Nuon


Nuon is Ă©Ă©n van de energie aanbieders op de Nederlandse energiemarkt. Wilt u klant worden bij Nuon? Er zijn nu in totaal 114 mensen met ervaringen over Nuon. Wat zijn uw ervaringen met Nuon? Geef Nuon met behulp van de sterren een beoordeling. Hoe meer sterren hoe beter de score.

Nuon ervaringen

Algemene indruk1.581.581.581.581.58
Helpdesk1.441.441.441.441.44
Energieprijzen1.761.761.761.761.76
Overstapproces2.062.062.062.062.06
Energierekening1.521.521.521.521.52
Reclames1.531.531.531.531.53
Bereikbaarheid1.711.711.711.711.71
Klachtafhandeling1.31.31.31.31.3

Achtergrondinformatie Nuon

Nuon is een nutsbedrijf in Nederland met als kernactiviteiten de productie, verhandeling en levering van elektriciteit, aardgas en warmte. Nuon verzorgt ook aanvullende diensten op het gebied van energiebesparing (isolatie), beveiliging en energieadvies. Het energiebedrijf Nuon is voornamelijk actief in Nederland.

In 2013 produceerde Nuon ruim 18 terawattuur (TWh) aan elektriciteit. Nuon verkoopt gas en elektriciteit aan bijna 3 miljoen klanten in Nederland en telt zo’n 4500 werknemers.

Het energiebedrijf Nuon is in 1994 ontstaan na een fusie van de PGEM en het PEB Friesland, met de Zuid-Gelderse Nutsbedrijven (ZGN) en de Veluwse Nutsbedrijven (VNB). Enige jaren later werd Energie Noord West ingelijfd, dat de energielevering en -distributie in Noord-Holland verzorgde. In 2003 nam Nuon de productiefaciliteiten van het voormalige UNA over van het Amerikaanse nutsbedrijf Reliant Energy. De naam Nuon is bedacht door Willem van Kooten. Het is de naam van de professionele, Japanse geluidsapparatuur waar hij toen mee werkte.

Sinds 2019 is de naam Nuon veranderd naar Nuon Vattenfall. Vattenfall is een Zweedse energieleverancier en moederbedrijf van Nuon.

Geef een beoordeling

Klik op de sterren om te beoordelen

Gemiddelde beoordeling / 5. Aantal beoordelingen:

Omdat je dit nuttig vond

Volg ons op social media

Het spijt ons dat je dit niet nuttig vond

Laten we het samen nuttig maken

Informatie over Nuon

Help mee om zoveel mogelijk informatie over Nuon te verzamelen. Vertel uw ervaringen met Nuon aan de rest van de bezoekers. U kunt Nuon een beoordeling geven met behulp van de sterren.

Nuon: energie, kosten, tarieven en acties

Vergelijk Nuon ook andere energie aanbieders en lees vooral ook de reviews. Door de reviews te lezen weet u wat u van Nuon kan verwachten. U kunt de kosten, tarieven en acties vergelijken met Energievergelijking.nl. De onafhankelijke energievergelijker van Nederland. U kunt op Energievergeljking.nl alle beschikbare energie aanbieders vergeljken met het aanbod van Nuon. Vergelijk het aanbod en bereken hoeveel u zou kunnen besparen als u zou overstappen.

Vergelijk Nuon met anderen

Vul uw gegevens in en bereken uw voordeel!

114 gedachten over “Nuon”

  1. Als klap op de vuurpijl.
    NUON verkoper was maandag 2-5-2016 bij mij aan de deur.
    Ze vroegen of ik weer klant zou willen worden bij de NUON.
    Laat maar eens horen wat u te bieden heeft zei ik.
    Ze boden mij een fantastisch aanbod voor 3 jaar met een prijsgemiddelde van 750 euro per jaar.
    Op basis van: gas 1254 m3 — elektriciteit ongeveer 1400 kWh.
    Ik was helemaal in de wolken en heb maar meteen de handtekening gezet. 2 dagen laten in combinatie met de bevestiging van onze afspraak bleekt het toch allemaal niet meer zo mooi te zijn als tijden het bezoek van de NUON verkoper.
    Bij navraag bleek dat ik een contract had getekend voor een jaarbedrag wat dicht in de buurt kwam van 1100 euro. Ik heb natuurlijk het contract meteen geannuleerd. De NUON verkoper was niet direct verbonden bij de NUON zelf.
    Zo zie je maar weer: je kunt niemand vertrouwen behalve………

