Oxxio

Is Oxxio betrouwbaar? Lees 100% onafhankelijk ervaringen en reviews van echte klanten. Heeft u een klacht over Oxxio? Wilt u klant worden bij Oxxio of bent u reeds klant en wilt u ervaringen met Oxxio delen? Er zijn nu in totaal 149 mensen met ervaringen over Oxxio. Wat zijn uw ervaringen met Oxxio? Geef Oxxio met behulp van de sterren een beoordeling. Hoe meer sterren hoe beter de score.

Is Oxxio goedkoop? Vergelijk en bespaar!

Wilt u weten of Oxxio goedkoop is? Vergelijk Oxxio met hulp van online vergelijkingssites. Daarmee kunt u gratis en snel energie vergelijken en zorgeloos overstappen naar de goedkoopste energie aanbieder. In veel gevallen profiteert u ook nog eens van goedkopere energiedeals, die u anders misschien wel was misgelopen.

Start met energie vergelijken en bereken uw voordeel.

Algemene indruk1.891.891.891.891.89
Helpdesk1.621.621.621.621.62
Energieprijzen2.032.032.032.032.03
Overstapproces1.951.951.951.951.95
Energierekening1.811.811.811.811.81
Reclames1.891.891.891.891.89
Bereikbaarheid1.711.711.711.711.71
Klachtafhandeling1.531.531.531.531.53

Geef een beoordeling

Klik op de sterren om te beoordelen

Gemiddelde beoordeling 3.1 / 5. Aantal beoordelingen: 637

Het spijt ons dat je dit niet nuttig vond

Laten we het samen nuttig maken

149 gedachten over “Oxxio”

  1. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Jammer Jammer dat deze site https://energieervaringen.nl/oxxio/ niet boven in de Google lijst prijkt.
    Dat zou veel ergernis op onze aardbol voorkomen.
    Nu ondervind ik zelf helaas wat bijna iedereen hier bevestigd over dit bedrijf.
    Het enige wat blijkbaar echt helpt en waar Oxxio wel gevoelig voor is, zijn je eurotjes.
    Daarom leek mij dit maar de enige en beste oplossing.
    Bepaal zelf een redelijk maandtermijn
    Deel Oxxio mee dat je wilt dat je termijn wordt aangepast nar dat bedrag.
    Stel bij je bank een beperking voor Oxxio in, dat Oxxio 12 per keer per jaar (dat redelijke maandtermijn ) mag declareren.
    En verder sterkte met deze negatieve energie leverancier.

  2. kreeg na afloop van mijn jaarcontract een jaarnota in mei waarbij van mijn teruggave ten onrechte een termijn voor juni werd ingehouden. ik heb 8 weken moeten wachten op mijn geld. oxxio zit kennelijk krap bij kas!

  3. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Nooit doen deze aanbieder!
    Denken totaal niet met je mee.
    Wordt van het kastje naar de muur gestuurd door de klantenservice. De klant is voor hun niks waard.

  4. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Zeer slecht, niets klopt aan dit bedrijf!! Oplichters

  5. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Zijn telefonisch onbereikbaar, echt de slechtste service die ik ooit ervaren heb.

  6. Hallo,

    Gisteren kwamen we er toevallig achter dat onze daluren meter al 5 jaar stilstaat. Dat houdt in dat ik dus voor niks in de weekenden en na 21 uur de apparaten aanzet.

    Nu wordt er morgen een nieuwe meter geplaatst maar het is toch van de zotte dat het bij NIEMAND is opgevallen dat onze meter al 5 jaar stuk is! We hebben dus ook al 5 jaar veel en veel te veel betaald….. kan ik dit op Oxxio verhalen?

