Oxxio


Oxxio is één van de energie aanbieders op de Nederlandse energiemarkt. Wilt u klant worden bij Oxxio? Er zijn nu in totaal 149 mensen met ervaringen over Oxxio. Wat zijn uw ervaringen met Oxxio? Geef Oxxio met behulp van de sterren een beoordeling. Hoe meer sterren hoe beter de score.

Oxxio ervaringen

Algemene indruk1.891.891.891.891.89
Helpdesk1.621.621.621.621.62
Energieprijzen2.032.032.032.032.03
Overstapproces1.951.951.951.951.95
Energierekening1.811.811.811.811.81
Reclames1.891.891.891.891.89
Bereikbaarheid1.711.711.711.711.71
Klachtafhandeling1.531.531.531.531.53

Geef een beoordeling

Klik op de sterren om te beoordelen

Gemiddelde beoordeling / 5. Aantal beoordelingen:

Omdat je dit nuttig vond

Volg ons op social media

Het spijt ons dat je dit niet nuttig vond

Laten we het samen nuttig maken

Informatie over Oxxio

Help mee om zoveel mogelijk informatie over Oxxio te verzamelen. Vertel uw ervaringen met Oxxio aan de rest van de bezoekers. U kunt Oxxio een beoordeling geven met behulp van de sterren.

Oxxio: energie, kosten, tarieven en acties

Vergelijk Oxxio ook andere energie aanbieders en lees vooral ook de reviews. Door de reviews te lezen weet u wat u van Oxxio kan verwachten. U kunt de kosten, tarieven en acties vergelijken met Energievergelijking.nl. De onafhankelijke energievergelijker van Nederland. U kunt op Energievergeljking.nl alle beschikbare energie aanbieders vergeljken met het aanbod van Oxxio. Vergelijk het aanbod en bereken hoeveel u zou kunnen besparen als u zou overstappen.

Vergelijk Oxxio met anderen

Vul uw gegevens in en bereken uw voordeel!

149 gedachten over “Oxxio”

  1. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Jammer Jammer dat deze site https://energieervaringen.nl/oxxio/ niet boven in de Google lijst prijkt.
    Dat zou veel ergernis op onze aardbol voorkomen.
    Nu ondervind ik zelf helaas wat bijna iedereen hier bevestigd over dit bedrijf.
    Het enige wat blijkbaar echt helpt en waar Oxxio wel gevoelig voor is, zijn je eurotjes.
    Daarom leek mij dit maar de enige en beste oplossing.
    Bepaal zelf een redelijk maandtermijn
    Deel Oxxio mee dat je wilt dat je termijn wordt aangepast nar dat bedrag.
    Stel bij je bank een beperking voor Oxxio in, dat Oxxio 12 per keer per jaar (dat redelijke maandtermijn ) mag declareren.
    En verder sterkte met deze negatieve energie leverancier.

  2. kreeg na afloop van mijn jaarcontract een jaarnota in mei waarbij van mijn teruggave ten onrechte een termijn voor juni werd ingehouden. ik heb 8 weken moeten wachten op mijn geld. oxxio zit kennelijk krap bij kas!

  3. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Nooit doen deze aanbieder!
    Denken totaal niet met je mee.
    Wordt van het kastje naar de muur gestuurd door de klantenservice. De klant is voor hun niks waard.

  4. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Zeer slecht, niets klopt aan dit bedrijf!! Oplichters

  5. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Zijn telefonisch onbereikbaar, echt de slechtste service die ik ooit ervaren heb.

  6. Hallo,

    Gisteren kwamen we er toevallig achter dat onze daluren meter al 5 jaar stilstaat. Dat houdt in dat ik dus voor niks in de weekenden en na 21 uur de apparaten aanzet.

    Nu wordt er morgen een nieuwe meter geplaatst maar het is toch van de zotte dat het bij NIEMAND is opgevallen dat onze meter al 5 jaar stuk is! We hebben dus ook al 5 jaar veel en veel te veel betaald….. kan ik dit op Oxxio verhalen?

