Ik heb klantenservice gebeld maar daar kom je geen stap verder mee. Ik vind dit schandalig des te meer omdat je niet meer de app van Nuon kunt gebruiken om het maand verbruik terug te kijken omdat ik geen klant meer ben, dus kan ik het ook niet meer checken. En die cijfers op de eindafrekening klopt niks van en is erg onduidelijk. Voor mij nooit meer Nuon.

  3. Algemene indruk33333
    Helpdesk22222
    Energieprijzen11111
    Overstapproces33333
    Energierekening33333
    Reclames33333
    Bereikbaarheid33333
    Klachtafhandeling33333

    Ben ongeveer 3 jaar klant bij Nuon, dus zou je verwachten dat bestaande klanten een scherpe aanbod zouden krijgen. Heb ik zojuist ingelogd en mijn tarieven bekeken. Dat is helaas niet het geval in vergeleken met andere leveranciers. Je bent zelfs per jaar ongeveer honderd euro duurder uit.

  4. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen55555
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Zeer zeer zeer ontevreden over de klantenservice. Ik probeer al 2 maanden een specificatie over een naheffing te krijgen. Al uren aan de telefoon gezeten, een brief van 4 pagina’s gestuurd, gemaild, zelfs een excelsheet bijgevoegd met het verbruik. Vandaag word ik dan doodleuk gebeld met de vraag wat het probleem is, ondanks alle eerdere communicatie daarover. Om nog maar eens in de wacht te worden gezet, en uiteindelijk heeft de minkukel de hoorn erop gegooid. De stroom van Nuon is prima, maar de klantenservice om te janken. Ik raad iedereen af om met deze onprofessionele partij in zee te gaan. Als ik de helpdesk en klachtafhandeling minpunten kon geven, zou ik dit doen.

  5. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen22222
    Overstapproces22222
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Slecht bedrijf. Administratie houden ze niet bij. Termijnbedrijf schrijven ze dubbel af. Als ze de meterstanden al hebben, blijven ze maar brieven sturen dat ze de meterstanden moeten hebben.

  6. Ik heb nergens last van Ik ben al 8 jaar Bij Nuon ik betaal maar per maand 57 euro,Hoe ik het doe.,ik trek alle stekkers uit van apparaten die ik niet gebruik,(SLUIPSTROOM)alleen de ijskast staat de hele dag aan(natuurlijk)als tv wil kijken Hup stekker in het stopcontact als ik naar bed ga trek ik de hele zooi weer uit,ook de modem van Ziggo.trek ik uit s,morgens gaat hij weer in het stopcontact.Het eerste jaar betaalde ik 120 euro per maand maar omdat ik heel zuinig ben kreeg ik 575 euro terug met de eind afrekening.ik heb het dus laten staan die 120 euro per maand.zo had ik in november een leuk zak centje.nu betaal ik gewoon 57 euro per maand.Ik heb geen klachten nooit gehad ook met Nuon ,goede service beleeft als je ze moet bellen,goede uitleg.Ik heb ieder jaar van die deur aan deur verkopers die je om proberen te lullen voor een andere leverancier te nemen.Opzouten zeg ik dan.
    Ik stap nooit meer over naar een ander energie bedrijf.Ik heb het 1 keer gedaan van Essent naar Oxio,ook hun zouden de over stap regelen voor mij,ik zou geen boetes krijgen van Essent vertelde hij me…nou dat heb ik geweten.Daarom nooit meer.Mensen trap er niet in egaal bij wie je zit blijf waar je bent stap niet over doe gewoon zuinig aan met stroom doe het zo als ik het scheelt echt een hoop geld.Watje niet gebruikt,uit trekken Keuken apparaten,Tv beamers,noem maar op ,laat alleen je ijskast aan en trek de rest uit het stopcontact kleine moeite.

  7. Algemene indruk33333
    Helpdesk22222
    Energieprijzen22222
    Overstapproces33333
    Energierekening22222
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Drie weken geleden nieuwe meter geĂŻnstalleerd. Meter wordt door monteur gelezen. Daarna krijg ik twee e-mails dat ik mijn meter moet lezen. Dan een brief. Ik bel met Nuon en vertel het verhaal. O ja, het is nog niet bij ons in de computer maar dat komt goed. Negeer het want u kunt de meter toch niet lezen. Daarna nog een brief dat ik de meter moet lezen. DAARNA een brief over mijn nieuwe slimme meter. En vanmorgen een automatisch telefoonbericht – bijna bedreigende toon – dat ik mijn meter moet lezen. Wat mankeert er aan deze mensen? Ik stap z.s.m. over. Dit vind ik geen stijl. En natuurlijk zij bellen MIJ op 2e Pinksterdag maar als ik probeer contact met de klantenservice op te nemen zijn ze mooi dicht.

  8. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Wij betalen sinds 2013 veel te veel voor de communistisch opgelegde stadsverwarming op IJburg. Door deze verplichte winkelnering betalen wij inmiddels bijna € 200 per maand voor uitsluitend verwarming en warm water in een appartement. Na maandenlang tevergeefs bellen en mailen (en nooit worden teruggebeld of -gemaild, heeft Nuon inmiddels toegegeven dat dit verbruik meer past bij een vrijstaande villa…

    Eindelijk is een onderzoek naar onze warmtemeter toegezegd. Dan moet je de ‘storingscoördinator’ wel kunnen bereiken om een afspraak te maken. Al dagenlang geeft dit nummer ‘in gesprek’ (voor andere gedupeerden: dit nummer hebben wij pas na lang bellen en smeken veroverd en luidt 088 0983018).

