Vandebron


Vandebron is één van de energie aanbieders op de Nederlandse energiemarkt. Wilt u klant worden bij Vandebron? Er zijn nu in totaal 42 mensen met ervaringen over Vandebron. Wat zijn uw ervaringen met Vandebron? Geef Vandebron met behulp van de sterren een beoordeling. Hoe meer sterren hoe beter de score.

Vandebron ervaringen

Algemene indruk1.771.771.771.771.77
Helpdesk1.61.61.61.61.6
Energieprijzen2.42.42.42.42.4
Overstapproces2.322.322.322.322.32
Energierekening1.931.931.931.931.93
Reclames1.961.961.961.961.96
Bereikbaarheid1.431.431.431.431.43
Klachtafhandeling1.431.431.431.431.43

Informatie over Vandebron

Vandebron is een Nederlandse energieleverancier dat groene energie levert aan particuliere en zakelijke klanten. Het bedrijf heeft zelf geen productiecapaciteit, maar biedt energie aan van onafhankelijke Nederlandse producenten, veelal land- en/of tuinbouwbedrijven met (een) windmolen(s), biogasinstallatie of zonnepanelen. Vandebron geeft de klant de mogelijkheid zelf een producent te kiezen. Deze producenten hanteren verschillende prijzen. Het gas dat via Vandebron geleverd wordt, is ‘gewoon’ aardgas, maar de CO2-compensatie hiervan vindt plaats via drie ‘Gold Standard-projecten’ en drie andere compensatieprojecten.

Geef een beoordeling

Klik op de sterren om te beoordelen

Gemiddelde beoordeling / 5. Aantal beoordelingen:

Omdat je dit nuttig vond

Volg ons op social media

Het spijt ons dat je dit niet nuttig vond

Laten we het samen nuttig maken

Informatie over Vandebron

Help mee om zoveel mogelijk informatie over Vandebron te verzamelen. Vertel uw ervaringen met Vandebron aan de rest van de bezoekers. U kunt Vandebron een beoordeling geven met behulp van de sterren.

Vandebron: energie, kosten, tarieven en acties

Vergelijk Vandebron ook andere energie aanbieders en lees vooral ook de reviews. Door de reviews te lezen weet u wat u van Vandebron kan verwachten. U kunt de kosten, tarieven en acties vergelijken met Energievergelijking.nl. De onafhankelijke energievergelijker van Nederland. U kunt op Energievergeljking.nl alle beschikbare energie aanbieders vergeljken met het aanbod van Vandebron. Vergelijk het aanbod en bereken hoeveel u zou kunnen besparen als u zou overstappen.

Vergelijk Vandebron met anderen

Vul uw gegevens in en bereken uw voordeel!

42 gedachten over “Vandebron”

  1. Algemene indruk 55555
    Helpdesk 55555
    Energieprijzen 55555
    Overstapproces 55555
    Energierekening 55555
    Reclames 55555
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 55555

    De bereikbaarheid is echt slecht. De rest, wanneer je iemand spreekt, is wel echt goed. Hopelijk nemen ze snel nieuwe mensen aan!

  2. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 22222
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Van z’n leven nog nooit zo’n hoge jaarnota gekregen als nu. Ik zat 1 jaar bij Vandebron en dat beviel best. Daarna maakte ik de fout een 3-jarig contract aan te gaan (prachtige beloftes en bla bla). DOE DIT NIET MENSEN, want je wordt OPGELICHT. Al een jaar of 10 lukt het mij met een termijnbedrag van 70 euro of minder mijn energierekeningen te betalen (en zelfs dan heb ik nog NOOIT hoeven bijbetalen en krijg ik geld terug). Nu mag ik per maand 105 E gaan betalen, da’s dus even 50% meer! Vreselijke spijt van de overstap, want ik zit er nog mooi voor een lange tijd aan vast. Ik wil nu gaan onderzoeken of ik onder het contract uit kan komen. WEES GEWAARSCHUWD!