  7. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Al meerdere malen mijn zorgen geuit over de transparantie, voorschoten worden ingeschat op basis van het verbruik de afgelopen 3 jaren, ook bij nieuwbouw. Contact krijgen is nagenoeg onmogelijk en de antwoord zijn standaard scripts, er is geen klantcontact van betekenis. Begin dit jaar hebben we verlengd en daar heb ik veel spijt van. We zullen zo snel mogelijk overstappen en nooit meer teruggaan naar Oxxio

  8. zojuist mijn gehele bestelling bij Oxxio geannuleerd. ik wilde zelfs een combi van energie, internet en tv bij ze gaan afnemen.
    maar na 3 uur geklungel met mijn account geactiveerd krijgen, vertelde oxxio mij doodleuk dat de aanmelding gestagneerd werd door ontbreken van de EAN codes. of ik die zelf even ging opzoeken/navragen en aan hen doorgeven…
    Overal op internet lees ik:
    “Bij het overstappen van energieleverancier zal de nieuwe leverancier je huidige EAN-code(s) nodig hebben. Deze vraagt de energieleverancier op bij de netbeheerder….”
    Lijkt mij ook net zo netjes dat zij dit doen, aangezien ze de beëindiging met de huidige leverancier ook zouden regelen. Maar niet dus.
    Ik ben er gelijk helemaal klaar mee.

  9. Oxxio komt zijn afspraken niet na en hebben administratief de “kwaliteit”een chaos te maken. Je raakt het overzicht kwijt en bent geneigd snel te betalen. Zelfs als je al een jaar weg bent als klant sturen ze nog een afrekening waar zij menen recht te hebben op geld. vergelijk kosten Nuon 1 jaar 1800,– Oxxio claimt bijna 1000,– meer. Oxxio alleen bereikbaar via app eigen chat programma of mail. Onpersoonlijk contact veel wisselende medewerkers geen of slechte behandeling van vragen of klachten.

  10. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    ReclamesNot Rated
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Het zijn een stelletje oplichters.
    Wij hebben nu een jaar oxxio gas en energie.
    En hebben een hele hoge eindejaars rekening die niet klopt. Dit hebben wij (met hetzelfde verbruik) nog nooit gehad bij Nuon. Meerdere malen contact gezocht met Oxxio, maar je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Het is hun woord tegen die van ons. Dit is nog niet alles… Wij zijn vorige maand benaderd door Oxxio met een Combideal (gas+energie en tv+internet) aanbieding.
    Er is tegen ons gelogen.. Er is gezegd dat Oxxio en KPN samenwerken en daarom ons deze aanbieding mogen geven. Wij zouden gewoon KPN en al onze voordelen behouden maar dan minder betalen.
    NIET DUS! Nu hebben wij een contract bij Oxxio voor tv+internet en een boete bij KPN wegens contractbreuk! Ga nooit met Oxxio in zee.. Het scheelt je een hoop hoofdpijn en stres.

  11. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Ik was in 2017 klant bij Oxxio, 2018 overgestapt naar een andere aanbieder. Begin 2019 werd ik gebeld door Oxxio. Zij konden zien dat mijn contract binnen 3 maanden afliep en hadden een ‘welkom terug aanbieding’. Dat klonk allemaal mooi, dus telefonisch alles geregeld. Mailtje gehad, op akkoord geklikt en het was geregeld.

    Nu heeft Oxxio het contract een paar dagen te vroeg in laten gaan, waardoor het niet binnen de 3 maanden viel en er geen overlap plaats heeft gevonden. Dit betekent dat ik niet 1 mei 2019 klant ben geworden bij Oxxio maar 22 februari. Dit betekent dat ik de cash-back korting van de oude aanbieder á €250,- misloop en een boete van €100,- aan hen moet betalen.

    Wanneer ik telefonisch contact met Oxxio heb, wordt er geen enkele medewerking verleend. Ik word schandalig te woord gestaan en er wordt geen fout erkend. Er wordt al helemaal niet meegedacht voor een oplossing of tegemoetkoming.

    Even ter verduidelijking, ik heb geen contact met Oxxio gezocht om over te stappen. Zij hebben mij gebeld omdat zij konden zien dat mijn energiecontract afliep bij de andere aanbieder. Dit vond ik een logisch verhaal omdat ik 9 maanden daarvoor nog klant was bij Oxxio.

