Nuon


Nuon is Ă©Ă©n van de energie aanbieders op de Nederlandse energiemarkt. Wilt u klant worden bij Nuon? Er zijn nu in totaal 114 mensen met ervaringen over Nuon. Wat zijn uw ervaringen met Nuon? Geef Nuon met behulp van de sterren een beoordeling. Hoe meer sterren hoe beter de score.

Nuon ervaringen

Algemene indruk1.581.581.581.581.58
Helpdesk1.441.441.441.441.44
Energieprijzen1.761.761.761.761.76
Overstapproces2.062.062.062.062.06
Energierekening1.521.521.521.521.52
Reclames1.531.531.531.531.53
Bereikbaarheid1.711.711.711.711.71
Klachtafhandeling1.31.31.31.31.3

Achtergrondinformatie Nuon

Nuon is een nutsbedrijf in Nederland met als kernactiviteiten de productie, verhandeling en levering van elektriciteit, aardgas en warmte. Nuon verzorgt ook aanvullende diensten op het gebied van energiebesparing (isolatie), beveiliging en energieadvies. Het energiebedrijf Nuon is voornamelijk actief in Nederland.

In 2013 produceerde Nuon ruim 18 terawattuur (TWh) aan elektriciteit. Nuon verkoopt gas en elektriciteit aan bijna 3 miljoen klanten in Nederland en telt zo’n 4500 werknemers.

Het energiebedrijf Nuon is in 1994 ontstaan na een fusie van de PGEM en het PEB Friesland, met de Zuid-Gelderse Nutsbedrijven (ZGN) en de Veluwse Nutsbedrijven (VNB). Enige jaren later werd Energie Noord West ingelijfd, dat de energielevering en -distributie in Noord-Holland verzorgde. In 2003 nam Nuon de productiefaciliteiten van het voormalige UNA over van het Amerikaanse nutsbedrijf Reliant Energy. De naam Nuon is bedacht door Willem van Kooten. Het is de naam van de professionele, Japanse geluidsapparatuur waar hij toen mee werkte.

Sinds 2019 is de naam Nuon veranderd naar Nuon Vattenfall. Vattenfall is een Zweedse energieleverancier en moederbedrijf van Nuon.

Geef een beoordeling

Klik op de sterren om te beoordelen

Gemiddelde beoordeling / 5. Aantal beoordelingen:

Omdat je dit nuttig vond

Volg ons op social media

Het spijt ons dat je dit niet nuttig vond

Laten we het samen nuttig maken

Informatie over Nuon

Help mee om zoveel mogelijk informatie over Nuon te verzamelen. Vertel uw ervaringen met Nuon aan de rest van de bezoekers. U kunt Nuon een beoordeling geven met behulp van de sterren.

Nuon: energie, kosten, tarieven en acties

Vergelijk Nuon ook andere energie aanbieders en lees vooral ook de reviews. Door de reviews te lezen weet u wat u van Nuon kan verwachten. U kunt de kosten, tarieven en acties vergelijken met Energievergelijking.nl. De onafhankelijke energievergelijker van Nederland. U kunt op Energievergeljking.nl alle beschikbare energie aanbieders vergeljken met het aanbod van Nuon. Vergelijk het aanbod en bereken hoeveel u zou kunnen besparen als u zou overstappen.

Vergelijk Nuon met anderen

Vul uw gegevens in en bereken uw voordeel!

114 gedachten over “Nuon”

  1. Zeer agressieve verkoop!!! adviseur Frank Janssen uit veldhoven van NUON
    de heer frank staat voor de deur mijn vrouw is thuis hij zegt dat alles goedkoper en u 250 euro cadeau krijgt
    Mijn vrouw zegt dat ze dit wil bespreken met haar man De man zegt dat je hem zo kan bellen en alles afzeggen
    Maar toen ik hem heb afgemeld bij de heer krank op zijn mobiel
    Hij zij dat hij alles zal afzeggen
    Maar een week later krijg ik mail dat mijn energie is opgezegt en er valt een contract in mijn brieven bus
    Voor mijn NOOIT NUON
    Als er nu een aan mijn deur komt gaat hij HARD DICHT wat een agressieve verkoop

