Oxxio

Is Oxxio betrouwbaar? Lees 100% onafhankelijk ervaringen en reviews van echte klanten.

Klant worden bij Oxxio of bent u reeds klant en wilt u ervaringen met Oxxio delen? Er zijn nu in totaal 149 mensen met ervaringen over Oxxio. Wat zijn uw ervaringen met Oxxio? Geef Oxxio met behulp van de sterren een beoordeling. Hoe meer sterren hoe beter de score.

Is Oxxio goedkoop? Vergelijk en bespaar!

Wilt u weten of Oxxio goedkoop is? Vergelijk Oxxio met hulp van online vergelijkingssites. Daarmee kunt u gratis en snel energie vergelijken en zorgeloos overstappen naar de goedkoopste energie aanbieder. In veel gevallen profiteert u ook nog eens van goedkopere energiedeals, die u anders misschien wel was misgelopen. Start met energie vergelijken en bereken uw voordeel als u overstapt naar een goedkoper tarief voor stroom en gas, oftewel energie.

Algemene indruk1.891.891.891.891.89
Helpdesk1.621.621.621.621.62
Energieprijzen2.032.032.032.032.03
Overstapproces1.951.951.951.951.95
Energierekening1.811.811.811.811.81
Reclames1.891.891.891.891.89
Bereikbaarheid1.711.711.711.711.71
Klachtafhandeling1.531.531.531.531.53

Geef een beoordeling

Klik op de sterren om te beoordelen

Gemiddelde beoordeling 3.1 / 5. Aantal beoordelingen: 637

Het spijt ons dat je dit niet nuttig vond

Laten we het samen nuttig maken

149 gedachten over “Oxxio”

  1. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Ga niet met deze club in zee!

  2. Oxxio heeft in een keer 1000 euro van mijn rekening afgeschreven. Ik kan nu mijn eten voor deze maand niet meer betalen, mijn huur niet en mijn zorgverzekering. Geen bericht, geen indicatie, geen waarschuwing, geen enkel vraagteken over het feit dat ik een student ben, moet eten en mijn huur moet betalen studiekosten etc. Oxxio heeft blijkbaar zonder mijn weten mijn maandelijkse bedrag veranderd naar de helft van mijn verbruik en wat ik nog moest betalen van 2 jaren in een keer van mijn rekening af geïncasseerd. 2016 zijn ze compleet vergeten door te geven. Na heel wat gedoe blijkt het ook dat mijn zogenaamd “Slimme Meter” geen metingen doorstuurt. Oxxio heeft er blijkbaar geen erg in rekening te houden met mijn stand van zaken als mens en burger betreft mijn maandelijkse kosten, ook al passen ze zonder mijn toestemming dingen aan, maar op het moment dat het gaat om kosten innen voor Oxxio zelf dan kan ik niet eens rekening met ze houden, ik heb eigenlijk geen enkel zeggenschap, ze schrijven gewoon lekker in een keer 1000 euro van mijn rekening af. Zo veel kan het Oxxio schelen.
    ” Super slim en voordelig Oxxio” Is wat Oxxio dus beweert. Waar Oxxio naar handelt gaat lijnrecht tegen hun oneliner en hun ideaal in. Hoe betrouwbaar en serieus kan ik ze nog nemen?

  3. Algemene indruk22222
    Helpdesk33333
    Energieprijzen44444
    Overstapproces44444
    Energierekening33333
    Reclames33333
    Bereikbaarheid33333
    Klachtafhandeling11111

    Eind november een ander huis gekocht. Met Oxxio levering op het nieuwe adres geregeld naast de levering op het oude adres.
    Op 8 januari overdracht van het oude huis aan de nieuwe eigenaar. Telefonisch doorgegeven dat het huis verkocht is en wat de meterstanden waren.
    De meterstanden op verzoek nog via de app bevestigd.
    Vervolgens ontvang ik een maand later een onterechte opzegboete (er is toegezegd dat deze ongedaan wordt gemaakt). In hetzelfde gesprek vraag ik naar de afrekening, omdat ik het vreemd vond dat ik nog een termijnnota voor het oude huis had ontvangen over februari.
    1 dag na dit contact krijg ik de eindafrekening t/m 7 februari met hogere meterstanden.