    Trap niet in deze misleidingspraktijken!!

  12. heb 5 maart mijn jaarnota gekregen,heb sinds 2 aug zonnepanelen geplaatst en van de teruglevering is op de nota niks terug te vinden,ben al dagen bezig om daar contact te krijgen lukt me gewoon niet,ik ben er klaar mee.als ik mijn zelf opgewekte 650kwh kwijt ben klaag ik ze aan.

  13. Nog even een toevoeging.

    Je praat letterlijk tegen een muur, medewerkers van Oxxio hebben er totaal geen kaas van gegeten.

  14. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces33333
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Net klant maar baal er nu al van. Verkeerde tarieven bij mijn account en er is niets terug te vinden op mijn account wat betreft mijn overeenkomst met Oxxio. Men zegt gewoon dat alles klopt en gooit het op het aanpassen van de energiebelasting en opslag maar deze zijn gewoon verwerkt in mijn overeenkomst. Je kunt toch niet spreken van een aanbieding met bijna 80 cent aan gas.Op mijn overeenkomst was het tarief iets meer dan 72 cent.

  15. Algemene indruk33333
    Helpdesk11111
    Energieprijzen44444
    Overstapproces44444
    Energierekening33333
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Slecht bereikbare klantenservice – alleen per chatfunctie op de app waarbij je aantal werkdagen op reactie moet wachten. Verbruikoverzicht tot tweemaal aan toe opgevraagd, nog steeds niks ontvangen. Zou 2 weken duren per aanvraag, inmiddels 1,5 maand verder.

    Prijs en overstap is goed, klantenservice bestaat gewoonweg niet. Betaal liever iets meer waarbij je wel een klantenservice kan bellen.

  16. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen33333
    OverstapprocesNot Rated
    EnergierekeningNot Rated
    ReclamesNot Rated
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Zou er surceance van betaling zijn afgekondigd? De jeugdige club icoontjes zijn verdwenen uit de app. Tevens onvolledige meetgegevens weergegeven uit de centrale database voor energie leverende bedrijven. Was bereikbaarheid klantenservice niet een voorwaarde om klanten dienstbaar te zijn? Voldoen ze nig wel aan de voirwaarden opgesteld door de autoriteit consumenten markt? Voldoen ze nog wel aan de voorwaarden opgesteld door DTE? Gelukkig is het rebelse gejij en gejouw van het onfatsoenlijke normen en waarden beleid gelijk van mijn beeldscherm weg. Ohja NOOIT meer OXXIO of welke naam ze in de toekomst aannemen.

  17. Algemene indruk55555
    Helpdesk55555
    Energieprijzen44444
    Overstapproces44444
    Energierekening55555
    Reclames55555
    Bereikbaarheid55555
    Klachtafhandeling55555

    Oxxio is echt heel klantgericht. Snel bereikbaar, zeer klantvriendelijk en respectvol. Vragen worden super snel opgepakt. De app is geweldig! Ik heb complete controle over mijn energiegebruik en sta nooit voor verrassingen. Mocht dit toch gebeuren dan staan de medewerkers gelijk klaar om het samen op te lossen. Zo werd ik regelmatig gebeld door energievergelijkers die me een “bullshit” verhaal ophingen over Oxxio. Uit eindelijk ben ik van alles gaan opzoeken en kwam ik tot de conclusie dat ik best veel betaalde. Ik heb oxxio geappt met mijn verhaal en bevindingen. Ik werd daarna gebeld door een zeer vriendelijke medewerker om me te bedanken voor mijn bericht en zij heeft al mijn vragen beantwoord en uitgelegd waarom ik iets meer betaalde dan werd aangeboden op internet. Ik had bij mijn verhuizing aangemeld bij Oxxio, maar geen contract afgesloten. Ik kon dus ten alle tijden overstappen en zat nooit ergens aan vast. In onwetendheid had ik dus afgesproken dat ik de duurste tarieven moest betalen. De medewerker heeft mij aan de telefoon door alle contracten heen geholpen en gezorgd dat ik minder kon gaan betalen. Daarbij heb ik ook een korting gekregen, omdat ik trouwe klant ben. Natuurlijk kan elke energie dit aanbieden, maar de service, klantvriendelijkheid, prijs en mogelijkheden met de app zorgen ervoor dat ik nooit meer zal overstappen, al worden ze de duurste leverancier!