    De klachtenbrief gaat dit weekend op de bus, met een kopie naar Radar. Sterkte voor allen die aangewezen zijn op dit veel te dure en de klantenservice van Nuon. Als ik als ondernemer zijnde mijn klantenservice zo zou inrichten, ben ik binnen 3 maanden failliet.

  9. Algemene indruk44444
    Helpdesk33333
    Energieprijzen44444
    Overstapproces44444
    Energierekening44444
    Reclames22222
    Bereikbaarheid33333
    Klachtafhandeling11111

    Mijn Nuon Home Kan ik al enkele weken niet bereiken. Na gesprek van 30 minuten de helpdesk waarschijnlijk ook niet. Meneer binnen 5 werkdagen ontvangt u een mail dan is het opgelost. Niks geen mail dus niks opgelost. Daarna klacht ingediend bekende 5 werkdagen is er weer.. de 4e werkdag van de 5 is nu bezig, maar vrees het ergste…….

  10. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    wij zijn op valse voorwaarde overgestapt naar NUON, nadat we ons verbruikt hadden doorgegeven kwamen we uit op een bedrag, dit bedrag is op de eindafrekening echter twee keer zo duur.
    Vullen we opnieuw wat we hebben verbruikt in op de website van NUON dat zouden we opnieuw de helft goedkoper uitkomen….vreemd! Voel me een beetje opgelicht gezien ik bij me vorige leverancier veel goedkoper uit was.

  11. Zeer agressieve verkoop!!! adviseur Frank Janssen uit veldhoven van NUON
    de heer frank staat voor de deur mijn vrouw is thuis hij zegt dat alles goedkoper en u 250 euro cadeau krijgt
    Mijn vrouw zegt dat ze dit wil bespreken met haar man De man zegt dat je hem zo kan bellen en alles afzeggen
    Maar toen ik hem heb afgemeld bij de heer krank op zijn mobiel
    Hij zij dat hij alles zal afzeggen
    Maar een week later krijg ik mail dat mijn energie is opgezegt en er valt een contract in mijn brieven bus
    Voor mijn NOOIT NUON
    Als er nu een aan mijn deur komt gaat hij HARD DICHT wat een agressieve verkoop

  12. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen22222
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Mijn ervaringen met Nuon zakelijk zijn erg slecht. De account manager is na het afsluiten niet meer bereikbaar, beloftes worden niet nagekomen en termijn nota’s kloppen in hun setup niet waardoor deze niet te verwerken zijn.
    De afhandeling door de helpdesk is matig. Ondanks dat je, meestal, vriendelijke mensen aan de lijn krijg is de professionaliteit ver te zoeken. Inmiddels heb ik bij Nuon, ipv 1 klant nummer er 3!! De voorschot nota’s die krijg kloppen nog steeds niet waardoor de automatische afschrijvingen net zo snel weer terug gehaald worden en er zit geen mogelijkheid in dat ik de adressen op 1 factuur kan krijgen met 1 klantnummer wat bij m’n vorige energie leverancier geen enkel probleem was.

  13. Algemene indruk33333
    Helpdesk11111
    Energieprijzen44444
    Overstapproces44444
    Energierekening33333
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Ben nieuwe klant. Op zichzelf is het geen kunst om klant te worden, maar als je klant bent, is de service echt belabberd, zeg maar gerust er is geen service.
    Al bijna een maand is Mijn Nuon niet beschikbaar, dus kan ik niets aanpassen. Als ik daarom wil chatten tijdens de openingstijden kan dat om onduidelijke redenen niet want, de chat is niet beschikbaar. Daarom maar een poging gedaan via de telefoon. Na twintig minuten geen medewerker aan de lijn. Ik zal het eens proberen met rooksignalen of de tamtam. Echt waardeloos!

    Als mijn contract afloopt zien ze mij hier niet meer terug. Eens maar nooit meer. Wil je echt goede service, dan moet je hier echt bij wegblijven. Wil je TOP – service, ga dan naar Greenchoice!

  14. Wat een vreselijk onprofessionele organisatie. Brieven versturen op dezelfde datum dan die geldt voor de uiterste betaaldatum van het voorschot. Terwijl dat tussen Kerst en Oud en nieuw is en dan al helemaal extra reactietijd handig zou zijn. Dan uit het niets zonder een verwacht telefoontje waar het contract blijft, het voorschot terug storten. Kortom gewoon weer terug naar Essent gegaan. 1 Telefoontje alles gelijk geregeld en per email keurig bevestigingen gelijk gekregen.

  15. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen33333
    Overstapproces33333
    Energierekening11111
    Reclames22222
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Klantenservice slecht! Je word aan het lijntje gehouden zonder duidelijk antwoord. Eindafrekening word vertraagd inmiddels wettelijke termijn ook verstreken….

  16. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Ik ben vorig jaar overgestapt naar NUON en had meteen al problemen met het doorgeven van mijn meterstand. Ik heb dit ingevuld, maar kreeg daarna nog een oproep en kon vanaf dat moment niet meer inloggen. Alhoewel ik dus de meterstanden had doorgegeven en daarna niet meer kon inloggen,kreeg ik weer bericht dat ik niks had doorgegeven en dat mijn meterstanden zouden worden geschat.

    Via facebook (ja echt) heb ik de meterstanden doorgegeven, want ik kon niet meer in mijn eigen omgeving komen en chat was onbereikbaar. Inloggen lukte daarna nooit, ook niet na klagen (geen enkele reactie).