  3. Algemene indruk 33333
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 22222
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Heel duur. Slecht bereikbaar. Rekenen 100 euro bij opzegging die nergens staat vermeld.
    Blijven ook na opzegging termijnbedragen afschrijven. en dan nog die reclameteams van die lollige studenten in tuinbroek die je op straat een duur contract aan willen smeren. Kortom slecht bedrijf

  4. Vandebron schrijft tweemaal zoveel af als beloofd. Ze stapelen fout op fout en leggen – na maanden wachten op een reactie – uit waardoor deze is ontstaan, maar corrigeren niks. Ik ben na twee maanden overgestapt naar een andere leverancier en neem de boete voor lief. Door de veel te hoge prijzen van Vandebron heb ik die boete er overigens in vier maanden alweer uit. Mensen, begin er niet aan, er zijn genoeg alternatieven die net zo duurzaam, maar veel betrouwbaarder en goedkoper zijn.

  5. Waardeloos! 1 februari was ik een jaar lang klant, normaal gesproken ( wat ik gewend ben van allerlei andere maatschappijen) krijg je binnen 2-3 dagen de jaarafrekening. Ik stap altijd jaarlijks over met de gegevens van die jaarafrekening.. Na een week nog steeds niks maar ik had inmiddels wel €20 meer aan maandkosten omdat het nu variabel geworden was, dit wilde ik niet dus toen zonder jaarafrekening overgestapt naar Eneco. Nu, 28 maart heb ik NOG GEEN jaarafrekening. Wanneer ik bel krijg ik te horen dat ze daar inderdaad 6 weken over mogen doen (die tijd is al verstreken) maar omdat ik het contract heb beëindigd hebben ze zelf besloten om de jaarafrekening en de eindnota samen te voegen…. Ja en daar mogen ze wel 8 weken over doen, dat gaat dan vanaf 7 maart in (de dag dat ik energie krijg van Eneco)… Meerdere keren gebeld, er zou haast gemaakt worden, gebeld met financiële afdeling maar nee… Het is 1 druk op de knop, Maarja mevrouw ze hebben meer te doen…. Echt waardeloos!! Voor de maand maart heb ik nu €150 nog moeten betalen aan vandebron omdat je bij hen in het voor betaald, bij Eneco betaal je achteraf. Voor maart heb ik dus nu bijna 300€ betaald. Ik heb zo’n vermoeden dat ik over 2 weken nog steeds helemaal geen jaarafrekening heb. Ik vind het ronduit schandalig en snap niet waarom dit zo lang moet duren. Waardeloos!!!

  6. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 33333
    Overstapproces 33333
    Energierekening 33333
    Reclames Not Rated
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    zelfde ervaring als Eri en Ernestien en velen hieronder. Vraag me af of het bedrijf inmiddels op omvallen staat. Wat een zootje! Zomaar maandbedrag verdubbelen terwijl ik juist nog geld terug moest krijgen. Bedrag aanpassen en hups weer verhogen. Incasso geblokkeerd en juiste bedrag zelf overgemaakt; niettemin met incassobureau dreigen. Vertrouw het voor geen stuiver meer en die paar positieve ervaringen zijn ongetwijfeld nep om hun rating aanvaardbaar te krijgen.

  7. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Beware oplichters gespot. Vandebron!!!
    Aangemeld om vervolgens 5 weken lang niks te horen van vandebron. Tot bijna afsluiten van het netwerk door netbeheerder meerdere keren contact gezocht met vandebron met 0 resultaat.
    Gedwongen aangemeld bij Oxxio waar alles binnen 24u perfect geregeld was. Toen Oxxio mij afmeldde bij Vandebron begon er daar een lampje te branden en dachten ze even een mail te sturen met excuses waarom ze 5 weken te laat waren en mij een rekening van 450euro te kunnen sturen om groene stroom af te nemen en deze 450e binnen 5 dagen te betalen zoniet gaat het naar de deurwaarder. Ik raad het ze af de arme deurwaarder zal zn laatste deur komen dan op bedankje van Vandebron. Mensen wees gewaarschuwd en trap niet in de oplichtingspraktijken van Vandebron maar ga voor een energieleverancier die zijn zaakjes op orde heeft! Vandebron is een nogo en heb deze ook gemeld bij de consumentenbons en vara kassa.

  8. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 33333
    Overstapproces 33333
    Energierekening 33333
    Reclames 33333
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Vandebron was prima maar sinds eind 2018 is het doffe ellende. De bereikbaarheid zowel telefonisch als via de mail is zeer slecht.

