Oxxio


Oxxio is één van de energie aanbieders op de Nederlandse energiemarkt. Wilt u klant worden bij Oxxio? Er zijn nu in totaal 149 mensen met ervaringen over Oxxio. Wat zijn uw ervaringen met Oxxio? Geef Oxxio met behulp van de sterren een beoordeling. Hoe meer sterren hoe beter de score.

Oxxio ervaringen

Algemene indruk1.891.891.891.891.89
Helpdesk1.621.621.621.621.62
Energieprijzen2.032.032.032.032.03
Overstapproces1.951.951.951.951.95
Energierekening1.811.811.811.811.81
Reclames1.891.891.891.891.89
Bereikbaarheid1.711.711.711.711.71
Klachtafhandeling1.531.531.531.531.53

Geef een beoordeling

Klik op de sterren om te beoordelen

Gemiddelde beoordeling / 5. Aantal beoordelingen:

Omdat je dit nuttig vond

Volg ons op social media

Het spijt ons dat je dit niet nuttig vond

Laten we het samen nuttig maken

Informatie over Oxxio

Help mee om zoveel mogelijk informatie over Oxxio te verzamelen. Vertel uw ervaringen met Oxxio aan de rest van de bezoekers. U kunt Oxxio een beoordeling geven met behulp van de sterren.

Oxxio: energie, kosten, tarieven en acties

Vergelijk Oxxio ook andere energie aanbieders en lees vooral ook de reviews. Door de reviews te lezen weet u wat u van Oxxio kan verwachten. U kunt de kosten, tarieven en acties vergelijken met Energievergelijking.nl. De onafhankelijke energievergelijker van Nederland. U kunt op Energievergeljking.nl alle beschikbare energie aanbieders vergeljken met het aanbod van Oxxio. Vergelijk het aanbod en bereken hoeveel u zou kunnen besparen als u zou overstappen.

Vergelijk Oxxio met anderen

Vul uw gegevens in en bereken uw voordeel!

149 gedachten over “Oxxio”

  1. Een jaar geleden klant van OXXIO geworden, maar-naar nu blijkt- onder valse informatie binnengehaald. O.b.v. mijn jaarverbruik 2015 zou ik bij OXXIO per maand 113 euro gaan betalen en bij de jaarrekening 2 x 110 euro (gas en stroom) cash back krijgen. Wat blijkt nu bij de jaarafrekening: 113 euro was (veel) te weinig, maar kon nu door OXXIO dus mooi “gecompenseerd” worden met de cash back. Het nieuwe maandbedrag is vastgesteld op 129 euro (een verhoging van ruim 10%). Achteraf was ik bij mijn vorige energieleverencier goedkoper uit geweest!!!

  2. Vandaag mijn advocaat geraadpleegd, om Oxio aan te klagen.
    Wat een erg slecht afspraak nakomende KLOTENbedrijf.
    Je zal daar maar werken en leidinggevende zijn .

  3. Wat een verschrikkelijk slecht bedrijf, en dan druk ik me beschaafd uit. Elke afspraak die je met ze maakt komen ze niet na. GA NIET MET OXIO IN ZEE. U KRIJGT HIER SPIJT VAN!!!!

  4. kennis aangemeld geen enkele bevestiging gehad, bij een ander energie bedrijf aangemeld Engie energie, keurig afgehandeld. tot onze verbazing kreeg de persoon post voor zijn meterstanden vraag, gebeld en er werd gezegd dat zij al energie leverde! hele vreemde zaak ! werd meteen gedreigd met boetes! dus beste mensen kijk uit voor Oxxio! bellen kan ook niet, storing zeggen ze wordt meteen weggedrukt!

  5. ik zat bij oxxio, 3 termijnen achterstand opgebouwd, kreeg ik een brief van das incassos daar een regeling mee getroffen, en keurig elke maand de termijnbedrag zowel van oxxio als van das incasso betaald.kreeg ik gisteren telefoon dat oxxio de levering had stopgezet, en dit al een maand geleden.
    oja de brief moet ik nog krijgen van oxxio dat ze de levering hebben stopgezet.
    OXXIO is een bedriegende energieleverancier dit bedrijf mogen ze wel eens onder de loep nemen. zo ga je niet met mensen om

  6. Als je niet alles digitaal wil regelen lijkt het dat Oxxio geen goede keuze is.
    Kan nergens op de website de optie vinden om de rekening en berichten per post te krijgen. Dat kan bij andere energieleveraars veel gemakkelijker.
    Een mail versturen via de site is heel bewerkelijk en lastig.
    Ben tot nu toe niet blij met m’n overstap, en ga over een jaar maar weer overstappen als het inderdaad allleen maar digitaal kan.
    Bellen kost 55 cent per gesprek voor de klant. Ook niet echt klantvriendelijk lijkt me als je een simpele vraag hebt die je niet op de site kan vinden.
    En nee, ik heb geen smartphone en sociale media om vragen te stellen.