    Reactie van Oxxio: mijn gesprek waarbij ik meldde dat mijn huis verkocht is en dat ik de einstanden van de meters wilde doorgeven is geregistreerd als een verhuizing….

    Ik heb nu een maand lang voor de nieuwe bewoners van mijn vorige huis betaald.

    Mijn advies: vermijd deze amateuristische energieleverancier! Ze doen erg popie-jopie, maar achter de schermen is het niet best geregeld.

  4. Algemene indruk22222
    HelpdeskNot Rated
    EnergieprijzenNot Rated
    OverstapprocesNot Rated
    EnergierekeningNot Rated
    ReclamesNot Rated
    BereikbaarheidNot Rated
    KlachtafhandelingNot Rated

    Ik geef oxxio een dikke nul!
    Geen manieren!
    Een onbekende is bij mij nog altijd U!
    Bij deze idioten niet.
    Zij maken een fout bij adressering, wordt ik opeens door hun overgenomen als energieleverancier, zeggen ze niet sorry,
    Nee, degene die de wijziging had doorgegeven had het fout gezegd, als iemand zijn eigen huisnummer niet kent, nee, hun typ-Miep heeft een fout gemaakt!
    Waardeloos!!!!!
    Niet aan te raden

  5. Algemene indruk44444
    Helpdesk44444
    Energieprijzen44444
    Overstapproces55555
    Energierekening44444
    Reclames44444
    Bereikbaarheid44444
    Klachtafhandeling55555

    Enkele maanden klant bij Oxxio en ik ben er zeker tevreden over. De overstap liep prima en ook de app gebruik ik regelmatig. Chat met klantenservice werd ook snel en goed afgehandeld.

  6. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Na overstap naar Oxxio kreeg ik na anderhalf jaar een onontwarbare jaarafrekening. Ik moest opeens ruim 1500 euro bijbetalen. Bellen is zinloos. Na vele email maar brieven gaan sturen. Uiteindelijk kreeg ik een email met de stelling dat mijn verbruik wat hoger was. Ja dat klopte, een (1) procent, goed voor een tientje of twee. Ben terug gegaan naar mijn oude leverancier. Malafide bedrijf, oplichters, blijf er weg.

  7. Ik zit al een paar jaar bij Oxxio, woon in een flat betaal 113 per maand , werk de hele dag geen droger geen vaatwasser etc , krijg ik opeens een naheffing van 500 euro, ik snap hier helemaal niks van , dan wil ik ze bellen nou dat is ook niet te betalen dan maar per mail, ik begrijp ook niks van de specificatie, hoe kom ik erachter of alles wel goed gaat.

  8. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Ik raad iedereen af om voor Oxxio te kiezen.
    Totaal niet behulpzaam en je kan alleen online bij ze terecht met je klacht.
    Ze geven toe dat de gegevens en meterstanden die zij hebben niet kloppen maar ik moet zelf bewijzen wat wel alle goede cijfers horen te zijn en anders kost me dat €1198,56 euro voor 1 jaar naast mij €106,- euro die ik netjes elke maand heb betaald. Als je ze dan de doto’s stuurt (bewijs) dan zeggen ze dat deze niet kloppen.

  9. Beginstanden doorgeven lukte niet. Na veel gedoe,toch maar een duur nummer gebeld. Kreeg laconiek te horen: oh,ja,er was foutje gemaakt,zonder enig excuus. Toen ik zei,dat ik dan van het contract af wou,doorverbonden en kreeg vervolgens een woordenstroomvan een kwartier te aanhoren. Zeer onbeschoft!! Bovendien al dat ge-ju en ge-jij.Nooit naar deze club gaan.

  10. Ook ik werd via verkeerde informatie bij Oxxio binnen gehaald.
    Bovendien stuurden ze me de papieren, met het werkelijke budget, pas na de 2 weken dat je de afspraak kan annuleren. Zonet belde me een mevrouw om te vragen waarom ik was overgestapt. Ik doe mijn verhaal, en ze barst toch los tegen me. Dat ze haar collegaas niet door mij valselijk laat beschuldigen, enz., enz. Geen speld tussen deze woordenstroom te krijgen. Heb toen maar afgebroken.
    Wat een klantvriendelijk bedrijf, maar niet heus!