    Ik kreeg mijn “welkoms”bonus vorige maand uitbetaald en kreeg daarna een mail dat ik bijna 200 euro retour zou krijgen, want ik had minder gebruikt dan verwacht. Ik heb nu een maandbedrag van 89 euro. Die gaan ze nu verhogen naar 149 euro. Ik sla bijna achterover van verbazing, ik krijg geld terug van 89 euro per maand en dan zo’n gigantische verhoging. Geprobeerd de klantenservice te bereiken, maar chat is onbereikbaar (goh, dat was vorig jaar dus ook al zo). Ook geeft de omgeving waar ik mijn jaaropgave zou kunnen inzien aan dat er een storing is en dat er aan wordt gewerkt.
    Dit is al dagen zo.

    Gelukkig kan ik overstappen, dit heb ik dan ook meteen geregeld.

    Kortom: slechte site, problemen met inloggen, geen reactie klantenservice, problemen met doorgeven meterstanden, belachelijke verhoging van maandbedrag en geen enkele communicatie over voordelige abonnementen als je blijft. Vaste klanten worden gewoon gestraft.

    Stap over, daarmee kun je echt enorm veel geld besparen!

  17. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen22222
    Overstapproces44444
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    353 dagen klant geweest van Nuon. Na enige moeite was het gelukt om de termijnbetalingen per half jaar te doen, vooruit wel te verstaan.. Betalingsproblemen van mijn kant zijn er nooit geweest; wel heb ik een onterechte aanmaning ontvangen en is er een keer onterecht een (klein) bedrag afgeschreven. Voordat de eindafrekening komt krijg ik van Nuon een “tussen” eindafrekening waarbij volgens Nuon er over een periode van 49 dagen te weinig netwerkbeheerkosten in rekening gebracht zouden zijn. Hoewel ik op basis van mijn verbruikscijfers teveel nog geld terug moet krijgen is eerst het bedrag van de “tussen”eindafrekening afgeschreven en pas na telefonisch contact het teveel betaalde bedrag aan termijnbedragen terug gestort.
    Ik kan niets meer verifiëren want mijnnuon.nl werkte al niet zo geweldig maar nu ik kan ook mijn afrekening(en) niet meer inzien. Nuon heeft per mail nog eens de “tussen”eindafrekening gestuurd en de eindafrekening van een andere klant???
    Ik heb al eerder een klacht ingediend bij Nuon maar ondanks de belofte om sowieso binnen 5 werkdagen contact op te nemen heb ik nu 3 weken later nog steeds niets vernomen.
    Wel 2 onbeleefde medewerksters aan de lijn gehad omdat ik zelf gebeld heb.
    Samen met klachten van andere klanten die gelokt zijn met een leuke welkomstpremie voor een 1-jarig contract maar uiteindelijk niets krijgen omdat het aangeboden contract maar 11 maanden geldig was zeg ik Nuon, not done! Geen Nuon meer voor mij en ik raad het iedere energiegebruiker af om met een dergelijk bedrijf in zee te gaan.

  18. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen22222
    Overstapproces44444
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    353 dagen klant geweest van Nuon. Na enige moeite was het gelukt om de termijnbetalingen per half jaar te doen, vooruit wel te verstaan.. Betalingsproblemen van mijn kant zijn er nooit geweest; wel heb ik een onterechte aanmaning ontvangen en is er een keer onterecht een (klein) bedrag afgeschreven. Voordat de eindafrekening komt krijg ik van Nuon een “tussen” eindafrekening waarbij volgens Nuon er over een periode van 49 dagen te weinig netwerkbeheerkosten in rekening gebracht zouden zijn. Hoewel ik op basis van mijn verbruikscijfers teveel nog geld terug moet krijgen is eerst het bedrag van de “tussen”eindafrekening afgeschreven en pas na telefonisch contact het teveel betaalde bedrag aan termijnbedragen terug gestort.
    Ik kan niets meer verifiëren want mijnnuon.nl werkte al niet zo geweldig maar nu ik kan ook mijn afrekening(en) niet meer inzien. Nuon heeft per mail nog eens de “tussen”eindafrekening gestuurd en de eindafrekening van een andere klant???
    Samen met klachten van andere klanten die gelokt zijn met een leuke welkomstpremie voor een 1-jarig contract maar uiteindelijk niets krijgen omdat het aangeboden contract maar 11 maanden geldig was.

  19. Algemene indruk33333
    Helpdesk22222
    Energieprijzen44444
    Overstapproces33333
    Energierekening22222
    Reclames22222
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Vreselijk bedrijf, de rekening hier is gewoonweg een schok. Niets klopt er aan. Bij de klantenservice kunnen ze nog net opnemen en hun naam noemen maar zodra je over cijfers begint is het einde zoek. Veel beloftes, weinig resultaat. Ik denk dat ik maar naar België ga verhuizen.