  7. Vorig jaar heb ik een deur aan deur verkoper gehad. Hij had een mooie aanbieding voor mij die wij samen berekent. Het maandelijks bedrag zou 45 euro worden!
    Na een paar maanden en een paar keer mijn meterstanden heb bekeken dacht ik dat komt nooit uit met 45 euro. Dus heb ik het maandelijks bedrag hoger gezet.
    Nu heb ik een jaarnota gekregen en kan ik nog een keer 300 euro bijbetalen.. Dus dikke afknapper die Oxxio, ik stap wel weer over!

  8. Ik ben al jaren klant bij Oxxio, ik benw el tevreden maar mijn buurvrouw heeft een goedkopere aanbieding van de Nuon. Dus ben nu van plan om ook energie tegaan vergelijken. Ik wil minder betalen voor mijn energie kosten.

  9. Algemene indruk 33333
    Helpdesk 33333
    Energieprijzen 33333
    Overstapproces 33333
    Energierekening 33333
    Reclames 33333
    Bereikbaarheid 33333
    Klachtafhandeling 11111

    Oxxio heeft ons een welkomstkorting beloofd. Deze krijgen we echter niet uitbetaald omdat we 1 maand te laat hadden betaald. Heel jammer dat het zo moet. We zeggen nu vaarwel tegen oxxio en stappen over naar een energiebedrijf die wel fatsoenlijk om kan gaan met hun klanten.

  10. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    1 grote ellende die Oxxio, hoop echt dat ze naar de kloten gaan daar. Wil niks meer met ze te maken hebben klopt voor geen kant daar!! Leugens! Nu ik hier alles van andere lees bij mij is precies hetzelfde gebeurd!!

  11. Ik was helemaal verontwaardigt dat er zonder welles en wetens, 735,30 van mijn rekening was gehaald. Geen uitleg, geen vooraankondiging. In november 2015 kreeg ik nog een mail en daar leek alles nog koek en ei, nou dus niet. Nu die 735,30 en daarna nog een nota van 220,92. Ik ben ondertussen overgestapt naar een andere Energie leveranciers. Dat word dus nooit meer oxxia. Was ik nou een bijstands- moeder geweest zat ik dus zwaar in de problemen. Of denken jullie over dit soort dingen niet na. Van mijn zorgverzekerigsaar krijg ik altijd een bericht.Er gaat deze maand een bepaald bedrag af van je rekening i.v.m.dit of dat. Ik heb een slimme meter dus voor jullie is het een koud kunstje om dat te lezen en mij op de hoogte te houden van mijn kosten. Waarom doen jullie dat in godsnaam niet. ik doorzie niet de reden ervan in. mijn bedrag wordt er niet hoger of lager van denk ik . Morgen komt mijn vakantie geld. Nou je snapt het al. Geen vakantie geld. Het geld gaat naar Oxxia. Misschien kunnen jullie dit is beter aanpassen er is niemand bijgebaad, of toch jullie ????

  12. Ik voel me bedrogen door Oxxio. Sinds een jaar houd ik in de app van Oxxio de meterstanden bij en doe elke maand een voorschotcheck. De boodschap die ik maandelijks in de app krijg is veelbelovend. Telkens lees ik dat ik bij de jaarafrekening geld terug krijg. Dit motiveert mij om bewust te blijven omgaan met energie. En hierdoor heb ik ook tussentijds mijn maandbedrag naar beneden toe bijgesteld.

    Vandaag de jaarafrekening gehad: EUR 450,- bijbetalen en ook maar even het maandbedrag verdubbeld!!! Snap er echt helemaal niets van! Dit is pure misleiding. Dit ga ik dus niet betalen!

  13. Waarschuwing!!!!

    Trap er niet in om met OXXIO in zee te gaan. Dat dit bedrijf nog bestaat is mij onbegrijpelijk, wat een stelletjes oplichters. Medewekers houden zich van de domme en kunnen nergens echt een duidelijk antwoord op geven. Bij de geschillencommissie kwamen wij niet verder met onze klachten. Uiteindelijk toch de jaarafreking moeten betelen die absurd hoog was. De grafieken op mijn OXXIO kloppen van geen meter tijdens vakanties en dagen waarop wij nauwelijks energie en gas hadden gebruik stond de grafiek hoog in gebruik??
    Wij zij uiteindelijk overgestapt naar Nuon tot nu toe is de eindafrekening normaal en krijgen meestal nog geld terug rara hoe kan dit.

