Oxxio

Informatie over Oxxio

Oxxio is één van de energieleveranciers op de Nederlandse energiemarkt. Bent u op zoek naar ervaringen, reviews, positieve reacties, complimenten, maar ook klachten over Oxxio van (ex) klanten. Wat zijn uw eigen ervaringen met Oxxio?

Er zijn in totaal 152 mensen met ervaringen over Oxxio

Door alle energieleveranciers te vergelijken kunt u gemakkelijk de beste keuze maken. Deel uw beoordeling over Oxxio met andere mensen zodat zij ook de beste keuze kunnen maken.

Oxxio is een energieleverancier welke voort is gekomen uit een fusie van drie andere energieleveranciers namelijk, Evolta, Durion en Energiebedrijf.com. Deze energiebedrijf werd dus samen Oxxio. Oxxio maakte landelijke bekendheid doordat het bedrijf als eerste gratis tablets aan nieuwe klanten gaf. Hierdoor zijn honderd duizenden mensen klant geworden bij Oxxio.

Oxxio is volledig eigendom van Eneco, een van de grootste energiebedrijven van Nederland, welke ook aandeel heeft in andere energiebedrijven. Zo heeft Eneco ook 30% van de aandelen van energiebedrijf Greenchoice, wind unie, mkb energie, woonenergie en diverse andere merken.

Heeft u ervaringen met Oxxio diensten en of producten? Was u ook een van de klanten die een gratis iPad heeft gekregen? Hoe is dit bevallen? Gebruikt u de iPad van Oxxio nog steeds naar volle tevredenheid of bent u inmiddels al overgestapt naar een andere energieleverancier.

Laat hieronder uw ervaringen met Oxxio kenbaar aan andere mensen. Zo kunt u een impressie achterlaten zodat andere mensen wellicht ook Oxxio kunnen kiezen of juist vermijden.


Oxxio informatie

Is Oxxio een betrouwbare energie aanbieder?

Lees de ervaringen. Er zijn in totaal 152 mensen met ervaringen over Oxxio.

Hoe kan ik Oxxio bereiken?

Om Oxxio te bereiken kunt u het beste even contact opnemen met de klantenservice. Het telefoonnummer van Oxxio kunt u vinden op Telefoonnummer.net of op de website van Oxxio.

Heeft u alle ervaringen over Oxxio gelezen?

Heeft u een goede positieve indruk gekregen door het lezen van de reviews? Dan kunt u naar de website van Oxxio gaan en uw bestelling plaatsen. Leest u veel klachten over Oxxio? Kijk dan verder naar andere energieleveranciers. Start met energie vergelijken om Oxxio te vergelijken met andere energieleveranciers.


152 gedachten over “Oxxio”

  1. Oxxio verkoper aan de deur had een goed verhaal en natuurlijk dat ik binnen 14 dagen het contract kon ontbinden. Meteen het contract via de mail binnen. Daar stonden dan ook de prijzen duidelijk in. Oxxio was ruim 300 euro duurder dan E-on waar ik klant was. Ik heb binnen de 14 dagen het contract beeindigd via het Oxxio formulier naar het door hun genoemde emailadres gestuurd. Nu willen ze de ontbinding niet accepteren want ze hebben het formulier niet ontvangen! En inmiddels hebben ze de levering gestart en ben ik dus ongevraagd weg bij E-on.
    Krijgt er nou iemand reactie van Oxxio nav deze klachtensite?

    Beantwoorden
  2. Wat een SLECHT bedrijf dat Oxxio.

    Ik raad iedereen niet bij Oxxio aan te sluiten.
    Ik ben altijd een trouwe klant bij Oxxio geweest: nooit te laat betaald.
    13 januari 2014, na overhandiging van mijn huissleutel aan woningstichting heb ik naar Oxxio gebeld en meterstanden doorgegeven van Gas en Electra. Doorgegeven meterstanden waren gebaseerd op meter controle door Woningstichting Ons Huis te Apeldoorn (deze zijn ook opgenomen in hun systeem).

    Later kreeg ik een eindberekening van Oxxio waaruit bleek dat ze hadden geen rekening gehouden met doorgegeven meterstanden. Oxxio had in zijn voordeel berekening gemaakt, dat wil zeggen ze hadden veel hogere meterstanden uit de lucht gehaald en dus een niet reële eindberekening gemaakt. Dus ik moest betalen veel voor iets dat ik niet had verbruikt.