  2. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 22222
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Mijn ervaringen met Nuon zakelijk zijn erg slecht. De account manager is na het afsluiten niet meer bereikbaar, beloftes worden niet nagekomen en termijn nota’s kloppen in hun setup niet waardoor deze niet te verwerken zijn.
    De afhandeling door de helpdesk is matig. Ondanks dat je, meestal, vriendelijke mensen aan de lijn krijg is de professionaliteit ver te zoeken. Inmiddels heb ik bij Nuon, ipv 1 klant nummer er 3!! De voorschot nota’s die krijg kloppen nog steeds niet waardoor de automatische afschrijvingen net zo snel weer terug gehaald worden en er zit geen mogelijkheid in dat ik de adressen op 1 factuur kan krijgen met 1 klantnummer wat bij m’n vorige energie leverancier geen enkel probleem was.

  3. Algemene indruk 33333
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 44444
    Overstapproces 44444
    Energierekening 33333
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Ben nieuwe klant. Op zichzelf is het geen kunst om klant te worden, maar als je klant bent, is de service echt belabberd, zeg maar gerust er is geen service.
    Al bijna een maand is Mijn Nuon niet beschikbaar, dus kan ik niets aanpassen. Als ik daarom wil chatten tijdens de openingstijden kan dat om onduidelijke redenen niet want, de chat is niet beschikbaar. Daarom maar een poging gedaan via de telefoon. Na twintig minuten geen medewerker aan de lijn. Ik zal het eens proberen met rooksignalen of de tamtam. Echt waardeloos!

    Als mijn contract afloopt zien ze mij hier niet meer terug. Eens maar nooit meer. Wil je echt goede service, dan moet je hier echt bij wegblijven. Wil je TOP – service, ga dan naar Greenchoice!

  4. Wat een vreselijk onprofessionele organisatie. Brieven versturen op dezelfde datum dan die geldt voor de uiterste betaaldatum van het voorschot. Terwijl dat tussen Kerst en Oud en nieuw is en dan al helemaal extra reactietijd handig zou zijn. Dan uit het niets zonder een verwacht telefoontje waar het contract blijft, het voorschot terug storten. Kortom gewoon weer terug naar Essent gegaan. 1 Telefoontje alles gelijk geregeld en per email keurig bevestigingen gelijk gekregen.

  5. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 33333
    Overstapproces 33333
    Energierekening 11111
    Reclames 22222
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Klantenservice slecht! Je word aan het lijntje gehouden zonder duidelijk antwoord. Eindafrekening word vertraagd inmiddels wettelijke termijn ook verstreken….

  6. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Ik ben vorig jaar overgestapt naar NUON en had meteen al problemen met het doorgeven van mijn meterstand. Ik heb dit ingevuld, maar kreeg daarna nog een oproep en kon vanaf dat moment niet meer inloggen. Alhoewel ik dus de meterstanden had doorgegeven en daarna niet meer kon inloggen,kreeg ik weer bericht dat ik niks had doorgegeven en dat mijn meterstanden zouden worden geschat.

    Via facebook (ja echt) heb ik de meterstanden doorgegeven, want ik kon niet meer in mijn eigen omgeving komen en chat was onbereikbaar. Inloggen lukte daarna nooit, ook niet na klagen (geen enkele reactie).

    Ik kreeg mijn “welkoms”bonus vorige maand uitbetaald en kreeg daarna een mail dat ik bijna 200 euro retour zou krijgen, want ik had minder gebruikt dan verwacht. Ik heb nu een maandbedrag van 89 euro. Die gaan ze nu verhogen naar 149 euro. Ik sla bijna achterover van verbazing, ik krijg geld terug van 89 euro per maand en dan zo’n gigantische verhoging. Geprobeerd de klantenservice te bereiken, maar chat is onbereikbaar (goh, dat was vorig jaar dus ook al zo). Ook geeft de omgeving waar ik mijn jaaropgave zou kunnen inzien aan dat er een storing is en dat er aan wordt gewerkt.
    Dit is al dagen zo.

    Gelukkig kan ik overstappen, dit heb ik dan ook meteen geregeld.

    Kortom: slechte site, problemen met inloggen, geen reactie klantenservice, problemen met doorgeven meterstanden, belachelijke verhoging van maandbedrag en geen enkele communicatie over voordelige abonnementen als je blijft. Vaste klanten worden gewoon gestraft.