  2. Ik krijg mijn Budgetkorting van € 210,00 niet van Budget Energie omdat Nuon mij 4 dagen te vroeg heeft afgemeld bij hen, op 24-1-16 in plaats van 28-1-16. Dit kost mij €210,00 Volgens hun aanmeldings- voorwaarden regelen ze alles van A tot Z op dat gebied ook de goede afmelddatum, dus niet en ze weigeren mij dit bedrag te vergoeden met allerlei smoesjes, denk je naar een goede energie leverancier te gaan blijkt het geen eerlijk bedrijf te zijn dus mensen wees gewaarschuwd voor dit bedrijf neem beslist geen energiecontract bij hun want ze belazeren je waar je bijstaat,het is ook een teken aan de wand dat er zoveel nare klachten zijn over Nuon dus nogmaals wees gewaarschuwd.

  3. De Nuon blijkt een boevenbedrijf te zijn ze hebben mij bij Budgetenergie 4 dagen te vroeg afgemeld dit kost mij € 210 welkomstpremie door het vroegtijdig beëindigen van dit contract.terwijl in de voorwaarden van de Nuon staat wij regelen alles goed van A tot Z en vragen ook de einddatum en opzegtermijn op van de lopende overeenkomst, nu willen zij mij niet tegemoet komen om e.e.a recht te zetten,ook al met aan melden bij hun veel problemen gehad diverse keren daarvoor moeten bellen ivm niet nagekomen afspraken,aan de telefoon zijn ze heel vriendelijk en begrijpend maar bij bovenstaand probleem wordt je ongenadig afgeserveerd,dus ik adviseer niet bij deze boeven een energiecontract aan te gaan.

  4. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 33333
    Overstapproces 11111
    Energierekening Not Rated
    Reclames Not Rated
    Bereikbaarheid Not Rated
    Klachtafhandeling 11111

    In januari 2016 verkoper van de NUON aan de deur. Ik krijg een nieuw energiecontract aangeboden. Ik geeft duidelijk te kennen dat ik nog een contract heb lopen bij de NLE, welke ik eerst uit wil zitten. Dit vanwege een boete van 100 euro en het missen van een welkomstpremie van 50 euro bij het vroegtijdig beëindigen van dit contract. De verkoper geeft aan dat NUON uit gaat zoeken wanneer mijn contract mij NLE afloopt(ik wist de datum namelijk niet) en dat het contract van NUON pas ingaat nadat mijn oude contract afloopt. Op de ipad van de verkoper samen het contract doorgenomen(verkoper benoemd nogmaals dat het ingaat na aflopen oude contract) . In februari blijkt dat NUON zonder mijn toestemming mijn oude contract vroegtijdig heeft opgezegd, wat mij 150 euro kost. De klantenservice van NUON heeft geen oor naar bovenstaand verhaal en geeft aan dat ik het contract maar beter had moeten doorlezen. Waarschuwing: Ga niet met de NUON in zee. NUON licht mensen willens en wetens op.

  5. NUON ervaring.
    Pasop met NUON. Ze hebben een grote trukendoos. Ze misleiden (beduvelen) je niet alleen met de prijzen, maar ze delen ook ruimhartig “niet kredietwaardig” uit. NUON wil zijn zakken vullen met een borg van € 575. Waar komt die onzin vandaan? NUON beweert dat de kredietbeoordelaar FOCUM mij het predicaat “niet kredietwaardig” heeft gegeven.

