Vandebron


Vandebron is één van de energie aanbieders op de Nederlandse energiemarkt. Wilt u klant worden bij Vandebron? Er zijn nu in totaal 42 mensen met ervaringen over Vandebron. Wat zijn uw ervaringen met Vandebron? Geef Vandebron met behulp van de sterren een beoordeling. Hoe meer sterren hoe beter.

Vandebron ervaringen

Geef Vandebron een beoordeling

Informatie over Vandebron

Vandebron is een Nederlandse energieleverancier dat groene energie levert aan particuliere en zakelijke klanten. Het bedrijf heeft zelf geen productiecapaciteit, maar biedt energie aan van onafhankelijke Nederlandse producenten, veelal land- en/of tuinbouwbedrijven met (een) windmolen(s), biogasinstallatie of zonnepanelen. Vandebron geeft de klant de mogelijkheid zelf een producent te kiezen. Deze producenten hanteren verschillende prijzen. Het gas dat via Vandebron geleverd wordt, is ‘gewoon’ aardgas, maar de CO2-compensatie hiervan vindt plaats via drie ‘Gold Standard-projecten’ en drie andere compensatieprojecten.

Vandebron: energie, kosten, tarieven en acties

Wilt u een actie, dienst of product van Vandebron vergelijken met andere energie aanbieders / vergelijkingssites? Bezoek dan ook de websites van andere energie aanbieders en lees vooral ook de reviews. Door de ervaringen te lezen weet u wat u van Vandebron kan verwachten.

Vandebron stroom en gas aanbiedingen

Vergelijk Vandebron met anderen

Vul uw verbruik en postcode in en klik op de oranje knop. Pas de filteropties toe om de energie aanbiedingen neutraal en objectief te vergelijken die aansluiten op uw situatie en voorkeuren. U krijgt daardoor inzicht in de kosten per aanbieder. Zo weet u dus welke stroom en gas aanbieder de laagste maandlasten heeft.

Actuele Vandebron tarieven en aanbiedingen 2019

Vandebron tarieven 2019 en aanbiedingen vergelijken? Duizenden mensen vergelijken online en besparen honderden euro's! Wilt u de Vandebron tarieven 2019 en aanbiedingen vergelijken? Ga dan ook naar Energievergelijking.nl. Energievergelijking.nl is één van de beste onafhankelijke energie vergelijkingssites van Nederland! Vergelijk het aanbod van alle energieleveranciers op Energievergelijking.nl en kijk of u kan besparen.

Vandebron Consumentenbond, kassa, radar?

De Consumentenbond, kassa, radar zijn consumentenprogramma's. Zij helpen consumenten mee om de beste keuze te maken. Het is mogelijk dat Vandebron ook is besproken. Om te weten of dat ook daadwerkelijk het geval is kunt u de site van de Consumentenbond, kassa, tros radar doorzoeken op "Vandebron". U krijgt dan direct te zien of Vandebron is besproken en wat anderen over Vandebron te zeggen hebben.

Storing melden: Bel 0800 - 9009 (gratis)

Wilt u een storing melden? Stroom en gas storingen bij Vandebron kunt u zelf doorgeven via het nationaal storingsnummer. Bel bij storing het Nationaal Storingsnummer gas en stroom 0800 - 9009 (gratis) bij storing in de gas- en/of stroomlevering of als u een gas geur ruikt. Het nationaal storingsnummer is 24 uur per dag bereikbaar.

42
Reageer op dit artikel

avatar
42 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
41 Comment authors
BerendRogierC.JohnEveline R Recent comment authors
  Subscribe  
Abonneren op
Berend
Gast
Berend

De bereikbaarheid is echt slecht. De rest, wanneer je iemand spreekt, is wel echt goed. Hopelijk nemen ze snel nieuwe mensen aan!

Rogier
Gast
Rogier

Van z’n leven nog nooit zo’n hoge jaarnota gekregen als nu. Ik zat 1 jaar bij Vandebron en dat beviel best. Daarna maakte ik de fout een 3-jarig contract aan te gaan (prachtige beloftes en bla bla). DOE DIT NIET MENSEN, want je wordt OPGELICHT. Al een jaar of 10 lukt het mij met een termijnbedrag van 70 euro of minder mijn energierekeningen te betalen (en zelfs dan heb ik nog NOOIT hoeven bijbetalen en krijg ik geld terug). Nu mag ik per maand 105 E gaan betalen, da’s dus even 50% meer! Vreselijke spijt van de overstap, want ik… Lees verder »

C.
Gast
C.

Heel duur. Slecht bereikbaar. Rekenen 100 euro bij opzegging die nergens staat vermeld.
Blijven ook na opzegging termijnbedragen afschrijven. en dan nog die reclameteams van die lollige studenten in tuinbroek die je op straat een duur contract aan willen smeren. Kortom slecht bedrijf

John
Gast
John

Vandebron schrijft tweemaal zoveel af als beloofd. Ze stapelen fout op fout en leggen – na maanden wachten op een reactie – uit waardoor deze is ontstaan, maar corrigeren niks. Ik ben na twee maanden overgestapt naar een andere leverancier en neem de boete voor lief. Door de veel te hoge prijzen van Vandebron heb ik die boete er overigens in vier maanden alweer uit. Mensen, begin er niet aan, er zijn genoeg alternatieven die net zo duurzaam, maar veel betrouwbaarder en goedkoper zijn.