    Stap over, daarmee kun je echt enorm veel geld besparen!

  7. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 22222
    Overstapproces 44444
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    353 dagen klant geweest van Nuon. Na enige moeite was het gelukt om de termijnbetalingen per half jaar te doen, vooruit wel te verstaan.. Betalingsproblemen van mijn kant zijn er nooit geweest; wel heb ik een onterechte aanmaning ontvangen en is er een keer onterecht een (klein) bedrag afgeschreven. Voordat de eindafrekening komt krijg ik van Nuon een “tussen” eindafrekening waarbij volgens Nuon er over een periode van 49 dagen te weinig netwerkbeheerkosten in rekening gebracht zouden zijn. Hoewel ik op basis van mijn verbruikscijfers teveel nog geld terug moet krijgen is eerst het bedrag van de “tussen”eindafrekening afgeschreven en pas na telefonisch contact het teveel betaalde bedrag aan termijnbedragen terug gestort.
    Ik kan niets meer verifiëren want mijnnuon.nl werkte al niet zo geweldig maar nu ik kan ook mijn afrekening(en) niet meer inzien. Nuon heeft per mail nog eens de “tussen”eindafrekening gestuurd en de eindafrekening van een andere klant???
    Ik heb al eerder een klacht ingediend bij Nuon maar ondanks de belofte om sowieso binnen 5 werkdagen contact op te nemen heb ik nu 3 weken later nog steeds niets vernomen.
    Wel 2 onbeleefde medewerksters aan de lijn gehad omdat ik zelf gebeld heb.
    Samen met klachten van andere klanten die gelokt zijn met een leuke welkomstpremie voor een 1-jarig contract maar uiteindelijk niets krijgen omdat het aangeboden contract maar 11 maanden geldig was zeg ik Nuon, not done! Geen Nuon meer voor mij en ik raad het iedere energiegebruiker af om met een dergelijk bedrijf in zee te gaan.

  8. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 22222
    Overstapproces 44444
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    353 dagen klant geweest van Nuon. Na enige moeite was het gelukt om de termijnbetalingen per half jaar te doen, vooruit wel te verstaan.. Betalingsproblemen van mijn kant zijn er nooit geweest; wel heb ik een onterechte aanmaning ontvangen en is er een keer onterecht een (klein) bedrag afgeschreven. Voordat de eindafrekening komt krijg ik van Nuon een “tussen” eindafrekening waarbij volgens Nuon er over een periode van 49 dagen te weinig netwerkbeheerkosten in rekening gebracht zouden zijn. Hoewel ik op basis van mijn verbruikscijfers teveel nog geld terug moet krijgen is eerst het bedrag van de “tussen”eindafrekening afgeschreven en pas na telefonisch contact het teveel betaalde bedrag aan termijnbedragen terug gestort.
    Ik kan niets meer verifiëren want mijnnuon.nl werkte al niet zo geweldig maar nu ik kan ook mijn afrekening(en) niet meer inzien. Nuon heeft per mail nog eens de “tussen”eindafrekening gestuurd en de eindafrekening van een andere klant???
    Samen met klachten van andere klanten die gelokt zijn met een leuke welkomstpremie voor een 1-jarig contract maar uiteindelijk niets krijgen omdat het aangeboden contract maar 11 maanden geldig was.

  9. Algemene indruk 33333
    Helpdesk 22222
    Energieprijzen 44444
    Overstapproces 33333
    Energierekening 22222
    Reclames 22222
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Vreselijk bedrijf, de rekening hier is gewoonweg een schok. Niets klopt er aan. Bij de klantenservice kunnen ze nog net opnemen en hun naam noemen maar zodra je over cijfers begint is het einde zoek. Veel beloftes, weinig resultaat. Ik denk dat ik maar naar België ga verhuizen.