  18. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    ReclamesNot Rated
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Ongevraagd verhogen van termijnbedrag met 25% na doorgeven van meterstanden terwijl ik van vorige leverancier veel terugkreeg ivm te hoog termijnbedrag. Vervolgens veel gedoe om zelf termijnbedrag te wijzigen en nog steeds veel te hoog ivm limiet die zij bepalen in plaats van mijn eigen inschatting. Ze zijn onbereikbaar en klanten mogen zelf het werk doen.

  19. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Zeer slecht bedrijf.

    Na opzeggen komt 3 maanden later een correctienota waarop 700m3 extra gas opstaat.

    Bewijs overhandigt dat dit niet correct is. Men geeft hier akoord op echter verwerking duurt weken / maanden. En ondertussen blijft men het bedrag afschrijven. Onacceptabel en pure oplichting.

  20. De klantenservice is ruk: chat wordt zeer laat beantwoord. Er gaat zo 24h overheen. Het antwoord dat je krijgt is onvolledig en je blijft met meer vragen achter dan je de chat inging.
    Daarnaast is door een fout mijn contract opgezegd. Dit is pas 4 weken erna met mij gecommuniceerd middels de eindnota!
    Ongelooflijk, dan stuur je toch eerst een bevestiging van opzegging?!
    Als ik bel met deze paniekvraag (geen hulpvraag meer)dan word ik doorverwezen naar Liander.

    Ik laat nu maar de eindnota voor wat het is, want het kost meer moeite en geld om deze terug te draaien dan om een nieuw contract aan te vragen bij een betere leverancier.

  21. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Waanzinnig slecht bedrijf.
    Een app die niet werkt, telefonisch niet te bereiken. Half gare website waar alleen domme “meest gestelde vragen”op staan, met een echte vraag kun je nergens naartoe.
    Nieuwe contract werd aan oud account gekoppeld.
    Contact afgesloten voor Gas en Elektra….Alleen gas was niet doorgekomen.
    Vage herinneringsbrieven voor invullen meterstanden, terwijl dit al reeds 2 maal was gedaan.

    Vreselijk wat een een slecht bedrijf!!

    één ster is nog teveel

  22. Algemene indruk22222
    Helpdesk11111
    Energieprijzen33333
    Overstapproces33333
    Energierekening33333
    ReclamesNot Rated
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    MEGA SLECHTE KLANTENSERVICE!!!!!!!

    Telefonische wachttijden 15 minuten en meer!!

    Wachttijden beantwoording e-mail tot 10 werkdagen!!!

    Wel beloven om terug te bellen maar dit niet doen…

    Super inefficiënte reacties op e-mail, zodat je weer van voor af aan kan beginnen….

    Domme medewerkers of medewerkers die zich bewust van de domme houden

  23. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Eigenlijk is een ster teveel. Mensen ga niet naar Oxxio, niet doen! Nog nooit met zo’n slecht bedrijf te maken gehad. Krijgt zeer zeer moeizaam contact met ze, ze zijn niet duidelijk in communicatie. Na veel heen en weer e-mailen en doorvragen bekennen ze eindelijk schuld en maken excuses voor hun fout en doen toezeggingen. De volgende dag nemen ze de toezeggingen weer terug!