    Als ik bij FOCUM informeert, komt al na twee dagen het schriftelijke antwoord. FOCUM heeft niets van mij kunnen vinden en heeft mij nooit het predicaat “niet kredietwaardig”gegeven. Dus NUON heeft het zelf gedaan.

    NUON weigert het “niet kredietwaardig” uit hun administratie te verwijderen, Ze blijven keihard beweren (liegen) dat dit een conclusie van FOCUM was.

    Gelukkig is FOCUM wel een betrouwbaar bedrijf, maar NUON een onbetrouwbaar bedrijf.

  6. Begin november telefonisch contract opgezegd wegens verlaten pand op 29/11. Maanden later krijg ik ineens aanmaningen van termijnen die ik nog moet betalen. Blijkt contract niet stopgezet te zijn door medewerker. Telefonisch contact opgenomen en klachten brief geschreven. Ik zou binnen 5 dagen teruggebeld worden. Dit is niet gebeurd. Ineens een brief van de deurwaarder met bijkomende kosten. Deurwaarder kan dossier niet stil leggen omdat NUON dit niet accepteert. Weer contact met NUON. Volgens hun moet ik dit toch echt met deurwaarder regelen. Zo word je van het kastje naar de muur gestuurd en word er met je klacht niets gedaan.

  7. Bij deze wil ik mijn klacht aan u kenbaar maken.
    Het betreft de volgende de klacht: ik zie dat u een bedrag van € 40,00 als “wettelijke incasso kosten” in mijn rekening brengt.
    Op 3-02-2016 ik u brief binnen gekregen. In uw brief eist u een bedrag van 170. In uw overzicht staat dat ik 40 meer moet betalen voor de rekening die op 27-12-2015 gefactureerd is. Voor deze factuur heb ik op 07-01-2016 een betaling afspraak met u gemaakt en de betaling is op tijd aan u betaald. In tegenlijke tijd, op mijn nuon staat geen extra 40 Euro. Hoe kan dat? Dat is intimideren!
    Nu, moet ik even zien dat u verder gaan met zeuren en jagen. Daarom maak ik een andere bezwaar tegen uw slechte procedure. Zo wie zo heb ik ook uw envelop goed bewaard. Uw maakt ontzettend grote fouten, maar dat is het. Volgens uw vorige gegevens, moest ik nog 40 Euro aan u betalen, nu, niet meer. Dus, licht er aan uw wensen. Maar, is goed ik heb al voldoende bewijzen in verband met u gedraag.
    Voor mij is het al duidelijk dat u heel veel geld wil ontvangen. En dat is boven de recht.
    Ik verzoek u vriendelijk om binnen vier weken op mijn klacht te reageren. Graag niet meer proberen om met mij telefonisch contact opnemen. Schriftelijk is veel beter. Indien mijn klacht binnen deze termijn niet is afgehandeld, zie ik mij genoodzaakt om mijn klacht voor te leggen aan de volgende instanties.

  8. in 2013 augustus via energie collect zakelijke contract zou ingang datum 01-01-2014 maar paar maanden later mijn zaak door brandschade gesloten geweest. Ik heb gelijk energie collect gebeld en door gegeven door brandschade mijn zaak onbruikbaar dus opzeggen nuon en niet laten ingaan per 01-01-2014. Achter af wat blijk te zijn hebben ze niet stopgezet ik kreeg facturen van nuon gelijk contact genomen met nuon zei ze facturen beerst betalen daarna komt goed maar nee komt tot nu toe niet goed willen ze vanaf 01-01-2014 t/m 01-09-2014 openstaande bedragen moet ik betalen terwijl maart 2014 inmiddels huur opgezegd. Ik vertel alles stuur de ik alle bewijzen naar nuon toe maar willen ze niet begrijpen proberen ze ook niet en nu bedreigen ze met incasso mensen nooit met nuon aanraking komen a.u.b hier ik lees van andere verhalen bijna iedereen gedonderd door nuon. Wat kan ik doen tegen incasso bedreigingen iemand erwaring mee. Strekte iedereen.