  20. NOOIT bij nuon gaan.. ik ben er nu achter.. ik geef vorig jaar mijn eindstand door via de email.
    Nuon zei alleen maar we willen u bellen.NOOIT meer op de mail gereageerd.
    Nuon gaat dus de klant verplichten om hun manipulaties via de telefoon aan te horen en de klant mag niet voor emails kiezen schijnbaar.
    Want ze luisteren niet naar uw verhaal ;u krijgt het welbekende kruisverhoor waarin ze u voor achterlijk houden en zelf nooit de schuld hebben.
    HUN GESCHATTE EINDSTAND VAN 2 JAAR TERUG IS NAMELIJK DE WAARHEID BIJ NUON EN NIET DE DAADWERKELIJKE STAND DIE U EEN JAAR EERDER AL HEEFT DOORGEMAILD. ZO CORRUPT ZIJN ZE DUS.
    Ik geef door reageer via de email.
    Nu ben ik een jaar verder .krijg ik een jaarRekening met een mijn oude” geschatte” eindstand van 2015.
    Resultaat een dubbel watt verbruik natuurlijk. Want de eindstand die ik in aug 2016 aan ze heb gegeven die 60,000 was hebben ze nooit genoteerd.
    Wanneer je dit meldt krijg je te horen JA HEBBEN WE NIET VERWERKT VORIG JAAR ;MAAR IS NU NIETS MEER AAN TE DOEN.

    echt waar ik lieg het niet.

    RESULTAAT: mijn daadwerkelijk verbruik moest dus zijn 60,000-63000 van aug 2016-2017 = 3000 watt,maar is nu 56000+ – 63000+ 6800 watt. resultaat 925 euro bijbetalen.

    voor een eenpersoons huishouden. ter vergelijking gemiddeld verbruik 5 personen is 5300 watt.Dan weet je dus dat een persoon zoiets nooit verbruikt in een jaar.
    .ik heb in 14 jaar bij nuon nooit meer dan 3000 per jaar verbruikt..maar doordat men dus een geschatte beginstand neemt van 2015 wordt ik compleet genaaid.
    En ze zeggen gewoon dat het niet hun fout is.

    Een criminele bende. want ze kunnen wel een geschat verbruik van 2 jaar terug gaan herberekenen(ze denken dat je meer verbruikt hebt maar kunnen dit helemaal niet aantonen ) halen ;maar als ze vorig jaar mijn doorgemailde stand compleet negeren(ik heb de emails die door 3 nuon mensen zijn genegeerd) dan kunnen ze een jaar later het ineens niet meer corrigeren, hun eigen fout en gaan ze vrolijk een geschatte begin stand van 2015 gebruiken voor de afrekening van 2017.

  21. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Wat een ellendig baggerbedrijf is dit zeg!
    Met mooie woorden en veel belofte word je binnengehaald…maar dan.,wil je overstappen. omdat een andere hete voor minder kan.
    de eindafrekening of je nog even 500 bij wil betalen waarschijnlijk is er wat in je gezinssituatie veranderd? Nee dat niet, in 9 maanden tijd 500 extra!! belachelijke prijzen.
    de overstap boete van 200 euro in logisch,die word ook vergoed door de ander.
    maar nog zn kut rekening extra, 99.99 contractbreukboete.wie betaald die? dus 299.99 waar slaat dit op?
    nog even snel profiteren?
    voor iedereen,laat de Nuon links liggen!

  22. NUON niet doen!
    Ik was voorheen bij Eneco. Toen een aanbieding met welkomstkorting leek gunstig leek te zijn, stapte ik over naar NUON.Dat was in 2010.
    Met ongeveer hetzelfde gebruik was ik echter bij NUON veel meer kwijt. Toen ik er van af wilde was contact vrijwel onmogelijk.
    De rekeningen liepen door. Het lukt na ca 7 maanden en veel moeite en kosten het contract met NUON op te zeggen.
    Merkwaardig dat een dergelijk groot bedrijf weg komt met een dergelijke aan oplichting grenzende mentaliteit .
    Gezien de reacties op internet vermoed ik dat NUON anno 2017 zijn mores niet verbeterd heeft.

  23. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces33333
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Misleidende reclame: als nieuwe klant zou ik 170 euro als welkomstkado krijgen na 1 jaar klant te zijn, normaal is een contract 1 jaar of langer geldig. Nu mijn contract ten einde loopt valt me op dat mijn contract maar 11 maanden loopt. Dus m.a.w alleen als ik weer opnieuw minimaal een jaar klant word krijg ik 170 euro kado. Whaha.. hiermee heeft Nuon mij succesvol weggejaagd. Ik hou er niet zo van als men de boel probeert te manipuleren. Ik ga fijn overstappen en kom nooit meer terug. Daarbij hou die vuile colportage eikels aub bij jullie.. ben je al klant, wordt je nog lastig gevallen! Waardeloos..

  24. Ik ben zwaar teleurgesteld door nuon. Jaren klant geweest maar toen ik veranderde van leverancier kreeg ik ineens een rekening van 500 aan mijn broek met een vaag verhaal. Uitleg was moeilijk en onduidelijk. Een afbetalingsregeling kon ik maken maar toen ik een maal 2 dagen te laat betaalde werd het verhoogd met 79 €. Tot 2 maal toe. DIKKE VETTE OPLICHTERS !!!!!
    EN OOK NOG TE DUUR .

  25. Verleden jaar via Gaslicht.com overgestapt naar NUON met een aantrekkelijke welkomstpremie. In mei dit jaar de jaarafrekening ontvangen en ondanks dat mijn energieverbruik een stuk lager was dan verleden jaar, bleek de rekening hoger en zou ik moeten bijbetalen. Na bestudering van de rekening bleek dat NUON “vermindering energiebelasting” van ruim E 300,00 was “vergeten” op te voeren. Dit slipt er een enkele keer wel eens per ongeluk tussendoor, volgens de Klantenservice. Het toeval wil dat mijn vriend ook via Gaslicht.com was overgestapt naar de NUON met welkomstpremie en bij hem hetzelfde verhaal. Belachelijk hoge factuur en ook zonder vermindering energiebelasting. Hier lijkt opzet in het spel, NUON steekt de teruggaaf energiebelasting van mensen met een welkomstpremie in eigen zak. Pure oplichting. NOOIT MEER KLANT VAN DE NUON.