  10. NOOIT bij nuon gaan.. ik ben er nu achter.. ik geef vorig jaar mijn eindstand door via de email.
    Nuon zei alleen maar we willen u bellen.NOOIT meer op de mail gereageerd.
    Nuon gaat dus de klant verplichten om hun manipulaties via de telefoon aan te horen en de klant mag niet voor emails kiezen schijnbaar.
    Want ze luisteren niet naar uw verhaal ;u krijgt het welbekende kruisverhoor waarin ze u voor achterlijk houden en zelf nooit de schuld hebben.
    HUN GESCHATTE EINDSTAND VAN 2 JAAR TERUG IS NAMELIJK DE WAARHEID BIJ NUON EN NIET DE DAADWERKELIJKE STAND DIE U EEN JAAR EERDER AL HEEFT DOORGEMAILD. ZO CORRUPT ZIJN ZE DUS.
    Ik geef door reageer via de email.
    Nu ben ik een jaar verder .krijg ik een jaarRekening met een mijn oude” geschatte” eindstand van 2015.
    Resultaat een dubbel watt verbruik natuurlijk. Want de eindstand die ik in aug 2016 aan ze heb gegeven die 60,000 was hebben ze nooit genoteerd.
    Wanneer je dit meldt krijg je te horen JA HEBBEN WE NIET VERWERKT VORIG JAAR ;MAAR IS NU NIETS MEER AAN TE DOEN.

    echt waar ik lieg het niet.

    RESULTAAT: mijn daadwerkelijk verbruik moest dus zijn 60,000-63000 van aug 2016-2017 = 3000 watt,maar is nu 56000+ – 63000+ 6800 watt. resultaat 925 euro bijbetalen.

    voor een eenpersoons huishouden. ter vergelijking gemiddeld verbruik 5 personen is 5300 watt.Dan weet je dus dat een persoon zoiets nooit verbruikt in een jaar.
    .ik heb in 14 jaar bij nuon nooit meer dan 3000 per jaar verbruikt..maar doordat men dus een geschatte beginstand neemt van 2015 wordt ik compleet genaaid.
    En ze zeggen gewoon dat het niet hun fout is.

    Een criminele bende. want ze kunnen wel een geschat verbruik van 2 jaar terug gaan herberekenen(ze denken dat je meer verbruikt hebt maar kunnen dit helemaal niet aantonen ) halen ;maar als ze vorig jaar mijn doorgemailde stand compleet negeren(ik heb de emails die door 3 nuon mensen zijn genegeerd) dan kunnen ze een jaar later het ineens niet meer corrigeren, hun eigen fout en gaan ze vrolijk een geschatte begin stand van 2015 gebruiken voor de afrekening van 2017.

  11. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Wat een ellendig baggerbedrijf is dit zeg!
    Met mooie woorden en veel belofte word je binnengehaald…maar dan.,wil je overstappen. omdat een andere hete voor minder kan.
    de eindafrekening of je nog even 500 bij wil betalen waarschijnlijk is er wat in je gezinssituatie veranderd? Nee dat niet, in 9 maanden tijd 500 extra!! belachelijke prijzen.
    de overstap boete van 200 euro in logisch,die word ook vergoed door de ander.
    maar nog zn kut rekening extra, 99.99 contractbreukboete.wie betaald die? dus 299.99 waar slaat dit op?
    nog even snel profiteren?
    voor iedereen,laat de Nuon links liggen!

  12. NUON niet doen!
    Ik was voorheen bij Eneco. Toen een aanbieding met welkomstkorting leek gunstig leek te zijn, stapte ik over naar NUON.Dat was in 2010.
    Met ongeveer hetzelfde gebruik was ik echter bij NUON veel meer kwijt. Toen ik er van af wilde was contact vrijwel onmogelijk.
    De rekeningen liepen door. Het lukt na ca 7 maanden en veel moeite en kosten het contract met NUON op te zeggen.
    Merkwaardig dat een dergelijk groot bedrijf weg komt met een dergelijke aan oplichting grenzende mentaliteit .
    Gezien de reacties op internet vermoed ik dat NUON anno 2017 zijn mores niet verbeterd heeft.

  13. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 33333
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Misleidende reclame: als nieuwe klant zou ik 170 euro als welkomstkado krijgen na 1 jaar klant te zijn, normaal is een contract 1 jaar of langer geldig. Nu mijn contract ten einde loopt valt me op dat mijn contract maar 11 maanden loopt. Dus m.a.w alleen als ik weer opnieuw minimaal een jaar klant word krijg ik 170 euro kado. Whaha.. hiermee heeft Nuon mij succesvol weggejaagd. Ik hou er niet zo van als men de boel probeert te manipuleren. Ik ga fijn overstappen en kom nooit meer terug. Daarbij hou die vuile colportage eikels aub bij jullie.. ben je al klant, wordt je nog lastig gevallen! Waardeloos..