    Hierna heb ik een mail van Woningstichting Ons Huis doorgestuurd naar Oxxio. In dat mail stond informatie van Ons Huis over correcte meterstanden(zelfde wat ik had via telefoon doorgegeven aan Oxxio).
    Later (over paar weken) kreeg ik een mail van Oxxio dat dat mail van Ons Huis is niet officieel en ik moet een officiële opsturen. Maar dat mail was al een officiële mail van Ons Huis.
    Ik ben altijd een trouw klant geweest bij Oxxio en nooit een te laat betaling gehad: altijd op tijd betaald. En nu gaat Oxxio zich zo belachelijk gedragen. Eerst een hoge eindberekening gaan opsturen die op een aanname is gebaseerd terwijl ik had werkelijke meterstanden telefonisch doorgegeven. Ten tweede een officiële mail van Ons Huis niet gaan accepteren. En nu ook nog naar een incasso bureau aankloppen: DAS Incasso Rotterdam.

    Beste mensen, op internet las ik veel meer klachten over slordige werk van Oxxio. Communicatie van klantenservies van Oxxio is heel traag / slordig, klachtafhandeling is heel slecht, eindjaarberekening gebaseerd op een aanname, doorgegeven meterstanden worden helemaal niet opgenomen.

    Beantwoorden
  3. Sterk af te raden!!!

    Ze hebben mijn ouders voorgelogen en aangesmeerd met waardeloos energiepakket zonder een schriftelijk toestemming en akkoord van mijn moeder. We gaan nu juridisch stappen ondernemen om het geld terug te krijgen.

    Beantwoorden
  4. Wat een arrogantie bij Oxxio en klant vriendelijkheid van lik me vesje.
    Als ik het geweten had was ik nooit overgestapt.
    Bij de overstap(via deur verkoop) werden mooie beloften gedaan ,zoals een Ipad moet na 1 jaar nog komen.
    Als je hier navraag naar doet zijn ze niet thuis.
    In verband met een verhuizing hebben wij tijdelijk 2 woningen gehad beide met energie leverancier Oxxio.
    Nu 1 woning is verkocht is hier het engergie contrakt opgezegd,daarbij is door ons de meterstand door gegeven.
    helaas was met 1 van de standen een foute opgave gedaan,dus een correctie door gegeven.
    Nou dat kost nogal wat moeite om dit af te handelen
    Als bewijslast van de juiste stand een foto toegevoegd denkend dat dit dan voldoende is.
    Nou vergeet het maar foto had geen datum dus is voor hun niet geldig (hun eigen regels).
    In veband met verkoop woning kan ik geen nieuwe foto meer maken en meterstanden zijn intussen ook niet meer gelijk.
    Zijn nu intussen al vanaf 24 maart 2014 hier over bezig.
    Mijn conclusie in deze is alles opzeggen bij Oxxio en terug naar onze voorgaande energie leverancier
    Let op laat je niet overhalen door allerlei mooie aanbiedingen voor je het weet zit je in de problemen met OXXIO.
    Instappen bij hun gaat vanzelf maar oppzeggen is toch wel een groot probleem ook al doe je volgens de Regels

    Beantwoorden
  5. Ik was overgestapt van Eneco naar Oxxio en zou een Ipad gaan krijgen. Nu hoor ik vandaag dat ik die straks helemaal niet zal ontvangen omdat Oxxio door Eneco is overgenomen en de actie niet voor bestaande klanten geldt. Ik heb mijn contract dan ook nog op tijd geannuleerd, maar vond het wel erg raar allemaal. Met mijn vastrecht kwam ik met deze actie 271 euro hoger per jaar uit hebben we berekend, maar dat zeggen ze er dus niet bij. Weet nu gelukkig beter waar ik op moet letten, maar vond het met name erg lullig te horen dat ze mij contract laten tekenen met belofte Ipad aan de deur, maar dat je als bestaande klant later dus helemaal geen IPad zult ontvangen!