  11. Een jaar geleden klant van OXXIO geworden, maar-naar nu blijkt- onder valse informatie binnengehaald. O.b.v. mijn jaarverbruik 2015 zou ik bij OXXIO per maand 113 euro gaan betalen en bij de jaarrekening 2 x 110 euro (gas en stroom) cash back krijgen. Wat blijkt nu bij de jaarafrekening: 113 euro was (veel) te weinig, maar kon nu door OXXIO dus mooi “gecompenseerd” worden met de cash back. Het nieuwe maandbedrag is vastgesteld op 129 euro (een verhoging van ruim 10%). Achteraf was ik bij mijn vorige energieleverencier goedkoper uit geweest!!!

  12. Vandaag mijn advocaat geraadpleegd, om Oxio aan te klagen.
    Wat een erg slecht afspraak nakomende KLOTENbedrijf.
    Je zal daar maar werken en leidinggevende zijn .

  13. Wat een verschrikkelijk slecht bedrijf, en dan druk ik me beschaafd uit. Elke afspraak die je met ze maakt komen ze niet na. GA NIET MET OXIO IN ZEE. U KRIJGT HIER SPIJT VAN!!!!

  14. kennis aangemeld geen enkele bevestiging gehad, bij een ander energie bedrijf aangemeld Engie energie, keurig afgehandeld. tot onze verbazing kreeg de persoon post voor zijn meterstanden vraag, gebeld en er werd gezegd dat zij al energie leverde! hele vreemde zaak ! werd meteen gedreigd met boetes! dus beste mensen kijk uit voor Oxxio! bellen kan ook niet, storing zeggen ze wordt meteen weggedrukt!

  15. ik zat bij oxxio, 3 termijnen achterstand opgebouwd, kreeg ik een brief van das incassos daar een regeling mee getroffen, en keurig elke maand de termijnbedrag zowel van oxxio als van das incasso betaald.kreeg ik gisteren telefoon dat oxxio de levering had stopgezet, en dit al een maand geleden.
    oja de brief moet ik nog krijgen van oxxio dat ze de levering hebben stopgezet.
    OXXIO is een bedriegende energieleverancier dit bedrijf mogen ze wel eens onder de loep nemen. zo ga je niet met mensen om

  16. Als je niet alles digitaal wil regelen lijkt het dat Oxxio geen goede keuze is.
    Kan nergens op de website de optie vinden om de rekening en berichten per post te krijgen. Dat kan bij andere energieleveraars veel gemakkelijker.
    Een mail versturen via de site is heel bewerkelijk en lastig.
    Ben tot nu toe niet blij met m’n overstap, en ga over een jaar maar weer overstappen als het inderdaad allleen maar digitaal kan.
    Bellen kost 55 cent per gesprek voor de klant. Ook niet echt klantvriendelijk lijkt me als je een simpele vraag hebt die je niet op de site kan vinden.
    En nee, ik heb geen smartphone en sociale media om vragen te stellen.

  17. Vorig jaar heb ik een deur aan deur verkoper gehad. Hij had een mooie aanbieding voor mij die wij samen berekent. Het maandelijks bedrag zou 45 euro worden!
    Na een paar maanden en een paar keer mijn meterstanden heb bekeken dacht ik dat komt nooit uit met 45 euro. Dus heb ik het maandelijks bedrag hoger gezet.
    Nu heb ik een jaarnota gekregen en kan ik nog een keer 300 euro bijbetalen.. Dus dikke afknapper die Oxxio, ik stap wel weer over!

  18. Ik ben al jaren klant bij Oxxio, ik benw el tevreden maar mijn buurvrouw heeft een goedkopere aanbieding van de Nuon. Dus ben nu van plan om ook energie tegaan vergelijken. Ik wil minder betalen voor mijn energie kosten.