  7. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Al meerdere malen mijn zorgen geuit over de transparantie, voorschoten worden ingeschat op basis van het verbruik de afgelopen 3 jaren, ook bij nieuwbouw. Contact krijgen is nagenoeg onmogelijk en de antwoord zijn standaard scripts, er is geen klantcontact van betekenis. Begin dit jaar hebben we verlengd en daar heb ik veel spijt van. We zullen zo snel mogelijk overstappen en nooit meer teruggaan naar Oxxio

  8. zojuist mijn gehele bestelling bij Oxxio geannuleerd. ik wilde zelfs een combi van energie, internet en tv bij ze gaan afnemen.
    maar na 3 uur geklungel met mijn account geactiveerd krijgen, vertelde oxxio mij doodleuk dat de aanmelding gestagneerd werd door ontbreken van de EAN codes. of ik die zelf even ging opzoeken/navragen en aan hen doorgeven…
    Overal op internet lees ik:
    “Bij het overstappen van energieleverancier zal de nieuwe leverancier je huidige EAN-code(s) nodig hebben. Deze vraagt de energieleverancier op bij de netbeheerder….”
    Lijkt mij ook net zo netjes dat zij dit doen, aangezien ze de beëindiging met de huidige leverancier ook zouden regelen. Maar niet dus.
    Ik ben er gelijk helemaal klaar mee.

  9. Oxxio komt zijn afspraken niet na en hebben administratief de “kwaliteit”een chaos te maken. Je raakt het overzicht kwijt en bent geneigd snel te betalen. Zelfs als je al een jaar weg bent als klant sturen ze nog een afrekening waar zij menen recht te hebben op geld. vergelijk kosten Nuon 1 jaar 1800,– Oxxio claimt bijna 1000,– meer. Oxxio alleen bereikbaar via app eigen chat programma of mail. Onpersoonlijk contact veel wisselende medewerkers geen of slechte behandeling van vragen of klachten.

  10. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames Not Rated
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Het zijn een stelletje oplichters.
    Wij hebben nu een jaar oxxio gas en energie.
    En hebben een hele hoge eindejaars rekening die niet klopt. Dit hebben wij (met hetzelfde verbruik) nog nooit gehad bij Nuon. Meerdere malen contact gezocht met Oxxio, maar je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Het is hun woord tegen die van ons. Dit is nog niet alles… Wij zijn vorige maand benaderd door Oxxio met een Combideal (gas+energie en tv+internet) aanbieding.
    Er is tegen ons gelogen.. Er is gezegd dat Oxxio en KPN samenwerken en daarom ons deze aanbieding mogen geven. Wij zouden gewoon KPN en al onze voordelen behouden maar dan minder betalen.
    NIET DUS! Nu hebben wij een contract bij Oxxio voor tv+internet en een boete bij KPN wegens contractbreuk! Ga nooit met Oxxio in zee.. Het scheelt je een hoop hoofdpijn en stres.

  11. Algemene indruk 22222
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Erg slecht!

  12. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Ik was in 2017 klant bij Oxxio, 2018 overgestapt naar een andere aanbieder. Begin 2019 werd ik gebeld door Oxxio. Zij konden zien dat mijn contract binnen 3 maanden afliep en hadden een ‘welkom terug aanbieding’. Dat klonk allemaal mooi, dus telefonisch alles geregeld. Mailtje gehad, op akkoord geklikt en het was geregeld.

    Nu heeft Oxxio het contract een paar dagen te vroeg in laten gaan, waardoor het niet binnen de 3 maanden viel en er geen overlap plaats heeft gevonden. Dit betekent dat ik niet 1 mei 2019 klant ben geworden bij Oxxio maar 22 februari. Dit betekent dat ik de cash-back korting van de oude aanbieder á €250,- misloop en een boete van €100,- aan hen moet betalen.

    Wanneer ik telefonisch contact met Oxxio heb, wordt er geen enkele medewerking verleend. Ik word schandalig te woord gestaan en er wordt geen fout erkend. Er wordt al helemaal niet meegedacht voor een oplossing of tegemoetkoming.

    Even ter verduidelijking, ik heb geen contact met Oxxio gezocht om over te stappen. Zij hebben mij gebeld omdat zij konden zien dat mijn energiecontract afliep bij de andere aanbieder. Dit vond ik een logisch verhaal omdat ik 9 maanden daarvoor nog klant was bij Oxxio.