  14. Ik ben zwaar teleurgesteld door nuon. Jaren klant geweest maar toen ik veranderde van leverancier kreeg ik ineens een rekening van 500 aan mijn broek met een vaag verhaal. Uitleg was moeilijk en onduidelijk. Een afbetalingsregeling kon ik maken maar toen ik een maal 2 dagen te laat betaalde werd het verhoogd met 79 €. Tot 2 maal toe. DIKKE VETTE OPLICHTERS !!!!!
    EN OOK NOG TE DUUR .

  15. Verleden jaar via Gaslicht.com overgestapt naar NUON met een aantrekkelijke welkomstpremie. In mei dit jaar de jaarafrekening ontvangen en ondanks dat mijn energieverbruik een stuk lager was dan verleden jaar, bleek de rekening hoger en zou ik moeten bijbetalen. Na bestudering van de rekening bleek dat NUON “vermindering energiebelasting” van ruim E 300,00 was “vergeten” op te voeren. Dit slipt er een enkele keer wel eens per ongeluk tussendoor, volgens de Klantenservice. Het toeval wil dat mijn vriend ook via Gaslicht.com was overgestapt naar de NUON met welkomstpremie en bij hem hetzelfde verhaal. Belachelijk hoge factuur en ook zonder vermindering energiebelasting. Hier lijkt opzet in het spel, NUON steekt de teruggaaf energiebelasting van mensen met een welkomstpremie in eigen zak. Pure oplichting. NOOIT MEER KLANT VAN DE NUON.

  16. Afgelopen februari wilde ik naar Nuon overstappen. 2 weken na mijn aanmelding ontving ik een brief waaruit bleek dat ik op basis van een krediet check bij het Focum 750,- aan waarborg moest overmaken. Lachen natuurlijk, want met nog tal van energie leveranciers denkt geen haar op mijn kale hoofd erover om dat te gaan doen.

    Terwijl Eneco er een nieuwe klant bij kreeg, heb ik bij het Focum een verzoek ingediend om inzage te krijgen op de krediet check. De brief die daarop volgde was vrij duidelijk: er zijn geen gegevens over mij bekend. Dus mensen, laat je niets wijs maken en wees kritisch als je een nieuw contract afsluit. En doei Nuon.

  17. Algemene indruk 55555
    Helpdesk 55555
    Energieprijzen 44444
    Overstapproces 55555
    Energierekening 55555
    Reclames 33333
    Bereikbaarheid 55555
    Klachtafhandeling 55555

    Ik ben 2 jaar tevreden klant geweest bij Nuon. Rekeningen klopte, prima klantenservice en MijnNuon werkte ook fijn.

    Nadat ik een zeer scherp aanbod had gekregen van een andere leverancier Nuon verlaten, maar omdat Nuon mij enige tijd later weer benaderde met een leuk aanbod, toch besloten weer klant te worden.

    Ik was te laat met het terugvragen van de overstapboete, maar toch was Nuon zo coulant om niet naar ”de kleine lettertjes” te verijzen en mij tegemoet te komen.

  18. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 22222
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 22222
    Klachtafhandeling 11111

    Mijn ervaring is zeer negatief.
    Aardige man aan de deur gehad (nooit meer iets aan de deur kopen of afsluiten), maar ben gewoon opgelicht.
    Vertellen halve waardheden; wij betalen de overstapboete. Ja, tot zekere hoogte en dat vertellen ze niet.
    Wij hebben zonnepanelen en zijn in de winter overgestapt, dat is zeer nadelig en kost ons veel extra geld aan energie belasting, wat we ander niet kwijt waren geweest.. We hebben het uitgebreid over de zonnepanelen gehad. Deze meneer smeert mensen willens en wetens een ongunstig contract aan door heel veel niet te vertellen. Dat klopt zeggen ze ook nog bij de klantenservice. Dat horen we vaker! Maar ze laten deze mensen wel hun gang gaan voor hun bedrijf. Schande!!!!