  19. Algemene indruk33333
    Helpdesk33333
    Energieprijzen33333
    Overstapproces33333
    Energierekening33333
    Reclames33333
    Bereikbaarheid33333
    Klachtafhandeling11111

    Oxxio heeft ons een welkomstkorting beloofd. Deze krijgen we echter niet uitbetaald omdat we 1 maand te laat hadden betaald. Heel jammer dat het zo moet. We zeggen nu vaarwel tegen oxxio en stappen over naar een energiebedrijf die wel fatsoenlijk om kan gaan met hun klanten.

  20. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    1 grote ellende die Oxxio, hoop echt dat ze naar de kloten gaan daar. Wil niks meer met ze te maken hebben klopt voor geen kant daar!! Leugens! Nu ik hier alles van andere lees bij mij is precies hetzelfde gebeurd!!

  21. Ik was helemaal verontwaardigt dat er zonder welles en wetens, 735,30 van mijn rekening was gehaald. Geen uitleg, geen vooraankondiging. In november 2015 kreeg ik nog een mail en daar leek alles nog koek en ei, nou dus niet. Nu die 735,30 en daarna nog een nota van 220,92. Ik ben ondertussen overgestapt naar een andere Energie leveranciers. Dat word dus nooit meer oxxia. Was ik nou een bijstands- moeder geweest zat ik dus zwaar in de problemen. Of denken jullie over dit soort dingen niet na. Van mijn zorgverzekerigsaar krijg ik altijd een bericht.Er gaat deze maand een bepaald bedrag af van je rekening i.v.m.dit of dat. Ik heb een slimme meter dus voor jullie is het een koud kunstje om dat te lezen en mij op de hoogte te houden van mijn kosten. Waarom doen jullie dat in godsnaam niet. ik doorzie niet de reden ervan in. mijn bedrag wordt er niet hoger of lager van denk ik . Morgen komt mijn vakantie geld. Nou je snapt het al. Geen vakantie geld. Het geld gaat naar Oxxia. Misschien kunnen jullie dit is beter aanpassen er is niemand bijgebaad, of toch jullie ????

  22. Ik voel me bedrogen door Oxxio. Sinds een jaar houd ik in de app van Oxxio de meterstanden bij en doe elke maand een voorschotcheck. De boodschap die ik maandelijks in de app krijg is veelbelovend. Telkens lees ik dat ik bij de jaarafrekening geld terug krijg. Dit motiveert mij om bewust te blijven omgaan met energie. En hierdoor heb ik ook tussentijds mijn maandbedrag naar beneden toe bijgesteld.

    Vandaag de jaarafrekening gehad: EUR 450,- bijbetalen en ook maar even het maandbedrag verdubbeld!!! Snap er echt helemaal niets van! Dit is pure misleiding. Dit ga ik dus niet betalen!

  23. Waarschuwing!!!!

    Trap er niet in om met OXXIO in zee te gaan. Dat dit bedrijf nog bestaat is mij onbegrijpelijk, wat een stelletjes oplichters. Medewekers houden zich van de domme en kunnen nergens echt een duidelijk antwoord op geven. Bij de geschillencommissie kwamen wij niet verder met onze klachten. Uiteindelijk toch de jaarafreking moeten betelen die absurd hoog was. De grafieken op mijn OXXIO kloppen van geen meter tijdens vakanties en dagen waarop wij nauwelijks energie en gas hadden gebruik stond de grafiek hoog in gebruik??
    Wij zij uiteindelijk overgestapt naar Nuon tot nu toe is de eindafrekening normaal en krijgen meestal nog geld terug rara hoe kan dit.

    Het zou mooi zijn wanneer OXXIO eens goed onder de loep word genomen want voorlopig worden er nog steeds mensen gedupeerd worden Door dit malefiede bedrijf.