  26. Afgelopen februari wilde ik naar Nuon overstappen. 2 weken na mijn aanmelding ontving ik een brief waaruit bleek dat ik op basis van een krediet check bij het Focum 750,- aan waarborg moest overmaken. Lachen natuurlijk, want met nog tal van energie leveranciers denkt geen haar op mijn kale hoofd erover om dat te gaan doen.

    Terwijl Eneco er een nieuwe klant bij kreeg, heb ik bij het Focum een verzoek ingediend om inzage te krijgen op de krediet check. De brief die daarop volgde was vrij duidelijk: er zijn geen gegevens over mij bekend. Dus mensen, laat je niets wijs maken en wees kritisch als je een nieuw contract afsluit. En doei Nuon.

  27. Algemene indruk55555
    Helpdesk55555
    Energieprijzen44444
    Overstapproces55555
    Energierekening55555
    Reclames33333
    Bereikbaarheid55555
    Klachtafhandeling55555

    Ik ben 2 jaar tevreden klant geweest bij Nuon. Rekeningen klopte, prima klantenservice en MijnNuon werkte ook fijn.

    Nadat ik een zeer scherp aanbod had gekregen van een andere leverancier Nuon verlaten, maar omdat Nuon mij enige tijd later weer benaderde met een leuk aanbod, toch besloten weer klant te worden.

    Ik was te laat met het terugvragen van de overstapboete, maar toch was Nuon zo coulant om niet naar ”de kleine lettertjes” te verijzen en mij tegemoet te komen.

  28. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen22222
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid22222
    Klachtafhandeling11111

    Mijn ervaring is zeer negatief.
    Aardige man aan de deur gehad (nooit meer iets aan de deur kopen of afsluiten), maar ben gewoon opgelicht.
    Vertellen halve waardheden; wij betalen de overstapboete. Ja, tot zekere hoogte en dat vertellen ze niet.
    Wij hebben zonnepanelen en zijn in de winter overgestapt, dat is zeer nadelig en kost ons veel extra geld aan energie belasting, wat we ander niet kwijt waren geweest.. We hebben het uitgebreid over de zonnepanelen gehad. Deze meneer smeert mensen willens en wetens een ongunstig contract aan door heel veel niet te vertellen. Dat klopt zeggen ze ook nog bij de klantenservice. Dat horen we vaker! Maar ze laten deze mensen wel hun gang gaan voor hun bedrijf. Schande!!!!

  29. Mijn ervaring met Nuon is niet top: ik ben overstapt nadat ik ontdekte hoe het bedrijf zonder scrupules contracten probeert te winnen, over de rug van vele Colombianen heen…

    Het zit zo: die cashbackactie waarvoor ze vorige week bij mij aan de deur kwamen, kan volgens mij alleen betaald worden doordat Nuon de goedkoopste kolen afneemt van mijnbouwbedrijven in Colombia. Die bedrijven hebben vele duizenden Colombianen met geweld uit hun huis verdreven, in sommige gevallen door ze door paramilitairen te laten executeren. Nuon weet dit en stelt dat ze, door klant te blijven, het gedrag van de mijnbouwbedrijven kunnen verbeteren. Alleen blijkt daar in de praktijk niet veel van terecht te komen: Nuon gaat lekker voor de winst.

    Daar wil ik niet mijn kerstboomlichten op laten branden.

  30. waardeloze bedrijf die maling aan haar klanten heeft.
    30 november 2016

    ik heb 2 jaar geleden stroom op naam moeten zetten in huurwoning, Maar wat nuon meent te doen is ook het gas overzetten (wat ik niet gebruik) en dit door te rekenen aan mij, na veel problemen hebben ze afgelopen jaar de meter op 0 gezet, echter de aansluiting wordt gewoon doorberekend, en het teveel betaalde geld komt niet terug,nu na 10tallen mailtjes zijn ze gestopt met antwoorden, en ik..?? gestopt met betalen!!

    ze blijven wel rekeningen en aanmaningen sturen daarnaast dreigen mer deurwaarder etcetc,

    wat een waardeloos bedrijf is dit met een arrogantie uit het jaar 1800 ,dit was de eeuw dat burger nog dom waren,

    Trap er niet in en kijk uw rekeningen 3x na!!!

  31. overzicht 7-2-2012 tot 2-2-2016
    En weet, betaal nu per maand 46,39 euro
    en gebruik is niet meer of minder.

    2012 30-10 82,14
    28,11 129,10
    28,12 129,10

    2013 29-1 129,10
    2,3,4,5,6
    28,7 100,00
    28,8 134,32
    28,11 153,82
    28,11 153,82

    5-11 72,68 bij
    19-11 1108,37 bij

    2014 27,1 274,23
    2,3
    28,4 269,30
    27,5 150
    6,7,8,9
    27,11 66
    27,12 274,63
    3-10 1551,96 bij

    2015 27,1 274,23
    2,3
    28,4 269,30
    27,5 150
    6,7,8,9
    27,10 66
    11,12

    27,1 140

    alles beloven ze, zelf een bloemetje.
    en dat is zelfs nog niet waar.