  9. 4 jaar geleden een CV ketel gehuurd bij nuon en werd geplaatst door Veenstra.
    Na een jaar een giga hoge rekening van de nuon, werkelijk 2900m2 gas verstookt, waarop medewerker vraagt of ik in een hutje op de heide woon.moesten ruim 1000 bij betalen!
    Wij gingen niet accoord en er werd een onafhankelijk persoon naar ons gestuurd, niet dus gewoon een medewerker van nuon!
    Deze zei het is nw stook gedrag!
    Na enig onderzoek aan de CV ketel bleek gas-doseer-ring te ontbreken, maakt zegt het al dus? CV is gemaakt.
    Na een jaar en het volgende jaar de helft minder gestookt, maar nuon houd de plot stijf, nee is uw stook gedrag jammer maar helaas.
    OPLICHTERS zijn het!
    Gauw weg wezen.
    Klantvriendelijkheid is ver te zoeken!

  10. Ben sinds nov 2015 teruggekomen via vergelijkingssite bij Nuon. Ik heb nog nooit zoń spijt gehad. Ben erachter gekomen dat dit een agressief, arrogant hebzuchtig dievengilde is.
    In mijn contract afgesloten met dit bedrijf staat een termijnbedrag vermeld wat mndlijks afgeschreven wordt.
    Bij de 1e betaling houden ze zich niet aan dit bedrag en wordt het 2x zoveel.
    Ik heb hierover gebeld en het zou in orde komen. Ik vroeg nog of ik geen aanmaning zou krijgen. Ze zeiden alles komt in orde en dat het vervelend was.
    Nou dus mooi niet ik kreeg 2 dgn later een aanmaning en meteen betalen dat dure bedrag. En de volgende keer halen ze een nog hoger bedrag van mijn rekening. Dit is via een email vermeldt. Ik kan dit kontraktjaar met hun niet volzitten en weet zeker dat ik dan bestolen ben door dit maffia-energiebedrijf. Ze interesseren zich niet voor jouw als klant en ze lappen de meterstanden aan hun dievenlaars, ze willen alleen je portemonnai leegplukken.
    Ik ga over een maand uitstappen, dan maar boete betalen, dan weet ik dat ik de kosten nog kan drukken bij een andere energiebedrijf.
    Ook heb ik weleens bij een verhuizing afpersing gemerkt net zo als J Lobers hierboven. En Nadia daaronder, DOE HET NIET.

  11. 28 jaar klant bij Nuon 2 jaar geleden 25% korting belooft op stroom en gas op mijn eindafrekening waren ze de beloofde korting alweer vergeten
    Op klachten wordt niet gereageerd
    November 2015 eindafrekening weer zonder beloofde korting
    Op klachten reageren ze niet
    De meeste mensen die ik ken zijn al weg bij Nuon
    Ik heb vernomen dat het heel slecht gaat met Nuon
    EN DAT HET EEN AFLOPENDE ZAAK IS
    Begin 2016 ga ik naar een andere hopelijk eerlijke energie leverancier
    Nuon heeft met zijn praktijken al een hoop mensen opgelicht,voor het bedrijf zelf is gelukkig het einde in zicht.

  12. Hierbij nog even de werkwijze van Nuon
    Nuon haalt je binnen met een laag jaar contract
    Een jaar later bij de eindafrekening krijg je de rekening je moet betalen volgens het duurste tarief
    Klacht ingediend ,in mijn geval is hier nooit meer op gereageerd
    ,al heb je het bewijs dat je opgelicht bent je kan hier eigenlijk weinig aan doen
    Nuon belooft veel maar als je ze aan hun belofte herinnert geven ze niet thuis
    Hierbij wil ik iedereen waarschuwen voor deze praktijken van Nuon

  13. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Nooit meer NUON!!
    k heb tot 2 maal toe een klacht in gedient, over het feit dat me telefonisch beloofd was dat bij het overstappen de boete vergoed zou worden.
    Is niet gebeurt en is nu ineens te laat. Ik had dit op de jaarafrekening verwacht. VALSE BELOFTES!