  24. Nooit maar dan ook nooit mee in zee gaan. Super slechte service & zelfs telefonisch niet eens te bereiken.Mooie beloftes die ze geen eens na kunnen komen! Alles verloopt via de app of e mail en kan je dagen wachten op een antwoord die dan ook niet je vraag echt beantwoorden. Van mij dus nul sterren maar een dikke middelvinger!

  25. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Oxxio is het meest achterbakse energiebedrijf dat ik ken! Ga niet met ze in zee. Super asociale klantenservice ook. Ze willen je met niets helpen.

  26. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Heb in mijn hele leven nog nooit zo een asociale klantenservice meegemaakt.

  27. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Ik raad het niemand aan. Verschrikkelijke service. Ze zijn totaal niet bereid om je te helpen. Buiten mijn weten om heeft een derde partij mijn contract opgezegd waardoor ik pats boem zonder contract kwam te zitten. De dame van de klantenservice deed doodleuk de mededeling dat dit mijn eigen probleem zou zijn en dat is het maar lekker zelf moest gaan oplossen. Vervolgens is er nog een dikke vette onterechte eindnota verstuurd omdat het contract voor de einddatum opgezegd zou zijn wat niet het geval is. Loop ze nu al weken te e-mailen, bellen, chatten en noem het maar op. Nul medewerking, nul reactie. Alsof ze het erom doen. Heel klantonvriendelijk en zeer slechte service!

  28. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    EnergieprijzenNot Rated
    OverstapprocesNot Rated
    EnergierekeningNot Rated
    ReclamesNot Rated
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    In 2018 is door Liander geconstateerd dat er een defecte stroommeter in de woning zat. Dit hadden we enkele weken eerder zelf vastgesteld toen er een raar geluid uit de meterkast kwam en de meter maar door bleef draaien. Dit verklaarde het absurd hoge verbruik van de jaren ervoor.
    Na het vervangen van de meter door een slimme meter begin 2018 wachtten we op de afrekening van Oxxio. Deze bleek niet te komen. In mei 2018 heb ik daarom contact met ze gezocht. Er werd verteld dat er bij de afrekening in het najaar een verrekening zou plaatsvinden. Dit was besloten en hier was niets tegenin te brengen.
    Op de afrekening in oktober 2018 stond echter geen verrekening. Hierop heb ik sindsdien iedere maand/6 weken contact gehad met Oxxio. De door Liander gecorrigeerde meterstanden waren doorgezet intern, bleken niet doorgezet, bleken niet goed doorgezet en waren opeens verdwenen. Met de laatste medewerker leek het wel goed te gaan. Ze pakte het zelf op en zou bellen als er iets te melden viel. Dat werd een e-mail waarin stond dat er al gecorrigeerd was in het verleden met daarbij een afrekening uit 2016 van welgeteld € 64,02. Ik schat in dat de verrekening minimaal het tienvoudige is. Helaas is dit moeilijk te achterhalen, aangezien alle gegevens zijn verdwenen i.v.m. het plaatsen van een slimme meter. Dan vervallen alle oude gegevens. Heel handig.
    Inmiddels ben ik een beetje ten einde raad. Ik blijf bellen, kan inmiddels vragen naar de vaste medewerker, zal dan teruggebeld worden en zit vervolgens te wachten. Maar ik vraag me af of we ons geld ooit nog terugzien.

  29. Algemene indruk33333
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Heel slecht geadviseerd en geholpen bij verhuizing, waardoor er boete in rekening werd gebracht en korting bij inschrijving werd teruggedraaid. Had na 21 dagen nog steeds geen antwoord op mijn gestelde vragen. Als alles goed gaat dan prima, maar als je iets nodig hebt dan is dit een verschrikkelijk slecht bedrijf. De klanten “service” is echt slecht en behoorlijk traag. Kijk dus uit bij overstappen!!