  9. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 44444
    Energierekening 11111
    Reclames 22222
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Overstappen naar VanDeBon gaat prima, eerste jaar ook geen klachten. Sinds 2019 is er iets mis bij VanDeBron, ze verhogen je termijn bedrag, onaangekondigd, geen mail geen post, wel al afgeschreven. Verlaag je het weer op de site, verhogen ze het opnieuw, weer zonder bericht. Ik weet dat energie duurder is geworden, maar laten wij nu sinds vorig jaar 20 zonnepanelen op ons dak hebben gezet. We krijgen dus nog geld terug. Maar daar wachten we nu al 11 weken op. Ondertussen schroeven ze het termijn bedrag op. Lijkt wel diefstal. Klantenservice beloofd beterschap, maar er gebeurt ondertussen niets. Niet klant worden hier, dat is mijn advies.

  10. Algemene indruk 33333
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 11111
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 11111
    Bereikbaarheid 33333
    Klachtafhandeling 11111

    Wij zijn via een vergelijking website overgestapt na afloop van ons oude contract. Dit contract liep tot 31 januari (ruim van tevoren opgezegd). Echter bleek dat Vandebron ons pas 9 februari overnam, waardoor wij die 9 dagen een enorm hoog tarief betalen en ineens met 120 euro extra aan eindafrekening moeten betalen (bij onze oude leverancier gezien die 9 dagen geen contract loopt)! Zeer verbaasd hierover contact gezocht met Vandebron; ja dat doen we voor een soepele overgang, beginnen we een paar dagen na contract beëindiging. Pardon? Soepel? 120 euro extra voor de kat zn k*t vind ik niet bepaald soepel! Tja we hebben het gemaild is het antwoord. Na controleren blijkt idd dat ergens onderin de aanmeld mail staat dat er dagen tussen zitten (zonder reden of uitleg over evt consequenties), waardoor er nu dus blijkbaar niks meer is wat er aan gedaan kan worden en we pech hebben gehad. Wijzigen kan niet meer, annuleren van contract niet meer.. Allemaal te laat. ‘Leuk’ dat je zo’n mail stuurt waarin dit onopvallend staat, maar als wij hadden geweten dat dit ons zoveel extra kosten zou opleveren, hadden we hier wel actie op ondernomen! En zodra wij achter deze hoge kosten kwamen, is het al te laat om nog actie te ondernemen! Wij stappen elk jaar over en hebben dit nog NOOIT meegemaakt. Zeer teleurgesteld in de manier van overstappen, contact met klantenservice en klacht afhandeling. Als we nog weg konden bij Vandebron (zonder nog meer kosten), deden we dit direct!

  11. Algemene indruk 11111
    Helpdesk 11111
    Energieprijzen 33333
    Overstapproces 11111
    Energierekening 11111
    Reclames 33333
    Bereikbaarheid 11111
    Klachtafhandeling 11111

    Wat een ellende met van de Bron.
    ga samenwonen en zeg daarom mijn contract op.
    krijg ik 200 euro opzegboete aan mijn broek.

    na tig keer bellen met de klantenservice, bevestiging dat ik de opzegboete niet hoef te betalen.

    nu de afrekening ontvangen en toch is de 200 euro boete in rekening gebracht.

  12. Van de Bron houdt zich niet aan afspraken en is zeer slecht bereikbaar.

    We hebben een telefonische afspraak gemaakt voor korting bij overstap, die gelijk zou zijn aan het aanbod van energievergelijkwebsites. De korting die nu wordt toegepast is lager dan afgesproken, en het bedrijf zegt na herhaaldelijk verzoek niet van plan te zijn om de afspraak na te komen.

    Het duurt weken voordat emails worden beantwoord en regelmatig krijg je helemaal geen reactie. Bijzonder voor een bedrijf dat ‘voor de beste service gaat’.

    Jammer, want we zijn enthousiast over de duurzame stroom die ze leveren. Maar wij zijn na dit contract weer weg.

Plaats een reactie

Algemene indruk
Helpdesk
Energieprijzen
Overstapproces
Energierekening
Reclames
Bereikbaarheid
Klachtafhandeling