  14. Al 26 jaar klant bij Nuon

    Nu kom ik erachter dat ik al 26 jaar opgelicht word door Nuon
    Het advies bleek altijd het duurste product te zijn
    Het verbruik van mijn jaarafrekening even vergeleken met Nuon vaste prijs energie
    Ik was 300 euro goedkoper uit
    Nuon denkt alleen aan zijn eigen en zeker niet aan vaste klanten
    Volgens mijn rechts bijstand heb ik een zaak die ik moet melden wegens verkeerd advies en oplichting
    Wel jammer dat ik na 26 jaar weg moet bij Nuon
    Maar de normen en waarden zijn niet meer te vinden bij Nuon

  15. Goede maatschappij!

    Nooit problemen mee gehad, totdat ik per ongeluk naar Electrabel over ging. Alleen maar problemen daar.

    Heb de Nuon gebeld. Dezelfde dag was er een mevrouw die me alles uit kon leggen. Geen praatjesmaker.

    Ik zat altijd bij Nuon en ben blij dat ik er weer terecht kan!

    Als je Nuon slecht vindt, probeer dan een een andere maatschappij. Je komt er op terug.

  16. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Nuon !! NEEEE. Nooooit.

    Dit is mijn advies aan iedereen. Dit is een oneerlijke, onduidelijke en een zeer tricky bedrijf.

    Redenen waarom niet.

    1. Afspraken door de vertegenwoordiger zijn loze beloftes. En deze baseren op leugens.
    2. Na een berekende en afgesproken maandbedrag krijg je toch altijd en steeds maar hogere maandbedragen in rekening.
    3. Na een of twee keer contact opnemen en uitleggen willen ze niet begrijpen en klacht oplossen. Je moet maar eindloos blijven energie en tijd insteken om een fout van hun recht te laten zetten.
    4. Bij de jaareind afrekening betaal je toch flink erbij. Terwijl van te voren door de vertegenwoordiger veel berekend en beloofd was.
    5. Als je, je contract opzegt dan proberen ze je alsnog op rotte manieren af te plukken. Dat door middel van onbegrijpelijke boetes op te leggen voor te laat betalingen enz. Terwijl dit eerder nooit gebeurt, zolang je het contract niet opgezegd hebt.

  17. oplichters zijn t moet 2000 euro betalen als jaarafrekening voor gas dit terwijl ik in een woning van 40 vierkante m woon en ALLEEN en bijna nooit thuis ben overstappen ben woedend

  18. RAMP: ONDERSTAAND VERHAAL DEEL IK VOOR 100%
    MAILS ZIJN NIET RECHTSGELDIG met alleen maar druk op de knop retour.SCHANDE.

    Nuon!!!WEGWEZEN!!!!!MAILS!!sturen ze om je als klant te PAKKEN! OOK al druk je het weg als SPAM!!Blijkbaar Moet je daarop reageren, anders zit je vast aan 3 JAAR contract!!Kan colporteur aan de deur dus ook gewoon achter iemands rug!!!!om doen!!!
    Jij weet van niks!! bij automatische incasso!!komt erachter dat je 3 jaar contract hebt bij Nuon als je wilt overstappen( deze kennis komt dan binnen via de nieuwe leverancier! SHOCK!!)

    MAIL IS NOOIT RECHTSGELDIG!!KAN IEDEREEN DIE WEET IN TE BREKEN IN JOUW COMPUTER VERSTUREN!!DUS CONTRACTEN BESTAAN NOOIT!!! ONMOGELIJK!!!via de mail!GA naar rechts/wetswinkel/advocaat!!
    NUON houdt poot stijf! Ernstig!klant kan niet weg, wordt bestookt met boetesssssssss
    Slimme manier om klanten te PAKKEN!!!!of voor 3 jaar of voor honderden euro,s boetes!!ADVOKAAT EROP!!RADAR!!CONSUMENTENBOND!!OMBUDSMAN!!MAX!!
    UREN wachten, geen terugbelverzoeken nakomen,maken vooral!!!!misbruik van simpele zielen!!ouderen!!mensen die geen contracten lezen, of kunnen lezen!!Gewaarschuwd dus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  19. Algemene indruk 22222
    Helpdesk 22222
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 22222
    Klachtafhandeling 22222