  30. Algemene indruk44444
    Helpdesk11111
    Energieprijzen33333
    OverstapprocesNot Rated
    Energierekening33333
    ReclamesNot Rated
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Al 4 jaar lang maak ik mijn maandfactuur handmatig over vanwege ik geen facturen krijg.
    Na 4 jaar, krijg ik een mail of ik de maand Januari wil betalen.
    Beetje raar, ik heb namelijk de 14e van Dcember vooruitlopend Januari betaald vanaf een ABN naar een ABN rekening.
    Dat staat dus direct op hun rekening.
    De administratie is een bij elkaar geraapte teringzooi.
    Ik betaal zoals ik het nu al 4 jaar doe, en desnoods blok ik ze in de mail.

  31. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen44444
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Wat een superslechte service. Door de fout van een andere leverancier is mijn contract ontbonden. Hierdoor krijg ik niet de 200 euro cashback, aan het eind van de afgesproken termijn, en moet ik bovendien 100 euro boete betalen wegens contractbreuk. Terwijl ik het contract helemaal niet heb verbroken!?! Bellen, mailen en een klacht indienen leveren niets op. “Je hebt gewoon pech” is de letterlijke reactie. Dit KAN toch niet. Zo slecht. Ben zo boos. Maar je vindt nergens gehoor. GA NIET IN ZEE MET OXXIO!!!

  32. Afgelopen week zoals elk jaar de meterstanden doorgegeven. Had verwacht dat ik wel iets terug zou krijgen omdat we bewust met de energie zijn omgegaan. Blijk echter dat ze eind december ruim 15oo euro afschrijven inclusief het verhoogde energiebedrag.. Ga nu 308 euro in plaats van 176 per maand betalen.
    Volgens mijn slimme app verbruik ik steeds minder maar heb ik in november ruim 6100 euro aan energie verbruikt. Voor een eenvoudige hoekwoning. Het gasverbruik was gelijk gebleven. Volgens de telefoniste, wel vriendelijk overigens, kwam dit omdat ik sinds 2104 mijn meterstanden niet heb doorgegeven. Ik doe dat echter echt elk jaar. Omdat ik dat volgens hen niet gedaan heb is mijn verbruik geschat volgens haar.
    Sta dus met mijn rug tegen de muur en heb maar een betalingsregeling afgesproken. Anders wordt er even snel eind december ruim 1500 euro afgeschreven. Mijn maandelijks termijn zit op 308 euro. Belachelijk veel. Na januari zo snel mogelijk afhandelen en overstappen naar een andere leverancier. Als zelfs de app die ik heb over mijn verbruik een geschat verbruik is volgens de telefoniste, wat is dan in godsnaam het doel van deze app.?

  33. Algemene indruk55555
    Helpdesk44444
    Energieprijzen33333
    Overstapproces55555
    Energierekening44444
    Reclames44444
    Bereikbaarheid44444
    Klachtafhandeling44444

    Net 3 jaar Oxxio gehad, daarvoor ook al eens 2 jaar Oxxio gehad. Nooit problemen gehad, alleen in het begin waren ze wel eens laat met de jaarafrekening. Maar goed, als je je voorschot op een logisch bedrag hebt staan is dat ook geen probleem.
    Ik ga nu weg bij Oxxio omdat mijn energieprijzen opeens flink verhoogd worden en ik ergens anders goedkoper uit ben.

  34. Algemene indruk33333
    Helpdesk11111
    Energieprijzen22222
    OverstapprocesNot Rated
    Energierekening22222
    Reclames44444
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Normaal krijg ik me me meterstanden kaart 20 okt en dan heb ik me teruggave rond 1nov. nog niks ontvangen je word van kastje naar de muur gestuurd.

    Elke keer krijg je een ander antwoord ze praten allemaal langs elkaar heen .

    Zou het graag opgelost zien maar ben bang dat het ook langs hun heen gaat

  35. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Slecht! 1x te laat betaald heb hier geen waarschuwing over ontvangen, mag meteen 3 weken na de maandelijkse automatische betaling (heb 3 weken later betaald ivm weg op vakantie) 40€ incasso kosten betalen zonder een waarschuwing of herinnering te hebben ontvangen!!. Totaal geen begrip van de klanten service, terwijl hun fout zitten omdat ik GEEN herinnering heb ontvangen!