    Trap niet in deze misleidingspraktijken!!

  13. heb 5 maart mijn jaarnota gekregen,heb sinds 2 aug zonnepanelen geplaatst en van de teruglevering is op de nota niks terug te vinden,ben al dagen bezig om daar contact te krijgen lukt me gewoon niet,ik ben er klaar mee.als ik mijn zelf opgewekte 650kwh kwijt ben klaag ik ze aan.

  14. Nog even een toevoeging.

    Je praat letterlijk tegen een muur, medewerkers van Oxxio hebben er totaal geen kaas van gegeten.

  15. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 33333
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Net klant maar baal er nu al van. Verkeerde tarieven bij mijn account en er is niets terug te vinden op mijn account wat betreft mijn overeenkomst met Oxxio. Men zegt gewoon dat alles klopt en gooit het op het aanpassen van de energiebelasting en opslag maar deze zijn gewoon verwerkt in mijn overeenkomst. Je kunt toch niet spreken van een aanbieding met bijna 80 cent aan gas.Op mijn overeenkomst was het tarief iets meer dan 72 cent.

  16. Algemene indruk 33333
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 44444
    Overstapproces 44444
    Energierekening 33333
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Slecht bereikbare klantenservice – alleen per chatfunctie op de app waarbij je aantal werkdagen op reactie moet wachten. Verbruikoverzicht tot tweemaal aan toe opgevraagd, nog steeds niks ontvangen. Zou 2 weken duren per aanvraag, inmiddels 1,5 maand verder.

    Prijs en overstap is goed, klantenservice bestaat gewoonweg niet. Betaal liever iets meer waarbij je wel een klantenservice kan bellen.

  17. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 33333
    Overstapproces Not Rated
    Energierekening Not Rated
    Reclames Not Rated
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Zou er surceance van betaling zijn afgekondigd? De jeugdige club icoontjes zijn verdwenen uit de app. Tevens onvolledige meetgegevens weergegeven uit de centrale database voor energie leverende bedrijven. Was bereikbaarheid klantenservice niet een voorwaarde om klanten dienstbaar te zijn? Voldoen ze nig wel aan de voirwaarden opgesteld door de autoriteit consumenten markt? Voldoen ze nog wel aan de voorwaarden opgesteld door DTE? Gelukkig is het rebelse gejij en gejouw van het onfatsoenlijke normen en waarden beleid gelijk van mijn beeldscherm weg. Ohja NOOIT meer OXXIO of welke naam ze in de toekomst aannemen.

  18. Algemene indruk 55555
    Helpdesk 55555
    Energieprijzen 44444
    Overstapproces 44444
    Energierekening 55555
    Reclames 55555
    Bereikbaarheid 55555
    Klachtafhandeling 55555

    Oxxio is echt heel klantgericht. Snel bereikbaar, zeer klantvriendelijk en respectvol. Vragen worden super snel opgepakt. De app is geweldig! Ik heb complete controle over mijn energiegebruik en sta nooit voor verrassingen. Mocht dit toch gebeuren dan staan de medewerkers gelijk klaar om het samen op te lossen. Zo werd ik regelmatig gebeld door energievergelijkers die me een “bullshit” verhaal ophingen over Oxxio. Uit eindelijk ben ik van alles gaan opzoeken en kwam ik tot de conclusie dat ik best veel betaalde. Ik heb oxxio geappt met mijn verhaal en bevindingen. Ik werd daarna gebeld door een zeer vriendelijke medewerker om me te bedanken voor mijn bericht en zij heeft al mijn vragen beantwoord en uitgelegd waarom ik iets meer betaalde dan werd aangeboden op internet. Ik had bij mijn verhuizing aangemeld bij Oxxio, maar geen contract afgesloten. Ik kon dus ten alle tijden overstappen en zat nooit ergens aan vast. In onwetendheid had ik dus afgesproken dat ik de duurste tarieven moest betalen. De medewerker heeft mij aan de telefoon door alle contracten heen geholpen en gezorgd dat ik minder kon gaan betalen. Daarbij heb ik ook een korting gekregen, omdat ik trouwe klant ben. Natuurlijk kan elke energie dit aanbieden, maar de service, klantvriendelijkheid, prijs en mogelijkheden met de app zorgen ervoor dat ik nooit meer zal overstappen, al worden ze de duurste leverancier!

