Nuon

Achtergrondinformatie Nuon

Nuon is een nutsbedrijf in Nederland met als kernactiviteiten de productie, verhandeling en levering van elektriciteit, aardgas en warmte. Nuon verzorgt ook aanvullende diensten op het gebied van energiebesparing (isolatie), beveiliging en energieadvies. Het energiebedrijf Nuon is voornamelijk actief in Nederland.

In 2013 produceerde Nuon ruim 18 terawattuur (TWh) aan elektriciteit. Nuon verkoopt gas en elektriciteit aan bijna 3 miljoen klanten in Nederland en telt zo’n 4500 werknemers.

Het energiebedrijf Nuon is in 1994 ontstaan na een fusie van de PGEM en het PEB Friesland, met de Zuid-Gelderse Nutsbedrijven (ZGN) en de Veluwse Nutsbedrijven (VNB). Enige jaren later werd Energie Noord West ingelijfd, dat de energielevering en -distributie in Noord-Holland verzorgde. In 2003 nam Nuon de productiefaciliteiten van het voormalige UNA over van het Amerikaanse nutsbedrijf Reliant Energy. De naam Nuon is bedacht door Willem van Kooten. Het is de naam van de professionele, Japanse geluidsapparatuur waar hij toen mee werkte.

Sinds 2019 is de naam Nuon veranderd naar Nuon Vattenfall. Vattenfall is een Zweedse energieleverancier en moederbedrijf van Nuon.

114 Opmerkingen
  1. Antwoord
    F.E. van der Horst 23/11/2017 op 14:52

    353 dagen klant geweest van Nuon. Na enige moeite was het gelukt om de termijnbetalingen per half jaar te doen, vooruit wel te verstaan.. Betalingsproblemen van mijn kant zijn er nooit geweest; wel heb ik een onterechte aanmaning ontvangen en is er een keer onterecht een (klein) bedrag afgeschreven. Voordat de eindafrekening komt krijg ik van Nuon een ‚Äútussen‚ÄĚ eindafrekening waarbij volgens Nuon er over een periode van 49 dagen te weinig netwerkbeheerkosten in rekening gebracht zouden zijn. Hoewel ik op basis van mijn verbruikscijfers teveel nog geld terug moet krijgen is eerst het bedrag van de ‚Äútussen‚ÄĚeindafrekening afgeschreven en pas na telefonisch contact het teveel betaalde bedrag aan termijnbedragen terug gestort.
    Ik kan niets meer verifi√ęren want mijnnuon.nl werkte al niet zo geweldig maar nu ik kan ook mijn afrekening(en) niet meer inzien. Nuon heeft per mail nog eens de ‚Äútussen‚ÄĚeindafrekening gestuurd en de eindafrekening van een andere klant???
    Ik heb al eerder een klacht ingediend bij Nuon maar ondanks de belofte om sowieso binnen 5 werkdagen contact op te nemen heb ik nu 3 weken later nog steeds niets vernomen.
    Wel 2 onbeleefde medewerksters aan de lijn gehad omdat ik zelf gebeld heb.
    Samen met klachten van andere klanten die gelokt zijn met een leuke welkomstpremie voor een 1-jarig contract maar uiteindelijk niets krijgen omdat het aangeboden contract maar 11 maanden geldig was zeg ik Nuon, not done! Geen Nuon meer voor mij en ik raad het iedere energiegebruiker af om met een dergelijk bedrijf in zee te gaan.