  36. Algemene indruk44444
    Helpdesk44444
    Energieprijzen44444
    Overstapproces44444
    Energierekening44444
    Reclames55555
    Bereikbaarheid33333
    Klachtafhandeling22222

    Jammer, jammer, dat de klacht niet met voldoende kennis van zaken wordt afgehandeld. Inmiddels na de ingediende klacht 10 weken verder waarbij de voorgaande drie medewerksters (volgens foto’s?) verder niets van zich laten horen. Daarbij het ‘ge-jij en ge-jouw’ kan met name voor de generatie van 40+ onbehoorlijk overkomen. Is m.i. respectloos en getuigd niet van ‘de klant-centraal’ gedachte! Het meest storend is dat de jaarafrekening met geschatte standen wordt opgemaakt terwijl, er bindende afspraken bestaan waaruit de leverend partij de meterstanden uit de centrale netwerk data-base dient op te vragen en te gebruiken. Zeker wanneer het digitale meetgegevens zijn. Het bizarre is dat je dit aan de klantenservice moet uitleggen!!

  37. meterstanden afgesproken tarieven kloppen niet en de standen en bedragen en verbruik in de app veranderen telkens weer in nadeel van klant

  38. Algemene indruk22222
    Helpdesk11111
    Energieprijzen22222
    Overstapproces22222
    Energierekening22222
    Reclames22222
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Wat een bagger is die klanten”service”, ongelofelijk!
    Via de app 2x vraag gesteld, geen reactie. Dan maar via de website. Moet je klantnr. en geb.dat. ingeven. Dus ik log in en de hele chat is verdwenen. Verstrek de gevraagde gegevens en moet dan wéér mijn vraag stellen. Bellen kan niet, zeggen ze.
    Waarom moet ik dan mijn tel.nr. opgeven????
    Antwoordt binnen 5 minuten? Nou, ik wacht al >half uur en heb geen tijd en zin om nog langer voor mijn scherm te blijven wachten, maar wil wél antwoord op mijn vraag!
    Bij het googelen op ‘klacht oxxio’ zie ik plots een tel.nr. verschijnen: 088 8955999. Na een heeeeele lange welkomstriedel wordt er vermeld dat de wachttijd 4 minuten bedraagt. Na een kwartier krijg ik eindelijk iemand te spreken. Deze persoon heeft duidelijk geen lol in zijn werk en is niet van zins om ook maar één woord meer te zeggen dan nodig.
    Ik wil weten waarom ik nog geen melding heb ontvangen dat mijn contract zeer binnenkort wordt beëindingd en krijg op zeer ongeïnteresseerde toon te horen: ‘dat is normaal, je hoort dat 1 dag van tevoren’. Hij adviseert mij om contact op te nemen met de nieuwe provider. Maar daar heb ik netjes bericht van ontvangen!
    Na een hele tijd trekken aan een dood paard ben ik het zat. Ik vraag hem met wie ik heb gesproken en hij noemt een voornaam. Als ik vraag of hij ook een achternaam heeft zegt hij: ‘nee. Die hoef ik niet te geven’. En niet geheel toevallig (vermoed ik), terwijl ik dit zit te typen komt er ineens een nieuwe overeenkomst met Oxxio in mijn mailbox gerold. Nou, die gaat dus mooi niet door. Voor mij nooit meer Oxxio! Ik wil correct, deskundig en klantvriendelijk te woord worden gestaan en niet noodgedwongen in een app mijn vragen moeten stellen of na eindeloos in de wacht te hebben gestaan (omdat er ineens héél veel mensen bellen, aldus meneer – knap, als je een middag naar een tel.nr. moet zoeken) op een onbeschofte manier nog niet wordt geholpen. Hele dikke minpunten voor Oxxio.