    Frans

  32. Mijn ervaringen met NUON zijn goed.
    Kon berichten gewoon via de post krijgen, heerlijk.
    En ik kreeg ook geen te hoog maandbedrag, heb dat zelfs zelf wat hoger bijgesteld omdat ik echt niet wil bijbetalen als ik de jaarrekening krijg.
    Ben hier volgend jaar waarschijnlijk weer terug als m’n contract bij m’n nieuwe maatschappij afloopt.

  33. de aggressieve verkoper aan de deur heeft mij iig doen besluiten nooit met nuon zaken te doen. Wat een vervelende man was dat.

  34. In eerste instantie werd ik vorig jaar na aanmelding prettig ‘ontvangen’ door Nuon. Ook de toegezegde bonus werd dit jaar keurig betaald. De begeleidende brief gaf aan dat ik door mijn lage verbruik per maand wel minder kon betalen. Toen kwam de eindnota die duidelijk meldde dat ik rond de 300 euro bij moest betalen, terwijl mijn verbruik ongeveer gelijk was aan vorige jaren!
    Ik heb de hele boel uitgeplozen. Wat bleek Nuon was ‘vergeten’ de post vermindering energiebelasting van 376 euro op te voeren. Natuurlijk heb ik dit aangekaart, maar hoeveel mensen hebben dit gemist en worden zo erin geluisd?

  35. Onze ervaringen met Nuon zijn verschrikkelijk. Ze maken fouten met meterstanden, voeren wijzigingen die telefonisch zijn doorgegeven niet door maar wijzigen spontaan andere klantgegevens. Op e-mail wordt gewoonweg niet gereageerd.

    Klantenservice is werkelijk verschrikkelijk.

    Heb me vorig jaar voor 1-2 cent per m3 laten verleiden, maar ooh wat een spijt…

    Echte afrader…

  36. Zeer slecht in klantencontact. Na het overlijden van onze moeder hebben ze meerdere contacten niet in hun systeem gezet waardoor wij steeds geen afrekening kregen. Wanneer wij belden werd er steeds gezegd dat zij het niet kunnen terugvinden in het systeem. Zelfs na de overdracht van het huis werd er niets geregeld.
    Nu, na nogmaals contact te hebben gehad, zeggen ze dat we moeten bijbetalen (ongeveer 60 euro). En dat terwijl wij alleen op de zondagen een paar uurtjes aanwezig waren om het huis van onze overleden ouders leeg te halen. Een zeer slechte klantenservice, respectloos en in plaats van dat ze nu zeggen dat het akkoord is zo, omdat zij nalatig zijn geweest en hun administratie niet op orde hebben, geven ze aan dat het bedrag per direct betaald moet worden omdat er anders een incassobureau wordt ingeschakeld. Daarnaast hebben wij geen enkel inzicht of dat ze de waarheid spreken!

  37. Algemene indruk11111
    Helpdesk33333
    Energieprijzen33333
    Overstapproces11111
    EnergierekeningNot Rated
    Reclames11111
    Bereikbaarheid33333
    Klachtafhandeling11111

    Dit jaar ben ik overgestapt naar de NUON. Telefonisch werd mij medegedeeld dat ik per 1 juni 2016 zou worden aangesloten, maar gaandeweg werd deze datum vijfmaal verschoven. Zoals het er nu naar uitziet word ik medio juli aangesloten, maar zekerheid heb ik niet. Ik heb talloze uren besteed aan de klantenservice van de NUON. Deze erkende gemaakte fouten en bood een compensatie aan van maar liefst 15 euro. Gedane toezegging worden door de NUON niet waargemaakt. Onbetrouwbare partij die geen oog heeft voor de klant.

  38. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Nuon stuurt fake eindafrekeningen op basis van (natuurlijk in eigen voordeel) veel te hoge schattingen, terwijl ze de standen met het werkelijke verbruik in hun bezit hebben. Als je vraagt om een correcte eindafrekening word je afgepoeierd met een smoes dat het verschil niet groot genoeg is om te corrigeren (terwijl Nuon honderden euro’s terug moet betalen!). Waardeloos. Doet men vaker; hebben ze, vorige week nog, ook bij een vriendin van mij trachten te doen. Nooit aan Nuon beginnen! Nu weet ik weer waarom ik al eerder bij Nuon ben weg gegaan. Had niet terug moeten gaan. Nooit doen.

  39. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    mijn ervaring met nuon is zeer zeer slecht.
    sep 2015 werd ik gebeld door een vrolijke dame van de nuon.
    ze wilden mij graag terug als klant.
    ze hadden een actie 50 procent korting op gas en elektra ik zou een termijn bedrag betalen van 125 euro.
    ik heb haar nog gevraagd is het termijn bedrag niet te laag nee absoluut niet zei ze dus over staag gegaan.
    mijn contract liep van sep 2015 tot sep 2016.
    ik ben in april 2016 overgestapt naar een andere leverancier.
    nu moet ik een bedrag terug betalen van 266 euro over een periode van 6 maanden
    ik begrijp dat ik een bedrag terug moet betalen ivm contract breuk maar dat ik zoveel te veel heb verbruikt gaat er bij mij niet in .
    ik ben overdag aan het werk dus verbruik je bijna niets
    .
    van de 50 procent korting is hun niet bekend is mij verteld.
    ben nog niet klaar met de nuon

  40. Vaste klant korting krijg je alleen als je gas en stroom afneemt Maar iemand die in een verzorgings flat woont en het gas van het huis krijgt, krijgt geen korting omdat hij alleen stroom kan verbruiken, ook als hij al 50 jaar energie verbruikt bij de Nuon