    Beste NUON

    Ik wil een klacht met jullie delen met betrekking tot het opzeggen van een contract met jullie. Wij krijgen 150 euro boete omdat we een 3 jarig contract voortijdig moeten opzeggen. De reden dat we dit contract op moeten zeggen is omdat mijn vriendin en ik uit elkaar gaan en dus noodgedwongen moeten verhuizen want we kunnen niet in dit huis blijven wonen vanwege de te hoge kosten. Ik ben altijd trouwe klant geweest bij jullie NUON, maar dit valt me toch erg van jullie tegen. Een beetje begrip zou op zijn plaats zijn, zeker omdat we al meer dan 5 jaar klant zijn.

    vr gr Imo de Pruyssenaere en Carina Lurks

  20. Waarom fixeert iedereen zich toch op het te betalen maandbedrag!

    Als je wilt vergelijken zijn slechts een aantal componenten interessant, namelijk alleen die van de leverancier van het product:

    1. De KWh-prijs incl. alle energiebelastingen en btw
    2. Het vastrecht op elektriciteit incl btw
    3. De m3-prijs van het gas incl. alle energiebelastingen en btw
    4. Het vastrecht op gas incl. btw
    5. Eventuele eenmalige kortingen

    Op basis hiervan en je geschatte jaarverbruik voor gas en stroom wordt bij elke leverancier een (identieke) berekening gemaakt. Resultaat het jaarlijks te betalen geschatte bedrag. Deel dit door 12 en je hebt het geschatte maandbedrag.

    Maar …. dat kun je zelf ook op de achterkant van een bierviltje of nog makkelijker met bijvoorbeeld Excel op de computer.

    Maak een tabelletje met genoemde vijf componenten. Vermenigvuldig de tarieven met je geschatte verbruik en tel alles op.

  21. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    3 jaar geleden ben ik klant geworden bij de nuon. Een week later kreeg ik een brief van de nuon dat mijn contract helaas afgesloten was, en dat ik geen stroom van nuon zou ontvangen. Ik ben toen overgestapt naar een andere energieleverancier. Vervolgens kreeg ik een boete thuis van de nuon, omdat ik zelf mijn contract beĂ«indigd zou hebben. Ik heb toen uit proberen te leggen aan nuon dat ik niet mijn contract beĂ«indigd had, maar dat zij dit hadden gedaan door mij die brief te sturen. Ze gaven toe fout te zitten, maar toch moest ik de boete betalen. Ze probeerden me nog te chanteren door de boete kwijt te schelden als ik weer klant zou worden, maar inmiddels had ik al uren aan de telefoon gezeten met erg onbeschofte medewerkers dus dit wilde ik niet. Nu twee jaar later krijg ik nog steeds post van nuon of ik de meterstanden door wil geven…

  22. Ook ik heb sinds mijn overstap naar Greenchoice problemen met Nuon. Helaas blijkt het niet mogelijk het volledige pakket te kunnen onderbrengen bij Greenchoice omdat ik in Almere stad woonachtig ben.
    Zit dus muurvast aan Nuon. Brieven met verzoeken om facturen per post aangeleverd te krijgen worden niet beantwoord. Zelfs op mijn aangetekende brief wordt niet gereageerd, waarin ik verzoek facturen per post te versturen en opheldering vraag waarom extra kosten worden doorberekend. Incasso procedures hanteren zij wel prima. Zolang ik geen reactie ontvang vertik ik het om incasso kosten te betalen. Die facturen blijkt Nuon namelijk wel te kunnen versturen. Eigenaardig. Geschillencommissie kost ook weer geld. Nog maar eens een brief naar de gemeente sturen en anders juridisch loket. EvH

  23. Nuon maakt je blij met een dooie mus! Op de jaarafrekening aangeven dat je geld terug krijgt maar dan allerlei vage kosten aftrekken zodat er niets overblijft…..zo kan ik hrt ook. Blij dat ik weg ben.