  19. Mijn ervaring met Nuon is niet top: ik ben overstapt nadat ik ontdekte hoe het bedrijf zonder scrupules contracten probeert te winnen, over de rug van vele Colombianen heen…

    Het zit zo: die cashbackactie waarvoor ze vorige week bij mij aan de deur kwamen, kan volgens mij alleen betaald worden doordat Nuon de goedkoopste kolen afneemt van mijnbouwbedrijven in Colombia. Die bedrijven hebben vele duizenden Colombianen met geweld uit hun huis verdreven, in sommige gevallen door ze door paramilitairen te laten executeren. Nuon weet dit en stelt dat ze, door klant te blijven, het gedrag van de mijnbouwbedrijven kunnen verbeteren. Alleen blijkt daar in de praktijk niet veel van terecht te komen: Nuon gaat lekker voor de winst.

    Daar wil ik niet mijn kerstboomlichten op laten branden.

  20. waardeloze bedrijf die maling aan haar klanten heeft.
    30 november 2016

    ik heb 2 jaar geleden stroom op naam moeten zetten in huurwoning, Maar wat nuon meent te doen is ook het gas overzetten (wat ik niet gebruik) en dit door te rekenen aan mij, na veel problemen hebben ze afgelopen jaar de meter op 0 gezet, echter de aansluiting wordt gewoon doorberekend, en het teveel betaalde geld komt niet terug,nu na 10tallen mailtjes zijn ze gestopt met antwoorden, en ik..?? gestopt met betalen!!

    ze blijven wel rekeningen en aanmaningen sturen daarnaast dreigen mer deurwaarder etcetc,

    wat een waardeloos bedrijf is dit met een arrogantie uit het jaar 1800 ,dit was de eeuw dat burger nog dom waren,

    Trap er niet in en kijk uw rekeningen 3x na!!!

  21. overzicht 7-2-2012 tot 2-2-2016
    En weet, betaal nu per maand 46,39 euro
    en gebruik is niet meer of minder.

    2012 30-10 82,14
    28,11 129,10
    28,12 129,10

    2013 29-1 129,10
    2,3,4,5,6
    28,7 100,00
    28,8 134,32
    28,11 153,82
    28,11 153,82

    5-11 72,68 bij
    19-11 1108,37 bij

    2014 27,1 274,23
    2,3
    28,4 269,30
    27,5 150
    6,7,8,9
    27,11 66
    27,12 274,63
    3-10 1551,96 bij

    2015 27,1 274,23
    2,3
    28,4 269,30
    27,5 150
    6,7,8,9
    27,10 66
    11,12

    27,1 140

    alles beloven ze, zelf een bloemetje.
    en dat is zelfs nog niet waar.

    Frans

  22. Mijn ervaringen met NUON zijn goed.
    Kon berichten gewoon via de post krijgen, heerlijk.
    En ik kreeg ook geen te hoog maandbedrag, heb dat zelfs zelf wat hoger bijgesteld omdat ik echt niet wil bijbetalen als ik de jaarrekening krijg.
    Ben hier volgend jaar waarschijnlijk weer terug als m’n contract bij m’n nieuwe maatschappij afloopt.

  23. de aggressieve verkoper aan de deur heeft mij iig doen besluiten nooit met nuon zaken te doen. Wat een vervelende man was dat.

  24. In eerste instantie werd ik vorig jaar na aanmelding prettig ‘ontvangen’ door Nuon. Ook de toegezegde bonus werd dit jaar keurig betaald. De begeleidende brief gaf aan dat ik door mijn lage verbruik per maand wel minder kon betalen. Toen kwam de eindnota die duidelijk meldde dat ik rond de 300 euro bij moest betalen, terwijl mijn verbruik ongeveer gelijk was aan vorige jaren!
    Ik heb de hele boel uitgeplozen. Wat bleek Nuon was ‘vergeten’ de post vermindering energiebelasting van 376 euro op te voeren. Natuurlijk heb ik dit aangekaart, maar hoeveel mensen hebben dit gemist en worden zo erin geluisd?

  25. Onze ervaringen met Nuon zijn verschrikkelijk. Ze maken fouten met meterstanden, voeren wijzigingen die telefonisch zijn doorgegeven niet door maar wijzigen spontaan andere klantgegevens. Op e-mail wordt gewoonweg niet gereageerd.