    Beantwoorden
  6. In september 2013 ben ik vroegtijdig overgestapt naar Oxxio zakelijk omdat ik het niet eens was met het maandelijkse voorschot dat NLE mij ging rekenen. Ik heb zelf telefonisch contact opgenomen met Oxxio zakelijk en de situatie uitgelegd. De medewerker vertelde mij dat ik zelf het maandelijkse voorschotbedrag kon bepalen. Tot nu toe alles prima. Uiteraard wist ik dat ik van NLE een opzegboete zou krijgen (€100 gas, €100 stroom). Ik heb gevraagd of Oxxio deze boete over zou nemen en dat werd bevestigd. Na de beroemde bandopname heb ik met de medewerker nogmaals geresumeerd wat de afspraken zijn. Nogmaals werd bevestigd dat Oxxio deze boete voor rekening zou nemen. Nu zijn we overgestapt naar een andere energie leverancier. Ik kreeg de eindafrekening, maar daar is de €200 opzegboete niet in verrekend. Vandaag heb ik telefonisch contact opgenomen om hier navraag naar te doen. Een matig vriendelijke dame wist te vertellen dat dat niet gebruikelijk was en als er geen bewijs van was dat ze niks voor mij kon doen. Ik werd gelukkig nog net niet voor leugenaar uitgemaakt. Als ik er niet 100% zeker van was dat het mij is toegezegd had ik natuurljik niet gebeld. Ik heb de dame erop gewezen dat ik als klant mag verwachten dat de medewerkers aan de telefoon bij Oxxio weten wat ze wel en niet toe mogen zeggen. Ik heb nu geen bewijs en kan fluiten naar de €200. Schandalige manier om met je klanten om te gaan. Naast deze site zal ik deze klacht ook bij elke mogelijke media neerleggen. Ik ben erg benieuwd of er meer klanten van Oxxio dit overkomen is.

    Beantwoorden
  7. Ga NOOIT met Oxxio in zee als je zonnepanelen hebt: zodra je stroom teruglevert, geeft Oxxio niet thuis en betalen ze niet. Ik wacht nu al meer dan VIER maanden op mijn jaarafrekening!

    Beantwoorden
  8. We zijn nu 2 jaar klant. Vandaag Oxxio aan de telefoon gehad ivm onze verhuizing. Bij oxxio hebben ze goed geïnformeerde mensen in dienst. Misschien ook wel goed om te weten. Groetjes.

    Beantwoorden
  9. Nooit nooit maar dan ook nooit meer Oxxio voor mij! Kreeg een nieuw contract, met een prachtig aanbod voor verlaging van tarief! Maarrrrr deze is nooit doorgevoerd en nvanaf januari 2013 tot november 2013, blijf ik onterechte rekeningen toegestuurd, met gevolgd door allerlei dreigementen van Das incasso. Vreselijk, want geen van schijnen je te kunnen helpen om uit te zoeken waar het probleem zit! Afdeling afzeggingen van Oxxio heeft een lieve meid alles uitgezocht en opgelost. Maar helaas na 2 maanden (terwijl ik al lang ben overgestapt) ontvang ik weer een rekening van Das en weer schijnt niemand mij te kunnen zeggen wat voor rekening dit is! Ongelovelijk dit, kom ik ooit van dit bedrijf af?

    Beantwoorden
  10. Overweeg ook de Nederlandse energie maatschappij. Wij zijn goedkoop, service gericht en leveren groene energie.

    Met vriendelijke groet,

    Medewerkers van de Nederlandse Energie Maatschappij

    Beantwoorden
  11. Als je nu overstapt krijg je de iPad 3. Ik heb hem zelf net binnen. Overigens zijn mijn ervaringen met oxxio positief, zo nu dan stap ik gewoon weer over.

    Beantwoorden
  12. Mijn buren hebben een iPad 2 van OXXIO gekregen. Maar dat is al een paar maanden geleden, ik wil weten, als je nu instapt krijg je dan een ook een iPad 2 of krijg je dan een iPad 3, de nieuwe iPad dus.

    Beantwoorden
  13. Graag zou ik wat meer willen weten over de ervaring mbt de iPad actie. Ik ben nog niet eerder veranderd van leverancier, maar door de iPad is het best wel aantrekkelijk. Graag meer informatie dus. Verder zoubhet wel handig zijn als je ook een reactie kan plaatsen zonder de sterren. Ik heb immers geen ervaring met oxxio als mijn energieprovider.

    Beantwoorden
  14. Vandaag mail ontvangen over dat mijn code voor het ontvangen van de welkomstpremie / cashback is vervallen. Heb gebeld en oxxio zegt dat ik een activatiemail had gekregen waarin ik de code moest invullen, maar die heb ik niet ontvangen. Oxxio houdt vol dat ik die wel had ontvangen. Nu kan ik fluiten naar de premie.

    Hoe is dit mogelijk en zijn er meer mensen die dit hebben?

    Beantwoorden
  15. Ik ben onlangs overgestapt naar Oxxio met daarbij de gratis ipad actie. Ik kreeg de ipad op tijd en de tarieven zijn gelijk gebleven.