    Het zou mooi zijn wanneer OXXIO eens goed onder de loep word genomen want voorlopig worden er nog steeds mensen gedupeerd worden Door dit malefiede bedrijf.

  14. 2015 13 april meterstanden ingeleverd en in juni de eindafrekening gekregen
    2016 6 april meterstanden ingeleverd en in mei de afrekening

    Nu heb ik zelf berekend dat ik 150€ terug moet krijgen, nee zegt oxxio wij hebben maar 10 maanden voorschot ontvangen want vorig jaar hebben we april en mei erbij berekend en volgend jaar verrekenen we die weer op de nota 2017.
    Wat wil nou met die 2 maanden die ik mis , mis ik indd die 150€ teveel betaald….
    Kunnen ze een jaar lang rente van pakken om mij volgend jaar het terug te geven terwijl mijn contract afloopt in oktober dit jaar. Dat is een vies reken truckje , als ze dat bij 500.000 huishoudens doen, tel maar uit hoeveel zij een heel jaar rente van kunnen pakken. Dat is een som geld zeg. Walgelijk!!!!! Oktober 2016 nemen oxxio en ik afscheid van elkaar en ik raad iedereen aan om verder te kijken want oxxio speelt smerige spelletjes met ons geld!!!!!

  15. Schandalig Oxxio krijg je een afrekening van 492 euro premie niet betaald.Er voor 800 en nu opgelopen naar 1000 ra ra hoe kan dat en wie doet er hier dan aan oplichting misselijk bedrijf.En een eindafrekening van 1600 euro als je maar in je eentje woont aan alleen stroom beetje opgelicht denk ik.Nu maar naar een rechts winkel alle,s uit laten zoeken voor mijn nooit geen Oxxio meer.

  16. Schandalig Oxxio krijg je een afrekening van 492 euro premie niet betaald.Er voor 800 en nu opgelopen naar 1000 ra ra hoe kan dat en wie doet er hier dan aan oplichting misselijk bedrijf.En een eindafrekening van 1600 euro als je maar in je eentje woont aan alleen stroom beetje opgelicht denk ik.Nu maar naar een rechts winkel alle,s uit laten zoeken voor mijn nooit geen Oxxio meer.

  17. Ik heb nu een aantal jaar oxxio.
    Met belofte dat energie niet duurder zou worden. Nu mijn vriendin en kat geleden os overleden is mijn verbruik met 60% minder.
    Kreeg nu een mail dat ze geen 1400 euro van mijn rekening konden halen.
    WTF 1400 EURO???
    Wat moet ik doen? Hoe vecht je tegen een bedrijf die mafia praktijken uit haalt??

  18. Algemene indruk 55555
    Helpdesk 55555
    Energieprijzen 44444
    Overstapproces 55555
    Energierekening 55555
    Reclames 55555
    Bereikbaarheid 55555
    Klachtafhandeling 55555

    Niet de aller goedkoopste, maar wel overzichtelijk!

  19. Vorige week donderdag is mijn stroom afgesloten,
    Ik moet een netbeheerder zoeken, dat is ocxio geworden en heb een spoedaanmelding gedaan, nu ben ik een week verder en heb nog steeds geen stroom/gas, er zijn meerdere dingen fout gegaan maar dit bederft over ocxio, rianter kan mij niet heraansluiten omdat oxxii mij nog niet in aanmeldingsregister heeft gezet wat met 1 knoop gedaan moet zijn volgens rianter en andere leverancier. Gisteren is mijn contact in gegaan bij oxxio maar nog steeds niet in aanmelding register. Elke dag wordt gezegd vandaag, vanmiddag anders was ik natuurlijk al over gestapt, iemand anders uit me buurt had zelfde en op zelfde dag en heeft vanaf maandag al weer alles in huis, die iss naar energieflex gegaan.
    Ik ben dus alleen maar aan t wachten om in een register te Komen,
    De medewerkers bel ik 2 à 3 keer per dag, elke keer krijg ik andere smoes, als ik vraag om leidinggevende wordt er gezegd die heeft geen zin in dit soort dingen.. Ik krijg elke keer te horen vandaag, ik ben gisteren weg gedrukt, ik ben al een keer doorverbonden werd nooit meer opgenomen. Ik zit nu al een week zonder gas en stroom met me kind die vakantie heeft en al onze huisdieren.
    De service is heel erg slecht en mensen zijn onbeschoft.
    Ik denk dat oxxio werkt met een callcentra die niks kunnen doen voor de klant. Ik zit mer handen in me haar want liander kan niks voor mij betekenen zolang oxxio mij niet aanmeld.

  20. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Beste mensen, ga nooit met oxxio in zee het is de grootste oplichtersbende die er is.