  24. 2015 13 april meterstanden ingeleverd en in juni de eindafrekening gekregen
    2016 6 april meterstanden ingeleverd en in mei de afrekening

    Nu heb ik zelf berekend dat ik 150€ terug moet krijgen, nee zegt oxxio wij hebben maar 10 maanden voorschot ontvangen want vorig jaar hebben we april en mei erbij berekend en volgend jaar verrekenen we die weer op de nota 2017.
    Wat wil nou met die 2 maanden die ik mis , mis ik indd die 150€ teveel betaald….
    Kunnen ze een jaar lang rente van pakken om mij volgend jaar het terug te geven terwijl mijn contract afloopt in oktober dit jaar. Dat is een vies reken truckje , als ze dat bij 500.000 huishoudens doen, tel maar uit hoeveel zij een heel jaar rente van kunnen pakken. Dat is een som geld zeg. Walgelijk!!!!! Oktober 2016 nemen oxxio en ik afscheid van elkaar en ik raad iedereen aan om verder te kijken want oxxio speelt smerige spelletjes met ons geld!!!!!

  25. Schandalig Oxxio krijg je een afrekening van 492 euro premie niet betaald.Er voor 800 en nu opgelopen naar 1000 ra ra hoe kan dat en wie doet er hier dan aan oplichting misselijk bedrijf.En een eindafrekening van 1600 euro als je maar in je eentje woont aan alleen stroom beetje opgelicht denk ik.Nu maar naar een rechts winkel alle,s uit laten zoeken voor mijn nooit geen Oxxio meer.

  26. Schandalig Oxxio krijg je een afrekening van 492 euro premie niet betaald.Er voor 800 en nu opgelopen naar 1000 ra ra hoe kan dat en wie doet er hier dan aan oplichting misselijk bedrijf.En een eindafrekening van 1600 euro als je maar in je eentje woont aan alleen stroom beetje opgelicht denk ik.Nu maar naar een rechts winkel alle,s uit laten zoeken voor mijn nooit geen Oxxio meer.

  27. Ik heb nu een aantal jaar oxxio.
    Met belofte dat energie niet duurder zou worden. Nu mijn vriendin en kat geleden os overleden is mijn verbruik met 60% minder.
    Kreeg nu een mail dat ze geen 1400 euro van mijn rekening konden halen.
    WTF 1400 EURO???
    Wat moet ik doen? Hoe vecht je tegen een bedrijf die mafia praktijken uit haalt??

  28. Algemene indruk55555
    Helpdesk55555
    Energieprijzen44444
    Overstapproces55555
    Energierekening55555
    Reclames55555
    Bereikbaarheid55555
    Klachtafhandeling55555

    Niet de aller goedkoopste, maar wel overzichtelijk!

  29. Vorige week donderdag is mijn stroom afgesloten,
    Ik moet een netbeheerder zoeken, dat is ocxio geworden en heb een spoedaanmelding gedaan, nu ben ik een week verder en heb nog steeds geen stroom/gas, er zijn meerdere dingen fout gegaan maar dit bederft over ocxio, rianter kan mij niet heraansluiten omdat oxxii mij nog niet in aanmeldingsregister heeft gezet wat met 1 knoop gedaan moet zijn volgens rianter en andere leverancier. Gisteren is mijn contact in gegaan bij oxxio maar nog steeds niet in aanmelding register. Elke dag wordt gezegd vandaag, vanmiddag anders was ik natuurlijk al over gestapt, iemand anders uit me buurt had zelfde en op zelfde dag en heeft vanaf maandag al weer alles in huis, die iss naar energieflex gegaan.
    Ik ben dus alleen maar aan t wachten om in een register te Komen,
    De medewerkers bel ik 2 à 3 keer per dag, elke keer krijg ik andere smoes, als ik vraag om leidinggevende wordt er gezegd die heeft geen zin in dit soort dingen.. Ik krijg elke keer te horen vandaag, ik ben gisteren weg gedrukt, ik ben al een keer doorverbonden werd nooit meer opgenomen. Ik zit nu al een week zonder gas en stroom met me kind die vakantie heeft en al onze huisdieren.
    De service is heel erg slecht en mensen zijn onbeschoft.
    Ik denk dat oxxio werkt met een callcentra die niks kunnen doen voor de klant. Ik zit mer handen in me haar want liander kan niks voor mij betekenen zolang oxxio mij niet aanmeld.

  30. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Beste mensen, ga nooit met oxxio in zee het is de grootste oplichtersbende die er is.