  39. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    EnergieprijzenNot Rated
    OverstapprocesNot Rated
    EnergierekeningNot Rated
    ReclamesNot Rated
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Probeer op diverse manieren in contact te komen, maar geen resultaat. Wordt niet terug gebeld na belafspraak gepland te hebben, ook de belofte om binnen 3 dagen te reageren wordt niet nagekomen. Ik ga overstappen!

  40. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Ongelogelijk. Wat een slecht bereikbare organisatie. Alles via de app. Geen telefonisch contact te krijgen. Terugbelafspraak via de app hoor je niets meer van. Toch via de app de laatste meterstanden doorgegeven. Toch bellen hoe je meter 1 en 2 moet interpreteren. Maar je kan niet bellen. Na lang zoeken eindelijk ergens via internet een 088 nummer gevonden. Dramatisch. Verewijzen je je onder andere naar de app. Je is overal de normale aanspreektitel. Vervolgens krijg je de melding datbhet mogelijknisnpersoonlijk contact te krijgen via de chat op de app. Stelletje idioten. Eindelijk de menuoptie meterstanden. Wordt je verwezen naar de app. Je blijft gewoon hangen. Je hoort niets meer en na 2 minuten wordt er opgehangen. Weer gebeld. Gelukkig een vriendelijke dame aan de lijn en op de je en jou na goed geholpen. Bleek dat er geen meterstanden bekend waren. Top app. Drama en af te raden als je dit bedrijf ooit nodig hebt. Volgende keer laat ik mijn energie tussenpersoon wel weer bellen van wagenaar en van dijke. Scheelt veel stress en frustratie.

  41. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    In de app zit een slordige rekenfout in het geval dat kosten stijgen (daling klopt wel).

    Mijn verbruik in Juni 2017 was 100e; in 2018 was dat 150e.

    Oxxio meldt een verschil van 32%. Dit moet natuurlijk 49% zijn.

    Percentage = (nieuw-oud)/oud

    Heel leuk dat jullie die pro-functie ontwikkeld hebben, maar jullie lijken elementaire basisschoolstof niet eens te beheersen.

    Het erge is dat ik dit al 3x gemeld heb (hoi Mitchel en Elisa) en er NIKS mee gebeurd is.

    Meer dan 3 maanden de tijd gehad om het “binnen afzienbare tijd” op te lossen. (Aldus jullie eigen woorden)

    Verder is een toegezegde cascback niet terug te vinden op mijn jaarnota. De klantenservice is compleet onbereikbaar; kun je ellenlang aan de lijn hangen zonder respons.

    Klachten worden afgedaan met ongeïnteresseerde standaard antwoorden zonder dat problemen echt opgelost worden.

  42. Mijn vriendin heeft eind 2016 een contract afgesloten bij Oxxio. Zij hebben toen de overstap boete betaald. Nu komt ze bij mij wonen en heeft ze het contract opgezegd met als gevolg dat ze 50 euro opzegboete moet betalen en daarboven op 125 euro terug moet betalen inzake de overstap boete van 2016. Wat een geboefte.

  43. Meest onprofessionele, klant onvriendelijkste bedrijf waar ik ooit mee te maken heb gehad. Ze maken zelf fouten en schuiven dit af op de klant. Nooit een contract afsluiten bij Oxxio.

  44. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    EnergieprijzenNot Rated
    OverstapprocesNot Rated
    EnergierekeningNot Rated
    ReclamesNot Rated
    Bereikbaarheid33333
    Klachtafhandeling11111

    op mijn vraag als potentiele klant welk tarief gerekend wordt als ik een enkele meter wil i.p.v een hoog/laag tarief wordt gezegd dat dit niet bekend is. na meerdere keren aandringen om toch een tarief door te geven, zeg ik het contract ein de bedenktijd op. Hoe zo klantvriendelijk??

Plaats een reactie

Algemene indruk
Helpdesk
Energieprijzen
Overstapproces
Energierekening
Reclames
Bereikbaarheid
Klachtafhandeling

Vul uw gegevens in en bereken uw voordeel!