    Klantenservice is werkelijk verschrikkelijk.

    Heb me vorig jaar voor 1-2 cent per m3 laten verleiden, maar ooh wat een spijt…

    Echte afrader…

  26. Zeer slecht in klantencontact. Na het overlijden van onze moeder hebben ze meerdere contacten niet in hun systeem gezet waardoor wij steeds geen afrekening kregen. Wanneer wij belden werd er steeds gezegd dat zij het niet kunnen terugvinden in het systeem. Zelfs na de overdracht van het huis werd er niets geregeld.
    Nu, na nogmaals contact te hebben gehad, zeggen ze dat we moeten bijbetalen (ongeveer 60 euro). En dat terwijl wij alleen op de zondagen een paar uurtjes aanwezig waren om het huis van onze overleden ouders leeg te halen. Een zeer slechte klantenservice, respectloos en in plaats van dat ze nu zeggen dat het akkoord is zo, omdat zij nalatig zijn geweest en hun administratie niet op orde hebben, geven ze aan dat het bedrag per direct betaald moet worden omdat er anders een incassobureau wordt ingeschakeld. Daarnaast hebben wij geen enkel inzicht of dat ze de waarheid spreken!

  27. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 33333
    Energieprijzen 33333
    Overstapproces 11111
    Energierekening Not Rated
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 33333
    Klachtafhandeling 11111

    Dit jaar ben ik overgestapt naar de NUON. Telefonisch werd mij medegedeeld dat ik per 1 juni 2016 zou worden aangesloten, maar gaandeweg werd deze datum vijfmaal verschoven. Zoals het er nu naar uitziet word ik medio juli aangesloten, maar zekerheid heb ik niet. Ik heb talloze uren besteed aan de klantenservice van de NUON. Deze erkende gemaakte fouten en bood een compensatie aan van maar liefst 15 euro. Gedane toezegging worden door de NUON niet waargemaakt. Onbetrouwbare partij die geen oog heeft voor de klant.

  28. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Nuon stuurt fake eindafrekeningen op basis van (natuurlijk in eigen voordeel) veel te hoge schattingen, terwijl ze de standen met het werkelijke verbruik in hun bezit hebben. Als je vraagt om een correcte eindafrekening word je afgepoeierd met een smoes dat het verschil niet groot genoeg is om te corrigeren (terwijl Nuon honderden euro’s terug moet betalen!). Waardeloos. Doet men vaker; hebben ze, vorige week nog, ook bij een vriendin van mij trachten te doen. Nooit aan Nuon beginnen! Nu weet ik weer waarom ik al eerder bij Nuon ben weg gegaan. Had niet terug moeten gaan. Nooit doen.

  29. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    mijn ervaring met nuon is zeer zeer slecht.
    sep 2015 werd ik gebeld door een vrolijke dame van de nuon.
    ze wilden mij graag terug als klant.
    ze hadden een actie 50 procent korting op gas en elektra ik zou een termijn bedrag betalen van 125 euro.
    ik heb haar nog gevraagd is het termijn bedrag niet te laag nee absoluut niet zei ze dus over staag gegaan.
    mijn contract liep van sep 2015 tot sep 2016.
    ik ben in april 2016 overgestapt naar een andere leverancier.
    nu moet ik een bedrag terug betalen van 266 euro over een periode van 6 maanden
    ik begrijp dat ik een bedrag terug moet betalen ivm contract breuk maar dat ik zoveel te veel heb verbruikt gaat er bij mij niet in .
    ik ben overdag aan het werk dus verbruik je bijna niets
    .
    van de 50 procent korting is hun niet bekend is mij verteld.
    ben nog niet klaar met de nuon

  30. Vaste klant korting krijg je alleen als je gas en stroom afneemt Maar iemand die in een verzorgings flat woont en het gas van het huis krijgt, krijgt geen korting omdat hij alleen stroom kan verbruiken, ook als hij al 50 jaar energie verbruikt bij de Nuon

Plaats een reactie

Algemene indruk
Helpdesk
Energieprijzen
Overstapproces
Energierekening
Reclames
Bereikbaarheid
Klachtafhandeling