    Medewerkers van Oxxio kwamen bij ons aan de deur en vertelde ons dat wij 50 euro per maand minder zouden betalen dan bij Essent.
    Na de bedenktijd van 2 weken ontvingen wij het maandbedrag wat beduidend hoger was dan afgesproken ,gelijk alles opgezegd en terug naar Essent gegaan.
    Nu wil Oxxio 400 euro van ons wegens contractbreuk.(buiten het maandbedrag wat wij gewoon netjes betaald hebben). Het regent hier in ons dorp (Lage-Zwaluwe) klachten wij zijn helaas niet de enigste gedupeerden.

  31. Firma list en bedrog.zijn nix nagekomen.700 euro eindbedrag,ben alleen en door mn werk nauwelijks thuis.Bij eerdere leveranciers een maandbedrag van 50 euro,nu 200 euro en nog bijbetalen.Gelukkig verloopt mn contract,Ga niet met ze in zee!!!

  32. Algemene indruk55555
    Helpdesk55555
    Energieprijzen55555
    Overstapproces55555
    Energierekening55555
    Reclames55555
    Bereikbaarheid55555
    Klachtafhandeling55555

    Ben ik niet met je eens Willem. Wij zijn al 3 jaar klant en we hebben ten eerste nooit problemen gehad en ten tweede toen we voor de laagste prijs wilden overstappen heeft Oxxio ons de laagste prijsgarantie gegeven.

  33. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Nooit met deze oplichters in zee gaan

  34. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    Wij zijn ook opgelicht door een malafide straatverkoper van Oxxio. Werd ons korting beloofd, na bellen met de klantenservice hadden we ineens een duur pakket met een gratis cadeau. Dit cadeau hebben we nooit gezien en het dure pakket hebben we nooit afgesloten. Pas op met dit bedrijf!

  35. Slechte ervaring met Oxxio.
    Heb mij een contract laten aansmeren (naïef van mij om een contract aan de deur te tekenen) en heb dit binnen 3 dagen aangetekend opgezegd. Zelfs een aangetekende brief kunnen ze kwijt maken. De gevolgen (eindafrekening oude leverancier en stopzetten van maandbetaling daar) zijn voor mij. Ze hebben zes weken de tijd nodig om eenvoudige bewijsstukken te bestuderen. Jammer!!! Eén snelle druk op de knop en de overlast bij mij kan nog voorkomen worden.

  36. Wat een oplichterij aan deur. Ik weet zelf wat van energieverbruik, contracten, boetes, cashback etc. Hij stond gewoon leugens te verkopen die achteraf helemaal niet waar zijn zoals later in de actievoorwaarde staan. Gelijk maar contract binnen 14 dagen laten ontbinden.

  37. Wij zijn vanavond volstrekt onprofessioneel benaderd via Oxxio aan de deur. Ze verkopen de grootste kolder helaas en melden dat greenchoice onderdeel is van Oxxio. Onzin natuurlijk maar een ander zwart maken is de tactiek. Direct afkappen zulke lui.

  38. Algemene indrukNot Rated
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    EnergierekeningNot Rated
    ReclamesNot Rated
    Bereikbaarheid44444
    KlachtafhandelingNot Rated

    Overgestapt naar Oxxio, nu zonder gas omdat oxxio de spoedaanvraag niet in behandeling nam. Nu al enkele weken zonder gas. Dreiging met incasso kosten komt er nog bij. Per telefoon zeggen ze eerlijk dat het hun fout is. Vraag je of ze het aan de netbeheerder willen doorgeven zeggen ze dat ze dat niet kunnen doen. Geven de klant te schuld, en wordt van kastje naar de muur gestuurd als consument.

  39. Hallo allen,

    ook ik ben op strtaat benaderd door “OXIO”
    Ik kon veel besparen op mijn energierekening en ik kon gratis overstappen, want oxio betaald de eventuele boete.
    Dat is de enig reden dat ik akkoord ben gegaan met de overstap. Ik zat immers nog niet zo lang bij de NUON, dus die boete was te verwachten.
    Nu is het dan eindelijk zover dat ik bij OXIO zit, en mijn afrekening van de NUON incl. boete is binnen.
    Nu wilde ik hem declareren bij OXIO zeggen ze daar doodleuk dat ze deze boete niet vergoeden.
    Dus op straat wordt ik doodleuk belogen door snelle verkopers, waarna OXIO nul op het request geeft.