Eveline R
Gast
Eveline R

Waardeloos! 1 februari was ik een jaar lang klant, normaal gesproken ( wat ik gewend ben van allerlei andere maatschappijen) krijg je binnen 2-3 dagen de jaarafrekening. Ik stap altijd jaarlijks over met de gegevens van die jaarafrekening.. Na een week nog steeds niks maar ik had inmiddels wel €20 meer aan maandkosten omdat het nu variabel geworden was, dit wilde ik niet dus toen zonder jaarafrekening overgestapt naar Eneco. Nu, 28 maart heb ik NOG GEEN jaarafrekening. Wanneer ik bel krijg ik te horen dat ze daar inderdaad 6 weken over mogen doen (die tijd is al verstreken) maar… Lees verder »

astrea
Gast
astrea

zelfde ervaring als Eri en Ernestien en velen hieronder. Vraag me af of het bedrijf inmiddels op omvallen staat. Wat een zootje! Zomaar maandbedrag verdubbelen terwijl ik juist nog geld terug moest krijgen. Bedrag aanpassen en hups weer verhogen. Incasso geblokkeerd en juiste bedrag zelf overgemaakt; niettemin met incassobureau dreigen. Vertrouw het voor geen stuiver meer en die paar positieve ervaringen zijn ongetwijfeld nep om hun rating aanvaardbaar te krijgen.

Hodiamont kevin
Gast
Hodiamont kevin

Beware oplichters gespot. Vandebron!!! Aangemeld om vervolgens 5 weken lang niks te horen van vandebron. Tot bijna afsluiten van het netwerk door netbeheerder meerdere keren contact gezocht met vandebron met 0 resultaat. Gedwongen aangemeld bij Oxxio waar alles binnen 24u perfect geregeld was. Toen Oxxio mij afmeldde bij Vandebron begon er daar een lampje te branden en dachten ze even een mail te sturen met excuses waarom ze 5 weken te laat waren en mij een rekening van 450euro te kunnen sturen om groene stroom af te nemen en deze 450e binnen 5 dagen te betalen zoniet gaat het naar… Lees verder »

eri
Gast
eri

Vandebron was prima maar sinds eind 2018 is het doffe ellende. De bereikbaarheid zowel telefonisch als via de mail is zeer slecht.

Ernestien
Gast
Ernestien

Overstappen naar VanDeBon gaat prima, eerste jaar ook geen klachten. Sinds 2019 is er iets mis bij VanDeBron, ze verhogen je termijn bedrag, onaangekondigd, geen mail geen post, wel al afgeschreven. Verlaag je het weer op de site, verhogen ze het opnieuw, weer zonder bericht. Ik weet dat energie duurder is geworden, maar laten wij nu sinds vorig jaar 20 zonnepanelen op ons dak hebben gezet. We krijgen dus nog geld terug. Maar daar wachten we nu al 11 weken op. Ondertussen schroeven ze het termijn bedrag op. Lijkt wel diefstal. Klantenservice beloofd beterschap, maar er gebeurt ondertussen niets. Niet… Lees verder »

Marlijn
Gast
Marlijn

Wij zijn via een vergelijking website overgestapt na afloop van ons oude contract. Dit contract liep tot 31 januari (ruim van tevoren opgezegd). Echter bleek dat Vandebron ons pas 9 februari overnam, waardoor wij die 9 dagen een enorm hoog tarief betalen en ineens met 120 euro extra aan eindafrekening moeten betalen (bij onze oude leverancier gezien die 9 dagen geen contract loopt)! Zeer verbaasd hierover contact gezocht met Vandebron; ja dat doen we voor een soepele overgang, beginnen we een paar dagen na contract beëindiging. Pardon? Soepel? 120 euro extra voor de kat zn k*t vind ik niet bepaald… Lees verder »

Bron
Gast
Bron

Wat een ellende met van de Bron.
ga samenwonen en zeg daarom mijn contract op.
krijg ik 200 euro opzegboete aan mijn broek.

na tig keer bellen met de klantenservice, bevestiging dat ik de opzegboete niet hoef te betalen.

nu de afrekening ontvangen en toch is de 200 euro boete in rekening gebracht.

Vandebron
Gast
Vandebron

Van de Bron houdt zich niet aan afspraken en is zeer slecht bereikbaar. We hebben een telefonische afspraak gemaakt voor korting bij overstap, die gelijk zou zijn aan het aanbod van energievergelijkwebsites. De korting die nu wordt toegepast is lager dan afgesproken, en het bedrijf zegt na herhaaldelijk verzoek niet van plan te zijn om de afspraak na te komen. Het duurt weken voordat emails worden beantwoord en regelmatig krijg je helemaal geen reactie. Bijzonder voor een bedrijf dat ‘voor de beste service gaat’. Jammer, want we zijn enthousiast over de duurzame stroom die ze leveren. Maar wij zijn na… Lees verder »