  2. Antwoord
    F.E. van der Horst 23/11/2017 op 14:46

    353 dagen klant geweest van Nuon. Na enige moeite was het gelukt om de termijnbetalingen per half jaar te doen, vooruit wel te verstaan.. Betalingsproblemen van mijn kant zijn er nooit geweest; wel heb ik een onterechte aanmaning ontvangen en is er een keer onterecht een (klein) bedrag afgeschreven. Voordat de eindafrekening komt krijg ik van Nuon een ‚Äútussen‚ÄĚ eindafrekening waarbij volgens Nuon er over een periode van 49 dagen te weinig netwerkbeheerkosten in rekening gebracht zouden zijn. Hoewel ik op basis van mijn verbruikscijfers teveel nog geld terug moet krijgen is eerst het bedrag van de ‚Äútussen‚ÄĚeindafrekening afgeschreven en pas na telefonisch contact het teveel betaalde bedrag aan termijnbedragen terug gestort.
    Ik kan niets meer verifi√ęren want mijnnuon.nl werkte al niet zo geweldig maar nu ik kan ook mijn afrekening(en) niet meer inzien. Nuon heeft per mail nog eens de ‚Äútussen‚ÄĚeindafrekening gestuurd en de eindafrekening van een andere klant???
    Samen met klachten van andere klanten die gelokt zijn met een leuke welkomstpremie voor een 1-jarig contract maar uiteindelijk niets krijgen omdat het aangeboden contract maar 11 maanden geldig was.

  3. Vreselijk bedrijf, de rekening hier is gewoonweg een schok. Niets klopt er aan. Bij de klantenservice kunnen ze nog net opnemen en hun naam noemen maar zodra je over cijfers begint is het einde zoek. Veel beloftes, weinig resultaat. Ik denk dat ik maar naar Belgi√ę ga verhuizen.

  4. Antwoord
    oplichtersbende nuon. 19/09/2017 op 14:55

    NOOIT bij nuon gaan.. ik ben er nu achter.. ik geef vorig jaar mijn eindstand door via de email.
    Nuon zei alleen maar we willen u bellen.NOOIT meer op de mail gereageerd.
    Nuon gaat dus de klant verplichten om hun manipulaties via de telefoon aan te horen en de klant mag niet voor emails kiezen schijnbaar.
    Want ze luisteren niet naar uw verhaal ;u krijgt het welbekende kruisverhoor waarin ze u voor achterlijk houden en zelf nooit de schuld hebben.
    HUN GESCHATTE EINDSTAND VAN 2 JAAR TERUG IS NAMELIJK DE WAARHEID BIJ NUON EN NIET DE DAADWERKELIJKE STAND DIE U EEN JAAR EERDER AL HEEFT DOORGEMAILD. ZO CORRUPT ZIJN ZE DUS.
    Ik geef door reageer via de email.
    Nu ben ik een jaar verder .krijg ik een jaarRekening met een mijn oude” geschatte” eindstand van 2015.
    Resultaat een dubbel watt verbruik natuurlijk. Want de eindstand die ik in aug 2016 aan ze heb gegeven die 60,000 was hebben ze nooit genoteerd.
    Wanneer je dit meldt krijg je te horen JA HEBBEN WE NIET VERWERKT VORIG JAAR ;MAAR IS NU NIETS MEER AAN TE DOEN.

    echt waar ik lieg het niet.

    RESULTAAT: mijn daadwerkelijk verbruik moest dus zijn 60,000-63000 van aug 2016-2017 = 3000 watt,maar is nu 56000+ – 63000+ 6800 watt. resultaat 925 euro bijbetalen.

    voor een eenpersoons huishouden. ter vergelijking gemiddeld verbruik 5 personen is 5300 watt.Dan weet je dus dat een persoon zoiets nooit verbruikt in een jaar.
    .ik heb in 14 jaar bij nuon nooit meer dan 3000 per jaar verbruikt..maar doordat men dus een geschatte beginstand neemt van 2015 wordt ik compleet genaaid.
    En ze zeggen gewoon dat het niet hun fout is.

    Een criminele bende. want ze kunnen wel een geschat verbruik van 2 jaar terug gaan herberekenen(ze denken dat je meer verbruikt hebt maar kunnen dit helemaal niet aantonen ) halen ;maar als ze vorig jaar mijn doorgemailde stand compleet negeren(ik heb de emails die door 3 nuon mensen zijn genegeerd) dan kunnen ze een jaar later het ineens niet meer corrigeren, hun eigen fout en gaan ze vrolijk een geschatte begin stand van 2015 gebruiken voor de afrekening van 2017.