    Kan ik hier nog iets mee doen ??

  40. ik heb nu een klacht gestuurd naar oxxio omdat ik het echt beu dat ze om de paar maanden weer voor de deur staan, nee is nee.

  41. Ik had effe een einde jaars afrekening van over de duizend euro.Ik heb geen wasmachine enz het klopt er voor geen meter blijf er ver vandaan.Door oxxio moet ik nu de schuldhulp verlening in.Zit met een kindje ook nog en dan nog niet te spreken over Das.Je mag niet eens lager per maand betalen enz.Weet niet hoor het zaakje stinkt aan alle kanten.Ik ben over gestapt dus daaaag oxxio veel geluk nog met de maffioose praktijken.Zomaar veel te hoog inschatten enz echt bah gewoon.

  42. Algemene indruk11111
    Helpdesk44444
    Energieprijzen33333
    OverstapprocesNot Rated
    Energierekening11111
    ReclamesNot Rated
    Bereikbaarheid33333
    Klachtafhandeling11111

    Ik heb al anderhalf jaar zonnepanelen en dat levert meer op dan wat ik aan electra verbruik. Mijn meterstand loopt dus achteruit en dit is iets wat bij Oxxio niet wordt begrepen. Ze hebben in de jaarrekening mijn verbruik maar zelf geschat omdat ik volgens hun geen goede meterstand had doorgegeven. Na telefonisch overleg zou alles binnen 10 weken (hoe moeilijk kan dit zijn!!!) zijn geregeld. Niet dus!! Na nieuw telefonisch overleg zou alles met spoed worden afgehandeld. Ook daar wacht ik nu al twee maanden op. Wat een zootje.

  43. ik heb precies hetzelfde heb laatste keer verkeerde meterstanden door gegeven heb op tijd gebeld dat ik het fout heb gedaan en dat er een herberekening zou komen maar daar heb ik op gewacht maar wat blijkt die is nooit geweest nou moet ik 1520.00 euro betalen voor de verkeerde meter stand en die herberekening is dus nooit geweest ik moet het bedrag binnen 7 dagen betalen woon alleen eet niet thuis had toen niet een een wasmachine dus dat bedrag komt niet een in de buurt van wat ik zou moeten betalen

  44. In Mei hebben wij de jaarrekening van Oxxio ontvangen. Aangezien deze best hoog was toch maar even bellen met Oxxio. En inderdaad, volgens Oxxio zat er inderdaad een fout in de jaarrekening. Oxxio gaf aan dat dit uitgezocht moest worden en dat de jaarrekening op hold gezet zou worden. Tot zover ging alles goed.

    Omdat de jaarrekening door Oxxio op hold is gezet en ons bevestigd is dat wij deze voorlopig niet hoeven te betalen hebben we dat ook niet gedaan. Wat we wel betaald hebben zijn de maandelijkse voorschotten aan Oxxio. Deze hebben we keurig betaald met de toegezonden acceptgiro o.v.v. het betaalkenmerk.

    En wat doet Oxxio, zij verrekenen de maandelijkse voorschotten met de jaarrekening die ze zelf op hold hebben gezet! Resultaat: een behoorlijke betaalachterstand met de daarbij behorende extra kosten! In de eerste instantie denk je vervelend maar dat wordt vast wel opgelost door Oxxio! Nou mooi niet dus! Ineens klopte de jaarrekening wel (inmiddels volledig afbetaald) en was er geen mogelijkheid meer om de betaalachterstand in termijnen te betalen omdat het om maandelijkse voorschotten ging!
    Als je dan vervolgens belt met Oxxio wordt je bijzonder onvriendelijk te woord gestaan en als wanbetaler behandeld! Voor de duidelijkheid, er was geen betaal achterstand ontstaan als Oxxio onze betalingen had verwerkt op basis van het betaalkenmerk. Er was ook geen betaal achterstand ontstaan als Oxxio een correcte jaarafrekening had gestuurd! En er was al helemaal geen betaal achterstand ontstaand als Oxxio normaal met ons gecommuniceerd had.