    Beantwoorden
  16. We zijn de klanten van Oxxio al 6 jaar. Een paar weken geleden heb ik toegang gekregen tot de service “Mijn Oxxio”. Het idee van deze service is dat je via oxxio.nl kan je verbruik bekijken hoeveel stroom/gas per dag(!) jij gebruikt.
    Toevallig heb ik tegen het verbruik van gas in juni 2011 gekomen deze was 193m! Normaal verbruik in de zomermanden is tussen 30-50meter/maand. In het midden van juni zijn we 2 weken op vakantie geweest, dus er moest bijna geen verbruik van gas berekenen. In 3 dagen 27-29 juni er is verbruik gemeten 147m!!!! In de koudste maanden in de winter verbruikte wij maximaal 172m. Logisch de vraag: hoezo het verbruik in de zomermaand in 3 dagen groter geweest dan in de hele wintermaand????

    Dan heb ik schriftelijk klacht ingediend en telefonisch contact met Oxxio opgenomen. De medewerker Niels Jansen, was tijdens ons gesprek (minuut of 25) verschillende verklaringen daarover gegeven:
    – Oxxio: De service “Mijn Oxxio”is bedoeld voor INDIKATIE van jou verbruik en heeft helemaal niks mee te maken met realiteit.
    – Ik: waar komt de informatie over het verbruik vandaan?
    – Oxxio: vanuit Liander.
    – Ik: als ik een toestemming aan Oxxio heb gegeven dat ze mijn verbruikgegevens per dag van Liander mogen krijgen, waarom moeten de gegevens via “Mijn Oxxio” so verschillend zijn?
    Er was geen antwoord.
    – Oxxio: dat kan wel een dag niks gemeten, 2de dag wat meer. Ze pakken de heer periode – per maand.
    – Als moet ik naar de hele maand kijken, sowieso waarom 193m in zomermaand (incl. onze lange vakantie in juni) tegen wintermaand met 172m?
    – (begon de medewerker van Oxxio twijfelen) Nee, u moet mevrouw als periode per JAAR bekijken.
    Uiteindelijk verhaal van de medewerker klopte helemaal niet meer: of ze nemen als PERIODE 1 maand of 1 jaar. Het was ook niet duidelijk welke gegevens over het verbruik op “Mijn Oxxio”verschijnen. Zeker niet wat precies per dag wordt gebruikt.

    Sowieso zo’n groot verschil kost ons tussen 90-100euro. Ik zal blijven proberen te bewijzen dat er iets mis bij Oxxio gegaan, en hopelijk krijgen wij ons geld terug.

    Jorg en Olena Plantinga

    Beantwoorden
  17. Wie hebben de ipad al ontvangen? Ik heb me aangemeld via de site van oxxio. We zijn nu 2 weken verder en ik heb nog niks van oxxio vernomen. Duurt wel lang volgens mij. Jeb al gebeld alleen moest 10 minuten wachten, dus heb ik ze maar gemailt, maar nog steeds geen reactie.

    Beantwoorden
  18. Ze beloven je een gratis ipad. Maar eenmaal overgestapt zullen ze je vertellen dat de ipad actie voorbij is. Je bent dan wel klant voor 3 jaar en krijgt niks.

    Beantwoorden
  19. Mijn ervaring is niet positief. Ik ben benaderd door een huis aan huis verkoper. Ik vertelde hem dat ik niet wilde overstappen. Daarop bood hij mij de mogelijkheid om eerst een informatiepakket toegestuurd te krijgen. Als ik dan wel wilde overstappen hoefde ik alleen maar even op te bellen. Afijn. Dat leek mijn wel een goed idee.

    Toen ik vorige week post kreeg bleek dit helemaal geen informatiepakket te zijn maar een welkomstbevestiging. Wat helemaal raar was is dat zij blijkbaarzelf een rekeningnummer hebben verzonnen. Ik had namelijk geen rekeningnummer door gegeven. Echt te gek voor woorden.

    Ik heb toe gebeld naar oxxio, maar zij zeggen dat er geen sprake is van oplichting en dat als ik niet wilde overstappen, dat ik dan kon annuleren… Datheb ik dus gedaan. We zijn nu een week verder en ik heb nog niks ontvangen. Wat te doen?

    Beantwoorden
  20. Ik ben overstapt van Eneco naar Oxxio, een maand later zie ik in het nieuws dat Oxxio is overgenomen door Eneco. Beetje vreemd allemaal!

    Beantwoorden

Plaats een reactie

16 − negen =