  24. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 33333
    Energierekening 22222
    Reclames 33333
    Bereikbaarheid 33333
    Klachtafhandeling 11111

    Ik werd afgelopen week door een medewerkster van de NUON gebeld, ze wilden me terug omdat ik 2 jaar geleden overgestapt was naar een ander goedkoper maatschappij. Ze kwam met een super aanbieding… de NUON BLIJVEN LOONT, met 10% korting op Electiciteit en die oploopt tot 25%!!
    ik gaf aan wat ik per jaar verbruik, en ze kwam met een bijzonder laag bedrag, namelijk 109 euro/mnd (ik betaal nu 140 euro bij ESSENT) als ik zou overstappen. Ik was natuurlijk wel zeer geĂŻnteresseerd, maar vroeg om een paar dagen later terug te bellen omdat ik niet thuis was en wou eerst de boel goed bestuderen.
    Wat blijkt, is dat die mevrouw bij het opgeven van een voorschot per maand, uitgaat van mijn daadwerkelijk verbruik, daarna om de prijs zo laag mogelijk te houden neemt ze wel de moeite om de heffingskorting te verrekenen (circa 385 euro/jaar), maar hield bewust de kosten van vastrecht (circa 85 euro/jaar) en de netwerkkosten (circa 415 euro/jaar) buiten beschouwing om het voorschot laag te houden!
    Als ik deze extra kosten niet meeneem kom ik ook precies op hetzelfde bedrag als ze noemde!
    Bij het tweede gesprek gisteren avond, vroeg ik dus weer wat mijn kosten per maand zouden zijn, bewust om te kijken of ze nu wel iets over de netwerkkosten zou zeggen, maar daar noemde ze weer dat bedrag van 109 euro/mnd zonder enige voorlichting over het feit dat elke klant ook te maken heeft met andere kosten! 109 euro was wat ik verschuldigd zou zijn.
    Ik zei tegen haar dat ik echt het idee had om in de maling te worden genomen en dat de verkooptechniek bij de NUON zeer dubieus was… dat kwetsbare mensen (ouderen, lage inkomen, of gewoon mensen die dat niet precies onderzocht hebben) worden gauw misleid op deze manier door het noemen van maar een deel van de kosten! Alle kosten inbegrepen zou mijn voorschot 152 euro/maand zijn en geen 109 !
    Ze ging natuurlijk meteen in de verdediging, dat er natuurlijk andere kosten zijn, maar dat de netwerkkosten van Liander zijn en niet van de NUON! Kom op zeg… ik had het idee dat ik nog meer voor de gek werd gehouden… Kosten van Liander worden op jullie factuur door gefactureerd, dus jullie weten dat een voorschot van 109 euro /maand niet genoeg is om bijkomende kosten te betalen en het vastrecht komt volgens mij wel in de zak van NUON en niet van Liander! Wat iedereen wilt weten bij het afsluiten van een nieuw contract is het totaal kostenplaatje en niet een deel daarvan!!
    Jeetje… als je niet oppas word je zo maar aan een contract gebonden die uiteindelijk circa 500 euro duurder is dat wat gesuggereerd wordt door zulke malafide verkopers.
    Ik dacht altijd dat de NUON iets duurder was maar dat het een keurig bedrijf was, nu heb ik het door dat ze net zo erg kunnen zijn als bepaalde partijen die soms vieze trucjes gebruiken om nieuwe klanten te verwen!
    Wat mij betreft, kan de NUON nu de pot op. Meteen de NUON aangemeld op mijn belmeniet register en ik adviseer iedereen om niet meteen in te gaan op zulke verkooppraatjes. Studeer eerst goed wat de daadwerkelijke kosten zullen zijn, wees zeker dat het vastrecht en netwerkkosten zijn meegenomen in de berekening!
    Succes allemaal.