  45. Ook ik ben de dupe kan ook niks meer met mijn kind.Naar ook een torenhoge maand rekening.En een eindejaars afrekening van 1000 euro.Terwijl ik geen wasmachine heb amper douche en let op mij lampen.Stelletje oplichters zijn het hoe kom ik er van af kloot bedrijf echt.

  46. Ook ik, ben er, als velen met mij ingestonken.
    Zodra je getekend hebt, ben je de sjaak en krijg je een torenhoge afrekening alsof je een wietplantage voorziet van stroom en gas.
    Nu, na maanden discussiëren via de “geweldige” Oxxio-app toch maar een brief aan Oxxio gestuurd en een klacht ingediend bij ConsuWijzer.nl.
    Als je de reacties op internet leest, kan ik mijn tranen haast niet bedwingen. Oxxio belooft oplossingen, doet toezeggingen, zowel in woord als geschrift, maar maakt er niets van waar.
    In mijn geval is Oxxio begonnen met geschatte meterstanden en zijn de juiste meterstanden nimmer on het systeem ingevoerd, zelfs ondanks dat de Oxxio verkoper ze had bijgevoegd bij de overeenkomst.
    Na een bevestigingsmail van Oxxio, dat de standen gecorrigeerd zouden zijn, heb ik toch een afrekening gekregen met de geschatte beginstanden????
    Dan zou je verwachten dat een bedrijf als Oxxio dit corrigeert… Niet dus! ze vragen bewijzen, mutatiekaarten, huurcontract, etc. etc. Allen zaken die NIETS met het ontstane probleem te maken hebben! Oxxio verzint gewoon elke keer wat anders.
    Gelukkig ben ik in het bezit van een door de verkoper geschreven briefje met zijn naam, telefoonnummer en de meterstanden alsmede de bevestigingsmail van Oxxio dat ze de meterstanden zouden hebben aangepast.
    Voor potentiële klanten 1 heel goed advies: TRAP ER NIET IN! Bedenk je 2 maal voor je overstapt naar Oxxio!!!

  47. Geachte Oxxio klant,

    Mocht u dermate ontevreden zijn over uw huidige energieleverancier kan ik wel degelijk wat voor u betekenen.
    Via internet heeft u een boeteclausule, ingesteld door de overheid, die afhankelijk van de duur van uw contract kan oplopen tot maximaal 250 euro.
    Ik werk voor een bepaalde energiemaatschappij (ik zal hem niet bij naam noemen, lijkt mij tamelijk ongepast). Als u mij een mail stuurt met uw jaarverbruik dan kan ik u zwart op wit, uiteraard geheel vrijblijvend, laten zien wat u bij ons zou gaan betalen.
    Ik ben ervan overtuigd dat het u veel geld scheelt op jaarbasis. Tevens ben ik bij machte om uw huidige contract kosteloos op te zeggen wat ik u uiteraard ook zwart op wit zal bevestigen.

    Met vriendelijke groet,
    Dirk Jan Schmidt

  48. Algemene indruk11111
    Helpdesk11111
    Energieprijzen11111
    Overstapproces11111
    Energierekening11111
    Reclames11111
    Bereikbaarheid11111
    Klachtafhandeling11111

    ik heb mijn klachten gemeld bij ” CONSUWIJZER ” !!!!!
    Als iedereen die een klacht heeft met Oxio dat nu gewoon ook doet dan gebeurt de rest vanzelf….. Dus hoe meer klachten van dezelfde aard, hoe groter de kans om der iets mee te gaan kunnen doen.

  49. Vreselijke service!!
    Vanaf februari wachten wij al op een teveel betaald tegoed inmiddels bellen en mailen wij al maanden iedere dag, maar helaas we krijgen niks terug behalve loze beloftes en de vraag of we even willen afwachten. Helaas doen we dat inmiddels alweer 6 maanden!

Plaats een reactie

1 × 5 =

Algemene indruk
Helpdesk
Energieprijzen
Overstapproces
Energierekening
Reclames
Bereikbaarheid
Klachtafhandeling

Vul uw gegevens in en bereken uw voordeel!