  5. Wat een ellendig baggerbedrijf is dit zeg!
    Met mooie woorden en veel belofte word je binnengehaald…maar dan.,wil je overstappen. omdat een andere hete voor minder kan.
    de eindafrekening of je nog even 500 bij wil betalen waarschijnlijk is er wat in je gezinssituatie veranderd? Nee dat niet, in 9 maanden tijd 500 extra!! belachelijke prijzen.
    de overstap boete van 200 euro in logisch,die word ook vergoed door de ander.
    maar nog zn kut rekening extra, 99.99 contractbreukboete.wie betaald die? dus 299.99 waar slaat dit op?
    nog even snel profiteren?
    voor iedereen,laat de Nuon links liggen!

  6. NUON niet doen!
    Ik was voorheen bij Eneco. Toen een aanbieding met welkomstkorting leek gunstig leek te zijn, stapte ik over naar NUON.Dat was in 2010.
    Met ongeveer hetzelfde gebruik was ik echter bij NUON veel meer kwijt. Toen ik er van af wilde was contact vrijwel onmogelijk.
    De rekeningen liepen door. Het lukt na ca 7 maanden en veel moeite en kosten het contract met NUON op te zeggen.
    Merkwaardig dat een dergelijk groot bedrijf weg komt met een dergelijke aan oplichting grenzende mentaliteit .
    Gezien de reacties op internet vermoed ik dat NUON anno 2017 zijn mores niet verbeterd heeft.

  7. Misleidende reclame: als nieuwe klant zou ik 170 euro als welkomstkado krijgen na 1 jaar klant te zijn, normaal is een contract 1 jaar of langer geldig. Nu mijn contract ten einde loopt valt me op dat mijn contract maar 11 maanden loopt. Dus m.a.w alleen als ik weer opnieuw minimaal een jaar klant word krijg ik 170 euro kado. Whaha.. hiermee heeft Nuon mij succesvol weggejaagd. Ik hou er niet zo van als men de boel probeert te manipuleren. Ik ga fijn overstappen en kom nooit meer terug. Daarbij hou die vuile colportage eikels aub bij jullie.. ben je al klant, wordt je nog lastig gevallen! Waardeloos..

  8. Ik ben zwaar teleurgesteld door nuon. Jaren klant geweest maar toen ik veranderde van leverancier kreeg ik ineens een rekening van 500 aan mijn broek met een vaag verhaal. Uitleg was moeilijk en onduidelijk. Een afbetalingsregeling kon ik maken maar toen ik een maal 2 dagen te laat betaalde werd het verhoogd met 79 ‚ā¨. Tot 2 maal toe. DIKKE VETTE OPLICHTERS !!!!!
    EN OOK NOG TE DUUR .

  9. Verleden jaar via Gaslicht.com overgestapt naar NUON met een aantrekkelijke welkomstpremie. In mei dit jaar de jaarafrekening ontvangen en ondanks dat mijn energieverbruik een stuk lager was dan verleden jaar, bleek de rekening hoger en zou ik moeten bijbetalen. Na bestudering van de rekening bleek dat NUON “vermindering energiebelasting” van ruim E 300,00 was “vergeten” op te voeren. Dit slipt er een enkele keer wel eens per ongeluk tussendoor, volgens de Klantenservice. Het toeval wil dat mijn vriend ook via Gaslicht.com was overgestapt naar de NUON met welkomstpremie en bij hem hetzelfde verhaal. Belachelijk hoge factuur en ook zonder vermindering energiebelasting. Hier lijkt opzet in het spel, NUON steekt de teruggaaf energiebelasting van mensen met een welkomstpremie in eigen zak. Pure oplichting. NOOIT MEER KLANT VAN DE NUON.

  10. Afgelopen februari wilde ik naar Nuon overstappen. 2 weken na mijn aanmelding ontving ik een brief waaruit bleek dat ik op basis van een krediet check bij het Focum 750,- aan waarborg moest overmaken. Lachen natuurlijk, want met nog tal van energie leveranciers denkt geen haar op mijn kale hoofd erover om dat te gaan doen.

    Terwijl Eneco er een nieuwe klant bij kreeg, heb ik bij het Focum een verzoek ingediend om inzage te krijgen op de krediet check. De brief die daarop volgde was vrij duidelijk: er zijn geen gegevens over mij bekend. Dus mensen, laat je niets wijs maken en wees kritisch als je een nieuw contract afsluit. En doei Nuon.

1 2 3 4 5 6 12

Laat een reactie achter

EnergieErvaringen.nl
Logo