  25. Al 40 jaar bij Nuon. Steeds correcte service. Nooit problemen gehad en snelle antwoorden.
    Dit jaar had ik nuon actieprijs stroom met 25 % korting. Nu wordt dit onder het motto: blijven loont….10%……
    Dit vind ik zeer ondoordacht. Over 3 jaar hebben trouwe klanten dan 25%, dan stapt dus niemand meer over naar nuon. Ik voel trouwe klanten niet serieus genomen.
    Vergeten wordt verderr de gasprijs, deze is bij de meeste anderen veel lager.
    Na 40 jaar dus maar overstappen. De Telegraaf wijst de goede weg.

  26. ook ik heb problemen met Nuon ik heb een huishouden van 2 pers
    Waardoor ik 3000 kw zou moeten hebben aan energie
    Nuon berekend voor mij 17000 kw ik heb foto’s van de meterstanden met datum van de krant erbij opgestuurd word ik opgebeld dat ik maar goed naar de afrekening moet kijken terwijl ze mij zelf te kennen gaven dat de standen niet klopten ook word mij verweten dat ik waarschijnlijk een vijver of oude apparaten in huis heb enz ik heb geen van de dingen waar zij mee komen
    Heb de uitdraai van de jaar afrekening met berekening van mijn kant naar hun gestuurd zonder enig resultaat vorig jaar was de jaar afrekening 2400 euro dit jaar 260 euro ook zij vonden het raar dat ik van veel naar zo weinig ben gegaan
    Dus zoals men ziet klopt er iets niet en word ik van het kastje naar de muur gestuurd zonder resultaten heb nu besloten om over te stappen
    Voel mij geen gewaardeerde klant en voel me zeer bedrogen Ook ben ik van plan mijn klacht bij kassa en ombudsman te melden

  27. Algemene indruk 22222
    Helpdesk 22222
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 22222
    Energierekening 22222
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 33333
    Klachtafhandeling 22222

    Mijn ervaring is niet positief ,heb vorig jaar
    contract vastgezet voor 3 jaar continuvastestroom
    Nu adverteert nuon extra korting voor vaste
    klanten wat kan oplopen tot 25%
    Nou ben ik 20 jaar klant bij nuon. als ik gebruik
    wil maken van “vaste klant loont” moet ik het huidige contract afkopen voor €175
    je kan dus niets opbouwen van 10% tot 25%
    heb dus spijt dat ik vorig jaar niet ben overgestapt
    maw vaste klant loont dus niet .
    .
    Nou moet ik zeggen het is bij de meeste energie-
    maatschappijen ruk is.

  28. Na jaren klant van Nuon te zijn geweest ben ik kort geleden overgestapt naar Energiedirect. Overgestapt vanwege een vriendlijke prijs. Vandaag een dame aan de telefoon die mij een aanbod wilde doen wat 10% onder de laatste Nuon prijs lag zelfs de boete aan Energiedirect wordt vergoed.

    Mijn vraag is nu waarom komt Nuon pas nadat het contract opgezegd is met een beter bod? Al met al had ik altijd al het gevoel genaaid te worden en dat gevoel is nu alleen maar bevestigd. Ik verwacht overigens bij mijn nieuwe leverancier hetzelfde wanneer ik volgend jaar weer opzeg en overstap naar de volgende.

  29. Ben al enige weken bezig om mijn jaarcontract op de zelfde voorwaarden verlengd te krijgen.

    Lijkt simpel, maar……

    Nuon@nuon.com reageert al weken niet op mijn verzoek !! Webcare@nuon.com gevraagd te bemiddelen. Zij doen hun best, maar zijn afhankelijk van de inzet van collega’s uit een andere afdeling.

    Die andere collega’s beloven steeds om terug te bellen, maar doen het consequent niet !! Als jarenlange klant voel je je enorm teleurgesteld.

Plaats een reactie

Algemene indruk
Helpdesk
Energieprijzen
Overstapproces
Energierekening
Reclames
Bereikbaarheid
Klachtafhandeling