    Medewerkers van Oxxio kwamen bij ons aan de deur en vertelde ons dat wij 50 euro per maand minder zouden betalen dan bij Essent.
    Na de bedenktijd van 2 weken ontvingen wij het maandbedrag wat beduidend hoger was dan afgesproken ,gelijk alles opgezegd en terug naar Essent gegaan.
    Nu wil Oxxio 400 euro van ons wegens contractbreuk.(buiten het maandbedrag wat wij gewoon netjes betaald hebben). Het regent hier in ons dorp (Lage-Zwaluwe) klachten wij zijn helaas niet de enigste gedupeerden.

  21. Firma list en bedrog.zijn nix nagekomen.700 euro eindbedrag,ben alleen en door mn werk nauwelijks thuis.Bij eerdere leveranciers een maandbedrag van 50 euro,nu 200 euro en nog bijbetalen.Gelukkig verloopt mn contract,Ga niet met ze in zee!!!

  22. Algemene indruk 55555
    Helpdesk 55555
    Energieprijzen 55555
    Overstapproces 55555
    Energierekening 55555
    Reclames 55555
    Bereikbaarheid 55555
    Klachtafhandeling 55555

    Ben ik niet met je eens Willem. Wij zijn al 3 jaar klant en we hebben ten eerste nooit problemen gehad en ten tweede toen we voor de laagste prijs wilden overstappen heeft Oxxio ons de laagste prijsgarantie gegeven.

  23. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Nooit met deze oplichters in zee gaan

  24. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Wij zijn ook opgelicht door een malafide straatverkoper van Oxxio. Werd ons korting beloofd, na bellen met de klantenservice hadden we ineens een duur pakket met een gratis cadeau. Dit cadeau hebben we nooit gezien en het dure pakket hebben we nooit afgesloten. Pas op met dit bedrijf!

  25. Slechte ervaring met Oxxio.
    Heb mij een contract laten aansmeren (naïef van mij om een contract aan de deur te tekenen) en heb dit binnen 3 dagen aangetekend opgezegd. Zelfs een aangetekende brief kunnen ze kwijt maken. De gevolgen (eindafrekening oude leverancier en stopzetten van maandbetaling daar) zijn voor mij. Ze hebben zes weken de tijd nodig om eenvoudige bewijsstukken te bestuderen. Jammer!!! Eén snelle druk op de knop en de overlast bij mij kan nog voorkomen worden.

  26. Wat een oplichterij aan deur. Ik weet zelf wat van energieverbruik, contracten, boetes, cashback etc. Hij stond gewoon leugens te verkopen die achteraf helemaal niet waar zijn zoals later in de actievoorwaarde staan. Gelijk maar contract binnen 14 dagen laten ontbinden.

  27. Wij zijn vanavond volstrekt onprofessioneel benaderd via Oxxio aan de deur. Ze verkopen de grootste kolder helaas en melden dat greenchoice onderdeel is van Oxxio. Onzin natuurlijk maar een ander zwart maken is de tactiek. Direct afkappen zulke lui.

  28. Algemene indruk Not Rated
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening Not Rated
    Reclames Not Rated
    Bereikbaarheid 44444
    Klachtafhandeling Not Rated

    Overgestapt naar Oxxio, nu zonder gas omdat oxxio de spoedaanvraag niet in behandeling nam. Nu al enkele weken zonder gas. Dreiging met incasso kosten komt er nog bij. Per telefoon zeggen ze eerlijk dat het hun fout is. Vraag je of ze het aan de netbeheerder willen doorgeven zeggen ze dat ze dat niet kunnen doen. Geven de klant te schuld, en wordt van kastje naar de muur gestuurd als consument.

  29. Hallo allen,

    ook ik ben op strtaat benaderd door “OXIO”
    Ik kon veel besparen op mijn energierekening en ik kon gratis overstappen, want oxio betaald de eventuele boete.
    Dat is de enig reden dat ik akkoord ben gegaan met de overstap. Ik zat immers nog niet zo lang bij de NUON, dus die boete was te verwachten.
    Nu is het dan eindelijk zover dat ik bij OXIO zit, en mijn afrekening van de NUON incl. boete is binnen.
    Nu wilde ik hem declareren bij OXIO zeggen ze daar doodleuk dat ze deze boete niet vergoeden.
    Dus op straat wordt ik doodleuk belogen door snelle verkopers, waarna OXIO nul op het request geeft.

    Kan ik hier nog iets mee doen ??

  30. ik heb nu een klacht gestuurd naar oxxio omdat ik het echt beu dat ze om de paar maanden weer voor de deur staan, nee is nee.

Plaats een reactie

Algemene indruk
Helpdesk
Energieprijzen
Overstapproces
Energierekening
Reclames
Bereikbaarheid
Klachtafhandeling