  41. Als klap op de vuurpijl.
    NUON verkoper was maandag 2-5-2016 bij mij aan de deur.
    Ze vroegen of ik weer klant zou willen worden bij de NUON.
    Laat maar eens horen wat u te bieden heeft zei ik.
    Ze boden mij een fantastisch aanbod voor 3 jaar met een prijsgemiddelde van 750 euro per jaar.
    Op basis van: gas 1254 m3 — elektriciteit ongeveer 1400 kWh.
    Ik was helemaal in de wolken en heb maar meteen de handtekening gezet. 2 dagen laten in combinatie met de bevestiging van onze afspraak bleekt het toch allemaal niet meer zo mooi te zijn als tijden het bezoek van de NUON verkoper.
    Bij navraag bleek dat ik een contract had getekend voor een jaarbedrag wat dicht in de buurt kwam van 1100 euro. Ik heb natuurlijk het contract meteen geannuleerd. De NUON verkoper was niet direct verbonden bij de NUON zelf.
    Zo zie je maar weer: je kunt niemand vertrouwen behalve………

  42. Ik krijg mijn Budgetkorting van € 210,00 niet van Budget Energie omdat Nuon mij 4 dagen te vroeg heeft afgemeld bij hen, op 24-1-16 in plaats van 28-1-16. Dit kost mij €210,00 Volgens hun aanmeldings- voorwaarden regelen ze alles van A tot Z op dat gebied ook de goede afmelddatum, dus niet en ze weigeren mij dit bedrag te vergoeden met allerlei smoesjes, denk je naar een goede energie leverancier te gaan blijkt het geen eerlijk bedrijf te zijn dus mensen wees gewaarschuwd voor dit bedrijf neem beslist geen energiecontract bij hun want ze belazeren je waar je bijstaat,het is ook een teken aan de wand dat er zoveel nare klachten zijn over Nuon dus nogmaals wees gewaarschuwd.

  43. De Nuon blijkt een boevenbedrijf te zijn ze hebben mij bij Budgetenergie 4 dagen te vroeg afgemeld dit kost mij € 210 welkomstpremie door het vroegtijdig beëindigen van dit contract.terwijl in de voorwaarden van de Nuon staat wij regelen alles goed van A tot Z en vragen ook de einddatum en opzegtermijn op van de lopende overeenkomst, nu willen zij mij niet tegemoet komen om e.e.a recht te zetten,ook al met aan melden bij hun veel problemen gehad diverse keren daarvoor moeten bellen ivm niet nagekomen afspraken,aan de telefoon zijn ze heel vriendelijk en begrijpend maar bij bovenstaand probleem wordt je ongenadig afgeserveerd,dus ik adviseer niet bij deze boeven een energiecontract aan te gaan.

  44. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen33333
    Overstapproces11111
    EnergierekeningNot Rated
    ReclamesNot Rated
    BereikbaarheidNot Rated
    Klachtafhandeling11111

    In januari 2016 verkoper van de NUON aan de deur. Ik krijg een nieuw energiecontract aangeboden. Ik geeft duidelijk te kennen dat ik nog een contract heb lopen bij de NLE, welke ik eerst uit wil zitten. Dit vanwege een boete van 100 euro en het missen van een welkomstpremie van 50 euro bij het vroegtijdig beëindigen van dit contract. De verkoper geeft aan dat NUON uit gaat zoeken wanneer mijn contract mij NLE afloopt(ik wist de datum namelijk niet) en dat het contract van NUON pas ingaat nadat mijn oude contract afloopt. Op de ipad van de verkoper samen het contract doorgenomen(verkoper benoemd nogmaals dat het ingaat na aflopen oude contract) . In februari blijkt dat NUON zonder mijn toestemming mijn oude contract vroegtijdig heeft opgezegd, wat mij 150 euro kost. De klantenservice van NUON heeft geen oor naar bovenstaand verhaal en geeft aan dat ik het contract maar beter had moeten doorlezen. Waarschuwing: Ga niet met de NUON in zee. NUON licht mensen willens en wetens op.

  45. NUON ervaring.
    Pasop met NUON. Ze hebben een grote trukendoos. Ze misleiden (beduvelen) je niet alleen met de prijzen, maar ze delen ook ruimhartig “niet kredietwaardig” uit. NUON wil zijn zakken vullen met een borg van € 575. Waar komt die onzin vandaan? NUON beweert dat de kredietbeoordelaar FOCUM mij het predicaat “niet kredietwaardig” heeft gegeven.

    Als ik bij FOCUM informeert, komt al na twee dagen het schriftelijke antwoord. FOCUM heeft niets van mij kunnen vinden en heeft mij nooit het predicaat “niet kredietwaardig”gegeven. Dus NUON heeft het zelf gedaan.

    NUON weigert het “niet kredietwaardig” uit hun administratie te verwijderen, Ze blijven keihard beweren (liegen) dat dit een conclusie van FOCUM was.

    Gelukkig is FOCUM wel een betrouwbaar bedrijf, maar NUON een onbetrouwbaar bedrijf.

  46. Begin november telefonisch contract opgezegd wegens verlaten pand op 29/11. Maanden later krijg ik ineens aanmaningen van termijnen die ik nog moet betalen. Blijkt contract niet stopgezet te zijn door medewerker. Telefonisch contact opgenomen en klachten brief geschreven. Ik zou binnen 5 dagen teruggebeld worden. Dit is niet gebeurd. Ineens een brief van de deurwaarder met bijkomende kosten. Deurwaarder kan dossier niet stil leggen omdat NUON dit niet accepteert. Weer contact met NUON. Volgens hun moet ik dit toch echt met deurwaarder regelen. Zo word je van het kastje naar de muur gestuurd en word er met je klacht niets gedaan.