  19. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames Not Rated
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Ongevraagd verhogen van termijnbedrag met 25% na doorgeven van meterstanden terwijl ik van vorige leverancier veel terugkreeg ivm te hoog termijnbedrag. Vervolgens veel gedoe om zelf termijnbedrag te wijzigen en nog steeds veel te hoog ivm limiet die zij bepalen in plaats van mijn eigen inschatting. Ze zijn onbereikbaar en klanten mogen zelf het werk doen.

  20. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Zeer slecht bedrijf.

    Na opzeggen komt 3 maanden later een correctienota waarop 700m3 extra gas opstaat.

    Bewijs overhandigt dat dit niet correct is. Men geeft hier akoord op echter verwerking duurt weken / maanden. En ondertussen blijft men het bedrag afschrijven. Onacceptabel en pure oplichting.

  21. De klantenservice is ruk: chat wordt zeer laat beantwoord. Er gaat zo 24h overheen. Het antwoord dat je krijgt is onvolledig en je blijft met meer vragen achter dan je de chat inging.
    Daarnaast is door een fout mijn contract opgezegd. Dit is pas 4 weken erna met mij gecommuniceerd middels de eindnota!
    Ongelooflijk, dan stuur je toch eerst een bevestiging van opzegging?!
    Als ik bel met deze paniekvraag (geen hulpvraag meer)dan word ik doorverwezen naar Liander.

    Ik laat nu maar de eindnota voor wat het is, want het kost meer moeite en geld om deze terug te draaien dan om een nieuw contract aan te vragen bij een betere leverancier.

  22. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Waanzinnig slecht bedrijf.
    Een app die niet werkt, telefonisch niet te bereiken. Half gare website waar alleen domme “meest gestelde vragen”op staan, met een echte vraag kun je nergens naartoe.
    Nieuwe contract werd aan oud account gekoppeld.
    Contact afgesloten voor Gas en Elektra….Alleen gas was niet doorgekomen.
    Vage herinneringsbrieven voor invullen meterstanden, terwijl dit al reeds 2 maal was gedaan.

    Vreselijk wat een een slecht bedrijf!!

    één ster is nog teveel

  23. Algemene indruk 22222
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 33333
    Overstapproces 33333
    Energierekening 33333
    Reclames Not Rated
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    MEGA SLECHTE KLANTENSERVICE!!!!!!!

    Telefonische wachttijden 15 minuten en meer!!

    Wachttijden beantwoording e-mail tot 10 werkdagen!!!

    Wel beloven om terug te bellen maar dit niet doen…

    Super inefficiënte reacties op e-mail, zodat je weer van voor af aan kan beginnen….

    Domme medewerkers of medewerkers die zich bewust van de domme houden

  24. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Eigenlijk is een ster teveel. Mensen ga niet naar Oxxio, niet doen! Nog nooit met zo’n slecht bedrijf te maken gehad. Krijgt zeer zeer moeizaam contact met ze, ze zijn niet duidelijk in communicatie. Na veel heen en weer e-mailen en doorvragen bekennen ze eindelijk schuld en maken excuses voor hun fout en doen toezeggingen. De volgende dag nemen ze de toezeggingen weer terug!

  25. Nooit maar dan ook nooit mee in zee gaan. Super slechte service & zelfs telefonisch niet eens te bereiken.Mooie beloftes die ze geen eens na kunnen komen! Alles verloopt via de app of e mail en kan je dagen wachten op een antwoord die dan ook niet je vraag echt beantwoorden. Van mij dus nul sterren maar een dikke middelvinger!

  26. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Oxxio is het meest achterbakse energiebedrijf dat ik ken! Ga niet met ze in zee. Super asociale klantenservice ook. Ze willen je met niets helpen.

Plaats een reactie

Algemene indruk
Helpdesk
Energieprijzen
Overstapproces
Energierekening
Reclames
Bereikbaarheid
Klachtafhandeling