  47. Bij deze wil ik mijn klacht aan u kenbaar maken.
    Het betreft de volgende de klacht: ik zie dat u een bedrag van € 40,00 als “wettelijke incasso kosten” in mijn rekening brengt.
    Op 3-02-2016 ik u brief binnen gekregen. In uw brief eist u een bedrag van 170. In uw overzicht staat dat ik 40 meer moet betalen voor de rekening die op 27-12-2015 gefactureerd is. Voor deze factuur heb ik op 07-01-2016 een betaling afspraak met u gemaakt en de betaling is op tijd aan u betaald. In tegenlijke tijd, op mijn nuon staat geen extra 40 Euro. Hoe kan dat? Dat is intimideren!
    Nu, moet ik even zien dat u verder gaan met zeuren en jagen. Daarom maak ik een andere bezwaar tegen uw slechte procedure. Zo wie zo heb ik ook uw envelop goed bewaard. Uw maakt ontzettend grote fouten, maar dat is het. Volgens uw vorige gegevens, moest ik nog 40 Euro aan u betalen, nu, niet meer. Dus, licht er aan uw wensen. Maar, is goed ik heb al voldoende bewijzen in verband met u gedraag.
    Voor mij is het al duidelijk dat u heel veel geld wil ontvangen. En dat is boven de recht.
    Ik verzoek u vriendelijk om binnen vier weken op mijn klacht te reageren. Graag niet meer proberen om met mij telefonisch contact opnemen. Schriftelijk is veel beter. Indien mijn klacht binnen deze termijn niet is afgehandeld, zie ik mij genoodzaakt om mijn klacht voor te leggen aan de volgende instanties.

  48. in 2013 augustus via energie collect zakelijke contract zou ingang datum 01-01-2014 maar paar maanden later mijn zaak door brandschade gesloten geweest. Ik heb gelijk energie collect gebeld en door gegeven door brandschade mijn zaak onbruikbaar dus opzeggen nuon en niet laten ingaan per 01-01-2014. Achter af wat blijk te zijn hebben ze niet stopgezet ik kreeg facturen van nuon gelijk contact genomen met nuon zei ze facturen beerst betalen daarna komt goed maar nee komt tot nu toe niet goed willen ze vanaf 01-01-2014 t/m 01-09-2014 openstaande bedragen moet ik betalen terwijl maart 2014 inmiddels huur opgezegd. Ik vertel alles stuur de ik alle bewijzen naar nuon toe maar willen ze niet begrijpen proberen ze ook niet en nu bedreigen ze met incasso mensen nooit met nuon aanraking komen a.u.b hier ik lees van andere verhalen bijna iedereen gedonderd door nuon. Wat kan ik doen tegen incasso bedreigingen iemand erwaring mee. Strekte iedereen.

  49. 4 jaar geleden een CV ketel gehuurd bij nuon en werd geplaatst door Veenstra.
    Na een jaar een giga hoge rekening van de nuon, werkelijk 2900m2 gas verstookt, waarop medewerker vraagt of ik in een hutje op de heide woon.moesten ruim 1000 bij betalen!
    Wij gingen niet accoord en er werd een onafhankelijk persoon naar ons gestuurd, niet dus gewoon een medewerker van nuon!
    Deze zei het is nw stook gedrag!
    Na enig onderzoek aan de CV ketel bleek gas-doseer-ring te ontbreken, maakt zegt het al dus? CV is gemaakt.
    Na een jaar en het volgende jaar de helft minder gestookt, maar nuon houd de plot stijf, nee is uw stook gedrag jammer maar helaas.
    OPLICHTERS zijn het!
    Gauw weg wezen.
    Klantvriendelijkheid is ver te zoeken!

  50. Ben sinds nov 2015 teruggekomen via vergelijkingssite bij Nuon. Ik heb nog nooit zoń spijt gehad. Ben erachter gekomen dat dit een agressief, arrogant hebzuchtig dievengilde is.
    In mijn contract afgesloten met dit bedrijf staat een termijnbedrag vermeld wat mndlijks afgeschreven wordt.
    Bij de 1e betaling houden ze zich niet aan dit bedrag en wordt het 2x zoveel.
    Ik heb hierover gebeld en het zou in orde komen. Ik vroeg nog of ik geen aanmaning zou krijgen. Ze zeiden alles komt in orde en dat het vervelend was.
    Nou dus mooi niet ik kreeg 2 dgn later een aanmaning en meteen betalen dat dure bedrag. En de volgende keer halen ze een nog hoger bedrag van mijn rekening. Dit is via een email vermeldt. Ik kan dit kontraktjaar met hun niet volzitten en weet zeker dat ik dan bestolen ben door dit maffia-energiebedrijf. Ze interesseren zich niet voor jouw als klant en ze lappen de meterstanden aan hun dievenlaars, ze willen alleen je portemonnai leegplukken.
    Ik ga over een maand uitstappen, dan maar boete betalen, dan weet ik dat ik de kosten nog kan drukken bij een andere energiebedrijf.
    Ook heb ik weleens bij een verhuizing afpersing gemerkt net zo als J Lobers hierboven. En Nadia daaronder, DOE HET NIET.

Plaats een reactie

9 − 4 =

Algemene indruk
Helpdesk
Energieprijzen
Overstapproces
Energierekening
Reclames
Bereikbaarheid
Klachtafhandeling

Vul uw gegevens in en bereken uw voordeel!